PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : لرزش پراید در حالت درجا



mnd62m
06-09-2018, 06:55
سلام دوستان به مشکل هست رو اعصابه لطفاً راهنمایی کنید
ماشین رو وقتی روشن میکنم خیلی نرم و عالی کار می‌کنه
بعد از حرکت و مقداری گرم شدن ماشین رو که متوقف میکنم در حالت توقف و روشن با دور پایین موتور ، بدنه و فرمان لرزش زیادی داره وقتی یه کم گاز میدم و دور موتور بالای هزار میره خوب میشه
به مکانیک هم نشون دادم شمع و وایر و دیاگ و ... انجام دادم خوب نشد که نشد
کسی پیش اومده این حالت براش؟

mohamad skystar
06-09-2018, 09:23
سلام دوستان به مشکل هست رو اعصابه لطفاً راهنمایی کنید
ماشین رو وقتی روشن میکنم خیلی نرم و عالی کار می‌کنه
بعد از حرکت و مقداری گرم شدن ماشین رو که متوقف میکنم در حالت توقف و روشن با دور پایین موتور ، بدنه و فرمان لرزش زیادی داره وقتی یه کم گاز میدم و دور موتور بالای هزار میره خوب میشه
به مکانیک هم نشون دادم شمع و وایر و دیاگ و ... انجام دادم خوب نشد که نشد
کسی پیش اومده این حالت براش؟

شمع و وایر رو تعویض کردین یا بازدید کردین ؟
کثیف بودن فیلتر بنزین هم میتونه باعث اختلال در سوخت رسانی به موتور بشه
استپر موتور رو چک کنید
ورودی های سوخت رسانی رو چک کنید

mnd62m
06-09-2018, 20:13
شمع و وایر عوض کردن
سیستم انژکتور کالا نظافت و شستشو داده شده
دو گانه هست هم روی گاز هم روی بنزین اینطور میشه

radarz
06-09-2018, 20:18
جلوبندی رو بررسی کنید پولوس ها و ...

hamid3369
06-09-2018, 21:05
تمام پیچ و اتصالات رو چک کنید روغن مرغوب بریزید احتراق موتور رو بررسی کنید
فیلر شمع هارو تنضیم کنید..شاسی و اتصالات همه رو چک کنید

MOHAMMAD_ASEMOONI
07-09-2018, 16:16
سلام

ساده ترین راه حل :
همون موقع که لرزش داره کمی پیچ سلو رو سفت کنین تا دور موتور نرمال بشه
راه حلهای دیگه:
اگر دلکو داره , موقع لرزش ,کمی دلکو رو به چپ یا راست بچرخونین . حدود 6mm فقط . اگر درست نشد برگردونینش سر جای اولش
گپ شمعها تنظیم باشه . حدود 1mm
مقاومت وایرها تک تک چک بشه . باید بیش از 5000 اهم نباشه وگرنه همون وایر نیم سوزه
نبازی به خرید وایر نو نیست . مکانیکی ها پر هست از وایرهای سالم چون یک وایر خراب میشه ولی همه رو عوض میکنند !!!
کثیفی بیرون رادباتور و کندنسر کولر هم خیلب تاثیر داره . باید عاری از گل و لای حشرات و آشغال باشه . بهتره از سمت داخل با فشار بسیار بسیار شدید آب شسته بشه
خرابی سوپتپ سیستم pcv هم باعث لرزش در دور آرام میشه .سواپِ همون شیلنگی که از سرسیلندر وصله به منیفولد هوا و بخار روغن زیر میل لنگ رو میفرسته توی منیفولد هوا و سپس سیلندرها
.

P ===================================
صرفه جویی های میلیونی در هزینه های خودرو و زندگی
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

siava5h
08-09-2018, 11:09
سلام دوستان به مشکل هست رو اعصابه لطفاً راهنمایی کنید
ماشین رو وقتی روشن میکنم خیلی نرم و عالی کار می‌کنه
بعد از حرکت و مقداری گرم شدن ماشین رو که متوقف میکنم در حالت توقف و روشن با دور پایین موتور ، بدنه و فرمان لرزش زیادی داره وقتی یه کم گاز میدم و دور موتور بالای هزار میره خوب میشه
به مکانیک هم نشون دادم شمع و وایر و دیاگ و ... انجام دادم خوب نشد که نشد
کسی پیش اومده این حالت براش؟

سلام.
بهتر بود میگفتی که ماشین چی هست و مدل چه سالی هست. و در چه دور موتوری این لرزش اتفاق میافته

اول که روشن میکنی به دلیل اینکه ماشین سرد بوده، سیستم ساسات فعال میشه و موتور کمی گاز میخوره و مسلما مشکلی با لرزش نخواهی داشت.
بعد از گذشت مدتی که موتور گرم میش، سیستم ساسات غیر فعل میشه و موتور به پایین ترین دور میرسه.

لرزشها همیشه ناشی از یک سیکل ارتعاشی هستن. پس بایستی یک چیزی در گردش باشه. حال لرزش میتونه از خود عامل گردنده باشه و یا نگه دارنده های گردنده باشن.
وقتی ماشین در حال توقف هست، ما فقط یک عامل گرنده داریم اون هم موتور هست.

اگر از محتمل ترین به نادر ترین احتمالات بریم، تقریبا به ترتیب زیر هست.
1- سیستم احتراق، که میتونه مشکل به این صورت باشه که یکی از پیستونها احتراق نداشته باشه. که چندین عامل داره. اینکه سوخت رسانی به اون پیستون درست انجام نمیشه، خصوصا در دور پایین که از مشکلاتش دیر روشن شدن موتور هست. و یا اینکه جرقه زنی در شمع صورت نمیگیره که یا وایرها و یا خود شمع مشکل دار هستن. ویا حتی کویل مشکل دار باشه.

2- زمان نامناسب در جرقه زدن. که باز هم مشکلاتی مثل دیر روشن رو داره و دود کردن از اگزوز و ارتعاش موتور . این موضوع دو حالت داره. یک اینکه موتور به خوبی روشن میشه اما در دورهای بالا توانش خیلی کمه و صدای موتور خیلی شدیده. و دیگری اینکه موتور دیر روشن میشه اما در دورهای بالا قدرت خیلی خوبی داره ولی لرزش در دور پایین شدیده. که این مسایل ناشی از تنظیم دلکو در موتورهای قدیمی هست و همچنین برای موتورای جدید از طریق سنسور میل لنگ و ecu برای زمان جرقه زنی کنترل میشه

3- آسیب دیدن نگه دارنده ها. مثل شکستن دسته موتور یا بلبرینگها. که البته در داخل موتور بلبرینگ نداریم. بلبرینگها همه در بیرون از موتور قرار دارن. که مربوط به محل قرار گیری تسمه ها و دینام و کولر میشه.

4- پدیده تشدید. این پدیده جز نادرترین احتمالات هست. که این خودش یک مقوله عجیب قریبیه که بحث کردن نداره.

اما حدس من دور پایین بودن موتور هست. در موتور پیکان و پراید کاربراتوری دور موتور 800rpm دور آرام مناسبی بود که در دور 1000 دور هیچ لرزش و خاموش کردنی اتفاق نمیافتاد. اما برای خودروهای انژکتوری دور موتور 1000 دور مناسب است.
اگر دور موتور به حدی پایین بیاد که به آستانه خاموش شدن برسه، لرزش موتور بسار شدید میشه.

mnd62m
08-09-2018, 22:23
با تشکر از همه دوستان که زحمت کشیدند و متن رو خوندند و جواب دادند
با مراجعه به یک مکانیک که معرفی شده بود مشکل برطرف شد
درباره علتش پرسیدم گفت سنسور دور موتور رو تعویض کرده دیگه چیز زیادی نگفت
برای تجربه دوستان عرض میکنم، ایشالله که بشه مشکل بعضی دوستان حال بشه از این راه

خودرو من هم هم پراید مدل 90 بود که روی دور موتور 900 تا 1100لرزش پیدا می‌کرد