PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : این اسپرت‌‌های آلمانی در ایران، تقلبی هستند!



mohsenGT
18-10-2016, 22:59
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
در این سال‌ها با افزایش زاد ولد اسب‌های بخار، بعضی از ماشین‌سازهای متمدن، برندی متمایز برای ساخته‌های قدرتمندشان در نظر گرفته‌اند. پشت این حرکت دلیل قانع کننده‌ای وجود دارد، مشاهده‌ی لگوی M Power در پشت ب‌ام‌و یا AMG در مرسدس‌بنز، یعنی اینکه با قوی‌ترین نمونه‌ تولیدی در آن کلاس طرف هستید.

دقیق‌تر بگو، M power و AMG یعنی چه؟

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
ابتدا AMG در ۱۹۶۷ بوجود آمد و کمی بعد در ۱۹۷۲، سر و کله‌ی M Power پیدا شد. این شرکت‌ها به عنوان زیرمجموعه، به ساخت قوی‌ترین نمونه‌های بنز و ب‌ام‌و مشغول هستند.

داستان این برند‌های تقلبی چیست؟

برای خرید مدل‌های AMG و M power باید پول زیادی خرج کنید، مثلا برای تهیه‌ی یک ب‌ام‌و M3 باید بیش از دو برابر یک ۳۲۸i هزینه کنید! حالا چگونه می‌شود با مبلغ یک ۳۲۸i، ام سه سوار شوید؟ راه حل ساده است، از خیابان شوش یک لگوی M3 بخرید و بر روی درب صندوق نصب کنید! در کشورمان مدل‌های واقعی M Power و AMG بسیار کمیاب هستند، ولی از هر ده نمونه بنز و ب‌ام‌و معمولی، هشت‌تا‌ی آنها برچسب مذکور را بر صندوق دارند! این عمل از دیدگاه ماشین‌‌بازاها بسیار ناپسند محسوب می‌شود، چرا که هر ماشینی در کالبد خود دوست داشتنی است و دلیلی برای تقلب وجود ندارد.

حالا مشکل کجاست؟

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
توضیح تصویر: شرمنده‌ام! مدل‌های AMG برای این اتاق فقط با کد S63 و S65 عرضه شدند، نه با S500.

هر کسی اختیار دارد تا حدی که قانون اجازه می‌دهد، در خودرویش تغییر ایجاد کند. مالکان خودروهای قلابی هم از این قاعده مستثنا نیستند؛ پولش را داده‌اند، می‌خواهند برچسب AMG یا M power بچسبانند! اما مشکل از زمانی شروع می‌شود که اکثراً مدعیِ داشتن ام پاور یا آ ام گ واقعی هستند! البته این موضوع فقط در کشورمان دیده نمی‌شود.

از کجا بفهمیم تقلبی هستند؟

نیازی به ذره‌بین ندارید! اطلاعات زیر کمک می‌کنند به سادگی یک مدل تقلبی را از نمونه‌ی واقعی تشخیص بدهید.

کیت بدنه

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
توضیح تصویر: جزئیات مدل M3 (سمت چپ) با سری سه معمولی متفاوت است. حتی سقف این ماشین از فیبر کربن پوشیده شده است.

در فرم بدنه اطلاعات بسیاری نهفته است. مدل‌های اسپرت دارای کاپوت ورم کرده، گلگیرهای عریض‌، رکاب‌های اسپرت، سپر جلو با شکاف‌های بزرگ هستند و معمولا بر روی گلگیر هواکش‌های تزئینی دارند. جهت اطمینان، مدل آن ماشین را سرچ کنید و از روی تصاویر قضاوت کنید. به عنوان مثال، اگر ‌سوژه ب‌ام‌و سری سه باشد، عبارت “M3” را جستجو کنید. اگر اتاق پنج است “M5” و… اگر مرسدس است، کد اتاق به همراه عبارت “AMG” سرچ شود، مثلا “E Class AMG”.

ترمز

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
توضیح تصویر: نمای برش خورده از سیستم ترمز C63 AMG مدل ۲۰۰۸

لگوی M یا AMG بر روی کالیپر ترمز قابل مشاهده است. علاوه بر این، اندازه‌ی دیسک ترمز بسیار بزرگتر از مدل‌های معمولی است.

رینگ و لاستیک‌

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
مدل‌های اصیل، دارای رینگ و لاستیک‌های عظیم‌الجثه هستند. لاستیک‌های عریض مسابقه‌ای و رینگ‌های اینچ بالای آنها به راحتی قابل تشخیص هستند.

اگزوز

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
ساخته‌های جدید دارای دو یا چهار لول اگزوز در طرفین هستند. ضمنا لگوی AMG بر سراگزوز‌ مرسدس‌بنزهای اسپرت حک شده است.

سر و صدا

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
خودروی اسپرت است و نعره هایش، صدای اصلی خودرو را از یوتوب دانلود و گوش کنید (برای این منظور عبارت “نام خودرو+Exhaust Sound” را گوگل کنید). اتومبیل مورد بررسی باید آوایی شبیه به آن داشته باشد.

شتابگیری

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
سعی کنید با فاصله‌ی کمی، سوژه را تعقیب کنید! مطمئن باشید راننده در اولین فضای خالی تخته گاز می‌کند. حالا صرف‌نظر از صدای اگزوز، شتابگیری خودرو چگونه بود؟

تریم داخلی

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
اگر توانستید، کابین را بررسی کنید. در نمونه‌های واقعی از پارکابی گرفته تا صندلی‌ها و پشت‌آمپر، همگی با نماد AMG یا M مزین شده‌اند. علاوه بر این با فیبر کربن ملاقات تنگاتنگی خواهید داشت! راستی، فُرم فرمان هم با نمونه‌‌های معمولی تفاوت دارد.

پیشرانه

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
توضیح تصویر: این پلاک می‌گوید کدام تکنسین مرا سرهم کرده!

از آن مواردی است که هیچ متقلبی نمی‌خواهد نشان دهد! اگر شانس با شما یار بود، پیشرانه‌ی اسپرت از مدل معمولی به وضوح قابل تشخیص است.

با آگاهی از موارد بالا، این‌بار با خیال راحت مدل‌های بی اصالت را شناسایی کنید.

منبع: کارنوتر (carnoter.com)