PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : اين error ماله چيه؟؟؟



saman_uv
09-05-2005, 06:55
سلام
THE REQUEST COLD NOT BE PERFORMED BECAUSE OF AN I/O DEVICE ERROR

پيشاپيش ممنونم

M.R.M
09-05-2005, 07:42
سلام دوست عزيز.
اين پيغام خطا در هنگام استفاده از يك قطعه سخت افزاري ( معمولا ) رخ ميدهد.
براي مثال موقع خواندن اطلاعات روي فلاپي و يا DVD Rom و ...
بنابراين اگر برايتان امكان دارد زمان و حالت به وقوع پيوستن اين پيغام خطا را بگوييد تا راه حل برطرف كردن مشكل را خدمتتان عرض كنيم.
موفق باشيد.

saman_uv
09-05-2005, 10:33
سلام مدير:
يه cd ميخوام كپي كنم اين ارور رو ميده البته از تو داسم كپي كنم با همين ارور مواجه ميشم

farhad resalati
09-05-2005, 11:55
cdممكنه قفل داشته باشه كه بايد از برنامه مخصوصش استفاده كني

Mohammad
09-05-2005, 12:35
شايدم سي دي خراب شده باشه!!

M.R.M
09-05-2005, 12:40
سلام دوست عزيز.
براي مشكل شما من دو حالت را در نظر ميگيرم و شما هم با كنترل آنها بهترين روش را انتخاب كنيد:

در ابتدا فرض ميكنم كه سي دي شما هيچ مشكلي ندارد ، يعني خش دار نبوده و اطلاعات درون آن به درستي رايت شده اند ، در اين صورت مراحل زير را انجام دهيد :
ابتدا وارد Control Panel شده و روي آيكن System دوبار كليك كنيد. سپس از شاخه Hardware روي دكمه Device Manager كليك كنيد.
در ليستي كه ظاهر ميشود روي مثبت كنار عبارت IDE ATA/ATAPI controllers كليك كنيد.
در زيرمجموعه آن روي عبارت Secondary IDE Channel راست كليك كرده و گزينه Properties را انتخاب كنيد ( يا روي آن عبارت دوبار كليك كنيد ).
در صفحه اي كه باز ميشود وارد شاخه Advanced Settings شده و در قسمت Device 1 به عبارت موجود در جلوي Transfer Mode توجه كنيد.
اگر عبارت DMA if available بود ( كه معمولا همين است )، روي ليست كشويي موجود كليك كرده و گزينه PIO Only را انتخاب كنيد ، سپس روي OK كليك كنيد ( در اينجا بهتر است كه در مورد Device 0 نيز همين كنترل را انجام دهيد ، چون ممكن است در تنظيمات سخت افزاري سيستم شما درايو CD-Rom در حالت Device 0 تعريف شده باشد ، كه معمولا چنين نيست و همان Device 1 ميباشد ، اما كنترلش هيچ ضرري ندارد ).
حال سيستم خود را يك بار Restart كنيد.
پس از بالا آمدن ويندوز مجددا اقدام به كپي فايل يا فايلهاي مورد نظر خود كنيد ، اگر مشكل همچنان باقي بود به قسمتي كه تغيير داديد بازگشته و مقدار Transfer Mode را مجددا به حالت DMA if available بازگردانده و ميتوانيد مطمئن باشيد كه مشكل از جانب سخت افزار شما ( CD-Rom ) نيست و روشهاي بعدي را انجام دهيد.

در حالت بعدي فرض را بر اين ميگيرم كه مشكل از سي دي و اطلاعات درون آن است كه به درستي خوانده نميشوند ، در اين صورت روشهاي زير را پيشنهاد ميكنم :
ابتدا با نرم افزار ISO Buster محتويات سي دي خود را باز كرده و به وسيله آن اقدام به كپي فايل مورد نظر خود كنيد.
اگر كپي نشد از طريق همين نرم افزار يا نرم افزار BadCopy يا اگر اينها در اختيارتان نيستند ( كه توصيه من استفاده از آنها است ) با كمك نرم افزار Nero يا Clone CD يك Image از سي دي خود درون هارد تهيه كنيد.
سپس با كمك نرم افزار ISO Buster يا Win ISO فايل Image را باز كرده و محتويات آن را ( يا تنها فايل مورد نظر خود را ) از حالت Image خارج نموده و از آن استفاده كنيد.
توجه داشته باشيد كه اگر نتوانيد ( به هر طريقي ) از سي دي خود Image تهيه كنيد نشانه آن است كه سي دي شما مشكل اساسي داشته و نميتوانيد براي آن كار زيادي انجام دهيد و بهتر است به فكر تهيه يك سي دي سالم در اين مورد باشيد.
اميدوارم مشكلتان برطرف شود.
موفق باشيد.