PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : چرا قبل. و در زمان 4 خلیفه دانشگاه و کتابخانه ای ساخته نشد و کتاب علمی نوشته نشد؟



Alcatel.
24-03-2017, 12:35
درود

همواره میشنویم اعراب بخاطره مکتبی که دنبال میکردند در علم و دانش سرآمد بودند و حرف اول را میزدند و از ان با پیشوند تمدن یاد میکنند که واژه ای خنده دار و غریب برای این قوم بیابان گرد و شتر چران در شبیه جزیره است
(ایرانیان عرب زبان ربطی به این موضوع ندارند)

حال چندین سوال در ذهن خواننده ایجاد میشود:

1- چرا قبل از خلفا . به دست هیچ یک از اشخاص تاثیرگذار و صاحب نام مکتب عربی کتاب علمی نوشته نشد؟ در زمینه های پزشکی / صنعتی و مهندسی / نجوم و ...

2- چرا خلفا خود کتاب علمی ننوشتند . مگر علمش را نداشتند؟

3- چرا قبل از خلفا و در زمان خوده خلفا دستور ساخت کتابخانه و دانشگاه ندادند؟ مگر آن مکتب برای علم اندوزی ارزشی قائل نبوده؟
(در زمان شاهنشاهی ساسانی دانشگاه گندی شاپور داشتیم)

4- چرا اعراب انچنان شخصیت علمی جهانی در آن روزگار نداشتند تا انکه ایرانیان از بزرگان دربار عباسی شدند و دانشمندان بزرگ به جامعه بشری تحویل دادند؟

5 - اگر ان مکتب مسبب و نیروی محرک تولید علم بود چرا در منطقه بومی خود که همانا شبیه جزیره عربستان بود علم و دانشمندی تولید نکرد؟

چرا اعراب که زودتر از سایر قبایل و کشورها با مکتب عربی اشنا شده بودند و حتی زبانشان با ان یکی بود و طبیعتا فهم بهتری از ان داشتند انچنان که باید دانشمند جهانی و بین المللی مانند ایرانیان نداشتند؟ ترک های اسیای میانه هم از این قاعده جدا نیستند . چرا انها که مکتب عربی را قبول کرده بودند دانشمندی نداشتند و شغل اجدادی خود که همانا قتل و غارت مردمان سرزمین های ثروتمند بود را ادامه دادند؟