PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : >>> طراحی هوشمند <<<



تانکر
04-01-2017, 16:00
از اونجایی تاپیکی برای نظریه کهن و قدیمی قرن نوزدهم! تو این انجمن هست گفتم شاید بهتر باشه تاپیکی هم واسه نظریه طراحی هوشمند زده بشه.



طراحی هوشمند(Intelligent design)، مبتنی بر این عقیده است که به علت وجود پیچیدگی سیستم های زیستی، که از آن با عنوان پیچیدگی تقلیل ناپذیر (Irreducible complexity) نام میبرند، سیستم های زیستی الزاما به نوعی طراح هوشمند نیازمند هستند، چون پیدایش این سیستم های دقیق و پیچیده نمیتواند نتیجه فرآیندهای تصادفی در طبیعت باشد. استنتاج آفریننده از وجود پیچیدگی را برهان اتقان صنع یا همان برهان نظم (cosmological argument) می نامند. بسیاری از منتقدین فرگشت، بر این عقیده هستند که طبیعت همانند ساعتی بسیار منظم و پیچیده الزاما نیاز به طراح و مهندسی دارد که هوشمند باشد،


کسایی که اعتقاد دارن DNA (کوچیک ترین و پیچیده ترین دستگاه ذخیره سازی اطلاعات) خود به خود به وجود اومده برن سمت همون تاپیک فرگشت اما کسی که باور داره این پیچیدگی و نظم طراحی شده است اینجا میتونه هر مطلبی از این نظریه میدونه قرار بده.

تانکر
04-01-2017, 17:59
یه چیزی که نظریه داروین رو خیلی کمرنگ میکنه اینه که داروین اعتقاد داشت سلول از چند ماه ساده تشکیل شده و چیزی بیشتر از یه ماده و حجم ساده نیست. اما پیشرفت علم ثابت کرد سلول ترکیبی ساده و شانسی از چند ماده نیست بلکه دستگاهی فوق پیشرفته است که به هیچ عنوان با ترکیب چندتا ماده ساده چنین چیزی به وجود نخواد اومد.

شاید اگه خود داروین زنده بود بعد از مشاهده ساختار DNA نظریه خودش رو تغییر میداد و میفهمید تولید شانسی سلولی تا این حد پیشرفته غیر ممکن ترین تئوری جهانه!
من تعجب میکنم از انسان هایی که چنین چیز غیر ممکنی (به وجود اومدن خود به خودی سلول هوشمند از چندتا ماده ساده!) رو قبول دارن اما وجود خالق که خیلی خیلی امکان پذیرتر هست رو باور نمیکنن.