carize
23-01-2017, 16:15
چه زمانی باید تایرها را تعویض کنیم؟
توصیه های سنتی می گویند که زمانی که آج تایرها به اندازه 2.32 اینچ ساییده شود یا زمانی که شاخص اندازه آج در حال نشان دادن است ، شما باید تایر خود را تعویض کنید.
رانندگان تجربه از دست دادن توانایی در اصطکاک و ترمز گرفتن درهوای بارانی و برفی را با بسیاری از تایرها دارند. به این خاطر که تایرها رفته رفته ساییده می شوند و بسیاری از مالکین خودور توجه کمتری به تایرها دارند. ازدست دادن اصطکاک ممکن است تا زمان سر خوردن خودرو ( به جای ایستادن ) نمایان نشود.
تایرهای جدید معمولا ضخامتی بین 10.32 و 11.32 اینچ دارند. آج عمیق شامل شیارها و درزهایی در اطراف آج می باشد، که اجازه می دهد آب و برف از زیر تایر جاری شود.بخاطر اینکه تایرها ساییده شده اند و شیارها و درزها کم عمق تر شده اند ، رطوبت بیشتری در زیر تایرها باقی می ماند. در نتیجه زمانی که در جاده های خیس و برفی راننداگی می کنید ، شاهد سر خوردن خودرو هستید.
نتیجه این خواهد شد که ترمز طولانی خواهیم داشت و خودور به جای ایستادن ، چرخ ها بیشتر می چرخند و سر می خورند.
زمانی که سرخوردن و لغزش خودرو شروع می شود - البته شدت آن هم مهم است – تفاوتی توسط تایرها ایجاد می شود. برخی تایرها آج شان به ضخامت 5.32 می رسد ولی هنوز می توان از آن استفاده کرد و نیازی به خرید تایر جدید نمی باشد.برخی تایرها اصطکاک بهتری نسبت به بقیه در آب و هوای بارانی دارند و مسافت بیشتری را می توان با آن پیمود.
مکانیک ها می توانند ساییدگی غیرمعمول و بیش از حد را تشخیص دهند و با یک وسیله اندازه گیری عمق آج را اندازه می گیرند و طول عمر آن را تشخیص خواهند داد.در برخی از مغازه ها این وسیله در دسترس است و خودتان می توانید این کار را انجام دهید.یک سکه در کنار آج قرار دهید ، اگر توانستید بالای سر "آبه" را ببینید، باید گفت که شما نیاز به یک تایر جدید دارید.
توصیه های سنتی می گویند که زمانی که آج تایرها به اندازه 2.32 اینچ ساییده شود یا زمانی که شاخص اندازه آج در حال نشان دادن است ، شما باید تایر خود را تعویض کنید.
رانندگان تجربه از دست دادن توانایی در اصطکاک و ترمز گرفتن درهوای بارانی و برفی را با بسیاری از تایرها دارند. به این خاطر که تایرها رفته رفته ساییده می شوند و بسیاری از مالکین خودور توجه کمتری به تایرها دارند. ازدست دادن اصطکاک ممکن است تا زمان سر خوردن خودرو ( به جای ایستادن ) نمایان نشود.
تایرهای جدید معمولا ضخامتی بین 10.32 و 11.32 اینچ دارند. آج عمیق شامل شیارها و درزهایی در اطراف آج می باشد، که اجازه می دهد آب و برف از زیر تایر جاری شود.بخاطر اینکه تایرها ساییده شده اند و شیارها و درزها کم عمق تر شده اند ، رطوبت بیشتری در زیر تایرها باقی می ماند. در نتیجه زمانی که در جاده های خیس و برفی راننداگی می کنید ، شاهد سر خوردن خودرو هستید.
نتیجه این خواهد شد که ترمز طولانی خواهیم داشت و خودور به جای ایستادن ، چرخ ها بیشتر می چرخند و سر می خورند.
زمانی که سرخوردن و لغزش خودرو شروع می شود - البته شدت آن هم مهم است – تفاوتی توسط تایرها ایجاد می شود. برخی تایرها آج شان به ضخامت 5.32 می رسد ولی هنوز می توان از آن استفاده کرد و نیازی به خرید تایر جدید نمی باشد.برخی تایرها اصطکاک بهتری نسبت به بقیه در آب و هوای بارانی دارند و مسافت بیشتری را می توان با آن پیمود.
مکانیک ها می توانند ساییدگی غیرمعمول و بیش از حد را تشخیص دهند و با یک وسیله اندازه گیری عمق آج را اندازه می گیرند و طول عمر آن را تشخیص خواهند داد.در برخی از مغازه ها این وسیله در دسترس است و خودتان می توانید این کار را انجام دهید.یک سکه در کنار آج قرار دهید ، اگر توانستید بالای سر "آبه" را ببینید، باید گفت که شما نیاز به یک تایر جدید دارید.