carize
29-01-2017, 13:00
یکی از دلایل عملکرد ضعیف سیستم خنک کننده موتورو خودرو بالارفتن بیش از حد دمای موتور و روشن شدن چراغ هشدار میباشد که ممکن است بخاطر نشتی در رادیاتور یا سایر قسمت ها باشد. برای بررسی این موضوع ابتدا نگاهی به مایع خنک کننده خودرو(ممکن است ترکیبی از ضدیخ و آب باشد) بندازید که مقدار آن در محفظه سرریز آن در داخل کاپوت خودرو قابل مشاهده می باشد اگر از سطح استاندارد به میزان قابل توجهی کاسته شده باشد نیازمند به بررسی رادیاتور خودرو میباشد
البته توصیه میشود بررسی رادیاتور را زمانی انجام دهید که خودرو سرد میباشد، برای بررسی رادیاتور ابتدا زیر آن را بررسی کنید تا نشتی در آن قسمت وجود نداشته باشد لازم به ذکر است مایع ضدیخ به رنگهای مختلف در بازار وجود دارد و همچنین هنگامی که بخار میشود و میسوزد بوی شیرینی از خود نشان میدهد در صورتی که در زیر رادیاتور نشانه ای وجود نداشت آن را از هر زاویه ای بررسی کنید مخصوصا درزهای آن که ممکن است بر اثر ناهمواری های جاده ای یا خوردگی های داخلی خاصیت عایق بودن در برابر نفوذ را از دست داده باشد.
اگر رادیاتور ماشین مشکلی نداشته باشد باید سایر قسمت ها به دقت بررسی شود مانند ترموستات، مخزن سرزیر، اتصالات رادیاتور به موتور، واتر پمپ و درب رادیاتور هم باید به دقت بررسی شود.
البته یکی دیگر از دلایل شایع، فرسودگی واشر بین سیلندرها و بلوک موتور میباشد که این مورد باعث نفوذ مایع خنک کننده به داخل محفظه احتراق میشود که در این صورت باید به سرعت به فرد متخصص جهت بررسی دقیق تر نشان داد.
البته این نکته فراموش نشود که به هرحال مقداری از این مایع در فشار بالا تبدیل به بخار میشود ولی در هرصورت نتوانستید در مرحله اول عامل نشتی مایع خنک کننده را شناسایی نکردید خودرو را به فرد متخصص مورد اعتماد نشان دهید.
منبع : مجله اینترنتی کاریزه - MAG.CARIZE
البته توصیه میشود بررسی رادیاتور را زمانی انجام دهید که خودرو سرد میباشد، برای بررسی رادیاتور ابتدا زیر آن را بررسی کنید تا نشتی در آن قسمت وجود نداشته باشد لازم به ذکر است مایع ضدیخ به رنگهای مختلف در بازار وجود دارد و همچنین هنگامی که بخار میشود و میسوزد بوی شیرینی از خود نشان میدهد در صورتی که در زیر رادیاتور نشانه ای وجود نداشت آن را از هر زاویه ای بررسی کنید مخصوصا درزهای آن که ممکن است بر اثر ناهمواری های جاده ای یا خوردگی های داخلی خاصیت عایق بودن در برابر نفوذ را از دست داده باشد.
اگر رادیاتور ماشین مشکلی نداشته باشد باید سایر قسمت ها به دقت بررسی شود مانند ترموستات، مخزن سرزیر، اتصالات رادیاتور به موتور، واتر پمپ و درب رادیاتور هم باید به دقت بررسی شود.
البته یکی دیگر از دلایل شایع، فرسودگی واشر بین سیلندرها و بلوک موتور میباشد که این مورد باعث نفوذ مایع خنک کننده به داخل محفظه احتراق میشود که در این صورت باید به سرعت به فرد متخصص جهت بررسی دقیق تر نشان داد.
البته این نکته فراموش نشود که به هرحال مقداری از این مایع در فشار بالا تبدیل به بخار میشود ولی در هرصورت نتوانستید در مرحله اول عامل نشتی مایع خنک کننده را شناسایی نکردید خودرو را به فرد متخصص مورد اعتماد نشان دهید.
منبع : مجله اینترنتی کاریزه - MAG.CARIZE