PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : دلیل بالا رفت امپر آب پراید ۸۷



Ali mokari
26-09-2018, 11:12
پراید ۸۷خریدم ۱ساله آمپر آبش همش از وسط بالاست تا قرمز هم میره واتر پمپ رادیاتور فشنگی ترموستات همه رو نو کردم ولی بدتر شد ماشینم cng فابریک کارخونس راهنماییم کنید لطفا بدونم از چیه

ksra
26-09-2018, 11:34
سلام
3 تا احتمال داره که اگه اولی باشه خوش شانسی اگر دومی و سومی باشه سخته میشه
احتمال 1 :ماشینت آب روغن قاتی کرده که بایت دریچه تخلیه رادیاتور رو از زیر باز کنی از بالا آب بگیری تو دریچه ورودی و از تخلیه رادیاتور آب و روغن خارج میشه (یه کم ریکا قاتی آب کن تا قشنگ و خوب تمیز بشه)
احتمال 2 : واشر سر سیلندت ترک خورده و باید ببریش مکانیک
احتمال 3 : کلا واشر سرسیلند سوزونده باشی
موفق باشید

دخو
26-09-2018, 12:42
ممکنه از سیمکشی باشد. اتصالی یا قطع وصل شدن به جائی مثل بدنه.

taghi_ramzi
26-09-2018, 13:48
آیا فن کلاً استارت نمیشه یا استارت میشه ولی خنک نمیکنه؟
اگه کلاً استارت نمیشه ممکنه از اون رله های سمت راست کاپوت تقریبا زیر باتری باشه. چون برای من اینجوری شده بود، دستور استارت فن میرفت، ولی فن روشن نمیشد. علامت اصلیش هم اینه که وقتی درجه میره بالا یه صدای تق کوچیک از اون رله میاد، ولی فن روشن نمیشه. با تعویض اون رله مشکل من حل شد. برای من هم مدل هشتاد و هفته

ksra
26-09-2018, 18:31
اگه صدای فن بیاد ممکنه از واشرسرسیند باشه و اگر نیومد با تعویض همون رله درست میشه (قبلا پراید مدل 78 داشتم این مشکل رو پیدا کرد از واشر سرسیلندش بود )
موفق باشید

MOHAMMAD_ASEMOONI
27-09-2018, 10:39
پراید ۸۷خریدم ۱ساله آمپر آبش همش از وسط بالاست
تا قرمز هم میره واتر پمپ رادیاتور فشنگی ترموستات همه رو نو کردم ولی بدتر شد
ماشینم cng فابریک کارخونست
راهنماییم کنید لطفا بدونم از چیه
سلام
با تشکر از دوستانی که نظر دادند
دوست عزیز اگر بخواین بیخودی از روی حدس و گمان قطعات عوض نکنین پس باید اصولی عیب یابی کنین
باید همه ی قطعات سیستم خنک کننده ی موتور رو بشناسید و وظیفه ی هر کدوم رو بدونین تا بتونین اصولی عیب یابی کنین
قطعات اینهاست :
واترپمپ , ترموستات , رادیاتور , درب رادیاتور , منبع انبساط , دربِ منبع انبساط , رادیاتور بخاری , فن , فیوز فن , رله ی دور تندِ فن , رله ی دور کند فن , مقاومتِ دور کند فن , سیمها , فیشها , شیلنگها , بستهای شیلنگها , واشرها , کلیدهای کنترل و قطعاتشون , آمپر حرارت , سنسور آمپر حرارت , سنسور حرارت موتور , ECU , ضدیخ
شاید چیز دیگه ای هم باشه بنده ننوشتم
=================
حالا شما مشکل بالا رفتن آمپر دارید
باید ببینید آیا این بالا رفتنِ حرارت, واقعی هست یا غیر واقعی ؟
غیر واقعی یعنی حرارت بالا نمیره اما به دلیلی مثل معیوب بودنِ سنسور حرارت موتور و یا خراب آمپر و یا درست اتصال نداشتنِ سیم منفی باتری به بدنه , باعث میشه آمپر بره نزدیک قرمز
==========================
اگر واقعی باشه پس باید ببینید توی رادیاتور ضدیخ تازه و کافی هست ؟ یا آب معمولی ؟ یا ضدیخ نشت میکنه و کم میشه ؟ یا ترموستات خرابه و گیر میکنه و باز نمیشه گاهی وقتها ؟ یا ترموستات استانداردِ ماشینتون نیست
ضدیخ باید کافی باشه و رنگش سبز یا قرمز باشه که بستگی به نوع ضدیخ باشه . ضدیخ قهوه ای باید تعویض بشه . مقدار صدیخ باید با موتور کاملاً سرد تا حد MIN یا COLD باشه و با موتور کاملاً گرم تا علامت HOT یا MAX باشه
آیا بیرون رادیاتور و کندنسر کولر تمیر و سالم هست یا له شده و پر از سنگریزه و حشرات و خار و خاشاکه ؟
آیا موقعهای معینی حرارت میره بالا یا وقت و بی وقت ؟



سنسورها رو با دیاگ یا اهم متر میشه چک کرد . سلامتِ فن رو میشه با کشیدنِ فیش سنسور حرارت موتور و با روشن کردنِ کولر چک کرد (با کشیدنِ فیش سنسور باید فن با دور کند روشن بشه . با روشن کردن کولر باید فن فوراً با دور تند روشن بشه )
اگر آمپر میره تا نزدیک قرمز و یهو برمیگرده پایین پس ترموستات گیردار و باید عوض بشه
اینها جزئی از اطلاعاتی بود که تهمیرکار و صاحب ماشین باید بدونند برای نگهداری و سرویس و برای عیب یابی و تعمیر
.
===================================
صرفه جویی های میلیونی در هزینه های خودرو و زندگی
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]