من صفر تا صد ایمپالا رو گرفتم 18 ثانیه شد.!
ولی خوبه چون کاپریس 77 سالم داشتم صفر تا صدش 15 تا بود.
Printable View
من صفر تا صد ایمپالا رو گرفتم 18 ثانیه شد.!
ولی خوبه چون کاپریس 77 سالم داشتم صفر تا صدش 15 تا بود.
براي تست شتاب خيلي چيزها بايد رعايت بشه، مثلا تمام لوازم اضافي توي صندوق عقب در بياد، مثل تاير زاپاس، جك، آچار چرخ و جعبه ابزار و هرچي كه اونجاست، حتي فكر ميكنم كفي هاي ماشين ( لاستيك يا قاليچه ها) و البته داشبرد را هم بايد خالي كرد تا ماشين واقعا سبك بشه.باد تايرها تنظيم، و در يك روز مناسب با هواي متعادل، و البته مسيري مناسب بدون مانع و دست انداز و مزاحم و موتور و گيربكس و ديفرانسيال و تايرها گرم و آماده...اونوقت ميشه يه تست تقريبا نزديك به استاندارد گرفت.ولي از همه اينها گذشته، كيفيت بد بنزين يكي از موانع اينكار هست!![ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]ديروز اين شل جلو نوا رو تو فروشگاه ديدم، كه بنظر نو و خيلي سالم ميرسه، گويا يه نفر اونجا گذاشته تا بفروشه، همراه با دوتا قاب چراغ نوا. احتمالا بايد تايواني باشه، ولي رنگ شده. اگر اشتباه نكنم قيمت رو 120 تومان گفته بود، اگر نوا اين مدلي داشتم ميگرفتمش چون خيلي سالم بود.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]اين عكس رو چند روز قبل توي نت ديدم خيلي بامزه است!!
جناب camaro lt در ادامه بررسی کاربراتور که مشکل خام سوزی داره و ماشین بنزین زیاد میخوره.چند مدل سوزن و ژیگلور که در ابزار داشتم پیدا کردم.یه مدل ایرانی داره و 2 مدل هندی و البته اینها هر کدوم شماره مربوط به خود دارند یعنی هر سوزن با ژیگلور خودش مچ میشه و البته نمونه امریکایی و فابریک که روی خود کاربراتور هست هم سایز مربوط به خود را دارد به طوری که زمانی که اون رو خریدم و سرویس میکردم متوجه گشادتر بودن ژیگلور ان نسبت به بقیه نمونه ها شدم و البته سوزنش هم کلفت تر بود.چون همون موقع نگران مصرف شدم ژیگلور ایرانی که تنگ تر بود رو نصب کردم با سوزن فابریک!ولی اصلا ماشین روشن نشد. مجددا یک نمونه سوزن نازکتر هندی رو به جای سوزن فابریک نصب کردم ولی باز هم روشن نشد!در مرحله اخر همون سوزن و ژِگلور فابریک که خیلی بررسی شون کردم و هیچ خش یا خوردگی یا اعوجاج و خم شدگی هم نداشت و در حد نو بود رو نصب کردم و اونجا بود که روشن شد و تنظیمش کردم .حالا به نظر شما کدوم سوزن و ژیگلور رو نصب کنم ایرانی یا؟و با توجه به اینکه ماشین اصلا دود نمیکنه به نظر شما ممکنه عیب از تنظیم شناور باشه؟
اینم تصاویر دل انگیز وکیوم گیربکس 350.
امروز هر کاری کردم مشکل حل نشد بلکه از تنظیم خارج شد و الان دنده 2 هم نمیکشه .زمانی میره دنده دو که کلن پارو از رو گار بر میدارم.
تنظیمش بهم خورده.البته خودم هنوز اعتقاد دارم مشکل خیلی حادی نباید باشه.
حالا فردا اگر رفتم پیش مکانیک مشخص میشه مشکل چیه.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
سلام.
مشکل از گاورنر هم میتونه باشه ببر پیش مکانیک متوجه میشه.
در مورد سوزن و ژيگلور كاربراتور، يه بار مكانيكي رو ديدم كه يك سري سوزنهاي استاندارد اندازه گيري داشت( چيزي مثل فيلر با قطرهاي مختلف) كه دقيقا شماره گذاري شده بودن و براي تعيين دقيق اندازه ژيگلورها بكار ميرفت.اينجور كه متوجه شدم، بعضي وقتها از يك سري ژيگلورهاي ديگه هم كه مشابه نمونه نصب شده در آمريكايي بود استفاده ميكرد، مثلا ژيگلور كاربراتورهاي تويوتا سواري و يا وانت، و يا نمونه هاي اروپايي( ظاهرا از نظر رزوه يكي هستند و قطر سوراخها فرق داره). اما هيچوقت سايزهاي كمتر رو بكار نميبرد چون همون اعتقادي رو داشت كه همه ما داريم و اينكه مصرف موتور دقيقا مشخص شده و كمتر از اون رو نميشه استاندارد بدونيم و به موتور صدمه ميخوره.در مورد خام سوزي، شايد بهتر باشه اول ببينين دقيقا مصرف ماشين در خارج شهر چقدره؟ و در داخل شهر چقدر؟( از اونجايي كه ماشين شما هنوز كامل نشده و استفاده عملي و مداومي نداره كه بشه بر اساس اون دقيقتر نظر داد، پس نميتونيم بگيم دقيق چقدر مصرف داره)اينكه بخوبي روشن ميشه نشون ميده سوزن و ژيگلور مناسبه، اما براي شتاب و قدرت و كشش هم بايد توان كافي داشته باشه.اگر خام سوزي داشته باشه( از نظر من يعني سر شمعها و دهانه اگزوز دوده سياه غليظي جمع شده) پس كارب تنظيم نيست.اما اگر دود نميكنه، و سر شمعها هم تميزه، و البته مقدار دقيق مصرف رو هم در كيلومتر محاسبه كردين،و بيشتر از حد معمول نيست، پس ديگه نيازي به تنظيم و تغيير مجدد سوزنها نداره، و البته اون سوزن شناور فقط مربوط به زمانيه كه مقدار بنزين از حد مشخصي در پياله بنزين كمتر بشه و با پايين رفتن شناور، دوباره بنزين به پياله وارد ميشه و ارتباطي با مصرف زياد يا كم نداره(يك چيزي مثل شناور كولر آبي ، در واقع خرابي سوزن شناور و يا تنظيم نبودن شناور به فلوت كردن يا همان سر ريز بنزين و يا كم شدن بيش از حد بنزين در پياله منجر ميشه)يكي از دلايل مصرف بالا، كثيف بودن فيل تر هوا، يا نداشتن اون هست كه تناسب هوا و سوخت بهم ميخوره.نشتي بنزين از هرجايي هم ميتونه به سريعتر خالي شدن بنزين باك منجر بشه، و البته تنظيم نبودن ساسات كه خودش داستاني داره، و البته در زمستان بخاطر سرماي هوا و اينكه موتور در دماي پايينتر كار ميكنه، مصرف كمي بالاتر ميره و اينجاست كه بودن يك ترموستات مناسب خيلي مفيده تا دماي كاركرد موتور سريع به حد نرمال برسه.يه تجربه خوبي كه در مورد كارب داشتم اينه كه تا زماني كه واقعا نياز نشده ، نبايد بهش دست زد، چون هر بار باز و بسته كردن يه جور تنظيم رو بهم ميزنه و براي تنظيم مجدد بايد خيلي انرژي گذاشت و مراحل مختلف كاركرد موتور و شرايط آب و هوايي و ..رو در نظر گرفت.
سلام به همه دوستای گل به زودی عکسهای داشبورد و کنسول نوا رو که داده بودم بازسازی براتون قرار میدم
راستی سپر عقب و جلو رو که فرموده بودین 40 یا 50 هست تو تهران که کردن تو پاچمون چون پیدا نکردم به این قیمت یکی پیدا کردم که دونه ای 100 حساب میکنه یعنی 200000 تومان جفتش آب میخوره گفتم اگه سر حال باشه ازش میخرم تو کرج
سپر نوا 200 هزار تومن؟؟؟:n19:
یا خداااا مگه چه خبره؟؟؟
داداش بیخیال یه کم دندون رو جیگر بزار اینور اونرو بگرد قیمت پایینتر گیر میاری.
الان یه بیوک اوراقی بدون سند رو میتونین 1 میلیون بخرید که کلی هم لوازم داره روش.بیخیال بابا.
از این پولا ندید.حیفه بخدا.
سپر رو خیلی گرون میگه.
خاوران سر زدید؟
من سپر عقب سالم بیوک با گل سپر و لاستیک روی سپر فابریک رو خریدم 45 تومن اونم از لوازم فروش نه اوراقچی.
محسن جان چی شد گیربکس ماشین عیبش چی بود؟
کادیلاک ما هم همین عیب رو داشت از گاورنرش بود.
من 4 تا درب کامل بیوکی در حد نو با رودری و شیشه وقفل مرکزی و شیشه بالابر کامل به همراه 2 تا گلگیر نوا با پالانی در حد نو و کم بتونه و یک عدد شیشه شور فابریک و 2 تا مچی در فابریک و 3 عدد چراغ رو گلگیر فابریک و سالم رو خریدم 300 تومان .البته اول میگفت 700 تومان ولی خیلی راحت گفتم که من 300 بیشتر ندارم و خلاص و یه فکر کرد و گفت باشه!!!
اگر خریدار لوازم کوتاه نیاد فروشنده ها سریع کوتاه میان .علتش هم اینه حداقل توی بیوک و نوا به علت وفور لوازم و ارزش پایین تر ماشین زیاد لوزمشون تک و کم نیست و طرف میدونه اگر نفروشه باید به قیمت ذوب بفروشه.مخصوصا قطعاتی مثل درب و گلگیر و سپر
فروشنده هم یکی از اوراقچی های شوش بود که انبار اصلیش تو شریف اباد ورامینه و اسمش هم جواد زارع هست.
جناب MJ1970 میشه اگر زحمتی نیست عکسی از صحفه زیر باتری و نحوه قرار گیری باتری ماشینتون برام قرار بدین!؟
چون منم میخوام از این 90 آمپر های صبا باتری بگیرم گفتم شما که انجام دادین ببینم به چه صورت میشه!
ممنون
والا امروز مکانیک گفت از قبل به یکی قول داده پس قرار شد فردا صبح زود برم پیشش تا ببینیم مشکلش چیه.نقل قول:
اميدوارم با يه تعمير و تنظيم ساده درست بشه، اما خواهش ميكنم مثل سايه كنار اون تعميركار بمونين و از هر كاري و حركتي كه ميكنه عكس بگيرين و سوال كنين تا ما هم يه چيزي ياد بگيريم.( اگر هم شما رو دنبال خريد وسيله يا فرستاد، يكي رو كنارش بگذاريد تا دقيق عكس بگيره!!)اينجور موقعيتها رو نبايد راحت از دست داد، و همين مشكل ميتونه عامل ياد گرفتن يه چيز جديد بشه،هرچند كه اين چند روز بخاطر اين مشكل ،براي شما و دوستتون ناراحت كننده بوده.بقول ديل كارنگي فقيد:اگر يه ليموترش داريد، به بخت خود لعنت نفرستيد، بلكه با اون يك ليموناد خوشمزه و گورا درست كنين!!
حتما البته باتری من 88 امپر صبا هست نه 90 و یه سایز مخصوص داشت که قبل از این ندیده بودم و تغییرات خاصی هم لازم نداره غیر از اینکه دو عرض مستطیل جاباتری رو باید صاف کرد.نقل قول:
راستی اقا محسن الان یه چیزی یادم افتاد که اینقدر ساده بود اصلا فراموشش کردم که بگم و شما قبل از هرکاری چک کنید.اونهم اینه که زیر ماشین یه سری اهرم برای تعویض دنده وجود داره که ماشین من شیفتر کنسولی نداره و اتومات فرمونی هست ولی مال شما کنسولی هست ولی فرق خاصی نداره و اون اهرمها قابل تنظیم هستند و اگر پیچش شل بشه و تنظیمش به هم بخوره مثلا شما دنده رو تو d میگذاری و ماشین میره روی l2 و احتمال داره این باشه و تازه یه بوش که نگهدارنده میله تعویض دنده در شاسی هست ممکنه در بره و تنظیم به هم بخوره !!
کاش زودتر یادم می افتاد و میگفتم تا قبل از هرکاری چک میکردید .ضمنا احتمالا پیچ داخل وکیوم رو سفت کردید وگرنه من یک بار اون پیچ رو سفت کردم و ماشین خیلی دیر دنده میداد و الان شلش کردم و مشکلش حل شد .در جهت ساعتگرد سفت میشه .
بله تذکر بجایی دادید.اگه نمیگفتید ممکن بود گوشی دوربین دارمو یادم بره و نتونم عکسی تهیه کنم.حتمن این کارو میکنم.نقل قول:
ممنونم از یادآوریتون.اول باید عرض کنم خدمت شما که اون بوش نگهدارنده که روی شاسی قرار میگیره رو چک کردم و سر جاش نشسته بود.نقل قول:
در مورد بهم خوردن تنظیم هم مشکل مشابه رو تجربه کردم اما در این مورد دیروز حتی لحظاتی تجربه اینو داشتم که ماشین میره دنده سه اما زمانی که کاملن پامو از روی گاز بر می داشتم.فقط در این صورت میرفت سه که این نشون میده پس شیفتر تنظیمش بهم نخوره.البته احتمالا.
در مورد اون پیچ وکیوم هم دیروز کاملن شلش کردم طو.ری که زبانه پیچ از لوله وکیوم زده بود بیرون اما بازم خبری نشد و دنده توی یک میموند.این اواخر دیگه به دو هم نمیرفت.
فردا دلو رودشو میریزیم پایین ببینیم چی میشه.
شاید یه مشکل ساده باشه شایدم یه مشکل بزرگ.
هر چیزی ممکنه.
:n16:
دوستانی که دسته موتور عوض کردن یه توضیح در مورد پیچها میدید لطفا.
اینکه اگر الان بخوام دسته موتور ها رو عوض کنم پیچهایی که دسته موتورها رو به شاسی میبندن رو میشه از یک طرف باز کرد؟( مهره هاش فیکس هست یا باید از اون طرف با اچار نگهشون داشت؟
زماني كه موتور براي تعمير پياده بود، دسته موتورها رو هم عوض كردم، منتها پيچها بشدت سفت و زنگ زده بود و عملا استفاده از ابزار معمولي جوابگوي بازكردن نبود و توان و انرژي زيادي هدر ميرفت.بايد از سمت داخل شاسي با آچار مهره نگه داشته بشه و اين كار واقعا سختيه.ناچارا با سنگ جت اونها رو بريدم و دسته هاي كهنه آزاد شد.با مته سايز بزرگتر، محل سوراخها رو كمي بزرگ كردم و پيچهاي فولادي نو بكار بردم و دسته ها بخوبي سوار شد.بعد از سالها آب و گِل خوردن به پيچها، بخصوص كه توي اكسل جلو و در فضاي بسته باشه، مسلما بشدت زنگ زده سفت هستن و ديگه ارزش نداره براي باز كردن اونها با آچار كلي كُشتي بگيريم!!دسته هاي جديد ساخت هند بود كه گويا جنس خوبي دارن و به قيمت هركدام 16.500 خريدم( سال گذشته) البته قبلش يك مدل ديگه بود كه گويا كيفيت خوبي نداشت و فلز بكار رفته در ساخت اون خيلي نازك بود و قيمتش هم هر عدد 9000 تومان بود و پس دادم و با اينها عوض كردم.[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]ضخامت فلز دسته موتورها رو هميشه در نظر داشته باشيد كه به اندازه كافي قطور باشه.
خوب دوستان امروز ماشینو بردیم تعمیرگاه.
شرایط ماشینو به مکانیک گفتم.اول کار رفت سراغ وکیوم گفت کی دستش زده گفتم خودم.
بعدشم رفت سراغ گاورنر.اونو در اورد که کاملن کثیف و لجنی بود.همون جا فهمید روغن ماشین بشدت قدیمی و کثیف و نامرغوب هست.
کارتل رو باز کردیم و متاسفانه با صحنه های عجیب غریبی روبرو شدیم.تمام فیلتر گیربکس پر از براده های صفحات و پلیسه بود.به طوری که کاملن سیاه و لجنی شده بود.
وضعیت روغن هم خراب طوری که رنگ روغن شکلاتی یا قهوه ای شده بود.
روغنو خالی کردیم.البته فقط 4 لیترش خالی شد کارتل شستشو داده شد.فیلترو هم تمیز کردیم و بستیمش.
اینم عکس های امروز.
عکس های قبل تمیز کاری و موقع کثیف بودن:
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
اینم وضعیت روغن
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
بعد از تمیز شدن:
اینجا میتونین تفاوت رو ببینین
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
اینم روغن ته تشت
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
-------------------
جشن آیین میتراییسم،
میلاد میترا؛الهه مهر،
خدای شکست ناپذیر خورشید ،
میراث بجای مانده از عمق تاریخ ،
به تمامی قلب های به تپش در آمده این آیین باستانی تبریک و شادباش باد.
الان وضعيت كاركرد گيربكس چطوريه؟روغن نو ريخيتن، يا قراره سرويس كامل بشه؟ چون اينجوري كه معلومه هنوز داخل مجراها و توربين و پمپ و درامها و لاي صفحات و..و..و..پر از اين روغن كثيف و جرمهاست.اگر قصد باز كردن و سرويس نداره، پس حداقل ميتونين چند بار روغن هيدروليك ارزون بخريد، بريزين داخل گيربكس يه چند كيلومتر دور بزنين و باز تخليه كنين تا كم كم داخلش تميز بشه و روغنهاي قبلي همه خارج بشن،بخصوص توربين كه خيلي بايد مراقبش باشيد.
دقیقن همینه.چون گیربکس به طور کامل باز نشد پس مسلمن تمام اون 12 لیتر روغن کثیف خارج نشد.
تصمیم بر این شد که هر هفته ای یه بار با ساکشن مقدار 4 تا 5 لیتر روغنو میکشیم و از بالا سر ریز میکنیم.
این کارو به تعداد چند بار انجام میدیم تا درصد روغن تمیز به مقدار زیاد بره بالا.
در مرحله آخر هم از کارتل روغنو تخلیه میکنیم و یه صافی تمیز میندازیم تا خیالمون راحت بشه.
تنها راه هم همینه مگر اینکه گیربکس کامل پیاده بشه که اونم هزینه های خاص خودشو داره.
جناب علی اقا
زمانی که جلوبندی و موتور سوار هستن میشه از زیر اچار رو داخل شاسی برد و مهره رو از داخل نکه داشت و یا اقدام خاصی لازم داره؟(یعنی باز کردن جلوبندی یا مثلا روی خرک بردن ماشین؟
وقتي موتور سواره، مسلما كار به اين راحتي نيست.
البته دسترسي به پيچهاي دسته موتور امكان داره اما سخته. مهره ها رو بايد از داخل شاسي با آچار بگيرين و سمت ديگه رو باز كنين.
اگه روي چاله تعميرات باشه يا روي يه جك كه ماشين رو كامل بلند كنه خيلي بهتره و روي كار تسلط پيدا ميكنين، اما بايد خود موتور هم از دسته موتورها جدا بشه و با جك موتور رو بالا ببريد تا دسته ها آزاد بشه. اين روش رو تقريبا روي همه ماشينها انجام ميدن.
آقا محسن الان وضعيت كاركرد گيربكس چطوره؟ دنده ها خوب و به موقع عوض ميشه؟ صدايي و يا تكان و ضربه اي نميزنه؟
والا فعلن وضعیت گیربکس خوبه و مثه زمان قبل خرابی هست.حتی اولی که روغنو ریخیتیم و رفتیم تست کردیم متوجه شتاب بیشتر ماشین شدم که اینم مربوط که تمیز بودن صافی گیربکس هست.اما با توجه به روغن الوده مطمئنم بازم بزودی اون صافی کثیف میشه.منتها دفعه بعد این کارو خودم انجام میدم.اگر سر سوزنی میدونستم مشکل از این میتونه باشه 50 هزار تومن دستمزد پرداخت نمیکردم برای 3 ساعت کار.
اما چیزی که مسلمه اینکه هنوز روغن خیلی کثیف و الودست.طوری که دیروز وقتی گژ رو کشیدم دیدم که اثری از اون رنگ شفاف و قرمز هیدرولیک نیست و رنگش شکلاتی شده.
به هر حال این جابجایی روغن نو با روغن کهنه باید چند باری انجام بشه تا بشه اطمینان حاصل کرد که 70 درصد روغن تمیز شده.
امروز یه سایت پیدا کردم که تا حالا ندیده بودم و ادرسش رو اینجا قرار میدم تا دوستانی که اشنا نشدن یه سر بزنن.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
این سایت مربوط به دبیرخانه صیانت از خودروهای تاریخی هست.جایی داره برای عضویت و بخش عکسها رو اگر ببینید خیلی از ماشینهایی که از نظر خیلیها کلاسیک نیست اونجا کلاسیک به حساب میاد.(بنز 230 .بنز 190.شورلت کاپریس 77.ب ام و 2002.و بلیزر و.......)
البته یه عده بر این باورند که فقط کامارو و پونتیاک و ماشینهای عجیب و غریب کلاسیکند ولی ظاهرا این چیزها نیست. [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
دوستان ماشین من وقتی در حرکته مثلا با دنده۲توی سرعت ۴۰یه کم که گاز رو شل میکنم زود دنده۳ میده به نظر شما این عادیه یا با شل وسفت کردن اون پیچ وکیوم خوب میشه ؟اون پیچ وکیوم که میگن کجا هست خودم میتونم بهش دست بزنم؟یه مورد دیگه هم هست من وقتی تو حرکتم حتی تو جاده صاف عقب ماشین صدایی مثل قیرچ قیرچ میده حتی عقب ماشینو با دست فشار دادم پایینو بالا هم صدا میداد دقیقا مثل فنری که خشک کار میکنه لطفا کمک کنید عیب از چیه آیا روغن کاری چیزی میخواد یا تعمیر وتعویض نیاز داره البته بارون که میباره وهوا مرطوبه بیشتر صدا میکنه عیب از چیه؟
شما يه نگاهي به پستهاي اخير ما چند نفر توي تاپيك بندازيد، خيلي چيزها دستگيرتون ميشه و ميتونين از تجربه هاي ما استفاده كنين.مثلا در مورد گيربكس، چند وقته روغن اون رو چك نكردين؟ اصلا چك كردين؟ تميزه؟ فيل ترش در چه وضعيه؟در مورد صداي عقب، مال فنرهاي شمش عقب هست و از محل اتصال به شاسي و لاي بوشهاي لاستيكي اون مياد.خشك شدگي عامل اين صداست .كمي روغن يا گريس به محل اتصال و بوشها بزنين تا كم كم چرب بشه و صدا هم رفع بشه.......................اگر هم يه مقداري بيشتر از ماشينتون بنويسيد، عكس بگذاريد و توضيح بديد بهتر ميتونيم كمك كنيم.
خيلي جالبه
ممنونم از شما کامارو جان
سلام به همگی
والا از بد روزگار تو تهران ماشینای مارو دارن جمع میکنن فعلا یه طرح مسخره گذاشتن که بالای 20 سال از رده خارجه ما کاپریسمونو که گذاشتیم تو پارکینگ ببینیم چی میشه برای همین نمی تونم برم خاوران یا جاهای دیگه وسیله ندارم. رفتم کرج از دوست و آشنا با کلی التماس تازه با این قیمت سکتمون دادن حالا نمیدونم چه خاکی تو سرم کنم الان chevy nova رو گذاشتم دست برقکار کارای برقیش رو تموم کنه در حال حاضر گیر سپر عقب و جلو ، کمربند آبی هستم که کلا گیر نیاوردن رنگ آبیش رو . راستی شما اخبار جدیدی از پلاک تاریخی ندارین که اعصاب مارو راحت کنه نمیدونم این فدراسیون چه میکنه اصلا هیچ حمایتی در کار نیست هیچ خبری ..............
فعلا که توقیف نمیکنن.ولی نا امید نباشید .انشالله یه خبرای خوبی میشه!!
سلام.
به نظرتون خودمون میتونیم زیربندی ماشینو ردیف کنیم؟؟؟
چیزایی از قبیل تعویض کمک ها یا شمش ها و بوش ها و ....چه جلو و چه عقب
امکانش هست؟؟؟؟دردسر خاصی داره؟؟؟
اتفاقا من هم باید فنرهای جلو رو باز کنم .قبلا کمی ارتفاع جلو رو دادم بالا بردن ولی نرمی ماشین کم شده و میخوام سرجای خودش برگردونم ولی تا جایی که دیدم خارج کردن فنرها سخت هست و نیاز به 2 تا جک و 2 تا خرک داره تازه همونطور که علی اقا فرمودن کمی خطرناک هست.ولی اگر نخواهید فنرها باز بشه مثل نوای جناب( camaro lt) اونوقت کار ساده تر میشه ولی در کل به یه جک قوی و حداقل 2 تا خرک استاندارد نیاز دارید و البته دقت کافی چون خطرات خودشو داره اینکار
البته فنرهای شمش عقب ماشین من هم کمی صدا میده و تا به حال اصلا باز نشده و باید بازشون کنم.البته اگر جلوبندی ساز حرفه ای و منصف سراغ داشته باشید به نظر حقیر بهتره که بیرون انجام بشه .من تهران یکی سراغ دارم و تا به حال دوتا نوا بردم و برام باز کرده و کارش هم عالی بود و اجرتش هم مناسب.اینبار هم اگر بشه همونجا میبرم.
ببخشید برای فنر شمش های عقب چه کارایی میشه انجام داد؟ منظورم نرمی و صدا گیری هست!
براي فنرهاي عقب، تا اونجايي كه امكان داره باز نكنين چون بوشهاي استفاده شده در خود ماشين خيلي عالي و با كيفيت هست و اگر باز كنين و خراب بشه ديگه به اين راحتي پيدا نميشه.
فنر هاي عقب رو فقط براي تعويض فنر شكسته يا باد گيري( يا| بار گيري| هنوز نميدونم كدومش درسته؟؟!!) باز ميكنن و دردسر زيادي داره.اگر ارتفاع عقب ماشين خوبه، پس نيازي به دستكاري نداره. اگر صدا ميده فقط كمي بوشها و فنر ها رو گريس بزنين تا كم كم چربي به داخل بوشها و لاي فنر ها نفوذ بكنه و صدا رفع ميشه.براي كمك فنر هاي جلو كار خاصي لازم نيست انجام بديد جز جك زدن و باز كردن چرخ و باز كردن كمك كهنه و بستن كمك نو، چون اندازه اونها كوچك و اتصال تنها با سه تا پيچ برقرار ميشه( دوتا به انتهاي كمك و متصل به طبق و يكي سر كمك و متصل به شاسي)كمكهاي عقب هم راحته و با باز كردن چرخ ميتونين عوض كنين.در مورد فنرهاي جلو داستان فرق داره چون مثل پيكان يا پرايد نميشه با فنر جمع كن اونها رو جمع كرد، چون خيلي قطور و محكمه.جا زدنشون هم خيلي سختتر از درآوردنه. موقع جا زدن هم بايد توجه كنين كه فنر به درستي قرار بگيره چون سمت شاسي(محلي كه سر فنر داخل شاسي قرار ميگيره) داراي فرم و شكل خاصي هست كه مشابه همان سر فنر ساخته شده و بايد فنر درست در محل خودش جا بگيره) اگر غير از اون باشه فنر بلندتر به نظر مياد و يه سمت ماشين بالاتر قرار ميگيره. بايد با چشم نگاه كرد و دقيقا در محل قرار داد.براي جا زدن هم كم كم با فشار وزن خود ماشين و البته ديلم و اهرم كردن فنر جا ميره و يه داستاني داره.براي اين كار حداقل به يه كمك دست كه فني و البته قوي هم باشه نياز دارين، يه بار ناچار شدم فنر جلوي يه كامارو كه مال يكي از دوستان بود رو باز و بسته كنم( طبق بريده بود و هيچ كاري هم نميشد كرد) خلاصه بگم كه به معناي واقعي بدون داشتن وسيله مناسب بيچاره شدم تا طبق رو عوض كردم!! دوستم هم كه كاري ازش بر نميامد فقط نگاه ميكرد و فكر ميكرد كه چرا اينجوري شده؟؟؟!!
ديروز يه قوطي نيم كيلويي موم خريدم (5000 تومان) و تمام بخشهاي لبه داخلي گلگير رو بعد از شستن، عايق و آب بندي كردم. خيلي خوب عمل ميكرد( بهتر از خمير پلاستيك)البته فردا بايد كمي از اون رو با آب رقيق كنم و بريزم لاي گلگير هاي جلو( محلي كه با بازكردن دربهاي جلو، ميتونين بخشي از تويي گلگيرهاي جلويي رو ببينين) و اين بخش معمولا خيلي سريع زنگ ميزنه( سمت جلوي پاركابي ها) چون برگ و خاك زياد جمع ميشه( با يه تكه سيم آهني سر كج تمام برگها رو درآوردم و كامل شستم) توصيه ميكنم شما هم اين كار رو بكنين.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
این هم باتری 88 امپر صبا که عرض کردم البته تازه گلگیر های جدید و پالانی های جدید رو بستم و هنوز کارا کامل نشده و مثلا مخزن انبساط و ... رو نبستم.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
و اینم یه عکس از گلگیر راننده جدید که البته قبل از نصب روی زمین بتونه و صیقل خورده.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
كارهاي بتونه و آستر و رنگ را هم خودتون انجام داديد؟لولاهاي كاپوت رو ببنديد بهتره، اينجوري ممكنه لبه هاي كاپوت كج بشه كه صاف كردنشون خيلي سخته.مراقب قالپاقها هم باشيد، شنيدم يكدست تميز اصلي اونها بالاي 200.000 تومان ارزش داره.ماشين الان كجا خوابيده؟ توي تعميرگاه يا پاركينگ شخصي خودتون؟
خيلي وقتها ممكنه توي صحبتهايي كه ميشه، بعضيها ماشين آمريكايي( مدلهاي پايين) رو نا امن و غير مطمئن بدونن، و بيشترين دليل اونها هم يك سري فرمولهاي رياضي و فيزيك هست كه انتقال نيرو در اجسام سخت رو دليل اين قضيه ميدونن ( و بدجوري هم روي اين حرفشون تعصب دارن!!) و بارها و بارها با اينجور افراد برخورد داشتم..
سالها تجربه و داشتن ماشينهاي آمريكايي و ديدن تصادفات مختلف اونها، به من عملا ثابت كرده كه اين تصور كاملا اشتباهه و در واقع خودروهاي آمريكايي بطور كلي، يكي از ايمنترين بدنه ها رو در تصادفات دارن و بيشترين حمايت و امنيت رو براي سرنشينان فراهم ميكنن، حتي بيشتر از خودروهاي مدرن چند ده ميليون توماني و داراي تجهيزات خيلي خاص...
در اين تصوير يك شورلت كامارو 1975 را ميبينيد كه خيلي وقت قبل، دچار تصادف شديدي شد و راننده اون براي اجتناب از برخورد با يك پرايد ناشي كه انحراف داشته، ناچارا به سمت راست اتوبان حركت ميكنه كه متاسفانه به عقب يك كاميون پارك شده برخورد كرده و خسارت ديده.(كاميون هم كنارش پارك شده).
توجه داشته باشيد كه طبق گفته راننده كامارو، حدود 100 ...كيلومتر سرعت داشته و راننده هم كمربند نبسته بوده!
به نظر شما راننده چي شده؟؟
هيچي...!! صحيح سالم پياده شد، و شايد نهايتا با چند كوفتگي و خراش جزئي كه اگر كمربند ميبست اونها رو هم نداشت...
ديگه توضيح بيشتري لازم نيست، اينهم سايت مورد نظر كه شايد خيلي از شماها بشناسيد و قضيه رو بدونين..
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]گويا الان توسط يه نفر با ذوق خريداري شده و در حال بازسازيه.بايد بگم كه بازسازي اين ماشين، در شرايط كنوني واقعا يك كار بزرگ و تحسين برانگيزه، بخصوص با وضعيتي كه براي آينده مبهم چنين خودروهايي درنظر گرفته شده و كمبود قطعات، هزينه هاي بالاي قطعات يدكي و دستمزدها و....
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
بله قطعات جدید بدنه که خریدم رو قبل از نصب بتونه کردم و کاملا اماده شدند.لولاها هم تازه یک جفت در حد نو از رو یه ماشین دولتی باز کردم(35000 تومان) و در اسرع وقت میبندم.
در حال حاضر ماشین در پارکینگ خودمون هست و تا یک ماه به همین شکل میخوابه تا فرصت برای کارهای بعدیش پیدا کنم.
در مورد قالپاقها هم این مدل 65 رو 3 تا بیشتر ندارم و 2 تاش هم ارم نداره و یکدست 58 کامل در حد نو با ارمهای کامل دارم.