دوستان فشنگی روغن خوب چه مارکی توی بازار هست؟؟
Printable View
دوستان فشنگی روغن خوب چه مارکی توی بازار هست؟؟
سلامنقل قول:
تک فیش یا 2 فیش؟
ماشین من تک فیش بود اصفهان رو زیر و رو کردم اصلی گیرم نیومد.
ولی 2 فیش اصلی ای سی میگفتن داریم.
من تک فیش تایوانی گرفتم قوطی زرد و سفید رنگ داشت راضی هستم.
یک سوال داشتم.
من از این پرون صندوق های کادیلاک خریدم! متاسفانه با بد بختی نصب کردم!
دفعه پیش ( کاری نداریم که چی شد ) فیوز برق اصلی دزدگیر سوخت! سر همین پرون!
یک رله بوق پراید که 4 سیم هست دارم.
میخواستم بدون چی جوری باید نصب کنم! با توجه به این که این پرون هم از جنس پمپ های در به صورت مگنی عمل میکنه و برای قطب منفی از اتصال بدنه استفاده میشه و همین طور فرمان برق دزدگیر هم یک عدد سیم بیشتر نیست!!!
پایه های روی این رله بدین صورته
30-87
85-86
پایه 87 رنگش فرق داره
فقط برق مثبت باید باید دیگه!
یکی راهنمایی ام کرد گفت برق اصلی باید به رله بدی بعد اون برق دزدگیر تحریک کننده میشه و جریان رو وصل میکنه! متوجه نشدم...!
ممنون
چند ماه قبل با تصوير و دقيق روش نصب اينجور آفتماتها رو در همين تاپيك توضيح دادم،اما الان متاسفانه نميدونم كدام صفحه بود؟؟!!بصورت مختصر توضيح ميدم:پايه 85 منفي است كه بايد از بدنه ماشين به اون يه منفي بدينپايه 86 مثبت هست كه بايد از برق مثبت ماشين ( سر باطري يا سر اتومات استارت يا مغزي سوئيچ استارت، هركدوم كه نياز بود) بگيريد و به يه كليد قطع و وصل متصل و از اون كليد به اين پايه وصل كنينپايه 30 مثبت هست كه اونهم از سرباطري يا اتومات ميگيرينپايه 87 كه خروجي مثبت هست و براي مصرف كننده است( مثل فن يا چراغ يا بوق و يا همين پمپ باز كننده درب)در بعضي از آفتماتها 5 پايه وجود داره كه پايه پنجم كه معمولا وسط قرار داره به شماره87aنشان داده شده كه در اين وضعيت براي مصارف خاص بكار ميره ( اگر نياز بود توضيح ميدم)
جدیدا یه مطلبی در مورد رنگ کردن داشبرد و ... میخوندم و همه این مشکل رو داشتند که رنگ با هر کیفیتی بعد از یه مدت پوسته میشد و از قبل بدتر میشد و اونجا بود که یه نفر روش جدید و ابتکاریی پیدا کرده بود که ظاهرا از یه ماده ای که در صنعت چاپ مصرف داره (به نام ریتارد یا ریتاردو) استفاده کرده بود و اون رو با رنگ پلاستیک (رنگی که برای چاپ روی پلاستیک کاربرد داره)مخلوط کرده و روی سطح داشبورد و رودری پاشیده بود به گونه ای که رنگ به کمک اون حلال که عرض کردم به خورد پلاستیک داشبرد و رودریهای بلیزر رفته بود و طوری که گفته بود دیگه اصلا پاک بشو نبود.حالا ایا از شما عزیزان از جزییات دقیق اینکار خبر داره ؟اگه بشه اینکارو کرد خیلی عالی میشه.
راستی امروز یکی از دورگلگیرهای عقبم رو که ضربه خورده و پوسیده بود با فرز بریدم و یه دور گلگیر نو روش جوش دادم کارش که کامل شد عکس میزارم.
در مورد اين نوع رنگ كردن داشبرد چيزي نشنيدم، اما توي داشبرد سازي، بارها روش كار اونها رو ديدم كه وقتي رنگ رو روي فايبرگلاس ميپاشن، كاملا پوشش درست كرده و ماندگار ميشه.البته اگر داشبرد فقط مشكل رنگ داشته باشه، ديگه نيازي به فايبر زدن نيست، اما بشخصه تا حالا نديدم كه يه داشبرد صرفا رنگش بريزه و خراب بشه( مگر اينكه مواد شيميايي قوي مثل اسيد روي اون ريخته شده باشه) و اكثرا بخاطر ترك و شكستگي تعمير و رنگ شدن.
امروز سري به تعميرگاه دوستم زدم.اين نوا اونجا بود، مدل 65 كه توسط يكي از مشتريها بتازگي از تهران خريداري شده و بار كاميون به اينجا آورده بود تا بازسازي كنه.بدنه پوسيدگي و بتونه زيادي داشت،داشبرد و داخلش تا حدي مناسب بود.از نظر فني بايد بازسازي و اورهال كامل ميشد و الان موتور در حال تعمير هست. و احتمالا بعد از اون نوبت گيربكس اتومات ميرسه.لاستيكها هم بد نبودن،پلاك هنوز تعويض نشده و به نام صاحب قبلي مونده.[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]با اين خصوصيات به نظر شما چقدر خريداري شده؟
سلام.
عکسها کاملآ واضح نیست ولی با این حساب که موتور و گیربکس تعمیر میخواد من فکر کنم 3.5 نهایت 4 فی بخوره البته با بیمه.
راستی الان به نام میزنن؟اخه چند وقت پیش میگفتن دیگه به نام نمیزنن.
همین کارا که فرمودید با وضعیت افتضاح قیمتها کلی خرجش میشه .ولی فکر کنم با این حال بازار که پراید شده 14 تومان حدود 4 یا 5 بیرزه.اگه جدیدا قیمتها رو دیده باشید جدیدا کاپریسهایی که قبلا 10 یا 11 قیمت میزدن شدن 18-20
یا مثلا بیوکهایی که نهایتا با 6 یا 7 تومان میشد خرید اگهی میکنن 12-15 میلیون تومان!!!!!!
تيون چلنجر 880 اسب بخار در نيويورك
راي آمريكايي ها بي شك مدل چلنجر دوج يكي از محبوب ترين و پر هوادار ترين خودرو هاست. مدلي كه بي شك نامش با تاريخ خودرو سازي آمريكا گره خورده و نمي تواند مجموعه خودرو هاي ماسل مشهور و تاريخي را بدون نام مدل هاي گوناگون دوج چلنجر تصور نمود. همين اهميت تاريخي براي اين كه تيونر هاي مشهور آمريكا را به فكر هر چه قوي تر نمودن اين مدل بياندازد كفايت مي كند. تا پيش از اين نام هاي بزرگي كه همي سردمدار آن هاست براي هر چه بيشتر قوي نمودن اين خودور تلاش هايي را انجام نمودند كه آخرين محصول تيونينگ ان ها نيز دوج چلنجر تنظيم شده توسط خود همي است كه 6400 سي سي حجم موتور را با 470 اسب بخار قدرت در هم آميخته بود تا هيچ جاده اي توان مقاومت در برابر چرخ هاي اين چلنجر را نداشته باشد. اين 470 اسب بخار هم گويي براي خواباندن عطش علاقه مندان به اين خودور كافي نبود و باعث شد تا چندي پيش يك تيونر نيو يوركي دست به كار شود و براي هر چه قوي تر كردن خودروي محبوب نيمي از آمريكايي ها دست به كار شود.
bpr نيو يورك به اين ترتيب اولين قدم را با تراشيدن موتوري 7 ليتري آغاز كرد تا اين گونه 880 اسب بخار را از وجود چلنجر بيرون بكشد. براي مهار اين همه توحش bpr سر سيلندر جديدي را نيز براي هيولاي دست ساز خود تراشيد كه نشانه آن را مي توان روي اينتيك بزرگ در نظر گرفته شده براي درپوش كاپوت اين خودرو يافت.bpr سيستم اگزوز جديدي را نيز براي اين خودرو تدارك ديده تا اين گونه بازدم چارجر وحشي با مشكل روبرو نباشد . توان توليد شده از سوي موتور 7 ليتري توسط گيربكس توليد شده توسط كمپاني هات راد جنوبي به كمك فنر هاي مسابقه اي ايباخ در كنار رينگ هاي 20 اينچي جلو و 22 اينچي به چرخ ها مي رسد تا اين گونه اسفالت جاده ها ميزبان اين همه قدرت و توان باشند.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
سلام.نقل قول:
متاستفانه اصفهان که هنوز به نام نمیزنن مگر اینکه شناسنامه خریدار صادره از کلان شهر ها نباشه!
قیمتها هم واقعآ رفته بالا ولی هنوز توی کوچه پس کوچه ها میشه نوا و بیوک 3-2 تومنی پیدا کرد.
متاسفانه اين گوشي جديد من كيفيت عكسهاش خوب نيست و ناچارا بايد باهاش بسازم تا يه روز بندازمش دور!!!و اما در مورد قيمت اين نوا:6.500.000 تومان!!!باور كنين اگر مال من بود ، خجالت ميكشيدم قيمتي بالاتر از 2.5 روش بذارم..اما بقول شما قيمتها بالا رفته، حتي براي نمونه هايي كه بايد ميليونها تومان خرج ظاهر و باطن اونها كرد.پس قدر ماشينهاتون رو بدونين و مطمئن باشيد اگر بخواهيد يه روزي دوباره يه آمريكايي رو بخريد و بازسازي كنين، ديگه با 1 ميليون و 2 ميليون چيزي كه پيدا نميشه هيچ، شايد نزديك به 8 تا 10 ميليون هم فقط بايد خرج اون بكنين تا تازه بشه اسمش رو ماشين آمريكايي گذاشت.اينجور كه دوستم ميگفت، اين آقا فقط چيزي حدود 600 هزار تومان پيستون خريده!! فقط پيستون تنها، بدون رينگ و ياتاقان و...اميدوارم وقتي كاملا بازسازي شد دوباره ببينمش و ازش عكس بگيرم!!در مورد بنام زدن، من تونستم تعويض پلاك و بنام زدن رو انجام بدم( كه البته داستاني مفصل داره)به بخش شماره گذاري رهنمايي و رانندگي شهر خودتون ( و نه راهگشا) مراجعه كنين و مشكل رو بگين، تا رسيدگي كنن.امروز شنيدم يه بيوك 65 رو تعويض پلاك كردن و مثل نوا من سريال اون ق شده.
والا دو فیش میخوام برای نوا.نقل قول:
امیدوارم اینجا چیز خوب گیرم بیاد.
----------
با این وضعیت قیمتها دو دستی باید بچسبیم به ماشینامون و هر روز هم دورشون بگردیم.البته از یه منظر که پراید حلبی شده 14 میلیون میشه انصاف به خرج داشت که یه نوای خوووووب حداقل 7 تا 8 قیمتش باشه.
دقیقآ.
من الان اگر بخوام 14 میلیون پول پراید 1 بار مصرف رو بدم.به جاش میام یک نوای 2-4 تومنی میخرم و 7-8 میلیون که خرجش کنم به خدا بهترین و کم آزارترین ماشین میشه!
فشنگی 2 فیش اصلی گیر میاد.
اون نوا رو بالا برداشته ولی امیدوارم براش خیر داشته باشه.
جناب camaro lt لطفا در مورد روش تنظیم دقیق سوپاپها توضیح بفرمایید.
1-موتور گرم باشه یا سرد(موتور شما انگار سرد و روی زمین تنظیم سوپاپ شد)؟
2-برای سفت کردن پیچ اسبکها (همون یه پیچ رو برا تنظیم سوپاپ داره دیگه)تا چه حد سفت بشه؟من تنظیم سوپاپها توسط میکانیک برای نوای شما رو دیدم در حالت موتور روشن یه دستش رو اچار رو پیچ بود و با یه دست میزان چرخش میل راهنمای سوپاپ رو چک میکرد و تا یه جا سفت میکرد.میزان بازی یا چرخش میل راهنمای سوپاپ چقدر باشه و تا کجا پیچها رو سفت کنیم.
من احساس میکردم سوپاپهام تنظیم نیست و یه مقدار پیچ اسبکها رو سفت کردم البته با موتور روشن بعضی میل راهنماهای سوپاپ در جا میچرخید و با مقداری سفت کردن پیچ این چرخش متوقف شد .روش کارم اینطور بود که اول وقتی موتور خاموش و سرد بود میل لنگ رو میچرخوندم تا هر دو سوپاپ بسته شه بعد پیچها رو سفت میکردم وقتی هر 12 سوپاپ تمام شد موتور رو روشن کردم و باز مقداری سفت کردم.
الان به نظرم سوپاپها رو زیاد سفت کردم (به خاطر لرزشی که موتور داره )حالا لطفا روش دقیق رو بفرمایید.
در واقع من بار اول كه تنظيم سوپاپ براي شورلت انجام دادم، سالها پيش بود و از روي دست يه كهنه كار جي ام ياد گرفتم.هيچوقت از فيلر استفاده نكردم و تنها با شنيدم صداي موتور و سوپاپها و وضعيت كار كرد اون متوجه ميشدم كه تنظيم شده يا نه؟روش كار من اينجوريه كه وقتي موتور گرم و روشن هست، تنظيم ميكنم.اول خوب گوش ميكنم ببينم كدوم سوپاپ صداي چق چق ميده؟ اين علامت شل و يا سفت بودن بيش از حد اسبك اون هست.بعد اون رو تا حدي كه صدا قطع بشه شل يا سفت ميكنم، خيلي آهسته و با حوصله.وقتي كه صداي تمام سوپاپها يكي شد، اينبار با دست ميزان لقي اونها رو اندازه ميگيرم، و يكي يكي از جلو شروع به شل يا سفت كردن اونها ميكنم تا وقتي كه متوجه بشم بيش از حد سفت يا شل كردم و موتور به لرزش افتاده و اونوقت حد ميانه اي براي اون در نظر ميگيرم.در همين حال به دقت صداي هر سوپاپ گوش ميدم و لرزش موتور رو هم در نظر ميگيرم و اينكه با توجه به وضعيت آب و هوايي( زمستان يا تابستان)مقدار خلاصي رو كمي كمتر يا بيشتر در نظر ميگيرم، البته اين مقدار خلاصي اونقدر جزئي هست كه تنها با حس يه موقعيت توي كاركرد اون سوپاپ خاص بدست مياد و يه جورايي تجربه ذاتي آدم ميشه كه گفتنش سخته! مثل اينكه بخوام نفس كشيدن يا راه رفتن رو براتون توضيح بدم!وقتي كه چند بار خودتون تنظيم كردين و در حركت و شتاب نتيجه كار خودتون رو ديدين، اصطلاحا اون لِم كار دستتون مياد و متوجه ميشيد كه كجا و كي بايد سفت تر و كجا كمتر و شل تر باشه؟بعد از تعمير موتور و براي بار اول كه قراره روشن بشه، به اين دليل كه تنظيم خاصي در نظر گرفته نشده و تمام اسبكها تنها بصورت حدسي سفت شدند، لازمه كه تنظيم اوليه سرد انجام بشه تا موتور بتونه به فرم كاركرد عادي خودش نزديك بشه و اونوقت كه به حالت استاندارد نزديك شد و به گرماي كاركرد عادي رسيد، تنظيم دومي كه براي شرايط واقعي كاركرد موتور لازمه رو انجام ميديم.الان شما بگذاريد موتور گرم بشه و بعد همين رويه رو انجام بدين، ابتدا يكي يكي سوپاپها رو تا حدي كه لرزش از بين بره سفت يا شل بكنين و بعد ميزان خلاصي اسبكها رو با دست بسنجيد و ببينين چقدر بازي اضافي داره؟ و در ادامه اون مقدار اضافي رو با توجه به دماي معمول هواي منطقه و اينكه چه مقدار به موقعيت لرزش موتور نزديك يا دور ميشيد، كمتر و يا بيشتر بكنين.در واقع گوش و حواس ما جاي فيلر رو ميگيره و من مطمئن هستم با استعدا فني خوبي كه داريد، خيلي راحت بعد از چند بار آزمون و خطا ، كاملا به اين كار مسلط ميشين.
سلام دوستان من مدته نمیتونم وارد انجمن بشم نمیدونم عیب از سیستم منه یا انجمن هربار که وارد میشم آخرین صفحه بحث را بهم نشون نمیده به نظر شما باید چکار کنم النم شانسی آوردمش مثلا اگه صفحه۵۴۰ را انتخاب کنم خودش میره صفحه۵۴۶ یا یجه دیگه اما قبلا وقتی صفحه آخر را انتخاب مسکردم راحت وارد مشد اما حالا آخری را هم که انتخاب میکنم میپره یجا دیگه میشه کمکم کنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ؟؟؟
سلام دوستان من یه نوا دارم الان که هوا سرد شده صبح که روشن میکنم خیلی باید گرم بشه تا راه بیافته یعنی بعد از ده تا ۱۵دقیقه وقتی دنده میزن با یه مکث ۳ یا۴ثانیه را ه میافته گریبکس اتومات هستش اما دنده عقب که میزنم با مکث طولانی تری راه میافته حدود۱۰تا۱۵ ثانیه وگه هی وقتی میخواد عقب بره یه لرزشی هم میکنه تا حرکت کنه اگه چیزی میدونید لطفا راهنماییم کنید؟؟؟راستی مصرف ماشینم را هم تا جایی که میشد کم کردن به حدی که وقتی ناگهانی گاز میدم اول کم میاره بعد حرکت میکنه به قول مکانیکها اول ماشین کپ میکنه بعد شتاب میگیره اما با این حساب مصرفش زیاده تو شهر۱۸ میسوزونه وبیرون ۱۵ در صورتی که ۲ماه پیش بیرون شهر۱۰ تا مصرف کرده بود به نظر شما عیب از کجاست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
سلام جناب سعید
مشکل ورود به انجمن رو اینجا مطرح کنید تا پیگیری کنند:
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
در مورد مشکل ماشین هم اول از همه روغن گیربکس رو چک کنید.اگر روغن کم داشته باشه همین مشکل یه وجود میاد.
میتونه فیلتر گیربکس هم کثیف شده باشه و جلوی عبور روغن رو بگیره.
و در آخر اگر بازم عیب بر طرف نشد صفحات گیر بکس ضعیف شده.
مصرف ماشین هم تا اونجایی که من میدونم کار اشتباهی کردید با این کار به موتور ماشین فشار میاد.
شما اصفهانی درسته؟خواستید یه مکانیک خوب پیشنهاد میکنم(همون که موتور و گیربکس ماشین من رو تعمیر کرد)برید پیشش تا کاربراتور رو سرویس بکنه خوش انصاف هم هست.
ماشینتون بالا مصرف میکنه عیب از خیلی جاها میتونه باشه باشه ولی اول از همه کاربراتور....بعد شمع ها-فیلتر هوا-وکیوم دلکو-و....
سرويس پمپ ترمز چرخهاي جلو شورلتاين نمونه پمپ در اكثر خودروهاي آمريكايي جنرال موتورز تقريبا مشابه هم هست و اين نمونه رو روي شورلت نوا، كامارو، ايمپالا، كاپريس كلاسيك، بيوك اسكاي لارك ، پونتياك فاير برد و ترانس آم و مدلهاي ديگه ميتونين ببينين و كلا تركيب ساختمان و فرم كاري خيلي مشابه نمونه هاي ديگه است.
امروز براي سرويس اونها، بازشون كردم تا داخل سيلندرها رو تميز كنم و روان بشن.[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]اول لوله متصل به پمپ رو باز ميكنيم
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]بعد دوتا پيچ نگهدارند پمپ به روي سگدست رو باز ميكنيم و پمپ كاملا جدا ميشه
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]دور پيستون يه گردگير هست كه بايد اول اون رو در بياريم، در آوردن اون با استفاده از يك سنبه و يا آچار نوك تيز و ضربات نسبتا محكم چكش امكان پذيره . اين گردگير بصورتي سوار شده كه جا زدن دوباره اون امكان نداره و ديگه نميشه سوارش كرد و البته نبودنش هم چندان مشكلي بوجود نمياره.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]حالا از محل نصب لوله ترمز به سيلندر، يه سنبه با قطر مناسب وارد اون ميكنيم ، دقت كنين كه سنبه بيش از حد قطور نباشه وگرنه به رزوه هاي سوراخ پيچ لوله ترمز صدمه ميخوره.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]با ضربات چكش به سنبه، كم كم پيستون حركت كرده و از جاي خودش خارج ميشه
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]داخل سيلندر يك اورينگ لاستيكي هست كه داخل شيار قرار گرفته، اون رو با دقت در مياريم و با آب شسته و خشك ميكنيم
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]پيستون و داخل سيلندر پمپ را كامل با آب شسته و با يك تكه سمباده نرم به خوبي تميز ميكنيم تا كليه جرمها و رسوبات و زنگها پاك بشه
اورينگ رو جا ميزنيم، پيستون و داخل سيلندر را هم با روغن ترمز چرب ميكنيم و در نهايت پيستون رو با ضربات ملايم تا آخر جا ميزنيم.[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]پمپ آماده سوار شدنه، دوباره لنتها رو سوار كرده و پيچهاي پمپ به سگدست و لوله ترمز را بسته،و هواگيري ميكنيم.
ممنونم جناب حجازی اگه آدرس ومشخصات اون مکانیک را بدی ممنون میشم من اصفهانیم.ودیگه اینکه این فیلتر گیربکس کجا هست چطور میشه فهمید کثیفه وعوضش کنم؟
سلامی گرم خدمت همه دوستان
جا داره درگذشت آقای حمید ترک زبان رو به همه دوستان و خانواده محترم ایشون تسیلت عرض کنم
====
برای ترمیم داشبود چه کارایی باید انجام بدم؟
اینم عکس ترک ها!
میخوام یک جوری باشه که یک دست بشه و کمترین آثار ترمیم بجا بمونه
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
عجب...من الان اين رو متوجه شدم كه اون بنده خدا فوت كرده، البته اشنايي با اون مرحوم نداشتم ، فقط گاهگاهي سري به وبلاگ اون ميزدم..خدا رحمتش كنه..داشبرد را فقط بايد تعمير كنين، كار داشبرد ساز هست و البته بايد مهارت كافي داشته باشه.البته ميشه مثلا با بتونه يا چسب دوقلو و يا خمير پلاستيك و چيزهايي مشابه اين ، تركها رو پر كرد و با رنگ مثل خودش اون رو رنگ زد، اما اينكه كار چطوري از آب در بياد و نتيجه چقدر قابل قبول باشه معلوم نيست.
ممنون علی آقا
معمولا داشبورد ساز ها چه جوری کار میکننن؟
چون اگر اونا هم با بتونه سنگی و چسب قرار کار کنن اینو که خودم هم میتونم انجام بدم!
داشبورد یک حالت دون دون بودن داره! چه جوری میشه بعد از ترمیم اون حالت دون دون بودن رو براش ایجاد کرد؟
تا اونجايي كه من ديدم و روي ماشين خودم هم انجام دادن، تركها با فايبر گلاس پر شده و رزين ميزنن تا كاملا سفت بشه،البته بقيه جاهاي سالم رو هم كمي رزين و فايبر ميزنن تا با محلهاي ترميم شده هماهنگ باشه.
بعد بتونه سنگي زده ميشه و خطوطي كه احتملا در بازسازي از بين رفته دوباره ترميم و ساخته ميشه.
اگر اشتباه نكنم يكدست سمباده 2000 يا شايد هم نرمتر بزنن تا سطح كار كاملا صاف و يكدست شده و كمترين پستي بلندي رو پيدا كنه،و در ادامه رنگ ميزنن.اون فرم و حالت نقش دار و زبر و يا دانه دانه ( بر اساس اينكه فرم اصلي سطح داشبرد چه شكلي بوده) بوسيله همين حالت رنگ زدن بوجود ميارن و گويا با تنظيم پيستوله رنگ آميزي و زياد كردن غلظت رنگ، حالت زبر و دانه اي به اون ميدن، البته بعضي داشبردسازها كه از قديم كارشون اين بوده معمولا قالبهاي آماده براي ماشينهاي متداول دارن كه كار رو خيلي تميزتر در مياره.اما الان ديگه با توجه به تعداد كم خودروهاي قديمي و اينكه مراجعه براي تعمير داشبرد خيلي خيلي كم شده، ديگه صرف نميكنه كه اينجور وسائل كار رو نگه دارن و براي اينجور كارها وقت و انرژي بگذارن، و البته تعمير سپر ماشينهاي جديد كه همش پلاستيكي هست خيلي راحتتره و درآمد بيشتري هم براشون داره، داشبرد مدلهاي جديد هم كه معمولا هم نو و هم دست دوم اون پيدا ميشه.شما بايد اول بگردين و ببينين اصلا طرف شما كسي باقي مانده كه اين كار رو انجام بده؟ و اگر هست اونوقت كيفيت كارش رو بخواهيد بسنجيد چون واقعا ديگه كسي پيدا نميشه، توي اهواز فقط يه نفر انجام ميداد و تازه اونهم با كلي ناز و ادا..!!!
سلام.نقل قول:
آدرس مکانیک:از بزرگراه که وارد خیابان آتشگاه میشید اولین تقاطع نه دومین تقاطع رو که میپیچید صاف روبروی دومین تقاطع یه کوچه هست که داخل کوچه تعمیرگاه مکتوبیان هستش.
کارتل گیربکس رو که باز کنید صافی گیربکس معلومه اون رو باید باز کنید و یه نو جاش بزارید هزینه زیادی هم نداره حتی اگه خیلی کثیف باشه افزایش شتاب هم دارید.ولی پیشنهاد میکنم چون تا حالا این کار رو انجام ندادید بزارید مکانیک این کار رو انجام بده.
جناب کامارو کیفیت عکسها خیلی بهتر شده.
ممنون.
فيل تر گيربكس اتوماتيك در داخل كارتل اون قرار گرفته و با دوتا پيچ به سنگ ساعت متصل شده و يك واشر كوچك هم زيرش هست، و براي دسترسي به اون بايد اول كارتل رو باز كنيد و روغن كامل تخليه بشه.بعضي از نمونه ها فلزي و بعضي ديگه كاغذيه هست.كاغذيها رو تعويض ميكنن اما فلزي رو اگر پاره نشده باشه فقط با بنزين يا تينر ميشورن و دوباره سوار ميكنن.[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]اين عكس فيل تر با واشر اون و همينطور واشر كارتل گيربكس هست.
اينهم چند كليپ از روش سوار كردن فيل تر.....................ممنون جناب حجازي، البته اين عكسها رو دوستم و با گوشي آنچناني خودش گرفت!!!
ممنومنم جناب حجازی و کامارو جان از راهنماییتون
در مورد شل و سفت کردن سوپاپها بحث بود که امروز فرصتی دست داد که برم سراغ نوا.
علی اقا اون مراحلی که فرموده بودید رو پیاده کرد.
وقتی زیادی سفت میکردم صدای چق چق میداد و موتور می لرزید
وقتی زیادی شل میشد صدای تیک تیک تیک بلندی میداد.
بینشونو در نظر میگرفتم.تقریبن میتونم بگم از 12 تا 8 تا تقریبن بی صدا شدن اما 4 تا رو هر کاری کردم صداشون قطع نشد.
بنظرتون مشکل از چی میتونه باشه؟؟؟؟
یه چیزی که حدس میزنم اینطوری هست باید بقدری سفت کنیم تا موتور به لرزش در بیاد و صدای چق چق بده وقتی این حالت پیش اومد کافیه تا خیلی کم شلش کنیم طوری که لرزش و صداغ از بین بره.من حدسم اینه با این روش بشه صدارو کلن از بین برد.اگه بخواهیم زیادی شلش کنیم در دور موتور بالا بازم صدای تیک تیک تیک میاد.
درسته؟؟
من هنوز روشی که جناب camaro lt فرمودن رو وقت نکردم انجام بدم ولی در مورد سوپاپهای نوای خودم با اینکه سوپاپها رو تا حدی سفت کرده بودم که موتور به لرزش افتاده اصلا صدای سوپاپ نمیاد و فکر کنم اگه سوپاپها به طور هماهنگ سفت بشه دیگه اصلا صدا نمیاد چون به علت سفت کردن زیاد اصلا سوپاپ تا اخر بسته نمیشه که به سیت سیت سوپاپ برخورد کنه و صدا بده!
البته نوای من کمی قدرتش افت کرده که حدس میزنم به علت باز ماندن سوپاپها در زمان احتراق باشه (خودم برای اولین بار چند ماه پیش سوپاپها رو دست زدم).فکر کنم باید یه جوری تنظیم کرد که در زمان احتراق دو سوپاپ سوخت و هوا بسته باشه.
خب ميشه گفت تقريبا تنظيم سوپاپ همينه و بايد كم كم با انجام دادن اين كار خصلت ماشين خودتون رو بشناسيد و لِم كار دستتون بياد چون اين وسط خيلي چيزا تاثير داره، مثل سالم بودن سوپاپها، آب بندي بودن سيتها و لبه سوپاپها، سالم بودن استكاني تايپيت ها، بالا بودن كمپرس موتور و حتي فشار هواي محل سكونت هم تاثير داره.
وقتي كاملا سفت ميكنين ديگه جايي براي خلاصي و در واقع اون انبساط باقي نگذاشتيد و اگر هم زياد شل كنين خلاصي خيلي ميشه و سوپاپ دير عمل ميكنه.
اون فاصله خاص و بسيار مهم رو با صداي سوپاپ و موتور و وضعيت كاركرد اونها بايد پيدا كنين و بجاي استفاده از فيلر( كه توي اين مدلها چندان بكار نميره) از حواس و درك ذهني خودتون استفاده كنين.چند بار انجام بدين خيلي خوب بهش مسلط ميشيد.من بارها و بارها موتورهاي 8 سيلندر رو در حالت روشن و گرم تنظيم سوپاپ ميكردم و اونايي كه با مسائل فني آشنايي نداشن ، با تعجب و گاهي هم حيرت نگاه ميكردن و ميگفتن: چطوري از پس اينهمه سوپاپ كه دارن بالا و پايين ميپرن بر ميايي؟؟!!
:sq_25:منم ميگفتم: فقط بايد دوستشون داشته باشي تا حسابي باهات رفيق بشن!!!!!!
حق با جناب کاماروئه اصلآ وقتی در قالپاق موتور رو بر میداری و حرکت سوپاپ ها رو میبینی لذت و کیف خوبی داره!:20:
در حالا حاضر موتور ماشینم رو دور موتور پایین وقتی که سر گاز با ماشین راه میرم کمی صدای سوپاپ میاد ولی رو دور بالا نه.
ولی گذاشتم موتور ماشین کمی آبندی بشه بعد به فکر صدای سوپاپ باشم.
راستی جناب کامارو مکانیکم میگه هنوز موتور ماشینت کامل آبندی نشده و وقتی که 7-8 هزار تا با ماشین راه رفتی تازه موتور سر حال میشه!
میخواستم ببینم آیا شما هم همچین چیزی رو متوجه شدین؟؟(منظور اینکه هر چقدر بیشتر با ماشین راه برین کارکرد موتور بهتر میشه)
تا امروز حدود 1000 کیلومتر با ماشین راه رفتم
ولی با این همه حال نفس ماشینم نسبت به قبل خیلی بهتر شده.
خب اون آب بندي كامل كه واقعا همه چيز با هم جفت و جور بشه رو ميشه گفت در كيلومترهاي بالاي 4000 ميشه بدست آورد، اما بعد از 1000 كيلومتر اول ميشه ماشين رو گاز داد و سرعتهاي بالاي 100 هم رفت.مسلما هرچقدر با ماشين بيشتر حركت كنيم( به شرط رعايت حال و نگهداري مناسب) كار كرد اون هم بهتر ميشه.گاهي وقتها هم نيازه كه موتور رو در دورهاي بالا بگازونيم و به اصطلاح ماشين رو بتازونيم!!چند وقت قبل يك نيسان سايپا( وانت) مشكل موتوري پيدا كرد و يكي از سيلندرها جواب نميداد. بعد از باز كردن سر سيلندر متوجه شدند كه يكي از سوپاپهاي هوا به علت جرم گرفتن، حركت خوبي نداشته و كيپ شده بوده و حتي كمي هم خم شده بود! كه البته با تعويض اون سوپاپ مشكل حل شد و اين بخاطر كاركرد موتور در مدت چندين سال در دورهاي پايين بوده كه باعث جرم گرفتن شده بوده.وقتي با دور بالا و سرعت بريم( البته در جاي مناسب) بخش زيادي از اين دودها و جرمها خود بخود كنده و پاك ميشه، بخصوص كه كيفيت بنزين هم خيلي پايينه.البته ماشينهاي ما كه تازه موتورشون اورهال شده، فعلا نيازي به اون تاخت و تاز ندارن!!در مورد ايمپالا، مسلما با وجود رينگ و پيستون جديد و سيلندر تراش خورده كه كاملا با هم در آب بندي هستند و كمپرس از اون رد نميشه، بايد هم قدرت موتور بالا بره و توان افزايش پيدا بكنه و بايد اول از همه به اون مكانيك با وجدان و وارد آفرين گفت( كه كار تميز و بي عيب ارائه داده) و بعد از جيب شما كه تقبل هزينه ها رو به عهده داشته!!امروزي يه چرخي توي نت زدم و همينجوري چندتايي بيوك و نوا براي فروش ديدم، بعضي از اونها نوشته بودن موتور تازه تعمير،و سرحال..قطعات نو شده، ميل سوپاپ..سوپاپها..پمپ روغن و پيستون و و..و.. همه نو و جديد..و البته قيمت مثلا 6 ميليون!!اين يه جورايي مشكل داره كه چطوري يه موتور رو با كيفيت بالا تعمير كرده( با قيمتهاي جديد) و همه چيز رو نو كرده و موتور كاملا سرحال شده اما قيمت كل ماشين بفرض 5 يا 6 ميليون شده؟؟؟!! در حاليكه همين تعميرات معمول ديگه حداقل از 2 ميليون به بالا شروع ميشه و براي امروز فكر كنم به 3.5 هم برسه( بستگي به وسائل مورد نياز داره).قبلا ميشد يه جوري توجيه كرد كه طرف پول لازم داره و ميخواد زير قيمت بفروشه اما الان كسي كه نياز به پول داشته باشه ديگه نمياد 2 ميليون هم خرج بكنه و بعد ماشين رو 5 ميليون بفروشه( اونم در حاليكه ادعا ميكنه بدنه و تودوزي و گيربكس و برق و كولر و لاستيك و...همه و همه سالم و اوكي هستند)!!
حمید آمریکایی رفت!
حمید آمریکایی از معروفترین آمریکایی بازهای ایران سرانجام در آغوش بلیزرش، ته دره دار فانی را وداع گفت
روحت شاد و یادت گرامی مرد
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
روحش شاد...
اگر تهران یا کرج بودم حتمآ مراسم شرکت میکردیم....
روحش شاد یادش گرامی.
----------
دوستان از زیر پای راننده اب میده داخل کابین نوا.محلش هم شبکه های جلوی شیشه جلو ماشین هست.اونجا ات و اشغال جمع شده.الان مشکل اینجاست که برف پاک کن براحتی در نمیاد.
باید با زور برف پاک کن رو باز کنم تا اون شبکه رو بردارم؟؟؟
قلقی چیزی نداره؟؟؟
و یه سوال:
عدد تنظیم دلکو برای نوا چنده؟؟؟منظورم اینه وقتی خواستیم با چراغ دلکو تنظیم کنیم نشانگر روی پولی باید روی چه عددی فیکس بشه؟؟؟
پايه هاي برف پاكن در شورلت بوسيله يك خار در جاي خودش محكم شده.اگر پايه ها سالم باشن، يك خار كوچك تيغه اي شكل در كنار محل سوار شدن پايه بر روي هزار خاري وجود داره كه اون از در آمدن پايه در موقع حركت ماشين يا چرخش برف پاكن جلوگيري ميكنه.اون خار سمت داخل پايه نصب شده و از بيرون فقط بخش كوچكي از اون رو ميتونين ببينين.توي تصوير لبه اون خار رو كه در زير پايه وجود داره، با نوك خودكار نشون دادم.براي بيرون آوردن پايه، بهترين كار اينه كه با يك آچار دو پهلو، كه اون رو زير پايه اهرم كرديد، آرام آرام فشار بديد تا پايه از جاي خودش خارج بشه.مراقب باشيد به رنگ و شبكه صدمه نخوره، ميتونين محلي كه قراره آچار به بدنه بخوره و فشار بياره رو با يك تكه پارچه ضخيم بپوشانيد تا به رنگ ماشين خراش وارد نشه.از همه طرف اين كار رو انجام بديد و كم كم بيرون مياد. البته ممكنه اول سخت باشه چون سالهاست كه از جاي خودش خارج نشده.مراقب باشيد خار نشكنه كه ديگه نمونه اون به راحتي پيدا نميشه، مگر اينكه خار پايه مدلهاي پيكان قديمي رو پيدا كنين و با دردسر براي اون جفت و جورش كنين.براي جازدن هم كافيه به مقدار خيلي كمي اون رو چرب كنين و با فشار دست و يا ضربه چكش لاستيكي اون رو جا بزنين.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
ممنون از توضیحاتت علی اقای عزیز.
خار مورد نظر یافت شد.با پیچ گوشتی دو سو یه کم دادمش بالا و با کمی فشار در اومد.
اون شبکه رو هم در اوردم و ....
با انبوهی از خاک و گِل و برگ و ات اشغال مواجه شدم.
همشو دراوردم و تمیز کردم.
و بعد دوباره همه چیرو بستم سر جاش.شیشه شورو هم مرتب تنظیم کردم و شبکه رو بستم.
با ظرف کمی اب ریختم و دیدم خوشبختانه فعلن خبری از اب زیر پای راننده نیست.
سلام
ببخشید بوش های در رو چه جوری عوض کنم؟
سلام.
امیر جان حالا که اومدی یه سوال دارم شما که موتور و گیربکس بیوکت رو کامل تعمیر کردی با بهترین قطعات موجود الان صفر تا صد ماشینت چنده؟