PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : 88 درصد کامپیوتر ها به spyware آلوده اند



khaiyam
13-05-2005, 19:11
شرکت webroot اعلام کرد که در حال حاضر نزدیک به 88 درصد از کامپیوترها به نوعی از spyware آلوده اند.
در حال حاضر spyware ها بزرگترین خطر برای کاربران اینترنت محسوب میشوند . بر اساس جدیدترین آمار ارائه شده از سوی شرکت webroot , سازنده نرم افزار های anti spyware , در حال حاضر نزدیک به 88 درصد از کامپیوترها به نوعی از spyware ها آلوده هستند . این اطلاعات بر اساس بررسی کردن یک میلیون کامپیوتر متعلق به مشتریان شرکت و 35 هزار کامپیوتر شرکتی به دست آمده.
به گفته شرکت webroot این کامپیوتر ها در 3 ماهه اول این سال به spyware آلوده شده است . به طور متوسط هر کامپیوتر به 25 برنامه مخرب آلوده بوده که شامل 18 کوکی مخرب و 8 برنامه adware , کنترل کننده سیستم , ثبت کننده کلیدهای فشرده شده و تروجان است.
همچنین این شرکت 4294 سایت و 89806 صفحه اینترنتی را شناسایی کرده که در خود برنامه های spyware را مخفی کرده اند و توانایی آلوده کردن سیستم ها را دارا هستند.
بیشترین و شایع ترین این برنامه های مخرب به قرار زیر است
برنامه Cool Web Search که در 107 نوع مختلف شناسایی شده و 8.2 درصد از کامپیوتر ها به این برنامه آلوده بوده است . برنامه بعدی Gator نام دارد که در مقام دوم است و 2.2 دردصد از کامپیوتر ها به این برنامه آلوده است و بعد از این دو برنامه , 180Search و Powerscan در مکانهای سوم و چهارم قرار دارند که به ترتیب 2 و 1.8 از کامپیوتر ها را آلوده کرده اند.
شرکت webroot اعلام کرد که برنامه های spyware به یک عامل اقتصادی برای تبلیغات اینترنتی تبدیل شده اند . این شرکت تخمین زده است که حدود 2 بیلیون دلار از عایدی تبلیغات آنلاین از طریق برنامه های spyware حاصل میشود که این مقدار 25 درصد کل عایدی تبلیغات اینترنتی است.
شرکت webroot اعتقاد دارد که سال 2004 سالی بود که برنامه های malware تبدیل به ماشینهای پولسازی شدند و در سال 2005 تعداد برنامه های مخرب و جرایم اینترنتی همچنان افزایش خواهد یافت.

Spy
13-05-2005, 20:50
ما اینیم دیگه :mrgreen: