ورود

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : چراغ جلوی برای 405slx



775e
18-12-2016, 19:06
سلام دوستان یه راهی برای بهتر شدن نور دهی چراغ های جلو پژو 405 slx هست...؟؟؟؟
خیلی کم نور میدن راه های پیشنهادی تون رو بگید ممنونم ....

mohamad skystar
18-12-2016, 23:10
سلام دوستان یه راهی برای بهتر شدن نور دهی چراغ های جلو پژو 405 slx هست...؟؟؟؟
خیلی کم نور میدن راه های پیشنهادی تون رو بگید ممنونم ....

خیلی کم پیش میاد
شما میتونید از لامپ قویتر نسبت به لامپ های فابریک استفاده کنید
البته منظورم لامپ زنون نبود
چراغ ها رو یکبار منظم تنظیم کنید ببینید نتیجه چی میشه

MOHAMMAD_ASEMOONI
19-12-2016, 19:30
سلام
لامپ قوی ممکنه باعث آتشسوزی بشه
یک نفر رو میشناسم پراید داره , رفت لامپهای 100 وات نصب کرد
چند روز بعدش سیمهای برقِ پشتِ یکی از چراغها آتش گرفت و کاسه چراغ هم آب شد و به فنا رفت و کلی خرج گذاشت روی دستش

siava5h
19-12-2016, 19:37
سلام
لامپ قوی ممکنه باعث آتشسوزی بشه
یک نفر رو میشناسم پراید داره , رفت لامپهای 100 وات نصب کرد
چند روز بعدش سیمهای برقِ پشتِ یکی از چراغها آتش گرفت و کاسه چراغ هم آب شد و به فنا رفت و کلی خرج گذاشت روی دستش

بایستی آفتامات چراغ نصب میکرد. کار اشتباهی کرده روی سیم اصلی وات بالا گذاشته. میتونس به قیمت آتش گرفتن کل ماشینش تموم بشه.
حتی تو بازار آفتامات چراغ میفروشن، همه هم فیشی و بدون دردسر. خیلی هم راحت میشه نصبش کرد.

ما رو ماشینمون 130 وات نصب کردیم و خوب هم کار میکنه

MOHAMMAD_ASEMOONI
19-12-2016, 23:37
بایستی آفتامات چراغ نصب میکرد.
کار اشتباهی کرده روی سیم اصلی وات بالا گذاشته.
میتونس به قیمت آتش گرفتن کل ماشینش تموم بشه.
حتی تو بازار آفتامات چراغ میفروشن، همه هم فیشی و بدون دردسر. خیلی هم راحت میشه نصبش کرد.
ما رو ماشینمون 130 وات نصب کردیم و خوب هم کار میکنه
سلام . تشکر از شما بابت پاسختون
منظورتون از آفتامات همون رله هست ؟
اگه بله , مگه چراغهای جلو خودش رله نداره ؟
اگه منظورتون رله نیست , آفتامات چیه ؟ کارش چیه ؟ چطوری روی مدار نصب میشه ؟
با تشکر

mohamad skystar
20-12-2016, 00:08
سلام
لامپ قوی ممکنه باعث آتشسوزی بشه
یک نفر رو میشناسم پراید داره , رفت لامپهای 100 وات نصب کرد
چند روز بعدش سیمهای برقِ پشتِ یکی از چراغها آتش گرفت و کاسه چراغ هم آب شد و به فنا رفت و کلی خرج گذاشت روی دستش


من
روی سمند امتحان کردم و مشکلی ایجاد نشده الان چند ساله
اما حرف شما هم برای امنیت بیشتر کاملا درسته

mohamad skystar
20-12-2016, 00:10
سلام . تشکر از شما بابت پاسختون
منظورتون از آفتامات همون رله هست ؟
اگه بله , مگه چراغهای جلو خودش رله نداره ؟
اگه منظورتون رله نیست , آفتامات چیه ؟ کارش چیه ؟ چطوری روی مدار نصب میشه ؟
با تشکر

آقا محمد منظور دوستمون همون رله بوده آفتامات همون رله هستش
کارشم که مشخصه تنظیم ولتاژ دینام

siava5h
20-12-2016, 12:05
سلام . تشکر از شما بابت پاسختون
منظورتون از آفتامات همون رله هست ؟
اگه بله , مگه چراغهای جلو خودش رله نداره ؟
اگه منظورتون رله نیست , آفتامات چیه ؟ کارش چیه ؟ چطوری روی مدار نصب میشه ؟
با تشکر

بله منظورم همون رله بود. والا این لغت رو در بین مکانیکهای منطقه ما مرسومه و از مربی برق خودرومونم سوال کردم گفتن که هردوش یک معنی رو میده و نام یک وسیله هست.

نه، در ماشین پراید رله وجود نداره. و کل پروسه کنترلی قطع و وصل برق از طریق دسته راهنما انجام میشه. و اگر قرار بشه لامپ قوی تری زده بشه حتما میبایست در مسیر رله قرار بگیره والا دست کم خرابی دسته راهنما رو به دنبال داره که خرج بزرگی به گردن صاحب خودرو میزاره

MOHAMMAD_ASEMOONI
20-12-2016, 14:00
آقا محمد منظور دوستمون همون رله بوده آفتامات همون رله هستش
کارشم که مشخصه تنظیم ولتاژ دینام

بله منظورم همون رله بود. والا این لغت رو در بین مکانیکهای منطقه ما مرسومه و از مربی برق خودرومونم سوال کردم گفتن که هردوش یک معنی رو میده و نام یک وسیله هست.
نه، در ماشین پراید رله وجود نداره و کل پروسه کنترلی قطع و وصل برق از طریق دسته راهنما انجام میشه. و اگر قرار بشه لامپ قوی تری زده بشه حتما میبایست در مسیر رله قرار بگیره والا دست کم خرابی دسته راهنما رو به دنبال داره که خرج بزرگی به گردن صاحب خودرو میزاره
سلام . تشکر از پاسخهاتون
چند نکته:
1- 3 قطعه در ماشین داریم که بعضی از مردم و حتی بعضی از مکانیکها اونها رو با هم اشتباه میگیرند:
الف - یکسو کننده ی برق متناوب (رِکتیفایر rectifier )
این قطعه داخل دینام هست و برق متناوبی که توسط دینام تولید میشه رو تبدیل میکنه به برق DC مستقیم چون در همه جای ماشین برق مستقیم استفاده میشه جز کویل که یک ترانس یا آداپتور هست و برق متناوب میخواد تا تبدیلش کنه به برق با ولتاژ حدود 15.000 تا 20.000 ولت با آمپر بسیار کم برای شمعها
ب - رگولاتورِ ولتاژ .
کارش تنظیم ولتاژ در حد معینی هست چون دینام با موتور میچرخه پس با سرعتهای مختلف میچرخه پس ولتاژ برقش دائم بالا پائین میشه و رگولاتور لازم داره تا ولتاژ از حد معینی بالاتر و پائینتر نره
این دو قطعه داخل دینام هستند و ممکنه چسبیده به هم باشند یا جداگانه
عکسهاش
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
======================================
ج - رله
این قطعه یک کلید برقی هست یعنی داخلش یک آهنربای الکتریکی داره که با برق 12 ولت با آمپر بسیار کم و ضعیف کار میکنه . وقتی به آهنربا برق بدیم 2 تا پلاتین رو به هم میچسبونه و مسیر عبور برق با آمپر بالا وصل میشه
عکسهاش:
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
رله کارش تقویت نیست
چرا رله وصل میکنند؟
1- برای اینکه کامپیوتر یا یک قطعه ی دیگه ی ماشین بتونه یک مصرف کننده رو خاموش و روشن کنه مثلاً وقتی هوای اتاق سرد بشه , کامپیوتر برق آهنربایِ داخلِ رله ای که برق میده به کلاچ کمپرسور کولر رو قطع میکنه , درنتیجه کمپرسور کولر خاموش میشه توسط کامپیوتر
2- برای اینکه کلیدها داغ نشه بر اثر برق با آمپر زیاد
مثال:
لامپ چراغ جلو آمپر زیاد میکشه . اگر رله نداشته باشه پس باید کلید بزرگ و قوی بذارند برای چراغهای جلو تا داغ نشه یا آتشسوزی نشه
اما یک رله میذارند داخل جعبه فیوز کنار موتور
وقتی کلید چراغ رو میزنید یک برق 12 ولت با آمپر ضعیف از کلید میره برای آهنربای داخل رله پس کلید داغ نمیشه و لازم هم نیست که کلید بزرگ باشه چون برق با آمپر ضعیف ازش میگذره
وقتی آهنربای توی رله به کار بیافته به برق باتری اجازه میده که از یک مدار جداگانه(یک پایه رله ) بره برای لامپ و لامپ روشن میشه
وجود رله برای قطعات پرمصرف که با آمپر بالا کار میکنه ضروری هست مثل چراغهای جلو , چراغهای عقب , کمپرسور کولر , فن رادیاتور و فن توی اتاق و غیره
3- بنده گمان نکنم پراید رله ی چراغهای جلو نداشته باشه وگرنه واقعاً خطرناک و افتضاحه
توی جعبه فیوز نقشه ی رله ها و فیوزها چسبانده شده . ببینید ننوشته رله چراغ جلو ؟ BEAM LIGHT یا FTONT LIGHT

در عکس زیر , قطعات سیاه رنگ همون رله ها هستند
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
در این عکس قطعات سفید و خاکستری
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

Pourya-pc
20-12-2016, 14:42
اتفاقا من هم خیلی از نور چراغ های ماشینم ( ۲۰۶ ) راضی نیستم . آیا ۲۰۶ خودش رله داره که لامپ قوی بندازم ؟۱۳۰ وات خوب میشه ؟ فابریک خودش ۵۵ وات فکر کنم .

siava5h
20-12-2016, 16:46
بنده گمان نکنم پراید رله ی چراغهای جلو نداشته باشه وگرنه واقعاً خطرناک و افتضاحه
توی جعبه فیوز نقشه ی رله ها و فیوزها چسبانده شده . ببینید ننوشته رله چراغ جلو ؟ BEAM LIGHT یا FTONT LIGHT


نه نداره. برای ماشین خودمون رو خودم نصب کردم. اتفاقا لوازم فروشی که داشت لامپ رو میداد گفته بود که باید رله نصب کنی و همراه لامپ یک بسته رله و سیم که سرهم شده بود رو داد، قیمتش هم فکر کنم در حدود 15-20 تومن بود.
تو کارگاه برقمون هم یادمه گفته بودن که برای پرایدها رله نذاشتن و راننده ها خودشون میان که براشون رله نصب کنن. این مشکل بشتر مواقعی پیش میاد که اتصال دسته راهنما ضعیف میشه و چراغ چشمک میزنه یا کم نور میشه و یا گاهی اوقات روشن نمیشه.
برق مستقیم از دسته راهنما بعد به فیوز و بعد به لامپ میره. لبته اگه جای فیوز و دسته راهنمارو اشتباه نگفته باشم.

این جعبه فیوز پرایده
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
اینم مدار چراغ جلو
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

این توضیحاتو دادی... یه نکته ای به نظرم رسید.
ما وقتی روی لامپ رله نصب میکنیم عملا فیوز چراغ جلو رو بی اثر میکنیم. فیوز بر روی رله عمل میکنه، در صورتی که رله برق مستقیم از باتری داره. واگر رله اتصالی کنه برق چراغ جلو فعال میمونه و با سوختن فیوز جریان قطع نمیشه.
نمیدونم این مشکل چجوری برطرف میشه... ! :n13:

سیم کشی از جعبه فیوز برای تامین برق قدرت رله کار منطقی نیست.
بهترین حالت اینه که رله فیوز دار باشه. که همچین قطعه ای نداریم.

siava5h
20-12-2016, 17:09
اتفاقا من هم خیلی از نور چراغ های ماشینم ( ۲۰۶ ) راضی نیستم . آیا ۲۰۶ خودش رله داره که لامپ قوی بندازم ؟۱۳۰ وات خوب میشه ؟ فابریک خودش ۵۵ وات فکر کنم .

اگر هم نداشته باشه مشکلی نیست.
البته چرا، مشکل هست. چونکه سیمکشی چراغ جلو برا 55-65 وات درنظر گرفته شده و 130 وات تقریبا دوبرابر ضرفیت سیمه. که حتما بایس سیم و رله اضافه خریده بشه که بصورت آماده در لوازم فروشی ها موجوده و نصب راحتی داره.

خوب یا بدش ولا چه عرض کنم، بهترکه میشه. ما که تغییر رو خیلی خوب احساس کردیم. نور بالا به حدی زیاد شده که واسه ماشین مقابل آزار دهنده شده.
مرحله بعدیش زنونه.

MOHAMMAD_ASEMOONI
20-12-2016, 18:05
اتفاقا من هم خیلی از نور چراغ های ماشینم ( ۲۰۶ ) راضی نیستم .
آیا ۲۰۶ خودش رله داره که لامپ قوی بندازم ؟۱۳۰ وات خوب میشه ؟
فابریک خودش ۵۵ وات فکر کنم .
سلام
شما به نکته ی مهم اشاره کردین
صِرفِ وجودِ رله کافی نیست برای نصب لامپ قویتر
باید ببینیم آمپر نوشته شده روی رله چقدر هست و باید ببینیم آیا سیمی که از رله برف میده به لامپ به اندازه ی کافی ضخیم هست یا نه
فرمولش اينه :
W=VxA
وات=ولتاژ ضربدر آمپر
اگر لامپ 130 وات باشه , ولتاژ هم که 12 ولت هست
پس این لامپ خودش به تنهائی 10.8 آمپر برق میکشه یعنی حدود 11 آمپر
120W=12Vx?A
A=130÷12=10.8333
حالا باید ببینین روی رله نوشته چند آمپر
برای اطمینان باید حداقل 14 یا 15 آمپر باشه
اگر نیست پس باید لامپ ضعیفتر نصب بشه و یا رله ی 12 ولتِ 15 آمپری نصب بشه تا خیالتون راحت بشه
=====================================
نکته ی مهم دیگه اینه که ببینین آیا هر لامپ یک رله داره ؟ و یا یک رله گذاشته اند برای لامپهای چپ و راست ؟
با برداشتن رله و روشن کردن چراغها مشخص میشه
اگر یک رله داشته باشند پس باید رله ی 25 آمپری و یا 30 آمپری نصب بشه و یا یک رله اضافه بشه و برق هر لامپ جدا بشه
نصب رله و خط جداگانه کار ساده ای هست
رله معمولاً 4 پایه داره
بکیش وصله به آهنربای رله که از کلید برق میگیره . پایه ی دوم آهنربا هم به بدنه وصله یعنی منفی هست
پایه ی سوم از باتری برق میگیره .
پایه ی چهارم برق رو میبره برای لامپ . مسیر پایه ی سوم به چهارم همیشه قطع هست مگر اینکه مسیر اول یعنی آهنربا برق داشته باشه
بعد از پایه ی چهارم هم یک فیوز مناسب میذارند تا اگر لامپ اتصالی کرد فیوز بسوزه و به رله و سیمها و باتری صدمه ای وارد نشه
این فیوز رو میشه قبل از پایه سوم نصب کرد
======================================
ضخامت سیمی هم که از رله برق رو میبره برای لامپ بسیار مهم وگرنه سیم داغ میشه و ممکنه روکشش آب بشه و سیم اتصالی کنه به بدنه یا سیمهای دیگه و آتشسوزی بشه
====================================
حالا رله و سیم مناسب نصب کردین و دو تا لامپ 130 هم نصب کردین و نور شدید و قوی شد
اما یادتون نره که چیزی در این دنیا مجانی نیست
این لامپها برق بیشتری مصرف میکنند و این برق از باتری میاد و باتری با دینام شارژ میشه و دینام از موتور انرژی میگیره و موتور از گاز و بنزین و گاز و بنزین پول میخواد
یعنی مصرف ماشین کمی بالا میره و پول بیشتری ازتون میکشه
هر چه مدت بیشتری این لامپهای قوی روشن باشه هزینه ی بیشتری هم ازتون میگیره
====================================
یک موضوع معنوی و وجدانی هم داره :
حالا وجدان شما و انصاف و جوانمردی شما تست میشه که چطوری و با چه هدف و نیتی از این لامپهای قوی استفاده میکنین
برای مردم آزاری و انتقام و خودنمائی و پُز دادن و اینها ؟ یا برای روشن کردن راهتون در تاریکی ؟

نه نداره. برای ماشین خودمون رو خودم نصب کردم. اتفاقا لوازم فروشی که داشت لامپ رو میداد گفته بود که باید رله نصب کنی و همراه لامپ یک بسته رله و سیم که سرهم شده بود رو داد، قیمتش هم فکر کنم در حدود 15-20 تومن بود.
تو کارگاه برقمون هم یادمه گفته بودن که برای پرایدها رله نذاشتن و راننده ها خودشون میان که براشون رله نصب کنن.
این مشکل بیشتر مواقعی پیش میاد که اتصال دسته راهنما ضعیف میشه و چراغ چشمک میزنه یا کم نور میشه و یا گاهی اوقات روشن نمیشه.برق مستقیم از دسته راهنما بعد به فیوز و بعد به لامپ میره. البته اگه جای فیوز و دسته راهنمارو اشتباه نگفته باشم.
این جعبه فیوز پرایده [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]اینم مدار چراغ جلو
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
این توضیحاتو دادی... یه نکته ای به نظرم رسید. ما وقتی روی لامپ رله نصب میکنیم عملا فیوز چراغ جلو رو بی اثر میکنیم. فیوز بر روی رله عمل میکنه، در صورتی که رله برق مستقیم از باتری داره. واگر رله اتصالی کنه برق چراغ جلو فعال میمونه و با سوختن فیوز جریان قطع نمیشه. نمیدونم این مشکل چجوری برطرف میشه... ! :n13:
سیم کشی از جعبه فیوز برای تامین برق قدرت رله کار منطقی نیست.
بهترین حالت اینه که رله فیوز دار باشه. که همچین قطعه ای نداریم.
سلام
این یکی از دهها مورد غیر استاندارد بودنِ پرایده
رله برای چراغهای جلو ضروری هست چون برق زیاد میکشه و ممکنه کلید آتش بگیره که توی اتاق هست و جان مردم رو به خطر میندازه اما در ایران مهم نیست وقتی که وزیر دفاعش میاد توی تلوزیون و با افتخار میگه ماشینها لازم نیست بروز باشه , فوقش مردم میخرند و تصادف میکنند و میمیرند اما سلاحها باید همیشه بروز باشه
در بالا توضیح دادم که فیوز قبل از پایه ی سوم یا بعد از پایه ی چهارم رله نصب میشه

Pourya-pc
20-12-2016, 18:52
ممنون از توضیحات ضمن اینکه چون بیشتر بیرون شهر میرونم نیاز دارم جاده رو بهتر ببینم .
و فکر میکنم حتی تمام موارد فنی رو حل کنیم یک موضوع مهمتر هست ! کاسه چراغ ! نور قوی گرمای بیشتری تولید میکنه و ممکنه کاسه از پس این گرما برنیاد و خلاصه ماشین بترکه
چیزی که متوجه شدم اینه که بهتره با این وضع ساخت و مدارا کرد .