PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : نوع بشر توسط هوش مصنوعی نابود خواهد شد؟



mohammadnaghi
31-12-2015, 14:00
نابودی نوع بشر توسط هوش مصنوعی یک احتمال قریب‌الوقوع است. یک الگوریتم تازه کشف شده به کامپیوترها اجازه می‌دهد تا با روشی مشابه روش یادگیری انسان، آموزش ببینند و افرادی مانند فیزیک‌دان بزرگ استیون هاوکینگ ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] D9%88%DA%A9%DB%8C%D9%86%DA%AF) این را به عنوان یک خطر بالقوه برای زندگی انسان قلمداد می‌کنند.

همان‌طور که در خبرهای گذشته اشاره کردیم، دانشمندان یک فریم‌ورک یادگیری برنامه بیزین، ایجاد کرده‌اند که به کامپیوترها شناسایی و بازتولید کاراکترهای دست‌نویس را با استفاده از تنها یک نمونه از آن کاراکترها آموزش می‌دهد. در یک آزمایش، از یک انسان و یک کامپیوتر خواسته شد تا پس از یک‌بار نمایش یک حرف، آن را ادا کنند، پس از آن هیئت داوری متشکل از چند انسان نتوانستند تفاوت بین تلفظ حرف توسط انسان و کامپیوتر را از هم تشخیص دهند.

این یک پیشرفت غیرمنتظره هیجان‌انگیز است که می‌تواند اثرات عمده‌ای بر چگونگی انجام وظایفی از انسان توسط کامپیوترها بگذارد که به طور معمول تنها از عهده یک انسان ساخته هستند. اما برای برخی این ممکن است یک پیشرفت نگران‌کننده برای نوع بشر باشد.

استیون هاوکینگ شخصی است که زنگ‌های هشدار را در مورد هوش مصنوعی به صدا درآورده است. این فیزیک‌دان مشهور طی اظهاراتی بیان کرد که ما نیاز داریم که به شدت مراقب هوش مصنوعی باشیم. او عضو یک گروه در حال رشد از دانشمندان است که در مورد هوش مصنوعی قدرتمندی که می‌تواند از حد یک انسان فراتر رود، ابراز نگرانی کرده‌اند چرا که در چنین حالتی هوش مصنوعی تنها اهداف خود را دنبال خواهد کرد و از کنترل انسان خارج خواهد شد

هاوکینگ تا آنجا پیش رفت که در مصاحبه‌ای با شبکه BBC در سال گذشته اظهار کرد که هوش مصنوعی می‌تواند پایانی بر نژاد نوع بشر باشد.

با این حال، دیگران استدلال می‌کنند که نوع بشر به هیچ وجه به نقطه‌ای نرسیده است که هوش مصنوعی توسعه داده‌شده به‌اندازه‌ای قدرتمند باشد که تهدید قلمداد شود.

منبع: متنا | پایگاه خبری تکنولوژی های فوق پیشرفته ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])

3274
31-12-2015, 14:29
بهتر.
شاید هوش مصنوعی برخلاف اسمش اونقدر هوشمند باشه تا سیاره و طبیعت ویران شده توسط شامپانزه های بی خرد (انسانها) رو دوباره به مسیر اصلی برگردونه

[Mohsen]
02-01-2016, 22:12
هاوکینگ بهتره به حوزه تخصصی خودش بپردازه و در علمی که از اون چیزی نمیدونه اظهار نظر نکنه.

بسیاری از محققین هوش مصنوعی این فرضیات رو رد میکنند و میگن چنین چیزی ممکن نیست. از نظر منطقی هم ممکن نیست وقتی اساس و چارچوب یک برنامه تعیین بشه و با تغییر اون کل ساختار فرو بپاشه می بینیم که فرضیه آخر الزمان روباتی فقط به درد فیلم های علمی تخیلی میخوره.

شاید روزی هوش مصنوعی از هوش انسانی پیشی بگیره ولی این هوش میتونه در خدمت بشر باشه و در حل بسیاری مسائل پیچیده جهان به اون کمک کنه نه اینکه بخواد خودش رو نابود کنه.

javad2015
05-01-2016, 08:49
فعلا که ظاهرا قراره به وسیله یک دین الهی نابود بشه!

waterboy
06-01-2016, 15:10
وای چه چیزا،
هوش مصنوعی رو به پیشرفته