مشاهده نسخه کامل
: تاريخچه نمادها و نشانه ها ( خيلي جالبه )
میشه در باره نماد المپیک هم صحبت کنید؟
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
المپيك
تاريخچه المپيك به يونان باستان برمي گرده اما تاريخچه خود لوگو به چيزي در حدود 100 سال پيش . در سال 1913 Frenchmen Pierre اين لوگو را براي Paris Congress of the Olympic Movement طراحي نمود .
لوگو شامل 5 دايره به نشان 5 قاره شركت كننده در المپيك است و رنگهاي هر يك از حلقه ها نيز اشاره به هر يك از اين قاره ها و خصوصيات و نژاد افراد ساكن اون قاره داره . اين رنگها عبارتند از : قرمز- زرد- سياه- سبز – آبي
استفاده از نماد دايره نيز به عنوان سمبل اتحاد و هم بستگي است .
البته بايد گفت كه معمولا المپيك در هر شهري برگزار مي شه اون شهر طراحي خاصي را براي اين لوگو در نظر مي گيره . خيلي از اين طرحها هم جالب از آب در مي يان چند تاشا مي تونيد همين جا مشاهده بكنيد :
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
اگر اطلاعاتي در مورد اينكه مثلا 10 آرم برتر در سال 2008 چه آرم هايي بود بگذاريد.
البته من شنيدم آرم اول كوكاكولا است !! شايعه !
در سال 2007 برترين لوگوها و برندها
1- Coca-Cola
2. Microsoft
3. IBM
4. General Electric (GE)
5. Nokia
6. Toyota
7. Intel
8. McDonalds
9. Disney
10. Mercedes-Benz
در مورد 2008 فقط اين اطلاع را دارم EDA جايزه طراحي لوگو را به لوگوهاي زير داده
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
Renault
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
Renault يك كارخانه اتومبيل سازي است كه در فرانسه واقع شده است . اين كارخانه انواع اتومبيل سواري ، وانت ، اتوبوس و تراكتور و كاميون را توليد مي نمايد . اين كارخانه در سال 1899 تاسيس شده است و با توجه به اتحادش با شركت هاي مختلف اكنون 4امين كارخانه بزرگ جهان است . شركت توسط Louis Renault و برادرانش Marcel و Fernand و دو تن از دوستانشان تاسيس شده است .
روند تغييرات لوگوي كمپاني در زير آورده شده است .
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
اولين لوگوي شركت در سال 1900 طراحي شد كه نشان دهنده 3 برادر Renault درون يك مدال بود .
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
6 سال بعد كارخانه گام مهمي در توليد برداشت و قرارداد بزرگي را منعقد نمود . هم زمان لوگو را نيز تغيير داده و تصويري از جلوي يك ماشين تمركز اصلي اين لوگو بود .
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
در اواخر جنگ جهاني اول شركت شروع به توليد تانك نمود . و به دليل محبوبيتي كه در اين كار به دست اورد در سال 1919 تصوير اتومبيل را با تانك تعويض نمود .
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
در سال 1923 لوگو به صورت كامل تعويض د . براي اولين بار نام كمپاني به صورت كامل درون يك دايره خط دار نوشته شد .
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
در سال 1925 دايره را با لوزي تعويض نمودند و از همان زمان ارم شركت در تمام دنيا با نام diamond logo معروف شد .
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
در سال 1946 لوگو جهاني شد و رنگ زرد براي آن برگزيده شد .
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
در سال 1959 دوباره لوگو سيه و سفيد شد و تنها نام Renault درون لوگو قرار گرفت .
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
در سال 1972 يك لوگوي مدرن براي شركت برگزيده شد . اين لوگو بسيار مدرن و مختصر بود و نشان دهنده يك لوزي پويا و ديناميك بود .
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
در سال 1992 شركت تصميم به ايجاد يك موج نواوري نمود و همزمان لوگو قبلي را نيز تغيير داد و برجسته تر نمود .
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
در سال 2004 شركت لوگوي قبلي را درون يك پس زمينه زرد گرم قرار داد .
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
در سال 2007 شركت به عنون سمبلي از كيفيت شناخته مي شد و با تغيير اندكي نام شركت را نيز در كنار لوگو درون پس زمينه زرد قرار داد .
Circuit City
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
فروشگاه هاي Circuit City در امريكا فروشنده كامپيوتر ، نرم افزارهاي سرگرم كننده و .... مي باشند .اولين شعبه اين فروشگاه در سال 1949 توسط Samuel S. Wurtzel در ويرجينيا تاسيس شد . در سال 1959 4 شعبه تلويزيون و لوازم الكترنيكي در آمريكا از آن زده شد . در حال حاضر اين فروشگاه در امريكا 155 شعبه دارد.
لوگو اين فروشگاه نام آن درون يك دايره با رنگ قرمز مدرن و پرحرارت است . هر چند به نظر مي رسد اين لوگو به زودي تغيير داده شده و با اصول گرافيكي بهتري به روز مي شود .
Panera Bread
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
Panera Bread مجموعه اي از كافه رستوران هاي زنجيره اي در آمريكا و كاناداست كه به فروش نان و انواع شيريني ، سوپ ، ساندويچ و .. را عرضه مي كند .
ارم اتين كافه ها تصور زني با موهاي پريشان است كه قرصي نان را در دست دارد . لوگوي كافه مرتبط با شعار ان يعني loaf of bread in every arm مي باشد . طراحي اين لوگو موسسه Heckler بوده است .
Banca Transilvania
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
اين بانك در سال 2003 شروع به كار نمود اما به دليل عملكرد موفق اكنون در جهان شناخته شده است . شعبه مركزي اين بانك در Transylvania قرار دارد كه نام بانك نيز در حقيقت نشان دهنده همين موضوع است .
لوگوي بانك سپري است كه درون ان نام بانك به صورت ختصاري نوشته شده است و نام كامل نز درون ان قرار دارد . سپر در حقيقت استعاره اي از اين است كه بانك از پول و سود مشتريان محافظت مي كند . در زير سپر نيز 2 خط قرار دارد كه نشان دهنده ادامه دار بودن فعاليت و پايداري آن است .
رنگ لوگو زرد و سياه است كه از نظر روان شناسي زرد نشان دهنده گرمي و اعتماد و سياه نشان دهنده اعتماد و قدرت مي باشد . اين تركيب رنگ را بسيار موفق و قوي مي دانند .
Alliance Boots
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
Alliance Boots يكي از بزرگترين داروسازي هاي انگلستان و اروپاست كه شهرت جهاني دارد .
اين لگو در نگاه اول نوعي حس استحكام و اعتماد را به ببينده مي دهد و ظاهر دوار ان در حقيقت علامتي بر پويايي و رو به جلو حركت كردن شركت است . همچنين انتخاب بيضي براي كادر لوگو نشان دهنده جهاني و بين المللي بودن اين شركت است .
اين شركت از ادغام دو شركت Alliance و Boots تاسيس شده و لوگوي آن نز تركيب دو لگوي قبلي است . بيضي اشناي Boots به صورت دو هلا باز شده به نحوي كه ياداور 4 فلش لوگوي Alliance مي باشد .
رنگ لوگو نيز تركيب سبز و آبي يعني همان تركيب قديمي دو لوگو مي باشد .
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
Daifuku
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
Daifuku يك موسسه حمل و نقل كالا بين كارخانجات و محل هاي توزيع و ... است . آنها در پي اين هستند كه در اين صنعت حرف اول را بزنند . هزينه ، امنيت ، عدم الودن محيط زيست ، كيفيت و تحويل به موقع موضوعات مورد توجه آنهاست .
در هفتادمين سال تاسيس به يمن هدف گيري هاي جديد موسسه اين لوگوي جديد را معرفي نمود . همچنين شعار تبليغاتي آنها به صورت زير تغير يفات .
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
لوگوي شركت كه همان نام شركت است در سال 1969 از بين 18 طرح انتخاب شد . در طول زمان تغييرات اندكي نمود و در سال 2007 براي نشان دادن اهميت شركت و جهاني شدن ان فونت ان تغيير كرد و فونت برجسته تري براي اين كار برگزيده شد .
EMOBILE
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
EMOBILE كه يك شركت مرتبط با موبايل است نيز در سال 2007 لوگوي جديدي معرفي كرده است .
رنگ اين لوگو قرمز و سمبلي از دنياي ژررف موبايل ، تلاش ها و رقابت هاي شديد شركت و انرژي فراوان آن مي باشد .
لوگو دو حرف كنار هم است كه از زواياي مختلف مي توان هر دو را E يا M خواند . هدف از اين طراحي نشان دادن ديدگاه كمپاني در شكست ديوارهاي قديمي عرف و نوآوري و خلاقيت و استقبال از ايده هاي جديد است .
طراحي تيز و در عين حال گرد و ملايم آنها نشان دهنده نواوري و احترام انها به راحتي مردم است .
NTT SMARTCONNECT
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
اين شركت در زمينه ارتباط از راه دور و شبكه و سيستم اطلاعاتي فعال است . در سال 2000 تاسيس شده است .
رنگ لوگوي آنها يك ابي تيره است كه ياداور كهكشان و فضاي نامتنهاي آن است . اين لوگو سمبلي از اين است كه اينترنت هسته اصلي كار شركت است اما در اطراف اينترنت فضاي گسترده اي وجود دارد . كره هاي سفيد كه در 3 جهت قرار گرفته اند نيز نشانه سه قسمت اصلي شركت مي باشند . 3قسمت الن عبارتند از the Housing, Hosting,and Streaming Business Divisions.
به صورت ساختاري نيز اين سه قسمت را بدين گونه نشان مي دهند :
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
انتخاب رنگ ها بر اساس فرمول سنتي گرافيك يعني آبي نشان اعتماد ، سبز نشان دوستي و قرمز نشان تحرك و پيشرفت مي باشد .
Hall and Woodhouse
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
Hall and Woodhouse يك شركت آبجوسازي است كه در سال 1777 توسط Charles Hall در انگلستان تاسيس شد .
انها در سال 1875 لوگوي راسو را انتخاب كردند و از همين رو اولين مشروب توليدي معروف خود را راسو ناميدند كه اين انتخاب نام راسو بر رو مشروبشان و لوگوي راسوي انها را جاودانه نمود .
لوگوي انها يك راسوست كه در طول زمان تغييرات زيادي كرده است . اولين لوگو در سال 1875 به صورت زير معرفي شد
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
درسال 1888 لوگو به صورت زير تغيير يافت .
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
از 1950 تا 1970
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
دهه 1970
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
دهه 1980
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
1996 تا 2000
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
2000 تا 2005
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
فعلي
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
باشگاه كتاب Go On Girl!
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]!+Book+Club.bmp
باشگاه مذكور يك باشگاه كتاب الكترونيكي است كه در سال 1991 بنيان نهاده شد . لوگوي باشگاه نيز توسط همسر يكي از بنين گذران ان (Earl ) طراحي شده است .
لوگو يك دختر كتاب خوان را به صورت كميك و بامزه نشان مي دهد .
Swisscom
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
1849 تا 1923
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
بعد از اينكه اداره پست و ارتباطات در سوئيس به صورت مركزي در امد آنها به دنبال لوگويي مي گشتند و براي اين لوگو يك شيپور پستي –ارتباطي ، رزهاي كوه آلپ و برگهاي بلوط را در نظر گرفتند .
1923 تا 1927
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
در اين زمان در لوگو علاوه بر شيپور پست يك تير تلگراف نيز وجود دارد و صليب معروف سوئيسي با هاله اي نور نيز در وسط لوگو مشاهده مي شود .
1927 تا 1929
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
سازمان پست و تلگراف و تلفن در سوئيس ادغام شده اند . لوگوي جديد به صورت خاص تاكيدي بر سمبل سوئيس يعني صليب معروف انها به همراه هاله اي نور دارد . يك دكل تافن/تلگراف هم كه سيم هايي از ان منشعب است نماد خود اداره مي باشد .
1929 تا 1931
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
در اينجا براي مشخص تر نمودن لوگو ان را درون يك مستطيل نشان داند و هر ارگاني نيز مي توانست لوگوي خود را داشته باشد .
1931 تا 1936
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
در اينجا قرار شد شيپور پستي براي هر 3 ارگان استفاده شود زيرا منشا هر ارتباطي پست بوده است .
1936 تا 1939
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
در اين زمان حرف اول 3 ارگان به صورت PTT در پايين لوگو قرار گرفت .
1940 تا 1982
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
شيپور پستي حذف شد و لوگو ارم سوئيس به علاوه نام اختصاري سازمان يعني PTT شد .
1982 تا 1993
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
در اين زمان با تركيب همان صليب و نام اختصاري يك لوگوي مدرن تر طراحي گشت .
1993 تا 1997
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
شركت telecom براي نشان دادن موجوديت مستقل خود نامش را به لوگو مربوطه اضافه نمود .
1997
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
نام شركت به Swisscom تغيير يافت و به دنبال ان لوگوي جديد و ساده اي معرفي نمود .
2008
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
لوگوي جديد آنها مدرن تر و رنگي تر مي باشد . اين لوگو سمبلي از بازار گسترده و متنوع انها در بازار ارتباطات و رسانه اي و همچنين مشتريان متنوع آنهاست .
فونت مورد استفاده نيز فونت جديد و تازه اي مي باشد .
Hitachi Chemical
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
Hitachi Chemical اولين بار در سال 1912 در زمينه عايق هاي الكتريكي شروع به كار نمود و بعد وارد عرصه مواد شيميايي شد .
لوگوي شركت نام شركت است كه حرف C آن به صورت قطره آبي در حال افتادن است هدف نشان دادن انرژي و نيروي حيات است كه باعث مي گردد راه هاي سنتي را پشت سر گذاشت و به راه هاي جديد انديشيد . حروف لوگو ايتاليك و متمايل به جلو مي باشند كه نشان دهنده سرعت شركت در حركت به جلو براي دست يابي به راه هايي جهت رفع مشكلات و نيازهاي مشتريان است .
رنگ لوگو ابي اسمان و دريا و نشان هدف شركت در مورد توجه به محيط زيست مي باشد .
spreadshirt
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
spreadshirt يك شركت آلماني است كه به شما امكان مي دهد به صورت انلاين لباس مورد نظر خود را طراحي يا خريداري نموده يا به فروش برسانيد.
اين شركت در سال 2001 تاسيس شد .
آنها براي انتخاب لوگو يك مسابقه برگزار نمودند و از بين 2,800 طرح لوگوي ‘Love Tab’ كه توسط Kim Larsen طراحي شده بود برنده شد . Kim يك گرافيست جوان سوئدي است .
هدف انها انتخاب يك لوگوي ساده بوده است . قلب نشان عشق و علاقه به چيزي است كه طراحي نموده ايد و كوك يا بخيه نشنه اي از عمليات لازم براي دوختن لباس هاست .
WOMEN'S EURO 2009
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
اين سري از مسابقات در فنلاند برگزار خواهد شد .
در اين لوگو سعي شده تا به كمك تصوير جام اين مسابقات يك لوگوي مدرن و پرانرژي تصوير شود .
رنگ لوگو پالتي از رنگ زرد روشن تا نارنجي تيره است . اين رنگ ها ياداور شادي و نشاط و سمبلي از طلوعي تازه در دوره اين مسابقات مي باشد . همچنين با نوشتن نام UEFA درون يك كمان در حقيقت پلي به تاريخچه و گذشته اين مسابقات نيز كشيده شده است .
در زير تصوير اصلي لوگو عبارت FINLAND 2009 يعني زمان و مكان مسابقات نيز نوشته شده است .
دانشگاه مديريت سنگاپور
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
لوگوي دانشگاه SMU سر يك شير مي باشد كه سمبلي از قدرت ، درايت و قابليت اعتماد است . همچنين اين لوگو نمادي از نام اوليه و قديمي سنگاپوور يعني Lion City مي باشد .
تصوير شير به وسيله روش معروف چيني tangram ترسيم شده است . tangram مجموعه 7 تصوير هندسي درون يك مربع است . به وسيله اين هفت طرح مي توان انواع و اقسام شكل ها را تصوير نمود .
رنگ لوگو نيز يك ابي تيره و كلاسيك است . همچنين از رنگ طلايي كه نماد فراوني و غني بودن است استفاده شده است .
CrimsonLogic
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
CrimsonLogic يك شركت مشاوره قوي در دنياست كه در زمينه بهروره وي ، روش هاي مديرتي و فرآيندي و .... به كارخانجات و شركت هاي مهم دنيا مشاوره مي دهد .
لوگوي اين شركت نمايي از يك صدف حلزوني است كه ان را نماد كاملي از طبيعت نيز مي دانند . اين حلزون از دواير متحدالمركز متناسبي تشكيل شده كه به صورت لايه هاي مختلف و نمادي از امتيازهاي كمي يكي بعد از ديگري روي هم قرار مي گيرند . نسبت طلايي در اين طرح كاملا رعايت شده است . اين نظم و دقت زياد سمبلي از دقت و هوش افراد اين شركت در حل مسائل در دنياي مدرن است .
همچنين پوييي شركت با بسته نبودن اين صدف نشان داده شده است . در حقيقت چابكي ، انرژي و سرعت از مركز منشع گرفته و تا بي نهايت ادامه دارد .
رنگ لوگو نيز رنگ قرمزي مشابه با رنگ خون است كه بيانگر كار گروهي و احساسات نهفته در اين كار است .
the International Year of Potato
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
لوگوي اين شركت توسط طراح ايتاليايي Giancarlo de Pol طراحي شده است .
لوگوي اين موسسه بسيار جالب توجه است . در بالا بشقابي پر از سيب زميني ها كشت شده و در پايين يك سيب زميني طلايي كاشته شده درون زمين سمبلي از ارتباط انسان با زمين و زراعت . همچنين شعار آنها Hidden treasure نشان دهنده اهميت سيب زميني براي مردم روستا ، اقتصاد جهاني و امور تغذيه است .
بانك نيوزلند
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
محيط لوگو يك مربع است كه در حقيقت تغيير شكل داده شده سپري است كه در دهه 50 و 60 لوگوي اين بانك محسوب مي شد .
تا پايان دهه 60 بر روي سپر مذكور مرغ محلي نيوزلند يا مرغ كيوي قرار داشت كه بر روي دسته اي علف نشسته بود .
ستاره هاي نقره اي نيز برگرفته از ستاره هاي پرچم اين كشور است . 5 نقطه طلايي نيز نمادي از سكه هاي طلا و مرتبط با كار بانك است كه در لوگوي بانك هاي ديگر دني نيز ديده مي شوند .
2 خط طلايي كه حالت يك v برعكس را دارند chevronels ناميده مي شوند و جهت جدا كردن ستاره ها و پولك هاي طلايي استفاده شده اند
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
احمد ترابی
16-05-2009, 18:31
این نشانه نایک خیلی بی کیفیته اندازهش هم خیلی کوچیکه
میشه بزرگتر بزارین.خیلی لازمه
این نشانه نایک خیلی بی کیفیته اندازهش هم خیلی کوچیکه
میشه بزرگتر بزارین.خیلی لازمه
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
SingTel
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
لوگوي SingTel يك بيضي و دو مربع مي باشد . بيضي نمايد از جهاني بودن اين كمپاني است و دو مربع نمادي از نوآوري و دستگاه هاي پيشرفته تكنولوژيكي انهاست .
در زير لوگو نام شركت با فونت A Type كه معروف به ايجاد حالتي گرم و دوستانه است نشان داده شده است و علت ان ماهيت ارتباطي كارهاي شركت با مشتريان مي باشد .
رنگ لوگو تركيبي از سياه و قرمز و نشاني از پايداري و جست و جوگري مي باشد .
ENI
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
Eni يك شركت گاز و نفت ايتاليايي است .
لوگوي شركت يك سگ 6پاست كه در ايتاليا و دنيا نماد انرژي محسوب مي شود . طراح اين لوگو Luigi Broggini بود و اين موضوع تنها پس از مرگ وي فاش شد .
گفته مي شود اين سگ 6پا نمادي از 4 چرخ اتومبيل و دو پاي راننده مي باشد . سمبلي از اينكه تركيب راننده و ماشين يكي از سريع ترين حركت هاي دنيا را ارائه خواهد نمود.
همچنين در افسانه هاي آفريقايي حيواني با پاهايي بيشتر از تعداد نرمال نماد قدرت مي باشد .
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
در سال 1998 آنها لوگوي خود را بازبيني كرده و نماي مدرن تري به آن بخشيدند .
سگ 6 پا درون مربع زردي قرار گرفته كه توسط يك خط قرمز به دو قسمت تقسيم شده است . همچنين با در نظر گرفتن تمام قواعد هندسي و زيباشناسي لوگوي سگ را كوچك تر كرده و هم سايز نام سازمان نموده اند .
Dawn archi
18-05-2009, 16:41
چرا در باره آرم نایک توضیحی نیست؟
نوشته شده توسط احمد ترابی
این نشانه نایک خیلی بی کیفیته اندازهش هم خیلی کوچیکه
میشه بزرگتر بزارین.خیلی لازمه
این لینک آرم باسایزبزرگ:
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
واین هم مختصری توضیح راجع به تاریخچه...
البته توضیح رو از یک انجمن دیگه نقل قول میکنم...:
نايك
لوگو مربوط به مارك نايك يكي از معروفترين لوگوهاي دنياست و شايد كمتر كسي باشد كه باديدن اين علامت به ياد مارك معروف نايك نيفتد . اين مارك در دنيا به "JUST DO IT !" معروف است و سوپراستارهاي زيادي مانند Michael Jordan, LeBron James, Andre Agassi, Shane Warne, Maria Sharapova, Venus و Serena Williams از اين مارك استفاده مي كنند .
نام كمپاني نايك از نام الهه پيروزي در يونان باستان گرفته شده است . و لوگوي مربوطه در سال 1971 توسط Carolyn Davidson به قيمت بسيار پايين 35 دلار طراحي گشته است . منظور از اين لوگو بالهاي الهه پيروزي است . اولين باري كه لوگوي مربوطه در سال 1971 طراحي گشت نام نايك با رنگ نارنجي بر بالاي اين تصوير نوشته مي شد . شايد بتوان گفت كه آرم اين شركت حتي از نام آن نيز معروفتر گشته است .
آرم چك مارك معروف در سال 1995 به طور رسمي به عنوان آرم تجاري شركت نايك ثبت گشت . اين بالهاي مجرد طراحي شده توسط Carolyn Davidson آرم بسيار بامعنايي براي كمپاني توليد كننده كفشهاي ورزشي مي باشد .
===
لینک منبع:
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید:31:
ZEON
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
ZEON به عنوان اولين شركت توليد كننده صمغ پليوينيل كلريد در ژاپن تاسيس شد . آنها نام شركت خود را Geon گذاشتند كه تركيب دو كلمه يوناني Geo به معناي زمين و eon به كنايه از جاودانگي مي باشد و هدفشان نشان دادن موفقيت جاوداني محصولات حاصل از زمين بود .بعد از مدتي نام شركت به ZEON تغيير يافت .
لوگوي آنها نيز حرف Z اول نام شركت و نشان دهنده همه اهداف آنها از نام گذاري شركت مي باشد . 2 خط آبي افقي Z نشان دهنده زمين و اسمان و خط مورب سبز Z نشان دهنده پويايي شركت و ارتباطش با اجتماع است .
ZEON
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
ضمن تشکر
برای تکمیل بایدعرض کنم که حالت "نوار"مانندآرم هم "اشاره ی ظریفی "داره به تعریف ""پلیمر""که "رزین"(صمغ)پلی وینیل کلراید PVC هم یکی ازاون مجموعه هست :
بسپار یا پليمر (به انگلیسی: polymer) مادهای شامل مولکولهای بزرگی است که از واحدهای کوچک تکرار شونده که تکپار یا مونومر نامیده می شود، ساخته شده است.
ازویکی پدیا
:11:
ThyssenKrupp
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
اين شركت از ادغام دو شركت Thyssen و Krupp تشكيل شده است . بعد از ادغام اعلاميه اي داده شد و از كاركنان خواسته شد تا لوگوهاي خود را پيشنهاد دهند لوگوهايي كه هم نشان دهنده ريشه هاي اصلي شركت و هم پويايي آن باشد . لوگوي جديد شامل كمان لوگوي Thyssen و 3 حلقه لوگوي Krupp مي شود .
masoud49
20-07-2009, 23:36
خواهشمندم در مورد لوگوی LG توضیح بدید..........
خواهشمندم در مورد لوگوی LG توضیح بدید..........
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
کارخانه ال جی یک کارخانه کره ای می باشد که در سال 1947 تحت نام Lucky-Goldstar ایجاد شد . و در سال 1955 این نام کوتاه شد و به صورت ال جی مورد استفاده قرار گرفت .
لوگوی ال جی شامل حرف L و یک حرف G در درون یک دایره می باشد جهان ، آینده ، جوانی ، بشریت و تکنولوژی است . این لوگو نمادی از تلاش کارخانه ال جی برای ایجاد ارتباط با مشتریان در درو دنیا می باشد .
لوگو از 2 قسمت تشکیل شده است : حروف ال جی به رنگ خاکستری و یک تصویر ادمک ( تشکیل شده از حروف ال جی ) در درون دایره با رنگ قرمزی که خاص کارخانه ال جی می باشد . رنگ قرمز که رنگ اصلی تشکیل دهنده لوگو است نمادی از دوستی است و این احساس را که قرار است این مارک بهترین خدمات را ارائه دهد به مشتری انتقال می دهد . رنگ خاکستری نیز نشانی از قابلیت اعتماد تکنولوژیک است .
به طور خلاصه تر می توان گفت دایره نمادی از کره زمین است و صورتک خندان ایجاد شده نشانی از دوستی و قابلیت دسترسی است .
قابل ذکر است که اگر دقت کنیم این نماد به صورت نامتقارن ( فضای خالی بالا سمت راست ) طراحی شده است تا نشانه ای از قابلیت انطباق و انعطاف شرکت باشد . و هم چنین یک چشم بودن ادمک یادآور نشانه گیری و به دنبال هدف بودن است .
شعار شرکت نیز LIFE'S GOOD می باشد . و نشان دهنده هدف شرکت است و انچه که شرکت به طور مستمر سعی در ایجاد ان دارد . این شعار را به صورت مدور در کنار لوگو می نویسند تا نشانی از یکتایی و هویت کارخانه گردد .
و صورتک خندان ایجاد شده نشانی از دوستی و قابلیت دسترسی است . دقیقا..
آفرین برشما...بله همینطور هست :11:
قابل ذکر است که اگر دقت کنیم این نماد به صورت نامتقارن ( فضای خالی بالا سمت راست ) طراحی شده است تا نشانه ای از قابلیت انطباق و انعطاف شرکت باشد . و هم چنین یک چشم بودن ادمک یادآور نشانه گیری و به دنبال هدف بودن است .استعاره ی درستی هست این "لوگو"وبه جا..بارمعنائی زیبائی داره...
====
شادباشید
=====
دوستان لطفا دقت کنند...
این تاپیک حدود 3ساله که ایجادشده وهنوزهم یکی از بهترین وبه روز ترین تاپیک ها ی "مرجع"هست
masoud49
19-09-2009, 13:03
در مورد لوگوهای شرکت های هواپیمایی کشوری (ایران) توضیح بدید لطفا.
در مورد لوگوهای شرکت های هواپیمایی کشوری (ایران) توضیح بدید لطفا.
کدومشون منظورتونه؟
masoud49
19-09-2009, 23:31
همه ترجیحا. میتونید از هما بگید و بعد از آسمان و ماهان و آریا و کاسپین غیره.
ضمن اینکه سوالی که برام مدتهاست دارم اینه که نمادهای باشگاههای فوتبال چجوری بوجود اومده بخصوص باشگاههای ایران . اگه توضیح بدید ممنون میشم بخصوص نمادهای باشگاههای انگلیس پیچیده است.
همه ترجیحا. میتونید از هما بگید و بعد از آسمان و ماهان و آریا و کاسپین غیره.
ضمن اینکه سوالی که برام مدتهاست دارم اینه که نمادهای باشگاههای فوتبال چجوری بوجود اومده بخصوص باشگاههای ایران . اگه توضیح بدید ممنون میشم بخصوص نمادهای باشگاههای انگلیس پیچیده است.
ای بنازم اشتهارو:دی
کم وکسری دیگه ای نبود؟:24:
اخوی این هاکه خودشون یه کتاب میشن...:19:
====
ازشوخی بگذریم...
===
این از اولیش:
====
هما
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
===
ادوارد دیگران زهرابیان که در برخی نوشتههای فارسی به نادرست "ظهرابیان" نوشته شده است، سال 1318 در تهران متولد شد. به خاطر علاقهای که از همان کودکی به معماری داشت، دوره متوسطه را در دبیرستان البرز میگذراند و دیپلم ریاضی میگیرد تا بتواند رشته معماری را در دانشگاه ادامه دهد. در کلاسهای نقاشی دبیرستان خودش را باز مینماید تا جایی که در مسابقه طراحی نخستین نشانه دبیرستان البرز، برگزیده میشود و نشانهاش سالها، بر سر در و سرکاغذهای این دبیرستان نقش میبندد.
به واسطه شغل پدر، از بیشتر شهرهای کشور دیدن میکند و این سفرهای بسیار، سببساز آشنایی با تاریخ و فرهنگ کشورش میشود.
در فاصله سالهای دبیرستان تا دانشگاه، برای کمک به برادر بزرگتر که او هم معماری میخوانده است، پایش به آتلیههای معماری باز میشود و در این راه بر تجربههای طراحی و رسامیاش افزون میگردد.
مهمترین اتفاق هنری زهرابیان، در فاصله پیش از ورود به دانشگاه رخ میدهد. او به طور اتفاقی آگهی فراخوان طراحی نشانه هواپیمایی ملی ایران را که هنوز به "هما" شهره نشده بود، میبیند و نیرویی درونی، انگیزهساز میشود تا طرحی دراندازد. به گفته خودش این طرح از پیش، در ذهناش بوده و منتظر جرقهای تا نمایان شود. او در پی نشانهای بود تا هم پرواز را تداعی کند و هم بازگفت هنر ایران باشد. این شد که به جستجو در بازماندههای تخت جمشید و برگهای کتاب گریشمن، گرم شد تا هما را یافت و آن را به تجربه رسامی در آتلیه دانشکده و دکتر فروغی، آماده ساخت و در مسابقهای شرکت کرد که هوشنگ سیحون و تعدادی از استادان دانشکده هنرهای زیبا، انتخابگران آن بودند.
این نشانه پذیرفته شد و یک سال و اندی بعد، نامهای از هواپیمایی ملی ایران "هما" به شماره 512 و تاریخ 8/9/1341 دریافت کرد که به امضای مدیر عامل هواپیمایی، سرلشگر علی محمد خادمی رسیده بود. در آن نوشته بود:
آقای ادوارد زهرابیان
از اینکه در مسابقه آرم هواپیمایی ملی ایران شرکت نموده و برنده جایزه گردیدید تبریک میگوید و ضمنا به اطلاع میرساند که آرم نامبرده از طرف شرکت به ثبت قانونی رسیده است. او بابت طراحی این نشانه ماندگار فقط پانصد تومان جایزه گرفت....
....
زهرابیان پس از خلق این شاهکار، به ندرت کار گرافیکی دیگری کرد، مگر آنجا که ضرورت بود یا حدیث نفس. مانند نشانهای که برای شرکت خود " پژوهش و عمل" (مشاوران برنامهریزی شهری و منطقهای، معماری و مهندسی) طراحی کرد. نیز نشانه انجمن مهندسان معمار ارامنه ایران که در نمایشگاه آثار گرافیک طراحان ارمنی (که سال گذشته در خانه هنرمندان و به همت ادیک بغوسیان و هنریک خاچاطوریان برپا شد) به نمایش درآمد.
جالب اینکه "هما" که یکی از ماندگارترین نشانههای تاریخ گرافیک نوین ایران نامیده میشود، نخستین اثر یک طراح جوان غیرحرفهای است و دیگر پس از آن، نشانهای در این قد و قواره طرح نکرد. شاید از این رو که علاقه اصلی او معماری است.
در وادی سینمای آمریکا و تا جایی که اطلاع دارم در سینمای جهان، پدیدهای مانند " اورسن ولز" بیهمان است که نخستین اثر بلند سینماییاش (همشهری کین) ماندگارترین فلیم او شد. هنوز هم با وجود گذشت 67 سال از ساخت آن، در نظرسنجی منتقدان مطرح سینمای جهان، به عنوان یکی از ده فیلم برتر تاریخ سینمای جهان (و بیشتر در رده نخست تا سوم) نام میگیرد. ولز زمانی این فیلم را کارگردانی کرد که فقط 26 سال داشت و پیش از آن به جز کارگردانی دو فیلم کوتاه و تجربی، هیچ فیلم بلند نساخته بود.
ولز پس از آن باز هم فیلمهای بلند سینمایی ساخت که به هیچ روی، افتخار همشهری کین را تکرار و تاکید نکرد. او پیش از همشهری کین، هنرپیشه معمولی رادیو و تئاتر بود.
(درباره اورسن ولز و فیلمهایش: بیشتر)
در تاریخ گرافیک نوین ایران، ادوارد زهرابیان، بسان اورسن ولز سینماست؛ خلق شاهکار یگانه در نخستین سالهای جوانی و بیهیچ تجربه حرفهای.====
منبع:
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید===
«هما» در افسانه هاي ايران
در افسانه هاي مردمي« هما » مرغ فرخنده ايست كه گاه از آن با نام «مرغ سعادت» نيز ياد مي شود و در اين باورها همان مرغي است كه اگر سايه او بر كسي افتد او را سعادتمند و اگر بر تارك كسي نشيند او را به شهرياري رساند و شايد واژه همايون و همايوني با اين نام پيوند دارد . در ريگ ودا از سوما يا هوما به هيات پرنده اي ياد مي شود و اين نكته گوياي پيوند هما با گياه هوم است .
با آنكه در اساطير ايراني از مرغي به اين نام نشاني نيست در افسانه هاي مردمي اما هما به هيات هاي مختلف نمايان مي شود و به هيات باز ، شاهين ، عقاب و گاهي مرغ تخم طلا و جز آن پديدار مي شود: در بسياري از روايت هاي كهن ، قهرماني كه غالبا برادري كوچك از مجموعه سه يا هفت برادر است به دياري غريب مي رسد كه شهريار آن مرده است و او را جانشيني نيست و براي يافتن جانشيني براي وي شاهيني يا عقابي پرواز مي دهند . پرنده دست آموز پس از پرواز بر سر قهرمان قصه كه غالبا شاهپوري آواره است مي نشندو قهرمان در آن ديار به شهرياري مي نشيند و سر انجام به شكل رايج اين گونه افسانه ها با سرزمين خويش نيز پيوند مي يابد .
===
پ-ن1:
امیدوارم که بقیه اش روهم "فرانک جان"اگه وقت کنن بزارن اینجا
===
پ-ن2:امیدوارم که هردوتا axبه درستی آپ شده باشن
===
ویرایش...
عکس دومی ظاهرا با....شکن بازمیشه....
سلام magmagfعزيز باتشكر بابت مطلب ارسالي ازنمادهاي كهن مطللبي نداري
دوستِ من تایپک فُسیل شده.
تاریخ آخرین پُست رو مشاهده کن.
vBulletin , Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.