PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : آخرین اخطار به فروشندگان هاردهای تقلبی/



Life24
22-10-2017, 18:25
مهدی میر مهدی رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران در گفت وگو با خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) از آخرین اخطار به فروشندگان هاردهای تقلبی برای پاک سازی کامل بازار از این کالا خبر داد.
وی اظهارداشت: از مدتی پیش گزارش‌هایی درباره تقلب در فروش هارد و دستکاری کردن در برند و حتی ظرفیت هاردها و گمراه کردن مصرف کننده به اتحادیه می‌رسید. در این تخلف سوء استفاده کنندگان با تغییر شکل ظاهری و ترمیم، هاردهای کارکرده، دست دوم و تعمیری را به جای هارد نو به مشتری و همکار می‌فروشند.
میرمهدی گفت: این اقدام به ضرر واحد صنفی و در نهایت مصرف کننده تمام می‌شود و خریدار پرداخت پول هارد اورجینال را بابت هارد ریفر (دستکاری شده) پرداخت کرده است که ممکن است مدتی پس از خرید حتی پس از خاموش شدن دیگر روشن نشود و اطلاعات کاربر از دست برود که اهمیت این اتفاق به ویژه درباره مصارف سازمانی و صنعتی هارد بیشتر است.
رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران با بیان اینکه در برخورد با این تخلف، اخیرا هزار عدد هارد تقلبی ضبط و 5 واحد صنفی متخلف پلمب شده است، گفت: در آخرین اخطار به تمامی واحدهای صنفی اعلام می شود در صورت مشاهده هر نوع هارد تقلبی از جمله اکسترنال، اینترنال، SSD، هارد لپ تاپ و هارد سرور با هر برند و هر ظرفیتی در واحد صنفی، تمامی هاردها جمع آوری، واحد صنفی پلمب و پرونده آن به تعزیرات ارسال می شود.
وی گفت: در بررسی ها مشاهده شد که منشا این تخلف سودده و گسترده در بازار حداکثر 12 نفر متخلف هستند که تمامی این افراد شناسایی شده اند و مرتبطان با این تخلف اخطار گرفته اند.
میرمهدی تاکید کرد: در صورت مشاهده هارد تقلبی در واحد صنفی، گزارش بازرس یا گزارش اعضای صنف با این عمل زشت صد در صد برخورد خواهد شد و به هیچ عنوان مطالبی تحت عنوان نمی دانستم، از همکار خریداری کرده‌ام، در این کار دخیل نیستم و امثال آن پذیرفته نخواهد بود.
وی از همکاران خود درخواست کرد: با همکاری و کمک به یکدیگر این پدیدۀ زشت و ناپسند را از صنف ریشه کن کنیم و اجازه ندهیم به دلیل طمع بعضی از همکاران که راه صدساله را یک شبه رفته‌اند مصرف کننده را به صنف بدبین شود.