من امتحان نکردم . رزوناتور در دور موتورهای بالا به هوادهی کمک میکنه( چیزی که من متوجه شدم). از دو سه نفر هم که پرسیدم با بستن رزوناتور مخالف بودن. به نظرم بریدن لوله به تنهایی کافی باشه.نقل قول:
Printable View
من امتحان نکردم . رزوناتور در دور موتورهای بالا به هوادهی کمک میکنه( چیزی که من متوجه شدم). از دو سه نفر هم که پرسیدم با بستن رزوناتور مخالف بودن. به نظرم بریدن لوله به تنهایی کافی باشه.نقل قول:
مجددا مرسی. میگم من پیچ های فیلتر هوا رو باز کردم و فیلتر رو خارج کردم ولی این محفظه زیری خیلی سفته اصلا تکون نمیخوره! انواع حشرات هم داخلش مشاهده میشه :n02:. میشه همین جوری لوله رو ببرم که نیاز نباشه کامل درش بیارم؟ بعد با جاروبرقی داخلش رو تمیز کنم. نظرتون چیه؟ چون ظاهرا باید لوله ای که از رادیات میاد به محفظه هم باید جدا کنم.نقل قول:
گپ استاندارد شمع موتور ملی 75 است. اگر بیشتر از این مقدار باشه به کویل فشار میاد و میسوزه
شمع استانداردی هم که کارخانه معرفی کرده BOSCH FR8DE و BOSCH FR7DE است
برای دوگانه سوز شمع سرد و برای تک سوز شمع گرم
اگر هم خواستین مارک دیگه ای بندازین ، به سایت spark plug cross reference برین و شمعی که شبیه به شمع توصیه شده است رو پیداکنید
با سلام خدمت اساتید گرامی. با موفقیت کار رو تموم کردم و بسیار مشتاق بودم تاثیرشو ببینم. شتاب اولیه تغییر محسوسی نداشت ولی از همه مهم تر کمرنگ شدن مشکل کپ و از همه مهم تر کشش مناسب در دورهای بالا هست که بسیار لذت بخش هست. ایران خودرو که به داد ما نرسید و با کمال جسارت گفت "مشکل داری برو ماشینتو بفروش :n30:" دیگه شما به داد ما رسیدید :n02:.
با تشکر.
درود
دوستان دقت كنيد كه گپ شمع سوزني از 1 بيشتر نباشه چون باعث سوختن كوئل توي دراز مدت خواهد شد و به نظر من 0.9 ضريب اطمينان مناسبتري داره .
من 35000 كيلومتر با شمع سوزني ان جي كا راه رفتم و هيچ افت قدرتي نسبت به روز اولي كه شمع ها رو بستم مشاهده نكردم . فكر كنم حداقل 60000 كيلومتر رو راحت كار كنه
با سلام خدمت اساتید محترم. میخواستم برم یه دست شمع خوب بخرم که متاسفانه خیلی گیج شدم توی فروم همسایه هم که رفتم اونجا هم پیشنهاد های زیادی داده بودن ولی ظاهرا شمع دنسو همخوانی مناسبی با این موتور داره نسبت به شمع آشغال فابریک. نظر شما چیه؟
در مورد دستکاری باکس هوا به نظرم فقط بریدن لوله کفایت می کنه
انتظار افزایش شتاب فوق العاده را اصلا نداشته باشید
در عوض کپ اول حرکت بسیار کمتر میشه(کامل از بین نمیره)
در مورد شمع هم اگر نمی خواهید هزینه زیاد کنید NGK BKR6E بسیار شمع با کیفیتی هست
فکر کنم اولین کسی که این شمع را تست کرد خودم بودم روی تندر
راحت 20000 تا ازش کار گرفتم و با مدل سوزنی یعنی BKR6EGP عوضش کردم
هنوز هم جا داشت و دور ننداختمش و گذاشتم توی صندوق ال90 و می خوام با شمع فابریک سورن عوضش کنم
در نهایت اگر خیلی می خواهید هزینه کنید یک دست سوزنیش (پلاتینوم) بگیرید دستی 45 تومن بسیار شمع های با کیفیتی هستند
ضمن اینکه چون کشش بازار به سمت این برند نیست خوشبختانه به احتمال بسیار زیاد تقلبی هم نیستند
ایریدیومش هم از همین برند با کد BKR6EIX دستی 100 تومن هست که از سر این موتور زیاده
تجربه من میگه هر چی گپ را تنگتر کنی مصرف سوخت بیشتر میشه و کارکرد در دورهای بالا منظم تر
مگه چند درصد مواقعی که از ماشین استفاده می کنید دور موتور بالای 5000 هست؟
شما گپش را بذار روی 1 یا 1.05 هیچ تفاقی هم برای کویل ها نمی افته
کویل های سمند بسیار گردن کلفت و قوی هستند (برعکس کویل های تندر که بسیار سوسول هستند)
الان گپ 1 تنگه یا گشاده؟ شما چه گپی رو پیشنهاد میکنی؟ فابریک یا عوض بشه؟نقل قول:
درودنقل قول:
شماره موتور EF7 کجاش نصب شده، چون نه در برگ سبز ماشین من و نه کارت ماشین تغییری ایجاد نشد، به من گفتن همون شماره موتور برای شما تولید می شه؟؟!! نمی دونم درست گفتن یا شماره موتور تغییر کرده، چطوری بخونمش، آدرس پلاک شماره موتور رو بهم میدین پیداش کنم؟
و اینکه الان (البته میدونم خارج از بحث هست باز هم پوزش از مدیران گل تاپیک) حدود یک ماه هست که توی روزنامه و سایت ب ا م ا آگهی کردم ولی هیچ کس نگاه چپ هم بهش نمیندازه، فرض کن یک خریدار پیدا بشه تا من اسم تعویض موتور رو بیارم به طور 1000 درصد در افق محو شده طوری که اصلا در این دنیا نبوده:n19: (تازه اگر کارشناس ببینه که احتمال تشخیص براش بیشتره:n02:) بنابراین چه دلیلی هست که به خریدار بگم موتور به طور کامل با یک موتور نوع عوض شده؟؟؟
عجب شاهنامه ای شد:n04:
درودنقل قول:
مدل ماشین، کیلومتر کارکرد، تهران هستی؟
حدس من (البته با اجازه از اساتید)
1- مشکل جدی موتور، سیت سوپاپ شاید، مشکل در برق یا سوخت به صورت جدی، عدم عملکرد یک از سنسورها به خصوص سنسور میل سوپاپ
2- مشکل جدی در کامپیوتر مرکزی ماشین
کلا ef خیلی حساسه از گل حساس تره لامصب
3- توصیه جدی: دیگه اصلا تکونش نده، اگر کارت طلائی داری زنگ بزن بگو از کار افتاده رایگان حمل می کنن به نمایندگی بذار بیان ببرنش، ممکنه موتور از بین رفته باشه و اگر دیر مراجعه کنی تمام خسارتش به دلیل ابطال گارانتی بیفته گردن خودت (چیزی حدود 10 تومن!!!) پس جدی بگیر، یک نمایندگی حرفه ای ببر اگر تهرانی حتما مرکزی غرب یا شرق اگر استان دیگری هستی بهترین نمایندگی، ولی توصیه اصلی من کارت طلائی اگر داری و بکسل به نمایندگی توسط خودشون، اگر صفر هستی و تازه گرفتی اصلا دست نزن
نقل قول:نقل قول:نقل قول:
درود
بچه ها من دو سه روز نبودم، این داستان اصلاح مسیر هوا چی هست؟
رزوناتور چی هستش؟ به جوونیم قسم تا حالا نشنیده بودم:n04::n02:
این کارا برای چی هست؟
این محفظه کجا هست؟
می شه به طور کامل به من هم توضیح بدین که این کارا برای چی هست، رزوناتور چی هست و کارش چیه، این عملیات به طور کامل چطور باید انجام بشه؟
پ.ن: یا للعجب :n19:
درود
قضيه از اين قراره كه اگه شما درب باكس محل قرارگيري ف ي ل ت ر هوا رو باز كنيد و ف ي ل ت رهوا رو هم برداريد مي بينيد كه بخشي از لوله ورودي به باكس ، اضافي است و باعث اين ميشه كه در زمان مكش درصد كمتري هوا نصيب موتور بشه وبا بريدن و تصحيح اين لوله، مسير ورود هوا به موتور خيلي بهتر خواهد شد .
در عكس پست هاي دوستان وضعيت اوليه و وضعيت اصلاح شده كاملاً مشخصه .
روش انجام:
1-بازكردن بست فلزي مربوط به (لوله پلاستيكي هواي ورودي به باكس ف ي ل ت ر) از روي سيني جلو موتور
.2-چرخاندن 45 درجه به سمت چپ لوله پلاستكي و جدا نمودن از باكس ف ي ل ت ر هوا
3-بازكردن و جدا نمودن آكاردئوني پلاستيكي متصل كننده باكس ف ي ل ت ر هوا به دريچه گاز
4-جدانمودن سيم روكش دار اهرم درب موتور كه به بغل باكس ف ي ل ت رهوا وصله
5-باكس ف ي ل ت رهوا رو مي كشيدسمت راست تا از نشيمنگاه سمت موتور جدا بشه
6-كل مجموعه باكس هوا رو بطور عمودي به سمت بالا مي كشيد تا از نشيمنگاهش جدا بشه كه اين مرحله كمي زور مي خواد و حوصله (بعدازاينكه درش آورديد پايه هاشو سوهان بزنيد و موقع مونتاژ كمي گريسش بزنيد)
7-وقتي باكس رو بيرون آورديد، پيچ هاي بالاي باكس رو باز كنيد و ف ي ل ت ر هوا رو خارج كنيد
8-حالا اون قسمت اضافه لوله رو با هويه برش بديد و جدا كنيد .
9- عمليات مونتاژ عكس مراحل فوق است .
**روش ديگه هم اينه كه باكس ف ي ل ت ر هوا رو بيرون نياريد و همون روي ماشين لوله رو برش بديد كه خوب سخت تره و دردسرش بيشتر .
اگه ماشين دوگانه هست سوراخ رزوناتور رو باز بزاريد و اگه بنزينيه ببنديد.
امروز رفتم شمع های ماشین رو که بوش FR8DE بود( دو خط سبز) با سوزنی NGK BKR6EGP عوض کردم. ماشین نرم تر شد ولی خب تو شتاب من تغییری ندیدم.
بعد این لوله رو که بریدم تو دور موتورهای نزدیک 4000 صدای مکش یه جواریی مشخصه.دلیلش چی میتونه باشه؟( رزوناتور رو هم باز گذاشتم)
اضافه کنم که گپ فابریک شمع ها 0.9 بود که به همون صورت نصبشون کردم.
جناب KOHGARD سپاس از راهنمائی شمانقل قول:
این روش چه مزایائی داره؟
این روش چه معایبی داره؟
به گارانتی ماشین ایرادی وارد نمیشه؟ (خیلی مهم هستش)
دوستان تجربه ای که از این تعمیرات سخت و پیچیده داشتن چطور بوده، واقعا چه تاثیر محسوسی داره؟ از تجربیاتتون میشه بگین (می خوام ببینم ارزش داره واقعا؟)
سر و صدا زیادتر می شه؟ مصرف سوخت چطور می شه؟
بعد یک چیز دیگه این لوله رو چطوری ببرم؟؟؟
رزوناتور چیه می شه با عکس نشونش بدین؟
من بجای کوهگرد جواب شما را میدم :
به نظرم تنها و مهمترین مزیتش این هست که کپ اولیه کم میشه(از بین نمیره)نقل قول:
این روش چه مزایائی داره؟
شاید هم کمی افزایش شتاب را مخصوصا در دورهای میانی یا بالایی احساس کنید :
طبق تجربیات خودم هر چی مسیر ورودی هوا میسر تر بشه گشتاور بیشتر و البته بیشینه اش به دورهای بالاتر منتقل میشه که برای یک خودرو شهری بهتره که گشتاور در دورهای پایینی در دسترس باشهنقل قول:
این روش چه معایبی داره؟
اگر نمودار گشتاور دو موتور معروف و هم رده در این رنج یعنی K4M و EF7 را مقایسه کنیم تقریبا هر دو موتور بیشینه گشتاورشون نزدیک به هم هست و K4M در دور موتور 3600 به بیشینه میرسه و EF7 در کمی بیش از 4000
حالا اختلاف فاهش بین این دو تکنولوژی اینجاست که K4M می تونه 80% گشاورش را توی دور بین 1600 تا 2000 در اختیار راننده بذاره در حالی که EF7 در این محدوده دور موتور ممکنه 50% اش را در اختیار راننده نمی ذاره که نتیجه اش میشه اینکه در شروع حرکت متاسفانه موتور ملی نتایج بسیار نا امید کننده ای داره در حالی که تندر برای رده های بالا تر از خودش مثل لنسر و فلوئنس و الانترا زیر 100 تا حسابی گرد و خاک می کنه و شاخ و شونه می کشه
اگر نخواهیم از بحث خارج بشیم عیبش این هست که بیشینه گشتاور باز هم به دور بالاتر منتقل میشه با این تفاوت که احتمالا رقمش یک تا 3 واحد نیوتن متر بیشتر میشه
به نظر من خیر چون مورد خاصی نیست که مشکل حادی برای موتور ایجاد کنه بلکه شرایط تنفس موتور را بهتر می کنه و البته ایراد مضخرف سکته شروع حرکت را کم می کنهنقل قول:
به گارانتی ماشین ایرادی وارد نمیشه؟ (خیلی مهم هستش)
اسمش را من تعمیر نمی ذارم به عبارتی تجربه هست(انگل فیتیله):n02:نقل قول:
دوستان تجربه ای که از این تعمیرات سخت و پیچیده داشتن چطور بوده، واقعا چه تاثیر محسوسی داره؟ از تجربیاتتون میشه بگین (می خوام ببینم ارزش داره واقعا؟)
اگر ملزومات مهیا باشه کار 15 دقیقه تا نیم ساعت هست
به نظرم فکر نمی کنم صدا بیشتر بشهنقل قول:
سر و صدا زیادتر می شه؟ مصرف سوخت چطور می شه؟
ولی مصرف سوخت قطعا تغییری نمی کنه
با هویهنقل قول:
بعد یک چیز دیگه این لوله رو چطوری ببرم؟؟؟
اگر نداری با چاقوی داغ هم میشه ولی وقت و انرژی بیشتری از شما خواهد گرفت
رزوناتور یک فضای تو خالی هست که مثل صدا خفه کن می مونه و صدای اضافی را می گیرهنقل قول:
رزوناتور چیه می شه با عکس نشونش بدین؟
جاش هم جلوی باکس هست
بعبارتی اول خرطومی ورودی هوا هست که هوای تازه را از جلوی خودرو کنار باطری میاره به رزوناتور و از اونجا هم بوسیله همین لوله کزایی میرسه به باکس و فیلتر
اینجاست که بازم یکی از طرح های مضخرف صنایع خودرویی کشور خودش را نشان میده
این رزوناتور بود و نبودش از نظر من فرقی نداره و شاید حذف کردنش بجای اینکه صدای موتور بیشتر بشه ، باعث کمتر شدنش هم بشه
چیزی که کاملا برعکسش را در رقیبش یعنی تندر می بینیم و با کوچکترین تغییر و دستکاری در مسیر اینتیک صدای ماشین تبدیل میشه به ماشین رالی
البته من فکر میکنم ضریب دنده تندره ک تا 100 جلو میندازه
وگرنه تو دنده 4.5 چون خیلی سبک شده عملا حرفی برای گفتن نداره + ایرودینامیک ضعیف
دوستان ماشین ما دوگانه هست مدل ۹۱ با ۶۰۰۰۰ کارکرد. حدود یک سالی هست ماشین راحت روشن نمیشه. بعضی وقت ها که مکافات میشه. روشن هم که شد تا وقتی نره روی گاز، ماشین اصلا جون نداره و پرت پرت میکنه.
انژکتورش رو شست و شو دادیم. شمعش رو چند ماه پیش با مدل فابریکیش عوض کردیم. دادیم با کامپیوترش یکم ور رفتن.
از چند روز پیش که لوله ی دریچه هوا رو بریدم، انگار بدتر استارت میخوره.
ممنون میشم نظرتون رو بفرمایید.
درضمن بعد از بریدن لوله ورودی هوا، وقتی دور موتور بین ۳۰۰۰ تا ۳۵۰۰ هست و پدال گاز رو زیاد فشار میدم، یک صدای خیلی بلندی تو ماشین تولید میشه (معلومه صدای مکش هواست) و بعد ۳۵۰۰ هم قطع میشه. دلیل این چی میتونه باشه؟ ممکنه چون خیلی تمیز برش ندادم باعث این بشه؟
فیلتر بنزینت رو هم چک کن.نقل قول:
منم اون صدای خورناس مانند رو از دور 2000 تا 3500 دارم. منم بالای لوله رو بریدم و زیر لوله باقی مونده. نمیدونم از اونه یا از چیز دیگه. منتظر بمونیم تا بقیه دوستان جواب بدن.
( خارج از این مسائل از سیستمت هم خیلی خوشم اومد. یه SSD بنداز روشو و حالشو ببر. مبارکت باشه)
فیلتر بنزین هم عوض کردیم چند بار. مشکل از فیلتر نبود.نقل قول:
پ.ن.
لطف دارید. اتفاقا منتظرم پولش جور بشه ولی هر لحظه هم ممکنه کل سیستم رو بفروشم بره[emoji2]
وجداني هر كي راه حل اساسي براي رفع لرزش زير كنسول وسط توي دور موتور 3000 تا 4000 كه جواب هم گرفته باشه سراغ داره به ما هم معرفي كنه!!
يكي ميگه از دسته موتورهاست..يكي ميگه از اگزوز هست...خلاصه كلافه شديم!!
البته نكته اساسي اينجاست كه وقتي توي حركت دور موتور روي جايي كه اتاق مي لرزه نگه مي دارم با چرخوندن فرمون به سمت راننده لرزش وسط بيشتر ميشه و با چرخوندن فرمون به سمت چپ لرزش خيلي خيلي كم ميشه!!
دوستان مخزن های سمندef7 گاز سوز الان کوچیکتر شده و اینکه حدودا چند کیلومترو میشه باهاش طی کرد
Sent from my HUAWEI P6-U06
درودنقل قول:
دوست عزيز شما بايد كنسول وسط رو بازكنيد و تمام متعلقات زيرش رو بررسي كنيد و آچاركشي نمائيد تا منبع صدا پيدا بشه .
اين هم عكس از كنسول وسط .
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
من تو جاده 230 تا میرم با 10.5 کیلو گازنقل قول:
درود دوستان عزیز من یک دستگاه سورن جدید دکمه دار خریدم . از دیروز تا الان خیلی روندمش و ۴۰۰ کیلومتر کارکردم . هیچ مشکلی ندیدم . کیفیتش خوب نیست . نور چراغاش که عالیه کپ و اینا هم نمیکنه .فقط ترمز دستیش کار نمیکنه که صب نمایندگی بردم گفتن سیمش جا نخورده !!! فردا میرم جاش بندازن .
یه مشکل دیگه هم که داره بالای ۱۶۰ تا فرمونش یکم میلرزه که باید ببرم بالانس بشه .
به ۵ هزارتا که رسید در تاپیکش با عکس توضیحات کامل میدم .
با سلام خدمت شما. مبارک باشه انشالله که هیج وقت مشکلی پیدا نکنید باهاش. 206 رو فروختید آقا پوریا؟نقل قول:
فدای شما...یه بار کنسول رو باز کردم و رانندگی کردم...به نظرم صدا از زیر ماشین هست...صدا چق چق و تق تق نیست.......ویز ویز هست...نقل قول:
خیلی ممنون . امید به خدا . نه ۲۰۶ هم هست . سورن رو پدر خریدن ٬ البته فعلا زیر پای خودم هست .نقل قول:
دوستان بنده هم مشکل اون صدای زیر کنسول وسط رو دارم و خیلی آزار دهندست. به حدی که موقع رانندگی باید یه دستم رو اون باشه تا صدا نده.
خودم که نمی تونم کنسول رو باز کنم اما جایی رو می شناسید بهم معرفی کنید برای این کار و صدا گیری اتاق؟
سیم ترمزدستی رو جا انداختم در نمایندگی ۲۰۸۰
الان حس میکنم سیمش کوتاهه یه پله بیشتر بالا نمیاد و وقتیم بالا میاد چرخا کاملا قفله قفل میشن .
حالا خوبه شما تقریبا منشا صدا رو پیدا کردی...نقل قول:
نوع صدا چطور هست؟توی چه دور موتورهایی ایجاد میشه؟
........
دوستان احساس می کنم صدا از داخل دسته ترمز دستی باشه....روکش پلاستیکی روش جدا میشه؟
صدا دقیقاً از اون قسمت پلاستیکی مستطیل شکل زیر ترمز دستی هست.نقل قول:
یه صدای ویز همراه با تق تق... به اون زیاد دقت نکردم.انقدری که حواسم هست دستم رو بذارم روش دیگه ندیدم تو چه دور موتوری اینجوری میشه.
منم به فکرشم بتونم اون قسمت مستطیلی رو جدا کنم ولی نمی دونم میشه یا نه... یه وقت بدتر نشه.
شاید باورت نشه من هم تو همین فکر بودم....نقل قول:
راحت جدا میشه بدون باز کردن کل کنسول...
چجوری؟نقل قول:
مثلاً یه چیز تیز بندازیم زیرش بلندش کنیم؟
سلام دوستان یه سوال داشتم. چطوری میشه فهمید صفحه کلاچ یا دیسک صفحه مشکل داره؟ مثلا من وقتی رو سربالایی هستم و میخوام از حالت سکون حرکت کنم خیلی باید گاز بدم (با کولر بیشتره این مشکل) و صدای غرغر دنده مرده میده اگه کم گاز بدم. دلیلش خرابی صفحه کلاچه به نظرتون؟
علایم خرابی دیسک و صفحه :نقل قول:
لرزش شدید شروع حرکت
گااز هرز خوردن خودرو زمان در گیر بودن دنده
بطور مثال شما با دنده 4 در حالی که دور موتور 4500 هست دارید 60 کیلومتر در ساعت میرید و از این بیشتر هم گاز بدین فقط دور موتور بالا میره(حالت افراطی)
این مورد شما دلایل دیگه ای داره :
1-ضعف موتور ملی در ارایه گشتاور مناسب در دورهای پایین(بار ها گفتم این مورد را)
اگر با همرده اش یعنی موتور K4M مقایسه بشه با وجودی که بیشینه گشتاور هر دو موتور تقریبا دز یک محدوده بدست میاد(هر چند باز هم موتور ملی در دور تا حدودی بالاتر) تفاوت اینجا خودش را نشون میده که K4M بین دور های 1500 تا 2000 دور در دقیقه حدود 80% بیشینه گشتاور را در اختیار راننده میذاره ولی موتور ملی همین محدوده شاید حدود 50-60% بیشینه گشتاور را تولید کنه
2-مشکلات برقی یا مکانیکی رایج مثلا ایراد در سیستم جرقه زنی ، پمپ بنزین ، برقرسانی ، تزریق و ...
سلام :)
دوستان ، سمند EF7 رو با مالتی پلکس پیشنهاد می کنید یا بی مالتی پلکس؟
مالتی پلکس ها قاطی نمی کنن و مشکل نرم افزاری ندارن احیانا؟
ممنون
دوستان یک سوال . من وقتی پرگاز میرم از موتور EF7 سورن صدای انفجار میاد و تق و پوق میکنه . این طبیعیه ؟
نمایندگی گفت یکم گازوییل بزن توش با بنزین مخلوط بشه درست میشه ولی حرفش خیلی مسخره بود انجام ندادم .
ماشین منفجر نشه یهو ؟؟؟
درود
موتور EF7 در رنج دورهاي 3600 الي 3900 صداي بسيار زيادي داشته كه دلايل فني مشخصي دارد (عدم همخواني گيربكس و موتور ، عدم همخواني دسته موتورها با استراكچر بدنه سمند و....) .
راه حل :
استفاده از روغن با كيفيت بالا براي موتور و واسكازين خوب براي گيربكس ، شمع سوزني ، تصحيح مسير هواكش هوا ، رينگ و لاستيك اسپرت در كاهش اين صدا بسيار موثر است و درصد قابل توجهي از اين صدا مي كاهد.
علاوه بر انجام موارد فوق بهتر است كه هنگام رانندگي ، سريعاً از اين رنج دور موتور خارج شويم .
موفق
مبارک باشه به نظرم اگه اذیت نکنه، بهترین انتخاب ممکن رو داشتی، اعتقاد دارم که دنا و تندر با توجه به پول گزافی که این دزدا میگیرن ارزش خرید ندارهنقل قول:
یک ساله مالتی دارم، مشکلاتی داشت که اذیت کرد و مراجعاتی به نمایندگی بابتش داشتم، ولی در کل خوبه، ولی بدون همه جای ماشین با مالتی کنترل میشه، مثلا من کندانسورم عوض شد، یک هفته بعد برای تعمیر شیشه بالابر عقب رفتم موقع خروج دیدم کولر شده بخاری گذاشتم داد و بیداد، بعد کامپیوتر وصل کرد و با یک آپدیت کولر اومد توی مدار، کلا اکثر نمایندگی ها نسبت بهش بی سواد هستن (مثل خود کارخونه که نسبت بهش بی سواد هستن) و با آزمون و خطا ایرادات الکترونیکی و برقی رو حل می کنن (مشاهده میدانی خودم)نقل قول:
نقل قول:
انفجار؟؟؟!!!نقل قول:
تق و پوق؟؟؟!!!
گازوئیل بریز؟؟؟!!!
مگه پیکانه 25 سال پیشه، عجب باسوادی بوده اون نمایندگی :n19:واسه اینکه یک کوچولو وقت نذاره چی پرونده
آخه اینطوری نمیشه نظر داد که برداشتها از صداهای این ماشین متفاوت هستش، جناب kohgard درست میگن ولی من با صدای موتور سورن خیلی مشکل ندارم، اوایل آره، تقریبا پرصداست با ارتعاش ریتمیک خیلی جالب، کلی باید وقت بذاری، هزینه کنی تا شاید یکم گند کاری ایران کندرو جبران بشه، ولی الان که کولر روشنه و م ی ک س ترک ر ا د ی و جوان با صدای بلند همه صداها رو از بین برده:n19::n19::n02::n02:
دیگه تقریبا بی صدا هستش ماشین، خودت دیگه استاد مائی پوریا جان اگر صدای موتور جوری هست که احساس میکنی خرابی درکاره که باید ببری نمایندگی مرکزی به نظر من (نمایندگی های دیگه مگه آشنای حرفه ای داشته باشی ببری)، ولی نه اگر در حدی هست که هم من تجربه کردم هم جناب kohgard و احتمال زیاد خودت به نظرم سخت نگیر همینه
پ.ن: [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
آقا خسته نباشید واقعا یک نظر دوستانه داشتم خیلی خودتون رو اذیت نمی کنید؟ یک کم کمتر سخت بگیرین، به جوونیم قسم ستون عقب ماشین صدا میده (جائی که باندا نصبه) اصلا حالش رو ندارم برم ببینم چی شل شده داره اینطوری صدا میده، اگه خود مدیر عامل ایران کندرو هم بیاد به جون خودش اگه اجازه بدم دست بزنه:n02: ولی واقعا دمتون گرم، ولی احتمال زیاد ماشین هر دوتون مال یک دوره از تولید نیست؟ چون به نظر میرسه نوع صدای هر دو ماشین یکی هست تقریبا؟؟