PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : سوال در مورد زبان برنامه نویسی! میشه راهنماییم کنین؟!



Elin♥khanoom
29-10-2016, 20:17
سلام
من دانشجوی ترم اول نرم افزارم
به نظرتون دنبال کردن کدوم زبان برنامه نویسی بهتره؟
جاوا؟
++C؟
PHP?
اندروید
و...

توی دانشگاه فعلا ++C رو به ما یاد میدن و استادمون گفت نسبت به بقیه بهتره
ولی من شنیدم جاوا بیشتر کاربرد داره
ممنون میشم اگه راهنماییم کنید

Elin♥khanoom
29-10-2016, 20:23
نبود کسی؟:n28:

Hammy
29-10-2016, 20:50
بستگی داره چه مسیری رو می خوای طی کنی.

اگر قصدت حرکت تو Open Source هست Java بیشترین کاربرد رو داره ولی یادگرفتنش ساده نیست. با SE شروع کن بعد Design Pattern ها رو بخون و بعد برو سراغ EE و API های مرتبط مثل Hibernate و Spring و غیره. 10 -20 تا پروژه حسابی بزنی تازه میای اول خط:دی
می تونی سراغ زبان هایی مثل Python یا Ruby هم بری یادگیریشون سریع تر و سرعت توسعه نرم افزار هم بالاتر هست ولی برای کارهای Enterprise کمتر استفاده می شوند.
اگر هم فقط وب می خواهی PHP پرکاربردترین هست (البته من اصلا توصیه نمی کنم)

اگر قصدت کار پیدا کردن هست C# هم حتماً بزن به بدن:دی

در ضمن C# و جاوا سینتکس شبیه هم دارند یادگیری یکیشون اون یکی رو راحتتر می کنه.

زبانهایی مثل C , C++ رو همه تو دبیرستان و دانشگاه یاد می گیرند ولی بیشتر برای برنامه های سطح پایین (منظور بیکلاس نیست:دی) ازشون استفاده می شه و برای کارهای روزمره استفاده نمی شه!

بحث موبایل هم کلا جداست ولی اگر اندروید بخوای بزنی جاوا باید بلد باشی (یک دلیل دیگه برای یادگیری جاوا)

به انگلیسی جستجو کن صدها فروم و وبلاگ راجع به این مسائل بحث کرده اند.

آخرش اگر پروگرمر بشی مجبور میشی همشون رو یاد می گیری قول می دم:دی

behnamy01
30-10-2016, 00:15
به نظرتون دنبال کردن کدوم زبان برنامه نویسی بهتره؟
جاوا؟
++C؟
PHP?
اندروید
و...



همین سـوالتون رو توی گـوگل سـرچ کنید و مطالب رو بخونید، صدها و حتی هزاران مطلب در اینباره وجود داره که خوندن تعدادی از اونها کمک بیشتری به شما میکنه تا جواب جانب گیرانه ما دراینجا به دلیل علاقه شخصیمون به یه زبان خاص!

Ali_RNT
01-11-2016, 19:22
متاسفانه اکثر جاها که بپرسید در مورد آینده زبان برنامه نویسی بحث میشه. اما الان بحث اصلا این نیست! زبانی که باهاش شروع به یادگیری میکنید قطعا زبانی نیست که در آینده استفاده میکنید.

زبان شروع کار باید ضمن سادگی، تمامی مباحث رو هم شامل شه تا ضمن یادگیری با جنبه های مختلف مثل شی گرایی، الگوهای طراحی و ... آشنا شید.

خودم از C شروع کردم ولی ++C برای شروع بهتره چرا که تمامی جنبه های برنامه نویسی رو هم پوشش میده و بعدا در یادگیری جاوا و سی شارپ کار سختی ندارید چون هر دوشون شبیه ++C هستن.

در ضمن از سورس کد های ++C که در وب و گیت هاب میبینید نترسید، چرا که آنها در سطحی بالا و مطابق با استاندارد ها و مباحث پیشرفته ایجاد شده اند. خوبی ++C این است که ابتدا آسان و سپس سخت میشود (هر چه بیشتر یاد بگیرید، کنجکاوتر میشوید و مباحث پیچیده تر رو با تجربیات قبلی ساده تر یاد میگیرید) پس در کل یادگیریش سخت نیست.

علاوه بر اون پایتون هم انتخاب خوبیه، چون کامل هست ولی هدفش با ++C کاملا فرق داره. پایتون یک زبان اسکریپتی برای اتوماسیون کار هاست (اغلب) ولی برای شروع میتونه زبان خوبی باشه.

و یک نکته در مورد زمان، تسلط به برنامه نویسی بین ۵ تا ده سال طول میکشه. انتظار نداشته باشید که زبانی وجود داشته باشد که ظرف یک ماه بتونید یک اپ قوی بسازید (ساختن هم ارز با نقاشی کردن نیست).