سلام.به نظر میرسه عکس بالایی از قالپاق بالای سرسیلندر هستش که با آچارکشی و تعویض واشر قالپاق بالا حل بشه.نشتی در عکس پایین از سوپاپ فشار گریبکس(زیر استارت تعبیه شده)میباشد که اثر واسکازین هستش .یا سوپاپ خراب شده یا واسکازین سریز کرده.
Printable View
سلام.به نظر میرسه عکس بالایی از قالپاق بالای سرسیلندر هستش که با آچارکشی و تعویض واشر قالپاق بالا حل بشه.نشتی در عکس پایین از سوپاپ فشار گریبکس(زیر استارت تعبیه شده)میباشد که اثر واسکازین هستش .یا سوپاپ خراب شده یا واسکازین سریز کرده.
ممنون از پاسختون.البته من احساس می کنم روغنای اون بالاست که سرریز کرده پایین.نقل قول:
این تشخیصی که شما دادین خطرناکه؟باید سریع مشکلش حل بشه و اصلا آیا مشکل حادیه؟
ممنون.
سلام.اگه مطمئن هستی سریز تا اندازه ای زیاده که روی گریبکس جمع شده و واسکازین نیست به تعمیر کار مشورت کن.البته بعضی مواقع اتفاق افتاده که قالپاق بالا فابریکی تاب داشته و نشتی روغن زیاد میشه.
بنده برای استراحت دادن به مچ پای خودم و موتور و گیربکس ماشین ( به ظن خودم ) اینکار رو انجام میدم .نقل قول:
Sent from my HTC One using Tapatalk
در هر حال، حرکت با دنده خلاص توی رانندگی یک عمل مخاطره آمیز محسوب میشه و توصیه میشه که انجام نشه. در مورد موتور هم، عملا در سرپایینی در حال استرحت هستش و فشاری رو تحمل نمی کنه.نقل قول:
+ من شنیدم در شرایط خلاص به لنت و سیسم ترمز ماشین بیشتر فشار میادنقل قول:
نقل قول:
درسته چون گیرباکس میتونه موقع رهاکردن پدال گاز مثل یک بازدارنده سرعت عمل کنه و سرعت خودرو را پایین بیاره . درواقع به ترمزگیری بهتر کمک میکنه .
پیشنهاد میکنم فقط در سراشیبی هایی که بهش آشنا هستید و میدونید تهش خبری نیست از حالت خلاص استفاده کنید .
در مورد مصرف بنزین که ماشین من میزان مصرفو نشون میده و وقتی خلاصه صفر نشون می دهنقل قول:
در مورد ترمز هم به طور مثال اگر خود شما هم با پای پیاده از یه سر پایینی خودتو شول کنی :n09: میری تو درو دیوار و به زور بتونی وایسی
کلا تو حالت خلاص باید خیلی حواست به سرعت باشه تا زیاد نشه مثلا تو یه فرعی با شیب زیاد 100 نری که آخرش تو دیواری
فقط من برام حالت موتور مهمه و محورهای ماشین که نمی دونم در چه وضعیتی هستن
در مورد مصرف سوخت توی سراشیبی در حالت خلاص معلومه که صفر نیست، مثل کار کردن در جا می مونه و موتور برا روشن موندن نیاز به سوخت داره.نقل قول:
ولی اگه خلاص نباشه، همین که شما پا رو از روی پدال گاز ور میداری، موتور عملا توسط نیرو محرکه چرخها به حرکت درمیاد ونیازی به مصرف سوخت نداره،
در مورد سوال آخرتون اطلاعات تخصصی ندارم.
خوب ماشین وقتی تو دنده باشه چه گاز بدی چه ندی تو اصطکاک هستش و درگیرهنقل قول:
به طور مثال تو سراشیبی شما با دنده سنگین حرکت کنید ماشن دور نمیگیره و سرعتش بیشتر از حد معمول نمیشه
ولی وقتی که خلاصه اصطکاکی نداره سرعتش زیاد میشه
در مورد بنزین مصرف درجا رو تو نشان دهنده مصرف بنزین صفر نشان می دهد چون اصلا خیلی ناچیزه و در حرکت خلاص هم صفر نشون میده ولی البته در شیب هم اگر گاز ندی اونم مصرف زیادی نداره تقریبا صفره ولی خوب سرعت نمیگیره و بدجور درگیر میشه
در اول من یه توضیح بگم که برا کسایی که در جریان بحث ما نیستند، سوء برداشت ایجاد نشه، اولا توی جاده سراشیبی های مختلفی داریم، ممکنه بعد از شیب شما با یه پیچ تند مواجه باشید(مثلا جاده های کوهستانی)که در این موارد باید با دنده سنگین حرکت کرد که ماشین زیاد سرعت نگیره ، در این مورد اصلا بحثی نیست.(نه خلاص میکنیم و نه با دنده سبک، فقط با دنده سنگین)نقل قول:
حالا فرض کنیم توی اتوبان با یک سراشیبی مواجهیم که شیب اون هم به اندازه ایی هست که اگه با دنده سبک پا رو از روی پدال ورداریم ماشین همچنان باسرعت مناسب به حرکتش ادامه میده، سوال اینه که در این حالت اگه ماشین خلاص باشه مصرف سوخت کمتره یا اگه خلاص نباشه؟
جواب من اینه که اگه خلاص نباشه.
در مورد نمایشگر مصرف بنزین، ماشین من مصرف رو وقتی سرعت از 30 کیلومتر به بالا باشه نشون میده، در غیر اینصورت دو تا خط تیره میزنه، این معناش صفر بودن مصرف نیست، اما توی سراشیبی اگه خلاص باشه برا من یه چیزی حدود صدی1/8 تا 2 نشون میده ولی وقتی که خلاص نیست میزنه صفر.
100% درست میگی اگه کسی می خواد مصرف سوختی نباشه باید بزاره رو دنده پنج و ماشین رو تو سرازیری بدون گاز کنترل کنهنقل قول:
همین که شما پا رو از روی پدال گاز ور میداری، موتور عملا توسط نیرو محرکه چرخها به حرکت درمیاد ونیازی به مصرف سوخت نداره،
تو ماشین های انژکتوری انژکتورا خاموش میشن کلا صفره بعضی از ماشینا مشکل delay پیدا می کنن سرش بعد که گاز میدی یک دهم ثانیه بعد گاز می خوره برا اینه که خاموش بودند.نقل قول:
در شیب هم اگر گاز ندی اونم مصرف زیادی نداره تقریبا صفره ولی خوب سرعت نمیگیره و بدجور درگیر میشه
(البطه شاید وجود داشته باشه انژکتور هایی که این سیستم رو نداشته باشن ولی من که ندیدم )
با سلام
دوستان چجوری میشه فیوزها رو چک کرد ؟
شیشه برقی جلو سمت راست کار نمی کنه . نه از طریق کلیدی که طرف راننده هس و نه اون یکی کلید.
می خواستم فیوزها رو چک کنم. اصلا نمی تونم در بیارمشون.
ماشینم 405 هس
خیلی ممنون از پاسختنقل قول:
ولی من با ix 35 تست کزدم که حتی مصرف زیر 1 هم نشون میده مثلا 0/7 هم نشون میده در حالت خلاص صفر میزنه
در مورد بحث هم به انحراف کشیده شد که البته خیلی هم خوب بود یه چیزایی یاد گرفتیم ولی سوال اولیه من در مورد این بود که در سراشیبی اگر با دنده خلاص حرکت کنیم برای ماشین خوبه یا نه
در کل همه میدونن که تا سراشیبی تند خلاص حرکت کردن کل اصطکاک ها و هزینه ها صفر میشه چون میره ته دره منظور من در حالت عادی بوده که البته بیشتر دنده اتوماتیک برام مهمتره
مصرف بنرین هم زیاد برام مهم نیست بشتر اصطکاک مهمه مثلا چرخ ها در چه وضعی هستن و آیا خوبه یا بد ؟
دوستان اینی که میگن اتاق l90 مدل جدیدا سرو صدا داره بخاطر افت کیفیت ، درسته ؟؟؟؟؟؟
+
الان سر و صدای اتاق ماشینم کم شده :n04: قبلانا زیاد بود ولی کم کم برا خودش خوب شده :n02:
فقط یه جا صدا داره که اونم زیاده ، میدونم کجاس ( ستون بینه دو در ، سمت شاگرد )
چیکارش میتونم بکنم که اینم قطع شه ؟
ممنون
دوستان من یک ماهو نیمه لنت جلو عوض کردم (گولد)
چند وقتیه ترمز میگیرم همه عملکرد خوبی نداره هم اینکه انگار کل فشار ماشین رو چرخای جلو میاد به نظرتون باید لنت رو عوض کنیم یا میتونه از لنتهای عقب باشه(ترمز دستی عملکرد خوبی داره)
ی مارک خوب لنت هم بگین با قیمت ممنون میشم
ماشین هم پراید هستش
احتمال داره که لنت جنسش خوب نبوده حتما از جنس های شرکتی استفاده کننقل قول:
ماشینهائی که سازندشون اهمیت چندانی به بی صدا بودن اتاق نمیده , قطعات توی دربها و ستونها لق هست و صدا میده مثل سیمها و کمربندها و قطعات داخلی دستگیره ی دربها و قفلها و شیشه بالابرها . گاهی هم روکش پلاستیکی لق هست یا کشیده میشه به بدنه و جیر جیر میکنهنقل قول:
سلام . مصرف بنزین در دور آرام ( دنده خلاص , بدون گاز دادن ) بیشتر از وقتی هست که دور موتور 3000 یا حتی 3500 دور در دقیقه ( RPM ) هست . برای همین در هر وسیله ی نقلیه ی موتوری ( ماشین , موتورسیکلت , کشتی , قطار , هواپیما ) یک چیزی هست به اسم سرعتِ اقتصادی . برای ماشینهای سواریِ معمولی این سرعت بین 75 تا 90 هست ( بستگی به نوع ماشین و تعداد سیلندرها داره )نقل قول:
دوست گرامی جنس لنت نو بودن ان و وضعیت دیسک اثیر زیادی دارهنقل قول:
اگه ترمز معمولی میگیرید و بعداز مدتی داغی بیش از حد و یا دود از تایر جلو بلند نیشه ترمز دستی و یا بهتر بگم لنت های عقب رو تنظیم کنید
ماشینتون رو معرفی نکردید ولی ولی بهتره که در ماشین های معمول با ترمز عقب کاسه ای حتما از چرخ تنظیم و بعد ا سیم ترمز دستی تنظیم کنید که کمترین فشا ر رو به سیم او بیارید
و این نکته رو بدونید که در این ماشین ها ترمز عقب برای ایمنی و بهبود کارکرد اهمیت زیادی داره
منظورتون از عملکرد خوب ترمز دستی اینه که در حالت خلاص ترمز درگیر نباشه و چرخ داغ نکنه - و با گرفتن اروم ترمز دستی یکی از چرخ ها زودتر قفل نشه و دسته ترمز ( شاید به جز 206) بیشتر از 3 دندانه بالا نیاد
محمد جان اگه میشه علت دقیق اینکه مصرف بنزین در موقع خلاص بودن بیشتر از وقتی هست که دور موتور 3000 یا حتی 3500 دور در دقیقه ( RPM ) هست بفرمایید چون با عقل جور درنمیاد چون وقتی دور موتور رو 3000 هست باید سه برابر وقتی که دور موتور رو 1000 (در حالت خلاص) هست بنزین مصرف کنه.:n13:نقل قول:
ممنون از پاسخنقل قول:
ماشین پراید صبا هست
موقع ترمز گرفتن ماشین به موقع وانمیسته و خوب کار نمیکنه و وقتی تو سرعت ترمز میگیرم کل فشار به جلو میاد و جوری حس میشه که انگار ماشین از پشت میخواد بلند شه و همه میرن به سمت جلو(ببخشید خوب نتونستم منظورمو بگم)
ترمز دستی هم در حالت عادی که ماشین متوقفه تو سه دنده کامل وا میسه(تو شیب هم تست کردم)
یه عده میگن بخاطر لنت عقبه که فشار بیشتری به جلو میادو خردگی لنتها بیشتر میشه
حالا موندم چیکار کنم لنتارو عوض کنم یا نه
سلام دوستان
سال جدیدو به همتون تبریک عرض میکنم
واتر پمپ پرایدم خراب شد واونو عوض کردم اما واتر پمپ جدید هم از همون روزی که عوض کردم اب میده !
حالا مجبورم دوباره واتر پمپ بخرم ،لطفا یه مارک بدرد بخور معرفی کنید ،واتر پمپی که خودم خریدم ایران گداخت بود.
سلام . اگه از محورش آب میده واترپمپ خرابه اما اگه از اطرافش آب نشت میکنه پس درست نصب و آب بندی نشده .نقل قول:
سلام.واتر پمپ شانسیه و درضمن به مکانیک هم مربوط میشه.بعضی مواقع تسمه دینام رو خیلی سفت میکنند که در عرض یک هفته واتر پمپ خراب میشه ویا چون پوسته الومینیوم هست با سفت کردن بیش از حد پیچهاپوسته ترک برمیداره.....یک سوراخ پشت پولی واتر پمپ است (پراید)که طبق گفته دوستمان اگه از محور باشه از اونجا مشخص میشه.ولی اگه به جنس واتر پمپ حساسی مارک ایران کاربراتور معتبرتره.(یک شرکت قدیمیه)
حالا از کجا بفهمم که اب از محوره یا از اطراف ؟نقل قول:
با سلام خدمت دوستان وتبریک سال نو
شب عید بی وسیله شدم یه 131 اس ای خریدم تو تعطیلات عید باطریش خراب شدفعلا یه باطری روش انداختم تا بعدا برم برا باطری گارانتی استفاده کنم آخه تو دفترچه نوشته 12 ماه یا 24000 کیلومتر برای باطری.
هفته دوم عید رفتم مسافرت از اصفهان به خرم آباد کرمانشاه گیلانغرب جوانرود و بلعکساکثر مسیر کوهستانی بود و سر بالایی های زیادی داشت تو سربالایی ها ماشینه کم میاورد بقیه پراید ها چه جدیدا چه قدیمیا راحت ازمن سبقت میگرفتند
رفتم تعمیرگاه دستگاه گزاشت گفت خطا و مشکلی نداره استپر رو هم بازدید کرد فقط گفت پایش سوخت باید 2.5 باشه ولی رو 3.2 هست تو خلاص که گاز میدی ول میکنی صدای پارق پارق از تو اگزوز میاد
بنظر دوستان مشکل چیه؟
مصرف سوخت تو شهر 8 بوده و تو این مسافرت 7 بوده ماشین 2500 کیلومتر کار کرده
شنبه میخوام ببرم نمایندگی برای گارانتی باطری و بد کار کردن موتور
سلام .نقل قول:
آقا محمد داود پاسختون رو دادند .
یک لوله ی باریک داره که وصله به محور .
اگر آب از اون سوراخ میچکه پس کاسه نمد محور خرابه .
این هم عکسش
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
در سمت چپ محور یک قسمت از بدنه ی واترپمپ شبیه لوله هست .
این همون جائی هست که آب نشتی محور ازش میریزه بیرون .
سلامنقل قول:
علت بیشتر بودن مصرف در شهر به خاطر همین موضوع هست . چون مدت بیشتری ماشین در دور آرام یا دور موتور کم مثل 1500 یا 2000 یا 2500 rpm کار میکنه ( پشت چراغ قرمز , انتظار , ترافیک و غیره )
این نمودار مصرف بنزین سوزکی آلتو و ماتیز هست
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
خط پائینی مصرف سوخت هست
دو خط دیگه قدرت موتور به اسب بخار و گشتاور میل لنگ هست ( نیروی حاصل از چرخش میل لنگ )
در 1000 rpm که دور آرام هست مصرف بالای مربع اوله
اما در 4000 دور در دقیقه تقریباً 40% کم شده .
از اون به بعد رفته بالا تا اینکه در 6600rpm تقریباً دو برابر شده .
همه ی ماشینهای معمولی از همین قاعده پیروی میکنه .
برای همین مصرف شهری بیشتر از جاده هست
سرعت اقتصادی باعث میشه با کمترین مصرف سوخت بیشترین بازده از موتور گرفته بشه .
چیزی که باعث بالا رفتن دور موتور میشه هوای بیشتر هست نه سوخت بیشتر ( در مرحله ی سرعت اقتصادی )
شما اگر در دور آرام , منیفولد هوا رو سوراخ کنین , دور موتور به شدت بالا میره چون هوای که موتور مکش میکنه بیشتر میشه و در نتیجه قدرت انفجاری بنزین بیشتر میشه و پیستون رو با قدرت بیشتری هل میده به سمت پائین که نتیجه اش سریعتر چرخیدن میل لنگ و بالا رفتن دور موتور میشه .
علت کار کردن موتور با سرعت 1000 یا 950 دور در دقیقه اینه که راهِ نفس کشیدن موتور بسته شده و فقط اندکی هوا میتونه با مکش پیستونها وارد سیلندر بشه .
وقتی هوا کم باشه در نتیجه در مرحله ی تراکم مقدار کمی هوا فشرده میشه که انفجارش ضعیف هست و نیروی کمی تولید میکنه در نتیجه با نیروی ضعیفی پیستونها رو هل میده پائین و دور موتور از 1000rpm بالاتر نمیره .
شرمنده ،لطف کنید به این عکس نگاه کنید ببینید مطلب شما را درست فهمیدمنقل قول:
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
سلام . دشمن شما شرمنده . همون فلاش کوچیکه هست . ( اونی که باریکه )نقل قول:
سلام دوستان
واتر پمپ تندر 90 (65 هزار کار کرده) نشتی داشت و ماشین آب کم می کرد و صدای نشتش هم به گوش می رسید
واتر پمپ نو خریدم با واشر مخصوص و همچنین چسب آکواریوم و تسمه تایم
دیروز تعمیر کار عوضش کرد ولی متاسفانه :n03: نشتی داره و امروز صبح زیر ماشین دقیقا" زیر واتر پمپ و تستمه تایم نشتی مشاهده شد
تا اونجایی که اطلاع دارم تعمیر کار باید برای تست ابتدا آب معمولی می ریخت و در صورت عدم نشت چند روز بعدش با ضد یخ عوضش میکرد، ولی همون اول ضد یخ ریخته :n15:
1- حالا سوال اینه که اولا" ضد یخ به تسمه تایم آسیب میزنه؟
2- اگه ضد یخ به تسمه آسیب میزنه الان باید تسمه تایم نو بجاش بندازیم دوباره؟
کلا" راهنمائی کنید
در ضمن واتر پمپ و تسمه و ... همه رو از فروشنده معتبر و اورجینال تندر خریدم (فرانسه) مشکل از نصب و عدم آب بندی مناسبه
کلا" ضد حال خوردم :n03:
تعمیر کار هم هفت سالی هست ماشین هامو میدم دستش و از نظر من به کارش وارده و اولین باره مشکل تو کارش دیده ام
شهرستانم و مدل ماشین 89
از دوستان کسی مشکل اینجوری نداشته؟نقل قول:
سلام من مکانیکم بهتره ماشینو عوضش کنی چون اینجورر ماشینا هم خرجاش بالایه همم درست نمیشه:n17::n17::n17:
سلام.یکی از بچه ها یک111صفر خرید داخل شهر تا100ی 10 مصرف میکرد و کشش ماشین هم کم بود چند بار رفت نمایندگی هیچ ایرادی پیدا نشد.گفتندکار کنه بهتر میشه !!تا8000که دست خودش بود میگفت بهتر شده بعد هم فروخت تیبا خرید.اینو گفتم که در جریان باشی این چیزها تو ماشینها طبیعیه زیاد حساس نشو.نقل قول:
سلام دوستان .. از موتور ماشين بخار بلند ميشه .. سر سيلندرش رو تازه عوض كردم و روغن و .. هم از نوع مرغوبش ريختم ... يه سرچي كه زدم نوشته بدن آبو روغن قاطي ميكنه .. درسته ؟ درمانش چيه ؟
دوست عزیز البته پاشش سوخت زیاد باعث مصرف بالا میشه ولی ماشین شما 2500 کار کرده و هنوز به حد مطلوب نرسیده و فشار زیاد نباید بروی اون بیاریدنقل قول:
اا یه فیلر گیری هم میتونه فعلا به شما کمک کنه به شرطی که بعد از چند ماه دوباره اونو فیلر گیری کنید
دوست عزیز بستگی به این گه چقدر وقته عوض کردید و نوع شماره روغن و اینکه وقتی عوض می کردید کاملا تمیز شده یا نه و اینکه سرسیلند و واشر ها درست بسته شده باشننقل قول:
اگر در اگزوز دود آبی و جمع شدن روغن ندارید و بعد از چند ساعت کارکرد موتور اگه درب روغن رو باز کنید و کف سفید رنگ نباشه فک نکنم مشکل زیادی باشه و جنس سرسیلندر و واشر پس از آب بندی درست میشه
ولی باز هم چک کنید ضرر ندارهحتی رادیاتورو که روی آب اون روغن نباشه
با سلام خدمت تمامی سروران گرامی.خودروی پراید صبا دارم مدل 84 که موقعی که هوا سرده وقتی ماشینو روشن میکنم در هنگام گاز دادن در حالت درجا به ماشین عقربه دور موتور بجای بالا رفتن اول پس میزنه یعنی میاد زیر عدد 1 و در این حالت موتور مقداری تکون میخوره و لرزش ایجاد میکنه و سپس عقربه رو به بالا میره!بعد در این حالت وقتی شروع به حرکت میکنم در هنگام تعویض دنده از 1 به 2 ماشین کپ میکنه یعنی گاز میدم ولی انگار موتور جون نداره و راه نمی ره و بعد از چند لحظه دوباره شتاب می گیره و خوب میشه! وقتی هم که موتور چند دقیقه ای کار میکنه و گرم میشه و یا اگه هوا گرم باشه و مثلا" ماشینو مدتی در زیر نور آفتاب پارک کرده باشم دیگه این مشکلو را ندارم!
لازم به ذکر که فیلتر بنزین و سنسور میل سوپاپ را عوض کردم که فایده ای نداشت.انژکتورها را بردم نمایندگی شستشو دادم و فیلر گیری موتور کردم ولی بازم نشد.خروجی پمپ بنزین را تست کردم مشکلی نبود.باطری ماشین را هم که تازه عوض کردم.دیسک و صفحه هم حدود 25500 کیلومتر کار کرده.
به نظر شما ایراد می تونه از کجا باشه؟ممنون میشم از دوستانی که تجربه لازم را دارن زودتر کمک کنند.
دوست عزیز نمیدونم به نسبت مدل ماشینتون از کدوم انژکتور یعنی باصطلاح نیمه انژکتور نباشهنقل قول:
و اینکه دوگانه سوز نباشه
معمولا این دلیل بیشتر از دریچه گاز و تنظیم اون نسبت به استپره
و در مرحله بعدی برق رسانیه که فک می کنم دلکو کویل ماشین شما ایتالیاییه باشه شما وایر شمع ها و خود شمع و هم چک کنید بد نیست برای پراید اگه شمع دو الکتروده اصل گیرتون بیاد بد نیست
ورودی سوخت شما به نسبت جرقه زود عمل می کنه و خیلی توی سیستم ها ی قدیمی تر نشون میده
وایر شمعو دلکو خیلی تاثیر داره