باور کنید الان 20 روزه اعصاب نزاشته تادیشب بردم پیش چن نفر بلاخره گفتن بازرواشرسوخته بخداهنوز 10 هزارتا نشده از پارسال تا حالا بازسوخت میخام بدمش یهtu5 داشبورد جدیدبگیرم صفر خسته شدم خداییش.نقل قول:
Printable View
باور کنید الان 20 روزه اعصاب نزاشته تادیشب بردم پیش چن نفر بلاخره گفتن بازرواشرسوخته بخداهنوز 10 هزارتا نشده از پارسال تا حالا بازسوخت میخام بدمش یهtu5 داشبورد جدیدبگیرم صفر خسته شدم خداییش.نقل قول:
سلامنقل قول:
سوختن واشر سر سيلندر در موتور هاى خنواده ى xu7 , بسيار شايع هست که البته در مدل هاى 88شاهد سوختن واشر در کيلومتر هاى پاىين هستيم واشر سوختن دلايل زيادى ميتونه داشته باشه ولى در مدل هاى جديد دليل سوخن واشر سر سيندر بر مى گرده به کيفيت بد واشر سر سيلندر و الياژ بد در ريخته گرى سر سيلندر که همين باعث ميشه سر سىلندر بعد مدتى تاب برداره و باعث بشه و دچار کرم خوردگى بشه و در تتيجه واشر بترسونه يا بسوزونه دليل بعدى
در موتور هاى tu5 چون جنس واشر يه لايه از مس هست البته بهش واشر فلزى هم مى گند همين باعث ميشه عمر واشر سر سيلندر را بيشتر کنه و در شوک هاى حرارتى واشر مقامت ليشترى داشته باشه برخلاف xu7 که با يه بار جوش اوردن يا واشر ميترسونه يا کلا ميسوزه . البته واشر فلزى هم براى موتور xu7 وجود داره که مخصوص خودرو هاى دو گانه هست که ميتونه سوختن واشر سر سيلندر را بر اثر تنش هاى حرارتى کمتر کنه .
مورد بعد اين هست که موتور هاى xu7 دارى بوش تر هستند يعنى بوش ها با قسمت بلوک سيلندر ىک پارچه نيستند و جدا اند . همين بوش تر بودن ممکنه که به هر دليلى بوش ها با هم در يک سطح نباشه در نتيجه واشر به خوبى روش نميشيته و باعث مىشه کمپرس رد کنه و واشر بسوزنه .
که در موتور tu5 بوش خشک هست و با بلوک سيلندر ىک پارچه هستند که الته غير قابل تعويض اند . که باعث عمر واشر بره بالا تر .
البته خريد ماشين با موتور tu5 , الان با توجه به خرابى هاى شايعى که و قيمت قطعات ىدکى بالاىي که داره يکم قابل حضم نيست .
ال نود در خودرو هاى داخلى از کيفيت قابل قبولى برخورداره
توضیحاتتون عالی بود سامی جان مرسی
ینی93 tu5 نخرم ؟ اخه از ال نود خوشم نمیاد از قیافش
تعمیر دووم هستش الان میشه واشر فلزی بندازم ؟؟ ماشینم دوگانه فابریکه بازم مرسی
به نظر من نخريد چون کيفيت قابل قبولى نداره البته نه 206 بلکه همه ى محصولات ايران خودرو در سال هاى جديد بجز ال نود افت کيفيت زيادى داشتهنقل قول:
ال نود درسته قيافه نداره ولى فنيش خوبه .
متاسفانه واشر فلزى std استاندارد وجود داره و تعميرى اون نيست ولى واشر اورجينال تهميرىش پيدا ميشه که معمولا داخل بسته بندى پژو سيترون هستش .
و خط هاى دور اون قرمزه که کيفيت قابل قبولى داره بر خلاف واشر هاى ترک که کيفيتش چندان جالب نيست .
البته دو مورد را مد نظر داشته باشه اول اينکه پيش تعمير کارى بريد که حتما از ترکمتر استفاده کنه و دوم اينکه بگيد سطح بوش ها را هم چک کنه که با هم مساوى باشه در غير اين صورت دوباره ميسوزه
پس با این نتیجه واشراورجینال و میگن 120 تومن رو بندازم ؟ترک نندازم ؟؟!!
راستی ماشین من رو بنزین بد کارمیکنه اما رو گاز خوبه ممکنه از سوزن انژکتورها باشه ؟؟دیاگ زدم اما چیزی نشون نداد
دراخر بی نهایت سپاس از توضیحات مهندسی بسیار دقیقتون سامی جان
سلام
من واقعا موندم چی کار کنم...
برای مصرف زیاد بنزینم رفتم دیاگ زدم...
طرف گفت منفولید باید شست و شو بشه با اسپری!
صافی بنزین باید عوض بشه!
شمع هم باید عوض بشه!!!!!!
میدونم چرت گفته..آخه فیلتر بنزین چه ربطی به مصرف زیاد بنزین داره؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! تازه کثیف بشه باید کمتر بشه مصرف!!!
شمع ها رو میگم نمیشه تنظیف و تنظیم کرد؟؟ میگه نه عوض کن!
میگم چی بگیرم؟ میگه بوش!!!
میگم تقلبیه که!
میگه آره همه شمع های بازار تقلبیه!
چه غلطی بکنم من؟
شمع چی خوبه؟؟؟ اکیوم بهتر از بوش تقلبی نیست؟؟؟
دنسو اصل شاید بشه گیر آورد ولی خیلی گرونه ارزش داره روی پراید؟؟؟؟
خواهش مى کنمنقل قول:
بله اورجينال بندازيد ترک فايده نداره قيمتشم همين حدوداست 120 تومن
روى بنزيم چطورى کار ميکنه . ماشين لرزش داره ؟ از اگزوز صداى پرپرت ميتد ؟ ريپ ميزنه ؟ يا اينکه صداش زياده ؟
راستى سر سيلندر که باز شد سه احتمال هست مورد اول اينکه سر سيلندر تاب بر نداشته و با همون واشرى جديد بسته ميشه . دوم اينکه سر سيلندر تاب داره و بايد بر کف تراشى و بعد با واشر تعمىرى بسته بشه و مورد سوم اينکه تاب سر سيلندر بيش از حد مجازه و قابل تراشکارى نيست و بايد کل سر سيلندر عوض بشه .
خواهش مى کنمنقل قول:
بله اورجينال بندازيد ترک فايده نداره قيمتشم همين حدوداست 120 تومن
روى بنزيم چطورى کار ميکنه . ماشين لرزش داره ؟ از اگزوز صداى پرپرت ميتد ؟ ريپ ميزنه ؟ يا اينکه صداش زياده ؟
راستى سر سيلندر که باز شد سه احتمال هست مورد اول اينکه سر سيلندر تاب بر نداشته و با همون واشرى جديد بسته ميشه . دوم اينکه سر سيلندر تاب داره و بايد بر کف تراشى و بعد با واشر تعمىرى بسته بشه و مورد سوم اينکه تاب سر سيلندر بيش از حد مجازه و قابل تراشکارى نيست و بايد کل سر سيلندر عوض بشه .
سامی جان وقتی ماشین خنک هستش و تازه ک میخام استارت بزنم حالت 3 کارمیکنه وقتی ک گرم یکم اتومات میره رو حالت گاز بهدش اون حالت 3 کارکردن رفع مبیشه خوب بعده اینکه قشنگ ماشین ک گرم شد ینی حدود یکساعت باهاش چرخیدم رو بنزین و گازدیگه فرقی نمیکنه ینی دوتاش هم خوب میشهنقل قول:
درضمن داخل رادیتورم هم کنی چربی دیدم امروز اما اب کم نمیکنه اما داخل رادیتورم رو ببینید [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
زیرش ابه اما روش اینجوری چربی بسته منکه میگم واشره بازم شما بهتر میدونی داداش . اعصاب نزاشته
اینم یه عکس دیگه که نشون میده اب کم نمیکنه [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
شده شبیه قهوه تلخ خخخخ
اوه اوه اين ماشين وضعيتش خيلى وخيمه و کاملا مشخصه اب روغن قاطى کرده و دلىلش وشر سر سيلندره البته واشر شما کاملا نسوخته بلکه ترسونده يعنى يه قسمتى از واشر باد کرده و باعث شده روغن وارد اب بشه و بصورت خامه اى در بياد دلايل اون گل و لاي هاى قهوهاى روى اب کمپرس زدن توى اب راديانور هست کمپرس که رد بشه از واشر باعث ميشه گل و لاى و جرم هاى مجارى اب سيلندر را بشوره و پشت درب رادياتو جمع کنهنقل قول:
به نظرم من در اولين فرصت باز بشه تا مشکلات ديگه اى پيش نياورده
دلايل بد کار کردن موتور بخشيش مي تونه از واشر سر سيلندر باشه ( البته در ماشين شما ) و بخش ديگش شمع و واير و سنسور ها و استپر و گرمکن دريچه ى گاز . يا حتى سنسور اکسيژن که بايد تک تک بررسى بشه
به نظرم اول مشکل سر سيلندر را رفع کنيد چون از همش واجب تره
چشم تا یکشنبه مورد نداره سوار شم بعد ببرم نمایندگی ؟نقل قول:
پس حتما حتما واشر اورجینال بندازم دیگه اره ؟؟
تعمیرکارمو هم عوض میکنم چون پارسال تا حالا کلا ده هزارتا بدون اینکه بهش فشار بیاد راه رفتم باهاش اما متاسفانه ....
سلامنقل قول:
نه مشکلى نداره فقط زياد به ماشين فشار نياريد و مسافت هاى دور هم نريد
و ترجيحا از بنزين اىتفاده کنيد تا گاز
و حواستون به امپر اب و ميزان اب رادياتور باشيد
بله از واشر اورجينال استفاده کنيد
و مکانيکتون را هم عوض کنيد
معلومه مکانيک قبلى کارش را درست انجام نداد.که تو 10 هزار دوباره واشر سوخته
راستى مدل ماشينتون چند و چقدر کارکرده ؟
نقل قول:
ممنون از پاسخت
ولی مشکل اصلی من موقع سرد بودن ماشینه
اصلا خوب کار نمیکنه وقتی استارت میزنم ماشین باید خودش باید بالای 1 وقتی سرده دیگه
ولی برای من خاموش میکنه باید گاز بدی و وقتی دوباره پاتو از گاز برداری خاموش میکنه و وقتی میخوام تو سربالایی حرکت کنم وقتی موتور سرده اصلا نمیشه چون خاموش میکنه
ماشینم وقتی داغه گاز میدم انگار هوا میده بیرون صدایی که اگزوز میده خیلی داغونه
من معاینه فنی رو تازه گرفتم اگر اگزوز مشکل داشت میفهمیدن
ولی انگار خفه میکنه فکر کنم
مدل 89 و 60هزارتا سامی جاننقل قول:
سلام دوستان عزیز .پراید من انژکتوری زیمنس مدل 87 است.
مشکلش اینه که صبح زمستون که هوا سرد شده روشن نمی شه . من یسری برسی ها انجام دادم که نتیجه رو برات مینویسم .
1- رله دوبل رو برسی کردم سالمه . یعنی خروجی هاش همه ولتاژ مثبت باتری رو دارن .
2- صدای پمپ بنزین پس از باز کردن سوییچ بگوش می رسه و پس از چند لحظه صدا قطع میشه .
3- سر وایر شمع ها رو کشیدم و با یک سیم موقع استارت زدن وضعیت جرقه رو نسبت به بدنه چک کردم دیدم جرقه نمی زنه . پس نتیجه گرفتم که اشکال برقیه .
4- سر هر دوفیش مر بوط به کویل رو کشیدم و بعد از باز کردن سوییچ ولتاژ مثبت رو دریافت می کنم .
5- یک ال ای دی رو با مقاومت سری کردم و به دو سر سیم فیش کشیده شده از کویل وصل کردم و ال ای دی کم نور روشن شد. سپس اقدام به استارت زدن کردم . قاعدتا باید سیگنالهای منفی ارسال شده از ecu باعث روشن شدن کامل ال ای دی بصورت لحظه ای میشد که این اتفاق در سر هر دو فیش که چک کردم نمی افتاد .
6- تا اینجای کار حدس زدم که سیگنالها از ecu برای کویل ارسال نمیشود .
7- در همون حالت تست با ال ای دی اومدم و با سشوار زیر داشبورد در قسمت ecu را چند دقیقه ای گرم کردم و سپس با یک استارت دیدم که سیگنال ها ارسال شد و ال ای دی چشمک می زنه . سپس فیش های کویل رو وصل کردم و ماشین با یک استارت روشن شد .
خوب با این شرح حالی که براتون نوشتم بنظر شما اشکال از کجا میتونه باشه ؟!
سلام
دوستان در پراید های انژکتوری بنزینی روغن گیبرکس و واسکازین هر دو وجود داره؟؟؟ یا این دو تا یکیه؟؟
ممنون
حتمن به دنبال نشتی بگردید معمولن استفاده ااز رسوب گیر عوارض جانبی روو داره شما سریع نشتی رو پیدا کنید تا کار دستتون ندادهنقل قول:
کلن به روغن دنده واسکازین می گفتندنقل قول:
در ماشین های اتوماتیک روغن دنده شان روغن هیدرولیک مخصوص هست و ماشین های با گیرباکس منوال روغن دنده شان به نام واسکازین که با توجه به فورمول اگه رعایت بشه تاثیر خوبی در نرمی و سلامت و کارکرد داره
اینی که می گید با گرم کردن ای سی یو تونستید سیگنال بگیرید جالب بوده و شاید مشکل شما از فیش های اتصال ای سی یو باشه که کثیفند و در مرحله بعدی مشکل از خازنی درون ای سی یو یا قطعه ای مشابه باشهنقل قول:
البته مطمئن نیستم ولی احتمال داره ککه در این سیستم نتونید با کشیدن فیش یا شمع چک کنید
این مشکل متاسفانه شده نقل این روز های بیشتر دوستان با ماشین های مشابه
سلامنقل قول:
چیزی که مشخصه مشکل برقیه و به راحتی می تونید از طریق دستگاه دیاگ بررسی کنید و دقیق بهتون میگه که چه مشکلی داره
احتمال اینکه کوئل نیم سوز شده باشه هم وجود داره
از چیزی که از صحبت های شما پیداست تمام مشخصه های خرابی استپر وجود دارهنقل قول:
1. خاموش شدن ماشین بعد از رها کردن ناگهانی پدال گار
2. بازی کردن دور موتور (بالا و پایین رفتن)
این جملتون هم بیشتر از پیش منو مطمئن کرد که مشکل از استپره
استپر در هوای سرد باید ماشین رو در حالت ساسات قرار بده تا گرم شدن خودرو که گویا اینکارو در ماشین شما انجام نمیدهنقل قول:
اصلا خوب کار نمیکنه وقتی استارت میزنم ماشین باید خودش باید بالای 1 وقتی سرده دیگه
همونطور که بهتون تو پست های قبلی گفتند ممکنه استپری که گرفتید تقلبی بوده باشه
در ضمن اون صدایی که میگید مثل صدای بیرون دادن هوا هست یا مکش هوا؟ یه صدایی مثل شششششششش؟ :n02:
سلامنقل قول:
ماشين شما قطعا مشکل داره که تا به اين کارکرد دو بار واشر سوزونده . اونم مدل 89 که اکثر قطعاتش خوب بود براى بار اول احتمال ميدم به نشتى در سيستم خنک کننده يا کيفت نامناسب مخلوط اب و ضد يخ داخل رادياتور يا ترموستات که احتمال داره درست باز نشده و امپر رفته بالا و واشر سوزونده
براى بار دوم . کم کارى مکانيک و تراشکار و کيفيت بد واشر مورد استفاده
بازم تاکيد مى کنم اين دفعه که باز شد هتم بوش ها را بررسى کنيد که در يک سطح باشند
در ادامه ى فرمايشات کسرا عزىزنقل قول:
بايد بگم که ضد ىخ جرم ها و روسبات را از بين ميبره و دچار نشتى ميشه و معمولا جاهايى که ممکنه بيشتر دچار نشتى بشه . اوليش رادياتور دوم واتر پمپ . و سوم رادياتور بخارى .
که بايد چک کنيد اگه از رادياتور بخارى باشه که زير پاى راننده خيس ميشه
رادياتور و خود بست هاى اونم که اگه بريزه مشخصه
ميمونه واتر پمپ که چون داخل کاور واتر پمپ قرار داره و قابل ديد نيست نميشه پى به نشتى اون برد . و از طرقى چون اگه خراب بشه خيلى کم نشتى ميده مگر اينکه فيبرو فنرش کلا بشکنه .
براى همين نميشه اثرى از اب روى زمين ديد و
بهترين راه باز کردن کاور تسمه تاىم و دىدن اونه
البته ممکنه از قمقمه اب و درب رادياتور باشه
سلام دوستان. میشه منو راهنمایی کنید که سیستم ساسات در ماشینهای انژکتوری چطور عمل میکنه و چه المان ها و قطعاتی مانع عملکرد صحیح سیستم ساسات اتومات میشن؟
من یه پراید زیمنس بنزینی sx131 مدل 90 دارم که صبحا بد روشن میشه و گاها ریپ میزنه. گاز هم نوسان داره و چراغ چک بعضی وقتا روشن میشه. در حرکت یهو ماشین 3کار میکنه و خودش درجا درست میشه.
استپر رو با ماشین دیگه عوض و چک کردم. سنسور اکسیژن رو با مولتی متر چک کردم. شمع ها و وایرهارو کنترل کردم. یه سنسور هم پایین استپر هست که کلا عوضش کردم. دیگه کلافه شدم. :n34::n34:
ممنون میشم راهنماییم کنید.
تازه 50 پول استیپر دادم آخههههههنقل قول:
برم دیاگ بزنم ببینم از اونه آیا
ممنون
این اپیدمی هوای سرد خیلی شدید شده دوست مننقل قول:
سیستم ساسات بصورتی ک در موتور های کاربراتوری وجود داشت نداره و فقط با توجه به سنسور های دور موتور و دما دور آرام را در آخر بوسیله استپر تنظیم می کنه
سیستم های برقی بخصوص کویل و فرمن ای سی یو می تونند در مواقع سرد بودن مشکل ساز بشند حتی خود شمع ها و وایر ها ممکنه به نظر سالم باشند ولی در هوای گرم مشکل رو نشون ندند
دریچه گاز و حتی پمپ بنزین
یک نکته دیگه که استپر های موجود در بازار می تونند خوب نباشند و درست جواب ندند
اقا این واشر سر سیلنر دقیقا چیکار میکنه؟؟
وظیفه اش چیه؟؟
خودم میتونم تعویضش کنم؟؟
ممنون میشم یه عکس هم ازش بزارید؟؟
قیمت و مارک خوب هم معرفی کنید ....ممن.ن
سلامنقل قول:
مصرف سوخت زياد به عوامل زيادى بستگى داره از جمله کثيف بودن ----- بنزين ----- هوا شمع و واير . کيفيت بنزين مصرفى و...
فيلنر بنزين خودش به تنهايي نميتونه زياد باعث مصرف سوخت بشه و به اين و به اين صورتم نيست که کثيف بودنش باعت کمتر شدن سوخت بشه اين طرز فکر اشتباهه ----- بنزين اگه کثيف بشه و باعث ميشه که بنزين به درستى به موتور نرسه در نتيجه باعث لرزش در دور ارام و افت شتاب و کشش و در موار شديد تر باعت سوختن پمپ بنزين يا خاموش شدن ناگهانى خودرو هنگام حرکت به ويژه سر پيچ ها يا دست انداز ميشه
مچرد بعدى مه خيلى تو مصرف سوخچ تاثير داره ----- هواو شمع هستش که بايد سر وقت تعويض بشه
بله شمع قابله تميز کردن و تنظيم کردنه و بايد هر 10 هزار کيلومتر بازدىد و تنظيم و سر هو 20 هزار تا تعويض بشه
سنسور مانيفولد هنگامى بايد شستشو بشه که از ماشين دود سىاه بياد بيرون يا اينکه ماشين خام سوزى يا احتراق ناقص داشته باشه که خود اين خام سوزى باعث افزايش مصرف سوخت ميشه
تلبته تميز بشه بدک نيست
بله شمع هاى بوش تقلبيش زياده و بهتره از شمع هاس توليد داخل و تحت ليسانس استفاده بشه مثل شمع نور تحت ليسانس بوش يا شمع اکيوم تحت ليسانس اتحاد موتور که هر دو کيفيت قابل قبولى داره
شمع هاى دنسو علاوه بر قيمت بالا نسخه ى تقلبى هم داره که خريدش راسخت مى کنه
به نظر اول ----- بنزين شمع و واير و ----- هوا اگه عو ض نکرديد عوض کنيد به احتمال زياد مصرف سوخت نرمال بشه
سلامنقل قول:
واشر سر سيلندر از اسمش معلومه واشرى هست که بين سيلندر و سر سيلندر قرار ميگىره
و وظيفش جلو گيرى از ورود اب به داخل روغن و روغن به داخل اب هستش همچنين از ورود هوا فشرده شده توسط پيستون ( کمپرس ) به داخل اب راياتور جلو گيرى ميکنه
که معمولا به دو دسته تقسيم ميشه واشر سر سيلندر استاندارد يا STD يا تعميرى
که تعميرى خودش چند نمونه داره تعمير اول . تعمير دوم . تعمير سوم يا ( 1سوراخ .2سوراخ .3 سوارخ )
تصويرش را هم تو گوگل سرچ کنيد مياد قيمتش بستگى به نوع ماشين داره که چقدره
نمیدونم والا دوست عزیزمون آقای محمد استارتر تاپیک صرفه جویی در هزینه های خودرو تا سقف میلیونها تومان اینو نوشتن :نقل قول:
فیلتـر بنزین تاثیری در افزایش سوخت نداره . برعکس , اگر فیلتر خیلی خیلی کثیف بشه فشار سوخت در پشت انژکتورها کم میشه و باعث مصرف کم در شهر و دُک زدنِ ماشین در سرعت زیاد میشه .
فی / لتر هوا رو که تازه عوض کردم.....الان 16 تا کار کرده ماشین.....به نظرتون عوض کنم شمع ها رو یا تمیز و تنظیم؟؟؟
اکیوم تقلبی هم هست؟؟؟ یا همه اکیوم ها تحت لیسانس هستن؟
از اگزوز ماشین دود سیاه نمیاد!
فیل/ تر بنزین خوب در بازار چی هست؟؟؟ میخوام بنجل نندازم روی ماشین
همه نمایندگی ها تخصص و دستگاههای کافی رو برای تست برقی و کامپیوتری ندارند ولی این رو نمی گندنقل قول:
بعضی از نمایندگی ها و یا مرکز های تخصصی سیستم برقی ( نه تنظیم موتوری های فراوان در شهر) می تونند دیاگ ای سی یو کنند و اگر حتی مشکلی در یک فیش هم باشه اونو پیدا کنند
دریچه گاز ماشینتون تست شده؟
یکک دلیل نیمه نصفه می تونه کافی نبودن سوخت و انفجار ناقص که باعث بد کار کردن وتور بشه باشهنقل قول:
همچنین فشاری که بر پمپ بنزین وارد می شه چون تحت فشار کار می کنه
ولی این بالا بودن مصرف سوخت واقعن معضل عجیبی شده در ماشین ها
از مدل بنزین تا شرایط استفاده و حتی فشار باد لاستیک گرفته تا مشکل انژکتور تنظیم نبودن فشار بنزین و مشکل برقی یا سنسور اکسیژن وو سیستم برگشت بخار بنزین
بنزینم رو زاپاس بود رفتم 30 لیتربنزین زدم مشکل سره صبح استارت زدنم که بد روشن میشد رفع شده الان فقط داخل رادیاتور اون مشکل کثیف بودن داخل رادیاتور رو دارم .حتی اب هم کم نمیکنه با این تفاصیر چی صلاح میدونید سامی جان ! بازکنم ؟؟نقل قول:
سلامنقل قول:
احتمالا ----- بنزين ماشين شما بيش از حد کثىف شده و براى همين بنزين درون باک که کم بوده بنزين به درستى نميرسيده به موتور و خاموش ميشده يا اينکه بنزين قبلى کيفيت خوبى نداشته و بنزين جديد کيفيت خوبى داشته کلا اين خاموش شدن ها يا بد روشن شدن ها در صبح ها يا هواي سرد جداى موتور به کيفيت بنزين مصرفى هم خيلى ربط داره .
و اما در مورد سر سيلندر با توجه به عکس هايي که گذاشتيد قطعا واشر سر سيلندر ماشين شما ايراد داره (ترسونده ) و بايد هر چه سريتر سر سيلندر باز بشه و رفع عيب .
البته گاهى وقتا واشر سر سيلندر که خراب ميشه نشانه هاى کوچيکى از خودش نشون ميده که شايد شخص متوجه نشه اصلا .
پس هميشه کم نکردن اب يا جوش نياوردن دليل خوبى براى سلامت واشر سر سيلندر نيست ممکنه علامت ديگه اى داشته باشه مثل وجود گل داخل رادياتور يا وجود روغن داخل رادياتور
سلامنقل قول:
صحبت هاتون را تا حدودى قبول دارم .
بنده هم عرض کردم که به تنهايى نميتونه باعث افزايش مصرف سوخت بشه بلکه ميتونه باعث مشکبات زياد ديگه اى بشه مثل سوختن پمپ بنزين يا لرزش و از شتاب و کشش افتادن ماشين .
بر فرض مثال ماشين شما صافى بنزينش کثيفه و ماشين شتاب و کشش قبل را نداره و شما براى اينکه بتونيد اين کشش و شتاب را جبران کنيد ناچار بايد پدال گاز را بيشتر فشار دهيدتا به موتور سوخت بيترى برسه و چون صافى کتيف شده با فشار دادن بيش از حد گاز باعت ميشه بنزين مقدارى از اين جرم ها واشغال هاى داخلى صافى را بشوره و با خودش بياره پشت اژکتور ها و همين کار در مدت طولانى باعث گشادشدن سوزن انژکتور ها يا حتى تشتى از انژکتور ميشه که خودش باعث مصرف زياد سوخت ميشه پس در نگاه اول ممکنه که به نظر باعث کاهش مصرف سوخت بشه ولى در در مدت طولانى نتيجه ى عکس داره .
شمع ها را تميز کنيد و فيلرشون را تنظيم کنيد . و حدود 20 هزار تعويض الته يه نکته ى ديگه ماشين شما تا حالت کارکرد زيادى نداره و ماشين مصرفش تا 20 هزار تا ممکنه زىاد باشه و بعد رفته رفته کم ميشه .
تو صيه مى کتم از جايگاه هاى خوب بنزين بزنيد و تريحا يا ىورو 4 يا سوپر
اکيوم نسخه ى تقلبى داره . معمولا تحت ليسانس ها روى جعبش علامت ستاندارد حک شده و نوشته by EMCO و بوش ها هم رو جعبش به فارسى نوشته نور
----- بنزين بوش اصلى يا پرفلکس . يا داخل بسته بندى سايپا يدک
استپر ماشین (پراید) اگر کثیف باشه با چی میشه اونو کامل تمیز کرد ؟
ممنونم :n12:
فقط با یک دستمال و بدون فشار آوردن به به هیچ قسمت حتی واشر آننقل قول:
و شاید در بعضی مواقع یک قطره روغن در یک سوراخ ریز مربوط دارهولی از ساییدن و روغنکاری خودداری کنید