PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : استفاده صحیح از گوگل برای یادگیری انگلیسی



Dream Walker
14-11-2016, 00:48
درود،

دوستان همه با موتور جستجوی گوگل آشنا هستید.

برای ترجمه یک کلمه چیکار میکنید؟ دیکشنری؟ دیکشنری آنلاین یا اصلا مترجم خود گوگل؟
روش ساده تر استفاده از خود موتور جستجوی گوگل هست، مثلا دنبال معنی کلمه nest هستید، اگر این کلمه رو در گوگل سرچ کنید، یه سری سایت میاره که ربطی به خود کلمه نداره.

قابلیت خاصی در گوگل هست که اگر هر کلمه ای رو همراه define سرچ کنید در ابتدای صفحه باکسی برای شما باز میشه که شامل: تعریف های متعدد کلمه، متضاد و مترادف ها ، جمله مثال، تلفظ، ادای کلمه به صورت صوتی، ریشه یابی و ...
یکمم که پایین تر برید میتونید زبان فارسی رو انتخاب و ترجمه فارسی کلمه رو هم ببینید.

درگوگل سرچ کنید define nest و نتیجه رو با سرچ nest خالی مقایسه کنید.





پیروز باشید....:V12:

mehrdadkey2
17-12-2016, 18:42
اغلب برای پیدا کردن معنای کلمات در زبان انگلیسی و سایر زبان های خارجی به فرهنگ لغت یا دیکشنری مراجعه می کنیم. امروزه فرهنگ لغت های بسیار متنوعی وجود دارند. شاید کتاب های فرهنگ لغت متداولترین نوع دیکشنری باشد اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی استفاده از کتاب های فرهنگ لغت بسیار محدود شده است. زمان بر بودن جستجو، عدم دسترسی به تلفظ صوتی و به روز نبودن کتاب های از جمله ایراداتی است که بر کتاب های فرهنگ لغت وارد می شود.با پیشرفت تکنولوژی و فراگیر شدن استفاده از گوشی های همراه استفاده از نرم افزارهای مترجم بر روی گوشی های تلفن همراه بسیار رواج پیدا کرده است. انواع دیگر نرم افزار های مترجم برای کامپیوتر توسعه داده شده و از آن ها نیز می توان بهره برد. اما شاید راحترترین روش برای دسترسی به فرهنگ لغت استفاده از فرهنگ لغت های برخط مانند مترجم گوگل باشد.اگر بخواهید معنای انگلیسی یک کلمه فارسی را پیدا کنید به یکی از روش های بالا اقدام خواهید کرد. هر کدام از فرهنگ لغت ها را که انتخاب کنید؛ نرم افزار یا برخط؛ واژه های مختلفی را با معنای مورد نظر به شما پیشنهاد خواهند داد. در این بین سوالی اساسی به ذهن زبان آموز متبادر می شود: کدام لغت صحیح است؟برای پاسخ به این سوال یک راه حل جذاب برای شما دارم.
:n33:کافیست کلمه مورد نظرتان را به همراه کلمه wiki در داخل گوگل جستجو کنید.در نتایج نمایش داده شده باید توضیحات ویکی پدیا برای کلمه مورد نظرتان را باز کنید. مطالب را مطالعه کنید در صورتی که توضیحات مربوط به واژه مورد نظر شماست، از بخش زبان های ویکی پدیا زبان انگلیسی را انتخاب کنید، در این صورت کلمه انگلیسی که نمایش داده خواهد شد همان معنای مورد نظر شماست.