PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : آیا این تعمیر کار یخچال به من واقعا تخفیف داده یا به نوعی از شرکتش کلاهبرداری کرده؟



Free Spirit
23-02-2021, 12:33
سلام

چند روز پیش بخاطر مشکل یخچال به شرکت سرویس کار زنگ زدم و یک تعمیرکار فرستادن و گفت هزینه تعمیر قطعه و دستمزد روی هم 1/960 (یک میلیون و نهصد و شصت هزار تومان). گفتم تخفیف و این حرفها. بعد گفت من در فاکتور می‌زنم 78000 (هفتاد و هشت هزار تومان) هزینه شد و اگر شرکت زنگ زد شما همین مبلغ رو بگید تمام شده و نه بیشتر و 1/650 (یک میلیون و ششصد و پنجاه هزار تومان) بابت کل هزینه قطعه و دستمزد شد. و این مبلغ رو به شماره کارت شخصی همین تعمیرکار زدم.
به نظر من این به ظاهر تخفیف مشکوک هست و فکر می‌کنم اصل مبلغ همین 1/650 بود و اول بالاتر گفته که بعد اگر حرف تخفیف شد به این قسمت ماجرا برسه و بجای دادن مبلغ حق کمیسیون بیشتر به شرکتش؛ خود تعمیرکار سود کنه. و شرکت هم فکر می کنه مبلغ همین 78 هزار تومان بوده. و شرکت هم دیروز زنگ زد منم همین 78 هزار تومان رو گفتم شده.
نظر شما چیه؟‌ مگر نباید مبلغ کل به حساب شرکت ریخته شود تا شرکت بداند چقدر شده و اینطوری بفهمد و خود شرکت مزد سرویسکار رو با توجه به هزینه قطعه و دستمزد پرداخت کند؟

ممنون

radarz
23-02-2021, 12:43
سرت كلاه رفته چيه يخچالو عوض كرده انقدر هزينه گرفته

mohsenP3000
23-02-2021, 13:05
سلام

چند روز پیش بخاطر مشکل یخچال به شرکت سرویس کار زنگ زدم و یک تعمیرکار فرستادن و گفت هزینه تعمیر قطعه و دستمزد روی هم 1/960 (یک میلیون و نهصد و شصت هزار تومان). گفتم تخفیف و این حرفها. بعد گفت من در فاکتور می‌زنم 78000 (هفتاد و هشت هزار تومان) هزینه شد و اگر شرکت زنگ زد شما همین مبلغ رو بگید تمام شده و نه بیشتر و 1/650 (یک میلیون و ششصد و پنجاه هزار تومان) بابت کل هزینه قطعه و دستمزد شد. و این مبلغ رو به شماره کارت شخصی همین تعمیرکار زدم.
به نظر من این به ظاهر تخفیف مشکوک هست و فکر می‌کنم اصل مبلغ همین 1/650 بود و اول بالاتر گفته که بعد اگر حرف تخفیف شد به این قسمت ماجرا برسه و بجای دادن مبلغ حق کمیسیون بیشتر به شرکتش؛ خود تعمیرکار سود کنه. و شرکت هم فکر می کنه مبلغ همین 78 هزار تومان بوده. و شرکت هم دیروز زنگ زد منم همین 78 هزار تومان رو گفتم شده.
نظر شما چیه؟‌ مگر نباید مبلغ کل به حساب شرکت ریخته شود تا شرکت بداند چقدر شده و اینطوری بفهمد و خود شرکت مزد سرویسکار رو با توجه به هزینه قطعه و دستمزد پرداخت کند؟

ممنون
سلام
گلدیران و سام سرویس تعمیرکار هاشون در استخدام شرکت هستند و حقوق ماهانه مشخص + درصدی از هزینه هر سرویس رو به تعمیرکار می دن. بقیه شرکت ها رو دقیق نمی دونم. ولی ظاهرا داستان همینی هست که خودتون گفتید. مثلا من ماشین لباسشویی من خراب شده بود 1 تومن هزینه تعمیر شد که تعمیرکار با شرکت تماس گرفت و شرکت هم به واتس اپ من فاکتور فرستاد با امضا و شماره و تاریخ و شرح خدمات و این صدور فاکتور تنها 2 یا 3 دقیقه طول کشید و لینک پرداخت هم داشت ولی من به حساب تعمیرکار ریختم چون خودش اینطوری خواست و شرکت هم هماهنگ بود با این قضیه.

دخو
23-02-2021, 14:21
دزدی هم "پاندمی" شده.

Free Spirit
24-02-2021, 14:28
سرت كلاه رفته چيه يخچالو عوض كرده انقدر هزينه گرفته

متاسفانه شما سوال رو درست نخوندی و سریع یه چیزی جواب نوشتی. من کجا نوشتم "سرم کلاه رفته"؟ دقت کردم شما به سوالات زیادی در حد نیم خط یا لینک و چند کلمه جواب می‌دی که اصلا به درد کسی نمی‌خوره و یا جواب ندید و اگر نظری داری و فکر می‌کنی جوابت به کسی کمک می‌کنه پاسخی بگید. بله به تورم و گرونی قطعات و همه چیز هم واقفم. ولی باز این مبلغ به نظرم برای کاری که کرد زیاد بوده حتی با احتساب دستمزد و آمدن تعمیرکار و حق الزحمه شرکت. ولی با این حال من نگفتم "سرم کلاه رفته" که شما از خودت ساختی تا فقط یک چیزی نوشته باشی تا تعداد پستهای شما افزایش پیدا کنه! سوال من درباره این هست که آیا تعمیرکار خواسته بیشتر پول تو جیب خودش بره تا شرکت یا خیر؟ و آیا این یک حقه بوده که به ظاهر در آن تخفیف به مشتری داده و من فکر کنم خوب 300 هزار تومان به من تخفیف داده؟!

miryad
24-02-2021, 14:30
نه خب الان چی ارزونه؟؟
قیمت همه چی بالاس

Free Spirit
24-02-2021, 14:38
سلام
گلدیران و سام سرویس تعمیرکار هاشون در استخدام شرکت هستند و حقوق ماهانه مشخص + درصدی از هزینه هر سرویس رو به تعمیرکار می دن. بقیه شرکت ها رو دقیق نمی دونم. ولی ظاهرا داستان همینی هست که خودتون گفتید. مثلا من ماشین لباسشویی من خراب شده بود 1 تومن هزینه تعمیر شد که تعمیرکار با شرکت تماس گرفت و شرکت هم به واتس اپ من فاکتور فرستاد با امضا و شماره و تاریخ و شرح خدمات و این صدور فاکتور تنها 2 یا 3 دقیقه طول کشید و لینک پرداخت هم داشت ولی من به حساب تعمیرکار ریختم چون خودش اینطوری خواست و شرکت هم هماهنگ بود با این قضیه.


نه این شرکت که اسمش رو نمی‌گم، فقط بعد از تعمیر همون روز یا یکی دو روز بعد تماس می‌گیره که مبلغ چقدر بوده و آیا از سرویس راضی بودید یا خیر و تمام میشه. فاکتور رو خود سرویسکار می‌نویسه و بعد هزینه رو پرداخت می‌کنیم. ولی اینطوری باشه پس انگار تاثیری در سود شرکت نداره و هر مبلغ کم یا زیادی که صرف تعمیر وسیله ای بشه، به نظر شرکت یک درصد مشخص و ثابت از سرویسکار می‌گیره و فرقی نمی کنه کم یا زیاد باشه. ولی اینکه اول به من گفت 1/960 و بعد که حرف تخفیف شد گفت 1/650 (یعنی سیصد تومن تخفیف) به نظر جور در نمیاد. به نظر من مبلغش همین 1/650 بوده ولی اولش به مشتری بالاتر می‌گن که اون مبلغ بالاتر رو یا می گیرن و می خورن یا اگر حرف تخفیف شد میگن اینقدر تخفیف و مشتری میگه چقدر خوب! منم تعجب کردم گفتم اینطوری مشکلی نیست؟ گفت نه و من سودم رو می کنم ولی شرکت متوجه نشه و شما کل مبلغ رو بگو 78 هزار تومان شده. هر فرد یا شرکتی که این تعمیرکارها برای اونها کار کنن این رو می‌دونه که اینطوری سرویسکار می تونه مبلغ رو بالا و پایین کنه و باید یک راهکاری باشه. پس به نظر هماهنگ هستند و سر شرکت کلاه نمی ره الا مشتری که باید بیشتر پول بده.

Free Spirit
24-02-2021, 14:42
نه خب الان چی ارزونه؟؟
قیمت همه چی بالاس

بله من هم نمی‌گم واسه تعمیر مثلا پنج هزار تومان از من تو این اوضاع بگیره. ولی باز با توجه به کاری که کرد قیمت برای من بالا بود و با احتساب همه موارد نباید اینقدر می‌شد. همه چیز همین وضعه. از خرید مایحتاج روزانه تا سرویس و خدمات و وسایلی که می‌خریم و برای همه هست. ولی دلیل نمیشه که قانون و نظارت نیست و احتیاج داریم بگیم همه چی گرونه و بالاست. ولی چاره ای هم نداریم و مجبوریم پول بیشتر بدیم تا کارمون راه بیفته.

TURBO_BOY2006
24-02-2021, 20:46
دوست عزیز خیلی مشکوک هست قضیه من جاتون بودم به شرکت اطلاع میدادم و کل ماجرا رو تعریف میکردم، تخفیفی در کار نبوده و خواستن سرشمارو کلاه بزارن :/ اگر واقعا اینطور باشه بهتره اطلاع بدید که با بقیه جرات نکنن این کارو کن. دزدی از مردمی که خودشون به سختی در آمد دارند بدرترین کار ممکن هست.



----
مجله سرگرمی ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) | خرید لایسنس نود 32 ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) | سایت تخصصی کودک ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
طراحی سایت رشت ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) | آموزش میکاپ ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) | خرید روغن زیتون فرابکر رودبار ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])

Free Spirit
25-02-2021, 10:44
دوست عزیز خیلی مشکوک هست قضیه من جاتون بودم به شرکت اطلاع میدادم و کل ماجرا رو تعریف میکردم، تخفیفی در کار نبوده و خواستن سرشمارو کلاه بزارن :/ اگر واقعا اینطور باشه بهتره اطلاع بدید که با بقیه جرات نکنن این کارو کن. دزدی از مردمی که خودشون به سختی در آمد دارند بدرترین کار ممکن هست.



----
مجله سرگرمی ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) | خرید لایسنس نود 32 ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) | سایت تخصصی کودک ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
طراحی سایت رشت ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) | آموزش میکاپ ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) | خرید روغن زیتون فرابکر رودبار ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])



به نظرم همون موقع باید قبول نمی‌کردم و الان اگر تماس بگیرم می‌گن پس چرا وقتی ما تماس گرفتیم مبلغ واقعی رو نگفتید و دروغ گفتید! حق هم داره و من هم از این بازیها و دروغ گفتن خوشم نمیاد. منتها اون رو واسه اینکه تخفیفی گرفته باشم تن به این سناریو دادم که کمتر پرداخت کنم. ولی باز به نظر من شرکت و سرویسکار با هم هماهنگ هستن و سر شرکت کلاه نمی ره که سرویسکار بیاد و بتونه بیشتر پول بزاره جیب خودش و کمتر حق کمیسیون و یا هر چی اسمش رو بزاریم برداره. احتمالا مبلغ حق شرکت ثابت هست و کاری نداره هزینه تعمیر 100 هزار تومان شده یا بیشتر. اون تماس شرکت درباره رضایت کار و مبلغ هم یک چیز روتین برای جلب و مثلا تکریم مشتری هست. کلا فساد و دروغ همه جا رو گرفته و هر کسی هم بخواد راه راست رو بره آگاهانه یا ناگاهانه مثل من درگیر و آلوده میشه. البته این رو بگم یک قطع فن تعویض شده و خب قطعات با این وضع تورم و سقوط آزاد ریال و گرون شدن. سوال من هم درباره مبلغی که من دادم نبود (هر چند باید کمتر می افتاد). سوال من درباره این بود که آیا این تعمیرکار و امثال این با کلکی می خوان سر کارفرما و شرکتشون رو کلاه بزارن و بیشتر بره تو جیب خودشون یا اینکه شرکت هم هماهنگ هست و الکی اول مبلغ رو بالا می گن و بعد که مشتری حرف تخفیف و چونه پیش کشید میگن اینقدر بده و مشتری میگه خوب به من چند صد هزار تومن تخفیف داد.
مردم از سر ناچاری و گرفتاری مجبور پول رو پرداخت کنن واسه نیازهای ضروری و مثلا یخچال که مواد غذایی رو توش نگهداری می کنن. مثلا من به شخصه چند سال تلوزیون و برنامه های مزخرف رو نگاه نمی کنم پس تلوزیون نیاز ندارم ولی یخچال رو چکار میشه کرد؟ تعمیر کار دیگه که قبلا با این شرکت کار می کرده و الان جدا کار می کنه هم قبلا برای تعمیر همین یخچال 2 بار اومده بود و هر بار مبلغ بالایی گرفته بوده. یکبار چند ماه پیش برای تعویض یک قطعه 900 تومن گرفته.

kian98
06-03-2021, 15:53
سلام

چند روز پیش بخاطر مشکل یخچال به شرکت سرویس کار زنگ زدم و یک تعمیرکار فرستادن و گفت هزینه تعمیر قطعه و دستمزد روی هم 1/960 (یک میلیون و نهصد و شصت هزار تومان). گفتم تخفیف و این حرفها. بعد گفت من در فاکتور می‌زنم 78000 (هفتاد و هشت هزار تومان) هزینه شد و اگر شرکت زنگ زد شما همین مبلغ رو بگید تمام شده و نه بیشتر و 1/650 (یک میلیون و ششصد و پنجاه هزار تومان) بابت کل هزینه قطعه و دستمزد شد. و این مبلغ رو به شماره کارت شخصی همین تعمیرکار زدم.
به نظر من این به ظاهر تخفیف مشکوک هست و فکر می‌کنم اصل مبلغ همین 1/650 بود و اول بالاتر گفته که بعد اگر حرف تخفیف شد به این قسمت ماجرا برسه و بجای دادن مبلغ حق کمیسیون بیشتر به شرکتش؛ خود تعمیرکار سود کنه. و شرکت هم فکر می کنه مبلغ همین 78 هزار تومان بوده. و شرکت هم دیروز زنگ زد منم همین 78 هزار تومان رو گفتم شده.
نظر شما چیه؟‌ مگر نباید مبلغ کل به حساب شرکت ریخته شود تا شرکت بداند چقدر شده و اینطوری بفهمد و خود شرکت مزد سرویسکار رو با توجه به هزینه قطعه و دستمزد پرداخت کند؟

ممنون

باید به شرکت مبلغ واقعی رو میگفتید، اگه هزینه واقعی 78 هزارتومن بود، پس تعمیرکار سرت کلاه گذاشته بود و اینطوری شرکت پوستشو میکند و اگر هم مبلغ واقعی 1.650 میلیون می بود که اینطوری تعمیرکار سر شرکت کلاه گذاشته بود و باز هم شرکت پوستشو میکند کلا قضیه واسه تعمیرکاره، چوب دوسر نجس بود و به نظرم بهتره به شرکت زنگ بزنید و تمام کاسه کوزه ها رو سر تعمیرکاره خورد کنید :دی

Free Spirit
07-03-2021, 13:58
باید به شرکت مبلغ واقعی رو میگفتید، اگه هزینه واقعی 78 هزارتومن بود، پس تعمیرکار سرت کلاه گذاشته بود و اینطوری شرکت پوستشو میکند و اگر هم مبلغ واقعی 1.650 میلیون می بود که اینطوری تعمیرکار سر شرکت کلاه گذاشته بود و باز هم شرکت پوستشو میکند کلا قضیه واسه تعمیرکاره، چوب دوسر نجس بود و به نظرم بهتره به شرکت زنگ بزنید و تمام کاسه کوزه ها رو سر تعمیرکاره خورد کنید :دی


همانطور که گفتم یک فن خنک کننده عوض کرد و با هزینه نصب و آمدن و رفتن 1.650 شد که بیشتر هم بخاطر قطعه تعویض شده بوده این مبلغ. قبل از این تعمیرکار هم کس دیگه قبلا برای تعمیر برد الکترونیکی و یه قطعه دیگه مبلغ زیاد گرفته که خب با تورم و گرونی قطعات به نظر طبیعی هست تا حدی و البته بعضی و نه همه از این شرایط سوء استفاده می‌کنند و ممکنه دویست سیصد هم بکشن رو مبلغ واقعی و از مشتری بی خبر بگیرن. الان هم دیر هست واسه این کار و برای اینکه این سوال و شک برام پیش نیاد نباید از اول قبول می کردم و خواستم چونه بزنم تا کمتر پول بدم وگرنه باید 1.900 پیاده می‌شدم. چون خودم قبول کردم که به شرکت مبلغ رو دروغ بگم دیگه نمی تونم سرویسکار رو الان خراب کنم. آدم یا کاری رو قبول می کنه یا نمی کنه. :wink:

شهرنوش.انوار
08-03-2021, 09:38
سرت کلاه رفته بدم سرت کلاه رفته الکی ادا ادم زرنگارو در نیار جون دل:biggrin::biggrin::biggrin:

Free Spirit
08-03-2021, 16:40
سرت کلاه رفته بدم سرت کلاه رفته الکی ادا ادم زرنگارو در نیار جون دل:biggrin::biggrin::biggrin:

ممکنه سر من کلاه رفته باشه ولی اگر شما هم بودید برای تعمیر یخچال که یک وسیله ضروری هست مجبور بودی قیمت رو بپردازی و نمی تونی صبر کنی یا بگی نه و بری سراغ یه تعمیرکار دیگه و نفر بعد هم بیاد در همین حدود باید پیاده بشی و اینطور نیست که کس دیگه بیاد بگه میشه 100 هزار تومن براتون فن مخصوص اون یخچال رو نصب کنه بره. حالا اگر من آشنا و دوستی داشتم که تعمیرکار بود مثلا به من می گفت کلش با قطعه و نصب میشه 700 یا یک میلیون. خب این رو من و خیلی ها چطوری باید بفهمیم که این قطعه اصل هست یا تقلبی یا قیمت واقعیش چقدره که محاسبه کنیم تا سرمون کلاه نره زرنگ؟ اگر شما درباره کاری اطلاعاتی داشته باشی می‌تونی تا حدودی متوجه بشی که در قبال سرویس و خدماتی که می‌گیری و در آن رشته و تخصص مهارت و سابقه کاری داری چقدر می‌ارزه و می‌تونی جلوی کلاهبرداری و زیادی پول دادن رو بگیری و چونه بزنی تا طرف بفهمه شما به این موضوع و کاری که قراره براش پول دریافت کنه آگاهید. همانطور که گفتم تعمیرکار قبلی هم برای تعویض یک قطعه و تعمیر یک برد مبلغ بالایی گرفت.
من در جایی از حرفهام از زرنگی و زرنگ بودن حرف نزدم و اینکه اگر به حرف تعمیرکار گوش دادم تا 300 تومن کمتر بدم پس زرنگم؟. حتی گفتم شاید اولش مبلغ رو بالا گفته تا اگر مشتری حرف چونه زد بگه باشه من از شما اینقدر می گیرم تا مشتری فکر کنه تخفیف خوبی داده در حالیکه نه تنها تخفیف نداده باز بیشتر از قیمت قطعه تعویضی و مزدش از مشتری گرفته و یک سناریو با همکاری شرکت و کارفرماش یا به تنهایی پیاده می کنه.
امیدوارم سر شما فرد زرنگ کلاه نره و مطلب و حرف دیگران رو درست بخونی و درست متوجه بشی چی دارن میگن و بجای گفتن یک حرف درست (البته اگر بلدی) برای افزایش پست چرند ننویسی.