PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : مهریه 114 سکه = 1140.000.000 ! سکته زندانیان مهریه !



mojt90
09-07-2020, 22:25
حکایت سکه ۱۰ میلیونی و زندانیان بدهکار مهریه/ سکه‌هایی که چشم و گوش‌ها را باز کرده است!



[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]



چند روز گذشته سکه بهار آزادی به مرز ۱۰ میلیون تومان رسید و همین حالا زندانیان بدهکار مهریه در زندان‌های کشور حضور دارند؛ هیچ کس نمی‌داند که با این گرانی، آخر و عاقبت زندانیان بدهکار مهریه چه خواهد بود، اما دور از انتظار نیست که شرایط موجود به سمت افزایش و سخت‌تر شدن ترخیص این گروه از زندانیان تغییر کند.

هیچ کس نمی‌داند که با این گرانی، آخر و عاقبت زندانیان بدهکار مهریه چه خواهد بود، اما دور از انتظار نیست که شرایط موجود به سمت افزایش و سخت‌تر شدن ترخیص این گروه از زندانیان تغییر کند.

سوای بهت و حیرت مقطعی که این روز‌ها شنیدن اخبار گرانی سکه طلا در پی دارد، گرانی سکه در ایران چندان تازگی ندارد و اتفاقی است که در سال‌های گذشته پیوسته جریان داشته است؛ حدود ۱۰ سال پیش بود که هر عدد سکه طلا در بازار چند صدهزار تومان کمتر از یک میلیون تومان قیمت داشت، اما با به راه افتادن موجی از گرانی قیمتش، سکه طلا توقفی کوتاه در ایستگاه یک میلیون تومان داشته باشد.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

سکته زندانی مهریه !!!

ثبت کوتاه مدت همین قیمت کافی بود تا عموم رسانه‌ها از مرگ یک زندانی مهریه خبر دهند؛ خبری هرچند کوتاه که در زمان خود موجی از بهت و حیرت را برای شنوندگان و خوانندگانش به دنبال داشت: «مردی که به خاطر مهریه همسرش به زندان افتاده بود، وقتی با شنیدن افزایش قیمت سکه متوجه بدهی سنگین به زنش شده بود، در زندان سکته کرد و جان سپرد. همسر این مرد مهریه اش را که ۱۰۰۰ سکه طلا بود، به خاطر اختلافات خانوادگی، به اجرا گذاشت و او را روانه زندان کرد. این مرد جوان که ناتوان در پرداخت مهریه بود، وقتی به او خبر دادند که قیمت سکه در بازار آزاد از یک میلیون تومان هم فراتر رفته، دچار هراس شد و پس از سکته‌ای ناگهانی جان خود را از دست داد.»

این ماجرا برای متولیان جامعه‌ای که در آن بدهی چند صد تا هزار سکه‌ای زندانیان مهریه اتفاق عادی و رایج بود زنگ هشدار را به صدا درآورد؛ قوه قضاییه رویه خود را در رسیدگی به چنین پرونده‌هایی تغییر داد و از این زمان به بعد بود که حکم حبس تنها تا سقف ۱۱۰ سکه طلا صادر شد و اقساط بازپرداخت این بدهی طولانی‌تر از هر زمان دیگری شد.


عاقبت چه خواهد شد؟
در ایران سالهاست که سکه طلا دو کاربری عمده دارد؛ اول رایج‌ترین شیوه برای تثبیت دارایی و افزایش سرمایه در شرایط همیشه ناگوار اقتصادی کشور و دوم بدل شدن به شق رایج تعیین مهریه و باید دید که نوسانات این روز‌های بازار چه تاثیری از خود برجای خواهد گذاشت؟ در روزگاری که بالارفتن سن ازدواج و زیاد شدن مجردان کار را تا آنجا پیش برده که به نام «تسهیل ازدواج» زمزمه هایی از بازخواست شدن مجردها به گوش برسد، هیچ معلوم نیست که گرانی این روزهای بازار سکه طلا آیا به هوشیارتر شدن مردم و پذیرفتن مهریه زن به مثابه بدهی مالی منجر خواهد شد و یا اینکه بار دیگر متولیان جامعه را واخواهد داشت تا در رویه‌های
کنونی تجدید نظر کنند؟

منبع : اقتصاد 24

radarz
11-07-2020, 06:23
:دی:دی:دی ميگفتن كه امار طلاق كم شده

mojt90
11-07-2020, 09:36
:دی:دی:دی ميگفتن كه امار طلاق كم شده

خبر امروز بوده تو یکی از استان ها از ابتدای 99 از هر 3 ازدواج یکیش طلاق !

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

hamid3369
11-07-2020, 10:07
والا با این اوصاف هیچ وقت ازدواج نمیکنم مگه از جوانیم سیر شدم :biggrin::biggrin: