mehrdad12340
09-12-2018, 22:54
در بسیار از مواقع تشخیص داغ شدن موتور جاروبرقی از روی بوی داغ شدن آن می باشد و یا با تست لمس دست می توان به این مهم پی برد. اما گاهی سایر عوامل نیز به همراه این بو خودشان را نشان می دهند که این موضوع برای عیب یابی جارو برقی اهمیت زیادی دارد. مثلا وقتی جارو برقی داغ کند ممکن است به همراه ان صدای ناهنجاری هم شنیده شود و یا لرزشی در جارو برقی دیده شود و یا به غیر از بوی داغی بوی سوختگی هم بدهد. با توجه به هر یک از این مشخصه ها می توان دلایل زیر را به عنوان بارز ترین دلایل وجود مشکل در داغ شدن جارو برقی عنوان کرد:
در مقاله
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید ترموستات جاروبرقی را چک میکنیم :
ترموستات خراب شده است ( علت داغ شدن موتور جاروبرقی )
در برخی از مدل های جارو برقی که البته امروزه در اغلب آنها کار برد دارد ترموستاتی تعبیه شده تا پس از مدتی کارکردن موتور در صورتیکه حرارت موتور به اندازه ای مشخص رسید فرمان خاموش شدن موتور را بدهد. لذا اگر ترموستات در زمان خود وارد عمل نشود موتور داغ می کند و بوی داغی در فضا پیچیده می شود.
راحت ترین تشخیص این عیب میزان کارکرد جارو برقی است که همانگونه که توضیح دادیم اگر بیش از 30 دقیقه جارو کار کند و این بوی داغی به مشام برسد به احتمال زیاد تنها ترموستات خراب است و درست عمل نمی کند. برای این منظور بهتر است با استفاده از یک ترموستات سالم و یا با استفاده از اهم متر ترموستات را چک کنید و در صورت خرابی آن را تعویض کنید.
در مقاله
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنیدخرابی برد جاروبرقی را چک میکنیم :
خرابی برد جارو برقی ( علت داغ شدن موتور جاروبرقی )
گاهی هم ممکن است علت اینکه جارو برقی داغ می کند و در زمان مناسب خاموش نمی شود اطلاعات نا درست و یا سوختن برد باشد. در این حالت ترموستات کار خود را انجام می دهد ولی برد اطلاعات را به موتور انتقل نمی دهد.
در مقاله علت داغ شدن جاروبرقی موتور جاروبرقی را چک میکنیم :
موتور نیم سوز شده است ( علت داغ شدن موتور جاروبرقی )
موتور های جارو برقی از یک سیم پیچ اصلی و یک سیم پیچ راه انداز یا کمکی استفاده می کنند. در هر شرایط ممکن است در بین حلقه های اتصال این سیم پیچ ها و یا کلاف آنها اتصالی بوجود بیاید . این موضوع باعث کوتاه شدن مسیر جریان الکتریکی می شود که نتیجه آن به وجود نیامدن میدان مغناطیسی مناسب برای گردش موتور است که این مهم ترین دلیل در داغی موتور می باشد.
موتور های نیم سوز به شدت جریان مصرف می کنند . برای این کار باید متخصص تعمیر جارو برقی را خبر کنید ولی در حالت کلی باید سیم پیچی عوض شود. هر چند در بسیار مواقع تعویض موتور بهترین راه شاید باشد.
در مقاله
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید ترموستات جاروبرقی را چک میکنیم :
ترموستات خراب شده است ( علت داغ شدن موتور جاروبرقی )
در برخی از مدل های جارو برقی که البته امروزه در اغلب آنها کار برد دارد ترموستاتی تعبیه شده تا پس از مدتی کارکردن موتور در صورتیکه حرارت موتور به اندازه ای مشخص رسید فرمان خاموش شدن موتور را بدهد. لذا اگر ترموستات در زمان خود وارد عمل نشود موتور داغ می کند و بوی داغی در فضا پیچیده می شود.
راحت ترین تشخیص این عیب میزان کارکرد جارو برقی است که همانگونه که توضیح دادیم اگر بیش از 30 دقیقه جارو کار کند و این بوی داغی به مشام برسد به احتمال زیاد تنها ترموستات خراب است و درست عمل نمی کند. برای این منظور بهتر است با استفاده از یک ترموستات سالم و یا با استفاده از اهم متر ترموستات را چک کنید و در صورت خرابی آن را تعویض کنید.
در مقاله
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنیدخرابی برد جاروبرقی را چک میکنیم :
خرابی برد جارو برقی ( علت داغ شدن موتور جاروبرقی )
گاهی هم ممکن است علت اینکه جارو برقی داغ می کند و در زمان مناسب خاموش نمی شود اطلاعات نا درست و یا سوختن برد باشد. در این حالت ترموستات کار خود را انجام می دهد ولی برد اطلاعات را به موتور انتقل نمی دهد.
در مقاله علت داغ شدن جاروبرقی موتور جاروبرقی را چک میکنیم :
موتور نیم سوز شده است ( علت داغ شدن موتور جاروبرقی )
موتور های جارو برقی از یک سیم پیچ اصلی و یک سیم پیچ راه انداز یا کمکی استفاده می کنند. در هر شرایط ممکن است در بین حلقه های اتصال این سیم پیچ ها و یا کلاف آنها اتصالی بوجود بیاید . این موضوع باعث کوتاه شدن مسیر جریان الکتریکی می شود که نتیجه آن به وجود نیامدن میدان مغناطیسی مناسب برای گردش موتور است که این مهم ترین دلیل در داغی موتور می باشد.
موتور های نیم سوز به شدت جریان مصرف می کنند . برای این کار باید متخصص تعمیر جارو برقی را خبر کنید ولی در حالت کلی باید سیم پیچی عوض شود. هر چند در بسیار مواقع تعویض موتور بهترین راه شاید باشد.