PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : با يك نرم‌افزار جديد، رايانه شخصي، به همراه هميشگي كاربر تبديل مي‌شود



soleares
27-09-2006, 16:18
شركت "رينگ كيوب تكنولوژي" به تازگي نرم‌افزار جديدي به نام "موجوپك" (‪ (MojoPac‬ارائه كرده‌است كه تمامي اطلاعات و تنظيمات رايانه شخصي كاربر را به گوشي تلفن‌همراه، دستگاه ام‌پي‌تري پلير و يا حافظه فلش جيبي او منتقل مي‌كند.


به گزارش خبرگزاري رويترز، اين نرم‌افزار همه اطلاعات موجود در رايانه شخصي كاربر و همچنين تنظيمات مربوط به رايانه او را به شكلي فشرده درون حافظه تجهيزات قابل حمل نظير گوشي‌هاي موبايل مي‌ريزد و كاربر مي‌تواند اين اطلاعات و تنظيمات را همواره همراه داشته باشد و هر كجا كه به يك رايانه با سيستم‌عامل "ويندوز اكس‌پي" رسيد، با اتصال، به طور مثال، گوشي موبايل خود به رايانه، دستگاه جديد را درست به رايانه‌اي مشابه رايانه شخصي خود تبديل كند.

به گفته "شان آپاجودو" مدير اجرايي شركت "رينگ‌كيوب"، به كمك اين نرم‌افزار در واقع هر كاربر مي‌تواند روح رايانه شخصي خود را همواره به همراه داشته و هر كجا كه يك رايانه در اختيارش قرار گرفت، روح رايانه خود را در اين رايانه جديد بدمد و آن را به دستگاهي كاملا مشابه دستگاه موجود در منزل و يا محل كار خود تبديل كند.

هنگامي كه تلفن‌همراه، دستگاه ام‌پي‌تري‌پلير و يا حافظه فلشي كه نرم‌افزار "موجوپك" روي آن قرار دارد به يك رايانه جديد متصل شود، پنجره‌اي در صفحه نمايش اين رايانه جديد باز مي‌شود كه در واقع نمايش‌دهنده رايانه اصلي كاربر است و كاربر مي‌تواند در كنار استفاده از تمامي اطلاعات و تنظيمات رايانه شخصي خود درون اين پنجره، از تمامي امكانات همان رايانه كه در آن لحظه دراختيارش است، نيز استفاده كند.

نكته مهم اين است كه هنگامي كه كاربر دستگاه جيبي، مثلا گوشي موبايل خود را كه حاوي نرم‌افزار "موجوپك" بوده، از رايانه جديد جدا كند، تمامي اطلاعات و تنظيمات مربوط به رايانه شخصي او از رايانه جديد پاك شده و هيچ نشانه‌اي از رايانه شخصي وي در اين رايانه جديد باقي نمي‌ماند.

نرم‌افزار "موجوپك" در حقيقت با هدف شبيه كردن رايانه‌هاي عمومي نظير رايانه‌هاي موجود در كافي‌نتها، كتابخانه‌ها، دانشگاه‌ها و ادارات به رايانه شخصي كاربر طراحي شده است.

علاقه‌مندان مي‌توانند نگارش نمايشي اين نرم‌افزار را با اعتبار ‪ ۳۰‬روز استفاده رايگان از وب سايت ‪ [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]‬دانلود كنند. شركت "رينگ كيوب" قيمت نگارش اصلي اين نرم‌افزار را ‪ ۵۰‬دلار تعيين كرده‌است.