PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : «زبان چینی» در مدارس و حمایت وزیر از آن



mojt90
20-09-2020, 16:19
آموزش «زبان چینی» در مدارس و حمایت وزیر از آن

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس ستاد بزرگداشت هفته پژوهش در وزارت آموزش و پرورش گفت که پیشنهاد داده‌ایم که زبان چینی و زبان عربی در کنار زبان‌های دیگر نه به شکلی که هم اکنون در مدارس آموزش داده می‌شود، به فهرست آموزش‌های ما افزوده شود.
به گزارش ایسنا، حجت الاسلام علی ذوعلم در نشست خبری که به مناسبت هفته پژوهش برگزار شد با بیان اینکه شعار هفته پژوهش سال ۹۸ «پژوهش خلاقیت و زندگی» است گفت: برای امسال شعاری که مطرح شده پژوهش خلاقیت و زندگی است، زیرا بر اساس مبانی تحولی بدون تقویت عنصر خلاقیت و پویایی فکری به تحول دست نخواهیم یافت و امروز متاسفانه عنصر خلاقیت به قدر کافی مورد توجه نیست.


وی افزود: بدون رعایت عنصر خلاقیت و پویایی فکری و تقویت عقلانیت و تفکر به تحول دست نمی‌یابیم. به عنصر خلاقیت در مدرسه و ساختار آموزش و پرورش به قدر کافی توجه نشده است.


رئیس ستاد بزرگداشت هفته پژوهش در آموزش و پرورش با بیان اینکه کمبودهای زیرساختی در حوزه پژوهش بحث اصلی نگاه ماست گفت: معتقدم اگر بخواهیم تحول اساسی در آموزش و پرورش ایجاد کنیم؛ بدون گره خوردن به پژوهش امکان ندارد.


ذوعلم ادامه داد: هفته پژوهش در آموزش و پرورش چندین جنبه دارد که شامل انعکاس تلاش‌های معلمان، دانش آموزان و بحث درباره بایستگی‌ها و کمبودهای این حوزه است. دومین نکته هم این است که برنامه‌های درسی ما با نیازهای نسل امروز ارتباط برقرار کرده است و ما هم به این نقصان اعتراف می کنیم.


ذوعلم درباره ورود زبانهای خارجی دیگر و خارج شدن از انحصار یک زبان خارجی اظهار کرد: حوزه تربیت و یادگیری زبان‌های خارجی، زبان‌های قرآن ومعارف اسلامی و زبان فارسی سه حوزه را در سازمان تشکیل می‌دهد. پیشنهاد داده‌ایم که زبان چینی و زبان عربی در کنار زبان‌های دیگر نه به شکلی که هم اکنون در مدارس آموزش داده می‌شود، به فهرست آموزش‌های ما افزوده شود. وزیر هم ضمن حمایت از موضوع، دستور بررسی و ارجاع به شورای عالی آموزش و پرورش داده‌اند.


وی ادامه داد: مطالبه مجلس شورای اسلامی در حوزه زبان خارجی و اینکه باید کیفیت را بالا ببریم و انحصار زبان انگلیسی شکسته شود، درست است.


ذوعلم با بیان اینکه ما در فضای آکادمیک با یک نقص فرهنگ پژوهشی روبرو هستیم گفت: بعضاً پژوهش‌ها در مباحث آموزش و پرورشی و تربیتی به صورت کلیشه‌ای صورت می‌گیرد و گاهی پژوهش‌های ما ابزاری‌ است تا پژوهشگر ارتقاء یابد. به همین علت به پژوهش‌های مدرسه‌ای نیاز داریم تا بتواند در کف مدارس، کمبودها را شناسایی کرده و راهکارهای واقع‌بینانه ارائه دهد.


رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به کمبود اعتبارات پژوهشی اظهار کرد: تقویت اعتبارات پژوهشی، سرمایه‌گذاری بسیار مهمی است و ما نیاز داریم که پژوهش در سطح استان، مناطق و مدارس تسری یابد.


ذوعلم اضافه کرد: متأسفانه بودجه خاص مورد نیاز برای حمایت از پایان‌نامه‌ها و پژوهش‌های خارج از سازمان نداریم و امیدواریم جهشی در این حوزه انجام شود. هرچند ما به پژوهش‌های مطالعات آموزش و پرورش از منابع سازمان کمک می‌کنیم. به طور مثال، امسال ۸۰۰ میلیون تومان به استان‌هایی که توانمندی کمتری در حوزه بودجه‌ای داشتند، کمک کردیم که البته رقم قابل توجهی نیست.


وی همچنین با اشاره به اینکه برای سال آینده یک نگرانی جدی وجود داشت که معاونت پژوهشی در استان‌ها حذف شود عنوان کرد: با پیگیری‌های انجام شده، خوشبختانه جایگاه معاون پژوهشی در استان‌ها حفظ شد.ما ارتقای پژوهش را تا سطح مدرسه و دانش‌آموزان دنبال می‌کنیم. باید بتوانیم به طور واقعی به تعمیق فرهنگ پژوهش بپردازیم.


معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مبانی نظری تحولی ما و پارادایم‌های اندیشه‌ای سند تحول بنیادین، آنچنان که باید وارد حوزه پژوهش نشده است گفت: شماری از پژوهش‌ها با نگاه سکولاریسمی انجام می‌شود. تا وقتی تعاریف ما، ارزش‌ها و نگاه ما به هستی به صورت بنیادین پذیرفته نشده باشد و به چارچوب درنیامده باشد سند تحول بنیادین ما با سیستم آموزش و پرورش سازگار نخواهد شد. باید فرآیندها پژوهش‌محور باشد تا بتوانیم قدم به قدم به استقرار سند نزدیک شویم.


وی درباره اینکه برای جلوگیری از پژوهش‌های تقلبی چه اقداماتی انجام شده است؟ بیان کرد: این موضوع تنها با فرهنگ‌سازی و تقویت روحیه پژوهشگری و ایجاد وجدان علمی در میان اساتید، معلمان و دانش‌آموزان حل می‌شود، البته من معتقدم که این مسئله در حد فراگیر وجود ندارد اما آفتی است که باید اصلاح شود.


رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی درباره ضرورت پیوست پژوهشی طرحهای اجرایی گفت: معتقدیم در هر نقطه جامعه هر اقدامی که انجام می‌شود باید ریشه پژوهشی و نقطه عزیمت پژوهشی داشته باشد. کتمان نمی‌کنیم که گاهی‌اوقات الزامات اداری و محدودیت‌های مالی و امکانات، ما را به سمتی می‌برد که از افق پژوهش جدا می‌شویم.


وی ادامه داد: اتفاقا همه پژوهشگران در همه دنیا این گلایه را مطرح می‌کنند که چرا برای انجام کارها پژوهش صورت نمی‌گیرد؟ واقعیت آن است که همه پژوهش‌ها نیاز به خرج هزینه‌های زیادی ندارد. ما عموماً این مسائل را به معاونت‌ها در آموزش و پرورش تذکر می‌دهیم. یکی از کارکردهای پژوهشگاه مطالعات این است که هر طرحی ارائه می‌شود، مطالعات آن صورت گیرد.

منبع : ایسنا ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])

italodance
20-09-2020, 16:21
قیافه رو! اینجا هم اخوند؟! اخوند دخالت تحصیلات فرزندان هم میکنه.

CORTANA
20-09-2020, 18:50
درود

اون قسمت منظورش این بود ک زبان انگلیسی میخواد از فهرست زبان های درسی پاک بشع؟:دی:دی:دی

تازه باید زبان عربی رو کلا پاک کنن:cool:

واقعا خیلی مضخرف هستش

کاربر محترم italodance هم عنوان کردند؛ بازم ی اخوند مفت خور اینجا نشسته
مثلا االان زبان چینی ب چ درد من میخوره؟ میخوام برم چین؟.بابام چینی هستش؟
واقعا اعصابم خورد شد

:»:»:»

امید رض
20-09-2020, 19:11
عین خری..ت . همینه که دیوان دوسر با مثلث مردم بیچاره کردن:دی:دیزبان انگلیسی زبان مادری کل جهانه خود ۲میلیارد چینی انگلیسی رو زبان خودشون بهتر بلدن! و اسان ترین زبان ۹۸درصد مدارس ایران نمیتونستن تدریس کنن!فقط اسم استاد و دکتر یدک میکشیدن!
.........
چیییییینننییی؟! تازه تو ایران سفارتش نمایندگی خدمات نمیده

امید رض
20-09-2020, 19:15
به شخصه حاضرم گواتمالایی و نپالی یاد بگیرم چینی نه

MXRX
20-09-2020, 20:51
به جای عربی، فقط انگلیسی و بصورت اختیاری زبان فرانسوی تدریس کنید، بقیه زبانها کاربرد خاصی به جز داخل همون کشورها نداره و بدرد نمیخوره... خاک تو سرتون که دنباله رو یه مشت کمو.نیست هستین... :thumbsdow

امید رض
20-09-2020, 21:54
شما دلت خوشه ها فرانسه!حتی خود روسیه و چین زبان اول و دوم انگلیسی تاکید دارن اینا به کجا رسیدن که میخوان چینی فردا ونزوئلایی و رسیدن به مقام شعب ابی طالب ببرن....این خودش فاجعه انسانی به بچه دبستانی و دبیرستانی چینی یاد بگیرن صحبت کنن تصورش هم خیلی خفت بار ولی جالبه:D:D:D
اصلش اینه کنار انگلیسی ُاسپانیایی هم تدریس بشه :king:

Pessimist
22-09-2020, 21:30
دوستان دیگه زیادی این خبر رو جدی گرفتن. یه همچین چیزی اصلا شدنی نیست. زبان چینی زبان خیلی سختیه و خیلی بعیده که تو ایران کسی بهش علاقه نشون بده

Iloveu-ALL
23-09-2020, 01:11
همین زبان های فعلی رو خوب یاد بدن بقیه معلم جدید میخواد! زبان چینی آخه؟ سرمو دوست دارم بکوبم به دیوار! 2 زبان داریم ما حداقل بتونیم انتخاب کنیم که عربی رو حتما داشته باشیم یا انگلیسی رو! جدای از این ها، این ها حتی انگلیسی و عربی رو نتونستن خوب یاد بدن وای به حال چینی، یه دیپلمه نمیتونه خوب انگلیسی حرف بزنه!!! شاید انتخابی بودن زبان بهترین راه حل باشه (انگلیسی عربی روسی چینی اسپانیایی فرانسوی و ...)؛ هیچ زبانی، مثل انگلیسی بدرد بخور نیست. عربی زبان کشورهای همسایه زبان سختیه من خودم خیلی مشکل داشتم اون موقع که سیستم فرق میکرد الان رو نمیدونم چقدر سخته. ولی درمان وضعیت اقتصادی ما و سیستم آموزشی ضعیفی که ماهیگیری یاد نمیده باید دغدغه اصلی باشه.