سلام
اقا فلش کردن کامپیوتر ماشین خوبه یا بد ؟؟؟
رفتم دیاگ زدم یهو طرف فلشو زد
ذاستی تو دیاگ جدید ارور سنسور منیفولد رو نداد
وقتی فلش زد ماشین گاز خورش بهتر شد
Printable View
سلام
اقا فلش کردن کامپیوتر ماشین خوبه یا بد ؟؟؟
رفتم دیاگ زدم یهو طرف فلشو زد
ذاستی تو دیاگ جدید ارور سنسور منیفولد رو نداد
وقتی فلش زد ماشین گاز خورش بهتر شد
پژو 206 يكي از خودروهاي خوب و كم استهلاك هست ولي متاسفانه به دليل بالا بودن هزينه قطعات ، مورد خوبي براي سارقان به حساب مياد بخصوص كه بخاطر وضعيت خاص سيستم برق اين خودرو ، نصب دزدگير با اشكالاتي همراه هست.
چند وقتي ميشه كه سرقت كامپيوتر اتومبيلها و صد البته 206 خيلي زياد شده و بخاطر همين قفل ويژه يا براي جلوگيري از سرقت اين قطعه گرانقيمت طراحي شده و در بازار بفروش ميرسه.
چند روز قبل ECU پژو 206 يكي از دوستان كه در پاركينگ مجتمع مسكوني بود،به سرقت رفت و ناچارا حدود 2 ميليون تومان هزينه كرد تا كامپيوتر جديد نصب بشه، اين در حالي هست كه اتومبيل پژو 206 يكي ديگه از همسايگان داراي قفل مخصوص ECU بود، دست نخورده باقي ماند، (البته فقط باطري مورد سرقت قرار گرفت كه فكر كنم بايد براي اون هم قفل مناسبي طراحي بشه! )
بعد از اين اتفاق يكي ديگه از دوستان قفل مخصوص ECU خريد و نصب كرد. لازم به گفتن هست كه اكثر شركتهاي بيمه نصب اين قفل را براي اعمال بيمه بدنه و سرقت اجباري كردن.
مونتاژ و نصب اين قطعه كار ساده اي هست و با كمي دانش فني ميتونيد به راحتي نصب كنيد.
چند قطعه فلزي مجزا داخل كيت وجود داره به همراه بقيه قطعات و پيچ و مهره ها
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
اين قطعه بايد زير ECU و بصورت درگير با پايه مشكي رنگ سوار بشه. براي اين كار پيچ سمت راست پايه را باز كرده و پيچ سمت چپ را شل ميكنيم تا قطعه به راحتي به زير لبه اون قرار بگيره
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
بعد از سوار شدن قطعه پيچها را دوباره محكم ميكنيم
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
قطعه اصلي قفل به اين صورت قرار ميگيره و شكاف لبه انتهايي اون بايد به زير گلگير رفته و انتهاي پيچ گلگير از داخل اون شكاف عبور بكنه
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
دوتا پيچ آلن با مهره براي بستن دو بخش قفل را سوار ميكنيم
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
قفل سوئيچي بوسيله پيچهاي موجود در كيت به پايه خودش وصل ميشه
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
در نهايت قفل آماده شده، تمام پيچها را دوباره بررسي و سفت ميكنيم و نهايتا قفل سوار ميشه.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
به دلايلي مقداري خلاصي بين بدنه قفل و ECU وجود داره كه ممكنه در حركت ماشين ايجاد صدا بكنه. براي رفع اين مشكل ميشه از يك تكه لاستيك با ضخامت مناسب استفاده كرد تا به عنوان محافظ بين اين دو بخش قرار بگيره و مشكل برطرف بشه.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
ممنون دوست گرامی اما هر سری نوشتم اگر تقلبی نباشهنقل قول:
من تا بحال راضی بودم و به مشکلی بر نخوردم
مهم اینه که برای پراید و پژو405 دو الکترود باشه وسوزنی خوب نیست
این هم بصورت تجربی بهتر از آب در اومده خوردگی و تنظیم بهتری داره
برندی که بهتر است در بازار و مطمئن و مناسب هست رو پیشنهاد بدید
ایده و عمل بسیار جالبی بود و امیدوارم این هم مثل لاستیک زاپاس درست بشهنقل قول:
لطف می کنید این مطلب رو در بخش
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
نیز قرار بدید تا دوستان بیشتر بتونند استفاده کنند و اونجا جمع باشه؟
ممنون
اگر دستکاری دیگه نشه در حقیقت ریست فکتوری و آپدیت سی پی یو ای سی یو باشه خوبه چون بهینه می کنهنقل قول:
با سلامنقل قول:
من کاری با تقلبی یا اصلی بودنش ندارم یه تجربه با شمع دو پلاتینه بوش دارم
چند سال مرتب شمع دوپلاتینه بوش اصلی رو سمند مینداختم همیشه یه دست نو تو داشبورد داشتم تا اینکه یه روز داشتم با سرعت 70تا میرفتم یهو موتور3کارکرد وصدای مثل تراکتور از موتور بیرون اومد خاموش کردم با بکسل بردم تعمیرگاه الکترود وسط شمع جدا شده بود و افتاده بود داخل سیلندر وبقیه قضایا رو خودتون تصور کنید یه خرج سنگینی رو دستم گذاشت
شمع دو پلاتینه جلو الکترود بازه اگه الکترود جدابشه میفته تو سیلندر اگه از من یه پلاتینه بود الکترود میچسبید به پلاتینش و نهایتا 3 کارمیکرد
شرمنده طولانی شد
سلامنقل قول:
برا ی فلش کردن هم پول گرفت؟
سلام
یه سوال داشتم سر باطری پراید چند ثانیه جابجا گذاشتیم سیم فیوزها داغ شد ودود کرد سریع قطعش کردم باطری سازه گفت شانس اوردی ای سی یو نسوخت
حالا میخواستم ببینم احتیاجی به فلش داره یا نه
سلامنقل قول:
دوست عزيز دليل کارتون از اينکه سر باترى را جا به جا گذاشتيد چى بود اشتباه کردي يا اينکه عمدى جابه گذاشتيد ؟
در هر صورت شانس اورديد که نسوخته
خير اگه ديديد که خطايى نداره تو دياگ احتياجى نيست فلاش بشه .
------------------------------------------------------------------
يه توضيح مختصرى در مورد فلاش کردن بدم
ممکنه ماشين شما خطايي را به صورت دايم داخل دياگ نشون بده حالا در حالت عادى خطا با برداشتن دو سر باترى به مدت چند دقيقه با ريست شدن حافظه موقت اين خطا از بين ميره يا با دياگ زدن .
حالا ممکنه بعد مدتى دوباره اين خطا ظاهر بشه و با برداشتن سر باترى يا دياگ زدن اين هطا از بين نره که در اين مورد با توجه به نوع خطا قطعه ى مورد نظر تعوىض ميشه و ممکنه ديگه اون خطا روشن نشه .
حالت بعدى اينکه با تعويض قطعه مشکل خطا کماکان در داخل دستگاه دياگ نشون داده ميشه اونوقته که با از فلاش کردن ايسيو کمک مى گيرند . فلاش کردن به اين ترتيبه که مقدارى از پارامتر هاى داخل ايسيو مثل مقادير سنسور ها . گاز خوردن خودرو و چند پارامتر ديگه بهينه و بازسازى ميشه و و ساير پارامتر ها بدون تغيير باقى مى مونه و خطاى مورد نظر رفع ميشه
حالا ممکنه با فلش کردن ايسيو هم خطا دو باره رفع نشه اونوقت از اپديت ترم افزار اىسيو کمک مى گيرند و معمولا به ورژن بالاتر اپديت مى کنند حالا خود اين آپديت کردن مشکلاتى داره مانتد اينک.اصلا برنامه جديد سازگارى نداشته باشه و ايسيو کلا بسوزه و ممکنم هست درست جواب بده
و مورد دوم اينکه سازگارى داره ولى باعث ميشه ماشين ديگا استارت نخوره يا به اصطلاح کد بپرونه که بيشتر در ماشين هلى دارى ايمو بلايزر دار اين مشکل پيش مياد و با تعريف دو باره کد توسط دياگ مشکل حل ميشه
تفاوت عمده ى عمده فلاش کردن و اپديت کردن در اينه که در فلش کردن مقدارى از پارامتر ها بهينه و بازسازى مى شند و بقيه بدون تغيير باقى مى مونه ولى در اپديت کردن ايسيو کلا کل برنامه ى نرم افزارى تغيير مى کنه
سلامنقل قول:
دوست عزيز دليل کارتون از اينکه سر باترى را جا به جا گذاشتيد چى بود اشتباه کردي يا اينکه عمدى جابه گذاشتيد ؟
در هر صورت شانس اورديد که نسوخته
خير اگه ديديد که خطايى نداره تو دياگ احتياجى نيست فلاش بشه .
------------------------------------------------------------------
يه توضيح مختصرى در مورد فلاش کردن بدم
ممکنه ماشين شما خطايي را به صورت دايم داخل دياگ نشون بده حالا در حالت عادى خطا با برداشتن دو سر باترى به مدت چند دقيقه با ريست شدن حافظه موقت اين خطا از بين ميره يا با دياگ زدن .
حالا ممکنه بعد مدتى دوباره اين خطا ظاهر بشه و با برداشتن سر باترى يا دياگ زدن اين هطا از بين نره که در اين مورد با توجه به نوع خطا قطعه ى مورد نظر تعوىض ميشه و ممکنه ديگه اون خطا روشن نشه .
حالت بعدى اينکه با تعويض قطعه مشکل خطا کماکان در داخل دستگاه دياگ نشون داده ميشه اونوقته که با از فلاش کردن ايسيو کمک مى گيرند . فلاش کردن به اين ترتيبه که مقدارى از پارامتر هاى داخل ايسيو مثل مقادير سنسور ها . گاز خوردن خودرو و چند پارامتر ديگه بهينه و بازسازى ميشه و و ساير پارامتر ها بدون تغيير باقى مى مونه و خطاى مورد نظر رفع ميشه
حالا ممکنه با فلش کردن ايسيو هم خطا دو باره رفع نشه اونوقت از اپديت ترم افزار اىسيو کمک مى گيرند و معمولا به ورژن بالاتر اپديت مى کنند حالا خود اين آپديت کردن مشکلاتى داره مانتد اينک.اصلا برنامه جديد سازگارى نداشته باشه و ايسيو کلا بسوزه و ممکنم هست درست جواب بده
و مورد دوم اينکه سازگارى داره ولى باعث ميشه ماشين ديگا استارت نخوره يا به اصطلاح کد بپرونه که بيشتر در ماشين هلى دارى ايمو بلايزر دار اين مشکل پيش مياد و با تعريف دو باره کد توسط دياگ مشکل حل ميشه
تفاوت عمده ى عمده فلاش کردن و اپديت کردن در اينه که در فلش کردن مقدارى از پارامتر ها بهينه و بازسازى مى شند و بقيه بدون تغيير باقى مى مونه ولى در اپديت کردن ايسيو کلا کل برنامه ى نرم افزارى تغيير مى کنه
:-( نتونستم حذف کنم
سلام. من اولین باریه که یه اتومبیل گرفتم که رادیاتورش دارای منبع انبساطه. حالا نمیدونم خودم دست گل به آب دادم یا نه. خودرو حالی به حالی شده. یوقت میبینی بیست کیلومتر مسافت رو با سرعت صدتا میری جورش نمیاره، یبار هم میبینی جوش آورد. منبع انبساطش هم در حالت خنک از خط ماکزیمم زده بالاتر. چجوری باید این آبو برگردونم به رادیاتور؟ به نظر خودم هوا گرفته حالا در اثر چیش رو نمیدونم. درب رادیاتور یا سوپاپ ترموستات یا کم تجربگی خودم یا غیره رو نمیدونم.
خودرو هم چینیه و گریتوال ولیکسC30هست.
شاید درب رادیاتور یا منبع انبساط رو بدموقعی باز کردم که اینجور شده.
به نکته ظریف و جالبی اشاره کردید ممنون از اطلاع رسانی شمانقل قول:
بلی معمولن اگه در موقع گرم بودن درب رادیاتور باز شه احتمال هوا گرفتن وجود داره البته در سیستم های اروپایی شدید تره درب رادیاتور رو چک کنید اگر سالم بود پر از مایع کنید و ببندید لوله رابط رو هم چک کنید که درست وصل باشهنقل قول:
آب و ضد یخ مناسب یادتون نره
سلام، ماشین رو بردم مکانیکی برام فیلرگیری کنه، موقع سفت کردن یکی از پیچای پوسته (راست بالا) شکست! فقط سرش کنده شد و بقیه تو موند، خودش گفت اشکالی نداره، حالا بنظر شما واقعا مشکلی پیش نمیاد؟ چظور میشه اون قسمتی که تو مونده رو درآورد و یه پیچ دیگه انداخت؟
مرسی.به تعمیرکار نشون داده فیش فن قطعی داشته و قطع و وصل میشده. فقط اون اب اضافی که توی منبع انبساطه رو چجوری باید بکنم تو رادیاتور؟ وقتی موتور سرده حدود ده سانت بالاتر از خط بالایی قرار داره و درب رادیاتور رو که باز کردم با یه استکان پر شد.نقل قول:
اگه نگه اشکالی نداره خوب چی بگه بنده خدا؟!نقل قول:
اگه کامل بسته نشده به نظرم ایجاد ارتعاش میکنه
اگه بخواین اون پیچ رو عوض کنید فکر کنم مجبور بشین دوباره همه پیچ ها رو باز کنید
+
همون جا جا داشت میگفتین پیچ رو عوض کنه
سالم بودنش بهتر از نبودن هست ممکنه مجبور بشه همه رو باز کنه و با قلاویز ( البته به شرظی که خراب کاری نکنه ) باقیمانده پیچ رو در بیاره و پیچ نو بزاره با توجه به خشک بودن سر سیلندر ها باید خیلی دقت کرد که اون رو خراب نکنهنقل قول:
اگه سر ریز نداره خیلی مهم نیست تا به مرور مصرف بشه ولی اگر حساسید که کم بشه تنها راهش با یک شلنگ نازک آب رو برزید در یک ظرف دیگه و نیازی هم به نگهداری نداره آب آنچنان ارزشی نداره و نو بشه بهترهنقل قول:
سلامنقل قول:
منظورتون پیچ درب قالپاق سوپاپهاست ؟
اگه بله , باید قالپاق باز بشه
اگر قسمتی از پیچ بیرونه میشه با انبرقفلی بازش کرد
اگر نه , باید با درل وسط پیچ سوراخ بشه و بعدش یا پیچ ببندین بهش و بازش کنین یا یه میله جوش بدین بهش و بازش کنین
راه آخر , با مته سوراخ کردن کل پیچ هست و قلاویز زدن با یک شماره بزرگتر و پیچ نو
سلام
اقا درست شد
کل مشکلم درست شد ولی باورم نمیشه از کجا ایراد داشت :n04:
هم مشکل اینکه سرد بود خاموش میشه و تو دور موتور بالا کله میکرد مصرف بالا و .....
با یه فلش کردن کامپیوتر درست شد :n20:
الان خیلی بهتر کار میکنه فقط یه مشکلی که دارم از اگزوز بوی خیلی بدی میاد بود بد سوختن نهااا یه بوی دیگه نمیدونم چیه یه جا خوندم نوشته بود از کاتالیزگره ؟
نمیدونم در کل به نظر شما از چی میتونه باشه در ضمن معاینه فنی هم تازه گرفتم
سلام به همه
دوستان من پژو 405 دارم . یه مدته وقتی دنده عوض میکنم تا پدال گاز رو فشار میدم یکم بجای گاز پر کردن اول دور موتور میره بالا ( انگار کلاج رو نگه داشتی و خلاص گاز میدی ) حدودا یکی دو واحد میره بالا بعد خودش آروم میاد پایین و شروع میکنه گاز پر کردن . خیلی توی راه مخصوصا ترافیک و جاده اذیت میکنه نفس ماشینو به کل گرفته توی تمام دنده ها . مشکل چیه به نظرتون ؟ یکی به من گفت مشکل استپر هست .اون رو درآوردم با تینر پاک کردم ولی درست نشد مشکل چیه دوستان ؟
ماشین چند تا کار کرده؟نقل قول:
احتمالا دیسک و صفحه کلاج مشکل داره و به اصطلاح ماشین سیلیب میکنه مثل موقعی که پدال رو کامل ول نکنی
حدودا 35 هزار کار کرده . یکی دیگه گفت حتما استپره عوضش کن درست میشه چون تمام مراحل دور موتوری برمیگرده به کارکرد استپر هست . راستش منظور مثال شمارو متوجه نشدم ولی خب گفتم دیگه ماشین دور موتور میره بالا ولی شتاب و سرعت نداره دور موتور برمیگرده پایین شروع میکنه خیلی آروم شتاب گرفتمگن دوباره بیشتر هم گازو فشار بدی باز دور موتور میره بالا میاد پایین شروع میکنه پر کردننقل قول:
سلام بلاخره تصمیم گرفتم فردا بازکنم ماشینمو اما سوالم اینه واسه 405 واشرسرسیلند فلزی بهتره یا همین اورجینال که خوده شرکت میده 115 تومن کدوم رو ترجیحا صلاح میدونین با توجه به جنسای بیرون ک قابل اعتمادنیستش .
ممنونم
سلام .
يه چند وقتيه گاهي اوقات وقتي کلاج و ميگيرم يا نيم کلاج ميکنم سرو صداي عجيبي ميده مثل سرو صداي چندتا قوطي حلبي
ولي هميشه نيست شايد تو سرعت بالاهم هنگام تعويض دنده اين صدارو ميده ولي متوجه نميشم .
دنده يک فوق العاده بد جا ميره بايد سرعت بين 5تا 10باشه يکم بيشتر از 10باشه به هيچ وجه جا نميخوره وبايد بري دنده 2
(به اصطلاح دنده مرده ميشه ).(131SEکارکرد 1200)
راستی دوستانی که 131SEدارن صدای موتور همه انقدر بالاست واقعا رو دور موتور 2/5به بالا گوش آدم کر میشه علتش چیه ؟
آقا کسی جواب مارو نمیده ؟؟
سلامنقل قول:
با توجه به اين اشفته بازار خريد واشر فلزى توصيه نميشه . چون اولا هالوگرام نداره دوما معلوم نيست تقلبى يا نه
ولى واشر اورجينال شرکتى ايساکو در بسته بندى کاهى پژو سيترون قابل اعتماد تره . مطمن باشيد واشر اورجينال کيفيت چند برابر واشر هاى ترکى و ايرانيه
نظر من روى واشر اورجينال شرکتى ايساکو هست
نمایندگی باز کردم میگف یه مدل شرکتی جدید اومده که یه طرفش فلزیه قیمتشم حدود80 تومنه بندازم ؟؟؟
[QUOTE=paket;8503883]نمایندگی باز کردم میگف یه مدل شرکتی جدید اومده که یه طرفش فلزیه قیمتشم حدود80 تومنه بندازم ؟؟؟[/QUOT
بسته بنديش را ديديد . داخل بسته بندى پژو سيترون بود يا ايساکو
قيمت واشر فلزى اگه اصلى باشه قيمتش از 80 تومن بيشتره
پس اصلى نيست
احتمالا ساخت داخل و ساخت شرکت مشهد واشره
سلامنقل قول:
پوزش بابت دير جواب دادن
عرض به حضور شما که اين واشر هايى که گذاشتيد هر دو شون قابل اعتماد و از جنس هاى خوب بازار هستند و همچنين تقلبى نيستند
ولى هيچ کدوم از اين دو واشر ها فلزى نيستند واشر فلزى ها دو طرفش يه لايه از مس کشيده شده
يعنى دقيقا رنگ واشر الومينيومى هستش و مشکى نيست
واشر اولى فکر سبز رنگ فکر کنم استانداره و قرمز رنگ تعميرى
در کل هر دو جنس قابل اعتمادى هستند
سلام. پرشیا 88. وقتی کلید رو باز میکنم پمپ بنزین استارت نمیزنه که بنزین بده ماشین روشن شه. در نتیجه استارت میخوره ماشین ولی هزار بارم که اینکارو کنی روشن نمیشه. راه حلش اینه که کلید رو دربیاری و در هارو یکبار قفل کنی و دوباره باز کنی بعد کلید بندازی پمپ کار میافته و استارت میشه و روشن میشه.
دزدگیر رو از کار انداختم فایده نداشت بازم تکرار شد.
باطری عوض کردم نو انداختم فایده نداشته.
پمپ هم یه بار سوخت اونم عوض کردم ولی انگار نه انگار.
چشه به نظر شما؟ چکار کنم؟
سلامنقل قول:
شايد از رله ى دوبل باشه که ايراد داره و برق به پمپ بنزين نميرسونه .
یک همچین مشکلی می تونه از رله یا سیم ارتباطی باشه که با شک وارد کردن درست می شه بیشتر همون رله هست که اساس برق رو می رسونهنقل قول:
وقتی روشن شد دیگه در هیچ دست اندازی خاموش نمی کنه؟
وقتی ماشین گرمه مثلن بعد از یک ساعت کار کردن خاموش و روشن کردنش راحته یا باز هم اینجوری میشه؟
فکر کنم گرم که میشه بهتر میشه. ولی مطمءن نیستم.نقل قول:
به هیچ وجه تو دست انداز تابحال خاموش نشده.
الان باید به رله و سیم شوک وارد کنم؟ چطوری؟ رلش کجاست؟
ممنون از پاسخگویی
Sent from my GT-N7100
سلامنقل قول:
رله ها توی جعبه فیوز هست ( معمولاً کنار موتور )
برای تست رله ها کافیه با رله ی شبیه به خودش در جعبه فیوز جابجا بشه
مثلاً میشه رله ی پمپ بنزین رو با رله ی فن رادیاتور یا رله ی کلاچ کولر جابجا کرد تا مطمئن شد رله مشکل داره یا نه این ساده ترین و سریعترین و ارزانترین روش تست رله هست در ماشین استاندارد , تویِ دربِ جعبه فیوز نقشه ی همه ی فیوزها و رله ها وجود داره رله ی پمپ بنزین اسمش fuel pump relay هست
متاسفانه پرشیا رله هاش درون جعبه فیوز قرار ندارند و پشت و دور از دسترس هستند این که می گید فقط با باز و بست درب ها این موضوع حل می شه ممکنه مدار فرمان رله دچار مشکل شده باشه دوستان شاید در پیدا کردن این رله دوبل و مدار فرمان بیشتر یاری برسانند ولی اگر نشد به یک متخصص برق و ای سی یو تخصصی و نه تنظیم موتور و برقکار مراجعه کنیدنقل قول:
اختیار داری داداشم .نقل قول:
اینم عکسرسیلندر که جوشکاری و کف تراشی شده
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
حالا بنظرتون واشر اورجینال بندازم یا همین شرکتی ها که عکسشو تقدیم کردم !!