ورود

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : مشاوره خرید پراید مدل های 85 تا 89



Keyvan99
25-01-2016, 12:14
با سلام
به مشاوره نیاز دارم لطفا کمک کنید بهترین و کم خرج ترین مدل های پراید از 85 تا 89 کدامند و فنی کدام عمر بیشتری دارد؟
همچنین تجربیاتتون رو در مورد انواع پراید مطرح کنید تا اطلاعات کسب کنیم.
ممنون از کسانی که راهنمایی می کنند

amir z
25-01-2016, 12:44
با سلام
به مشاوره نیاز دارم لطفا کمک کنید بهترین و کم خرج ترین مدل های پراید از 85 تا 89 کدامند و فنی کدام عمر بیشتری دارد؟
همچنین تجربیاتتون رو در مورد انواع پراید مطرح کنید تا اطلاعات کسب کنیم.
ممنون از کسانی که راهنمایی می کنند
سلام
دوست عزیز تو این مدل ها پراید تقریبا هیچ تفاوت و تغییر کیفیتی نداشت و فقط دنبال این باشید ماشین تمیز و سالم باشه. البته دوگانه ها تغییراتی داشتن (مثلا از 88 سیستم گازشون نسل جدید بود و ریل سوخت داشتن) ولی بنزینی ها تفاوتی نداشتن. به نظرم همون 88-89 تمیز از همه گزینه ها بهتر باشه برات

Keyvan99
26-01-2016, 01:57
تو یه نمایشگاه یکی دیدم چطور بفهمم سالمه؟ ماشین دویده ای نیست؟ یا زیاد کار نکرده؟چون بعضی از نمایشگاهی ها کیلومتر رو جابه جا میکنن. چطور بفهمم مسافر کشی شده باهاش یا نه؟

Sent from my GT-I9500 using Tapatalk

amir z
26-01-2016, 08:24
تو یه نمایشگاه یکی دیدم چطور بفهمم سالمه؟ ماشین دویده ای نیست؟ یا زیاد کار نکرده؟چون بعضی از نمایشگاهی ها کیلومتر رو جابه جا میکنن. چطور بفهمم مسافر کشی شده باهاش یا نه؟

Sent from my GT-I9500 using Tapatalk

دوست عزیز اگه خودتون زیاد تخصص نداری حتما یه ادم وارد با خودت ببر و یا ماشین رو به یه تعمیرکار و صافکار مطمئن نشون بده. اگه یه مقدار دقت بشه میشه تقریبا پی برد کارکرد ماشین واقعیه یا نه، مثلا از وضعیت صندلی ها و داشبورد و رودری ها و ساییدگی فرمون و دنده و...
حتما حتما شاسی ماشین رو با دقت بررسی کنید که تصادف شدید نداشته باشه چون مشکل موتوری رو میشه حل کرد ولی اتاق مشکل اساسی داشته باشه تا آخر عمر اون ماشین دردسر ساز میشه و درست بشو نیست. کیلومتر رو هم الان براحتی کم میکنن و اصلا نمیشه متوجه شد. قبلا با دیاگ مشخص میشد چون فقط از صفحه کیلومتر کم میکردن ولی الان معمولا هم از ecu کم میکنن و هم از کیلومتر بنابراین مشخص نمیشه (البته با دقت کردن به پرس های ecu میشه باز شدن اون رو فهمید)

AhmadReza.
26-01-2016, 20:02
دوست عزیز اگه خودتون زیاد تخصص نداری حتما یه ادم وارد با خودت ببر و یا ماشین رو به یه تعمیرکار و صافکار مطمئن نشون بده. اگه یه مقدار دقت بشه میشه تقریبا پی برد کارکرد ماشین واقعیه یا نه، مثلا از وضعیت صندلی ها و داشبورد و رودری ها و ساییدگی فرمون و دنده و...
حتما حتما شاسی ماشین رو با دقت بررسی کنید که تصادف شدید نداشته باشه چون مشکل موتوری رو میشه حل کرد ولی اتاق مشکل اساسی داشته باشه تا آخر عمر اون ماشین دردسر ساز میشه و درست بشو نیست. کیلومتر رو هم الان براحتی کم میکنن و اصلا نمیشه متوجه شد. قبلا با دیاگ مشخص میشد چون فقط از صفحه کیلومتر کم میکردن ولی الان معمولا هم از ecu کم میکنن و هم از کیلومتر بنابراین مشخص نمیشه (البته با دقت کردن به پرس های ecu میشه باز شدن اون رو فهمید)

سلام ممنون از راهنماییاتون
منم میخوام مدل 87 تا 89 پایه گاز سوز بگیرم. میشه بیشتر توضیح بدین مدل 87 و 88 گازشون چه فرقی داره باهم؟
یه سوال دیگه : احتمال داره دیاگ بزنم ولی کارکرد واقعی ماشین یه چیز دیگه ای باشه؟:n16:

Ezel
26-01-2016, 20:34
سلام

چیزی به نام پراید " پایه گاز سوز " وجود نداره

پایه گازسوز اونی میشه که به راحتی روی گاز روشن بشه ، نه اینکه روی بنزین روشن بشه و بعد بپره روی گاز

پایه گازسوز میشه سمند EF7 ، این چیزی که مدنظرشماست پراید دوگانه سوز کارخانه ای هست که در سند دوگانه سوز بودنش قید میشه و تجهیزات استاندارد دوگانه سوز داره


بهترین و کم خرج ترین مدل های پراید از 85 تا 89 کدامند و فنی کدام عمر بیشتری دارد؟

پراید کلا ماشین کم خرج و کم استهلاکی هست ، تفاوتی هم نداره مدلهاش آنچنان فقط در برخی مدل های 87 به بعد فرمون هیدرولیک هم بهش اضافه شده که اتفاقا هیدرولیک بسیار بسیار نرم و خوبی داره پراید


تو یه نمایشگاه یکی دیدم چطور بفهمم سالمه؟ ماشین دویده ای نیست؟ یا زیاد کار نکرده؟چون بعضی از نمایشگاهی ها کیلومتر رو جابه جا میکنن. چطور بفهمم مسافر کشی شده باهاش یا نه؟

همونطور که دوستمون گفتن چند راه هست برای متوجه شدن کارکرد ماشین ، مثلا اگر غربیلک فرمون فابریک باشه از دندونه های پشت غربیلک میشه متوجه شد که ماشین کیلومترش دستکاری شده یا خیر ، اینکه چطور بهفمید مسافرکشی شده باهاش یا خیر اگر خیلی مسافرکشی شده باشه صندلیها گودتر از حالت معمولی شده و باز و بسته شدن درها هم میتونه نشون دهنده ی این موضوع باشه ، ولی خب اینها وحی منزل نیست و چیزهایی هست که با تجربه قابل تشخیصه

در کل موضوع مهم ، بی ضربه بودن عقب و جلوی ماشین هست ، در درجه ی بعدی بی رنگ بودن ماشین و سپس مسائل فنی

amir z
26-01-2016, 21:05
سلام ممنون از راهنماییاتون
منم میخوام مدل 87 تا 89 پایه گاز سوز بگیرم. میشه بیشتر توضیح بدین مدل 87 و 88 گازشون چه فرقی داره باهم؟
یه سوال دیگه : احتمال داره دیاگ بزنم ولی کارکرد واقعی ماشین یه چیز دیگه ای باشه؟:n16:

سلام
خواهش میکنم
88 به بالا دارای انژکتور گاز و ریل سوخت جداگانه هستن ولی 87 و قبل از اون (84 تا 87) میکسری هستن و نسل قدیمیتری دارن.
در مورد کیلومتر، اگه طرف فقط صفحه کیلومتر رو کم کرده باشه با دیاگ کارکرد واقعی دیده میشه (کمتر کسی الان این کار رو میکنه) ولی اگه هم کیلومتر و هم ecu رو کم کرده باشه دیگه هیچ راهیی برای بدست آوردن کارکرد واقعی وجود نداره

بقیه موارد هم دوست خوبمون تو پست بالاتر توضیح دادن:n40:

AhmadReza.
12-02-2016, 18:29
سلام دوستان من یه پراید 87 دوگانه کارخانه میخوام بگیرم 64000 تا کارکردشه ولی صاحبش انضباط نداشته
به نظرتون اگه اینو بگیرم با چقدر هزینه میشه تمیزش کرد...مثلا تودری ها و تودوزی ها صندلی ها چراغ ها روکش صندلی و کلا داخلی و خارجی ماشین رو تمیز کردن چقد هزینه میخواد؟؟؟
یه سوال دیگه برای پراید خریدم اولویت با کدوم از این موارده ؟؟
(کارکرد پایین ) ( رنگ و ضربه ) (ظاهر) (موتوری)
کدوماش مهم تره و کدوماشو با هزینه جزئی میشه درست کرد؟
ممنون