PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : سریال ارباب حلقه ها ... به زودی



mojt90
13-06-2020, 16:12
هر آنچه درباره سریال ارباب حلقه ها می دانیم

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

بدون شک کتاب‌های فانتزی جی. آر. آر. تالکین درباره سرزمین میانه یکی از مشهورترین و محبوب‌ترین آثار ادبی در این ژانر به حساب می‌آید. در مرکز این نوشته‌های عظیم و پر و پیمان تالکین، سه‌گانه «ارباب حلقه‌ها» قرار دارد؛ کتاب‌هایی که در سال‌های ۱۹۵۴ و ۱۹۵۵ منتشر شدند.


اولین باری که مخاطبان سرزمین میانه را در قالب یک رسانه تصویری مشاهده کردند به انیمیشنی جالب (محصول ۱۹۷۷) برمی‌گردد. اما جدی‌ترین و شناخته‌شده‌ترین آثاری که بر اساس کتاب‌های تالکین ساخته شده همان فیلم سه‌گانه ارباب حلقه‌ها است که اولینِ آن‌ها در سال ۲۰۰۱ اکران گردید.


از آنسو شبکه HBO در سال ۲۰۱۱ یک سریال فانتزی، حماسی و فراموش‌نشدنی را بر اساس کتاب‌های جرج مارتین یعنی (Game of Thrones) پخش نمود که به سرعت مورد استقبال مخاطبان و منتقدان قرار گرفت تا رفته رفته به یکی از محبوب‌ترین سریال‌های تاریخ تبدیل شود. این موفقیت باعث شد که چراغ ساخت سریال ارباب حلقه‌ها نیز روشن شود.


در سال ۲۰۱۸ رسما اعلام شد شبکه آمازون پرایم گوی سبقت را از نتفلیکس ربوده و توانسته حقوق ساخت سریال «ارباب حلقه‌ها» را از انتشارات هارپرکالینز خریداری نماید. باید بگوییم خریداری این حقوق اصلا ارزان نبوده؛ بر اساس گزارشات رسمی آمازون بالغ بر ۲۵۰ میلیون دلار برای آن پرداخت کرده است. از سوی دیگر پیش‌بینی می‌شود در صورت ساخت پنج فصلِ ده قسمتی، این شرکت بیش از ۱ میلیارد دلار هزینه خواهد کرد.


حتی در این دوران که ساخت فیلم‌ها و سریال‌های درجه ۱ هزینه‌های گزافی روی دست استودیوها می‌گذارد همچنان این مبالغ شگفت‌انگیز و دیوانه‌وار به‌نظر می‌رسد. سریال در مجموع در مراحل اولیه تولید به‌ سر می‌برد و مخاطبان نباید انتظار پخش آن به این زودی‌ها را داشته باشند.


با این حال انتظارات از سریال ارباب حلقه‌ها بالا است و طرفداران آتشین کتاب‌ها و فیلم‌های این مجموعه حسابی برای تماشای آن هیجان‌زده هستند. این هر آن چیزی است که راجع به سریال می‌دانیم:


داستان سریال در چه زمانی به وقوع می‌پیوندد؟



[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
سریال جدید آمازون قرار نیست یک اقتباس تازه از کتب تالکین یا حتی ادامه‌ای بر داستان آن باشد؛ مدتی پیش شایعه‌ای منتشر شد که می‌گفت سریال ارباب‌ حلقه‌ها پیش‌ درآمدی بر سه‌گانه اصلی خواهد بود که این مورد نیز صحت ندارد.


با اینکه داستان سریال پیش از وقایع سه‌گانه پیتر جکسون به وقوع می‌پیوندد اما ظاهرا چند هزار سالی با آن فاصله دارد و این موضوع به صراحت بحث پیش درآمد بودن آن را رد می‌کند. سریال آمازون براساس گزارشات متعدد یک دوره زمانی مشهور تحت عنوان «دوران دوم سرزمین میانه» جریان دارد. این مسئله را خود شبکه آمازون طی چندین توییت تایید کرده است.


محل شکل‌گیری داستان نیز جزیره‌ای به نام Númenor است که مدت‌ها پیش از دوران «یاران حلقه» از میان رفته. در فیلم‌های جکسون ما بعضا تصاویری از دوران دوم را در قالب فلش‌بک‌هایی به زمان ساخته شدن حلقه‌ها دیده‌ایم. اما خب مشخصا این نخستین باری است که مخاطبان می‌توانند خیلی مفصل از طریق رسانه‌های تصویری به این دوران سفر کنند.


بازیگران سریال مشخص شده‌اند؟



[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


در حالی که جزئیات فیلم‌نامه و کاراکترهای سریال ارباب حلقه‌ها همچنان نامشخص است، تا امروز تعداد قابل‌توجهی از بازیگران آن را می‌شناسیم. لیستی که پایین‌تر مشاهده می‌کنید توسط خود آمازون در مراسم TCA اوایل سال ۲۰۲۰ منتشر شده است:




رابرت آرمایو (از Nocturnal Animals)
اویین آرتور (از The Palace)
نازنین بنیادی (Hotel Mumbai)
تام باج (The Proposition)
مورفید کلارک (The Crawl)
اسماعیل کروز کوردووا (Ray Donovan)
اما هاروث (The Gallows Act II)
مارکلا کاوناگ (Romper Stomper)
جوزف ماول (بازی تاج و تخت)
تیرویه موهافیدین
سوفیا نوم‌وته
مگان ریچاردز
چارلی ویکرز
دنی ویمن

در کنار این‌ها مکس بالدری نیز سال‌های سال و مکررا به عنوان یکی از هنرپیشگان سریال معرفی شده است. در مورد نقش این بازیگر هم باید گفت برخی گمانه‌زنی‌های قابل‌توجه وجود دارد.


به گزارش ددلاین، مورفید کلارک نسخه جوان‌تر گالادریل را ایفا می‌کند؛ الفی که در فیلم‌های ارباب حلقه‌ها توسط کیت بلانشت بازی شده بود. رابرت آرمایو هم احتمالا در نقش یک قهرمان جوان ظاهر می‌شود (ویل پولتر قبلا برای این نقش انتخاب شده بود که به دلایل شخصی از پروژه کنار‌ه‌گیری کرد).


شورانرهای سریال چه کسانی هستند؟



[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

دی. جی. پین و پاتریک مک‌کی شورانرهای سریال ارباب حلقه‌ها هستند. در ابتدا برخی از این انتخاب آمازون تعجب کردند چراکه پین و مک‌کی هیچ تجربه تلویزیونی در کارنامه خود ندارند اما پس از آن اشاره شد که شورانرهای گیم آف ترونز (وایس و بنیاف) نیز پیش از این سریال هیچ تجربه تلویزیونی نداشتند.


لازم به ذکر است که دی. جی. پین و پاتریک مک‌کی باهم فیلم‌نامه عنوان جدید دیزنی یعنی Jungle Cruise را نگاشته‌اند.

کارگردان کیست؟
طبق تاییدات آمازون کارگردان فیلم دنیای ژوراسیک: پادشاهی سقوط کرده (Jurassic World: Fallen Kingdom)، خوان آنتونیو بایونا، کارگردانی دو قسمت نخست سریال ارباب حلقه‌ها را برعهده دارد. غیر از او هیچ کارگردان دیگری به صورت رسمی تایید نشده است.

محل فیلم‌برداری کجاست؟



[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


سه‌گانه ارباب حلقه‌ها در کشور نیوزیلند فیلم‌برداری شد و به همین دلیل پیش‌بردِ پروژه سریال در همین کشور اصلا دور از ذهن نبود. مناظر طبیعی و مناطق مختلف نیوزیلند حالا کاملا با دنیای تالکین هم‌خوانی دارد و مردم هم به آن عادت دارند. فیلم‌برداری سریال ارباب حلقه‌ها پس از شیوع کرونا متوقف اما چندی پیش دولت نیوزیلند اجازه ادامه این پروژه و برخی فیلم‌های دیگر نظیر آواتار را صادر کرده است.


فرآیند تولید سریال به‌خاطر کرونا تحت تاثیر قرار گرفته؟

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]بله؛ همان‌طور که بالاتر اشاره شد فرآیند فیلم‌برداری این سریال طی ماه‌های اخیر به کلی متوقف شده بود. با کمتر شدن خطر اصلی شیوع بیماری در کشورهایی نظیر نیوزیلند بسیاری از پروژه‌ها آهسته آهسته به‌کار افتاده‌اند و احتمالا فیلم‌برداری سریال جدید آمازون نیز به‌زودی از سر گرفته شود.

پیتر جکسون در ساخت سریال نقشی دارد؟


آن‌طور که می‌دانیم جکسون (کارگردان فیلم‌های ارباب حلقه‌ها) به صورت مستقیم در پروژه سریال دخالتی ندارد اما احتمالا به شکلی غیررسمی و دوستانه به تیم سازنده کمک کند. جکسون طی مصاحبه‌ای با سایت بریتانیایی مترو گفت:


نظر خاصی راجع به سریال ندارم چون چیزی از آن ندیده‌ام اما فکر می‌کنم آن‌ها [آمازون] برای من و دوستانم چند نسخه از فیلم‌نامه را ارسال کنند تا باهم مشورتی داشته باشیم. برای تیم سازنده آرزوی موفقیت می‌کنم و اگر کمکی از دستمان بربیاد دریغ نخواهیم کرد. در هرحال این کار بزرگی است.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

تاریخ پخش؟

صل نخست سریال ارباب حلقه‌ها همچنان یک تاریخ مشخص دریافت نکرده است. با این حال رییس استودیو آمازون پیش از این «جایی در ۲۰۲۱» را تاریخ احتمالی پخش سریال اعلام کرده بود. در هرحال اگر فرآیند فیلم‌برداری به‌زودی آغاز شود احتمال آماده شدن فصل نخست در ۲۰۲۱ خیلی زیاد خواهد بود.


سریال چند فصل خواهد داشت؟

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
مازون در نوامبر ۲۰۱۹ به فصل دوم سریال هم چراغ سبز نشان داد، آن هم در حالی که پس از تقریبا یک سال هنوز فصل اول هم ساخته نشده است. گرچه، این سریال سال‌های سال در مرحله پیش‌تولید قرار داشته و تیم سازنده آمادگی بسیاری برای کار دارد؛ در نتیجه، انتظار می‌رود فرآیند تولید فصل دوم بلافاصله پس از فصل یک آغاز گردد.


سال گذشته گفته می‌شد پس از پخش قسمت‌های اول و دوم فصلِ ۱، سریال یک وقفه برنامه‌ریزی شده داشته باشد تا تیم سازنده بتواند روی فیلم‌نامه فصل دوم کار کند. با این حال تمام موضوعات مطرح شده به دوران پیش از کرونا برمی‌گردد و نمی‌دانیم آیا برنامه آمازون برای ساخت سریال تغییر کرده یا خیر.


در نهایت، تعداد فصول سریال ارباب حلقه‌ها می‌تواند رابطه مستقیمی با موفقیت آن داشته باشد؛ یعنی اگر سرمایه هنگفت و اولیه آمازون پتانسیل بازگشت داشته باشد و حتی از آن نقطه نیز فراتر رود، مشخصا این شبکه سریال خود را وسعت خواهد بخشید. اما در صورت شکست غیرمنتظره معلوم نیست چه بلایی سر این پروژه میلیارد دلاری بیاید.

منبع : ویجیاتو ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])