PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : در راستاي اجراي پروژه‌ي "يك لپ‌تاپ براي هر كودك"،



مومن خدا
09-10-2006, 13:18
در راستاي اجراي پروژه‌ي "يك لپ‌تاپ براي هر كودك"،
اين رايانه‌هاي يك‌صد دلاري ايمن مي‌شوند


طراحان لپ‌تاپ‌هاي يك‌صد دلاري سعي دارند ضريب امنيتي اين محصول ارزان قيمت را تا حد زيادي ارتقاء دهند.

به گزارش سرويس فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، هدف از پروژه‌ي "يك لپ‌تاپ براي هر كودك" كه ابتدا از سوي انستيتوي ماساچوست آمريكا مطرح شد كمك به افزايش سطح علمي‌ كودكان كشورهاي جهان سوم و رو به توسعه توسط رايانه‌هاي شخصي قابل حمل است.

با شروع سال 2007 ميلادي، تعداد هفت ميليون دستگاه از اين لپ‌تاپ‌ها به دولت‌هاي تايلند، نيجريه، برزيل و آرژانتين فروخته مي‌شود.

لپ‌تاپ‌هاي يك‌صد دلاري توجهات بسياري را به خود جلب كرده است و در مواردي به دليل طراحي ارزان قيمت آن، موجب بروز نگراني‌هاي امنيتي شده است.

در اين رايانه‌ها از سيستم عامل رايگان لينوكس استفاده شده است و حافظه‌ي فلش جايگزين‌ هارددرايو است، همچنين ريز پردازشگر به كار رفته در آن‌ها در مقايسه با استاندرادهاي روز كم سرعت‌تر است اما در عوض به حداقل نيرو احتياج دارد.

طراحان لپ‌تاپ‌هاي يك‌صد دلاري تاكنون گمان مي‌كردند كه وجود ابزارهاي امنيتي مانند نرم‌افزار آنتي‌ويروس در اين

لپ‌تاپ‌ها غير ضروري است.

يكي از نكات امنيتي كه طراحان براي اين لپ‌تاپ‌ها در نظر خواهند گرفت اين است كه لپ‌تاپ‌ها به هنگام وارد شدن به سيستم دامنه‌ي بي‌سيم در مدارس به طور خودكار اطلاعات خود را روي يك سرور پشتيباني مي‌كنند، اگر كودكي اطلاعات را از دست داد، با وارد ساختن لپ‌تاپ به دامنه‌ي بي‌سيم سرور ياد شده، اطلاعات مجددا ذخيره سازي مي‌شوند.

انتهاي پيام