PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : نخستين نرم افزار نجوم محاسباتي به زبان فارسي طراحي شد



soleares
27-09-2006, 16:29
رييس انجمن نجوم آماتوري گفت نخستين نرم افزار نجوم محاسباتي به زبان فارسي طراحي و روانه بازار شد.


مهندس "مسعود عتيقي" روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمي ايرنا افزود اين نرم‌افزار افلاك نما برگردان نرم افزار ‪ PLANETARIUM GOLD‬به زبان فارسي است.

وي اظهار داشت كار كردن با اين نرم افزار بسيار ساده است و قابليت شبيه‌سازي آسمان را در هر نقطه از كره زمين فراهم مي‌كند.

وي ادامه داد اين نرم افزار چون قادر است آسمان را در هر نقطه از كره زمين شبيه‌سازي كند، مي‌تواند در هر منطقه رويدادهاي نجومي را با دقت نسبتا خوبي استخراج نمايد.

عتيقي گفت در اين نرم‌افزار بخش‌هاي مختلفي از جمله واژه‌نامه به صورت مصور (هم به صورت كلامي و هم به شكل نوشتاري) به علاقه‌مندان در اين زمينه ارايه مي‌شود.

وي تصريح كرد همچنين از ديگر بخش‌هاي طراحي شده در نخستين نرم‌افزار نجوم محاسباتي فارسي زبان ارايه رويدادهاي نجومي قرن ‪ ۲۰‬و ‪ ۲۱‬با اطلاعات دقيق مي‌باشد.

رييس انجمن نجوم آماتوري، كاربرد اصلي اين نرم‌افزار را اعلام اسامي ستارگان و صور فلكي آسمان به زبان فارسي براي علاقه‌مندان در اين زمينه عنوان كرد.

وي اظهار داشت علاقه‌مندان براي دريافت نخستين نرم افزار نجوم محاسباتي به زبان فارسي مي‌توانند به سايت انجمن نجوم آماتوري به آدرس الكترونيكي ‪ [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]‬مراجعه كنند.

همچنين متقاضيان مي‌توانند از طريق انجمن نجوم آماتوري با ارايه سفارشات خود اين نرم‌افزار را به صورت پكيج‌هايي همراه با جزوات كوچك كه به عنوان راهنماي استفاده از آن است دريافت كنند.