PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : ParaWorld



The Knight
07-10-2006, 04:02
خوب بیایید از اینجا شروع کنیم: Paraworld نام یک بازی در رابطه با چتر بازی نیست (چون سایت paraworld.jp یک سایت کامل چتر بازی است) و نام یک بازی استراتژی Real-Time است که قرار است توسط شرکت Sunflowers و SEK برای رایانه های شخصی ساخته شود و احتمالاً در نوع خود بهترین است چون Dinotopia به ملاقات Warcraft میرود! و اگر فکر میکنید دایناسورها موجوداتی خونسرد بوده اند صبر کنید تا دایناسورهای خونخواری که روی کمرشان Machine-Gun بسته شده ببینید. تمام بچه ها در تمام رده های سنی عاشق دایناسورها هستند و فهمیدن این که چرا چنین است کار زیاد سختی نیست. آنها بزرگ هستن ، موجوداتی قاتل و وحشتناک با دندان هایی بزرگ و تیز ، پنجه هایی قوی ، و شکل و شمایل قوی هیکل که از همه لحاظ قابل تحسین هستند ، چه مرده و چه منقرض شده ؛ بنابرین استفاده از دایناسورها و هیولاهای دیگر ماقبل تاریخ در یک بازی RTS دلیلی واضح و درخشان دارد ، اما واقعا عجیب است که تابحال کسی دیگر این ایده را پیاده نکرده است. خوشبختانه Sunflowers سازنده ی بازی موفق Anno 1503 بجای آنکه وقتی این کمبود را در بازار احساس کند جلو برود و بپرسد چرا کسی قبلا همچین بازی نساخته است ، دست به کار شده و این سوژه را شروع کرده است. دلیل انتخاب نام بازی این است که دنیایی که بازی در آن اتفاق می افتد دنیایی موازی با دنیای ما است ، پس Parallel World نامی بسیار مناسب است. اکنون فقط نیاز به کمی نوآوری دارد تا یک نام بی نقص بوجود آید. پس گمان میرود Paraworld نامی بسیار به جا و بینظیر باشد.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
بازی Paraworld در یک دنیای عجیب و خیالی که موازی با دنیای ما است اتفاق می افتد و بنظر میرسد کمی از Dinotopia ، Arthur Conna Doyle's The Lost World ، Warcraft و کمی از Jurassic Park بهره گرفته تا به یک بازی عامه پسند و بینظیر تبدیل شود. در این دنیا سه قبیله ی انسان وجود دارد که زندگی میکنند ، کار میکنند و در مقابل یکدیگر و شمار زیادی دایناسور میجنگند.
این سه قبیله به ترتیب قبیله ی Dragon Clan که از آسیایی ها (و بیشتر ژاپنی ها) سرچشمه میگیرند. این طایفه دارای تمدن ژاپن قدیم هستند با بناهای چوبی نوک تیز ، جنجگوهای سامورایی و کشتی گیران ژاپنی ، البته نیروهای مسلح آنها دارای اسلحه های باروتی ، تفنگ ها و توپهای قوی هستند. بعنوان مثال یکی از حیوانات آنان بنام Seismosaurus دارای اسلحه ی خمپاره انداز است. و در کل با قدرت جنگاوری خود با اسلحه های گرمشان رقیب خوبی هستند.نژاد دیگر که به آفریقایی ها بر میگردد قبیله ی Dust Riders است که همانطور که از نامشان بر می آید بهترین نیروها برای حمل و نقل و مهاجرت را دارند اما در جنگ و قدرت کمی ضعیف هستند اما در حمله کردناز جان مایه میگذارند. دیگر نژاد Norsemen هستند که جنگجویانی الهام گرفته از وایکینگ ها هستند و بیشتر ، از پستانداران ماقبل تاریخ بجای دایناسور ها استفاده میکنند. بعنوان مثال دوتا از بهترین نیروهای آنان ماموت که بهترین مهره برای جمع آوری ذخایر و کرگدن جنگی(Battle Rhino) که یک گنجینه ی بینظیر برای فروریختن بناهای دشمنان است ،هستند.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
داستان از جایی شروع میشود که گروهی از دانشمندان به سرپرستی Javris Babbet موفق به کشف راهی برای سفر به بعد دیگر دنیا میشوند. جایی که دایناسورها و انسانهای اولیه هنوز در زمین زندگی میکنند. بنظر شما وقتی که او و همراهانش (که دونفر هستند) متوجه میشوند که در این دنیا به سن آنها اضافه نمیشود و مرگ طبیعی در کار نیست چکار میکنند؟ انسان همواره در آرزوی رسیدن به جاودانگی بوده است. فرض کنید به این آرزو برسید! بنظر چیز دیگری کم نیست اما این انسان جاه طلب هرگز به چیزی قانع نمیشود ! پس آنها تصمیم میگیرند بر آن دنیا مسلط شوند و حکومت کنند. تمام این اتفاقات در قرن 19 میلادی می افتد. حالا زمان بسیاری گذشته است و آنها بر دنیای موازی تسلط کامل دارند؛ اکنون عصر مدرن است ،یک تیم دانشمند جوان پرش به بعد دیگر را کشف کرده اند. آنها ناچار به دامی افتاده اند که بین بودن و نبودن یکی را باید انتخاب کنند و مسلماً تلاش برای بقا اولین چیزی است که در هر مکان و هر زمان به فکر یک انسان میرسد. اکنون خشم حاکمان سرزمین ، یعنی دانشمندان قرن 19 و نیروهای آنان در مقابل این دانشمندان جوان است. تنها کاری که یک گروه چند نفره در مقابل یک دنیا دشمن باید برای زنده ماندن انجام دهند فرار است. آنها برای این کار فقط میتوانند از هوش خود استفاده کنند چون بکار بردن زور بازو در مقابل یک دنیا حماقت است.
آنها نقش قهرمانان داستان و مهره های اصلی شما را در بازی ایفا میکنند. در طول داستان این وظیفه ی شماست که آنها را کنترل کنید و راه بازگشت به خانه را برایشان فراهم کنید. برای این کار نیاز به فضاپیمای خود دارید که تکه تکه شده است و تکه های آن در بخش های مختلف دنیای موازی پراکنده شده اند. یکی از مشکلات در راه پیدا کردن تکه های این فضاپیما این است که قبایل مختلف این تکه ها را پیدا کرده اند و فکرمیکنند که آنها عتیقه های مقدس هستند ، حالا مشکل بزرگتر این است که شما باید با آنها مبارزه کنید. تا حالا مشکل این بود که آنها قصد کشتن شما را دارند و شما باید فرار میکردید ، اما اکنون مشکل بزرگتر این است که شما باید برای دزدیدن مقدساتشان با آنها مبارزه کنید. این مبارزه به صورتی است که شما باید با انواع و اقسام دایناسورهای وحشی و خونخوار ، اسلحه های قوی و نیروهای دانشمندان قرن 19 که از سالها پیش در آنجا مقیم هستند بجنگید.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
در بازی 50 نوع مختلف دایناسور وجود دارد ، که تمام آنها از روی مشاهدات علمی ساخته شده اند که به دسته ی خودی ، قابل معاشرت و غیر خودی و خطرناک تقسیم میشوند. دایناسورها درست مانند دیگر حیوانات موجود در بازی رام شونده هستند و میتوانید از آنان بعنوان نیرو استفاده کنید. بعنوان مثال دانشمند زن بر یک ببر دندان شمشیری سوار است و دایناسورهای بزرگتر را میتوان بعنوان وسایل نقلیه استفاده کرد. شما میتوانید برروی این دایناسورهای بزرگتر تیرانداز یا خمپاره انداز نیز قرار دهید تا آنها را به ماشین های جنگی تیر انداز تبدیل کنید. در ضمن دایناسورهای کوچکتر اسلحه های مخصوص خود مثل تیربار را حمل میکنند.
یونیت های موجود در Paraworld طیف وسیعی از سرباز های شمشیر زن ، نیزه دار ،سربازان تبردار گرفته تا نیروهای تیرانداز تیرکماندار ، تانک ، نفربر و توپخانه های صحرایی را تشکیل میدهند. بازی Paraworld با وجود اینکه تعداد بسیاری از انواع مختلف وسایل و افراد جنگی را داراست اما Sunflower کوچکترین جزئیات را هم رعایت کرده است. بعنوان مثال یکی از دایناسورها از بالای دیوارها تخم دایناسور پرتاب میکند که برروی Raptor ها یا دایناسورهای شکارچی می افتد. یا یک کنتروساروس (Kentrosaurus) که یک لباس ضد گلوله که روی آن نیزه است می پوشد. البته لذت کنترل یک تیرانوساروس رکس (T-Rex) را که روی کمرش یک Machine gun بسته شده و دشمنان را قورت میدهد فراموش نکنید. قبیله ی Norsemen در مقابل یونیت های سواره خوب عمل میکنند اما از نزدیک ضعیف هستند. یکی از دایناسورهای آنها بنام آلوساروس (Allosaurus) در کشتن افراد پیاده نظام خوب عمل میکند. این نیرو به ساختمان ها حمله نمیکند و در مقابل تیراندازها و موشک اندازهای از راه دور بسیار درمانده است . تمام این ها به یک کنار ، طراحی های گرافیکی بازی بطور بینظیری لذت بخش ، ماهرانه و دیوانه کننده است.
سیستم اقتصادی بازی نسبت به بازی های RTS دیگر کمی عجیب و غیر معمولی بنظر میرسد. Paraworld سه منبع اصلی برای ذخایر شما دارد: چوب ، سنگ و غذا ؛ که مانند همه ی RTS های کلاسیک دیگر بوسیله ی روستائیان از منابع اصلی مانند قطع درختان ، شکار حیوانات و حفر کردن معادن سنگ بدست می آیند. درParaworld چهارمین منبع ذخیره نیز وجود دارد و آن جمجمه ها (Skull) هستند. این جمجمه ها فقط در جنگ ها بدست می آیند، و هرچه دشمن کشته شده قوی تر باشد ، جمجمه های بیشتری جمع آوری میشود. این Skull ها برای تقریباً استفاده در همه چیز کاربرد دارند. وقتی که میخواهید به یکی از پنج عصر (Age) بازی پیشرفت کنید ، وقتی میخواهید سربازان را ارتقا دهید ، پیشرفت های تکنولوژی (Research) و حتی برای بوجود آوردن بعضی از قدرتمندترین دایناسورها به این جمجمه ها نیاز دارید. با این وجود نیاز به نبرد یکی از واجبات در بازی است. همانطور که همیشه در حال قطع کردن درختان برای چوب هستید همیشه هم باید در نبرد برای بدست آوردن جمجمه باشید. خوشبختانه در همه جای نقشه حیوانات و دایناسورهای مختلفی وجود دارد که میتوانید بوسیله ی کشتن آنها این نیاز را تامین کنید. این حیوانات فقط برای بدست آمدن Skull در بازی قرار داده نشده اند و همانطور که قبلا هم گفته شد میتوانید با رام کردنشان آنها را جزو لشگرتان کنید. تصور کنید یک Allosaurus اهلی در ارتش شما دشمن را تار و مار میکند. البته این همیشه یک امتیاز فقط برای شما نیست ، دشمنان نیز با T-Rex های خود در مقابل شما بدنبال شام میگردند.
این میان سوالی پیش می آید؛ این که Sunflowers چگونه با مشکل همیشگی کنترل لشگر در بازیهای RTS کنار آمده است؟ جواب Army Manager بینظیر است. یک Panel کنترل در سمت چپ تصویر وجود دارد که به شما اجازه میدهد تک تک نیروهای ارتشتان را کنترل کنید. با دوبار کلیک کردن روی هر یونیت به مکان آن در نقشه میروید. همچنین میتوانید یک گروه از نیروها را انتخاب کنید و برایشان کلید (Hotkey) میانبر تعیین کنید تا با فشردن آن کلید ها آن گروه انتخاب شوند.
این Army Manager تمام یونیت های ارتش را نمایش میدهد و در هر لحظه میتوانید بفهمید تک تک واحدهای لشگر در حال انجام چه کاری هستند. و حتی بهتر از آن میتوانید از همان جایی که هستید تعیین کنید که هرکدام چه کاری را انجام دهند.
البته این فقط گوشه ای از توانایی های کنترل ارتش است. براحتی میتوانید تصمیمات استراتژیکی مناسب را در هر زمان بگیرید و البته برای پیروزی مجبور به انجام اینکار هستید. این امر به این دلیل است که در کنترل پنل ارتش تنها 52 خانه وجود؛ البته بیشترین تعداد نیروهایی که میتوانید بسازید 52 عدد است بنابرین شما تمام نیروهای خود را در کنترل پنل زیر نظر دارید. این 52 مربع کوچک (Slot) به پنج رده مختلف درجه بندی شده اند؛ در رده اول فقط 25 خانه ، در رده دوم 15 خانه ، در رده سوم 8 خانه ، رده ی چهارم 3 خانه و در رده ی پنجم فقط 1 خانه وجود دارد. تجربه (XP) بدست آمده را میتوانید برای ارتقاء نیروهای خود استفاده کنید و به رده ی بعدی انتقال دهید . البته اگر در آن رده جای خالی وجود داشته باشد. نیروهای معمولی با این کار قدرتمندتر میشوند و قهرمان ها (Hero) نیروهای تازه تر بدست می آورند و بسته به نوع آنها میتوانند به واحدهای دیگر امتیازاتی نیز واگذار کنند. البته میتوانید از این experience برای به روز کردن عصر قبیله ی خود یا Age up آن استفاده کنید ، درست مانند کاری که در Rise of Nations به همین اسم یعنی Age up میکردید. این کار به شما اجازه میدهد ساختمان های تازه ، سربازان جدید و تکنولوژی های جدید را بدست آورید یا Unlock کنید. و این تکنولوژی ها دانشی است که به دانشمندان داستان مربوط میشود.
با تمام این اوصاف ، یعنی گیم پلی بینظیر ، داستان عالی ، گرافیک بسیار بالا و از همه مهمتر وارد کردن شاخص های دایناسور به علاوه ی اسلحه های آتشین شما یک سوژه ی عالی دارید ، اکنون همه را با یک بازی RTS بینظیر پیوند بزنید ، حالا یک پیروز بی چون و چرا داریم. تمام این فرضیات در پائیز امسال وقتی که Sunflowers بازی را عرضه کرد مشخص میشوند پس بهتر است همگی منتظر یک بازی بینظیر بنام Paraworld باشیم.
باکس شات پیش ساخته ی بازی
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
نویسنده: آرمان مظفری
هرگونه کپی برداری با ذکر نام نویسنده و نام سایت مجاز می باشد