مشاهده نسخه کامل
: همسایه عجیب!!!
سلام...
ما یه همسایه داریم که تازه اومده ساکن ساختمان شده......
و اما موضوع اصلی بر میگرده به روزی که آسانسور خراب شد و و از قرار معلوم خب همه کل 8 واحد باید هزینه ی تقریبا زیادی رو تقبل کنیم من خودم مدیر ساختمان هستم.
همه ی 7 واحد هزینه را به حساب بنده تقبل کردن اماقضیه اصلی از اینجا شروع میشه ...
یک همسایه داریم که ساکن طبقه اول است و من چندین سرویسکار استاندارد و دارای پروانه ی کسب را آوردم و موتور آسانسور را بهشون نشون دادم اونا هم یه بر آورد قیمت کردند و من مناسب ترینشون رو انتخاب کردم.... اما حدودا 2 هفته ی بعد بعداز این ماجرا ( با اینکه من تمام هماهنگی های لازم رو کرده بودم و چون قطعه ی کمیابی هم هست به سختی پیدا کردیم..)
همسایه طبقه اولیمون حرف بنده رو قبول نکرد و بنده هم با این استدلال که این قطعه مصرفی است با ایشون صحبت کردم ولی ایشون متاسفانه بازم قبول نکردند و سرویسکار دیگری رو دوباره از اول آوردند!!!:wac::sad::blink:
سرویس کارشون اومد و فک ترمز و و .... موتور را بررسی کرد و سوار هم شد و بالا و پایین کرد گفت مشکلی نداره!!! اما خودم با یکی از ساکنین رفتم دیدم هنوز مشکل پابرجاست!!!سرویس کاری که ایشون آورده بود دوباره موتور را بررسی کرد و دید همان عیبی که سرویسکاران قبلی تایید کردند همان عیب را هم دارد... اما زمانی که دید استدلال بنده درست بود ( به قصد تخریب و کوچک کردن بنده آمده بود موتور خانه ! )عصابانی شد...:blink:
بعداز کلی جر و بحث و دعوا به من گفت که سرویسکار نیاوردی! اگر میاوردی اینجوری نمیشد!! بعد تو باید منو صدا میزدی موقعی که سرویسکار گفت این خرابه!!! گفتم که سرویسکاری هم که خودتون آورده بودید همین موضوع را تایید کرد ... دوباره فکر کرد و به واسکازین گیربکس موتور گیر داد که آن هم با تماس با سرویسکار هر ماه خودمون بازم توجیحش کردیم!! اما دوباره بحث سر اعتماد و اینکه قبضای سرویس آسانسور قلابی هست و من ندیدم سرویسکار بیاری و .... شروع شد!!:weird:بنده گفتم که من مدیر ساختمان هستم و من باید سرویس کار بیارم که آوردم وقبض ها و قرار داد هم موجود هست..... چه نیازی هست به شما خبر بدم که سرویسکار امده؟!؟!
بعد اینکه دوباره همینجوری بهانه کردن و اخرش هم گفتن تازمانی که تو مدیر هستی من 1 قرون پول نمیدم!!! به تو اعتماد ندارم! ( درحالی که چند سال هست بنده مدیرم و همه ساکنین اعتماد لازم رو به من دارند و همه بدون هیچ بهانه ای پول را تمام و کامل در اولین تماس برایم واریز کردند...)
و اینکه لج کرده و سرخود شده و کارای سرخود میکند وساختمان را کثیف میکند و سایر مستاجرین رو در مقابل بنده تحریک میکند.... چندبار هم تذکر دادم اما تاثیری نداشته...
بنظر شما با چه راهکاری این مسئله رو میشه حلش کرد ؟:n27:؟
سلام...
ما یه همسایه داریم که تازه اومده ساکن ساختمان شده......
و اما موضوع اصلی بر میگرده به روزی که آسانسور خراب شد و و از قرار معلوم خب همه کل 8 واحد باید هزینه ی تقریبا زیادی رو تقبل کنیم من خودم مدیر ساختمان هستم.
همه ی 7 واحد هزینه را به حساب بنده تقبل کردن اماقضیه اصلی از اینجا شروع میشه ...
یک همسایه داریم که ساکن طبقه اول است و من چندین سرویسکار استاندارد و دارای پروانه ی کسب را آوردم و موتور آسانسور را بهشون نشون دادم اونا هم یه بر آورد قیمت کردند و من مناسب ترینشون رو انتخاب کردم.... اما حدودا 2 هفته ی بعد بعداز این ماجرا ( با اینکه من تمام هماهنگی های لازم رو کرده بودم و چون قطعه ی کمیابی هم هست به سختی پیدا کردیم..)
همسایه طبقه اولیمون حرف بنده رو قبول نکرد و بنده هم با این استدلال که این قطعه مصرفی است با ایشون صحبت کردم ولی ایشون متاسفانه بازم قبول نکردند و سرویسکار دیگری رو دوباره از اول آوردند!!!:wac::sad::blink:
سرویس کارشون اومد و فک ترمز و و .... موتور را بررسی کرد و سوار هم شد و بالا و پایین کرد گفت مشکلی نداره!!! اما خودم با یکی از ساکنین رفتم دیدم هنوز مشکل پابرجاست!!!سرویس کاری که ایشون آورده بود دوباره موتور را بررسی کرد و دید همان عیبی که سرویسکاران قبلی تایید کردند همان عیب را هم دارد... اما زمانی که دید استدلال بنده درست بود ( به قصد تخریب و کوچک کردن بنده آمده بود موتور خانه ! )عصابانی شد...:blink:
بعداز کلی جر و بحث و دعوا به من گفت که سرویسکار نیاوردی! اگر میاوردی اینجوری نمیشد!! بعد تو باید منو صدا میزدی موقعی که سرویسکار گفت این خرابه!!! گفتم که سرویسکاری هم که خودتون آورده بودید همین موضوع را تایید کرد ... دوباره فکر کرد و به واسکازین گیربکس موتور گیر داد که آن هم با تماس با سرویسکار هر ماه خودمون بازم توجیحش کردیم!! اما دوباره بحث سر اعتماد و اینکه قبضای سرویس آسانسور قلابی هست و من ندیدم سرویسکار بیاری و .... شروع شد!!:weird:بنده گفتم که من مدیر ساختمان هستم و من باید سرویس کار بیارم که آوردم وقبض ها و قرار داد هم موجود هست..... چه نیازی هست به شما خبر بدم که سرویسکار امده؟!؟!
بعد اینکه دوباره همینجوری بهانه کردن و اخرش هم گفتن تازمانی که تو مدیر هستی من 1 قرون پول نمیدم!!! به تو اعتماد ندارم! ( درحالی که چند سال هست بنده مدیرم و همه ساکنین اعتماد لازم رو به من دارند و همه بدون هیچ بهانه ای پول را تمام و کامل در اولین تماس برایم واریز کردند...)
و اینکه لج کرده و سرخود شده و کارای سرخود میکند وساختمان را کثیف میکند و سایر مستاجرین رو در مقابل بنده تحریک میکند.... چندبار هم تذکر دادم اما تاثیری نداشته...
بنظر شما با چه راهکاری این مسئله رو میشه حلش کرد ؟:n27:؟
به نظر من شما هم از مسئولیت مدیریت شانه خالی کنید پول های اب و برق و گاز رو نپردازید هیچ کاری هم نکنید و اگر کسی اعتراض کرد بگید که این اقا پول نمی ده
به نظر من شما هم از مسئولیت مدیریت شانه خالی کنید پول های اب و برق و گاز رو نپردازید هیچ کاری هم نکنید و اگر کسی اعتراض کرد بگید که این اقا پول نمی ده
سلام...
بنده هم همینکار رو کردم و ایشون سرخود با سایر مالکین تماس گرفتند و جلسه تعیین کردند!!!بنده هم بهشون تذکر دادم چرا اینکار رو کردید ولی خب تماس گرفتند و چاره ای هم نداریم چون هماهنگ کرده!!
توی جلسه چه چیزی بگم که خودش محکوم بشه و پشیمون بشه ؟؟میخواد منو خراب کنه و مدیریت رو دست یکی از مستاجرین بسپره..
سلام...
بنده هم همینکار رو کردم و ایشون سرخود با سایر مالکین تماس گرفتند و جلسه تعیین کردند!!!بنده هم بهشون تذکر دادم چرا اینکار رو کردید ولی خب تماس گرفتند و چاره ای هم نداریم چون هماهنگ کرده!!
توی جلسه چه چیزی بگم که خودش محکوم بشه و پشیمون بشه ؟؟میخواد منو خراب کنه و مدیریت رو دست یکی از مستاجرین بسپره..
به نظرم شما هم نرید اون حلسه رو بگید من هم شما رو قبول ندارم + جلستون رو
و بگید اصلا من چی کاره ام
من دیگه مدیر نیستم خودتون کار ها رو بکنید بعدش هم بکید پس من هم از این به بعد پول نمی دم
این ادم های عوضی می ان مسئولیت ها رو بندازند گردن شما و بعد پول هم ندن
شما هم متقابلا همون کار رو کنید مسئولیت ها رو بندازید گردن اونها و پول هم ندید
منو خراب کنه و مدیریت رو دست یکی از مستاجرین بسپره..
بهتر اینجوری هم مسئولیت از گردن شما ساقط میشه هم دیگه پول هم ندید بگید چطور اینشون وقتی من میدر بودم پول نمی داد حالا نوبت منه.
به نظرم شما هم نرید اون حلسه رو بگید من هم شما رو قبول ندارم + جلستون رو
و بگید اصلا من چی کاره ام
من دیگه مدیر نیستم خودتون کار ها رو بکنید بعدش هم بکید پس من هم از این به بعد پول نمی دم
این ادم های عوضی می ان مسئولیت ها رو بندازند گردن شما و بعد پول هم ندن
شما هم متقابلا همون کار رو کنید مسئولیت ها رو بندازید گردن اونها و پول هم ندید
بهتر اینجوری هم مسئولیت از گردن شما ساقط میشه هم دیگه پول هم ندید بگید چطور اینشون وقتی من میدر بودم پول نمی داد حالا نوبت منه.
سلام..
بنده هم همینکار رو قصد دارم انجام بدم....
طرف سواد نوشتن نداره بعد میگه من مکانیکم سر در میارم!!!
بنده هم به همین فکر میکنم که بیخیال مدیریت بشم.... چیزی جز آزار و اذیت و اعصاب خوردی نداره!!
هدف ایشون از اول مدیریت و زورگویی بود و از یه طرفی هم نمیخوام حرف ایشون به کرسی بشینه و ایشون هم آدم درستی نیستن...
راشا تهرونی
07-12-2023, 01:14
سلام...
ما یه همسایه داریم که تازه اومده ساکن ساختمان شده......
و اما موضوع اصلی بر میگرده به روزی که آسانسور خراب شد و و از قرار معلوم خب همه کل 8 واحد باید هزینه ی تقریبا زیادی رو تقبل کنیم من خودم مدیر ساختمان هستم.
همه ی 7 واحد هزینه را به حساب بنده تقبل کردن اماقضیه اصلی از اینجا شروع میشه ...
یک همسایه داریم که ساکن طبقه اول است و من چندین سرویسکار استاندارد و دارای پروانه ی کسب را آوردم و موتور آسانسور را بهشون نشون دادم اونا هم یه بر آورد قیمت کردند و من مناسب ترینشون رو انتخاب کردم.... اما حدودا 2 هفته ی بعد بعداز این ماجرا ( با اینکه من تمام هماهنگی های لازم رو کرده بودم و چون قطعه ی کمیابی هم هست به سختی پیدا کردیم..)
همسایه طبقه اولیمون حرف بنده رو قبول نکرد و بنده هم با این استدلال که این قطعه مصرفی است با ایشون صحبت کردم ولی ایشون متاسفانه بازم قبول نکردند و سرویسکار دیگری رو دوباره از اول آوردند!!!:wac::sad::blink:
سرویس کارشون اومد و فک ترمز و و .... موتور را بررسی کرد و سوار هم شد و بالا و پایین کرد گفت مشکلی نداره!!! اما خودم با یکی از ساکنین رفتم دیدم هنوز مشکل پابرجاست!!!سرویس کاری که ایشون آورده بود دوباره موتور را بررسی کرد و دید همان عیبی که سرویسکاران قبلی تایید کردند همان عیب را هم دارد... اما زمانی که دید استدلال بنده درست بود ( به قصد تخریب و کوچک کردن بنده آمده بود موتور خانه ! )عصابانی شد...:blink:
بعداز کلی جر و بحث و دعوا به من گفت که سرویسکار نیاوردی! اگر میاوردی اینجوری نمیشد!! بعد تو باید منو صدا میزدی موقعی که سرویسکار گفت این خرابه!!! گفتم که سرویسکاری هم که خودتون آورده بودید همین موضوع را تایید کرد ... دوباره فکر کرد و به واسکازین گیربکس موتور گیر داد که آن هم با تماس با سرویسکار هر ماه خودمون بازم توجیحش کردیم!! اما دوباره بحث سر اعتماد و اینکه قبضای سرویس آسانسور قلابی هست و من ندیدم سرویسکار بیاری و .... شروع شد!!:weird:بنده گفتم که من مدیر ساختمان هستم و من باید سرویس کار بیارم که آوردم وقبض ها و قرار داد هم موجود هست..... چه نیازی هست به شما خبر بدم که سرویسکار امده؟!؟!
بعد اینکه دوباره همینجوری بهانه کردن و اخرش هم گفتن تازمانی که تو مدیر هستی من 1 قرون پول نمیدم!!! به تو اعتماد ندارم! ( درحالی که چند سال هست بنده مدیرم و همه ساکنین اعتماد لازم رو به من دارند و همه بدون هیچ بهانه ای پول را تمام و کامل در اولین تماس برایم واریز کردند...)
و اینکه لج کرده و سرخود شده و کارای سرخود میکند وساختمان را کثیف میکند و سایر مستاجرین رو در مقابل بنده تحریک میکند.... چندبار هم تذکر دادم اما تاثیری نداشته...
بنظر شما با چه راهکاری این مسئله رو میشه حلش کرد ؟:n27:؟
حوصله داری مدیر شدی!!!
حوصله داری مدیر شدی!!!
سلام
چندسال هست که بنده مدیر هستم ولی خب خودم هم پشیمون هستم!!!
خسته شدم!! این همسایه تازه 1 ساله اومده و میخواد همه چیز رو بهم بریزه... سرخود کار انجام میده ...
سلام..
بنده هم همینکار رو قصد دارم انجام بدم....
طرف سواد نوشتن نداره بعد میگه من مکانیکم سر در میارم!!!
بنده هم به همین فکر میکنم که بیخیال مدیریت بشم.... چیزی جز آزار و اذیت و اعصاب خوردی نداره!!
هدف ایشون از اول مدیریت و زورگویی بود و از یه طرفی هم نمیخوام حرف ایشون به کرسی بشینه و ایشون هم آدم درستی نیستن...
من در یک ساختمانی 5 سال مدیر بودم دیوانه و روانی کردند مرا پول نمی دادند بعد من از جیبم می دادم تا بعد از چند سال این ها پول منو می دادن
و چقدر چرتو پرت می گفتن و ازار و اذیت می کردن
این ملت ارزش این که یه نفر براشون کار خوب بکنه و براتشون وقت بزاره رو ندارند
بعد از 5 سال گفتم دیگه من نیستم حسابو کتاب های ساختمون رو قبول نکرند که من نکنم.........و گفتن نه هر کار دیگه ای رو هم می خایی نکنی حساب کتاب ها رو باید خودت بکنی ................
که اونجا بود که مشخص شد..........اونهای که می گفتن نه ما اعتماد نداریم و پول نمی دیم....................به هیچ کسی جز من اعتماد نداشتن..............
mehrdadb3
08-12-2023, 12:56
سلام
چندسال هست که بنده مدیر هستم ولی خب خودم هم پشیمون هستم!!!
خسته شدم!! این همسایه تازه 1 ساله اومده و میخواد همه چیز رو بهم بریزه... سرخود کار انجام میده ...
این داستان رو ما هم داشتیم یکی تازه اومده بود البته صاحبخونه بود ما مدیر بودیم شارژش رو دیر میداد . یسری 4 تا قلم جنس گرفت گفتیم دستت درد نکنه فاکتورش رو هم بیار که بزاریم تو دفتر بالایه 10 بار گفتم نیاورد و اخر 3 ماه پول شارژش رو نداد میگفت من اینقدر پول دادم
خلاصه اینقدر اذیت کردش (هدفش گرفتن مدیریت بود) که ما هم خسته شدیم بعد چند سال دادیم بهش مدیریت رو
الان 4 سال میگذره هر هزینه که میخواد انجام شه میاد از کل ساکنین میگیره هر وقت هم میگیم فاکتور بده نمیده
و میگم مقداری از خرج رو از پس انداز که اضافه شارژ میدم بزار میگه هیچی تو صندوق نمونده
همسایه ها هم همکاری نمیکنن بخاطر این موضوع من هم خسته شدم اینقدر بهش این موضوع رو گفتم
قبلا من خودم بودم اگر چیزی خراب میشه مقداری از صندوق میزاشتم مابقی رو قسمت میکردم بین بقیه ولی این همه رو بالا میکشه هیچ کس هیچی نمیگه چون اکثرا هم مستاجر هستند
ملت این مملکت تو مدیریت یک ساختمون بین هم شفاف نیستند و اختلاس می کنن و دزدی جایی که دو زار پول شارژ توش هست
بعد می خواستین یه مملکت 90 میلیون نفری چه اتفاقی بیافته توش جایی که بیش از 10 % کل ثروت ها و منابع سیاره زمین توشه ؟
شورای حل اختلاف باید برید هر همسایه ای پر رو بازی دراورد شورای حل اختلاف برید
- - - Updated - - -
شورای حل اختلاف باید برید هر همسایه ای پر رو بازی دراورد شورای حل اختلاف برید
راستی ساختمون شما چند واحد است ؟
راستی ساختمون شما چند واحد است ؟
درود به شما...
۸ واحد است...
MOHAMMAD_ASEMOONI
11-12-2023, 21:48
سلام...
ما یه همسایه داریم که تازه اومده ساکن ساختمان شده......
و اما موضوع اصلی بر میگرده به روزی که آسانسور خراب شد و و از قرار معلوم خب همه کل 8 واحد باید هزینه ی تقریبا زیادی رو تقبل کنیم من خودم مدیر ساختمان هستم.
همه ی 7 واحد هزینه را به حساب بنده تقبل کردن اماقضیه اصلی از اینجا شروع میشه ...
یک همسایه داریم که ساکن طبقه اول است و من چندین سرویسکار استاندارد و دارای پروانه ی کسب را آوردم و موتور آسانسور را بهشون نشون دادم اونا هم یه بر آورد قیمت کردند و من مناسب ترینشون رو انتخاب کردم.... اما حدودا 2 هفته ی بعد بعداز این ماجرا ( با اینکه من تمام هماهنگی های لازم رو کرده بودم و چون قطعه ی کمیابی هم هست به سختی پیدا کردیم..)
همسایه طبقه اولیمون حرف بنده رو قبول نکرد و بنده هم با این استدلال که این قطعه مصرفی است با ایشون صحبت کردم ولی ایشون متاسفانه بازم قبول نکردند و سرویسکار دیگری رو دوباره از اول آوردند!!!:wac::sad::blink:
سرویس کارشون اومد و فک ترمز و و .... موتور را بررسی کرد و سوار هم شد و بالا و پایین کرد گفت مشکلی نداره!!! اما خودم با یکی از ساکنین رفتم دیدم هنوز مشکل پابرجاست!!!سرویس کاری که ایشون آورده بود دوباره موتور را بررسی کرد و دید همان عیبی که سرویسکاران قبلی تایید کردند همان عیب را هم دارد... اما زمانی که دید استدلال بنده درست بود ( به قصد تخریب و کوچک کردن بنده آمده بود موتور خانه ! )عصابانی شد...:blink:
بعداز کلی جر و بحث و دعوا به من گفت که سرویسکار نیاوردی! اگر میاوردی اینجوری نمیشد!! بعد تو باید منو صدا میزدی موقعی که سرویسکار گفت این خرابه!!! گفتم که سرویسکاری هم که خودتون آورده بودید همین موضوع را تایید کرد ... دوباره فکر کرد و به واسکازین گیربکس موتور گیر داد که آن هم با تماس با سرویسکار هر ماه خودمون بازم توجیحش کردیم!! اما دوباره بحث سر اعتماد و اینکه قبضای سرویس آسانسور قلابی هست و من ندیدم سرویسکار بیاری و .... شروع شد!!:weird:بنده گفتم که من مدیر ساختمان هستم و من باید سرویس کار بیارم که آوردم وقبض ها و قرار داد هم موجود هست..... چه نیازی هست به شما خبر بدم که سرویسکار امده؟!؟!
بعد اینکه دوباره همینجوری بهانه کردن و اخرش هم گفتن تازمانی که تو مدیر هستی من 1 قرون پول نمیدم!!! به تو اعتماد ندارم! ( درحالی که چند سال هست بنده مدیرم و همه ساکنین اعتماد لازم رو به من دارند و همه بدون هیچ بهانه ای پول را تمام و کامل در اولین تماس برایم واریز کردند...)
و اینکه لج کرده و سرخود شده و کارای سرخود میکند وساختمان را کثیف میکند و سایر مستاجرین رو در مقابل بنده تحریک میکند.... چندبار هم تذکر دادم اما تاثیری نداشته...
بنظر شما با چه راهکاری این مسئله رو میشه حلش کرد ؟:n27:؟
سلام
◼️ ۱- مشکل آسانسور چی بوده دقیقاً هنگام کار کردنش ؟
تشخیص شرکتی که باهاشون قرارداد سرویس و نگهداریِ سالیانه دارید چی بوده ؟
توضیحش بدین تا موضوع مشکل فنیِ آسانسور رو بررسی کنیم .
◼️ ۲ - آیا شما با رایِ اکثریتِ مالکین ساختمان انتخاب شدهاید ؟
اگر بله ، پس یک نفر از رای دهندگان به تنهایی نمیتونه شما رو قبول نداشته باشه و باید تابع اکثریت باشه . مگر اینکه دلیل قاطعی برای عدم کارایی و شایستگیِ شما داشته باشه و ابن قابل مطرح شدن در گفتگوهای بین مالکین ساختمان هست .
◼️ ۳- طبق قانون ، شرکتی که باهاشون قرارداد سالیانه ی سرویس و نگهداری آسانسور رو بستهاید باید به موقع سرویسها رو انجام بدند مثل پر کردن روغندانهای ریلهای کابین و وزنه ، روغنکاری سیستم ترمز اضطراری ، تستِ باتریهای برق اضطراری آسانسور ، تست سیستمِ نجات در مواقع قطع برق ساختمان ، تست باز و بسته شدن همهی دربها ، است توقفِ آرام و حرکتِ آرام کابین ، چک کردن روغن گیربکس موتور آسانسور ، چک کردن کابلها و فلکه های اصلی و هرزگرد ، چکِ آژیر کمک خواستن ، چک سیستم تهیه ی کابین و غیره
◼️ ۴ - این شرکت باید عضو اتحادیه ی آسانسور و پله برقی استان خودتون باشه وگرنه نباید باهاش قرارداد ببندین.
★ هنگام وقوع مشکل فنی برای آسانسور هم همین شرکت مسئول عیب یابی و ارائه گزارش به شما در مورد مشکل و راه حلش هست .
★ البته اگر نیاز به خرید قطعه یا قطعات هست ، بهتره خودتون قطعات رو بخرین و تعمیر هم در حضور خودتون و تحت اشراف و نظارت خودتون انجام بشه تا از سوء استفاده جلوگیری بشه .
◼️ ۴ - مدیر ساختمان بایستی در همهی امور با بقیه مشورت کنه تا کمترین مشکلات رو داشته باشه در کارش .
★ شفافیت در کارها بسیار بسیار مهم هست . هر گونه خرید باید با فاکتور مهردار و تاریخ دار انجام بشه و برای خریدهای بسیار کوچک ، حداقل باید برگه ی کارت خوان داشته باشه .
★ بهتره ارتباط همهی مالکین از طریق یک برنامه ی پیامرسان مثل ایتا یا سروش یا واتس اَپ و اینها باشه تا اطلاع رسانی به همگی مالکین به سرعت و بدون نیاز به گردهمایی فیزیکی و جلسه های حضوری انجام بشه . یعنی در یک گروه با همدیگه در ارتباط مستقیم باشند .
ارتباط مدیر با مستأجرین هم از طریق همون پیام رسان ولی با پیام خصوصی باشه یعنی مستأجرین نباید عضو گروه مالکین باشند .
◼️ ۵ - مدیر ساختمان بهتره فردی امانتدار و خوشنام و آشنا با امور حساب و کتاب باشه و از قوانین آپارتمان نشینی هم مطلع باشه .
★ مبنای قضاوتها و تصمیم گیری ها باید قانون آپارتمان نشینی و سایر قوانین کشور باشه نه نظرات شخصی و خودسرانه و من در آوردی!
★ لذا عقیدهی شخصی بنده این هست که انتخابِ فردی که الکل خور هست یا معتاد به مواد مخدر هست یا بی ادب و بددهن و فَحّاش هست برای مدیریت اصلاً صحیح و جایز نیست .
همچنین انتخاب فردی که در حساب و کتاب ضعیف هست .
◼️ ۶ - اطلاعات مربوط به موجودی صندوق شارژ ساختمان و دریافتها و پرداختها باید ۲۴ ساعته در دسترس همهی مالکین ساختمان باشه مثلاً در یک کانال یا گروه که فقط مدیر ساختمان بتونه در اون مطلب بنویسه و بقیه فقط بتونند بخونند و اگر سوالی دارند در گروهِ ساختمان مطرح کنند و یا با پیام خصوصی .
شفاف نبودن امور مالیِ ساختمان ، عامل بسیاری از اختلافات و همچنین عامل بسیاری از سوء استفاده هاست .
◼️ ◼️ تاپیک آپارتمان نشینی ، قوانین ، توصیهها ، تجربهها ، مشکلات ، سوالات و غیره
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
شورای حل اختلاف باید برید هر همسایه ای پر رو بازی دراورد شورای حل اختلاف برید
- - - Updated - - -
شورای حل اختلاف باید برید هر همسایه ای پر رو بازی دراورد شورای حل اختلاف برید
کاره خاصی نمیکنن متاسفانه
- - - Updated - - -
شورای حل اختلاف باید برید هر همسایه ای پر رو بازی دراورد شورای حل اختلاف برید
- - - Updated - - -
شورای حل اختلاف باید برید هر همسایه ای پر رو بازی دراورد شورای حل اختلاف برید
کاره خاصی نمیکنن متاسفانه
سلام
◼️ ۱- مشکل آسانسور چی بوده دقیقاً هنگام کار کردنش ؟
تشخیص شرکتی که باهاشون قرارداد سرویس و نگهداریِ سالیانه دارید چی بوده ؟
توضیحش بدین تا موضوع مشکل فنیِ آسانسور رو بررسی کنیم .
◼️ ۲ - آیا شما با رایِ اکثریتِ مالکین ساختمان انتخاب شدهاید ؟
اگر بله ، پس یک نفر از رای دهندگان به تنهایی نمیتونه شما رو قبول نداشته باشه و باید تابع اکثریت باشه . مگر اینکه دلیل قاطعی برای عدم کارایی و شایستگیِ شما داشته باشه و ابن قابل مطرح شدن در گفتگوهای بین مالکین ساختمان هست .
◼️ ۳- طبق قانون ، شرکتی که باهاشون قرارداد سالیانه ی سرویس و نگهداری آسانسور رو بستهاید باید به موقع سرویسها رو انجام بدند مثل پر کردن روغندانهای ریلهای کابین و وزنه ، روغنکاری سیستم ترمز اضطراری ، تستِ باتریهای برق اضطراری آسانسور ، تست سیستمِ نجات در مواقع قطع برق ساختمان ، تست باز و بسته شدن همهی دربها ، است توقفِ آرام و حرکتِ آرام کابین ، چک کردن روغن گیربکس موتور آسانسور ، چک کردن کابلها و فلکه های اصلی و هرزگرد ، چکِ آژیر کمک خواستن ، چک سیستم تهیه ی کابین و غیره
◼️ ۴ - این شرکت باید عضو اتحادیه ی آسانسور و پله برقی استان خودتون باشه وگرنه نباید باهاش قرارداد ببندین.
★ هنگام وقوع مشکل فنی برای آسانسور هم همین شرکت مسئول عیب یابی و ارائه گزارش به شما در مورد مشکل و راه حلش هست .
★ البته اگر نیاز به خرید قطعه یا قطعات هست ، بهتره خودتون قطعات رو بخرین و تعمیر هم در حضور خودتون و تحت اشراف و نظارت خودتون انجام بشه تا از سوء استفاده جلوگیری بشه .
◼️ ۴ - مدیر ساختمان بایستی در همهی امور با بقیه مشورت کنه تا کمترین مشکلات رو داشته باشه در کارش .
★ شفافیت در کارها بسیار بسیار مهم هست . هر گونه خرید باید با فاکتور مهردار و تاریخ دار انجام بشه و برای خریدهای بسیار کوچک ، حداقل باید برگه ی کارت خوان داشته باشه .
★ بهتره ارتباط همهی مالکین از طریق یک برنامه ی پیامرسان مثل ایتا یا سروش یا واتس اَپ و اینها باشه تا اطلاع رسانی به همگی مالکین به سرعت و بدون نیاز به گردهمایی فیزیکی و جلسه های حضوری انجام بشه . یعنی در یک گروه با همدیگه در ارتباط مستقیم باشند .
ارتباط مدیر با مستأجرین هم از طریق همون پیام رسان ولی با پیام خصوصی باشه یعنی مستأجرین نباید عضو گروه مالکین باشند .
◼️ ۵ - مدیر ساختمان بهتره فردی امانتدار و خوشنام و آشنا با امور حساب و کتاب باشه و از قوانین آپارتمان نشینی هم مطلع باشه .
★ مبنای قضاوتها و تصمیم گیری ها باید قانون آپارتمان نشینی و سایر قوانین کشور باشه نه نظرات شخصی و خودسرانه و من در آوردی!
★ لذا عقیدهی شخصی بنده این هست که انتخابِ فردی که الکل خور هست یا معتاد به مواد مخدر هست یا بی ادب و بددهن و فَحّاش هست برای مدیریت اصلاً صحیح و جایز نیست .
همچنین انتخاب فردی که در حساب و کتاب ضعیف هست .
◼️ ۶ - اطلاعات مربوط به موجودی صندوق شارژ ساختمان و دریافتها و پرداختها باید ۲۴ ساعته در دسترس همهی مالکین ساختمان باشه مثلاً در یک کانال یا گروه که فقط مدیر ساختمان بتونه در اون مطلب بنویسه و بقیه فقط بتونند بخونند و اگر سوالی دارند در گروهِ ساختمان مطرح کنند و یا با پیام خصوصی .
شفاف نبودن امور مالیِ ساختمان ، عامل بسیاری از اختلافات و همچنین عامل بسیاری از سوء استفاده هاست .
◼️ ◼️ تاپیک آپارتمان نشینی ، قوانین ، توصیهها ، تجربهها ، مشکلات ، سوالات و غیره
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
درود به شما ...
مشکل آسانسور خلاصی کابین بود که تعداد نفرات بیشتر 2 یا 3 نفر میشد کابین حدود 10 سانت خلاصی داشت..
به تشخیص چند عدد آسانسور ساز و سرویس کار خودمون (البته بعداز تنظیم فک ترمز) مشکل از گیربکس موتور آسانسور و خرابی دنده برنجی یا بوش آن را اعلام کردند..
بله بنده از چندسال پیش با رای هر 7 تا مالک انتخاب شدم و این مالک جدیدی که چوب لای چرخ ما میزاره 1 ساله تازه اومده .
شرکتی که با آن قرار داد داریم شرکت مهراد آسانبر هست و چندین ساله ما و چند عدد ساختمان دیگر با ایشون قرار داد داریم و کارشون هم دقیق و درست انجام میدند..
تمام مدارک آسانسور ( بیمه نامه قرداد ها و قبض های هر ماه با مهر و امضاء ) موجود هست . و بهشون هم نشان دادم .
واسکازین گیربکس آسانسور هم سالی یکبار تعویض میشه ( درستش هر 2 سال یکبار هست ولی ما برای اطمینان هر سال عوض میکنیم)
مثلا ما اگر قرار باشه کاری در ساختمان انجام بشه نظر بقیه مالکین رو میپرسیم و رای گیری میکنیم اما اینکه یک مالک سر خود و بدون مشارکت و تصمیم گیری با مدیر ساختمان کاری رو انجام میده این مشکل هست.
گروه مالکین و مستاجرین کاملا جدا از هم هست .
تمام فاکتور ها هم موجود هست و در مبلغ های پایین و ناچیز فاکتور هم موجود هست اما صندوق نداریم .
مشکل اصلی شان این است که از کم سوادی و کم اطلاعی فکر میکنند که با ماهی 50 هزارتومان شارژ از ما 4 و 5 میلیون طلبکارند!! اما زمانی که در جلسه بنده تمام فاکتور ها و جدول های پرداختی را حساب و کتاب کردیم معلوم شد که حساب و کتاب من جایز و درست بوده و حق کسی پایمال نشده. دوباره گیر به چیز جدیدی دادند و میگفتند که به دلیل اینکه ما ندیدیم سرویسکار بیاد!! شما سرویس کار نیاوردید و قرار داد و قبض های سرویس هر ماه جعلی هست ! در حالی که مهر و امضاء و تاریخ داشت!
و از زمان جرو بحث من با ایشون هرکاری که دلشون میخواد در ساختمان انجام میدند! ماشین میشورند وسیله داخل پارکینگ که محیط عمومی هست می گذارند! بنده هم تذکر میدهم اما فایده ای ندارد... به نظر شما چگونه میتوانم جلویشان را بگیرم؟ چه برخوردی باید باهاشون داشته باشم؟
MOHAMMAD_ASEMOONI
18-12-2023, 19:58
درود به شما ...
مشکل آسانسور خلاصی کابین بود که تعداد نفرات بیشتر 2 یا 3 نفر میشد کابین حدود 10 سانت خلاصی داشت..
به تشخیص چند عدد آسانسور ساز و سرویس کار خودمون (البته بعداز تنظیم فک ترمز) مشکل از گیربکس موتور آسانسور و خرابی دنده برنجی یا بوش آن را اعلام کردند..
بله بنده از چند سال پیش با رای هر 7 تا مالک انتخاب شدم و این مالک جدیدی که چوب لای چرخ ما میزاره 1 ساله تازه اومده .
شرکتی که با آن قرار داد داریم شرکت مهراد آسانبر هست و چندین ساله ما و چند عدد ساختمان دیگر با ایشون قرار داد داریم و کارشون هم دقیق و درست انجام میدند..
تمام مدارک آسانسور ( بیمه نامه قرداد ها و قبض های هر ماه با مهر و امضاء ) موجود هست . و بهشون هم نشان دادم .
واسکازین گیربکس آسانسور هم سالی یکبار تعویض میشه ( درستش هر 2 سال یکبار هست ولی ما برای اطمینان هر سال عوض میکنیم)
مثلا ما اگر قرار باشه کاری در ساختمان انجام بشه نظر بقیه مالکین رو میپرسیم و رای گیری میکنیم اما اینکه یک مالک سر خود و بدون مشارکت و تصمیم گیری با مدیر ساختمان کاری رو انجام میده این مشکل هست.
گروه مالکین و مستاجرین کاملا جدا از هم هست .
تمام فاکتور ها هم موجود هست و در مبلغ های پایین و ناچیز فاکتور هم موجود هست اما صندوق نداریم .
مشکل اصلی شان این است که از کم سوادی و کم اطلاعی فکر میکنند که با ماهی 50 هزارتومان شارژ از ما 4 و 5 میلیون طلبکارند!! اما زمانی که در جلسه بنده تمام فاکتور ها و جدول های پرداختی را حساب و کتاب کردیم معلوم شد که حساب و کتاب من جایز و درست بوده و حق کسی پایمال نشده.
دوباره گیر به چیز جدیدی دادند و میگفتند که به دلیل اینکه ما ندیدیم سرویسکار بیاد!! شما سرویس کار نیاوردید و قرار داد و قبض های سرویس هر ماه جعلی هست ! در حالی که مهر و امضاء و تاریخ داشت!
و از زمان جرو بحث من با ایشون هرکاری که دلشون میخواد در ساختمان انجام میدند! ماشین میشورند وسیله داخل پارکینگ که محیط عمومی هست می گذارند! بنده هم تذکر میدهم اما فایده ای ندارد... به نظر شما چگونه میتوانم جلویشان را بگیرم؟ چه برخوردی باید باهاشون داشته باشم؟
سلام
◼️ اسم این شرکت در اینترنت وجود نداره . ولی اسمهای مشابه وجود داره .
به احتمال زیاد شما اسم کاملش رو ننوشتین .
اسم کاملش رو در اتحادیه آسانسور و پله برقی استانتون جستجو کنید تا مطمئن بشین که عضو اتحادیه هست وگرنه باید فوراً قراردادش رو لغو کنید و اگه پولتون رو پس نداد میتونید ازش شکایت کنید.
◼️ مشکل خلاصی فلکه آسانسور ممکنه فقط از شل بودن مهره ی پشتِ فلکه ی اصلی باشه که هزینه ی چندانی ندارنه
فقط باید کابین و قاب وزنهها مهار بشه و سپس کابلها آبروی فلکه ی اصلی برداشته بشه و فلکه دربیاید و مهره ی پشتش چک بشه
فلکه ی اصلی همون چرخ فلکه ی بزرگی هست که روی موتور قرار داره و کابلهای آسانسور روی اون قرار داره و کابین و وزنه ها رو به حرکت درمیاره
یک فلکه ی دیگه هم هست که بهش هرزگرد میگن و قسمتی از وزنِ وزنههای آسانسور روی اون قرار داره
◼️ ◼️ استفاده از چنین آسانسوری خیلی خطرناکه و باید خاموش بشه تا وقتی که تعمیر بشه .
◼️ اگر مهره ی فلکه ی اصلی شل نیست پس دیگه باید گیربکس باز بشه چون به احتمال زیاد یک چرخدنده شکستگی داره .
در موتورهای جدید این مشکلات خیلی کم دیده میشه .
وزنههای بیش از ظرفیت آسانسور و موتور میتونه باعث شکستگی چرخدنده گیربکس بشه .
اگر مشکل بودجه ندارید ، دوربینهای مداربسته نصب کنید . این دوربینها بسیاری از مشکلات رو حل میکنه و از بسیاری تخلفات هم جلوگیری میکنه .
از قضاوتهای ناعادلانه جلوگیری میکنه
مدلهای ۴ دوربینه (۴ کاناله ) و ۸ و ۱۶ کاناله هست که بستگی به بزرگی ساختمان و نیازهای ضروری داره .
معمولاً ۲ تا در همکف و ۲ تا در پارکینگ و ۲ تا در محوطه بیرونی و ۲ تا روی پشت بام نصب میشه و یا بیشتر که بستگی به وضعیت و بزرگترین ساختمان و پارکینگ و محوطه داره .
◼️ دسترسی به فیلم دوربینها فقط باید در اختیار یک نفر انسانِ دانا و خوشنام و امین و امانتدار باشه
◼️ ◼️ عقیده ی بنده اینه که فردِ بدنام و فَحّاش و الکل خور و معتاد به هیچ وجه نباید مدیر بشه و نباید به دوربینها دسترسی داشته باشه .
فیلم دوربینها ، اَسرارِ زندگی خصوصی مردم هست و به هیچ وجه نباید منتشر بشه و یا اطلاع رسانی بشه و یا حتی به یک نفر هم نباید داده بشه جز به حق و قانونی وگرنه مسئولیت قانونی سنگین داره و قابل پیگرد قانونی در کلانتری و دادسرا هست به جرم خیانت در امانت و یا اِفشای اسرار و اطلاعاتِ خصوص مردم
◼️ در کابین آسانسور هم میتونید دوربین چشم ماهی نصب کنید با مموری کارت ۸ گیگابایت که میتونه رفت و آمدهای چندین روز رو نگه داره . به شرطی که حالت موشِن فعال باشه (event mod) تا فقط وقتی که از آسانسور استفاده میشه فیلم بگیره .
◼️ اگه ساختمان دوربین داشته باشه دیگه کسی نمیتونه بگه شرکت نیومده برای چکِ ماهیانه ی آسانسور
◼️ دل ذبپار و شیپور ، دی وی آر های دست دومِ تمیز و دوربینهاش پیدا میشه برای کسانی که به هر علت نمیخوان دستگاه و دوربینهای نو بخرند .
◼️ نصب این دستگاهها و دوربینهای بسیار ساده هست .
یک کابل داره که در حقیقت ۲ کابل هست . یکی کابل تصویر و دیگری کابل برق ۱۲ ولت برای دوربین
یک آداپتور ۱۲ ولت هم داره که معمولاً ۲۰ یا ۳۰ آمپر هست بسته به تعداد دوربینها
یک هارد دیسک اکسترنال هم داره که تصاویر روی اون ضبط میشه
یک روتر وای فای دار هم میخواد تا بدون اینترنت از داخل ساختمان با لپ تاپ یا موبایل به دستگاه وصل بشیم
به همین سادگی
سلام
◼️ اسم این شرکت در اینترنت وجود نداره . ولی اسمهای مشابه وجود داره .
به احتمال زیاد شما اسم کاملش رو ننوشتین .
اسم کاملش رو در اتحادیه آسانسور و پله برقی استانتون جستجو کنید تا مطمئن بشین که عضو اتحادیه هست وگرنه باید فوراً قراردادش رو لغو کنید و اگه پولتون رو پس نداد میتونید ازش شکایت کنید.
◼️ مشکل خلاصی فلکه آسانسور ممکنه فقط از شل بودن مهره ی پشتِ فلکه ی اصلی باشه که هزینه ی چندانی ندارنه
فقط باید کابین و قاب وزنهها مهار بشه و سپس کابلها آبروی فلکه ی اصلی برداشته بشه و فلکه دربیاید و مهره ی پشتش چک بشه
فلکه ی اصلی همون چرخ فلکه ی بزرگی هست که روی موتور قرار داره و کابلهای آسانسور روی اون قرار داره و کابین و وزنه ها رو به حرکت درمیاره
یک فلکه ی دیگه هم هست که بهش هرزگرد میگن و قسمتی از وزنِ وزنههای آسانسور روی اون قرار داره
◼️ ◼️ استفاده از چنین آسانسوری خیلی خطرناکه و باید خاموش بشه تا وقتی که تعمیر بشه .
◼️ اگر مهره ی فلکه ی اصلی شل نیست پس دیگه باید گیربکس باز بشه چون به احتمال زیاد یک چرخدنده شکستگی داره .
در موتورهای جدید این مشکلات خیلی کم دیده میشه .
وزنههای بیش از ظرفیت آسانسور و موتور میتونه باعث شکستگی چرخدنده گیربکس بشه .
اگر مشکل بودجه ندارید ، دوربینهای مداربسته نصب کنید . این دوربینها بسیاری از مشکلات رو حل میکنه و از بسیاری تخلفات هم جلوگیری میکنه .
از قضاوتهای ناعادلانه جلوگیری میکنه
مدلهای ۴ دوربینه (۴ کاناله ) و ۸ و ۱۶ کاناله هست که بستگی به بزرگی ساختمان و نیازهای ضروری داره .
معمولاً ۲ تا در همکف و ۲ تا در پارکینگ و ۲ تا در محوطه بیرونی و ۲ تا روی پشت بام نصب میشه و یا بیشتر که بستگی به وضعیت و بزرگترین ساختمان و پارکینگ و محوطه داره .
◼️ دسترسی به فیلم دوربینها فقط باید در اختیار یک نفر انسانِ دانا و خوشنام و امین و امانتدار باشه
◼️ ◼️ عقیده ی بنده اینه که فردِ بدنام و فَحّاش و الکل خور و معتاد به هیچ وجه نباید مدیر بشه و نباید به دوربینها دسترسی داشته باشه .
فیلم دوربینها ، اَسرارِ زندگی خصوصی مردم هست و به هیچ وجه نباید منتشر بشه و یا اطلاع رسانی بشه و یا حتی به یک نفر هم نباید داده بشه جز به حق و قانونی وگرنه مسئولیت قانونی سنگین داره و قابل پیگرد قانونی در کلانتری و دادسرا هست به جرم خیانت در امانت و یا اِفشای اسرار و اطلاعاتِ خصوص مردم
◼️ در کابین آسانسور هم میتونید دوربین چشم ماهی نصب کنید با مموری کارت ۸ گیگابایت که میتونه رفت و آمدهای چندین روز رو نگه داره . به شرطی که حالت موشِن فعال باشه (event mod) تا فقط وقتی که از آسانسور استفاده میشه فیلم بگیره .
◼️ اگه ساختمان دوربین داشته باشه دیگه کسی نمیتونه بگه شرکت نیومده برای چکِ ماهیانه ی آسانسور
◼️ دل ذبپار و شیپور ، دی وی آر های دست دومِ تمیز و دوربینهاش پیدا میشه برای کسانی که به هر علت نمیخوان دستگاه و دوربینهای نو بخرند .
◼️ نصب این دستگاهها و دوربینهای بسیار ساده هست .
یک کابل داره که در حقیقت ۲ کابل هست . یکی کابل تصویر و دیگری کابل برق ۱۲ ولت برای دوربین
یک آداپتور ۱۲ ولت هم داره که معمولاً ۲۰ یا ۳۰ آمپر هست بسته به تعداد دوربینها
یک هارد دیسک اکسترنال هم داره که تصاویر روی اون ضبط میشه
یک روتر وای فای دار هم میخواد تا بدون اینترنت از داخل ساختمان با لپ تاپ یا موبایل به دستگاه وصل بشیم
به همین سادگی
درود به شما...
شرکت آسانسوری که باهاش قرار داد داریم واقعا دفتر هست و بنده طی این چندروز با توجه به پیشنهاد شما جهت اطمینان تحقیقاتی انجام دادم و دیدم عضو اتحادیه هستند و مشکلی از نظر قانونی ندارند.
فلکه ی سیم بکسل و فلکه ی هرزگرد همگی چک شده و حتی سرویسکار جهت اطمینان فک ترمز را تنظیم کرد اما باز فهمیدیم مشکل از گیربکس هست و گفته شده که یکی از دنده های برنجی موتور آسانسور خورده شده یا بوش برنجی آن خراب شده و احتمال خرابی بین این دومورد هست و تا موتور باز نشده معلوم نیست که کدومشون خراب شده.
موتور ساسی ایتالیایی هست .
آسانسور 5 ساله بدون هیچ مشکلی کار میکرد تا این اواخر که دیگه خلاصی پیدا کرد خود سرویسکار و مهندسینی که از تهران آوردیم گفتن که مصرفیه !
و آسانسور هم از زمان خرابی در طبقه همکف هست و خاموشش کردیم. چون خطر سقوط داشت.
یک مشکل بزرگی که داریم این هست که ساختمون تعاونی ساخت هست و ساختمان بسیار با چالش های فراوانی از نظر نقاشی ساختمان و .... روبه رو هستیم و از طرفی هم سایر مالکین واحد های ساختمان را برای سرمایه گذاری خریده اند و بقول خودشان از نظر مالی ضعیف هستند.
در ساختمان خیلی خیلی واجب تر از دوربین داریم که هنوز که هنوزه مالکین راضی نیستند بابتش پولی پرداخت کنند و حتی مالکینی که واحدشون خالی هست شارژ ماهیانه به ما پرداخت نمی کنند. بار ها بهشون تذکر دادیم و صحبت کردیم که این حق بیت المال هست و شاید یکی راضی نباشه ولی باز هم نمیدهند . واقعا با چالش های بزرگی رو به رو هستیم از طرفی هم خواستم مدیریت را واگزار کنم اما کسی راضی نمیشه چون واقعا خسته شدم دیگران همکاری نمیکنند.
دوما بنده قبض های سرویس هر ماه را موجود دارم و قرار داد سالیانه آسانسور با کد رهگیری و بیمه نامه در جلسه هم ارائه دادم و مالکین قبول کردند . اما برای قدم های بعدی دوربین مدار بسته واقعا واجب هست.
از طرفی هم توقع دارند که بنده برای ساختمان هزینه کنم و پولش را نگیرم ! مگر من کمیته امداد هستم که ببخشم!:دی( اگر پول در آوردن براشون سخته برای منم سخته با این وضعیت کنونی!)
MOHAMMAD_ASEMOONI
19-12-2023, 19:00
درود به شما...
شرکت آسانسوری که باهاش قرار داد داریم واقعا دفتر هست و بنده طی این چندروز با توجه به پیشنهاد شما جهت اطمینان تحقیقاتی انجام دادم و دیدم عضو اتحادیه هستند و مشکلی از نظر قانونی ندارند.
فلکه ی سیم بکسل و فلکه ی هرزگرد همگی چک شده و حتی سرویسکار جهت اطمینان فک ترمز را تنظیم کرد اما باز فهمیدیم مشکل از گیربکس هست و گفته شده که یکی از دنده های برنجی موتور آسانسور خورده شده یا بوش برنجی آن خراب شده و احتمال خرابی بین این دومورد هست و تا موتور باز نشده معلوم نیست که کدومشون خراب شده.
موتور ساسی ایتالیایی هست .
آسانسور 5 ساله بدون هیچ مشکلی کار میکرد تا این اواخر که دیگه خلاصی پیدا کرد خود سرویسکار و مهندسینی که از تهران آوردیم گفتن که مصرفیه !
و آسانسور هم از زمان خرابی در طبقه همکف هست و خاموشش کردیم. چون خطر سقوط داشت.
یک مشکل بزرگی که داریم این هست که ساختمون تعاونی ساخت هست و ساختمان بسیار با چالش های فراوانی از نظر نقاشی ساختمان و .... روبه رو هستیم و از طرفی هم سایر مالکین واحد های ساختمان را برای سرمایه گذاری خریده اند و بقول خودشان از نظر مالی ضعیف هستند.
در ساختمان خیلی خیلی واجب تر از دوربین داریم که هنوز که هنوزه مالکین راضی نیستند بابتش پولی پرداخت کنند و حتی مالکینی که واحدشون خالی هست شارژ ماهیانه به ما پرداخت نمی کنند. بار ها بهشون تذکر دادیم و صحبت کردیم که این حق بیت المال هست و شاید یکی راضی نباشه ولی باز هم نمیدهند . واقعا با چالش های بزرگی رو به رو هستیم از طرفی هم خواستم مدیریت را واگزار کنم اما کسی راضی نمیشه چون واقعا خسته شدم دیگران همکاری نمیکنند.
دوما بنده قبض های سرویس هر ماه را موجود دارم و قرار داد سالیانه آسانسور با کد رهگیری و بیمه نامه در جلسه هم ارائه دادم و مالکین قبول کردند . اما برای قدم های بعدی دوربین مدار بسته واقعا واجب هست.
از طرفی هم توقع دارند که بنده برای ساختمان هزینه کنم و پولش را نگیرم ! مگر من کمیته امداد هستم که ببخشم!:دی( اگر پول در آوردن براشون سخته برای منم سخته با این وضعیت کنونی!)
سلام
◼️ مشخص هست که ساختمان شما مشکلات زیادی داره که اکثرش ناشی از عدم قانونمندی مالکین و عدم اتحاد و هماهنگی هست .
◼️ در تاپیک آپارتمان نشینی ، کلیپی بسیار کمحجم گذاشته ام که در مورد ضرورت پرداخت شارژ هست حتی اگر واحد در تمام سال یا سالها خالی از سکنه باشه .
◼️ بسیاری از مردم دنیا قانونمند نمیشند جز با تهدید و شکایت و اجبار و جریمه و توقیف و مصادره و محرومیت و زندان و غیره
◼️ کسی که واحد داره ، پس یا باید شارژش رو خودش پرداخت کنه یا بفروشه یا اجاره بده تا مستأجر سارژش رو پرداخت کنه . راه دیگه ای نداره .
فقیر و ندار و ضعیف بودن هم حرفِ قانونی و منطقی و قابل قبول نیست .
در یک ساختمان ، چنین افرادی بودند . با زور قانون مجبور شدند شارژ بدند یا اجاره بدند
واحدهای خام هم که آماده و قابل سکونت نبود و مالک پول نداشت برای آمادهسازی واحد ، با موافقتِ مستأجر ، خودِ مستأجر هزینه های کابینت و نقاشی و کولر و آبگرمکن و شیرآلات و غیره رو پرداخت کرد از پولِ ودیعه و قرارداد ۲ ساله نوشتند و همه مشکلات حل شد ( معامله ی بُرد بُرد )
◼️ هیچ عذر و بهانه ای از مالک یا مستأجر پذیرفته نمیشه اگر شارژ رو پرداخت نکنند.
◼️ شارژ ساختمان یک بدهی هست و قابل مطالبه با دعوای حقوقی در شورای حل اختلاف و یا دادگاه .
◼️ اگر نحوه نگهداری پول صندوق شارژ شفاف نباشه و یا عدهای اعتراض داشته باشند به مخارج و عدم شفافیت در هزینههای ساختمان ، اینها هم قابل حل هست بین خودشون و یا از طریق شورای حل اختلاف یا دادگاه.
◼️ مبلغ شارژ هم باید متناسب با هزینههای ساختمان باشه تا کسری بودجه پیش نیاد برای هزینههای متعارف و دائمی.
◼️ مدیر ساختمان حق داره حتی هزینههای موبایل و کرایه تاکسی و غیره رو از صندوق شارژ برداره با هماهنگی قبلی و ارائه ی مدارکش .
◼️ مدیر حتی حق داره شارژ پرداخت نکنه بابت جزئی از کارش در مدیریت با موافقت مالکین .
◼️ در مجتمع های بزرگ حتی باید براش حقوق تعیین بشه که از صندوق شارژ پرداخت میشه .
◼️ اختلافات همیشه و همه جا پیش میاد . اما هنر در حل اختلافات طبق شرع و قانون هست . نه طبق نظرات شخصی و اینها
◼️ بهتره مطالب تاپیک آپارتمان نشینی رو تدریجاً بخونید و دنبال کنید
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
==========================================
◼️ دوستان , به نفع شما هست که مطالب بنده ی مخلص رو بخونید و دنبال کنید چون هم کلی پول توش هست هم امنیت و ایمنی ، هم آسایش و آرامش ، هم دور شدن از بسیاری از خطرها و ضررهای دنیا و هم پایان و عاقبتِ خیر و خوش إن شاء الله ..
چند نمونه⬇️ : ( روی دکمهی نمایش کلیک کنید )
◼️ میلیونها تومن صرفه جویی در هزینه های خودرو و هزینههای زندگی :[/COLOR]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
◼️ تجربههای رانندگی ( بسیار مهم )
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]رانندگی
◼️ تجربه های زندگی
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
◼️ توصیه های مهم امنیتی:
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
◼️ قوانین و مقرراتِ گفتگو و تبادلِ نظر:
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
.
◼️ برنامه های مهم و کاربردی برای گوشیهای اندرویدی :
.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
.
◼️ تاپیک جامع لولهکشی و پمپ آب و مخزن آب ( مشاوره و تعمیر و سرویس)
.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
◼️ مشاوره ، سرویس و نگهداری و تعمیر آبگرمکن دیواری
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
◼️ مشاوره ، سرویس و نگهداری و تعمیر پکیج
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
◼️ تاپیک جامع دستگاه تصفیه آب خانگی. (مشاوره، سرویس و تعمیر )
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
◼️ جسارتاً آموزش توبــهٔ واقعی
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
◼️ کلیه مسائل آپارتمان نشینی
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
chandzaban
19-12-2023, 19:16
هرکاری میکنید خدا رو در نظر بگیرید خدا جای حق نشسته
کارها بر وفق رضای خدا باشه همه چی خودش درست میشه
روبه رو هستیم و از طرفی هم سایر مالکین واحد های ساختمان را برای سرمایه گذاری خریده اند و بقول خودشان از نظر مالی ضعیف هستند.
بگو کسی که از نظر مالی ضعیفه غلط می کنه دو تا خونه داشته باشه
حتی مالکینی که واحدشون خالی هست شارژ ماهیانه به ما پرداخت نمی کنند. بار ها بهشون تذکر دادیم و صحبت کردیم که این حق بیت المال هست و شاید یکی راضی نباشه ولی باز هم نمیدهند
ملت لاشی..............اخه حروم و حلال می فهمند ؟؟؟؟
ببین................اقا یا خانم محترم.................
خودتو...............وقتتو.........پول تو ........اعصابتو.................روانت .................خرج و هزینه نکنن برا این ملت حیوان صفت..............
این ها نابودتت می کنن یه اب هم روش................این ها پاره ات می کنن و اینکه اعصابت داره داغون میشه وقتت داره می ره به هیچ کجاشون هم نیست........
آدم های مثل شما که کم اند...............وقتشون ارزش منده.............نه برا خودشون............بلکه برا دنیا..........وقتتون رو و انرژیتون رو صرف این ملت روانی حیوان نکنید...............
اینها تا نابود نکنند شما رو ول نخواهند کرد........
و یاتدون نره که حیوانات زبان آدمی زاد رو فهم نمی کنند...........................حیوانات زبان زور رو فقط می فهمند
خودتون رو در معرض این جانوران نزارید............
vBulletin , Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.