PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : موج نو مردانگی / Neomasculinity



Captain_America
06-04-2016, 21:26
در این تاپیک در خصوص Neomasculinity بحث میشه.
در یک توضیح مختصر موج نو مردانگی یک سیستم ایدئولوژی بر پایه باورهای سنتی ، زیست شناسی (پستانداران و انسان ها) و نقش های جنسیتی هست. در جوامع غربی یا غربزده که عقایدی مثل موج سوم فمنیستی رخنه کرده و از خصوصیات هایی مثل برتری های کلاسیک، مردانگی و زنانگی و همچنین عادات بیولوژیک انسانی اجتناب میشه حرکت های Neomasculinity با هدف کمک به مردان در اجتماع شکل گرفته. Neomasculinity یک حرکت ضد زن نیست بلکه یک حرکت بر پایه نقش های جنسیتی سنتی و طبیعت و فطرت حقیقی جنس مرد و زن هست. در بحث در این خصوص به روندهایی تاریخی مثل پدرسالاری (Patriarchy) چند زنی و همچنین بیولوژی مرد و زن استناد میشه.
در ابتدا و برای آشنایی با کلیت موضوع یک مقاله مقدماتی (انگلیسی) قرار داده میشه :
What Is Neomasculinity ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])

Captain_America
08-04-2016, 00:42
قسمتی از نوشته ای با عنوان جنسیت و تفاوت های مغزی که به مطالعه عملکرد مردان و زنان در بازی شطرنج پرداخته :

در مقاله ای مشهور با عنوان Participation rates and gender differences in intellectual domainsکه توسط Bilalic و همکارانش انجام شده است، رویه فمنیستی به وضوح به چشم می خورد. آنان در مقاله خود ذکر کرده اند اگرچه عملکرد ١٠٠ مرد شطرنج باز انتخابی از ١٠٠ زن انتخابی به مراتب بهتر بوده است ولی دلیل این اختلاف را بالاتر بودن تعداد شرکت کننده های مرد در مسابقات شطرنج می دانند (استدلالی عجیب و غیر منطقی) و این در حالی است که انتخاب شوندگان برای این تحقیق بصورت رندوم بوده و تعداد آنها نیز با یکدیگر برابر بوده اند. این مقاله با تاکید فراوان و در مقیاسی وسیع، در سطح دنیا تبلیغ و نتایج آنرا نتایج نهایی و قطعی دانستند. حال آنکه شبهات زیادی مطرح بود و اشکلات فراوان و بسیار بدیهی بر مقاله مورد نظر گرفته شد. در ادامه مشخص شد آمار اعلام شده از نظر کمتر بودن شطرنج بازان زن، بدون پایه و اساس می باشد و تفسیرها به شدت غیر واقعی می باشند(Michael Knapp). حتی در تحقیقات بعدی مشخص شد که در فدراسیون هایی که زنان بیشتری برای مسابقات شطرنج مشارکت می کنند، ضریب تفاوت عملکرد زنان با مردان حتی افزایش نشان داده است(Robert w Howard ). Howard در نتایج خود اعلام داشت در فدراسیون هایی که شطرنج بازان آن حدود ٣٠ درصد تعداد شرکت کنندگان (که آمار بسیار بالایی محسوب می شود) را تشکیل می دهند، این ضریب برخلاف تصورات فمنیست ها که قاعدتا باید روند نزولی داشته باشد، رونی صعودی نشان داده است. بدان معنی که با افزایش در تعداد شکت کنندگان زن، عملکرد آنان در مقایسه با مردان ضعیف تر بوده است. او در تحقیقات خود اعلام کرده است از آنجا که ساختار مغزی دو جنس متفاوت می باشد این اختلاف کاملا طبیعی و انطباقی کامل با نظریه تکامل از خود نشان می دهد.
لینک به منبع برای مطالعه بیشتر :جنسیت و تفاوت های مغزی ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])

Captain_America
20-04-2016, 23:20
چرا زن ها و همجنسگرایان حق راهیابی به فضای امن مردانه را ندارند.
Why Women And Gays Should Not Be Allowed In Male-Safe Spaces ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])نویسنده اریک کراولی در این مورد توضیح میده و میگه همونجور که زن ها یه فضای جنسیتی مختص به خودشان دارند که از پدیرش مردها اجتناب میکنند پس مردها هم این حق متقابل رو دارند و نباید زن ها رو به اون محدوده اختصاصی راه بدهند.
مثلا تو همین سایت منبع عضویت و نظر دهی زنان و همجنسگرایان ممنوع هست که با اعتراض فمنیستهای افراطی همراه شده.

Stream
20-04-2016, 23:51
چرا زن ها و همجنسگرایان حق راهیابی به فضای امن مردانه را ندارند.
Why Women And Gays Should Not Be Allowed In Male-Safe Spaces ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])

نویسنده اریک کراولی در این مورد توضیح میده و میگه همونجور که زن ها یه فضای جنسیتی مختص به خودشان دارند که از پدیرش مردها اجتناب میکنند پس مردها هم این حق متقابل رو دارند و نباید زن ها رو به اون محدوده اختصاصی راه بدهند.
مثلا تو همین سایت منبع عضویت و نظر دهی زنان و همجنسگرایان ممنوع هست که با اعتراض فمنیستهای افراطی همراه شده.

دیگه اینها نقطه عکس موج سوم فمینیسم است. من هیچ وقت ندیدم راه صحیح انتقاد به یک مشکل اجتماعی، تبدیل شدن به چیزی باشه که منتقدش هستیم. تبدیل شدن به نسخه "مردانه" موج سوم فمینیسم عملا اون روی همون سکه افراطی است که این کل هدف این افراد انتقاد از اون رفتار بوده.

Captain_America
01-05-2016, 16:51
یکی از معایبی که با تغییر نقش های کلاسیک بوجود اومده رو میشه در نقل قولی از ورگ ویکرنس هنرمند نروژی دید که میگه زنان مدرن بجز ارائه جنسی چیزی برای ارائه ندارند. ویکرنس به این موضوع اشاره میکنه که دوره ای که در اون زنان نقش مادر و همسر رو داشتند دیگه مثل سابق نیست زنان مدرن حتی کارهای منزل رو هم انجام نمیدن، زنان از لحاظ احساسی قاطی کردن بخش زیادی از درآمد شون رو خرج جراحی پلاستیک و وسایل تجمل میکنن بجای اینکه زنان خانواده باشند و همسران و فرزندانشون براشون اولویت داشته باشند. در نهایت اینها رو میوه فمنیسم و میوه آزادی زنان میدونه.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

anti-military
01-05-2016, 21:46
آزادی زیادی هم خوب نیست. این مورد هم مثل همه چیزهای دیگه وابسته به تعادله. باید تعادل توش رعایت بشه وگرنه میلیون ها انسان بی منطق و ناخرد و غیر عادل و ظالم داریم اگه همه این ها حق آزادی 100% بخوان و آزادانه هرکاری کنن که دنیا میشه جهنم ...... چون انسان موجود ظالم و خودخواهی به حساب میاد مگه اینکه خلافش ثابت بشه.

اینهایی که ادای روشنفکری درمیارن و سعی میکنن خودشون رو متمدن نشون بدن برخلاف چیزی که خودشون فکر میکنن هیچی حالیشون نیست.

آزادی الویت نیست. چیزهایی مثل عدالت و انسانیت و پاکی و ... باید الویت باشه. هرچیزی بخواد به اینا صدمه بزنه باید با کمال احترام نابود بشه.