ورود

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : چرا تلویزیون سامسونگ با ضمانت سام سرویس نخریم؟



madu
04-04-2017, 20:25
تلویزیون سامسونگ با ضمانت سام سرویس نخرید
چرا ، بهتون میگم

حدود یکی دو سال پیش پیش تلویزیون 22 اینچ سامسونگ باضمانت 18 ماهه خریدم. بعد از 7 ماه روی پنل تلویزیون یک خط قرمز رنگ به اندازه تقریبی 10 سانت دیده میشد و از بین نمی رفت. به نمایندگی سامسونگ به آدرس کرج میدان 7 تیر
بسمت میدان توحید ابتدای بلوار بلال ساختمان آناهیتا بردم بعد از حدود 1 ماه که زنگ زدم دفترشون منشی گفت که فرستادیم تهران گفتن درست نمیشه ، تلویزیون نو هم تو انبار نداریم بجاش یک تلویزیون 32 اینچ میدیم.

که من پرسیدم نو هست وبجای اینکه جواب من رابدن آسمون ریسمون بافتن که تو نمایشگاه بوده و زیادکار نکرده وباقیمونده ضمانت تلویزیون اول و رو همین حساب میکنیم میدیم و بالاخره لو دادن که تعمیر شده هست وباضمانت میدن
منم شماره تلفن نمایندگی تهران و ازشون گرفتم و پرسیدم که اینا درست میگن که تایید کردن و گفتن یکسال باقیمونده ضمانت و به تلویزیون جدید انتقال میدن و هر مشکلی پیش بیاد تا یکسال رایگان تعمیر میکنن.

روز تحویل تلویزیون اصلا نمیخواستن امتحانش کنن میگفتن ببر موردی داشت بیار،بعد برگه ضمانت خواستم گفتن که برگه لازم نیست توکامپیوترمون ثبت شده و سامسونگ نمیادبخاطر یه تلویزیون خودشو خراب کنه واین حرف ها (یه مشت حرف الکی برای پیچوندن طرف).
usb تلویزیون هم فقط برای سرویس تعمیرکار بود و هیچ فایل فیلم و آهنگ و حتی عکس پخش نمیکرد

بعداز حدودشش هفت ماه که ضمانتش مونده بود دوباره یک هاله سفید رنگ روی پنل ایجادشد

زنگ زدم گفتن نمایندگی مرکزی تهران قبول نکرد منم زنگ زدم به نمایندگی تهران که شاید جواب درستی بدن که خیلی راحت گفتن مدرک داری؟
اگه مدرک داری ثابت کنی نشون بده وگرن بیخودی صحبت نکن و وقت ما را نگیر.
به همین راحتی از سر خودشون وا کردن

حالا خودتون قظاوت کنین تلویزیونی که وقتی پنلش خراب بشه نمایندگی طرف و میپیچونه که درست نکنه (چون پول پنل 70 درصد کل تلویزیون هست) ارزش خریدن داره ؟؟

mostafa_gm
06-04-2017, 09:48
چرا تلويزيون هاي سامسونگ اينقدر مشكل دارن و با وجود اين همه مشكل باز بعضي ها متعصبانه از اين برند دفاع مي كنن؟
البته من خودم هم باورم نمي شد كيفيت محصولات سامسونگ اينقدر پايين باشه چون تو گوشي و ساير مواردي كه خريد كرده بودم مشكلي نديدم تا اينكه چند وقت پيش تلويزيون سامسونگ خونه پدرم دقيقا همين مشكل پنل براش پيش اومد و يك سوم بالايي تصوير تيره شد!
ولي خودم تو تلويزيون هميشه سوني رو انتخاب كردم و خدا رو شكر تا حالا هم راضي بودم.

bas ali
06-04-2017, 11:11
احتمالا جدیدا کیفیتشون پایین اومده و طرف کره ای نظارتی روی مونتاژ نداره
چون خودمون و برادرمو خواهرم هرسه چند سالیه سامسونگ داریم و مشکلی خدارو شکر پیش نیومده

esmiz
06-04-2017, 22:15
من جدیدا که نخریدم ولی حدود پنج سال پیش یه تلوزیون 32 اینچ سامسونگ خریدیم فقط هفت روز از گارانتیش مونده بود که خراب شد بردیم نمایندگی اولش قبول نمی کرد زنگ زدیم دفتر مرکزیش گفت باید تلوزیون تحویل بگیره تحویل گرفت و گفت درست نمی شه بیاید ببرید بازم زنگ زدیم شرکت مرکزیش گفت اگه درست نمی شه باید عوض شه که نمایندگی اینجاش گفت ببرید جاده کرج عوض کنید بازم زنگ زدیم نمایندگی مرکزی گفت نمون نماینده اینجا باید بیاد اینجا عوضش کنه بلخره نمایندگی محل ما قبول کرد و چند روز بعد یه تلوزیون نو داد و گفت بیاید ببرید با این که نمایندگی اینجاش اصلا خوب عمل نکرد ولی شرکت مرکزیش خیلی خوب کار ما رو راه انداختند تلوزیون جدیه مدل جدید تری از تلوزیون قبلیه بود و 30 روز هم گارانتی داشت الان پنج ساله داره کار می کنه اما الان اگه بخوام تلوزیون بگیرم یا اسنوا می گیرم به خاطر ایرانی بودنش ( والبته منتاژ ایرانه و ما ماشین لباسشویی اسنوا داریم خدماتش خیلی خوبه) یا سونی می گیرم که چون کیفیتش خیلی بالاست و صد درصد بهتر از سامسونگه و البته قیمتش هم گرونه

فرستاده شده از F5122ِ من با Tapatalk

azim38893
13-04-2017, 15:47
از این مباحث متشکریم

madu
16-04-2017, 20:18
چون حدود 70 درصد قیمت تلویزیون ها شامل پنل میشه برای همین نمایندگی سامسونگ سعی میکنه که یجوری طرف و به اصطلاح خودمونی بپیچونه
مثل مورد من که می گفت چون تو انبار موجودی ندارن و نمیتونن عین همونو بدن برای همین بهتر دیدن که من و بپیچونن و یک تلویزیون دست دوم بهم بدن
چون میدونن که طرف مجبوره هرچی میگن قبول کنه

درصورتی که تلویزیون رفیقم که مارک دیگه ای هست( برای اینکه تبلیغ نشه مارکش و نمیگم) پنلش رنگ قاطی کرد و چون نمایندگی تو انبار موجودی نداشت یک تلویزیون نو بهشون داد و مابه التفاوتش و به قیمت بازار گرفتن(تلویزیونشون حدود یکسال از عمرش میگذشت و تلویزیون نویی که دادن، تو بازار گرونتر از اون تلویزیون رفیقم بود)
به نظر من این خیلی بهتر از پیچوندن طرف هست.

reza1348_rezareza
17-04-2017, 11:37
بالاخره نفهمیدم ارتباط سامسونگ با سام سرویس چطوریه!اگه نمایندگی رسمیه چرا شماره مدل تولیدات رو تغییر میده در حالیکه مدلهای بانه ای که لیبلش تولید مصر خورده شماره مدل همون مدل جهانیه فقط حروف همراه شماره مدل تغییر کرده البته حروف اونا هم ظاهرا به امارات متحده عربی اشاره میکنه(UAE) نه مصر !ولی به هر حال شماره مدل تغییر نمیکنه.پس بحث تولید محلی که سام سرویس میگه بیمورد.از طرفی اگه نمایندگی رسمی نیست چرا سایت رسمی سامسونگ به سام سرویس اشاره میکنه؟

bahman_0121
17-04-2017, 11:48
کلا بهتره اصلا سامسونگ نخرین چون جلوی الجی باید لونگ بندازه
کیفیت ساخت جالبی هم ندارن و مهمتر اینه که دوست داره گرونتر از الجی قیمت بده
دوتا الجی خریدیم به هیچ وجع خراب نشد سامی هر چی خریدم همشون مشکل هاد گیدا کردن

reza1348_rezareza
17-04-2017, 12:42
دوست عزیز مقایسه کلی دو برند چندان(اصلا؟) منطقی نیست خصوصا این دو که هردو تولید کشور کره جنوبی هستن و طبعا مشترکات زیادی دارند.مقایسه صحیحتر(صحیح؟؟)مقایسه مدل به مدل است .مثلا در حال حاضر OLED الجی از خیلی از محصولات سامسونگ و خصوصا از نظر کنتراست بالاتره.

bahman_0121
17-04-2017, 13:55
من در کل گفتم چون هیچ وقت سامی نمیتونه نمایشگری با کیفتتر از پنل الجی بسازه مخصوصا نمایشگرهای ips که همه شرکتها ی چنتایی دارن ولی در اخر کیفیت الجی از همشون بالاتره
فقط کافیه نمایشگرهای کرب و 4کی و اولد رو کنار هم بزارین از این دو برند و مقایسه کنید

amir_t6262
17-04-2017, 17:58
بالاخره نفهمیدم ارتباط سامسونگ با سام سرویس چطوریه!اگه نمایندگی رسمیه چرا شماره مدل تولیدات رو تغییر میده در حالیکه مدلهای بانه ای که لیبلش تولید مصر خورده شماره مدل همون مدل جهانیه فقط حروف همراه شماره مدل تغییر کرده البته حروف اونا هم ظاهرا به امارات متحده عربی اشاره میکنه(UAE) نه مصر !ولی به هر حال شماره مدل تغییر نمیکنه.پس بحث تولید محلی که سام سرویس میگه بیمورد.از طرفی اگه نمایندگی رسمی نیست چرا سایت رسمی سامسونگ به سام سرویس اشاره میکنه؟

ارتباطش اینه که برخی مدلهایش را در ایران مونتاژ میکنه. مدلهای مونتاژ شده در ایران هم برای اینکه از سایر مدلهای ساخته شده در دیگر کشورها تفکیک بشه، شماره مدلش تغییر میکنه.
ولی شما در سایت سامسونگ ایران بری، میتوانی مدل اصلی ش را ببینی.

مثال میزنم. مدل H6850 ایران در اصل H6203 است.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

ضمن اینکه فکر نمیکنم تولیدات ایران به دیگر کشورها صادر شود و فقط مصرف داخلی دارد.

reza1348_rezareza
18-04-2017, 09:36
من در کل گفتم چون هیچ وقت سامی نمیتونه نمایشگری با کیفتتر از پنل الجی بسازه مخصوصا نمایشگرهای ips که همه شرکتها ی چنتایی دارن ولی در اخر کیفیت الجی از همشون بالاتره
فقط کافیه نمایشگرهای کرب و 4کی و اولد رو کنار هم بزارین از این دو برند و مقایسه کنید
پاناسونیک هم از IPS زیاد استفاده میکنه ولی پاناسونیک کجا و الجی کجا!

reza1348_rezareza
18-04-2017, 10:08
ارتباطش اینه که برخی مدلهایش را در ایران مونتاژ میکنه. مدلهای مونتاژ شده در ایران هم برای اینکه از سایر مدلهای ساخته شده در دیگر کشورها تفکیک بشه، شماره مدلش تغییر میکنه.
ولی شما در سایت سامسونگ ایران بری، میتوانی مدل اصلی ش را ببینی.

مثال میزنم. مدل H6850 ایران در اصل H6203 است.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

ضمن اینکه فکر نمیکنم تولیدات ایران به دیگر کشورها صادر شود و فقط مصرف داخلی دارد.
دوست عزیز چرا فقط مدلهای ایران باید تفکیک بشه؟همانطور که گفتم تولیدا ت سامسونگ در مصر ققط حروف همراه شماره مدل تغییر میکنه و نه مدل یا مدلهای امریکا حروف( UN(united state داره .بعلاوه سام سرویس میتونه با یک لیبل "made in iran" این تفکیک رو انجام بده. به همین راحتی!مهمتر از همه منطقا سامسونگ میتونه اعا کنه این مدل هیچ ربطی به اونا نداره و نتیجتا هیچ تعهدی در قبال کیفیت محصول نداره.

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
مدل اصلی حروفش(UAE) به امارات متحده عربی اشاره میکنه.

amir_t6262
18-04-2017, 10:26
دوست عزیز چرا فقط مدلهای ایران باید تفکیک بشه؟همانطور که گفتم تولیدا ت سامسونگ در مصر ققط حروف همراه شماره مدل تغییر میکنه و نه مدل یا مدلهای امریکا حروف( UN(united state داره .بعلاوه سام سرویس میتونه با یک لیبل "made in iran" این تفکیک رو انجام بده. به همین راحتی!مهمتر از همه منطقا سامسونگ میتونه اعا کنه این مدل هیچ ربطی به اونا نداره و نتیجتا هیچ تعهدی در قبال کیفیت محصول نداره.

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
مدل اصلی حروفش(UAE) به امارات متحده عربی اشاره میکنه.


اینکه چرا سامسونگ اجازه نداده یا نخواسته ایران از همان نامگذاری استاندارد استفاده کنه، شاید به نوع پنل ها و کیفیت آنها که در ایران استفاده میکنند و همچنین حذف برخی امکانات برگرده.
بهرحال همانطور که گفتم، تولیدات ایران سامسونگ مخصوص بازار داخلی است و نه صادرات. برعکس مصر و برخی دیگر از کشورها. در نتیجه شاید استفاده از نام دیگر مشکلی نداشته باشد.

در مورد اینکه made in iran نداره هم بنظرم بخاطر ذهنیت بدی است که ایرانی ها نسبت به محصولات تولیدی داخل ایران دارند. الان هم بپرسی خیلی ها نمیدانند که بسیاری از لوازم خانگی و صوتی و تصویری سامسونگ و LG مونتاژ داخل هستند.

همانطور که مثلا در لباس شویی LG که در شهرک صنعتی کاسپین قزوین مونتاژ میشود، فقط نوشته Made by LG.

در خصوص تعهد و ... هم شما اگر با سامسونگ اصلی هم تماس بگیری، حواله ت میدن به همین سام سرویس. چون نماینده ی ایرانش هست.


در کل میگم، چون متاسفانه شفافیتی در خصوص نوع قرارداد و ... شرکتها با نمایندگان ایرانشان موجود نیست و همه چی محرمانه بین خودشان هست، واقعا به قطعیت نمیشه دلیلی برای کارهای سام سرویس و گلدیران پیدا کرد.
این هم دیگه به خود شما برمیگرده که با این وضعیت و سوالاتی که در ذهنت هست، باز سامسونگ و LG ایرانی بخری یا بری سراغ مدلهای بدون گارانتی این ها و یا کلا برند دیگر.

madu
07-05-2017, 21:52
بالاخره نفهمیدم ارتباط سامسونگ با سام سرویس چطوریه!اگه نمایندگی رسمیه چرا شماره مدل تولیدات رو تغییر میده در حالیکه مدلهای بانه ای که لیبلش تولید مصر خورده شماره مدل همون مدل

احتمالا اینکارو بخاطر این میکنه که مثلا به مشتری بفهمونه که این مدل مخصوص ایران ساخته شده و از بانه نیومده :n09:

اینم یه مدل کلاه گذاشتن سر مشتری هست

reza1348_rezareza
08-05-2017, 09:31
احتمالا اینکارو بخاطر این میکنه که مثلا به مشتری بفهمونه که این مدل مخصوص ایران ساخته شده و از بانه نیومده :n09:

اینم یه مدل کلاه گذاشتن سر مشتری هست
برا اینکه بفهمو نه بانه ای نیست بدوت تغییر شماره مدل یک' ساخت ایران 'هم میتونه اضافه کنه!کما اینکه بانه ایها احتمالا ساخت مصر خورده.و طفلیها ضمانت سام سرویس رو هم ندارند.

madu
08-05-2017, 10:17
برا اینکه بفهمو نه بانه ای نیست بدوت تغییر شماره مدل یک' ساخت ایران 'هم میتونه اضافه کنه!کما اینکه بانه ایها احتمالا ساخت مصر خورده.و طفلیها ضمانت سام سرویس رو هم ندارند.


حدود یک سال پیش با کسی که از بانه جنس میاورد صحبت میکردم میگفت که
هفته ای 3 بار بانه میرم و جنس میارم تهران، میگفت یکی دوبارش برای نمایندگی سامسونگ جنس میارم
که اونا لیبلش و عوض میکنن و میدن به خلق الله
ملت هم فکر میکنن که مخصوص ایران زده شده و جنس بانه ای نیست. چونشنیدن که جنس بانه ای مشکل داره
درصورتی که چندتا از فامیلامون از بانه تلویزیون و کولر گازی اوردن و خیلی هم راضی هستن

madu
08-05-2017, 10:28
اکثر این نمایندگی هایی که تو ایران هستن به این شیوه کار میکنن که یه کالا رو که قیمت تمام شدش خیلی براشون پایین میافته میارن بنام یه شرکت ضمانت روش میذارن و حدودا یک سوم مبلغ و روش میکشن و میدن بازار،
از انجایی که کالای مورد نظر کیفیت بالایی داره و کمتر خراب میشه اون یک سوم مبلغ میره تو جیبشون، اگر هم که تو مدت ضمانت خراب شد یه سری نمایندگی ها مثل سامسونگ سعی میکنن که طرف و بپیچونن یه سری ها هم مثل ال جی مشتری و راضی میکنن ( از اون پولی که کشیدن رو قیمت کالا هزینه میکنن) تا اعتبار نمایندگی از بین نره

madu
08-05-2017, 10:45
نمایندگی اصلی در کشوری غیر از کشور سازنده اونه که جنس و میفرسته به کارخانه سازنده و اونا تصمیم میگیرن که شامل نمایندگی میشه یا نه ، و یا اینکه قطعه معیوب و باز میکنن و میفرستن به کارخانه سازنده و جاش یه قطعه نو میبندن

نمایندگی های قدیم به این شیوه کار میکردن
من یه دستگاه سی دی پلیر تصویری که سی دی پلیر تازه تو ایران اومده بود و برده بودم نمایندگی که چرا بعضی از سی دی های رایت شده و با تیک پخش میکرد
نمایندگی گفت از نظر اونا دستگاه مشکلی نداره و اگه دستگاه و بفرستیم حدود 20 روز تا یکماه طول میکشه شایدم بیشتر، من پرسیدم مگه کجا میخواین بفرستین، طرف گفت باید بفرستیم کارخونش تو کشورش و اگه مشکل داشته باشه که هیچ ولی اگه سالم باشه هزینه فرستادن و برگشتنش و کارخونه ازمون میگیره

madu
19-03-2020, 15:11
چون تو قطعاتش از جنس درجه دو یا سه چین استفاده کرده

ashkan7810
19-03-2020, 17:49
حدود یک سال پیش با کسی که از بانه جنس میاورد صحبت میکردم میگفت که
هفته ای 3 بار بانه میرم و جنس میارم تهران، میگفت یکی دوبارش برای نمایندگی سامسونگ جنس میارم
که اونا لیبلش و عوض میکنن و میدن به خلق الله
ملت هم فکر میکنن که مخصوص ایران زده شده و جنس بانه ای نیست. چونشنیدن که جنس بانه ای مشکل داره
درصورتی که چندتا از فامیلامون از بانه تلویزیون و کولر گازی اوردن و خیلی هم راضی هستن
صحبت هاتون بیشتر بوی اینو میده که خودتون هم دستی در اجناس بانه ای دارید. فردا روزی یکی جنسی خرید و رو دستش باد کرد چه کار بکنه؟!

madu
28-03-2020, 14:17
صحبت هاتون بیشتر بوی اینو میده که خودتون هم دستی در اجناس بانه ای دارید. فردا روزی یکی جنسی خرید و رو دستش باد کرد چه کار بکنه؟!

منظورت و متوجه نشدم

madu
28-03-2020, 14:20
حالا اگه جنس ضمانت دار گرفتی‌ و خراب شد و شرکتش قبول نکرد چکار میکنی؟

مثل من
پارسال تلویزیونم خراب شد ضمانتش هم تموم شده بود نمایندگی خیلی راحت گفت ضمانت تموم شده و به ما ربطی نداره

تنها کاری که از دستت برمیاد اینه که
فقط اینکه بری دنبال قطعه تو پاساژ امجد تا بتونی تلویزیونت و زنده کنی


اگر هم پیدا نشد باید قید تلویزیونت و بزنی

madu
28-03-2020, 14:22
منظور من اینه که در مورد شرکت هایی که ضمانت درستی بهت نمیدن زیاد رو ضمانتش حساب نکن
چون اینجا ایرانه و اگه بخوای از نمایندگی شکایت کنی کسی کمکت نمیکنه