PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : ایران دارای ارزان‌ترین اینترنت جهان است



George Shelly
22-11-2017, 20:03
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

یک پژوهش جدید در بریتانیا نشان داد ایران به لحاظ قیمت اینترنت، رتبه اول اینترنت ارزان در جهان را دارد.

وبگاه بریتانیایی ریجیستر در گزارشی به قیمت اینترنت در ایران پرداخت و نوشت: آیا از افزایش پیوسته قیمت پهنای باندتان خسته شده‌اید؟ پس چرا به ایران نمی‌روید؟

طبق یک تحقیقی که امروز منتشر شده، ایران دارای ارزان‌ترین پهنای باند در جهان است.

پژوهشی که به طور مشترک توسط شرکت تحقیقاتی بی‌دی‌آرسی کانتی‌ننتال (BDRC Continental) و وبگاه کی‌بل (cable) انجام شده، ۱۹۶ کشور جهان را به لحاظ قیمت ماهانه اتصال پهنای باند رتبه‌بندی کرد.

ایران از میان ۱۹۶ کشور جهان به لحاظ قیمت ارزان اینترنت رتبه اول را کسب کرد. میانگین هزینه ماهانه قیمت اینترنت در ایران 5.37 دلار است. در این رتبه بندی، اوکراین با میانگین هزینه ماهانه 5.52 دلار در رتبه دوم قرار دارد. کشور بورکینا فاسو با هزینه 954.54 دلار در ماه برای کاربران، گران‌ترین اینترنت جهان را دارد و رتبه ۱۹۶ را کسب کرد.

دان هودل، تحلیلگر امور ارتباطات، درباره وجود تفاوت‌های عجیب بین قیمت اینترنت در کشورهای جهان به ریجیستر گفته "هر کشوری داستان خاص خودش را دارد. اما ایران قطعا یک کشور عجیبی است. زیرا این کشور بسیار منزوی است و دارای کمترین ارزش پول بر روی کره زمین است. این کشور بسیار توانمند است که کارهای خودش را انجام دهد."

هودل اظهار کرد که برای کشورهایی که دارای ارزش پول پایین یا نوسان‌دار هستند، فروش پهنای باند با ارز خودشان غیر معمول است. بسیاری از کشورهای آمریکای جنوبی برای باثبات کردن قیمت‌ها، از دلار برای شارژ بسته‌های اینترنتی استفاده می‌کنند.

در بورکینا فاسو دلیل قیمت بالای اینترنت، کمبود کابل در آفریقاست. شبکه‌‎‌های گسترده‌ای از کابل‌ها در سواحل آفریقا از هند تا اروپا، وجود دارد، اما کابل‌های کمی به کشورهای غیر ساحلی می‌رسند.

پیش‌تر وبگاه کی‌بل؛ در آگست گذشته پژوهشی درباره سرعت اینترنت در جهان منتشر کرد که در آن سنگاپور رتبه اول و یمن رتبه آخر را کسب کردند.


​[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

IVAN
22-11-2017, 20:29
البته هیچ خبری از سرعت و مقدار حجم بسته های اینترنتی در این نوشته دیده نمیشه و بنظرم گزارش ارزش خاصی نداره. خودتون میدونین تو خیلی از کشورها وای فای رایگان وجود داره اگه قرار باشه صرفا ارزونی رو ملاک قرار بدن باید اون کشورها انتخاب بشن نه ایران با حجم اینترنت گیگی بیشتر از 1$ !

crazyrobot
22-11-2017, 20:33
جالبه که فقط در مقاله ای که دادن قیمت مطرحه و خبری از سرعت و ترافیک نیست پس میشه نتیجه گرفت که به طور کل مقاله آشغالیه که جنبه های دیگه رو در نظر نگرفته.
لینک اصلی این مقاله:[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

albertxx
22-11-2017, 20:37
بله بله درست میفرمایند !! :n02:

کمیت ملاک نیست کیفیت مهمه !!!
وقتی 5 دلار پول میدی با 128 کیلوبایت با حجم 3 گیگ دیگه حرفی واسه گفتن نمیمونه !!!
این لیست مشخص نیست بر چه اساسی انتخاب شده ولی مشخصه پایه و اساسش مثل شرکت های ایرانی هست

یه نمونه مثال میزنم
شاتل یه سرویس داره به این شکل

1 مگابیت - 0.5 ( نیم ) گیگ حجم ماهیانه :n02:
4 هزار تومان
یعنی 1 دلار در ماه !

این یعنی ارزونی ؟؟

Mohsen_mzh
22-11-2017, 21:06
میانگین هزینه ای که مردم ایران برای اینترنت میکنن پایینه چون سطح درآمدشون کمه و کلا کشور فقیری هستیم. وگرنه اگر ایرانیا میخواستن میانگین پهنای باندی که در اختیار یه آمریکایی یا کره ای هست رو خریداری کنن میرفتیم ته لیست جدول!

I Walk Alone
22-11-2017, 23:32
این مقاله باید این حقیقت هم در نظر بگیره که واحد پولی ایران یکی از بی ارزش ترین واحد های پولی جهان هست. برای همین هزینه 5 دلار در ماه برای اشتراک اینترنت کم بنظر میرسه.

*mhm*
23-11-2017, 02:03
محقق به این بیشعوری و نفهمی واقعا نوبره . طرف اومده قیمت رو بررسی کرده و کاری به سرعت سرویس و محدودیت های داشته و نداشتش نداشته. مثل این می مونه که بگی تو ایران خودرو از تمام دنیا ارزون تره و توجیهت این باشه که میانگین قیمت ماشین تو ایران 7 8 هزار دلار هست و تو کشوری مثل آمریکا 40 50 هزارتا . پس تو ایران ماشین ارزون تره ولی نیاد بگه ماشین اینجا پراید و پژو 405 هست و ماشین اونجا کادیلاک و دوج و فورد و بنز و ...

Mana5
23-11-2017, 03:12
بله دیگه مثلا یه ایرانی اینترنت 1 مگابیت با محدودیت 10 گیگ در ماه رو میخره ماهی 5 دلار
و یه امریکایی اینترنت 100 مگابیت با محدودیت 1000 گیگ در ماه رو میخره ماهی 30 دلار
پس در نتیجه اینترنت ایران ارزونتره :n02: عجب تحقیق علمی و جامعی :n09:

امید رض
23-11-2017, 03:37
چرا انقدر ناراحتید اونا فقط از نظر جیب خودشون مقایسه کردن دلار رارو تیک زدن .....پول پرستی بدون تعصب ....قطعا دست یه ایراتی تو کاربوده که به گه همه چی ارومه ماچقدرخوشبختیم

J@viD
23-11-2017, 14:52
اون پژوهشگر الاغو باید 5 سال تبعید کنن ایران تا مفهوم ارزون ترین اینترنت جهان رو درک بکنه.

italodance
23-11-2017, 16:46
والا ما هر وقت‌ خارج میبرم اصولا اینترنت رو رایگان همه جا میبینیم هتل مترو مال فرودگاه مرکز تفریحی نمیدونم چه جوری اینجا که هیچ جا اینترنت رایگان حتی کم سرعت هم نداره واسه ما شده ارزان

mohandes23
24-11-2017, 16:09
والا ما هر وقت‌ خارج میبرم اصولا اینترنت رو رایگان همه جا میبینیم هتل مترو مال فرودگاه مرکز تفریحی نمیدونم چه جوری اینجا که هیچ جا اینترنت رایگان حتی کم سرعت هم نداره واسه ما شده ارزان
خوب تقصیر تو هست هی می گی فرهنگ سازی دانلود .حالا اعتراض می کنی؟

italodance
24-11-2017, 16:54
خوب تقصیر تو هست هی می گی فرهنگ سازی دانلود .حالا اعتراض می کنی؟

? اعتراض من به تاپیک و موضوع آن که غیر واضح هست می باشد و گرنه اگر رایگان هم باشه دانلود هم نمیکنم اینترنت رایگان تو اماکن بالا براساس نیاز ازایه شده نه دانلود. چه تیازی؟ یکی میخواد اطلاعاتی ببینه یکی میخواد اوبر و تاکسی تلفنی بگیره یکی میخواد نقشه یابی کنه و...

نه که یک نادان بی فرهنگ بیاد و فیلم باش دانلود کنه

معضل فرهنگی ایران و معضل رایگان بودن خدمات و یا کالا در ایران :n08: که به این صورت هست.

mahan999
24-11-2017, 17:48
اون پژوهشگر الاغو باید 5 سال تبعید کنن ایران تا مفهوم ارزون ترین اینترنت جهان رو درک بکنه.

زیرکانه نوشته :

زیرا این کشور بسیار منزوی است و دارای کمترین ارزش پول بر روی کره زمین است


​هرچند خبرگزاری که متن رو از روش برگردان کردن اصلا معتبر نیست کلا خبر سر کاریه جدی نگیرید.

shangil
24-11-2017, 18:39
گران ترین اینترنت برا ایرانه
کم فروش های نامرد
بروید کشورهای دیگه ببینید اینترنت یعنی چی با توجه به قیمتش

توصیه برادرانه به دوستانی که هنوز تو خواب هستن
هر خبری که در ایران گفته میشه است رو نیست و نیست رو است بکنید !

alyy
26-11-2017, 22:22
یادمه یه خارجی اومده بود ایران وقتی خاسته بود کرایه تاکسی رو حساب کنه که طرف بهش گفته بود ده هزار تومن (تقریبا سه دلار)فک کرد راننده تاکسی بقیه کرایه رو مهمونش کرده و بیست دلار اضافه بهش داد (تقریبا 60 هزار تومن). باز راننده تاکسی تعجب کرد و فک کرد طرف باحاله و انعام به این زیادی بهش داده.حالا این ارزونی اینترنت ما برای خارجیا حکایت همین داستانه.اگه طرفی که این مقاله رو نوشته و گفته ایران اینترنتش ارزونه احتمالا دستمزد کارگر رو حساب نکرده تو ایران که ماهیانه 800 هزار تومنه و برای هر گیگ اینترنت باید 3600 تومن پول بده که بخواد 100 گیگ بخره میشه 360 هزار تومن تقریبا نصف حقوقش.طرف اومده اینترنت ایران و به دلار حساب کرده و بعد با درامد خودشون تخمین زده دیده خیلی ارزونه.اینر مقاله ها رو از کجا پیدا میکنید تعجبم من

Mana5
26-11-2017, 22:55
کاری که تو ایران کردن اینه که اومدن محدودیت سرعت رو برداشتن مخصوصا در اینترنت همراه (هر چند بازم تو این زمینه هم اخرای جدولیم) تا ایران میانگین سرعت اینترنتش بره بالا و دنیا فکر کنه ما وضع اینترنتمون خوبه و داریم فرت و فرت پیشرفت می کنیم
ولی از اون طرف حجم رو به شدت محدود و گرون کردن که مصرف کننده متضرر شه و پول سرازیر شه به جیب سرویس دهنده ها