PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : مهریه مناسب چقدر است؟ نه زن ضرر کند نه مرد



mojt90
19-10-2020, 20:55
مهریه مناسب چقدر است؟

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


پیامبر گرامی اسلام (ص) فرموده اند :

" مهرها را سنگین نگیرید. مهر و محبت را باید خداوند مهربان فراهم آورد. "


همانطور که در مطلب فلسفه مهریه گفتیم : مهریه هدیه ای است از جانب مرد به همسرش است که نشانگر علاقه صادقانه مرد می باشد. متاسفانه امروزه مهریه به یکی از معضلات ازدواج تبدیل شده است. مهریه های سنگین وسیله ای شده برای رفع نگرانی زنان از آینده شان. در واقع مهریه سنگین ابزاری است برای تداوم زندگی مشترک ، و چه بسا زندگی مشترک عاشقانه ! البته دلایل دیگری نظیر چشم و هم چشمی و … نیز به این امر دامن میزند.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] w=380

اما سوال اینجاست که بهترین میزان مهریه چقدر است؟


برای جواب دادن به این سوال ، بایستی به ۲ نکته دقت نمود :


۱) در سال ۱۳۹۱ ، لایحه حمایت از خانواده تصویب گردید. براساس این لایحه اگر مهریه کمتر از و یا مساوی ۱۱۰ سکه باشد و مرد آن را بطور کامل پرداخت نکند ، راهی زندان می شود. اما اگر مهریه بیش از ۱۱۰ سکه باشد و مرد ۱۱۰ سکه را پرداخت کند ، دیگر زندانی نمی شود و برای سکه های بیشتر از ۱۱۰ سکه ، دادگاه براساس تمکن مالی مرد تصمیم گیری می کند.


۲) امام رضا (ع) فرموده اند : “هنگام ازدواج تلاش کنید که مهریه از مهرالسنه تجاوز نکند”. همانطور که در مطلب انواع مهریه عنوان کردیم ، مهرالسنه ، مهریه ای بود که پیامبر (ص) برای حضرت زهرا (س) مقرر نمودند و معادل حدودا ۲۰ سکه طلا می باشد.
با توجه به ۲ نکته بالا می توان دریافت که مهریه بیش از ۱۱۰ سکه ، چندان تضمین پرداخت ندارد و همین طور بنا بر سفارشات ائمه اطهار ، مهریه نبایستی از ۲۰ سکه طلا تجاوز نماید. حال با دید بهتری ، میزان مهریه مناسب را انتخاب کنید. / منبع : آخرین خبر


نظر شما چیست ؟
چه کنیم که نه زن زیان کند و نه مرد به خاک سیاه بنشیند ؟

بامدادنیکنفس
19-10-2020, 23:48
113 سکه به نیت مبارزه با خرافات

silvermanhhh
20-10-2020, 00:32
۱۲۴۰۰۰ریال به نیت ۱۲۴۰۰۰پیامبر

vahidreza2007
20-10-2020, 00:38
چنان نوشته بالاتر از 110 تا ضمانت پرداخت داره انگار قيمت هر سكه هزار تومنه ! با سكه اي 15 ميليوني براي اوني كه نداشته باشه 4 تا هم زياده ! نهايت خيلي طرف رو ميخواي و دوسش داري 5 سكه به نيت 5 تن :rolleye: كه خودش ميشه 60 ميليون

و بيچاره اوني كه ميخواد ازدواج كنه و شرايطشو نداره !

امید رض
20-10-2020, 01:29
فقط ۶تا سکه ........بالای ۱۱۵ هم فقط بانویی دارای دکتری مهندسی و خانواده اشرافی
خیلی باید با پررویی و رک بیان بشه درخانواده ها ۵تا۶سکه همینم جنایت ولی الزامیست

بامدادنیکنفس
20-10-2020, 02:31
نصف بیشتر همینایی که میگن من 2 تا حداکثر 3 تا سکه میزارم کف دستش ،

موقع عروسی که بشه دار و ندارشون و سکه میکنن میدن دستش

زندانش رو هم میرن. این همه زندانی داریم از کجا اومدن

بامدادنیکنفس
20-10-2020, 02:38
میگن 1 - 2 ماه ماه عسل حال و حول کردیم ، به جاش یکی دوسال زندان هم میریم بعد هم عفو میخوریم به پتک اسفندیار

MMDFullHD
20-10-2020, 03:05
زنا ک خراب شدن هیچ خوب خوبشونم ک فقط خدا نکنه کافیه خوشت بیاد ازشون و بخوای ی زمان جدی کنی باهاش باید دو پا دیگ قرض بگیری و در ری فقط نذارن صندوق عقبت

۱۱۴ تا برا زمانی بود که همه چیز ارزون بود خونواده ها توانشو داشتن

نمیدونم چیزیم بگی میگن بابا تبعیض جنسیتی قائل میشه باعث رفتن رو امتیاز فمینس های گران قدر و عزیز گرامی میشه

بخدا بری بشینی سر کاسه توالت به لوله چاه نگاه کنی سگش شرف داره تا ب قیافه طرف بعد ادعاش هم یو ف خرو پاره میکنه
یارو مامانش اومده یه کوپن خرج نمیکنه میگ همه چیز پای خودتون و ... دخترم تاحالا اشپزی نکرده و بلد نیست و کلا لشه
خب بابا یارو نهایتش خیلی چلفت باشه میشنه خونش خود ارضایشو میکنه راحت تره یا اینک ک ی تکونی بده شیطل خرج کنه نهایتش ی لیوان پلاستیکی :دی میذاره سرش ۳۰۰ تومن میده ی شب حالشو میبره

زندگی ها پاچیده دیگ کسی برا زندگی کردن نمیاد جلو و اونیم ک پمپ باد میزنه برق ی چاقو زیر استیشنه! تایمش برسه همه خودشونو نشون میدن الان مردم فقط در مالیدن و کیلومتر انداختن برا هم رو بلدن همینو بس

mojt90
20-10-2020, 08:18
جالبه یک دختر دهه هشتادی تو اینستا میگفت :

" مهریه برای اینکه که اگه مرد نتونست خوشبختت کند خودت آن را طلب میکنی و خودت ، خودت را خوشبخت می کنی ! "

کلی تامل و فکر روی این جمله دختر های امروزی کنید ! :laughing:

Reza31001
20-10-2020, 09:53
باز سوالای تکراری؟! :biggrin:

مهریه رو حذف کن، اجازه کار رو حذف کن، حق طلاق رو حذف کن، اجازه خروج کشور رو حذف کن، نفقه رو حذف کن، اجازه حق تحصیل رو حذف کن
بعدشم بشین کنار میبینی که دو نفر آدم عاقل بالغ از پس خودشون بر میاد و نیاز به دخالت ما نیست!

بامدادنیکنفس
20-10-2020, 10:12
مهریه بالای ۱۱۰ سکه قابل وصول است ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])

مطالب پیشنهادی
([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])






با شرکت در این دوره مدرک دیجیتال مارکتینگ بگیرید

([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] 2F)






حقوقدان و وکیل دادگستری گفت: برخلاف تصور عموم، مهریه بالای ۱۱۰ سکه هم قابل وصول است.

به گزارش روز نو ؛ زینب طاهری نداشتن اطلاعات حقوقی را ریشه بسیاری از مشکلات قضایی به ویژه حجم بالای پرونده‌ها دانست و اظهار کرد: امروز دادگستری با حجم عظیمی از پرونده‌ها روبه‌روست و اگر به طور گسترده به عموم مردم آموزش حقوقی داده شود، بطور قطع با کاهش پرونده‌های قضایی همراه خواهد بود.

این حقوقدان و وکیل دادگستری، افزایش اطلاعات حقوقی مردم در خصوص مهریه و انجام معاملات با سند عادی را مهم خواند و گفت: از نکات حقوقی مهم راجع به مهریه آن است که برخلاف تصور عموم جامعه، مهریه بالای ۱۱۰ سکه با معرفی و توقیف اموال نظیر ملک، دارایی، حساب بانکی، حقوق دریافتی ماهانه قابل وصول است. همچنین مهریه پس از فوت زن، توسط ورثه و پس از فوت شوهر، توسط زن از اموال باقیمانده شوهر قابل وصول است.

طاهری تأکید کرد: به یاد داشته باشیم بذل و بخشش مهریه با دست نوشته عادی به راحتی قابل اثبات نیست و این کار لازم است در دفاتر اسناد رسمی انجام شود.

این وکیل دادگستری ادامه داد: بعد از عقد نکاح نمی‌توان مهریه را افزایش داد و افزایش ثانوی مهریه مورد استناد نیست؛ به این معنا که بعد از وقوع عقد و ثبت مهریه، طرفین تصمیم به افزایش مهریه می‌گیرند و حتی اقرارنامه‌ای تنظیم و توضیحاتی اضافه می‌شود. این شرایط جدید نمی‌تواند به عنوان مهریه اصلی تلقی شود و در واقع افزایش بعدی یک تعهد است که عنوان و امتیازات مهریه را ندارد.

وی بیان کرد: مهریه اصلی همان است که هنگام جاری شدن صیغه نکاح اعلام می‌شود. بنابراین خانواده‌ها هنگام مراجعه به محضر گاهی مهریه‌ای مغایر با آنچه شفاهی توافق کرده‌اند درج می‌کنند. این اظهار در محضر، مستند خواهد بود و دادگاه به توافق قبلی که رسمی نبوده، توجه ندارد.

این حقوقدان و وکیل دادگستری همچنین درباره انجام معاملات به صورت قولنامه گفت: اسناد و دست‌نوشته‌های عادی قابل‌انکار و تردید هستند بنابراین برای انجام معاملات و تنظیم سند، در مرحله اثبات اصالت، بسیار خطا پذیرند.

وی افزود: با توجه به اینکه بسیاری از این گونه نوشته‌ها، جعل می‌شود، اثبات اصالت نوشته عادی توسط کارشناسان بسیار مشکل است. لازم است افراد از دست نوشته اجتناب کنند و جایی که دسترسی به دفاتر اسناد رسمی نباشد، در تنظیم سند عادی حتما دونفر شاهد بگیرند.

طاهری ادامه داد: وقتی دست‌نوشته یا سند عادی به دادگاه ارائه شود، دادگاه آن را به کارشناس ارجاع می‌دهد تا اصالت آن بررسی شود. اگر احراز اصالت دست نوشته صورت نگیرد، سند جعلی محسوب می‌شود و در صورت شکایت فرد ذینفع، پرونده جزایی دیگری با عنوان «جعل» و «استفاده از سند مجعول» قابل طرح خواهد بود که مجازات هرکدام از آنها حداقل ۶ ماه حبس است.

وی تأکید کرد: با این ملاحظات نه تنها حقوق مالی موجود به واسطه دست نوشته تامین نمی‌شود بلکه جنبه کیفری دیگری نیز متوجه فرد ارائه‌کننده خواهد بود

بامدادنیکنفس
20-10-2020, 10:18
جان سینا با دختر ایرانی ازدواج کرد +عکس ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])ایران آرت/ جان سینا ورزشکار معروف آمریکایی با شهرزاد شریعت زاده مهندس ایرانی مقیم کانادا ازدواج کرد.

به گزارش پایگاه خبری نشان ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]):شهرزاد شریعت زاده با نام انگلیسی Shay Shariatzadeh متولد دهه هفتاد شمسی (۲۹ ساله و متولد سال ۱۹۸۹ میلادی)، دارای اصالتی ایرانی است. او در شهر ونکوور در کشور کانادا به دنیا آمده است و یک برادر کوچک‌تر از خود دارد.جالب است بدانید شهرزاد در گذشته از طرفداران جان سینا بوده است. موضوعی که زمینه ساز آشنایی بیشتر وی با جان سینا شد و علاقه ای ارزشمند را بین آن دو به همراه داشت. شهرزاد از دوره بچگی عاشق جان سینا بود و براساس آنچه خود می‌گوید هیچ گاه این تصور را در سر نداشت که روزی عشق زمان دوره ی کودکی وی، همسر او باشد.جان سینا از سال ۲۰۱۹ وارد رابطه جدی با یک دختر ایرانی بنام شهرزاد شریعت زاده شده است.جان سینا در سال ۲۰۰۹ زمان بازی در فیلم ۱۲ Rounds اعلام کرد با دوست دبیرستانی خود الیزابت هودبردو نامزد شده است اما این زندگی سال ۲۰۱۲ به طلاق ختم شدسینا برای دومین بار در سال ۲۰۱۲ با نیکی بلا کشتی کج کار زنان وارد رابطه شد و بعد از ۵ سال در ۲ آوریل ۲۰۱۷ خواستگاری کرد اما چند هفته مانده به عروسی‌شان در ۵ می ۲۰۱۸ از هم طلاق گرفتند.

Angel4
20-10-2020, 12:10
همه جوون ها به جز عده ای خاص که شاید جند هزار نفر بیشتر نشن شرایط یکسانی داریم.

با سکه 15 تا 16 میلیونی قطعا هیچ عاقلی حتی به یک سکه هم راضی نمی شه.

الانم که دیگه خود دخترا ازدواج سفیدی دارن زندگی می کنن، یعنی چرخه رابطه نخوابیده که.

اتفاقا تو همین اوضاع یکی دو ماه قبل داداشم می خواست بریم خواستگاری براش که من شدیدا مخالف بودم، دختره به 14 سکه و سه دنگ خونه هم راضی شده بود ولی من شدیدا جلوشو گرفتم. خیلی جالبه زرنگ شدن حالا که سکه کشیده بالا کسی مهر نمی کنه اومدن روی املاک.:thumbsdow

البته بعد که خواستگاری رو بهم زدیم گفت بابام به 14 سکه خالی هم راضی شده.






از نظر جنسی هم همونقدر که ما احتیاج داریم، دخترا هم احتیاج دارن. پس به زودی شرایط زندگی و ازدواج به کلی عوض می شه. به نظرم ازدواج سفید همه گیر که شده دیگه به اوجش می رسه.

سن ازدواج رسمی هم می ره روی 40 سال و به بالا.

عواقبش هم خیلی زیاد هست مثل تولد های ناقص.:sad:

anti-military
20-10-2020, 12:48
حذف شود ...

mojt90
20-10-2020, 13:43
مهریه واقعاً زیاده ، الان بیشتر 114 عدد پایین تر قبول نمی کنن . ولی خدایی به نظرتون یک جوان در این اوضاع بیکاری اگر کارمند هم باشد تا بازنشستگی 1 میلیارد می تواند بدست آورد و مهریه دهد ؟!


کسی میدونه کشور های اروپایی و شرقی اصلا مهریه وجود داره یا نه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!

MMDFullHD
20-10-2020, 15:32
مهریه واقعاً زیاده ، الان بیشتر 114 عدد پایین تر قبول نمی کنن . ولی خدایی به نظرتون یک جوان در این اوضاع بیکاری اگر کارمند هم باشد تا بازنشستگی 1 میلیارد می تواند بدست آورد و مهریه دهد ؟!


کسی میدونه کشور های اروپایی و شرقی اصلا مهریه وجود داره یا نه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!

ن فکر نکنم این مهریه از اسلام ناب محمدی اومده

تو خارج زن و مرد حقوق یکسانی دارن و قانون قانونه درست در مونیه
ب عنوان مثال زن اگ بخواد بره سر کار اگ شوهره خوب در امد داشته باشه و بتونه از پس خرج خونه بیاد زن نمیره سر کار اونم دیگ اگ خونواده ای ک وضع کاری شوهرش خوب باشه شوهرش بخواد ولی اگ زن هم بگه حوصلم سر رفته و نیاز دارم و ... نمیتونه شوهره منع کنه همسرو ولی تو ایران برعکسه کلا چ بخواد نخواد چ وضع خوب باشه اجازه کلا دست مرده
خیلی حمایت میشن زن ها از طرف دولت کافیه فقط حتی بی ادبی چیزی کنی اگ بکنی زن ی زنگ بزنه به پلیس پلیس خشتکشو پرچم میکنه ! همین چن وقت پیش فنلاند بود گفت اگ عکس ال ت بفرسن برا دخترا و باعث ازار اذیتشون بشن جریمه دارن !
ازدواج دو سال اولش قشنگه انرژی زیاده و چن بار بخوابن باهم دیگ حال نکنن از فیس هم و ... مشکل دار شن به هر دلایلی
از اهرمی ب اسم مهریه استفاده میکنن دیگ درک فهم شعوری هم ندارن حس ملکه الیزابت رو میگیرن خدا نکنه ی دختر فقط حس قدرت بگیره
مرد ها هم ب ناچار ...

البته سو تفاهم نشه ولی خیلی درصد بالاس ک من دارم اینطو میگم
بوده بنده خدا زنه مهریه رو اصن چیزی نزده فقط بخاطر خوشبختیش ولی شوهره رفته پی بساط و فضا نوردی و پیش ایلان ماسک و ریده ب زندگی ناموس و همه چیه خودش
مهریه چیزیو تضمین نمیکنه برا خوشبختی شعور انساینته و احترامه ک زندگیو سرپا نگه میداره

بامدادنیکنفس
20-10-2020, 16:07
کسی میدونه کشور های اروپایی و شرقی اصلا مهریه وجود داره یا نه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!


کانادا که مهریه نبود حتی بین خیلی از ایرانی های اونجا که اشاعه دهنده های خیلی چیزای بد هستن

البته اگه طرف ازدواج رسمی کرده باشه ، زنه میتونه درخواست بده به دادگاه از اموالش بکنن به اون بدن . مثل زن جف بزوس رئیس آمازون که شد ثرومتمند ترین زن کل امریکای شمالی

ولی خب

اونجا بیشتر روابط بیرون ازدواج هست و یه آماری که گرفتن یک دختر کانادایی بعد از تمام کردن کالج و دانشگاه و ورود به بازار کار به طور متوسط با 10 مرد کانادایی رابطه داشته !!

بامدادنیکنفس
20-10-2020, 16:20
تنها جایی که اصطلاح انگلیسی Dowry یا همون مهریه کاربرد داره کشور هند هست ...

mojt90
20-10-2020, 17:12
ن فکر نکنم این مهریه از اسلام ناب محمدی اومده

تو خارج زن و مرد حقوق یکسانی دارن و قانون قانونه درست در مونیه
ب عنوان مثال زن اگ بخواد بره سر کار اگ شوهره خوب در امد داشته باشه و بتونه از پس خرج خونه بیاد زن نمیره سر کار اونم دیگ اگ خونواده ای ک وضع کاری شوهرش خوب باشه شوهرش بخواد ولی اگ زن هم بگه حوصلم سر رفته و نیاز دارم و ... نمیتونه شوهره منع کنه همسرو ولی تو ایران برعکسه کلا چ بخواد نخواد چ وضع خوب باشه اجازه کلا دست مرده
خیلی حمایت میشن زن ها از طرف دولت کافیه فقط حتی بی ادبی چیزی کنی اگ بکنی زن ی زنگ بزنه به پلیس پلیس خشتکشو پرچم میکنه ! همین چن وقت پیش فنلاند بود گفت اگ عکس ال ت بفرسن برا دخترا و باعث ازار اذیتشون بشن جریمه دارن !
ازدواج دو سال اولش قشنگه انرژی زیاده و چن بار بخوابن باهم دیگ حال نکنن از فیس هم و ... مشکل دار شن به هر دلایلی
از اهرمی ب اسم مهریه استفاده میکنن دیگ درک فهم شعوری هم ندارن حس ملکه الیزابت رو میگیرن خدا نکنه ی دختر فقط حس قدرت بگیره
مرد ها هم ب ناچار ...

البته سو تفاهم نشه ولی خیلی درصد بالاس ک من دارم اینطو میگم
بوده بنده خدا زنه مهریه رو اصن چیزی نزده فقط بخاطر خوشبختیش ولی شوهره رفته پی بساط و فضا نوردی و پیش ایلان ماسک و ریده ب زندگی ناموس و همه چیه خودش
مهریه چیزیو تضمین نمیکنه برا خوشبختی شعور انساینته و احترامه ک زندگیو سرپا نگه میداره

کاملا درسته . اون اهرم خوب توضیح دادی و رو موافقم :santa:

به نظر من خیلی از قوانین در ایران از جمله مهریه و ... از اساس اشتباست . باید اصلاحات زیادی صورت بگیره ولی ..... ;) بعید به نظر میرسه .

درسته که کشور های خارجی همه چی که خوب نیست .

ولی این مورد که همه چی در کشور های اروپایی روی اصول هست که به نفع جامعست خیلی عالیه ولی در ایران همه چی :sad:

mojt90
20-10-2020, 19:14
صرفاً برای اطلاعات عمومی :laughing:

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


زینب طاهری؛ وکیل دادگستری

مهریه بالای ۱۱۰ سکه با معرفی و توقیف اموال نظیر ملک، دارایی، حساب بانکی، حقوق


.دریافتی ماهانه و ... قابل وصول است
همچنین مهریه پس از فوت زن، توسط ورثه و پس از فوت شوهر، توسط زن از اموال باقیمانده شوهر قابل وصول است.

بذل و بخشش مهریه با دست نوشته عادی به راحتی قابل اثبات نیست و این کار لازم است در دفاتر اسناد رسمی انجام شود./ایرنا

radarz
21-10-2020, 10:31
مهريه رو بايد به قيمت ديه يك انسان حساب كنن :rambo:

MMDFullHD
21-10-2020, 16:05
کاملا درسته . اون اهرم خوب توضیح دادی و رو موافقم :santa:

به نظر من خیلی از قوانین در ایران از جمله مهریه و ... از اساس اشتباست . باید اصلاحات زیادی صورت بگیره ولی ..... ;) بعید به نظر میرسه .

درسته که کشور های خارجی همه چی که خوب نیست .

ولی این مورد که همه چی در کشور های اروپایی روی اصول هست که به نفع جامعست خیلی عالیه ولی در ایران همه چی :sad:

فقط ی چیزیو اضافه کنم تو دعواهای طلاق اینها اولین و اخرین کسی که بیشترین ضربه رو میخوره اگر بچه دار باشن بچه هست
و بعدش هم خانواده ها مادر و پدر و در اخر خود زوج هستن

فرهنگ مهریه چیز ب کل اشباهیه حق حقوق هارو یکسان کنند و مهریه رو بردارند بهتره!

ولی وقتی مملکت رو از اول پسر هارو فکرشونو میکارن لاپای خانوم ها و برعکس ... ازین نمیشه انتظار رفت
بکل فرهنگ ما درسته اصیله و نقطه مثبت زیاد داره ... ولی معایبه هم داره واقعا فرسوده اس و دیگ فکر های قدیمی جواب نیست باید تکون اساسی بخوره ....

mojt90
21-10-2020, 16:33
تجمع اعتراضی معترضان به مهریه

در میان آنان کودک ۹ ساله‌ای نیز به چشم می‌خورد که پلاکاردی با مضمون «مادرم مرا به مهریه فروخت» و «من هم قربانی مهریه‌ام» در دست داشت.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

دیروز نزدیک به ۳۰ نفر از مردان معترض به قانون مهریه در برابر مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

این معترضان نسبت به قانون حبس برای افرادی که استطاعت مالی پرداخت مهریه را ندارند، اعتراض داشتند و پلاکاردهایی با همین مضمون نیز در دست گرفته بودند.

سیدعلی آقازاده، نماینده مشکین شهر و عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی نیز در جمع این تجمع‌کنندگان حاضر شد و پس از شنیدن صحبت‌های آنان، اظهارداشت: مشکلات و مسائل خود را به صورت مکتوب برای مطرح کردن در طرح اصلاح قانون مهریه ارسال کنید.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

یکی از همین معترضان اعلام کرد: هم‌اکنون تمام اموال و دارایی‌هایم از ارث پدری گرفته تا مدارک دانشگاهیم بلوکه شده و در عمل هیچ اموالی هم برای باقی نمانده در حالی که ۱۳ سال است که دخترم را ندیده‌ام و خبری از وی ندارم.


خانم حاضر در جمع این معترضان نیز علت حضورش در این جمع را اعتراض به قانون مهریه خواند و گفت: بنا نیست مهریه ابزاری برای سودجویی تعدادی از زنان از وضعیت اقتصادی و تحت فشار قراردادن مردان باشد، از سوی دیگر قانون نباید مردی را به علت نداشتن استطاعت مالی زندانی کند.

در میان آنان کودک ۹ ساله‌ای نیز به چشم می‌خورد که پلاکاردی با مضمون «مادرم مرا به مهریه فروخت» و «من هم قربانی مهریه‌ام» در دست داشت.

برخی از مردان حاضر در این تجمع می‌گفتند که بیش از ۱۰ سال از پرداخت مهریه آنان سپری می‌شود و اکنونبا افزایش نرخ سکه طلا، توان پرداخت آن را ندارند.

منبع : 55online.news

Angel4
22-10-2020, 09:51
تجمع اعتراضی معترضان به مهریه

در میان آنان کودک ۹ ساله‌ای نیز به چشم می‌خورد که پلاکاردی با مضمون «مادرم مرا به مهریه فروخت» و «من هم قربانی مهریه‌ام» در دست داشت.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

دیروز نزدیک به ۳۰ نفر از مردان معترض به قانون مهریه در برابر مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

این معترضان نسبت به قانون حبس برای افرادی که استطاعت مالی پرداخت مهریه را ندارند، اعتراض داشتند و پلاکاردهایی با همین مضمون نیز در دست گرفته بودند.

سیدعلی آقازاده، نماینده مشکین شهر و عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی نیز در جمع این تجمع‌کنندگان حاضر شد و پس از شنیدن صحبت‌های آنان، اظهارداشت: مشکلات و مسائل خود را به صورت مکتوب برای مطرح کردن در طرح اصلاح قانون مهریه ارسال کنید.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

یکی از همین معترضان اعلام کرد: هم‌اکنون تمام اموال و دارایی‌هایم از ارث پدری گرفته تا مدارک دانشگاهیم بلوکه شده و در عمل هیچ اموالی هم برای باقی نمانده در حالی که ۱۳ سال است که دخترم را ندیده‌ام و خبری از وی ندارم.


خانم حاضر در جمع این معترضان نیز علت حضورش در این جمع را اعتراض به قانون مهریه خواند و گفت: بنا نیست مهریه ابزاری برای سودجویی تعدادی از زنان از وضعیت اقتصادی و تحت فشار قراردادن مردان باشد، از سوی دیگر قانون نباید مردی را به علت نداشتن استطاعت مالی زندانی کند.

در میان آنان کودک ۹ ساله‌ای نیز به چشم می‌خورد که پلاکاردی با مضمون «مادرم مرا به مهریه فروخت» و «من هم قربانی مهریه‌ام» در دست داشت.

برخی از مردان حاضر در این تجمع می‌گفتند که بیش از ۱۰ سال از پرداخت مهریه آنان سپری می‌شود و اکنونبا افزایش نرخ سکه طلا، توان پرداخت آن را ندارند.

منبع : 55online.news


عالی بود مجتبی عزیز

واقعا آقا مجتبی می دونم که بحث مهریه برای شما و البته جوان هایی مثل خودمون موضوع مهمی هست. حتما دل شما هم جایی گیر هست.:دی ولی چه می شه کرد؟؟؟ با این اعتراضات و ... هیچی درست نمی شه.

یه سوی دیگه قضیه هم این که اتفاقا یکی از دختر های فامیل ما پزشک زنان هستند به تازگی ازدواج کرده بودند یعنی سال پیش اوایل تابستون. بعد خب ما رسم مهریه و جهیزیه نداریم، به جاش خود عروس و داماد برای خرید لوازم خونه اقدام می کنن و بقیه خانواده کمک شون می کنن. حالا کاری ندارم. ایشون ازدواج کرد. بعد چند ماه به رفتار شوهرش مشکوک شد چون یهو دو سه شب نمی اومد خونه به بهانه کار و ماموریت و پدر این خانم دکتر ما پسر رو تعقیب کرد. خلاصه فهمیدن که زن و بچه داره و کلا یه زندگی دیگه داره. کار به طلاق کشید.

به نظرم بهتره مثل خیلی از کشور ها مهریه و جهیزیه و نمی دونم شیر بها و .... قطع بشه و بجاش قانون بذارن که موقع طلاق اموال بدست آمده 50 50 بشه. اینطوری هم طلاق کمتر می شه هم می شه به ازدواج فکر کرد.

mojt90
25-10-2020, 10:52
عالی بود مجتبی عزیز

واقعا آقا مجتبی می دونم که بحث مهریه برای شما و البته جوان هایی مثل خودمون موضوع مهمی هست. حتما دل شما هم جایی گیر هست.:دی ولی چه می شه کرد؟؟؟ با این اعتراضات و ... هیچی درست نمی شه.

یه سوی دیگه قضیه هم این که اتفاقا یکی از دختر های فامیل ما پزشک زنان هستند به تازگی ازدواج کرده بودند یعنی سال پیش اوایل تابستون. بعد خب ما رسم مهریه و جهیزیه نداریم، به جاش خود عروس و داماد برای خرید لوازم خونه اقدام می کنن و بقیه خانواده کمک شون می کنن. حالا کاری ندارم. ایشون ازدواج کرد. بعد چند ماه به رفتار شوهرش مشکوک شد چون یهو دو سه شب نمی اومد خونه به بهانه کار و ماموریت و پدر این خانم دکتر ما پسر رو تعقیب کرد. خلاصه فهمیدن که زن و بچه داره و کلا یه زندگی دیگه داره. کار به طلاق کشید.

به نظرم بهتره مثل خیلی از کشور ها مهریه و جهیزیه و نمی دونم شیر بها و .... قطع بشه و بجاش قانون بذارن که موقع طلاق اموال بدست آمده 50 50 بشه. اینطوری هم طلاق کمتر می شه هم می شه به ازدواج فکر کرد.

دقیقاً درسته دوست عزیزم :»تو اروپا واقعا قوانین ازدواج رو ببینیم . بر اساس چیز هایی که شنیدیم چیزی به عنوان قرارداد ازدواج هست و اموال تقسیم میشه و هیچ طرفی ضرر نمیکنه. قوانین ازدواج در کشورمون واقعا جای اصلاح اساسی دارد . مثلا یک مورد که واقعا خنده داره . (اگر زن فوت کند و از دنیا برود ، پدر و مادر زن هم می توانند طلب مهریه از مرد کنند !!! ) جالب نیست ؟:laughing:

mojt90
16-01-2021, 11:46
دوستان خیلی مراقب باشید . به دلیل بی قانونی در بحث مهریه ، وسوسه مهریه زیاد خیلی از زندگی ها رو نابود کرده .

البته همه خانم ها مثل هم نیستند اما بد بودن برخی ها بر روی خوب ها هم اثر گذاشته است .

یکی از دوستان ، از طریق سنتی دختری رو معرفی کردند و انتخاب کردند و بعد از مراسم های مختلف محضر رفته و عقد کرده اند .

بعد از عقد با توجه به عندالمطالبه بودن مهریه ، یک روز پس از عقد محضری ، خانم درخواست مهریه خودش را کرده و به دلیل ناتوانی مرد ، قضیه به طلاق کشیده شده

است . یعنی دقیقا در روز بعد از عقد ! پس خیلی مراقب باشید . در انتخاب خود دقت کنید و تحقیق زیادی کنید . :eh:

Mr 01
16-01-2021, 13:30
دوستان خیلی مراقب باشید . به دلیل بی قانونی در بحث مهریه ، وسوسه مهریه زیاد خیلی از زندگی ها رو نابود کرده .
البته همه خانم ها مثل هم نیستند اما بد بودن برخی ها بر روی خوب ها هم اثر گذاشته است .
یکی از دوستان ، از طریق سنتی دختری رو معرفی کردند و انتخاب کردند و بعد از مراسم های مختلف محضر رفته و عقد کرده اند .
بعد از عقد با توجه به عندالمطالبه بودن مهریه ، یک روز پس از عقد محضری ، خانم درخواست مهریه خودش را کرده و به دلیل ناتوانی مرد ، قضیه به طلاق کشیده شده
است . یعنی دقیقا در روز بعد از عقد ! پس خیلی مراقب باشید . در انتخاب خود دقت کنید و تحقیق زیادی کنید . :eh:

آدمی که تا یه جنس مخالف رو دید عقلش بره رو ... حقشه تا آخر عمر تو زندان کپک بزنه !
مهریه اونم به نرخ منطقی فقط زمانی باید قابل پرداخت بشه که مرد مشکلی در زندگی ایجاد کرده که برای دادگاه ثابت شده و باید مهریه رو پرداخت کنه.
دلیلی نداره اول زندگی مشترک صدها میلیون به زن پرداخت کرد. بعد خانوما شاکی هم هستن تو ایران به زن اهمیت داده نمیشه... بالاتر از این میخواید ؟
طرف کل خاندانشون رو جمع بزنی دو قرون نمی ارزن بعد 1370 تا سکه میخواد !

mehdi_vsgh
16-01-2021, 15:23
به نظرم بهترین کار اینه که جیب خودت رو ببینی و مهریه رو ببندی....به محض اینکه عقد کردی بلافاصله کل مهریه رو پرداخت کنید.....دیگه کار به اینجا کشیده نمیشه....
مهریه چون حق زنه اوناهم ازا ین حقشون سوؤاستفاده میکنن تا مرد رو تحت فشار قرار بدن....
هرچقدر توان دارید ببندید و همون لحظه هم کلش رو پرداخت و ثبت محضریش کنید.....

از اون لحظه دیگه زن تحت کنترل شما خواهد بود.....:wink:

Yamani47
22-03-2021, 04:43
..........................................

MrTakmil
12-06-2021, 22:14
سلام به نظرم بهترین مدل مهریه مثل همین خارجیاست که اموال به دست آمده بعد از ازدواج رو نصف میکنن

karvis
13-10-2021, 12:33
باز سوالای تکراری؟! :biggrin:

مهریه رو حذف کن، اجازه کار رو حذف کن، حق طلاق رو حذف کن، اجازه خروج کشور رو حذف کن، نفقه رو حذف کن، اجازه حق تحصیل رو حذف کن
بعدشم بشین کنار میبینی که دو نفر آدم عاقل بالغ از پس خودشون بر میاد و نیاز به دخالت ما نیست!
درود به شرفت
اگه این اتفاقا بیوفته اونموقس که برابری ایجاد میشه و جامعمون رشد چشمگیری میکنه

Reza Azimy_RW
13-10-2021, 23:25
به نظر من اگه میخاد ضررر نکنه و قیمت روز بفروشه دخترشو هر شب پول همون شبو به دلار حساب کنن تا سر کسی هم کلاه نره :hmm:

mohsenP3000
14-10-2021, 13:09
به نظر من اگه میخاد ضررر نکنه و قیمت روز بفروشه دخترشو هر شب پول همون شبو به دلار حساب کنن تا سر کسی هم کلاه نره :hmm:

رضا جان گل گفتی به خدا.

خدابیامرز پدرمم همینو می گفت.

ما هم تو خانواده رسم مهر و جهیزیه و .... نداریم. در مورد طلاق هم دو مورد داشتیم و بقیه خانواده زندگی خوب و راحتی دارن بدون مهریه و بقیه داستان ها.

من خودم در شرف ازدواج سر مهر 14 سکه بهم زدم. شاید مبلغی نمی شد ولی همین بحث خرید و فروش هست که شما فرمودید و من بهش معتقدم شدیدا

Cinema2Cinema
14-10-2021, 13:33
.......‌....

NikolaTesla
14-10-2021, 19:24
نمیشه آدم که به طرف هیچی نده
باهات موافقم
نمیشه که آدم (زن)به طرف(مرد) هیچی نده
اگه مرد قراره بسلفه پس زن هم باید بسلفه

karvis
16-10-2021, 11:49
زنا ک خراب شدن هیچ خوب خوبشونم ک فقط خدا نکنه کافیه خوشت بیاد ازشون و بخوای ی زمان جدی کنی باهاش باید دو پا دیگ قرض بگیری و در ری فقط نذارن صندوق عقبت

۱۱۴ تا برا زمانی بود که همه چیز ارزون بود خونواده ها توانشو داشتن

نمیدونم چیزیم بگی میگن بابا تبعیض جنسیتی قائل میشه باعث رفتن رو امتیاز فمینس های گران قدر و عزیز گرامی میشه

بخدا بری بشینی سر کاسه توالت به لوله چاه نگاه کنی سگش شرف داره تا ب قیافه طرف بعد ادعاش هم یو ف خرو پاره میکنه
یارو مامانش اومده یه کوپن خرج نمیکنه میگ همه چیز پای خودتون و ... دخترم تاحالا اشپزی نکرده و بلد نیست و کلا لشه
خب بابا یارو نهایتش خیلی چلفت باشه میشنه خونش خود ارضایشو میکنه راحت تره یا اینک ک ی تکونی بده شیطل خرج کنه نهایتش ی لیوان پلاستیکی :دی میذاره سرش ۳۰۰ تومن میده ی شب حالشو میبره

زندگی ها پاچیده دیگ کسی برا زندگی کردن نمیاد جلو و اونیم ک پمپ باد میزنه برق ی چاقو زیر استیشنه! تایمش برسه همه خودشونو نشون میدن الان مردم فقط در مالیدن و کیلومتر انداختن برا هم رو بلدن همینو بس
خیلی مطالب مهمی رو گفتین دمتون گرم که اینقدر رک و رو راست گفتین ولی دیگه چاره ای نداریم
باید با یکسری تفکرات و عقیده های قدیمی و ضایل شده سوخت و ساخت (:

javad.sch
25-06-2022, 12:25
جالب بود مطالب و نوشته های دوستان

نظر شما رو به قوانین زیبای مهریه جلب میکنم .

گرفتن مهریه بدون طلاق
گرفتن مهریه بدون طلاق هم امکان پذیر است و زن می‌تواند طی زندگی با همسرش، هر زمان که خواست مهریه خود را مطالبه کند.

چه مواردی زن را از مهریه محروم می‌کند؟

تنها ابراء یا بخشیدن و چشم ‌پوشی از مهریه باعث می‌شود زن از مهر خود محروم شود و نشوز (عدم تمکین)، ارتکاب به جرم زنا، ارتکاب به جرم قتل همسر، خیانت، طلاق و مواردی از این دست، هیچ کدام زن را از مهریه مندرج در عقدنامه محروم نخواهد کرد.

و قانونی دیگر

حتی اگر زن فوت کند ، در مرحله اول پدر و مادر زن حتی برادر زن و وارثان زن می توانند مهریه را از مرد طلب کنند ......


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

منبع : روزیاتو
([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])

AliROCK
25-06-2022, 17:22
والله خانواده دختر که قربونش برم الان جهاز هم دیگه نمیدن ولی اقا داماد شیر بها و خرج حنا بندون جهاز و مهریه رو باید بده پسرا زن نگیرن بهتره تازه مثله خارج تصنیف اموال هم اضافه کردن یعنی موقع طلاق شما مهریه+عثرالحرج+نفقه+نصف اموالت رو باید بدی بره پس میبینید که مجردی بهتره :D:D البته البته همه اینها برمیگرده به دختری که انتخاب میکنید اگه سازگار و بساز باشه(شما هم ادم باشی :biggrin:) زندگی گل و بلبله

Hamdamo
26-06-2022, 10:39
جالب بود مطالب و نوشته های دوستان

نظر شما رو به قوانین زیبای مهریه جلب میکنم .

گرفتن مهریه بدون طلاق
گرفتن مهریه بدون طلاق هم امکان پذیر است و زن می‌تواند طی زندگی با همسرش، هر زمان که خواست مهریه خود را مطالبه کند.

چه مواردی زن را از مهریه محروم می‌کند؟

تنها ابراء یا بخشیدن و چشم ‌پوشی از مهریه باعث می‌شود زن از مهر خود محروم شود و نشوز (عدم تمکین)، ارتکاب به جرم زنا، ارتکاب به جرم قتل همسر، خیانت، طلاق و مواردی از این دست، هیچ کدام زن را از مهریه مندرج در عقدنامه محروم نخواهد کرد.

و قانونی دیگر

حتی اگر زن فوت کند ، در مرحله اول پدر و مادر زن حتی برادر زن و وارثان زن می توانند مهریه را از مرد طلب کنند ......


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

منبع : روزیاتو
([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])


بسیار عالی :D