PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : سوختن موتور کولر گازی که پانزده سال بدون عیب و نقص کار کرد !!



شمیم باران
19-06-2020, 20:45
سوختن موتور کولر گازی...

ژیان
19-06-2020, 22:05
یعنی چی برق قوی نبود مگه کنتور خانگی 25 آمپر نیست؟ از کنتر برق گرفتید پس فیوز چی؟ خب فیوز نباشه که احتمال سوختن اون وسیله و آتیش سوزی زیاده

شمیم باران
19-06-2020, 23:17
یعنی چی برق قوی نبود مگه کنتور خانگی 25 آمپر نیست؟ از کنتر برق گرفتید پس فیوز چی؟ خب فیوز نباشه که احتمال سوختن اون وسیله و آتیش سوزی زیاده

سلام و تشکر از پاسخ تون
فیوز هم کنار کنتور نصب کردیم ، برق اولیه رو‌میگم که داخل خود خونه هست
نه خب برای کولر که قوی نیست برای تی وی و پنکه فوقش...

shaahani
19-06-2020, 23:56
برق کار میگند مشکل از برق کاری نیست ، نصاب کولر هم میگن مشکل از کولر نیست پس مشکل چی میتونه باشه؟

مشکل از هر چیزی ممکنه باشه، یعنی ممکنه کمبود روغن داخل موتور باعث این مشکل شده باشه، یا اینکه مثلا قبل از شارژ گاز، نیومدن یک روز کامل وکیوم انجام بدن و داخل سیستم کولر رو از هوا خالی کنند و بعد بررسی کنن که صد درصد مشکل نشتی برطرف شده باشه، کمبود گاز و وجود هوا خودش میتونه باعث سوختن شده باشه.
خراب شدن ترموسات، یا مثلا وجود هوا باعث شده بصورت غیر مستقیم کولر به درجه مورد نظر نرسه و دائم کار کنه، از اونجایی هم که یک محافظ برق شانزده آمپر پشت کولر نبوده، جریان زیاد برق باعث داغ شدن و سوختن موتور شده باشه.
یا اینکه حرکت دادن کولر و بعد از اون روشن کردنش باعث کف کردن روغن (فاسد شدن اون در محفظه روغن موتور) شده باشه و بعد موتور بدون روغن کار کردن و سوخته.

هر علتی ممکنه وجود داشته باشه، نمیشه دنبال مقصر بگردین، چون اینجور لوازم حساسیت خودشون را دارن و اگه دقیقا ندونید چطور مراقبت و تعمیر و نگهداری انجام بدین این اتفاق ها پیش میاد.
به هرحال باید موتور یا کولر نو بخرید و یا اینکه درصورت امکان موتور فعلی رو تعمیر کنید، فقط بعد از تعمیر و روغن خوب زدن داخلش، حتما به نصاب بگید قبل از شارژ گاز، بیست و چهار ساعت کاملا هوای داخل لوله ها و سیستم کولر را خالی کند و یک فشار سنج روی آن نصب کند که عدد نزدیک به صفر مطلق را نشان دهد، بعد از بیست و چهار ساعت، اگه هیچ هوایی نفوذ نکرد و درجه همچنان روی صفر ماند، انوفت اقدام به شارژ گاز کنید، در غیر این صورت باید لوله ها با دقت بیشتری ترمیم و تعویض شوند، حتی شاید اواپراتور و یا کنداسور دچار نشتی باشند و علت اصلی برور مشکل این موضوع باشد، پس تست خلا در سیستم هایی که دچار ایراد شدن، حتما واجبه و اگه تعمیرکارتون گفت نیازی به این تست نیست، تاکید کنید که حتما این تست را از او میخواهید و دستور مهندس است.

شمیم باران
20-06-2020, 00:07
مشکل از هر چیزی ممکنه باشه، یعنی ممکنه کمبود روغن داخل موتور باعث این مشکل شده باشه، یا اینکه مثلا قبل از شارژ گاز، نیومدن یک روز کامل وکیوم انجام بدن و داخل سیستم کولر رو از هوا خالی کنند و بعد بررسی کنن که صد درصد مشکل نشتی برطرف شده باشه، کمبود گاز و وجود هوا خودش میتونه باعث سوختن شده باشه.
خراب شدن ترموسات، یا مثلا وجود هوا باعث شده بصورت غیر مستقیم کولر به درجه مورد نظر نرسه و دائم کار کنه، از اونجایی هم که یک محافظ برق شانزده آمپر پشت کولر نبوده، جریان زیاد برق باعث داغ شدن و سوختن موتور شده باشه.
یا اینکه حرکت دادن کولر و بعد از اون روشن کردنش باعث کف کردن روغن (فاسد شدن اون در محفظه روغن موتور) شده باشه و بعد موتور بدون روغن کار کردن و سوخته.

هر علتی ممکنه وجود داشته باشه، نمیشه دنبال مقصر بگردین، چون اینجور لوازم حساسیت خودشون را دارن و اگه دقیقا ندونید چطور مراقبت و تعمیر و نگهداری انجام بدین این اتفاق ها پیش میاد.
به هرحال باید موتور یا کولر نو بخرید و یا اینکه درصورت امکان موتور فعلی رو تعمیر کنید، فقط بعد از تعمیر و روغن خوب زدن داخلش، حتما به نصاب بگید قبل از شارژ گاز، بیست و چهار ساعت کاملا هوای داخل لوله ها و سیستم کولر را خالی کند و یک فشار سنج روی آن نصب کند که عدد نزدیک به صفر مطلق را نشان دهد، بعد از بیست و چهار ساعت، اگه هیچ هوایی نفوذ نکرد و درجه همچنان روی صفر ماند، انوفت اقدام به شارژ گاز کنید، در غیر این صورت باید لوله ها با دقت بیشتری ترمیم و تعویض شوند، حتی شاید اواپراتور و یا کنداسور دچار نشتی باشند و علت اصلی برور مشکل این موضوع باشد، پس تست خلا در سیستم هایی که دچار ایراد شدن، حتما واجبه و اگه تعمیرکارتون گفت نیازی به این تست نیست، تاکید کنید که حتما این تست را از او میخواهید و دستور مهندس است.

سلام و‌خیلی متشکرم از پاسخ کامل تون

شمیم باران
20-06-2020, 11:30
با سلام و‌ وقت بخیر سؤالی داشتم که آیا امکان تعمیر موتور کولر گازی وجود داره؟

shaahani
20-06-2020, 12:07
موتور کولرگازی مثل کولر یخچال هست، درواقع پلمپ و یکبارمصرف هست، توی کشورهای خارجی چون بصورت جداگانه با قیمت مناسب فروخته میشه معمولا هیچکس آنرا تعمیر نمیکند، از طرف دیگر چون پلمپ شده و یک محفظه کاملا بسته فلزی هست تعمیر آن را در همه دنیا غیرممکن میدانند.

اما در ایران برش داده میشه، تعمیر میشه و بعد از اون مجددا جوش داده میشه بدلیل وجود محدودیت های خرید لوازم یدکی و خود موتور بصورت جداگانه، اگه تعمیرکار خوب پیدا کنید میتونه براتون انجام بده.

شمیم باران
20-06-2020, 12:08
موتور کولرگازی مثل کولر یخچال هست، درواقع پلمپ و یکبارمصرف هست، توی کشورهای خارجی چون بصورت جداگانه با قیمت مناسب فروخته میشه معمولا هیچکس آنرا تعمیر نمیکند، از طرف دیگر چون پلمپ شده و یک محفظه کاملا بسته فلزی هست تعمیر آن را در همه دنیا غیرممکن میدانند.

اما در ایران برش داده میشه، تعمیر میشه و بعد از اون مجددا جوش داده میشه بدلیل وجود محدودیت های خرید لوازم یدکی و خود موتور بصورت جداگانه، اگه تعمیرکار خوب پیدا کنید میتونه براتون انجام بده.

سلام خیلی ممنونم خدا خیرتون بده