PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : روحانی:‌۲۵ میلیون ایرانی از کرونا عبور کرده‌اند/ ۳۰ تا ۳۵ میلیون در معرض ابتلا خواهند بود



italodance
18-07-2020, 12:07
روحانی با اشاره به گزارش وزارت بهداشت در خصوص وضعیت ابتلای مردم به کرونا گفت: تخمین ما بر این است که تاکنون 25 میلیون ایرانی به این ویروس مبتلا شدند و غریب حدود 14 هزار نفر هم عمرشان را در این مدت از دست داده‌اند. تعداد زیادی از افراد بستری بودند و در طول این 150 روز آمده است که مجموعاً بیش از 200 هزار نفر در بیمارستان‌ها بستری بودند.

رئیس‌جمهور اضافه کرد: در این گزارش آمده است که ما باید این احتمال را بدهیم که 30 تا 35 میلیون نفر در معرض ابتلا خواهند بود. در این گزارش را مبنا قرار دهیم که 25 میلیون جمعیت از آن عبور کرده است و بقیه جمعیت حدود 30 تا 35 میلیون نفر دیگر در معرض ابتلاء در ماه های آینده خواهد بود در همین گزارش پیش‌بینی شده است که تعداد بستری هایی که در آینده باید پیش بینی کنیم حدود دو برابر آن مقداری است که ما در طول 150 روز شاهد آن بوده‌ایم.

روحانی تصریح کرد: خودمان را باید از نظر درمان و تخت‌های بیمارستانی آماده کنیم و با شرایط پیش رو مقابله کنیم. در این گزارش همچنین آمده است که از هر 1000 نفری که به این ویروس مبتلا می شوند 500 نفر آنها علامتی ندارند و متوجه هم ممکن است نشوند که به این ویروس مبتلا شدند. حدود 350 نفر علائم خفیف دارند و نیازی به بستری شدن ندارند اما ممکن است 150 نفر از هر 1000 نفر نیاز به بستری شدن داشته باشند بنابراین ما یک جمعیت چند ده میلیونی پیش رو داریم که در میان هر هزار نفری که مبتلا می شوند ممکن است بیشتر از صد نفر نیاز به بستری شدن داشته باشند و خودمان را باید برای آن آماده کنیم.

رئیس‌جمهور با بیان این مطلب که در برابر این بیماری باید «تاب‌آوری ملی» را افزایش دهیم، گفت:‌شهر سفید در وضعیت فعلی معنایی ندارد.

روحانی با بیان اینکه ما تاکنون دو موج از این بیماری را شاهد بودیم، اظهار داشت: موج اول در اسفند و فروردین بود که در اواخر فروردین نوعی آرامش نسبی برقرار شد و موج دوم نیز از اواخر خرداد آغاز شد و هنوز درگیر آن هستیم. مکان‌های شیوع این موج مشابه نبود و برخی استان‌ها درگیر موج اول و برخی دیگر در موج دوم با آن مواجه شدند.

وی گفت: قم و گیلان در رأس ابتلا در موج اول بودند؛ گزارش‌هایی داریم که احتمالا انتشار ابتلا در کشور از قم و گیلان بوده و این به خاطر مسافرانی است که از ووهان وارد کشور شدند. در قم به علت روابط تجاری و در گیلان نیز جنبه ورزشی و دانشجویی داشته که این بیماری وارد کشور شده و بیماری گسترش یافته است.

رئیس‌جمهور بیان کرد: موج اول این بیماری با غافلگیری توأم بود و بیماری وارد کشور شد و شاید تا روزی که ما متوجه شویم دو یا سه هفته طول کشیده باشد و بعد از مثبت شدن تست، این موضوع را اعلام کردیم.

روحانی ادامه داد: موج دوم عمدتا به پایبندی مردم به آداب و سنن مربوط می‌شود. شروع موج دوم به این دلیل است که عروسی‌ها، عزاها و مهمانی‌ها و روابط اجتماعی وضع خاص خود را دارد و تعطیلات تابستان آداب و رسومی دارد و توجه کافی هم به این بیماری نشده است.

وی خاطر نشان کرد: طبق نموداری که آقای دکتر رئیسی ارائه کردند در بیماری‌های اپیدیمیک که وقتی بیماری اوج می‌گیرد ترس عمومی افزایش می‌یابد و وقتی بیماری مقداری کنترل می‌شود، ترس‌ها از بیماری کاهش می‌یابد. بعد از اینکه ترس از بیماری کاهش یافت، مردم فعالیت‌ها و رفت و آمدهای خود را ادامه می‌دهند و بیماری دوباره اوج می‌گیرد. موج دوم به این خاطر است که ترس‌ها از بیماری ریخته شد و آداب و رسومی که باید ترک می‌شد، صورت نگرفت. ما باید فعلا و حداقل تا پایان سال این آداب و رسوم را کنار بگذاریم.

منبع: [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]روحانی-25-میلیون-ایرانی-از-کرونا-عبور-کرده-اند-30-تا-35-میلیون-در-معرض-ابتلا-خواهند-بود

نتیجه: دروغ دیگری آشکار و دست رسانه غیر مردمی داخلی رو شد. ایران منبع کانون کرونا در جهان است.

navidrezazadeh
18-07-2020, 12:36
انشا الله که نگیرین ولی وای به رو زی که بگیرین خیلی بد بیماریه بنده اخرای اسفند بود که تب و لرز کردم فکر کردم یک سرماخوردگی یا اخرش یک انفولانزاس شبش چنان لرزی کردم ه هرچی پتو بود جمع کردم دور خودم صبح که شد دمای بدنم خیلی رفت بالا اومدم از اتاق بیام بیرون بلند شدم دیدم نمیتونم 2 قدم راه برم فشارم افتاد تازه بعد دو روز تنگی نفس گرفتم انگار یکی نشسته رو سینه شما نمیزاره نفس بکشی خلاصه کار به امبولانس و بیمارستان کشید تو پرونده بیمارستان برام نوشته بودن حمله اسم ولی بعد که پدرم هم همینجوری شد با همین علایم فهمیدیم کویید به دکتر که گفتیم کفت ما از همون اول میدونستیم ولی گفتن که نگین خلاصه کنم مرگو دیدم حتی وسیت هم کردم من الان هم که سر پا هستم ولی هنوز ریه کامل خوب نشده و تنگی نفس همراهم هست ///////خیلی خیلی خیلی خیلی مواظب باشید///راستی فقط تب و لرز و تنگی نفس نیست من تو بیمارستان کسی دیدم که هیچ کدوم از علایم منو نداشت ولی دیالیز شد ولی در کل بی اشتهایی و استفراغ و گلاب به روتون بیرون رویی شدید هم بود

mojt90
18-07-2020, 13:46
آیا می دانید بسته به وخامت بیمار و با توجه به داشتن بیمه هرینه هر روز بستری در بخش بیماران کرونا در بخش ویژه 2 تومان است ؟:blink: