PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : علت تفاوت ولتاژ روی شارژر با خروجی نمایش داده شده توسط اهم متر



رعد
02-05-2018, 22:21
با سلام
یک نمونه شارزر ماشین کنترلی دارم که روی شارژر خروجی رو 3.6 ولت با 250 میلی آمپر نشون داده اما وقتی با اهم متر ولتاژ خروجی رو اندازه میگیرم ولتاژ 6.12 ولت نشون میده جریان از چه قراره؟ شارژر برچسبش اشتباهی خورده ؟
ماشین کنترلی مورد اشاره 3 باتری 1.2 ولت میخورده

gmd
02-05-2018, 23:46
سلام
شما احتمالا ولتاژ خروجی را بدون مصرف کننده جریان اندازه گرفته آید در زمان شارژ ولتاژ همان حدود نوشته شده روی شارژر است.

رعد
06-05-2018, 05:40
ممنون از پاسختون ولی این سوال پیش میاد که از کجا باید فهمید این شارژر برای چه تعداد باتری مناسبه؟
شما اشاره کردید ولتاژ در مدار کاهش پیدا میکنه حالا چجوری باید پی برد که این ولتاژ 6.2 برای شارژ چند باتری مناسبه؟

رعد
06-05-2018, 05:47
راستی یک سوال دیگه هم دارم .
یک شارژ دارم که در مورد شارژر باتری ها این اطلاعا رو زده
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
حالا اگر من 4 عدد باتری قلمی که هر کدومشون 2450 میلی آمپر ظرفیت دارند رو بخوام شارژ کنم با این شارژر چقدر طول میکشه؟

gmd
06-05-2018, 22:11
ممنون از پاسختون ولی این سوال پیش میاد که از کجا باید فهمید این شارژر برای چه تعداد باتری مناسبه؟
شما اشاره کردید ولتاژ در مدار کاهش پیدا میکنه حالا چجوری باید پی برد که این ولتاژ 6.2 برای شارژ چند باتری مناسبه؟
روی شارژر نوشته ۳.۶ ولت یعنی برای شارژ ۳ عدد باطری

رعد
07-05-2018, 22:47
روی شارژر نوشته ۳.۶ ولت یعنی برای شارژ ۳ عدد باطری

خب از کجا میفهمید برای سه باتری ؟ یعنی تقسیم بر 1.2 ولت باید کرد ولتاژ روی شارزر رو؟

MOHAMMAD_ASEMOONI
19-05-2018, 18:59
سلام

1- اگر ولتمتر رو مستقیماً بزنین به باتری یا ادابتور باید ولتاژ صحیح رو نشون بده
2- اگر باتری یا ادابتور در مدار هست و داره برق میده به یک مصرف کننده , اگر ولتمتر رو باهاشون موازی کنین ولتاژ کمتری نشون میده
3- برای سارژ کردن , ولتاژ شارژر باید کمی بیش از ولتاژ شارژ گیرنده باشه وگرنه برق نمیره توی باتری
ولتاژ یعنی فشار برق مثل فشار آب
اگر فشار یک پمپ آب و فشار آب توی یک مخزن برابر باشه پمپ نمیتونه آب بفرسته توی مخزن . باید فشار آب پمپ اندکی بیش از مخزن باشه تا آب بره توی مخزن
حکایت شارژر و باتری هم همینه
مثلاً باتری ماشین 12 ولته . ولتاژ دینام 14 ولته یا 15
آمپر شارژر هم باید بیشتر از باتری باشه وگرنه شارژر خیلی داغ میشه و یا میسوزه . پس اگر مثلاً باتری 500 میلی آمپر باشه که یعنی نیم آمپر , شارژر باید 600 میلی یا 1000 میلی (1 A) یا بیشتر باشه تا داغ نشه
اطلاعات بیشتر در مورد ولت و آمپر و غیره به زبان عامیانه
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

P===================================
صرفه جویی های میلیونی در هزینه های خودرو و زندگی
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

رعد
15-07-2018, 10:24
سلام مجدد و ممنون از توضیحات شما - بنا بر توضیح شما مثلا اگر باتری 3.7 ولت هست ولتاژ باید حدود 4.2 تا 4.5 مثلا باشه نه 6.2 ولت - الان با این شارژر 6.2 ولتی میشه باتری 3.7 ولتی رو شارژ کرد ؟ مخلص کلام خطرناک نیست ؟ به باتری ضربه نمیخوره؟

MOHAMMAD_ASEMOONI
16-07-2018, 05:58
سلام مجدد و ممنون از توضیحات شما
بنا بر توضیح شما مثلا اگر باتری 3.7 ولت هست ولتاژ باید حدود 4.2 تا 4.5 مثلا باشه نه 6.2 ولت - الان با این شارژر 6.2 ولتی میشه باتری 3.7 ولتی رو شارژ کرد ؟ مخلص کلام خطرناک نیست ؟ به باتری ضربه نمیخوره؟
سلام . قابلی نداشت دوست عزیز
6.2 ولت زیاد هست و باعث خراب شدنِ باتری میشه . معمولاً حدود 20% ولتاژ بیشتر از ولتاژ باتری کافی هست برای شارژ باتری
البته اگر باتری مدت زیادی خالی مونده باشه اصطلاحاً میخوابه و دیگه با ولتاژ نرمال شارژ نمیگیره و باید بهش شوک داد یعنی برای یکی دو دقیقه باید ولتاژی حدود 50% بالاتر از ولتاژ خودش بهش داد تا بیدار بشه . بعدش با ولتاژ نرمال شارژش کرد
برای انبار کردنِ باتریِ شارژی هم بهتره حدود 35% شارژ بشه و انبار بشه برای حدود 40 روز تا 2 ماه . بعدش ازش استفاده بشه تا حدود 5% بشه . بعدش دوباره شارژ بشه تا 35% و انبار بشه . یا اینکه شارژ بشه تا 95% سپس ازش استفاده بشه تا 35% بشه و انبار بشه

MOHAMMAD_ASEMOONI
16-07-2018, 10:32
نکته مهم
برای شارژ کردنِ نرمال و یا شوک دادن به باتریِ قابلِ شارژِ خوابیده باید مثبتِ شارژر به مثبتِ باتری وصل بشه و منفی شارژر به منفی باتری
یعنی همیشه برای شارژ کردن باید مثبت به مثبت و منفی به منفی وصل بشه

رعد
15-08-2018, 10:41
با سلام مجدد یک سوال دیگه از خدمتتون دارم :
من شنیده بودم برای کار با موتورهای الکتریکی فقط باید به ولتاژ دقت داشت و جریان زیاد مهم نیست !
البته خودم فک میکردم مهم باشه اما اکثرا میگفتن موتور طبق توان خودش جریان میکشه و مهم نیست به چه منبع دارای جریانی وصل باشه
گذتش تا که امروز من یک موتور 3.7 رو به یک باتری وصل کردم 10 ثانیه ای کار نکرده بود که دود ازش بلند شد
آیا اگر موتور طبق توان خودش جریان میکشه پس چرا این موتوره سوخت؟ با اینکه ولتاژ کاری موتور 3.7 بود و باتری هم 3.7؟

MOHAMMAD_ASEMOONI
11-09-2018, 01:17
با سلام مجدد
یک سوال دیگه از خدمتتون دارم :
من شنیده بودم برای کار با موتورهای الکتریکی فقط باید به ولتاژ دقت داشت و جریان زیاد مهم نیست !
البته خودم فک میکردم مهم باشه اما اکثرا میگفتن موتور طبق توان خودش جریان میکشه و مهم نیست به چه منبع دارای جریانی وصل باشه
گذشت تا که امروز من یک موتور 3.7 رو به یک باتری وصل کردم 10 ثانیه ای کار نکرده بود که دود ازش بلند شد
آیا اگر موتور طبق توان خودش جریان میکشه پس چرا این موتوره سوخت؟
با اینکه ولتاژ کاری موتور 3.7 بود و باتری هم 3.7؟
سلام
بنده تا حالا آرمیچر 3.7 ولتی ندیدم . نمیدونم کجا کاربرد داره .
البته بعضی موبایلها باتریش 3.7 ولت هست ولی موتور ویبره اش حدود 1.5 ولت هست یا 3 ولت
شاید موتوری که شما تست کردین هم 3.7 نبوده و یا لاتری بیشتر از 3.7 ولت بوده
.
===================================
صرفه جویی های میلیونی در هزینه های خودرو و زندگی
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]