ورود

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : لینک بیلدینگ چیست و چرا مهم است؟



g-ads
20-05-2017, 10:05
اگر به تازگی به موضوع لینک بیلدینگ علاقه‌مند شده‌اید و یا حتی اگر مدت‌هاست که به این کار مشغول هستید، مطمئن باشید این آموزش چیزهای زیادی برای یادگرفتن در مورد لینک بیلدینگ دارد. چشم انداز لینک بیلدینگ و SEO همیشه در حال تغییر است و امروزه اهمیت ساخت لینک های با کیفیت بسیار افزایش یافته است؛ به طوری که تا به حال این اهمیت تا این حد افزایش نیافته بود.

شناخت کیفیت لینک‌ها و رقابت کیفی را می‌توان از اصول رقابت در لینک بیلدینگ دانست و این مسئله به این زودی تغییر نمی‌کند. این آموزش برای راهنمایی شما در جهت درست و پیشرفت سریع در امر لینک بیلدینگ طراحی شده است. نکات زیادی برای یادگیری وجود دارد اما در این آموزش همه چیز ساده سازی شده است و مثال های زیادی نیز مطرح شده است. امیدواریم از این آموزش در جهت لینک بیلدینگ استفاده کنید.


لینک بیلدینگ چیست؟

لینک بیلدینگ فرایندی است که از وب سایت های دیگر به سایت شما، هایپرلینک گرفته می‌شود. هایپرلینک راهی برای کاربران است تا بین صفحات مختلف اینترنت حرکت کنند. موتورهای جستجو از لینک ها برای پیمودن وب استفاده می‌کنند. این موتورهای جستجو با استفاده از لینک‌ها بین صفحات وب سایت شما و تمام وب سایت های دیگر جستجو می کنند. روش های زیادی برای لینک ها و لینک بیلدینگ وجود دارد و با وجود تفاوت آن ها از نظر دشواری، سئوکاران بر این دیدگاه که لینک بیلدینگ یکی از سخت ترین قسمت‌های کارشان است، اتفاق نظر دارند. تعداد زیادی از سئوکاران زمان زیادی برای انجام این کار صرف می‌کنند. به همین دلیل اگر می توانید هنر سازماندهی لینک های با کیفیت را به دست آورید می‌توانید برای بدست آوردن جایگاه های برتر نتایج موتورهای جستجو (SERP) وارد رقابت شوید.



چرا لینک بیلدینگ برای SEO مهم است؟

آناتومی هایپرلینک
برای دانستن اهمیت لینک بیلدینگ، ابتدا مهم است که اساس تشکیل لینک‌ها، طریقه یافتن لینک‌ها توسط موتورهای جستجو و تفسیر موتورهای جستجو از لینک ها را بدانیم.



برای مشاهده تصویر در اندازه واقعی روی این لینک کلیک کنید .

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


تگ شروع لینک: تگ لینک به موتورهای جستجو اعلام می‌کند که لینک یا پیوند به چیزی باید پیگیری و دنبال شود.

آدرس ارجاع لینک: متن نوشته شده برای href نشان می‌دهد که URL به کدام لینک اشاره دارد. آدرس ارجاع لینک، همیشه یک صفحه وب نیست. این مورد می‌تواند آدرس یک تصویر یا فایل برای دانلود باشد. در مواردی نیز شما چیزی غیر از URL می بینید که با علامت # آغاز شده است. این لینک ها یا پیوندهای محلی می باشند که به قسمت های مختلف صفحه اشاره می‌کنند. مثلا شما با کلیک رو این لینک به ابتدای مقاله ارجاع داده می‌شوید.

انکر تکست لینک: این بخش، همان متن داخل صفحه است که کاربر می بیند و در صورتی که تمایل داشته باشد بر روی آن کلیک کرده و به آدرس مربوطه ارجاع داده می‌شود. متن این قسمت معمولا فرمتی متفاوت دارد و به شکلی است که در کنار متن های اطراف جلب توجه کند. معمولا این متن به رنگ آبی یا به صورت خط دار دیده می شود به طوری که نشان دهد که متن قابل کلیک کردن است.
تگ پایان لینک: این قسمت انتهای تگ لینک را به موتورهای جستجو اعلام می‌کند.
لینک‌ها برای موتورهای جستجو چه معنی دارند؟


برای مشاهده تصویر در اندازه واقعی روی این لینک کلیک کنید .
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


موتورهای جستجو از لینکها برای دو هدف اساسی استفاده می‌کنند:

برای یافتن صفحات جدید وب
برای تعیین کیفیت صفحه در نتایج
موتور جستجو صفحات را در وب می‌گردد و مفاهیم آن‌ها را استخراج کرده و به فهرست ها و شاخص های آن ها می افزاید. در این راه، موتور جستجو تشخیص می دهد کدام صفحه کیفیت مناسبی دارد که در ردیف کلمه های کلیدی وابسته آورده شود. هنگامی که این تصمیم گیری انجام می شود، موتورهای جستجو به محتوای صفحه دیگر کاری ندارند بلکه به تعداد لینک های داده شده به این صفحه از وب سایت های خارجی و کیفیت وب سایت های خارجی توجه می کنند. به طور کلی، هر چقدر کیفیت وب سایت هایی که به شما لینک می دهند بالاتر باشد، احتمال بالا رفتن رنک و رتبه شما در نتایج موتورهای جستجو بالاتر می‌رود.
لینک ها به عنوان فاکتورهای رتبه بندی چیزهایی هستند که در اواخر دهه 1990 به گوگل اجازه دادند تا شروع به تسلط بر بازار موتورهای جستجو کند. یکی از موسسان گوگل، لری پیج، رتبه بندی صفحات را در گوگل طراحی کرد؛ در این روش گوگل کیفیت صفحه را با توجه به تعداد لینک های ارجاع داده شده به صفحه تعیین می کند. این روش محاسبه برای تعیین الگوریتم رتبه بندی استفاده شد و سیگنالی قوی گردید، زیرا راهی بسیار خوب برای تعیین کیفیت صفحه بود.
این روش بسیار مهم بود زیرا براین اساس بود که یک لینک براساس نظر افراد نسبت به صفحه می باشد و در صورتی که یک صفحه مناسب نباشد لینکی دریافت نمی کند. تئوری این است که هنگامی که فردی به وب سایتی دیگر لینک می دهد یعنی این منبع خوب است. در غیر این صورت، به آن لینک داده نمی شود. مثل این که شما هیچ گاه دوست خود را به رستورانی بد نمی فرستید.

منبع: Moz