PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : اینترنت ماهواره‌ای در فاز تکمیل



ariobarzan2
06-09-2020, 10:48
دنیای‌اقتصاد : آخرین گروه از ماهواره‌های استارلینک پرتاب شدند تا شرکت اسپیس‌ایکس با این خبر به تیتر بسیاری از رسانه‌های جهان راه پیدا کند. اسپیس‌ایکس همزمان جزئیات تازه‌ای درباره امکانات و قابلیت‌های این ماهواره‌ها منتشر کرده و مدعی شده است که ماهواره‌های استارلینک با نرخ تاخیر بسیار پایین و سرعت دانلودی بیش از ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه، اینترنت را در اختیار مشترکانشان قرار می‌دهند.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

هر چند این سرعت با ادعای اولیه اسپیس‌ایکس در این مورد فاصله دارد و کمتر است، اما کمی بیشتر از چیزی است که در آزمایش‌های اولیه به‌دست آمده بود. استارلینک در حقیقت برنامه بلندپروازانه اسپیس‌ایکس برای پرتاب ۱۲ هزار ماهواره به نزدیک‌ترین مدار زمین است تا به این ترتیب پوشش اینترنت پرسرعت را برای ساکنان زمین فراهم بیاورد. به این ترتیب کاربران این سیستم می‌توانند با استفاده از آنتن‌های شخصی خودشان روی زمین، به این سرویس دسترسی داشته باشند؛ چیزی که «ایلان ماسک» مدیرعامل اسپیس‌ایکس آن را به «بشقاب‌پرنده‌ای روی نوک چوب» تعبیر می‌کند. حالا حتی عکس‌های اولیه از این دستگاه روی وب‌سایت استارلینک هم منتشر شده است. با پرتاب این گروه ماهواره‌ها، اسپیس‌ایکس بیش از ۷۰۰ ماهواره در مدار زمین دارد. این درحالی است که به گفته ماسک برای ارائه قابلیت عملیاتی اولیه آنها به بیش از ۴۰۰ ماهواره در مدار نیاز داشتند و البته برای ارائه کامل این قابلیت‌ها دست‌کم به ۸۰۰ ماهواره نیاز است. در تابستان امسال اسپیس‌ایکس آزمایش اولیه این سیستم را آغاز کرد و در همین راستا کارمندان استارلینک اینترنت پرسرعت ارائه شده توسط این ماهواره‌ها را در حالت‌های مختلف آزمایش کردند. در این مرحله اسپیس‌ایکس ۶۰ ماهواره اینترنتی استارلینک را همراه یک موشک فالکون ۹ به مدار زمین فرستاد. این ماهواره‌ها از مقر فضایی کیپ‌کاناورال در فلوریدا به فضا پرتاب شدند تا دوازدهمین عملیات پرتاب ماهواره‌های استارلینک به فضا باشد. با احتساب این عملیات، حالا ۷۱۳ ماهواره استارلینک در مدار زمین قرار گرفته‌اند.

«کیت تایس» معاون سنجش اطمینان‌پذیری اسپیس‌ایکس در این مورد گفت: «تیم استارلینک آمار و ارقام مربوط به میزان تاخیر را جمع‌آوری کرده و تست‌های سرعت استانداردی را روی عملکرد این سیستم انجام داده است. این به معنای آن است که ما در حال بررسی و کنترل سرعت جابه‌جایی داده‌ها از ماهواه‌ها به کاربران‌مان و برگشت آن هستیم. جالب است بدانید که نتایج اولیه خوب و قابل‌قبول بوده است.»

تایید سرعت دانلود ۱۰۰ مگابیتی
او اعلام کرد که سرعت دانلود با این سیستم به بیش از ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه می‌رسد و حساب توییتر شرکت اسپیس‌ایکس هم ادعای او را تایید و تکرار کرد. اما گویا این ادعا کمی چاشنی اغراق داشت، چون حساب توییتر اسپیس‌ایکس چند دقیقه بعد توییت خودش را پاک کرد تا در نهایت در توییتی جدید و دقیق‌تر اعلام کند که سرعت دانلود این سیستم در واقع برابر ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه است. کیت تایس همچنین گفت که نرخ تاخیر این سیستم آن‌قدر پایین است که بتواند سریع‌ترین بازی ویدئویی آنلاین را اجرا کند و سرعت دانلود آن آن‌قدر بالاست که بتواند چند فیلم با کیفیت HD را به‌صورت همزمان پخش کند و در عین حال همچنان پهنای باند اضافی هم وجود داشته باشد.

چنین چیزی بسیار شگفت‌انگیز و تاثیرگذار خواهد بود، اما همچنان از سرعت گیگابایتی که اسپیس‌ایکس قول آن را داده و اسنادش را به کمیسیون ارتباطات فدرال ارائه کرده بود، فاصله دارد.

اسپیس‌ایکس در این اسناد اعلام کرده بود که برای توسعه و استفاده از تمام ظرفیت‌های این سیستم و رسیدن به سرعت گیگابایتی باید بیش از ۴۴۰۰ ماهواره در مدار زمین قرار بگیرد. شاید به همین دلیل هم بود که کیت تایس تاکید کرد هنوز کارهای زیادی باقی مانده است که در این پروژه باید انجام بشود. او گفت: «البته که شبکه ما هنوز کارهای زیادی در فرآیند تکمیل شدن دارد و در طول زمان ما همچنان قابلیت‌ها و امکانات بیشتری را به این سیستم اضافه می‌کنیم تا کاربران بتوانند از تمام ظرفیت‌های این شبکه بهره‌مند بشوند.»

با این همه سرعت ۱۰۰ مگابایتی بیش از نتایج آزمایش‌هایی است که سرویس تست سرعت دانلود و آپلود speedtest.net به‌دست آورده بود. در نیمه ماه آگوست امسال کاربران Reddit نتایجی از تست سرعت سیستم اولیه استارلینک را منتشر کردند که نشان می‌داد متوسط سرعت دانلود آن بین ۱۱ تا ۶۰ مگابیت است. این سرعت در مقایسه با سرویس‌های قدیمی اینترنت پرسرعت، بالاتر بوده و حتی احتمالا از سرعت اینترنت بسیاری از مناطق روستایی آمریکا هم بالاتر است. اسپیس‌ایکس امیدوار است که سرویس استارلینک را در مناطق روستایی و دورافتاده که حتی همین سرعت نه چندان بالا هم برای آنها پیشرفت محسوب می‌شود، ارائه کند.

رقابت برای پیروزی در مزایده ۱۶ میلیارد دلاری
با این اوصاف رسیدن به سرعت بالاتر دغدغه مهمی برای اسپیس‌ایکس به حساب می‌آید؛ به‌خصوص برای جذب سرمایه و پیروزی در مناقصه کمیسیون ارتباطات فدرال که اکتبر امسال برگزار می‌شود. کمیسیون ارتباطات فدرال پیشنهاد ۱۶ میلیارد دلاری برای شرکت‌هایی دارد که بتوانند سرویس‌های اینترنت پرسرعت را به بیش از شش میلیون خانه و کسب‌وکار در مناطق نه چندان برخوردار ارائه کنند.

جالب است بدانید که کمیسیون ارتباطات فدرال برای این کار به‌دنبال سرعت دانلود دست‌کم ۲۵ مگابیت بر ثانیه و سرعت آپلود حداقل ۳ مگابیتی است.

اسپیس‌ایکس مدعی است که با ماهواره‌های استارلینک و سرویس‌های آنها، به پیشرفت بزرگی دست یافته است. در طول وب‌کست اسپیس‌ایکس کیت تایس، معاون سنجش اطمینان‌پذیری این شرکت به این موضوع اشاره کرد که اسپیس‌ایکس دو ماهواره خودش در مدار و همچنین ارتباط میان‌ماهواره‌ای و لیزرهای فضایی که امکان جابه‌جایی صدها گیگابایت داده میان دو فضاپیما را فراهم می‌آورند، به‌طور موفقیت‌آمیزی آزمایش کرده بود. این شرکت پیش از پرتاب اولین ماهواره‌اش اعلام کرد که تمام ماهواره‌هایش از امکان ارتباط میان‌ماهواره‌ای بهره می‌برند. تایس در این مورد گفت: «زمانی که لیزرهای فضایی به‌طور کامل به‌کار گرفته شوند، استارلینک یکی از سریع‌ترین گزینه‌های در دسترس برای انتقال داده و اطلاعات در سراسر جهان خواهد بود.» از طرفی به‌صورت همزمان اسپیس‌ایکس امکان آزمایش عمومی سرویس خودش را هم فراهم کرده است.

به این ترتیب کاربران علاقه‌مند می‌توانند در وب‌سایت استارلینک ثبت‌نام کرده و آدرس خانه و ایمیل خودشان را ارائه کنند تا کیفیت اینترنت در دسترس آنها مورد سنجش و بررسی بیشتر قرار بگیرد. اسپیس‌ایکس همچنین اعلام کرده است که در ابتدا آزمایش‌هایش را روی مناطق روستایی اطراف واشنگتن متمرکز خواهد کرد و بعد آن را به شمال آمریکا و کانادا گسترش خواهد داد. آزمایش‌های عمومی طبیعتا نتایج واقعی‌تر و قابل اعتمادتری را ارائه می‌کنند که البته منوط به ارائه اطلاعات دقیق از سوی کاربران است. درست به همین خاطر هم هست که در وب‌سایت استارلینک از کاربران علاقه‌مند به شرکت در این تست‌ها خواسته شده است تا موافقت‌نامه‌ای برای ارائه اطلاعات درست را امضا کنند.

همچنین نمونه اولیه موشک استارشیپ شرکت اسپیس‌ایکس هم آزمایش شد و برای دومین بار یک پرش ۵۰۰ فوتی انجام داد. این نمونه اولیه که SN۶ نام دارد، در مقر بوکاچیکا آزمایش شد. این دومین باری است که نمونه اولیه استارشیپ به فضا پرتاب می‌شود. این عملیات قرار بود روز یکشنبه هفته گذشته انجام شود، اما به‌دلیل آب و هوای بد لغو شد. در اوایل ماه جاری اولین عملیات پرش ۵۰۰ فوتی نمونه اولیه استارشیپ انجام شده است. ایلان ماسک تصمیم دارد با توسعه موشک‌های استارشیپ فضانوردان را به مریخ ببرد.

ariobarzan2
06-09-2020, 11:04
اینم تستای سرعتش البته مربوط به قبل از پرتاب ماهواره های جدیدش

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

بامدادنیکنفس
06-09-2020, 15:05
یکی ملی ، یکی ماهواره ای . دیگه باسه ما جهان سومی ها بین این دو تا چیز دیگه ای نیست .

nimahandsomboy
06-09-2020, 15:31
با چه دستگاهی میشه اینترنت دریافت کرد ؟؟؟

بامدادنیکنفس
06-09-2020, 15:34
با چه دستگاهی میشه اینترنت دریافت کرد ؟؟؟
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

بامدادنیکنفس
06-09-2020, 15:37
مثل اینکه یک طرفه هم داره : :laughing:


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]



What is the difference between a StarLink dual path communicator and a StarLink sole path communicator programmed at the NOC to report to an IP receiver?Dual Path Reporting: A dual path communicator is connected to the network at the protected premises through its integral Ethernet port, or Wi-Fi using the optional SLE-WIFI MODULE. The primary communications are typically through the Internet, with the cellular channel used as backup. The IP signals are transmitted by the communicator and passed through StarLink NOC to the central station via IP to a Sur-Gard system 2,3,4,5 or Bosch D6100IPv6 / D6600 IP receiver. Cellular signals are also forwarded to the NOC and then sent to the central station via either dial-up or IP, which is selected on the NOC.
Sole Path IP Reporting to the Central Station: Cellular signals from the sole path StarLink communicator are transmitted to the tower of the respective carrier, and are then forwarded to the NOC via the carrier's protected VPN tunnel. Once received at the NOC, the Dealer has the option to retransmit these signals to the central station via dial-up or via IP to a Sur-Gard system 2,3,4,5 or Bosch D6100IPv6 / D6600 IP receiver.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
Note that when using sole path or dual path communicators, using IP reporting as the primary means of communication from the NOC to the central station with dial-up backup is strongly recommended for the following reasons:


IP reporting typically takes 0.3 seconds to reach the receiver, while dial-up can take up to 30 seconds,
depending on the format chosen, providing your subscribers a much faster response.
Using two different communication technologies, IP and dial-up, greatly increases chances of a successful transmission.
IP reporting does not require toll-free central station telephone lines, offering significant central station cost savings.

Rahpooyan
06-09-2020, 20:45
الکی وقتتونو صرف چیزای الکی نکنید. هر وقت این اینترنت اومد و دستتون رسید و شما هم از پس هزینه های تجهیزاتش بر اومدید، اون موقع شاید ولی در حال حاضر تازه این تست سرعت های جدید که اومده تست های خصوصی هستش. یه چیزی شبیه تست های آزمایشگاهی ایرانسل و همراه اول. تست های قدیمی اش که همچین تحفه ای نبودند. بچسبید دنبال اینترنت تانوما و وی دی اس ال. هر که تونست ثبت نام کنه. مثل بچه ها دنبال این چیزای جدید که حتی معلوم نیست در عمل بدست ایرانی ها برسه نیفتید.

u0k
06-09-2020, 21:20
الکی وقتتونو صرف چیزای الکی نکنید. هر وقت این اینترنت اومد و دستتون رسید و شما هم از پس هزینه های تجهیزاتش بر اومدید، اون موقع شاید ولی در حال حاضر تازه این تست سرعت های جدید که اومده تست های خصوصی هستش. یه چیزی شبیه تست های آزمایشگاهی ایرانسل و همراه اول. تست های قدیمی اش که همچین تحفه ای نبودند. بچسبید دنبال اینترنت تانوما و وی دی اس ال. هر که تونست ثبت نام کنه. مثل بچه ها دنبال این چیزای جدید که حتی معلوم نیست در عمل بدست ایرانی ها برسه نیفتید.

درباره رسیدن به دست ایرانی ها حرفی نمیتونم بزنم چون هنوز تکمیل نشده و مشخص نیست که امیدوارم برسه
اما شما کاملا درست میگی ما باید بچسبیم به اینترنت های تانوما وvdsl که هنوز نتونستن یه شهر کوچیک رو پوشش کامل بدن هنوز نتونستن پینگ تایم کمتری رو با این همه امکاناتی که دارن رو adsl بدن چند ساله شما کاملا درست میگی چرا ما نباید بچسبیم به یه مشت دزد که هرسال کلی پورت شیلتر می کنن کاملا درست میگی شما اما با این تفاوت که فکر کنم شما تو دوره بوق داری میگذرونی و شرکت هایی که دارن الان اینترنت میدن رو فکر می کنی vodafone هستش:دی
و در آخر عاشق اون حرفتم "
مثل بچه ها دنبال این چیزای جدید" شما لازم نکرده برای همه اظهار نظر کنی که کی مثل بچه ها فکر می کنه کی نمی کنه
عاشق یه جمله دیگتم شدم " تست های قدیمی اش که همچین تحفه ای نبودند" من آسیاتک دارم می خوای از این ابر قدرت تست بزارم حال کنی؟:D

یا نکنه می خوای نمونه داخلیشو تولید کنی ؟که حداقل یه تحفه ای باشه:biggrin:

شما یک مقدار دورو برتو کامل تر نگاه کن اینجا ایران سال 2020 است آی لایو یو:thumbsup:

J@viD
07-09-2020, 15:58
الکی وقتتونو صرف چیزای الکی نکنید. هر وقت این اینترنت اومد و دستتون رسید و شما هم از پس هزینه های تجهیزاتش بر اومدید، اون موقع شاید ولی در حال حاضر تازه این تست سرعت های جدید که اومده تست های خصوصی هستش. یه چیزی شبیه تست های آزمایشگاهی ایرانسل و همراه اول. تست های قدیمی اش که همچین تحفه ای نبودند. بچسبید دنبال اینترنت تانوما و وی دی اس ال. هر که تونست ثبت نام کنه. مثل بچه ها دنبال این چیزای جدید که حتی معلوم نیست در عمل بدست ایرانی ها برسه نیفتید.

شما اصلا خودتو نگران نکن ما اکثریت مردم ایران همگی منتظر قطع شبکه اینترنت جهانی و راه اندازی شبکه اینترانت پرشکوه ملی در سال 1500 هستیم. اینترنت ماهواره ای؟ مگه همچین چیزی امکان داره؟ مگه تجهیزاتش پیدا میشه؟ اصلا از کجا معلوم چهار روز دیگه ماهواره ها بخاطر جاذبه زمین سقوط نکنن. الان نمونش همین شبکه های خارجی هیچکدوم نتونستن امواجشون رو سالم برای ما ارسال کنن و همشون برفکی و پارازیت دار هست. وقتی کار به اون سادگی رو نتونستن انجام بدن اینو که اصلا نمیتونن.

kenshikan
26-11-2020, 18:11
بازکردن جعبه و نخستين تستها با اينترنت ماهواره اي استارلينک



[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]



[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


دوستان اگه اين رو زيارت کردن، نائب الزياره باشن اينجا از تجربه هاشون بگن.
قاچاقچيان گرامي هم ما رو بي خبر نزارن :دی

Dr Nima
16-03-2021, 14:42
اینترنت ماهواره‌ای نامحدود به زودی به ایران می‌رسد




[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


یک کارشناس حوزه فناوری با اشاره به اینکه ایجاد محدودیت در اینترنت ماهواره‌ای شرکت اسپیس‌ایکس امکان‌پذیر نیست،
گفت: اینترنت استارلینک یا اینترنت ماهواره‌ای تا چند ماه آینده در آسمان ایران ظاهر می‌شود.

امید رهبر، درباره پروژه استارلینک که در ایران به عنوان اینترنت ماهواره‌ای شناخته می‌شود، گفت: استارلینک، پروژه اینترنت فضایی «ایلان ماسک» بنیان گذار شرکت «اسپیس ایکس» است.

خدمات استارلینک ابتدا در سال گذشته در آمریکای شمالی ارائه شد و به افراد این امکان را داد تا از شبکه پرسرعتی که از صورت فلکی ماهواره‌ای اسپیس ایکس ارسال می‌شد استفاده کنند.

بیش از ۱۰۰۰ ماهواره استارلینک در حال حاضر در مدار هستند و طرحی در دست است که طی چند سال آینده ده‌ها هزار ماهواره دیگر نیز به آنها اضافه شود.

درآمد اینترنت ماهواره‌ای صرف استقرار انسان در مریخ می‌شود

رهبر با بیان اینکه استارلینک یک پروژه خصوصی است، گفت: اما آقای ماسک که اخیراً به‌عنوان ثروتمندترین فرد جهان شناخته شد، اعلام کرده که با دستیابی به رشد پایدار سوددهی، می‌تواند عمومی شود.

هر ثروتی که از این راه تولید شود می‌تواند به سرمایه‌گذاری در رویای جاه‌طلبانه او یعنی استقرار انسان در مریخ به کار گرفته شود.

وی در ادامه افزود: ایلان ماسک و اسپیس‌ایکس امیدوارند که فناوری استارلینک در پر کردن شکاف اتصال به اینترنت، بین مناطق روستایی و شهری کارآمد باشد.

ماهواره‌های استارلینک سیگنال اینترنت را مستقیماً به یک گیت‌وی یا کامپیوتر کاربر ارسال می‌کنند.

این یعنی زیرساخت بسیاری کمتری برای دریافت سیگنال اینترنت در خانه‌های روستایی مورد نیاز است.

علاوه بر این، اسپیس‌ایکس می‌گوید که اینترنت استارلینک، سریعتر و با تأخیرکمتر از اینترنت‌های ماهواره‌ای کنونی ارائه خواهد شد.

این کارشناس حوزه فناوری در خصوص اینکه تأخیر در اینترنت استارلینک کمتر از سایر اینترنت‌های ماهواره‌ای است، توضیح داد: تاخیر مدت زمانی است که برای ارسال داده‌ها از یک نقطه به نقطه دیگه لازم است.

هنگامی که ماهواره‌ها از زمین دور هستند، تأخیر زیاد است در نتیجه عملکرد ضعیفی برای فعالیت‌هایی مثل تماس‌های تصویری یا بازی‌های آنلاین وجود دارد اما ماهواره‌های استارلینک ۷۰ تا ۱۰۰ برابر از ماهواره‌های مخابراتی متداول به‌زمین نزدیک‌تر هستند و به همین دلیل اینترنت استارلینک با تأخیر کمتری مواجه خواهد بود.

رهبر در ادامه با بیان اینکه اینترنت ماهواره‌ای پدیده‌ی جدیدی نیست و همین حالا نیز شرکت‌هایی وجود دارند که خدمات اینترنت ماهواره‌ای ارائه می‌دهند گفت: بزرگ‌ترین ارائه‌دهنده‌های اینترنت ماهواره‌ای درحال‌حاضر دو شرکت ویاست (ViaSat) و هیوزنت (HughesNet) هستند.

جالب است بدانید هر دو این شرکت‌ها برای اولین‌بار در سال ۲۰۱۲ سرویس اینترنت ماهواره‌ای خود را ارائه دادند و هیوزنت یک میلیون و ۳۰۰ هزار مشترک در آمریکا دارد.

وی در پاسخ به اینکه چرا با وجود اینکه اینترنت ماهواره‌ای از حدود یک دهه پیش ارائه شده ولی اکنون بسیاری از مردم دنیا با اشتیاق فراوان اخبار پروژه‌ استارلینک را دنبال می‌کنند و بی‌صبرانه منتظر عرضه‌ اینترنت ماهواره‌ای اسپیس ایکس هستند هم اظهار کرد: یکی از دلایل این است که استارلینک سرعت بسیار بیشتر و تأخیر یا Latency بسیار کم‌تری نسبت به دیگر اینترنت‌های ماهواره‌ای دارد.

استارلینک قرار است جهانی باشد و از لحاظ تئوری قابلیت سرویس‌دهی آن مختص منطقه‌ جغرافیایی خاصی نخواهد بود.
استارلینک باتوجه‌به تعداد بیشتر ماهواره، پهنای باند بسیار بیشتری خواهد داشت و درنتیجه به کاربران بسیار بیشتری سرویس خواهد داد.

وی در خصوص آخرین وضعیت پروژه استارلینک هم گفت: استارلینک تاکنون بیش از ۱۰ هزار کاربر در کشورهای استرالیا، نیوزلند، مکزیک و بخش‌هایی از آمریکا و کانادا داشته است. هدف این است که دیگر نقاط جهان نیز در سال ۲۰۲۱ مورد پشتیبانی قرار بگیرند.

این کمپانی نخستین ماهواره‌های آزمایشی خود را در سال ۲۰۱۸ به فضا پرتاب کرد.

بعد از این هم شاهد ارسال ۶۰ ماهواره رسمی استارلینک در سال ۲۰۱۹ بودیم.

اسپیس ایکس حدوداً ۱۰۰۰ ماهواره به مدار زمین فرستاده است. به مرور زمان، اسپیس ایکس می‌خواهد هر سه ماه یک‌بار حداقل یک موشک فالکون به مدار زمین بفرستد که ۶۰ ماهواره در هر کدام تعبیه شده است.

رهبر در خصوص سرعت اینترنت استارلینک هم گفت: بنا به اعلام وبسایت رسمی پروژه استارلینک، سرعت بین ۵۰ مگابیت بر ثانیه تا ۱۵۰ مگابیت بر ثانیه و تأخیر آن بین ۲۰ الی ۴۰ میلی‌ثانیه است.

سرنوشت اینترنت ماهواره‌ای در ایران چه می‌شود؟

وی در پاسخ به اینکه اینترنت استارلینک چه زمانی به ایران خواهد رسید و بهترین سیاست در قبال این موضوع چه باید باشد، هم گفت:

اینترنت استارلینک خیلی سریعتر از آنچه فکر می‌کنیم در ایران هم در دسترس خواهد بود و تا چند ماه آینده در آسمان ایران ظاهر می‌شود اما باید صبر کرد تا دید شرایط ارائه سرویس اینترنت ماهواره‌ای اسپیس ایکس در ایران چگونه خواهد بود.

رهبر افزود: علاوه بر این سوال اینجاست که آیا وزارت ارتباطات ایران مجوز استفاده از این نوع اینترنت را صادر می‌کند.

از آنجا که اسپیس ایکس یک شرکت آمریکایی است ملزم به رعایت قوانین دولت آمریکاست بنابراین ارائه این سرویس مانند سایر سرویس‌های دیگر شرکت‌ها دستخوش برخی جهت گیری‌های سیاسی خواهد بود.
مواضعی که در همین ابتدای کار دیده می‌شود بدون شک بر کیفیت و کمیت ارائه سرویس اینترنت موثر خواهد بود.

وی ادامه داد: جدای از بحث مشکلات گرفتن مجوزها واقعیت امر این است که هزینه اشتراک ماهانه برای دریافت سرویس اینترنت ماهواره‌ای بسیار بیشتر از هزینه دیگر راه‌های دریافت اینترنت است.

طوری که یک‌بار باید ۴۹۹ دلار برای سخت‌افزارهای زمینی لازم هزینه کرد و سپس ماهانه ۹۹ دلار برای خود سرویس اینترنت پرداخت به همین دلیل استفاده از اینترنت ماهواره‌ای نه تنها در ایران بلکه در کل دنیا در حال حاضر یک روش رایج نیست.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


اینترنت ماهواره‌ای را نمی‌توان محدود کرد


این کارشناس حوزه فناری در پاسخ به اینکه آیا امکان اختلال در اینترنت ماهواره‌ای استارلینک به وسیله پارازیت وجود دارد یا خیر هم گفت: شرکت اسپیس ایکس اعلام کرده قطر هر دیش که در پک خریداری شده موجود است، ۷۰ سانتی متر است.

دیش را در هر جا که قرار دهید از غرب به شرق به ازای هر ۱۰ سانتیمتر یک سیگنال ماهواره اسپیس ایکس دریافت می‌کند.

با این حساب تا امروز هر دیش در هر جایی که قرار بگیرد از سه ماهواره سیگنال دریافت خواهد کرد.

دیش‌ها دارای سیستمی هستند که به صورت کاملا ًهوشمند چرخیده و قویترین سیگنال از بین سه سیگنال را تشخیص داده و روی بهترین و قویترین آنها متمرکز می‌شوند.

اوج تکنولوژی اینجاست که با جابجا کردن محل دیش، مثلاً ۷۰ سانتیمتر، کاربر سیگنال را از سه ماهواره دیگر دریافت خواهد کرد.
قرار است تا دو سال دیگر سه سیگنال تبدیل به ۱۰ سیگنال شود.

بنابراین جلوگیری رسیدن سیگنال به دیش کاری بسیار دشوار است.

وی اضافه کرد: همچنین کسانی که به دنبال مقابله با اینترنت ماهواره‌ای هستند به اندازه کافی با استار لینک آشنا نیستند چون شبکه جی پی اس موقعیت یابی در دنیا دارای ۶۰ ماهواره است.

در آینده جی پی اس روی ماهواره‌های استار لینک می‌رود.

این اتفاق ابعاد عجیب و غریبی دارد و مقابله با آن با طرح‌های خنده‌دار ممکن نیست.

اینترنت استارلینک خواه ناخواه در ایران فراگیر خواهد شد

وی افزود: رهبر در پایان با اشاره به توییت ایلان ماسک در خصوص توسعه اینترنت ماهواره‌ای و امکان استفاده مردم ایران از آن، تصریح کرد: تاکنون حدود ۴۰ درصد از ماهواره‌های این شرکت در مدار قرار گرفته و طی چند سال آینده خواه ناخواه اینترنت استارلینک در دنیا و ایران فراگیر خواهد شد بنابراین در چنین شرایطی به جای سیاست مقابله، همکاری شرکت اسپیس ایکس منطقی‌تر خواهد بود.

البته با توجه به تحریم‌ها این همکاری می‌تواند غیر رسمی باشد.

ضمن اینکه تکنولوژی‌ هیچ مرزی ندارد و امکان دریافت مستقیم در آینده دور از ذهن نخواهد بود و در بحث هزینه اینترنت ماهواره‌ای ایلان ماسک نوید کاهش هزینه‌ها را در آینده داده است./ ایسنا

ariobarzan2
06-04-2021, 01:41
کیفیت اینترنت ماهواره‌ای استارلینک چگونه است؟

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

شرکت آمریکایی فناوری‌های اکتشاف فضایی که به «اسپیس‌اکس» نیز مشهور است در ماه اکتبر اعلام کرد که نیاز به تعدادی کاربر داوطلب برای آزمایش سرویس‌دهی یکی از خدمات جدیدش یعنی اینترنت ماهواره‌ای استارلینک دارد.

با انتشار این اطلاعیه، صدها تن برای شرکت در این آزمایش ثبت نام کردند و به این ترتیب تجهیزات مربوط به نصب و راه اندازی این سیستم برای داوطلبان فرستاده شد.

اینترنت ماهواره‌ای استارلینک یک شبکه اینترنت جهانی است و برای سرویس‌دهی نیز به هیچ منطقه جغرافیایی خاصی محدود نمی‌شود.

این سیستم عمدتا برای کسانی طراحی شده که در جوامع دورافتاده یا روستایی زندگی می‌کنند و دسترسی محدودی به ارائه دهندگان خدمات اینترنت دارند.

به کمک این سیستم جدید، سرعت انتقال داده‌ها بین ۵۰ تا ۱۵۰ مگابیت در ثانیه خواهد بود و زمان تاخیر برای دریافت پاسخ‌ها نیز به حدود ۲۰ تا ۴۰ میلی‌ثانیه می‌رسد.

این ویژگی‌ها در کنار سرعت بارگیری سه رقمی آن، تا کنون در خدمات ارائه شده از سوی هیچ کدام از شرکتهای دارنده‌ اینترنت ماهواره‌ای سابقه نداشته است.

اینترنت فضایی استارلینک؛ آیا ماهواره‌ها فیلترینگ را دور می‌زنند؟
روستای کوچک فرانسه به پروژه اینترنت ماهواره‌ای ایلان ماسک «نه» گفت
ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت اسپیس‌ایکس در ماه فوریه با انتشار توییتری اعلام کرد که انتظار دارد سرعت اینترنت ماهواره‌ای استارلینک تا پایان سال ۲۰۲۱ میلادی بار دیگر افزایش یافته و دو برابر شود؛ چراکه این شرکت به پرتاب ماهواره‌های بیشتر ادامه می‌دهد.

در ماه مارس نیز این شرکت اعلام کرد که از ۱۲ هزار ماهواره‌ای که برای پرتاب برنامه‌ریزی شده اند، تا کنون ۱۳۰۰ ماهواره را به فضا پرتاب کرده است.


کاربرانی که در این آزمایش شرکت کرده‌اند، می گویند که تنظیمات اینترنت ماهواره‌ای استارلینک بسیار آسان است و قابلیت اتصال و بازی نسبتا خوبی دارد. تا زمانی که آسمان صاف باشد، آنتن ماهواره نیز می‌تواند بطور خودکار با ماهواره‌های بالای سر خود ارتباط برقرار کند و به این ترتیب اینترنت وصل باشد.

البته برخی از کاربرانی که در این آزمایش شرکت کردند، می‌گویند در همان هفته اول دچار قطع متناوب ارتباط اینترنتی نیز شده‌اند و یک اتصال اینترنتی ثابت و با دوام نداشتند. این مشکل تا جایی پیش رفته که عملا اینترنت ماهواره‌ای غیرقابل استفاده شده بود.

درنهایت حدود چهار روز طول کشیده تا اشکالات فنی این سیستم برطرف شود و پس از آن، اینترنت ماهواره‌ای استارلینک بدون نقص کار کرده است.

میانگین سرعت بارگیری در این سیستم، با تأخیر ۳۶ میلی‌ثانیه در حدود ۷۸ مگابیت بر ثانیه بوده که در مقایسه با محصولات شرکت‌های رقیب، سرعت بارگیری قابل توجه و تأخیر بسیار ناچیزی به نظر می‌رسد.

منبع: برگرفته از وبسایت تخصصی C Net

amirhalgord
06-04-2021, 08:07
اینترنت ماهواره‌ای نامحدود به زودی به ایران می‌رسد




[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


یک کارشناس حوزه فناوری با اشاره به اینکه ایجاد محدودیت در اینترنت ماهواره‌ای شرکت اسپیس‌ایکس امکان‌پذیر نیست،
گفت: اینترنت استارلینک یا اینترنت ماهواره‌ای تا چند ماه آینده در آسمان ایران ظاهر می‌شود.

امید رهبر، درباره پروژه استارلینک که در ایران به عنوان اینترنت ماهواره‌ای شناخته می‌شود، گفت: استارلینک، پروژه اینترنت فضایی «ایلان ماسک» بنیان گذار شرکت «اسپیس ایکس» است.

خدمات استارلینک ابتدا در سال گذشته در آمریکای شمالی ارائه شد و به افراد این امکان را داد تا از شبکه پرسرعتی که از صورت فلکی ماهواره‌ای اسپیس ایکس ارسال می‌شد استفاده کنند.

بیش از ۱۰۰۰ ماهواره استارلینک در حال حاضر در مدار هستند و طرحی در دست است که طی چند سال آینده ده‌ها هزار ماهواره دیگر نیز به آنها اضافه شود.

درآمد اینترنت ماهواره‌ای صرف استقرار انسان در مریخ می‌شود

رهبر با بیان اینکه استارلینک یک پروژه خصوصی است، گفت: اما آقای ماسک که اخیراً به‌عنوان ثروتمندترین فرد جهان شناخته شد، اعلام کرده که با دستیابی به رشد پایدار سوددهی، می‌تواند عمومی شود.

هر ثروتی که از این راه تولید شود می‌تواند به سرمایه‌گذاری در رویای جاه‌طلبانه او یعنی استقرار انسان در مریخ به کار گرفته شود.

وی در ادامه افزود: ایلان ماسک و اسپیس‌ایکس امیدوارند که فناوری استارلینک در پر کردن شکاف اتصال به اینترنت، بین مناطق روستایی و شهری کارآمد باشد.

ماهواره‌های استارلینک سیگنال اینترنت را مستقیماً به یک گیت‌وی یا کامپیوتر کاربر ارسال می‌کنند.

این یعنی زیرساخت بسیاری کمتری برای دریافت سیگنال اینترنت در خانه‌های روستایی مورد نیاز است.

علاوه بر این، اسپیس‌ایکس می‌گوید که اینترنت استارلینک، سریعتر و با تأخیرکمتر از اینترنت‌های ماهواره‌ای کنونی ارائه خواهد شد.

این کارشناس حوزه فناوری در خصوص اینکه تأخیر در اینترنت استارلینک کمتر از سایر اینترنت‌های ماهواره‌ای است، توضیح داد: تاخیر مدت زمانی است که برای ارسال داده‌ها از یک نقطه به نقطه دیگه لازم است.

هنگامی که ماهواره‌ها از زمین دور هستند، تأخیر زیاد است در نتیجه عملکرد ضعیفی برای فعالیت‌هایی مثل تماس‌های تصویری یا بازی‌های آنلاین وجود دارد اما ماهواره‌های استارلینک ۷۰ تا ۱۰۰ برابر از ماهواره‌های مخابراتی متداول به‌زمین نزدیک‌تر هستند و به همین دلیل اینترنت استارلینک با تأخیر کمتری مواجه خواهد بود.

رهبر در ادامه با بیان اینکه اینترنت ماهواره‌ای پدیده‌ی جدیدی نیست و همین حالا نیز شرکت‌هایی وجود دارند که خدمات اینترنت ماهواره‌ای ارائه می‌دهند گفت: بزرگ‌ترین ارائه‌دهنده‌های اینترنت ماهواره‌ای درحال‌حاضر دو شرکت ویاست (ViaSat) و هیوزنت (HughesNet) هستند.

جالب است بدانید هر دو این شرکت‌ها برای اولین‌بار در سال ۲۰۱۲ سرویس اینترنت ماهواره‌ای خود را ارائه دادند و هیوزنت یک میلیون و ۳۰۰ هزار مشترک در آمریکا دارد.

وی در پاسخ به اینکه چرا با وجود اینکه اینترنت ماهواره‌ای از حدود یک دهه پیش ارائه شده ولی اکنون بسیاری از مردم دنیا با اشتیاق فراوان اخبار پروژه‌ استارلینک را دنبال می‌کنند و بی‌صبرانه منتظر عرضه‌ اینترنت ماهواره‌ای اسپیس ایکس هستند هم اظهار کرد: یکی از دلایل این است که استارلینک سرعت بسیار بیشتر و تأخیر یا Latency بسیار کم‌تری نسبت به دیگر اینترنت‌های ماهواره‌ای دارد.

استارلینک قرار است جهانی باشد و از لحاظ تئوری قابلیت سرویس‌دهی آن مختص منطقه‌ جغرافیایی خاصی نخواهد بود.
استارلینک باتوجه‌به تعداد بیشتر ماهواره، پهنای باند بسیار بیشتری خواهد داشت و درنتیجه به کاربران بسیار بیشتری سرویس خواهد داد.

وی در خصوص آخرین وضعیت پروژه استارلینک هم گفت: استارلینک تاکنون بیش از ۱۰ هزار کاربر در کشورهای استرالیا، نیوزلند، مکزیک و بخش‌هایی از آمریکا و کانادا داشته است. هدف این است که دیگر نقاط جهان نیز در سال ۲۰۲۱ مورد پشتیبانی قرار بگیرند.

این کمپانی نخستین ماهواره‌های آزمایشی خود را در سال ۲۰۱۸ به فضا پرتاب کرد.

بعد از این هم شاهد ارسال ۶۰ ماهواره رسمی استارلینک در سال ۲۰۱۹ بودیم.

اسپیس ایکس حدوداً ۱۰۰۰ ماهواره به مدار زمین فرستاده است. به مرور زمان، اسپیس ایکس می‌خواهد هر سه ماه یک‌بار حداقل یک موشک فالکون به مدار زمین بفرستد که ۶۰ ماهواره در هر کدام تعبیه شده است.

رهبر در خصوص سرعت اینترنت استارلینک هم گفت: بنا به اعلام وبسایت رسمی پروژه استارلینک، سرعت بین ۵۰ مگابیت بر ثانیه تا ۱۵۰ مگابیت بر ثانیه و تأخیر آن بین ۲۰ الی ۴۰ میلی‌ثانیه است.

سرنوشت اینترنت ماهواره‌ای در ایران چه می‌شود؟

وی در پاسخ به اینکه اینترنت استارلینک چه زمانی به ایران خواهد رسید و بهترین سیاست در قبال این موضوع چه باید باشد، هم گفت:

اینترنت استارلینک خیلی سریعتر از آنچه فکر می‌کنیم در ایران هم در دسترس خواهد بود و تا چند ماه آینده در آسمان ایران ظاهر می‌شود اما باید صبر کرد تا دید شرایط ارائه سرویس اینترنت ماهواره‌ای اسپیس ایکس در ایران چگونه خواهد بود.

رهبر افزود: علاوه بر این سوال اینجاست که آیا وزارت ارتباطات ایران مجوز استفاده از این نوع اینترنت را صادر می‌کند.

از آنجا که اسپیس ایکس یک شرکت آمریکایی است ملزم به رعایت قوانین دولت آمریکاست بنابراین ارائه این سرویس مانند سایر سرویس‌های دیگر شرکت‌ها دستخوش برخی جهت گیری‌های سیاسی خواهد بود.
مواضعی که در همین ابتدای کار دیده می‌شود بدون شک بر کیفیت و کمیت ارائه سرویس اینترنت موثر خواهد بود.

وی ادامه داد: جدای از بحث مشکلات گرفتن مجوزها واقعیت امر این است که هزینه اشتراک ماهانه برای دریافت سرویس اینترنت ماهواره‌ای بسیار بیشتر از هزینه دیگر راه‌های دریافت اینترنت است.

طوری که یک‌بار باید ۴۹۹ دلار برای سخت‌افزارهای زمینی لازم هزینه کرد و سپس ماهانه ۹۹ دلار برای خود سرویس اینترنت پرداخت به همین دلیل استفاده از اینترنت ماهواره‌ای نه تنها در ایران بلکه در کل دنیا در حال حاضر یک روش رایج نیست.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


اینترنت ماهواره‌ای را نمی‌توان محدود کرد


این کارشناس حوزه فناری در پاسخ به اینکه آیا امکان اختلال در اینترنت ماهواره‌ای استارلینک به وسیله پارازیت وجود دارد یا خیر هم گفت: شرکت اسپیس ایکس اعلام کرده قطر هر دیش که در پک خریداری شده موجود است، ۷۰ سانتی متر است.

دیش را در هر جا که قرار دهید از غرب به شرق به ازای هر ۱۰ سانتیمتر یک سیگنال ماهواره اسپیس ایکس دریافت می‌کند.

با این حساب تا امروز هر دیش در هر جایی که قرار بگیرد از سه ماهواره سیگنال دریافت خواهد کرد.

دیش‌ها دارای سیستمی هستند که به صورت کاملا ًهوشمند چرخیده و قویترین سیگنال از بین سه سیگنال را تشخیص داده و روی بهترین و قویترین آنها متمرکز می‌شوند.

اوج تکنولوژی اینجاست که با جابجا کردن محل دیش، مثلاً ۷۰ سانتیمتر، کاربر سیگنال را از سه ماهواره دیگر دریافت خواهد کرد.
قرار است تا دو سال دیگر سه سیگنال تبدیل به ۱۰ سیگنال شود.

بنابراین جلوگیری رسیدن سیگنال به دیش کاری بسیار دشوار است.

وی اضافه کرد: همچنین کسانی که به دنبال مقابله با اینترنت ماهواره‌ای هستند به اندازه کافی با استار لینک آشنا نیستند چون شبکه جی پی اس موقعیت یابی در دنیا دارای ۶۰ ماهواره است.

در آینده جی پی اس روی ماهواره‌های استار لینک می‌رود.

این اتفاق ابعاد عجیب و غریبی دارد و مقابله با آن با طرح‌های خنده‌دار ممکن نیست.

اینترنت استارلینک خواه ناخواه در ایران فراگیر خواهد شد

وی افزود: رهبر در پایان با اشاره به توییت ایلان ماسک در خصوص توسعه اینترنت ماهواره‌ای و امکان استفاده مردم ایران از آن، تصریح کرد: تاکنون حدود ۴۰ درصد از ماهواره‌های این شرکت در مدار قرار گرفته و طی چند سال آینده خواه ناخواه اینترنت استارلینک در دنیا و ایران فراگیر خواهد شد بنابراین در چنین شرایطی به جای سیاست مقابله، همکاری شرکت اسپیس ایکس منطقی‌تر خواهد بود.

البته با توجه به تحریم‌ها این همکاری می‌تواند غیر رسمی باشد.

ضمن اینکه تکنولوژی‌ هیچ مرزی ندارد و امکان دریافت مستقیم در آینده دور از ذهن نخواهد بود و در بحث هزینه اینترنت ماهواره‌ای ایلان ماسک نوید کاهش هزینه‌ها را در آینده داده است./ ایسنا








همش میخوان بگن چیز مهمی نیست

Iman799
06-04-2021, 08:36
فرض می کنیم به ایران رسید و کسی هم کار به کارش نداشت،کسی هست ماهیانه ۹۹ دلار که حدود ۲.۵ میلیون میشه پول اینترنت بده؟

amirhalgord
06-04-2021, 08:44
فرض می کنیم به ایران رسید و کسی هم کار به کارش نداشت،کسی هست ماهیانه ۹۹ دلار که حدود ۲.۵ میلیون میشه پول اینترنت بده؟

اگر نت قطع بشه شما حاظر نمیشین ؟

Iman799
06-04-2021, 09:23
اینترنت قطع نمیشه،قطع هم بشه باز هم کسی حاضر نیست که اینقدر ماهیانه هزینه کنه مگه افراد خاص.

amirhalgord
06-04-2021, 09:45
اینترنت قطع نمیشه،قطع هم بشه باز هم کسی حاضر نیست که اینقدر ماهیانه هزینه کنه مگه افراد خاص.

دارن زمینه قطعش رو فراهم میکنن
قطع کردن و اینترانت تفاوتی نداره

بامدادنیکنفس
06-04-2021, 12:25
فرض می کنیم به ایران رسید و کسی هم کار به کارش نداشت،کسی هست ماهیانه ۹۹ دلار که حدود ۲.۵ میلیون میشه پول اینترنت بده؟

بله ... هستن همچین کسایی . همان طور که تو روسیه هست ایران هم هست

MOHAMMAD_ASEMOONI
06-04-2021, 21:02
اصلاً از کجا معلوم چهار روز دیگه ماهواره ها بخاطر جاذبه زمین سقوط نکنن؟

الان نمونه‌ش همین شبکه های خارجی هیچکدوم نتونستن امواجشون رو سالم برای ما ارسال کنن و همشون برفکی و پارازیت دار هست.
وقتی کار به اون سادگی رو نتونستن انجام بدن اینو که اصلا نمیتونن.

سلام

◼️ حرف شما درسته . ماهواره‌ها آرام آرام جذب زمین میشند با نیروی جاذبه .
◼️ ولی ماهواره‌ها موتورهای موشکیِ کوچکی در اطرافِ بدنه‌‌ی ماهواره دارند که برای تصحیح مدار و یا تغییر مدار ازشون استفاده میکنند .

مثلاً اگر اشتباه نکنم ، یاهست از ۵۲ درجه ی شرق حرکت کرد و رفت روی ۵۲.۵ درجه ی شرق .

◼️ ماهواره‌های جی پی اس هم در ارتفاع نسبتاً کم در اطراف زمین می‌چرخند و با کمک موتورهاشون میتونند در مدارشون باقی بمونند


=======================================
◼️ دوستان , به نفع شما هست که مطالب بنده ی مخلص رو بخونید و دنبال کنید چون هم کلی پول توش هست هم امنیت و ایمنی ، هم آسایش و آرامش ، هم دور شدن از بسیاری از خطرها و ضررهای دنیا و هم پایان و عاقبتِ خوش و خیر إن شاء الله ..
چند نمونه⬇️ : ( روی دکمه‌ی نمایش کلیک کنید )


میلیونها تومن صرفه جویی در هزینه های خودرو و هزینه‌های زندگی :
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

تجربه‌های رانندگی ( بسیار مهم )

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]رانندگی

توصیه های مهم امنیتی:
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

قوانین و مقرراتِ گفتگو و تبادلِ نظر:

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
.
برنامه های مهم و کاربردی برای گوشیهای اندرویدی :
.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
.
تاپیک جامع لوله‌کشی و پمپ آب و مخزن آب ( مشاوره و تعمیر و سرویس)
.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
.

سرویس و نگهداری و تعمیر آبگرمکن دیواری
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


تاپیک جامع دستگاه تصفیه آب خانگی. (مشاوره، سرویس و تعمیر )
.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[/b]]

f_s10224
07-04-2021, 10:12
فرض می کنیم به ایران رسید و کسی هم کار به کارش نداشت،کسی هست ماهیانه ۹۹ دلار که حدود ۲.۵ میلیون میشه پول اینترنت بده؟
در مراحل اولیه هست این قیمت حتی در امریکا هم قابل رقابت با اینترنت فیبر و زمینی نیست ولی به وقتی که تعداد ماهواره ها به رقم 12 هزارتا رسید پلن های ارزونتری هم میدن . ضمن اینکه بحث اکانت های مشترک هم مطرح کردند. فعلا تا دو سال دیگه با کامل صبر کرد.

MOHAMMAD_ASEMOONI
07-04-2021, 10:30
فرض می کنیم به ایران رسید و کسی هم کار به کارش نداشت،کسی هست ماهیانه ۹۹ دلار که حدود ۲.۵ میلیون میشه پول اینترنت بده؟

◼️ طبق اطلاعات منتشر شده , این اینترنت مجانی هست و اشتراک ماهیانه نداره . ولی همه باید دستگاه گیرنده و آنتنش رو بخرند

◼️ سودشون از فروش گیرنده‌ها و آنتن ها و همچنین تبلیغات اینترنتی هست


=======================================
◼️ دوستان , به نفع شما هست که مطالب بنده ی مخلص رو بخونید و دنبال کنید چون هم کلی پول توش هست هم امنیت و ایمنی ، هم آسایش و آرامش ، هم دور شدن از بسیاری از خطرها و ضررهای دنیا و هم پایان و عاقبتِ خوش و خیر إن شاء الله ..
چند نمونه⬇️ : ( روی دکمه‌ی نمایش کلیک کنید )


میلیونها تومن صرفه جویی در هزینه های خودرو و هزینه‌های زندگی :
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

تجربه‌های رانندگی ( بسیار مهم )

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]رانندگی

توصیه های مهم امنیتی:
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

قوانین و مقرراتِ گفتگو و تبادلِ نظر:

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
.
برنامه های مهم و کاربردی برای گوشیهای اندرویدی :
.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
.
تاپیک جامع لوله‌کشی و پمپ آب و مخزن آب ( مشاوره و تعمیر و سرویس)
.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
.

سرویس و نگهداری و تعمیر آبگرمکن دیواری
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


تاپیک جامع دستگاه تصفیه آب خانگی. (مشاوره، سرویس و تعمیر )
.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[/b]]

Dr Nima
07-04-2021, 11:11
محمدجواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: تکنولوژی‌هراسی همواره در کشور ما وجود دارد، اما باید بپذیریم که اینترنت ماهواره‌ای خواهد آمد و مردم ما هم از آن استفاده خواهند کرد.

اعتمادآنلاین: محمدجواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تکنولوژی‌هراسی همواره در کشور ما وجود دارد، اما باید بپذیریم که اینترنت ماهواره‌ای خواهد آمد و مردم ما هم از آن استفاده خواهند کرد.

بخش‌هایی از این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید:

-اینترنت ماهواره‌ای خواهد آمد و مردم ما هم از آن استفاده خواهند کرد.

-تکنولوژی‌هراسی همواره در کشور ما وجود دارد، اما باید بپذیریم که اینترنت ماهواره‌ای خواهد آمد.

-نظام فناوری اطلاعات به سمت نظام غیرمتمرکز پیش خواهد رفت، حکمرانی همه دنیا دچار چالش خواهد شد، هدف هم فقط ایران نیست، هدف تغییر تکنولوژی و سبک زندگی در دنیاست.

-باید تمام تمرکز را بر این بگذاریم که از نقاط قوت‌مان در ظرفیت‌های آتی به نحو احسن استفاده کنیم.

-ما می‌گوییم مردم، ظرفیت‌های عمومی و جوانان، اما وقتی به میدان عملکرد می‌رسیم اینها را کجا می‌بینیم؟

-اگر از جوان‌هایی که رفته‌اند در ظرفیت‌های کشور خودمان استفاده شود می‌توانند نقطه اثر باشند.

-حکمرانی مبتنی بر مردم است، در این نظام حکمرانی که تعریف می‌کنید جایگاه مردم چیست؟

-آمریکا با هوشمندی روی نقاط قوت ما اعمال تحریم می‌کند که یکی از آنها حوزه اقتصاد دیجیتال است.

-شما در چنین فضایی باید مولفه‌های قدرت خودتان را در آینده بسازید، این مولفه‌ها با سرکوب کردن به دست نمی‌آید.

-رویکردهای عده‌ای اجازه نمی‌دهد رسانه داخلی شکل بگیرد.

-ستاد انتخاباتی ندارم.

-نزدیک به فصل انتخابات برخی تصور می‌کنند توانمندی دارند و اعلام حضور می‌کنند، برخی هم از عده دیگری احساس خطر می‌کنند و شروع به دروغ‌پردازی در مورد آنها می‌کنند.

bartarinha.ir

luches
07-04-2021, 12:31
◼️ طبق اطلاعات منتشر شده , این اینترنت مجانی هست و اشتراک ماهیانه نداره . ولی همه باید دستگاه گیرنده و آنتنش رو بخرند

◼️ سودشون از فروش گیرنده‌ها و آنتن ها و همچنین تبلیغات اینترنتی هست


=======================================
◼️ دوستان , به نفع شما هست که مطالب بنده ی مخلص رو بخونید و دنبال کنید چون هم کلی پول توش هست هم امنیت و ایمنی ، هم آسایش و آرامش ، هم دور شدن از بسیاری از خطرها و ضررهای دنیا و هم پایان و عاقبتِ خوش و خیر إن شاء الله ..
چند نمونه⬇️ : ( روی دکمه‌ی نمایش کلیک کنید )


میلیونها تومن صرفه جویی در هزینه های خودرو و هزینه‌های زندگی :
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

تجربه‌های رانندگی ( بسیار مهم )

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]رانندگی

توصیه های مهم امنیتی:
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

قوانین و مقرراتِ گفتگو و تبادلِ نظر:

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
.
برنامه های مهم و کاربردی برای گوشیهای اندرویدی :
.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
.
تاپیک جامع لوله‌کشی و پمپ آب و مخزن آب ( مشاوره و تعمیر و سرویس)
.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
.

سرویس و نگهداری و تعمیر آبگرمکن دیواری
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


تاپیک جامع دستگاه تصفیه آب خانگی. (مشاوره، سرویس و تعمیر )
.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[/b]]

دوست عزیز اطلاعات اشتباه ندید. فقط کافیه عبارت Starlink Internet رو تو YT بزنید و 100 ها کلیپ معرفی و تست و نسب و ... از starlink بیاد و در همشون هزینه تجهیزات رو حوالی 499$ و هزینه ماهیانه رو 99$ ذکر کرده ! این نت به هیچ عنوان مجانی نیست . خود تست کننده ها هم تاکیید میکن که این نت هزینه ابتدایی زیادی داره و هزینه ماهیانه هم نسبتا بالاست و زمانی ارزش داره که وسط ناکجا اباد یا در حاشیه شهرها با اینترنت کم سرعت زنگی کنید. والا برای مثال داخل شهرها شما با حوالی 40-60$ نت 1گیگ بهت میدن اون با مودم مجانی ! البته ملاک من کشورهای جهان اول هست که توش تست شده مثل المان . انگلیس. کانادا و امریکا و ...

kenshikan
05-08-2022, 11:56
الکی وقتتونو صرف چیزای الکی نکنید. هر وقت این اینترنت اومد و دستتون رسید و شما هم از پس هزینه های تجهیزاتش بر اومدید، اون موقع شاید ولی در حال حاضر تازه این تست سرعت های جدید که اومده تست های خصوصی هستش. یه چیزی شبیه تست های آزمایشگاهی ایرانسل و همراه اول. تست های قدیمی اش که همچین تحفه ای نبودند. بچسبید دنبال اینترنت تانوما و وی دی اس ال. هر که تونست ثبت نام کنه. مثل بچه ها دنبال این چیزای جدید که حتی معلوم نیست در عمل بدست ایرانی ها برسه نیفتید.

شما به خوبي گفتي و هنوز هم درسته. دو سال گذشت و هنوز در پوشش استارلينک نيستيم. اگر هم باشيم، بايد ديد سياست ماسک و دولت آمريکا اجازه استفاده مي ده يا نه. اگر هم بده با افزايش دلار در همين دو سال، استارلينک براي مردم دست نيافتني تر شده. (مودم و آنتن 15 ميليون تومن و هزينه ماهانه 3 و اندي ميليون تومن + هزينه هاي سربار قاچاق به کشور)

MMDFullHD
05-08-2022, 15:44
شما به خوبي گفتي و هنوز هم درسته. دو سال گذشت و هنوز در پوشش استارلينک نيستيم. اگر هم باشيم، بايد ديد سياست ماسک و دولت آمريکا اجازه استفاده مي ده يا نه. اگر هم بده با افزايش دلار در همين دو سال، استارلينک براي مردم دست نيافتني تر شده. (مودم و آنتن 15 ميليون تومن و هزينه ماهانه 3 و اندي ميليون تومن + هزينه هاي سربار قاچاق به کشور)

توی پوشش هستیم منتهی استیشنی نیست که به ایران سرویس بده
اگ یک استیشن در اذربایجان راه بیافته و دیگری در امارات قطر یا بحرین کل ایران زیر پوشش خواهند رفت
و اینک این اینترنت قابلیت تبدیل شدن برای برج هارو داره و این خیلی خوبه منتهی اگر پایه باشن

tntkgb
07-08-2022, 19:45
توی پوشش هستیم منتهی استیشنی نیست که به ایران سرویس بده
اگ یک استیشن در اذربایجان راه بیافته و دیگری در امارات قطر یا بحرین کل ایران زیر پوشش خواهند رفت
و اینک این اینترنت قابلیت تبدیل شدن برای برج هارو داره و این خیلی خوبه منتهی اگر پایه باشن
سلام دوست عزیز شما برو سایت استارلینک نقشه پوشش رو ببین مثلا قراره ترکیه 2023 اضافه بشه ولی کشوری مثل ایران افغانستان روسیه چین هیچ برنامه ای برای اضافه شدن ندارن الکی دل خوش نکنین.

MMDFullHD
08-08-2022, 11:10
سلام دوست عزیز شما برو سایت استارلینک نقشه پوشش رو ببین مثلا قراره ترکیه 2023 اضافه بشه ولی کشوری مثل ایران افغانستان روسیه چین هیچ برنامه ای برای اضافه شدن ندارن الکی دل خوش نکنین.


برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

لیونل_مسی
08-08-2022, 14:06
هی فاز نده دوست گرامی
باسه ایران نیست