بله جناب کامارو خان اگه ما مردم خودمون به داد هم برسیم که یه کم هزینه هامونو کم کنیم وگرنه گرونی کمر همه را میشکنه.منم در بست با اندک تجربه که دارم در اختیار خلق خدا هستم
Printable View
بله جناب کامارو خان اگه ما مردم خودمون به داد هم برسیم که یه کم هزینه هامونو کم کنیم وگرنه گرونی کمر همه را میشکنه.منم در بست با اندک تجربه که دارم در اختیار خلق خدا هستم
خب دوست عزیز مارا هم درجریان تعویض پروانه با فن برقی که نصب کردی بذار چه کارهایی انجام دادی خوب کار میده؟اگه مراحل نصبو راه اندازیشو بگی ممنونت میشم
به افتخار علی آقا
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
Dodge Ram Heavy Duty 2013
همونطور که میدونیم مدل RAM از وانت های غول پیکر Dodge هست
اینبار نسل جدیدش برای سال 2013 معرفی شده.
موتور : 8 سیلندر
حجم موتور : 5700 CC
قدرت : 383 اسب بخار
گیربکس : 6 دنده اتوماتیک
با ابهت-سیاه-خشمگین
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
از دوستان خواهش میکنم عکس های مربوط به هر نوع خودروهای آمریکایی رو در [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] قرار بدن
تا قوانین نقض نشه.
ممنون
شرمنده دیدم بچه ها عکس ماشین گذاشتن خواستم من هم یه یادی از پونتیاک بکنم.
چشم
کسی میدونه کیت بهینه سازی سوخت شورلت چیه؟کاربرد داره؟
در مورد اين كيت قبلا چيزهايي شنيده بودم و اين رو پيدا كردم:
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
البته نوشته كه هنوز براي شورلت توليد نشده و نمونه موجود براي خودروهاي 4 سيلندر ساخته شده. اگر با سازنده تماس گرفتيد و چيزي گفت حتما اينجا هم عنوان كنين.
اينهم يه پروژه قديمي كه شايد خيليها اون رو بشناسند:
هیولایی که ابر هیولا شد ! آزمایش رانندگی و بررسی شورلت کامارو در شیراز
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
دوستان من تصمیم دارم صدا اگزوز نوا را کاری کنم که یه کم غرش بیشتری داشته باشه البته میخوام جوری باشه که دائمی نباشه هروقت خواستم صداش تغییر کنه اگه کسی چیزی در این رابطه میدونه لطفا راهنمایی کنه ممنون میشم.درمورد بک فایر اگزوز هم اگه اطلاعاتی کسی داره لطفا بهم بگید بدم نمیاد از اگزوز آتیش بیاد بیرون
درمورد کیت بهینه ساز کاربراتور زنگ زدم شرکتش گفت واسه ماشینای۶سیلندرساختیم ولی هنوز وارد بازار نشده هنوز در مراحل تست به سر میبره قیمتشم حدود۳۵۰هزارتومانه گفت این کیت جای کاربراتور نصب میشه وتبدیل به انژکتور میشه
صداي اگزوز رو معمولا با تغيير در انباره و يا ايجاد مجراي اضافي و گذاشتن شير هوا و دم اگزوزيهاي مختلف تغيير ميدن. البته فكر كنم اين كار رو انجام نديد بهتره چون ممكنه پليس جريمه بكنه.
قضيه فاير اگزوز هم گويا بوسيله قطع جريان برق براي جرقه زدن يكي از شمعها بوجود مياد كه سوخت محترق نشده وارد اگزوز ميشه و بوسيله يك شمع مخصوص جرقه زني كه در مسير اگزوز نصب شده محترق شده و به صورت آتش از اگزوز بيرون مياد. كيتهايي براي اين كار ساخته شده( در آمريكا) اما استفاده مداوم از اون براي موتور مناسب نيست. فقط جنبه نمايشي داره.
چيزهايي كه در مورد انژكتوري كردن ماشينهاي كاربراتوري نوشته شده، اگر صحت داشته باشه خيلي خوبه. اگر براي نوا هم درست جواب بده احتمالا اين كار رو انجام ميدم.
سلام خدمت دوستان.
در مورد انژکتوری کردن ماشینای آمریکایی یه کارایی انجام شده.یه ای سی یو ادجاستیبل در نظر میگرن و تعدادی لوازم دیگه که تاثیر خوبی هم داره ظاهرا.
منتها این کار با قیمت ادلار قدیم بالغ بر یک میلیون تومان هزینه داشت الان که دیگه مسلمن قیمت خیلی بالاتره.
بنظر من روو ماشینای خودمون یه کاربرات واقعن نو و نه ریبیلد ببندیم و سیستم برق و جرقه زنی رو کلن نو کنیم تاثیر خوبی مشاهده میکنیم.
الان روو ماشنای اکثر ماها کاربراتی داره کار میکنه که مال 30 سال قبله و یا لوازمش اصلی نیست.یا کویل و دلکو اصلی نیست و یا قدیمیه.شما تصور کنین اگر اینا نوو و از جنس اصلی تهیه بشه هم مصرف رو به میزان کافی کاهش دادیم هم قدرت بیشتری نصیبمون میشه.
در مورد اون کیت های کاهش مصرف هم بنظر من بیخیال بشید بهتره.همش تبلیغات هست و هیچ کارایی نداره.
امروز شمعهای نوا رو عوض کردم . انقدر کهنه و پوسیده بود که نصف اونها موقع باز شدن کم مونده بود پودر بشن.خلاصه بعد از تعویض اونها با نو موتور بهتر کار میکنه ولی هنوز مقداری لرزش داره دوستان چه احتمالاتی میدن؟چون موتور تازه تعمیره و اب و روغن هم کم نمیکنه.
تنظيم سوپاپها ، دلكو ، واير شمعها، از مواردي است كه ميتونه توي كاركرد موتور تاثير داشته باشه. گاهي اوقات خرابي يه قطعه مثل پولي سر ميل لنگ و يا فلايويل هم ميتونه در لرزش تاثير داشته باشه.
مورد ديگه مكيده شدن هوا از طريق يه مجراي ديگه به سيستم سوخت رساني است كه تركيب سوخت و هوا بهم ميخوره و لرزش بوجود مياد. گاهي اين مشكل از واشر منيفولد هوا بوجود مياد و با يك سوت كشيدن خفيف تا زياد خودشو نشون ميده. گاهي هم از لوله هاي ادوانس و ريتارد دلكو ، وكيوم يونيت كولر، و يا لوله مكش بوستر ترمز و سوپاپ نمكداني و يا واشر لاستيكي پشت پمپ ترمز بوجود مياد.
دنبال يه صداي مكيده شدن هوا از اينجور جاها باشيد. مقدار كمي آب يا روغن رو در جايي كه مشكوك به نشتي است بريزيد و ببينين مكيده ميشه يا نه؟
علی اقا شما خیلی باحالی به خدا چرا تا حالا فرار مغزها نکردی.....(واقعا عیب یابی و جوابهات اونقدر دقیق و نکته بینانست ادم کیف میکنه) البته بعد از تعمیر موتور خودم کیت واشرم رو از تو قفسه های مکانیک دست کجی که ماشین رو قبلا پیشش بردم پیدا کردم و بیرون کشیدم و دیدم بعضی واشرها که تو چشم نیست از قبیل همیت واشر منیفولد توشه و شاکی شدم چرا عوض نکردی و گفت که سالم بوده و لازم نداشت و من هم گفتم خب لازم نداشته چرا ورداشتی برا خودت مگه من پولش رو ندادم و خلاصه از چنگش در اوردم.
تشكر از لطف شما جناب MJ1970
به هر حال مشكل ميتونه يكي از اين موارد باشه. اما گاهي اتفاقاتي هم رخ ميده كه خيلي خيلي دور از انتظار و بعيد به نظر ميرسه و تشخيص اون كار چندان راحتي نيست. مثلا قطع شدن اتصال آند ( + ) يكي يا چندتا از شمعها در داخل ساختار اون و جايي كه ديده نميشه و يا ترك كوچكي كه روي بخش عايق چيني شمع بوجود آمده و بسيار ريز و مويرگي بوده و جريان برق از اون به بيرون نشت پيدا ميكنه و در اثر كمي رطوبت اين مشكل بيشتر شده و جرقه زدن اون شمع رو مختل كرده و در نهايت يكي از سيلندرها بد كار كرده و موتور لرزش پيدا ميكنه.
حتي يك بار براي خودم پيش آمد كه ديدم بين دهانه سر شمع، اندازه نصف سر يك چوب كبريت ، كربن سوخته داخل سيلندر گير كرده و عملا اون شمع ديگه جرقه نميزد و ماشين بد كار ميكرد.
در مورد مكانيكهاي دست كج اين تازگي نداره. كلا خودروهاي خاص مثل آمريكايي هميشه مكانيكهاي مشكل داري هم داشتن و بايد خيلي با اخلاق و رفتار طرف آشنا باشي كه بتوني بهش اعتماد كني.داشتن ماشين خاص مثل آمريكايي، نياز به داشتن دانش فني و البته يه رفيق خوب مكانيك و داراي امكانات است كه بتونيم خودمون هم در كنارش تعميرات رو انجام بديم و كار رو به نتيجه برسونيم.
خيلي علاقه دارم در مورد اون جزوه آموزشي تعميرات گيربكس اتوماتيك آمريكايي بيشتر بدونم، اگر زحمتي نيست يه مقداري در موردش بنويسيد.
جزوه ای که نداشتم فقط تا جایی که تونستم از یوتیوب فیلمهای تعمیرات گیربکس 350 رو دانلود کردم و فیلمهای فراوانی میشه اونجا پیدا کرد که بعضی توسط اساتید خیلی فنی امریکایی با تصاویری واضح و قابل فهم هستند و اگر خوب دقت بفرمایید میتوانید به همراه اون مکانیک که همزمان با توضیحاتی که میده گیربکس رو جمع میکنه شما هم گیربکس رو جمع کنید و من همین کار رو کردم و نتیجه هم عالی بود و البته قطعا کتابهای اموزشی هم در مورد همه جور قطعات امریکایی موجوده ولی خب چه کنیم که در دسترس ما نیست.البته فکر میکنم کلا امریکاییها خیلی ادمای فنیی هستند و واقعا اگه اهل سرچ باشید میتونید در همه مورد فیلمهای تعمیرات رو که اکثرا امریکایی اند پیدا کنید که خیلی کارسازه.
دوست عزیز کار شما قابل تقدیر هست و البته باید به جسارت شما برای تعمیر گیربکس اونم در شرایطی که قبلن تجربشو نداشتید،احسنت گفت.
از مراحل تعمیر عکس تهیه نکردید؟؟؟
یه کلیتی از تعمیر میفرمایید.قلق خاصی داشت؟؟؟ابزار خاصی لازم هست؟
این پیشنهاد شما جهت دیدن فیلم های یوتیوب خیلی عالی بود.حتمن باید پیگیری کنم.
اگر این امکان و جسارت بین صاحبان خودرو های امریکایی باشه تا اینچنین کارای خودشونو انجام بدن میتونم با قطع و یقین بگم هزینه های تعمیر و یا بازسازی تا 50 درصد کاهش پیدا میکنه.یعنی همون کاری که علی اقا دارن انجامش میدن.قابل تقدیره.
خدا قسمت همه ارزومندا کنه.
از لطف شما دوست عزیز ممنونم.راستش اون موقع با اینجا اشنا نبودم و فکر نمیکردم لازم باشه عکس بگیرم. در مورد تعمیر گیربکس اگه دست به اچار باشید و حوصله ی کار و باز کردن گیربکس رو داشته باشید فکر نکنم کار خیلی سختی باشه .بنده از مدتها قبل کلیه ی نقشه های گیربکس رو اماده داشتم و همچنین بارها تصاویر و فیلمهای تعمیرات رو دیده بودم .ضمنا ماشین من دنده ای بود و من کل لوازم رو از جایی به قیمت حدود 150 هزار تومان خریدم و 13 تا صفحه خریدم حدود 60 هزار تومان و یکدست اورینگ فلزی گیربکس خریدم 22000 تومان به همراه یکدست کیت روغنریزی به قیمت 22000 تومانم و همانطور که گفنم گیربکس رو جمع کردم و رو ماشین بستم. البته زمان جمع کردن و بستن پیچها باید مراقب پوسته ی الومینیومی گیربکس باشید چون فوق العاده ظریف و شکننده هست و اگه در مورد سفت کردن پیچها کمی زیاده روی کنید فورا هرز میشه. البته در زمان تعمیر گیربکس تقریبا همه ی قطعات داخلی از جمله اویل پمپ و ساعت رو هم کاملا خرد کردم و کاملا بررسی و تعمبر کردم. البته همان زمان هم به دلیل قیمت بالای کیت کامل گیربکس اون رو نخریدم فقط لوازم واجب رو تهیه کردم. در ضمن در صورتی که اهل سرچ باشید (البته به کمک فیلتر شکن) من به شما قول میدم جواب هر سوالی رو در اینترنت پیدا میکنید (مخصوصا ماشینهای امریکایی) چون همانطور که عرض کردم امریکاییها ادمای فوق العاده فنیی هستند.
سلام دوستان ماشین من (نوا)دیفرانسیلش زوزه میکشه البته مکانیک گفته که ازدیفرانسیله وگفته بایدعوض بشه خواستم بدونم قابل تعمیر نیست؟واصلا علت صدای دیفرانسیل چیه وقتی در حرکتم مثلا باسرعت ۷۰تامیرم یه صدای زوزه دائمی به گوش میرسه اگه گاز را یه دفعه ول کنم همون صدا مثل هنگام نشستن هواپیما آرام کم میشه تا تمام بشه اگه کسی تجربه ای داره لطفا راهنماییم کنه ممنون میشم الان یه دیفرانسیل دست دوم را میگه۳۵۰هزار تومان.کامارو جان منتظر تجربیات شما هستم
من یه ایمپالای 1967 میخواهم.
کسی سراغ نداره
سلام بر شما دوست گرامي جناب آقا سعيد.
در مورد ديفرانسيال ميتونم بگم تجربه من دوبار بوده. يكي مربوط به نوا كه مال يكي از دوستان بود و يكي ديگه هم مال كامارو خودم.
در مورد نوا، كه مدل 58 و مال يكي از دوستان بود اين تجربه رو از خودش شنيدم و جالب بود و ميتونه كمك بزرگي باشه.
نواي دوست من گويا زوزه توي ديفرانسيال داشت.البته صاحب قبلي اون بهش گفته بود كه اين زوزه مربوط به گرانويل و پينيون نيست و مال بلبرينگهاي هرزگرد ها و هوزينگ ديفرانسيل بوده.
با همين توصيه ايشان بلبرينگها رو عوض كرده و زوزه هم برطرف شده.
مشكل زوزه كامارو من هم تقريبا به همين صورت بود كه در سرعتهاي متداول 70 يا 80 كيلومتر صداي اون بصورت يكسان و ممتد در ميامد و البته جوري نبود كه آزار دهنده باشه.
يك بار روغن عوض كردم و روغن غليظ تري ريختم ( 140)اما تاثيري نكرد.به توصيه دوستم بلبريگها را هم عوض كردم اما فرقي نداشت. البته من خودم حس ميكردم كه زوزه از خود گرانويل و پنيون بايد باشه چون فرم صداي زوزه بلبرينگ رو از اين نوع صدا متوجه ميشدم.
من سه راه در پيش رو داشتم:
1. گرانويل و پنينون خود ديفرانسيال رو تعمير كنم.
براي اين كار نياز به دقت و مهارت زيادي هست كه من توي تعميركاراي ايراني نديدم. تعمير اون رو بصورت تئوري بلدم و ممكنه هم جواب بده ( بيشتر لاينر گذاري و سنگ زدن با ماشين تراش ) اما اينكه اين تعمير در صورت جواب دادن چقدر پايدار باشه موضوع ديگه اي بود و البته هزينه اين تعميرات هم بايد قابل قبول مي بود، كه نبود( بر اساس هزينه سال 85 من براي تعمير اون بايد چيزي حدود حداقل 80.000 تومان ميدادم كه به دلايلي كه توضيح ميدم منطقي نبود و البته اين هزينه بجز هزينه باز و بسته كردن كل ديفرانسيال و مخارج جانبي اون بود)ميتونستم توي خونه باز كنم و بعد كل هوزينگ و گرانويل و پنيون رو بدم براي تعمير اما هرجور محاسبه ميكردم ميديدم منطقي نيست.
يكي از اين دلايل اين بود كه تعميركاران يا تراشكاريهايي كه انجام ميدادند تقريبا تعهد و ضمانت مشخصي نميدادن و ميگفتن بستگي به وضعيت نگهداري و استفاده شما هم داره كه چقدر جواب بده. البته اين فرم گفتار اونها نشون ميداد كه خودشون هم چندان به اين تعميري كه انجام ميدن اعتقاد و اطمينان ندارن و دنبال يه راه فرار از زير بار رفتن تعهدات و تضمينها ميشدند.
2. راه بعدي اين بود كه يك ست گرانويل و پنيون نو بخرم و سوار كنم.
اين كار هم اصلا منطقي نبود چون يك دست گرانويل و پنيون اصل آمريكايي حدود 300.000 تومان ( سال 85) قيمت داشت و البته باز هم بستن و رگلاژ كردن و لاينر گذاري و آب بندي اون خودش داستاني بود كه كار تعميركار نبود و نمي تونستند. خيلي راحت اين هزينه ها هم ميتونست بواسطه اشتباه و خرابكاري از بين رفته و بنابر اين اون رو هم حذف كردم.
3.خريد يك ديفرانسيال جديد و سالم و نصب اون.
اين كار منطقي ترين روش به حساب ميامد و اون موقع من تونستم با 100.000 تومان يه ديفرانسيال كامل كامارو كه تقريبا در حد نو بود بخرم. ديفرانسيال رو در يه اوراقي پيدا كردم و ميگفت مال يه كامارو بوده كه آتش گرفته و مدتها خوابيده بود. درب اون رو باز كردم و نگاه كرديم ديدم همه قطعات ظاهرا سالمه و دوستم كه تعميركار واردي بود گفت اين عاليه. خود فروشنده هم ضمانت داد هر صدايي داشت پس ميگيره.
اون رو خريدم و با نصب روي ماشين كاملا خوب و سالم كار ميداد و حتي يادمه يكبار با سرعت 190 و داشتن بار سنگين توي صندوق عقب باز هم به خوبي كار داد و هيچ مشكلي نداشت.
حالا بعد از اين تعارف و تجربه ها، من ميتونم يك توصيه به شما بكنم:
اگر بتونين خودتون اول بلبرينگهاي ديفرانسيال رو باز كنين و سالم و خراب بودن اونها رو تشخيص بديد خيلي بهتره چون ممكنه مشكل از خرابي بلبرينگها باشه.البته اگر تعميركار خوب و واريد سراغ داريد تا كلا يه نگاه دقيق به وضعيت اون بندازه خيلي خوبه.
در مورد ديفرانسيالي كه پيدا كرديد اگر كامل و سالم باشه ( بخصوص پلوسها كه تعميري نباشند و بلبرينك تعمير دوم روي اونها نباشه)و شرطي هم بفروشه خيلي خوبه. با توجه به اينكه اگر كار ديگه اي بخواهيد بكنين احتمالا هزينه خيلي بيشتر بايد پرداخت كنين و البته ممكنه نتيجه مطلوبي هم نگيريد.
كلا علت صداي ديفرانسيال ( اگر از گرانويل و پنيون باشه) بعلت عدم هماهنگي و درگيري مناسب بين دنده هاي اين دو قطعه بوجود مياد و توي تعميرات معمولا با لاينر گذاري و جابجا كردن وضعيت اين دو قطعه نسبت به هم سعي ميكنن وضعيتي بوجود بياد تا بهترين حالت درگيري و تماس بين دندانه ها وجود داشته باشه و در واقع محل تماس در وسط دندانه بوجود بياد ( و نه لباه هاي داخلي يا بيروني) چون اين جوري كم كم دنده ها لبه زده و صداي زوزه بيشتر و شديدتر ميشه.
نقل قول:
[IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Morris/LOCALS%7E1/Temp/msohtmlclip1/01/clip_image002.gif[/IMG]من یه ایمپالای 1967 میخواهم.
کسی سراغ نداره
سلام دوست گرامي
متاسفانه من سراغ ندارم و اين مدل كلا خيلي كميابه. اگر توي نت جستجو كنين احتمالا مواردي پيدا بشه. بايد به خيليها بسپاريد تا بشه مورد مناسبي پيدا كرد.
ممنونم ازراهنماییت کامارو جان اطلاعات خوبی دادی حالا حداقل بیشتر میدونم چکار کنم یا به تعمیرکار چیا باید بگم
راستی باز کردن بلبرینگ که گفتی چه جوریه راحت باز میشه وچطور معلوم میشه که عیب از بلبرینگ هست یا نه؟متشکرم
در مورد باز و بسته كردن بلبرينگها چون يك بار بيشتر انجام ندادم دقيق به خاطر ندارم. اگه اشتباه نكنم اول پيم نگهدارنده گرانويل رو باز كردم و بعد با درآوردن هرزگردها و پلوسها، بلبرينگها رو هم چك كردم. البته يه بلبرينگ هم روي شافت پنيون سوار بود كه به اون دست نزدم چون فكر ميكردم اونهم سالمه. اگر باز كنين احتمالا راحت متوجه بشيد كه چطوري باز ميشه چون خودتون هم دست به آچار هستيد.
اگر هر مرحله رو عكس بگيريد و نگه داريد براي بستن مجدد راهنماي خوبيه.
در مورد علائم خرابي بلبرينگها ، از كُنس و ساچمه ها ميشه فهميد. مثلا كُنس اون ( محل تماس ساچمه ها با كنس) به رنگ سياه در آمده يا كمي به قرمز ميزنه و اين نشون ميده تحت فشار و حرارت زياد بوده. يا خوردگي هاي بوجود آمده در كنس كه بازم نشون ميده اين بلبرينگ خرابه و بايد تعويض بشه. همين علائم رو هم روي ساچمه ها ببينين نشون ميده كه كلا بلبرينگ به پايان عمر كاري خودش رسيده.درست مثل خرابي بلبرينگ چرخها و يا بلبرينگهاي دينام و بقيه قطعاتي كه داراي بلبرينگ هستند.
يك مورد ديگه كه الان يادم آمد اينه كه گاهي به دلايلي آب وارد ديفرانسيال ميشه. از محل هواكش بالاي پوسته ديفرانسيال.مثلا از يه محل كه آب زيادي جمع شده به مدت طولاني و مسافت زياد عبور كنيم و اينجوري آب وارد اون ميشه.
در اين حالت آب و روغن داخل ديفرانسيال قاطي شده و كارايي روغن خيلي كم ميشه و در مسافتهاي طولاني و بعد از گرم شدن ديفرانسيال ، روغن نميتونه اون روانكاري و خنك كنندگي لازم رو داشته باشه و كم كم صداي ديفرانسيال در مياد. گاهي اين صدا اونقدر زياده كه ممكنه فكر كنين كل مجموعه كرانويل و پنينون خرد شده.
وقتي روغن عوض بشه مشكل هم حل ميشه. البته در دراز مدت صدمه ميخوره. وقتي درب پشتي اون رو باز كنين مشخص ميشه كه مشكل از كجاست؟
دوتا بلبرينگ از زمان اون تعمير داشتم كه براي آشنايي بيشتر خوبه.
اگر اشتباه نكنم شماره 039010 سايز استفاده شده در پنيون بايد باشه كه من عوض نكردم.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
و شماره L M 501314 هم احتمالا مال هرزگردها بايد باشه كه دوتا بودن.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
تفاوت سايز اونها وقتي كنار هم باشن مشخصه. كوچيكتر مربوط به پنيون و بزرگتر مربوط به هوزينگ و هرزگردها است.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
البته سالها از اون تعميرات و باز و بسته كردنها ميگذره و چون فقط يكبار بود چيز زيادي به خاطر ندارم كه دقيقا چطوري باز ميكرديم. متاسفانه فكر امروز و عضو بودن در يك كلوپ آمريكايي رو هم نميكردم كه عكس بگيرم!!
توي مدلهاي مختلف آمريكايي و حتي توي يه مدل مثلا كامارو ، ممكنه تفاوتهايي بين ديفرانسيالها وجود داشته باشه و سايز بلبرينگها هم فرق بكنه، همينطور تعداد دندانه هاي گرانويل و تعداد خارهاي پلوس و طول اونها و البته اندازه بلبرينگها كه اين تفاوتها به مقدار سرعت و شتاب و قدرت موتور بستگي داره.
در هر حال کامارو جان ازت ممنونم کمک زیادی کردی امیدوارم بتونم جبران کنم.راستی فکر کنم شمابچه اهواز باشید شنیدم اونجا لوازم آمریکایی ارزونتر وبهتر گیر میاد شمادر جریان قیمتها هستید که چه جوره؟مثلا اصفهان الان دیفرانسیل با پولوس را میگن۳۵تومان واشر سرسیلندرحدود۳۰جلوپنجره نوا پلاستیکی۹۰ واترپمپ ۸۵تومان قفل چهارتا درب وکاپوت ودر داشبورد۳۵تومان استارت ۳پیچ از این قدیمیاست رو شورلت وانتا هست میگن ۱۵۰البته چند ماه پیش شانسی یه جا گیر آوردم ماله شخص عادی بود خریدم۳۰تومان کاربراتور نوا کار کرده تمیز را خریدم۱۵۰
بله من ساكن اهواز هستم.
الان چند سالي ميشه كه تعداد ماشينهاي آمريكايي توي اهواز خيلي كم شده و فقط تعداد معدودي بيوك و نوا و بليزر و وانت و البته كاپريس و تعداد خيلي خيلي كمتري كامارو و پونتياك وجود داره.
فروشنده لوازم يدكي هم كه يه زماني حداقل 8 يا 10 تا بود الان فقط دوتا شده كه البته تعداد معدودي هم اوراق فروش وجود داره.
قيمتها هم تفاوت چنداني با بقيه جاها نداره چون وقتي هزينه ها بالا رفته و البته با توجه به وضعيت دلار، اونها هم روي جنس ميكشن. مثلا همين جلو پنجره نوا ساخت ايران رو من هم اينجا قيمت گرفتم حدود 95 بود كه البته مال خودم اصلي و سالمه و نيازي به خريد نبود. يا اينكه من سفارش دسته هاي داخلي رو داده بودم تازه امشب تلفن زد كه رسيده و فردا بايد برم و ببينم چه قيمتي برام در مياد؟ و البته هر قيمتي هم بود ناچارم بگيرم چون چيز ديگه اي نيست كه بشه مثل خودش جايگزين كنم.
ممكنه گاهي يه چيز خاص رو يه جايي بشه ارزونتر پيدا كرد، مثل كاپوت كه من يه جا 350 قيمت گرفتم و يه جاي ديگه كه تميزتر و با زهوار جلو اصلي بود 100 خريدم.
توي خريد اجناس اوراقي و دست دوم ، وجدان فروشنده اين وسط خيلي تاثير داره..
بله کامارو جان همش بستگی به وجدان فروشنده داره که الان چنین چیزی جایی وجود نداره.راستی خود ت ماشین چی داری؟من چه جوری میتونم اینجا عکس بذارم میخوام چندتا عکس از ماشینم بذارم .از اینکه دوست خوبی مثل شما پیدا کردم خوشحالم
از لطف شما متشكرم دوست گرامي.
در حال حاضر يه نوا كانادايي مدل سي 5 - 1370 دارم كه شرح بازسازي اون رو توي همين تاپيك با عكس گذاشتم. البته تعداد زيادي از عكسها ديگه وجود نداره چون سايتهاي آپلود خوب ساپورت نميكردن.
براي گذاشتن عكس روي آيكون سوم، بالا از سمت چپ كه علامت يك قاب عكس هست و يك درخت را نشان ميده، كليك كنين(Insert Image)و در صفحه جديد ميتونين يا مستقيم از خود سيستم خودتون و يا از آدرس تصوير آپلود شده در يه سايت آپلود ، تصوير را اينجا بگذاريد.
سلام
کامارو جان سایز دفرانسیال کامارو و شورلت نوا شما چند بود؟
چند روز پیش درب قالپاق دفرانسیال ایمپالا رو باز کردم سایزش 12.41 بود که مکانیک گفت فوق الاده شتابیه ولی تو کفی 160-170 تا بیشتر راه نمیره.
من با کاپریس 90 ال اس 210 تا کیلومتر زدم عکسم انداختم.خیلی نرم راه میرفت.
ایمپالا ی شما چیه مدل؟
اندازه رو به خاطر ندارم ، اما مطلبي كه گفتيد كاملا درسته و من بارها شنيدم كه دو مدل ديفرانسيال براي شتاب و قدرت بالا و نوعي ديگه براي سرعت بالا طراحي شده.
مدلهاي سرعتي گويا داراي گرانويل با دنده هاي بيشتر و كوچكتري نسبت به قدرتي و شتاب دارن، اما توان تحمل فشار كمتري را هم دارن كه اين نقطه ضعف به حساب مياد.
مثلا براي كشيدن يدك و يا كاروان و قايق و امثال اينها بايد از مدلهايي كه دنده هاي درشت تر و قدرت بيشتري رو دارن استفاده كرد.احتمالا مثل نمونه اي كه روي ايمپالا شما است.
اين قضيه رو البته توي اتومبيل هاي سايز بزرگ مثل كاپريس و ايمپالا بيشتر ديدم تا كوچكترهايي مثل نوا و بيوك ايران.
روغن توصيه شده براي هر كدوم هم متفاوته اما بطور معمول روغنهاي گريد 140 رو پيشنهاد ميكنن ( بخصوص اگر در شرايط گرمايي شديد و فشار كار بالا باشه) چون روغن گريد كمتر ( مثل 75 يا 80 ) خيلي رقيق بوده و در حرارت بالا هم كارايي زيادي نداره.
يه تجربه ديگه هم در مورد واشر درب ديفرانسيال:
هيچوقت از نوع چوب پنبه اي و يا دولايه استفاده نكنين. چون بر اثر فشار پيچها ،له شده و روغن ريزي پيدا ميكنه. بهترين نوع همان مقوايي و يا واشر ويكتوري است كه با يك لايه نازك چسب ( سليكن ، آكواريم ، و يا چسب آهن) بسته شده باشه.
در مورد دیف نوا به احتمال قوی 13.41 هستش و البته قطعا میشه کرانویل پینیون اون رو عوض کرد و بنده با تعمیرکار که صحبت کردم میشه 15.41 یا 16.41 که یه کرانویل پینیون نو تو جعبه رو خودش داشت (قبلا گفت با نصب 300 تومان) و ظاهرا مربوط به پونتیاک هستش و همچنین سایز 17.41 که فابریک رو کاپریس بوده رو تو پوسته ی فابریک نصب کرد البته خودش توصیه کرد برا نوا اتومات سرعتی تر از 15.41 دیگه نصب نکن چون خیلی لش میشه و تو سربالاییها خیلی رو دنده 1 میمونه و صفحات گیربکس رو سریعا از بین میبره و ضمنا دفعات معکوس کشیدن از 2 به 1 زیاد میشه و این کار به گیربکس خیلی فشار میاره. در مورد ایمپالای 73 جناب hejazi همون طور که علی اقا فرمودن چون ایمپالا از نوا سنگینتره (البته وزن دقیقش رو نمیدونم) به عقیده بنده فکر کنم اگه دیف رو سرعتی کنید بعدا توی سربالاییها به مشکل بر میخورید. البته من روی بیوک دیدم 17.41 هم میبندن و بازم خوب گاز میخوره و کم نمیاره.
علی اقا کل هزینه هایی که برای نوا متحمل شدید رو اعلام میفرمایید؟
محمد جان فکر کنم با توجه به شش سیلندر بودن ماشین شما این شماره دف کافی باشه.بعدشم دیگه فکر نکنم نه به صرفه باشه که با این ماشینا بیشتر از 100 تا بریم و نه با توجه به جریمه ها امکانش هست.
پس بنظرم دف مناسبی برای ماشین شما هست قطعن.
ایمپالای من مدلش 1973نقل قول:
=====
دوستان حق با شماست برای ایمپالا من همین دف 12 خوبه خود من بارها متعجب میشدم از اینکه شتاب ماشینم به مراتب از نوا کمتر نیست با اینکه گیربکس ماشینم کمی ضعیفه بعد با باز کردن دفرانسیل متوجه شدم که دف شتابی روش نصبه.
جالب اینجاست که مکانیک میگفت روی ایمپالاهای 8 سیلندر دف 17 نصبه و روی 6 سیلندر 12
واشر درب قالپاق سالم سالم بود برای همین عوضش نکردم خوشبختانه روغن هم نمیده.
[IMG]dsc-0018[/IMG] شورلت نوا سی ۶
راستی در مورد کلاچ پروانه چیزی میدونید؟چه جور کار میکنه به درد میخوره یا نه یه اطلاعات کلی میشه بهم بدید ممنونم
راستی کامارو جان موتور شورلت نوا چند سی سیه؟شنیدم میگن ۴۱۰۰سی سیه درسته ؟
هزينه هاي خريد وسائل يدكي و تعميرات و دستمزدها و..( منهاي موارد مصرفي مثل روغن و باد تاير و آب رادياتور و ..و هزينه هاي موارد غير فني مثل بيمه و عوارض شهرداري و معاينه فني و..) چيزي حدود 6.800.000 تومان شد.
حجم موتور نوا 250 اينچ مكعب كه برابر 4100 سي سي و قدرت 115 اسب بخار.
اين روزها چند بار به سفرهاي كوتاه بين شهري تا فواصل 150 كيلومتري رفتم و مصرف دقيق رو با سرعت متوسط 95 تا 100 كيلومتر محاسبه كردم( دقيقا انتهاي بخش سفيد و آغاز بخش اخطار قرمز كيلومتر شمار نوا) با 30 ليتر بنزين 250 كيلومتر رفتم كه حدود 12 ليتر در هر 100 كيلومتر شد.
كلاچ پروانه به نوعي ترموستات موتور به حساب مياد و داراي يك كلاچ و فنر حرارتي است كه بر روي پولي واترپمپ و پروانه بسته ميشه و هرچقدر دماي هوا و موتور بيشتر باشه مقدار درگيري اون كلاچ بيشتر شده و مقدار چرخش پروانه با دور موتور هماهنگ و نزديكتر ميشه.و زمان سرد شدن هوا درگيري اون كمتر و در نتيجه چرخش پروانه هم كمتر ميشه و به نوعي در متعادل نگه داشتن دماي موتور كمك ميكنه و البته در كاهش صداي موتور و نرمتر بودن اون تاثير داره. ولي قيمت خيلي بالايي هم داره و اگر خراب بشه قابل تعمير نيست.سالها پيش حدود 80.000 تا 120.000 تومان قيمت داشت، در حال حاضر بايد خيلي بيشتر باشه.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]