ورود

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : || { چطوری } زندگی هامون رو تغییر بدیم؟ ............... وقتی نمیتونیم ؟



Iloveu-ALL
30-08-2017, 23:01
Hello to everyone , بچه ها


چطوری میشه؟ مشکلات مون رو تغییر بدیم وقتی کاری از ما بر نمیاد ؟ حالا یا بخاطر ضعف و ناتوانی خودمون
یا بخاطر شرایط؟

مثلا از تجربه دیگران استفاده کنیم؟ ولی باز اشتباه میکنیم؟
از مشاور روانشناس؟ از ..... چه چیزی؟


مثلا مشکل اجتماعی
یا مشکل بیکاری داشته باشیم؟
مثلا بی ادب باشیم ؟
یا مثله بچه ها رفتار کنیم ؟
یا مثلا رانندگی بلد نباشیم ؟
یا مثلا کار های مردونه واسه پسرا و برعکسش واسه دخترا رو بلد نبودیم ؟
چکار باید کرد ؟
زندگی بعضی وقت ها ، مسخره میشه وقتی بعضی جاها با دونستن و یا عمل کردن به مسائل جزئی کلی تغییر میکنه یا یا یا خیلی راحت یکی با دروغ و کلک بازی کلی از زندگی ش جلو میفته اما
طرف مقابلش میشه ساده و پاستوریزه و لوس و احمق و کودن ؟
زندگی چیه واقعا ؟ دونستن و تجزیه و تحلیل و شعور و باور و عمل مطابق باور ؟
آیا زندگی غیر از این ها و یا خارج از راستگویی و وفاداری و محبت کردن هاست ؟؟؟

والسلام علیکم

ملا نصرالدین
31-08-2017, 12:13
Hello to everyone , بچه ها


چطوری میشه؟ مشکلات مون رو تغییر بدیم وقتی کاری از ما بر نمیاد ؟ حالا یا بخاطر ضعف و ناتوانی خودمون
یا بخاطر شرایط؟

مثلا از تجربه دیگران استفاده کنیم؟ ولی باز اشتباه میکنیم؟
از مشاور روانشناس؟ از ..... چه چیزی؟


مثلا مشکل اجتماعی
یا مشکل بیکاری داشته باشیم؟
مثلا بی ادب باشیم ؟
یا مثله بچه ها رفتار کنیم ؟
یا مثلا رانندگی بلد نباشیم ؟
یا مثلا کار های مردونه واسه پسرا و برعکسش واسه دخترا رو بلد نبودیم ؟
چکار باید کرد ؟
زندگی بعضی وقت ها ، مسخره میشه وقتی بعضی جاها با دونستن و یا عمل کردن به مسائل جزئی کلی تغییر میکنه یا یا یا خیلی راحت یکی با دروغ و کلک بازی کلی از زندگی ش جلو میفته اما
طرف مقابلش میشه ساده و پاستوریزه و لوس و احمق و کودن ؟
زندگی چیه واقعا ؟ دونستن و تجزیه و تحلیل و شعور و باور و عمل مطابق باور ؟
آیا زندگی غیر از این ها و یا خارج از راستگویی و وفاداری و محبت کردن هاست ؟؟؟

والسلام علیکم

زندگی همینه.پر از مشکل که بیشترش بخاطر انتخاب های غلط خود ماست

وقتی من رانندگی یا کلا هر کاری رو بلد نیستم چون خودم نخواستم برم یاد بگرم .یا اگر رفتم و نصفه ولش کردم چون پشتکار خودم کم بوده

همه ادم ها یه جور نیستند از هر کسی نمیشه انتظار محبت و خوبی داشت.اگر کسی خوبی کرد و بدی دید هم احمق نیست.

hamid3369
31-08-2017, 12:58
راهی نداره مگر اینکه خودمون بخوایم

sagad1369
31-08-2017, 22:15
سلام.داداش زندگی همینجوریه.یه روز خوب یه روز بد.من خودمم همین مشکل دارم.چون همیشه راست میگم .الان توی خانواده وقتی نظر میدم.میگن بچه ای.اخه ادم 27 ساله بچه است.بعدش میگن تو هیچی بلد نیستی.اگه بلد نیستم پس چجوری لیسانس گرفتم.بعضی چیزها از محیط خانواده است.ادم شجاع باشه.اعتماد به نفس،و هزاران مورد دیگه.دریک کلام.بعضی چیزها دست ادم نیست.یعنی 70از ژنیتیک 30 از محیط اطراف.

I Walk Alone
01-09-2017, 00:31
چه ربطی داره. مگه قراره هر کس لیسانس داشته باشه همه چی بلد باشه, اتفاقا تا دلت بخواد آدم تو این مملکت هست که تحصیل کرده هستن ولی هیچی سرشون نمیشه. :n09:

AhmadReza.
01-09-2017, 10:50
پیشنهاد میکنم محصول ( تضاد عامل اصلی موفقیت ) از استاد عباسمنش رو ببینید.

MOHAMMAD_ASEMOONI
05-09-2017, 11:01
سلام

عقاید زیادی در موردِ حقیقتِ زندگی وجود داره که عمده ترینشون اینهاست:
الف - جهان هستی و مخلوقانش هیچ خالقی نداره و خودش خود به خود و تصادفی به وجود اومده و زندگی انسان در این دنیای پهناور هم فقط یک پدیده مادیِ گذرا و اتفاقی و بی هدف هست و با مرگِ انسان همه چیز براش تمام میشه و به پایان میرسه و برای همیشه نابود میشه.
ب- ما در خواب هستیم و داریم خواب میبینیم و اینها همه اش فقط یک رویا هست و حقیقت نداره و بعدش هم بیدار میشیم و هیچ مسئولیتی هم در قبالِ هیچ یک از پندارمون و گفتارهامون و رفتارهامون نداریم چون حقیقت نداره.

ج- جهان هستی خالق داره . خالقی یگانه , دانای مطلق , قدرتمند مطلق و عادل مطلق . هرگز چیزی بی دلیلِ منطقی و عقلانی و بی حکمت خلق نکرده و زندگی انسان در این دنیا بسیار بسیار مهم و سرنوشت ساز هست . زندگی در این دنیا یک آزمون و امتحان فوق العاده مهم و سرنوست ساز هست و با خوشیها و سختیها و دردها و لذتها و داشتنها و نداشتنها و وسوسه ها و فرصتهای خوب و فرصتهای بد و علامتها و نشانه ها امتحان میشیم و فقط در چهارچوب وُسعمون و توانائیمون مسئول هستیم و با مرگمون کارمون به پایان نمیرسه بلکه مرگ فقط یک انتقال هست از مرحله ی آزمون به مرحله ی آمادگی برای حسابرسی و محاکمه و قضاوت و داوری در پیشگاهِ خالق , مالک و فرمانروای مطلقِ جهانِ هستی و بعد از حسابرسیِ سریعِ عادلانه ی مطلق هم نوبت میرسه به گرفتن پاداش و جزا .
کسی که احتمال سوم (ج) رو قویتر میدونه و انتخابش رو عاقلانه ترین راه برای حفظ منافع بلند مدت خودش میدونه پس رای کسبِ حداقلِ نمره ی قبولی در آزمونِ زندگیِ دنیا تلاش میکنه یعنی باید:
1- بررسی و تجزیه و تحلیل دلیلها و شواهد و مدارک و نشانه هایی که احتمالِ ج رو پشتیبانی و تقویت میکنه و با افزایش دلیلها حتی واقعی بودنِ احتمال ج رو اثبات میکنه .
پذیرفتن وجودِ خالقِ یکتای دارای علم و دانش و قدرت و عدالت مطلق
پذیرفتن امتحان بودنِ زندگی و پذیرفتن فرصتهای خوب و بدِ رندگی روزمره به عنوان مراحلِ امتحانِ انسان در زندگیش

پذیرفتن حد و مرزها و رعایت کردن اونها (دوری از ممنوع شدها تا حد توان و انجام توصیه شده ها در حد توان )
صبر و پایداری بر این منوال تا آخر عمر و روبرو شدن با مرگ.
البته جزئیاتِ کار خیلی بیشتر هست . کسانی که احتمالِ ج رو انتخاب میکنند و "امتحانِ دنیا" براشون مهمترین موضوع زندگیشون هست اونوقت روزانه وقتی رو اختصاص میده به یاد گرفتن جزئیاتِ امتحان دنیا و روشهای قبول شدن در امتحان با بالاترین معدلِ ممکن .
اونی هم که احتمال ج رو افسانه و خیال و اوهام و مزخرفات و دروغ و عقب ماندگی میدونه دیگه بعد از مرگ اگر حسابرسی و پاداش و جزایی در کار باشه پس هر چی به سرش بیاد دستپختِ خودشه چون چیزی در این دنیا مجانی نیست .
========================================
همه انسانها و حتی حیوانات و گیاهان, لذت و آسایش و راحتی و امنیت و ایمنی رو دوست دارند .
حق هر انسانی هست که این چیزها رو بیشتر و بیشتر بخواد اما اینکه چه کاری انجام میده برای رسیدن به لذت و آسایش بیشتر , اینش خیلی مهمه و جرئی از امتحانش هست (اگر امتحانی در کار باشه ) یعنی با داشتنها و نداشتن ها امتحان میشه تا معلوم بشه چقدر حد و مرزها رو رعایت میکنه برای رسیدن به نداشته ها و چه کارهایی انجام میشه با داشته هاش
===================================
لیستی از داشته های انسان و خواسته هاش:
عُمر , وجدان , شرف , آبرو و حیثیت , اعتبار , عفّت , عزّت و سربلندی , جوانی و شادابی , سلامتی بدنی,زیبائی, زور بازو,هوش و عقل,حافظه , هیکل متناسب و قوی , علم و دانش , شهرت , مدرک تحصیلی , شغل , درآمد , مسکن , بیمه , پس انداز ( پول نقد) , ماشین و موبایل و تلوزیون و طلا و جواهر غیره (اموال و دارائی غیر نقدی), همسر , فرزند , نفوذ , سُلطه بر دیگران و به کار گرفتنشون , امنیت , ایمنی , آسایش و آرامش , لذت و غیره
جالب و قابل توجه اینکه هر چیزی از این لیست بخوایم به دست بیاریم باید حتماً چیز یا چیزهای دیگری از همون لیست رو براش هزینه کنیم و این خودش یک علامت و نشانه و مدرکِ بزرگِ مادی و ملموس هست برای تقویت و حتی اثباتِ احتمالِ ج

======================================
حالا از چیزهایی در زندگیتون راضی نیستین ؟ دوست دارین تغییر کنه ؟ چی هست اون چیزها ؟ میخواین تغیبرش بدین به چی ؟ هدف و نیتتون از این تغغیر دادن چیه ؟ از چه راهی میخواین تغییرش بدین ؟ راه عادلانه و شرافتمندانه و محترمانه و ایمن ؟ یا راه ناجوانمردانه و ظالمانه و خطرناک ؟ تصمیم گیرنده شمائید که چه چیزی رو از دست بدین برای به دست آوردنِ چه چیز . و مسئولیت و عواقبِ انتخاب و تصمیمتون هم با خودتونه . به همین سادگی اما نقص نداره سامانه ی فوق پیشرفته ی دنیا نمیتونین به چالش بکشین و هر کی میگه به چالش میکشه علتش فقط چند چیز میتونه باشه :
1- نداشتن عقل سالم.
2- کمبودِ علم و دانش.
3- لجبازی و خیره سری و طاغی و سرکش و عصیان گر بودن از حق و حقیقت .

hamid3369
05-09-2017, 12:27
با تغیر دیدگاه و نگرش به زندگی میشه اوضاع رو بهبود بخشید

reza_jolie
05-09-2017, 14:31
لیستی از داشته های انسان و خواسته هاش:
عُمر , وجدان , شرف , آبرو و حیثیت , اعتبار , عفّت , عزّت و سربلندی , جوانی و شادابی , سلامتی بدنی,زیبائی, زور بازو,هوش و عقل,حافظه , هیکل متناسب و قوی , علم و دانش , شهرت , مدرک تحصیلی , شغل , درآمد , مسکن , بیمه , پس انداز ( پول نقد) , ماشین و موبایل و تلوزیون و طلا و جواهر غیره (اموال و دارائی غیر نقدی), همسر , فرزند , نفوذ , سُلطه بر دیگران و به کار گرفتنشون , امنیت , ایمنی , آسایش و آرامش , لذت و غیره
جالب و قابل توجه اینکه هر چیزی از این لیست بخوایم به دست بیاریم باید حتماً چیز یا چیزهای دیگری از همون لیست رو براش هزینه کنیم و این خودش یک علامت و نشانه و مدرکِ بزرگِ مادی و ملموس هست برای تقویت و حتی اثباتِ احتمالِ ج

کمی بیشتر توضیح میدید که چطور قسمت بلد شده ی پستتون، یعنی از دست دادن چیزی برای به دست آوردن چیزی دیگر، نشونه ای مادی و ملموس برای اثبات احتمال ج هستش؟



Sent from my iPhone using Tapatalk

MOHAMMAD_ASEMOONI
06-09-2017, 15:09
کمی بیشتر توضیح میدید که چطور قسمت بلد شده ی پستتون، یعنی از دست دادن چیزی برای به دست آوردن چیزی دیگر، نشونه ای مادی و ملموس برای اثبات احتمال ج هستش؟

سلام
حرکتِ آدم عاقل از یک عقیده به عقیده ای دیگه احتیاج به اطلاعات و علم و دانش و دلیل و مدرک داره . بدون دلیل و مدرک و نشانه چیزی رو قبول نمیکنه یعنی تقلید نمیکنه از دیگران در عقیده . اگر هم بهش بگن بیا با ما هم عقیده بشو میگه دلایل و مدارکتون رو ارائه بدین تا بررسیش کنم و تصمیم بگیرم که آیا باهاتون هم عقیده بشم یا نه
اثباتِ درستیِ یک عقیده هم احتیاج به دلایل و مدارک قوی داره . مدارک مادی و علمی و ملموس . ضمناً قبول کردنِ یک عقیده هم تدریجی هست یعنی هر مدرکی که پیدا میکنه باعث میشه شکّش به درستیِ اون عقیده بیشتر میشه و ممکنه تا شکِ قریب به یقین پیش بره و یا حتی یقینِ کامل .
==============================
اونهائی که احتمال ج رو دنبال میکنند و مدارکِ زیادی در موردش جمع کرده اند و از جزئیاتِ این عقیده اطلاعاتِ زیادی جمع آوری کرده اند میدونند که در این عقیده خیلی سفارش شده که مراقب باشید چیزهای باارزشتون رو ندین چیزهای بی ارزش و کم ارزش بگیرین چون زندگی مثل یک تجارت و بده بستان هست . یعنی دنیا طوری طراحی و ساخته شده که چیزی به کسی مجانی نده و همه چیز هزینه داره
دنیا بر اساس یک سری قوانین ثابت و تغییرناپذیر به وجود اومده و یکی از این قوانین همینه که چیزی در این دنیا بی هزینه نیست . هر بخوایم از این دنیا باید هزینه اش رو به دنیا پرداخت کنیم .
در فیزیک میگن هیچ متحرکی رو نمیشه متوقف کرد و هیچ ساکنی رو نمیشه به حرکت درآورد جز با اِعمالِ انرژی بر اون .
مَثلها هم همگی از همین قانون سرچشمه میگیره . هر که را طاووس خواهد ... هر کا بامش بیش .... هر چقدر پول بدی همونقدر هم آش میخوری . نابرده رنج گنج میسر نمیشود و غیره
===================================
اطلاعاتی که ما در مورد دنیا و سامانه ی دنیا به دست میاریم مثل قطعات یک پازل هست (تصویر قطعه قطعه شده ). هر قطعه اطلاعاتی محدود در موردِ حقیقتِ تصویر میده و اگر هم درست در کنار قطعه ی بعدیش چیده بشه ما رو یک قدم به پی بردن به حقیقت تصویر نزدیکتر میکنه . اگر عجولانه نظر بدیم در مورد یک قطعه یا در کنار قطعه ی اشتباه بچینیمش گمراه میشیم و از حقیقت تصویر دور میشیم
دنیا هم همینطوره . اگر یک مدرک یا دلیل پیدا کنیم و عجولانه در موردش قضاوت کنیم و درست هم کنار بقیه دلیلها و مدرکها نچینیمش گمراه میشیم و از حقیقت دنیا و زندگی دور میشیم
اگر یک قطعه از یک پازل بدند به شما که رنگش آبی آسمونی باشه و بگن تصویر نهائی چی هست , چی میگین ؟
آدم عجول میگه حتماً در این عکس آسمان وجود داره .
اما آدم عاقل و حسابگر و با حکمت میگه ممکنه در این تصویر آسمان وجود داشته باشه ولی ممکن هم هست آب دریا باشه , شاید هم فقط یک چیز دیگه ی آبی رنگ باشه مثل پیراهن آبی و غیره . به هر حال فقط میتونم با یقین بگم در این عکس یقیناً یک چیز آبی رنگ وجود داره . اما اینکه چی هست , باید قطعات بیشتری از تصویر رو ببینم و درست هم کنار هم بچینمشون تا به حقیقتِ تصویر نزدیکتر و نزدیکتر بشم .
======================================
این هم چند تا از دلایل و مدارکی که با قدرت تمام از احتمال ج پشتیبانی میکنه:

1- علم و دانشها (ریاضیات , فیزیک , شیمی , زیست شناسی , پزشکی , مهندسی , الکترونیک , آیرودینامیک , برق , معماری و غیره و غیره . )
جالب اینجاست که همه ی دانشها و رشته های علمی و حتی اختراعاتِ بشر چیزی نیست جز کشفیات و اکتشافات و ترکیبشون با هدیگه !!!
در علم ریاضیات که اُم العلوم و مادر همه ی علم و دانشهاست , آیا بشر چیزی در ریاضیات رو ساخته و به وجود آورده ؟ نه . ما فقط کشفشون کردیم .
قبل از کشف فیثاغورس هم مربع وتر برابر بود با مجموع مربع دو ضلع دیگه. فیثاغورس فقط پیداش کرد . حتی اختراع جمبوجت و لپ تاپ و موبایل و غیره و غیره هم چیزی نیست جز ترکیبِ اکتشافات مختلف با همدیگه . یعنی بشر فقط دانش مخفی شده در باطن جهان هستی رو پیدا میکنه و بهش پی میبره و با هم ترکیب میکنه و میشه نیزه ی انسان نخستین و یا شاتل فضائی .
2- وجود مرگ
3- نبودن راه فرار از مرگ
4- زندگی روزمره چیزی نیست جز فرصتهای خوب و بد و خیر و شر و ما هستیم که انتخاب میکنیم که از کدام فرصت استفاده کنیم .

5- فقط و فقط 3 چیز هست که انسان در اونها 1000% صاحب اختیار و مختار هست (نیّت و هدف , عقیده , ایمان که همون پافشاریِ فرد بر عقیده اش هست یعنی تمسُّک به عقیده) . هیچ چیز دیگه ای پیدا نمیکنین که انسان در اون 100% صاحب اختیار و انتخابگر باشه . در جزئیاتِ عقیده ی ج هم گفته شده که بعد از مرگ , انسان دوباره برانگیخته میشه تا برای همین 3 تا محاکمه و حسابرسی بشه و پاداش و جزا بگیره
6- انسان با تمام عجز و ناتوانیش در علم , فقط یک قدم فاصله داره با زنده کردنِ مردگان .
گفتم عجز و ناتوانی چون هنوز قادر نیستیم از پیری و سفید شدن مو و چروک شدن پوست جلوگیری کنیم اما الان ما قادریم بدنِ هر مرده ای رو دوباره زنده کنیم با شبیه سازی و تنها چیزی که قادر نیستیم انجامش بدیم برگرداندنِ اطلاعات ذخیره شده در مغز هست
یعنی ما الان میتیونیم با داشتن یک سلول از بدنِ فرعون یا صدام اونها رو بسازیم اما کسی که میسازیم فقط بدنش با بدن صدام یکی هست اما هیچ اطلاعی از کارهای صدام نداره پس نمیشه محاکمه اش کرد برای کارهای صدام
اما با برگردوندنِ اطلاعاتِ مغز صدام میشه خودِ صدام
به نظر بنده این اطلاعات در همون چیزی هست که بهش روح میگن و دسترسی بهش شاید هرگز امکان پذیر نشه برای بشر . روح مثل یک مموری کارت هست که با نصبش در بدنِ خودش باعث زنده شدنِ همون فرد میشه.
7- در عدالت بشری فرق زیادی هست بین مجازاتِ جُرمِ عمدی و جرم سهوی . در عقیده ی ج هم گفته شده که انسان فقط در چهارچوب اختیاراتش و توانائیهاش محاکمه میشه .
8- دلایل زیادی وجود داره که حاکی از این هست که افکار و گفتار و رفتار ما در جهانِ هستی ثبت و ضبط میشه و قابل بازیابی و حسابرسی هست.
9- بنده خودم هر جا و هر وقت کسی ادعا کرد که عقیده ای نوین و تازه داره در مورد حقیقت جهان هستی دوان دوان میرم ببینم چی داره برای گفتن و دلایلش چی هست و بی طرفانه دلایل و مدارکش رو بررسی میکنم تا شاید متوجه بشم که عقیده ی بنده غلطه و عقیده ی اون صحیح هست اما تا حالا دلایل و شواهد و مدارکی که از عقیده ی ج پشتیبانی میکنه از همه قویتر و بیشتر هست . به همین دلیل نمیتونم بی تفاوت از کنارش رد بشم چون منافع بلند مدت برام خیلی خیلی مهم تر از منافع کوتاه مدت هست .
10- از حساب احتمالات استفاده کردم و هر 2 احتمال الف و ج رو در نظر گرفتم . هر طور حساب کردم دیدم عاقلانه اینه که احتمال ج رو جدی بگیرم و دنبال کنم چون اگر درست از آب دراومد کار اونی که رفته دنبال الف تمومه و بد جوری پشیمون میشه و بد جوری ضرر میکنه . خصوصا که کلی دلیل علمی ازش پشتیبانی میکنه
11- دلایل دیگه هم بسیار هست مثل نظم جهان , وجود موجودات زنده که برترینشون انسان هست طبق اطلاعاتِ ما . پیچیدگیهاش فوق العاده زیاد هست
البته طرفدارانِ عقیده ی الف خیلی زحمت کشیده اند در عمل و دانش تا ثابت کنند شروع این دنیا اتفاقی و تصادفی بوده و خالقی در کار نیست و نبوده . بنده هم همیشه اکتشافاتشون رو دنبال میکنم با بی طرفی و ارزش زیادی قائلم برای تحقیقاتشون و تلاشهاشون .اما تا الان کفه ی مدارک و شواهدِ ج خیلی بیشتر از الف هست و این قابل چشم پوشی و بی تفاوتی نیست برای عاقلان و خردمندان

reza_jolie
06-09-2017, 16:24
سلام
حرکتِ آدم عاقل از یک عقیده به عقیده ای دیگه احتیاج به اطلاعات و علم و دانش و دلیل و مدرک داره . بدون دلیل و مدرک و نشانه چیزی رو قبول نمیکنه یعنی تقلید نمیکنه از دیگران در عقیده . اگر هم بهش بگن بیا با ما هم عقیده بشو میگه دلایل و مدارکتون رو ارائه بدین تا بررسیش کنم و تصمیم بگیرم که آیا باهاتون هم عقیده بشم یا نه
اثباتِ درستیِ یک عقیده هم احتیاج به دلایل و مدارک قوی داره . مدارک مادی و علمی و ملموس . ضمناً قبول کردنِ یک عقیده هم تدریجی هست یعنی هر مدرکی که پیدا میکنه باعث میشه شکّش به درستیِ اون عقیده بیشتر میشه و ممکنه تا شکِ قریب به یقین پیش بره و یا حتی یقینِ کامل .
==============================
اونهائی که احتمال ج رو دنبال میکنند و مدارکِ زیادی در موردش جمع کرده اند و از جزئیاتِ این عقیده اطلاعاتِ زیادی جمع آوری کرده اند میدونند که در این عقیده خیلی سفارش شده که مراقب باشید چیزهای باارزشتون رو ندین چیزهای بی ارزش و کم ارزش بگیرین چون زندگی مثل یک تجارت و بده بستان هست . یعنی دنیا طوری طراحی و ساخته شده که چیزی به کسی مجانی نده و همه چیز هزینه داره
دنیا بر اساس یک سری قوانین ثابت و تغییرناپذیر به وجود اومده و یکی از این قوانین همینه که چیزی در این دنیا بی هزینه نیست . هر بخوایم از این دنیا باید هزینه اش رو به دنیا پرداخت کنیم .
در فیزیک میگن هیچ متحرکی رو نمیشه متوقف کرد و هیچ ساکنی رو نمیشه به حرکت درآورد جز با اِعمالِ انرژی بر اون .
مَثلها هم همگی از همین قانون سرچشمه میگیره . هر که را طاووس خواهد ... هر کا بامش بیش .... هر چقدر پول بدی همونقدر هم آش میخوری . نابرده رنج گنج میسر نمیشود و غیره
===================================
اطلاعاتی که ما در مورد دنیا و سامانه ی دنیا به دست میاریم مثل قطعات یک پازل هست (تصویر قطعه قطعه شده ). هر قطعه اطلاعاتی محدود در موردِ حقیقتِ تصویر میده و اگر هم درست در کنار قطعه ی بعدیش چیده بشه ما رو یک قدم به پی بردن به حقیقت تصویر نزدیکتر میکنه . اگر عجولانه نظر بدیم در مورد یک قطعه یا در کنار قطعه ی اشتباه بچینیمش گمراه میشیم و از حقیقت تصویر دور میشیم
دنیا هم همینطوره . اگر یک مدرک یا دلیل پیدا کنیم و عجولانه در موردش قضاوت کنیم و درست هم کنار بقیه دلیلها و مدرکها نچینیمش گمراه میشیم و از حقیقت دنیا و زندگی دور میشیم
اگر یک قطعه از یک پازل بدند به شما که رنگش آبی آسمونی باشه و بگن تصویر نهائی چی هست , چی میگین ؟
آدم عجول میگه حتماً در این عکس آسمان وجود داره .
اما آدم عاقل و حسابگر و با حکمت میگه ممکنه در این تصویر آسمان وجود داشته باشه ولی ممکن هم هست آب دریا باشه , شاید هم فقط یک چیز دیگه ی آبی رنگ باشه مثل پیراهن آبی و غیره . به هر حال فقط میتونم با یقین بگم در این عکس یقیناً یک چیز آبی رنگ وجود داره . اما اینکه چی هست , باید قطعات بیشتری از تصویر رو ببینم و درست هم کنار هم بچینمشون تا به حقیقتِ تصویر نزدیکتر و نزدیکتر بشم .
======================================
این هم چند تا از دلایل و مدارکی که با قدرت تمام از احتمال ج پشتیبانی میکنه:

1- علم و دانشها (ریاضیات , فیزیک , شیمی , زیست شناسی , پزشکی , مهندسی , الکترونیک , آیرودینامیک , برق , معماری و غیره و غیره . )
جالب اینجاست که همه ی دانشها و رشته های علمی و حتی اختراعاتِ بشر چیزی نیست جز کشفیات و اکتشافات و ترکیبشون با هدیگه !!!
در علم ریاضیات که اُم العلوم و مادر همه ی علم و دانشهاست , آیا بشر چیزی در ریاضیات رو ساخته و به وجود آورده ؟ نه . ما فقط کشفشون کردیم .
قبل از کشف فیثاغورس هم مربع وتر برابر بود با مجموع مربع دو ضلع دیگه. فیثاغورس فقط پیداش کرد . حتی اختراع جمبوجت و لپ تاپ و موبایل و غیره و غیره هم چیزی نیست جز ترکیبِ اکتشافات مختلف با همدیگه . یعنی بشر فقط دانش مخفی شده در باطن جهان هستی رو پیدا میکنه و بهش پی میبره و با هم ترکیب میکنه و میشه نیزه ی انسان نخستین و یا شاتل فضائی .
2- وجود مرگ
3- نبودن راه فرار از مرگ
4- زندگی روزمره چیزی نیست جز فرصتهای خوب و بد و خیر و شر و ما هستیم که انتخاب میکنیم که از کدام فرصت استفاده کنیم .

5- فقط و فقط 3 چیز هست که انسان در اونها 1000% صاحب اختیار و مختار هست (نیّت و هدف , عقیده , ایمان که همون پافشاریِ فرد بر عقیده اش هست یعنی تمسُّک به عقیده) . هیچ چیز دیگه ای پیدا نمیکنین که انسان در اون 100% صاحب اختیار و انتخابگر باشه . در جزئیاتِ عقیده ی ج هم گفته شده که بعد از مرگ , انسان دوباره برانگیخته میشه تا برای همین 3 تا محاکمه و حسابرسی بشه و پاداش و جزا بگیره
6- انسان با تمام عجز و ناتوانیش در علم , فقط یک قدم فاصله داره با زنده کردنِ مردگان .
گفتم عجز و ناتوانی چون هنوز قادر نیستیم از پیری و سفید شدن مو و چروک شدن پوست جلوگیری کنیم اما الان ما قادریم بدنِ هر مرده ای رو دوباره زنده کنیم با شبیه سازی و تنها چیزی که قادر نیستیم انجامش بدیم برگرداندنِ اطلاعات ذخیره شده در مغز هست
یعنی ما الان میتیونیم با داشتن یک سلول از بدنِ فرعون یا صدام اونها رو بسازیم اما کسی که میسازیم فقط بدنش با بدن صدام یکی هست اما هیچ اطلاعی از کارهای صدام نداره پس نمیشه محاکمه اش کرد برای کارهای صدام
اما با برگردوندنِ اطلاعاتِ مغز صدام میشه خودِ صدام
به نظر بنده این اطلاعات در همون چیزی هست که بهش روح میگن و دسترسی بهش شاید هرگز امکان پذیر نشه برای بشر . روح مثل یک مموری کارت هست که با نصبش در بدنِ خودش باعث زنده شدنِ همون فرد میشه.
7- در عدالت بشری فرق زیادی هست بین مجازاتِ جُرمِ عمدی و جرم سهوی . در عقیده ی ج هم گفته شده که انسان فقط در چهارچوب اختیاراتش و توانائیهاش محاکمه میشه .
8- دلایل زیادی وجود داره که حاکی از این هست که افکار و گفتار و رفتار ما در جهانِ هستی ثبت و ضبط میشه و قابل بازیابی و حسابرسی هست.
9- بنده خودم هر جا و هر وقت کسی ادعا کرد که عقیده ای نوین و تازه داره در مورد حقیقت جهان هستی دوان دوان میرم ببینم چی داره برای گفتن و دلایلش چی هست و بی طرفانه دلایل و مدارکش رو بررسی میکنم تا شاید متوجه بشم که عقیده ی بنده غلطه و عقیده ی اون صحیح هست اما تا حالا دلایل و شواهد و مدارکی که از عقیده ی ج پشتیبانی میکنه از همه قویتر و بیشتر هست . به همین دلیل نمیتونم بی تفاوت از کنارش رد بشم چون منافع بلند مدت برام خیلی خیلی مهم تر از منافع کوتاه مدت هست .
10- از حساب احتمالات استفاده کردم و هر 2 احتمال الف و ج رو در نظر گرفتم . هر طور حساب کردم دیدم عاقلانه اینه که احتمال ج رو جدی بگیرم و دنبال کنم چون اگر درست از آب دراومد کار اونی که رفته دنبال الف تمومه و بد جوری پشیمون میشه و بد جوری ضرر میکنه . خصوصا که کلی دلیل علمی ازش پشتیبانی میکنه
11- دلایل دیگه هم بسیار هست مثل نظم جهان , وجود موجودات زنده که برترینشون انسان هست طبق اطلاعاتِ ما . پیچیدگیهاش فوق العاده زیاد هست
البته طرفدارانِ عقیده ی الف خیلی زحمت کشیده اند در عمل و دانش تا ثابت کنند شروع این دنیا اتفاقی و تصادفی بوده و خالقی در کار نیست و نبوده . بنده هم همیشه اکتشافاتشون رو دنبال میکنم با بی طرفی و ارزش زیادی قائلم برای تحقیقاتشون و تلاشهاشون .اما تا الان کفه ی مدارک و شواهدِ ج خیلی بیشتر از الف هست و این قابل چشم پوشی و بی تفاوتی نیست برای عاقلان و خردمندان

ممنون از توضیحاتتون ولی سوال من چیز دیگه ای بود!
من هم به مانند شما به دنبال حقیقت ماجرا هستم و تا کنون استدلال های متفاوتی درباب هر یک خوانده ام. اما این استدلال که از دست دادن چیزی برای بدست آوردن چیزی دیگر، اثباتی بر احتمال ج مطرح شده توسط شما باشد، برایم عجیب بود.
به این خاطر خواستار توضیحات بیشتر از جانب شما شدم.
شاید بهتر باشد به گونه ای دیگر سوالم را تکرار کنم: چطور از مبحثی کاملا مادی و دنیوی، موفق به اثبات چیزی معنوی و عرفانی شدید؟