مشاهده نسخه کامل
: مشاوره خرید - چند سوال ----- چینی
mehran_286
22-12-2015, 21:24
سلام دوستان
وقت بخیر
چند سوال داشتم
1- ماشین های کروز دار چه ایرانی - چینی یا ............
به غیر از پژو و سمند و ........
از چه قیمت هایی شروع میشن ؟ و اسم شون چی هستش ؟
در محصولات چینی بهترین و بیشترین گارانتی رو چه برندی داره ؟
کدام چینی ها با کیفیت تر از بقیه هم نوعانشون هستند ؟
Pourya-pc
23-12-2015, 12:14
سلام دوستان
وقت بخیر
چند سوال داشتم
1- ماشین های کروز دار چه ایرانی - چینی یا ............
به غیر از پژو و سمند و ........
از چه قیمت هایی شروع میشن ؟ و اسم شون چی هستش ؟
در محصولات چینی بهترین و بیشترین گارانتی رو چه برندی داره ؟
کدام چینی ها با کیفیت تر از بقیه هم نوعانشون هستند ؟
دنا دارای کروز هست .
سراتو اتومات هم جز داخلیا مخاسبه میشه و کروز داره .
ال ۹۰ اتومات هم کروزش به صورت فابریک هست .
چینیا از داخلیا با کیفیت ترن به طوری که کاملا محسوسه .
از برند های چینی به جز MG
جیلی
چانگان
جک جی و جک اس
لیفان
برلیانس
ام وی ام( پایین ترین کسفیت )
شما چ قیمتی قصد خرید دارید تا بتونیم راهنمایی کنیم .
mehran_286
23-12-2015, 14:00
دنا دارای کروز هست .
سراتو اتومات هم جز داخلیا مخاسبه میشه و کروز داره .
ال ۹۰ اتومات هم کروزش به صورت فابریک هست .
چینیا از داخلیا با کیفیت ترن به طوری که کاملا محسوسه .
از برند های چینی به جز MG
جیلی
چانگان
جک جی و جک اس
لیفان
برلیانس
ام وی ام( پایین ترین کسفیت )
شما چ قیمتی قصد خرید دارید تا بتونیم راهنمایی کنیم .
ممنون
سواری میخوام
پولم به سراتو اتومات نمیرسه
ال 90 رو هم اصلا دوس ندارم
من اتوماتیک کروز دار میخوام
چون اکثر چینی ها رو شرایطی میدن
تا 50 نهایت 60 +- 3
میتونم
ولی من هر چی خوندم به جز بسترن و مدل های گرون ام جی
هیچ کدوم کروز نداشتن
Pourya-pc
24-12-2015, 22:17
ممنون
سواری میخوام
پولم به سراتو اتومات نمیرسه
ال 90 رو هم اصلا دوس ندارم
من اتوماتیک کروز دار میخوام
چون اکثر چینی ها رو شرایطی میدن
تا 50 نهایت 60 +- 3
میتونم
ولی من هر چی خوندم به جز بسترن و مدل های گرون ام جی
هیچ کدوم کروز نداشتن
کروز رو خودتون دستی میتونید نصب کنید چیز خاصی نداره . لیفان X50 هم ماشین خوب و مناسبیه . کراس اور جادار و کم مصرفیه . یه کلاس جدید حساب میشه .
سلام
اگه کروز میخوای به نظرم ماشین اتومات انتخاب کن چون کروز روی اتومات خیلی اصولی تر و کاربردی تره. نظر من روی لیفان x50 و یا جک j5 هستش که با بودجه شما همخونی داره و کروز هم میتونی نصب کنی و کیفیت بالایی هم دارن
mehran_286
25-12-2015, 23:44
کروز رو خودتون دستی میتونید نصب کنید چیز خاصی نداره . لیفان X50 هم ماشین خوب و مناسبیه . کراس اور جادار و کم مصرفیه . یه کلاس جدید حساب میشه .
پس با این شرایط من
ماشینی به صورت فابریک کروز نداره ؟؟؟
mehran_286
25-12-2015, 23:45
سلام
اگه کروز میخوای به نظرم ماشین اتومات انتخاب کن چون کروز روی اتومات خیلی اصولی تر و کاربردی تره. نظر من روی لیفان x50 و یا جک j5 هستش که با بودجه شما همخونی داره و کروز هم میتونی نصب کنی و کیفیت بالایی هم دارن
سلام
منم اتومات میخوام
ولی فابریک کروز داره به نظرم بهتر باشه
سلام
منم اتومات میخوام
ولی فابریک کروز داره به نظرم بهتر باشه
سلام
کروز این ها هم کاملا مثل اصلی هست و بصرت آپشن تو نمایندگی بسته میشه
mehran_286
28-12-2015, 13:04
تو این چینی ها بهترین کیفیت و بهترین گارانتی رو کدومشون دارن ؟؟
برلیانس ها فک کنم 5 سال سایپا باشن !!!!!!!
من به نظرم لیفان ایکس 50 و برلیانس 330 خوب باشن
هم برای داخل شهر و هم مسافرت و اتوبان و ماشین جادار برای خانواده
چانگان آیدو هم فک کنم بد نباشه
نظر شما چیه
تو این چینی ها بهترین کیفیت و بهترین گارانتی رو کدومشون دارن ؟؟
برلیانس ها فک کنم 5 سال سایپا باشن !!!!!!!
من به نظرم لیفان ایکس 50 و برلیانس 330 خوب باشن
هم برای داخل شهر و هم مسافرت و اتوبان و ماشین جادار برای خانواده
چانگان آیدو هم فک کنم بد نباشه
نظر شما چیه
سایپا و ایران خودرو هم که توی گارانتی و پیچوندن مشتری معروف هستن! (البته چند سالی هست سمت ساپیا نرفتم و شاید بهتر شده باشه که بعید میدونم). زیاد هم دیدم از مدیران خودرو ناراضی هستن ولی بازم فکر کنم از اون دو تا بهتره
ضمنا تو صفحه زیر مدت گارانتی رو زده. برلینس ها به جز شاسی بند v5 دو سالهع هستن و چانگان 5 ساله
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
کلا تو ایران گارانتی زیاد کاربردی نیست ولی من هم طبق تجربه خودم و هم کسانی که در ارتباط بودم از کرمان موتور و راین بیشتر راضی بودن.
ضمنا نسبت قیمت خودرو تو ایران به قیمت جهانیش تو خصوصی ها مثل مدیران و کرمان خیلی بهتره و در واقع به نسبت پولی که میدی ماشین با ارزش تری رو دریافت میکنی
mehran_286
28-12-2015, 22:08
مرسی
خیلی خیلی ممنون
الان چند تا گزینه دارم
به نطرتون کدومشون
1- LIFAN X50
2-MG 3
3-H320
4-H330
5-ZOTI s300
6-JAC J5
7-چانگان ایدو
8-میتسوبیشی میراژ
9-mvm 550
به نظرتون گزینه های دیگه ای هم هست ؟؟
خواهش میکنم دوست عزیز
چون شما برای خانواده و مسافرت هم میخواید فکر کنم میراژ و ام جی 3 و به نظرم زیاد مناسب نیست و کوچک هستن و بقیه ارجحیت دارن.
تو.ی اینا من نظرم روی x50 و j5 و h330 هستش. حالا کدوم بیشتر به کار شما میاد. یکی از مسایل گیربکس اتومات j5 و 330 و ایدو نسبتا قدیمی و 4 دنده بودن هست (البته نمیگم بده ها ولی اگه 5 یا 6 یا cvt بودن بهتر بود)
موتور x50 و h330 هم مشخصاتش خیلی شبیه هست ولی ایکس 50 سبکتره که احتمالا یه مقدار کم شتابش بیشتر باشه و ایدو هم یه خورده قویتره که وزنش بیشتره بازم
در کل ببین کدوم رو میپسندی و امکاناتش برات جالب تره. من ایکس 50 و j5 رو سوار شدم مناسب بودن و ایکس 50 با توجه به موتور 1500 که داره شتاب خیلی خوب و قابل توجهی داشت و سواریش خوب بود
mehran_286
29-12-2015, 23:14
خواهش میکنم دوست عزیز
چون شما برای خانواده و مسافرت هم میخواید فکر کنم میراژ و ام جی 3 و به نظرم زیاد مناسب نیست و کوچک هستن و بقیه ارجحیت دارن.
تو.ی اینا من نظرم روی x50 و j5 و h330 هستش. حالا کدوم بیشتر به کار شما میاد. یکی از مسایل گیربکس اتومات j5 و 330 و ایدو نسبتا قدیمی و 4 دنده بودن هست (البته نمیگم بده ها ولی اگه 5 یا 6 یا cvt بودن بهتر بود)
موتور x50 و h330 هم مشخصاتش خیلی شبیه هست ولی ایکس 50 سبکتره که احتمالا یه مقدار کم شتابش بیشتر باشه و ایدو هم یه خورده قویتره که وزنش بیشتره بازم
در کل ببین کدوم رو میپسندی و امکاناتش برات جالب تره. من ایکس 50 و j5 رو سوار شدم مناسب بودن و ایکس 50 با توجه به موتور 1500 که داره شتاب خیلی خوب و قابل توجهی داشت و سواریش خوب بود
ممنون ولی چیزی راجع به 550 و زوتی نگفتی ؟؟
شما محصولات دیگه ای هم میشناسید ؟؟
ممنون ولی چیزی راجع به 550 و زوتی نگفتی ؟؟
شما محصولات دیگه ای هم میشناسید ؟؟
زوتی رو که اصلا بذار کنار. با اون حجم فروش کم و برند نامعتبر 100 درصد در اینده هم توی فروشش و هم تو قطعات و تعمیرات به مشکل میخوری. ضمنا که داخلی سازی هم شده و آپشن هاش برداشته شده.
550 هم ماشین خوبیه ولی کلا mvm تو کیفیت یه پله از اونا پایینتره و همچنین این موتور 550 همون موتور 530 هست که نسبت به حجم و مصرفی که داره بازدهی نداره و بیشتر قدرتش هرز میره. موتور اون یکی ها که بحث کردیم کم مصرف تر هستن و تو تست های واقعی زیاد از 550 ضعیفتر نیستن. ولی بازم ماشین خانوادگی و خوبیه
توی این قیمتا گریت وال ولیکس هم هست که با کیفیته. البته مدل های اتومات جدیدش گیربکس amt دارن که مناسب نیست ولی قبلیاش cvt بودن
aminkhan2014
30-12-2015, 16:24
اول اینو بگم اگر چینی میخای بخری باید دلت برای افت قیمت زیادش نسوزه،نمونه اش ببین لیفان هایX60 که شاسی بلند هستن(اونم برای ایرانی جماعت که عشق شاسی بلنده ببین جقدر افت قیمت داره،مقایسه صفر بازار و کارخانه و مقایسه قیمت صفر 94 و مدل93 ببین چقدر افت قیمت داره)،ثانیا اگر با کارکرده میتونی کنار بیایی،بنظرم برو دنبال 206SD v9 مدل 90-91 که بتونی به راحتی و بدون دستکاری به واسطه مولتی پلکسش روش کروز کنترل را فعال کنی،کیفیتش هم اگر کم کارکرد و تمیز بشه خیلی بهتر از این صفرها هست،اگرم صفر میخای بنظرم در این بازار که چینی همه به نگاه ماشین آشغال نگاه میکنند،دنا بخری بهتره...اینجا کسی از بدفروشی وافت قیمت چینی زیاد نمیگه ولی موقع فروش و تعویض میفهمی چی میگم...اگر هم چشمت چینی صفر گرفته نهایتا روی جک و لیفان زوم کن
mehran_286
30-12-2015, 20:47
زوتی رو که اصلا بذار کنار. با اون حجم فروش کم و برند نامعتبر 100 درصد در اینده هم توی فروشش و هم تو قطعات و تعمیرات به مشکل میخوری. ضمنا که داخلی سازی هم شده و آپشن هاش برداشته شده.
550 هم ماشین خوبیه ولی کلا mvm تو کیفیت یه پله از اونا پایینتره و همچنین این موتور 550 همون موتور 530 هست که نسبت به حجم و مصرفی که داره بازدهی نداره و بیشتر قدرتش هرز میره. موتور اون یکی ها که بحث کردیم کم مصرف تر هستن و تو تست های واقعی زیاد از 550 ضعیفتر نیستن. ولی بازم ماشین خانوادگی و خوبیه
توی این قیمتا گریت وال ولیکس هم هست که با کیفیته. البته مدل های اتومات جدیدش گیربکس amt دارن که مناسب نیست ولی قبلیاش cvt بودن
گریت وال از نظر سازمان کیفیت رد شده
پس من میرم سراغ x50 و h330 تحقیقات میدانی کنم
بازم اگر چیزی به ذهنت رسید خبرم کن
با تشکر
mehran_286
30-12-2015, 20:55
اول اینو بگم اگر چینی میخای بخری باید دلت برای افت قیمت زیادش نسوزه،نمونه اش ببین لیفان هایX60 که شاسی بلند هستن(اونم برای ایرانی جماعت که عشق شاسی بلنده ببین جقدر افت قیمت داره،مقایسه صفر بازار و کارخانه و مقایسه قیمت صفر 94 و مدل93 ببین چقدر افت قیمت داره)،ثانیا اگر با کارکرده میتونی کنار بیایی،بنظرم برو دنبال 206SD v9 مدل 90-91 که بتونی به راحتی و بدون دستکاری به واسطه مولتی پلکسش روش کروز کنترل را فعال کنی،کیفیتش هم اگر کم کارکرد و تمیز بشه خیلی بهتر از این صفرها هست،اگرم صفر میخای بنظرم در این بازار که چینی همه به نگاه ماشین آشغال نگاه میکنند،دنا بخری بهتره...اینجا کسی از بدفروشی وافت قیمت چینی زیاد نمیگه ولی موقع فروش و تعویض میفهمی چی میگم...اگر هم چشمت چینی صفر گرفته نهایتا روی جک و لیفان زوم کن
با تشکر از راهنمایی هات
من معمولا اهل خرید فروش نیستم
هر ماشین رو 4 5 سال سوار میشم بعدشم نو میگیرم
ماشین کار کرده باید از دست بخری و گرنه ریسکش بالاست
اهل کارکرده هم نیستم
الان محصولات اتوماتیک ایران خودرو آپشن ندارند
و پشت پارس جدیداش نشستم اصلا خوشم نیومد
دنا هم تکراریه
اول اینو بگم اگر چینی میخای بخری باید دلت برای افت قیمت زیادش نسوزه،نمونه اش ببین لیفان هایX60 که شاسی بلند هستن(اونم برای ایرانی جماعت که عشق شاسی بلنده ببین جقدر افت قیمت داره،مقایسه صفر بازار و کارخانه و مقایسه قیمت صفر 94 و مدل93 ببین چقدر افت قیمت داره)،ثانیا اگر با کارکرده میتونی کنار بیایی،بنظرم برو دنبال 206SD v9 مدل 90-91 که بتونی به راحتی و بدون دستکاری به واسطه مولتی پلکسش روش کروز کنترل را فعال کنی،کیفیتش هم اگر کم کارکرد و تمیز بشه خیلی بهتر از این صفرها هست،اگرم صفر میخای بنظرم در این بازار که چینی همه به نگاه ماشین آشغال نگاه میکنند،دنا بخری بهتره...اینجا کسی از بدفروشی وافت قیمت چینی زیاد نمیگه ولی موقع فروش و تعویض میفهمی چی میگم...اگر هم چشمت چینی صفر گرفته نهایتا روی جک و لیفان زوم کن
متاسفانه همین دیدگاه باعث شده نصف مردم به همون 405 و پراید راضی باشن. طرف میخواد 5 سال ماشینو نگه داره از روز اول به فکر فروششه!!! یعنی حاضره 5 سال هفته ای یه بار تعمیرگاه باشه ولی دلش خوش باشه خوب فروش میره! البته این دیدگاه داره عوض میشه و خوشبختانه تو شهرای بزرگ خیلی خرید و فروشش خوئبه (البته الان همه تو رکود هستن)
گریت وال از نظر سازمان کیفیت رد شده
پس من میرم سراغ x50 و h330 تحقیقات میدانی کنم
بازم اگر چیزی به ذهنت رسید خبرم کن
با تشکر
منم پیشنهادم رو اون دو تاس ولی گریت وال بی کیفیته!!!!! به قطعیت میتونم بگم از اون 2 تا باکیفیت تره ولی نسبت به چیزایی که داره و اتاقی که داره منم انتخابم اون 2تاس.
سمت دنا (همون سمند خودمون :n20:) هم نرو که اصلا راضی کننده نیست و دردسرش خیلی بیشتر از همین گزینه هاته
استاندارد ایران رو ولش کن. همین امروز گفتن تویوتا استاندارد ما رو نداره (پراید داره :n31:)
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] 8%AF%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D8%AC%D8%A8%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%B1%D8%A7-%D9%86%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AF/
ایشالا هر چی خریدی چرخش برات بچرخه و باهاش به خوشی رانندگی کنی:n40:
mehran_286
30-12-2015, 21:18
متاسفانه همین دیدگاه باعث شده نصف مردم به همون 405 و پراید راضی باشن. طرف میخواد 5 سال ماشینو نگه داره از روز اول به فکر فروششه!!! یعنی حاضره 5 سال هفته ای یه بار تعمیرگاه باشه ولی دلش خوش باشه خوب فروش میره! البته این دیدگاه داره عوض میشه و خوشبختانه تو شهرای بزرگ خیلی خرید و فروشش خوئبه (البته الان همه تو رکود هستن)
منم پیشنهادم رو اون دو تاس ولی گریت وال بی کیفیته!!!!! به قطعیت میتونم بگم از اون 2 تا باکیفیت تره ولی نسبت به چیزایی که داره و اتاقی که داره منم انتخابم اون 2تاس.
سمت دنا (همون سمند خودمون :n20:) هم نرو که اصلا راضی کننده نیست و دردسرش خیلی بیشتر از همین گزینه هاته
استاندارد ایران رو ولش کن. همین امروز گفتن تویوتا استاندارد ما رو نداره (پراید داره :n31:)
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] 8%AF%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D8%AC%D8%A8%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%B1%D8%A7-%D9%86%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AF/
ایشالا هر چی خریدی چرخش برات بچرخه و باهاش به خوشی رانندگی کنی:n40:
الان بین 3 گزینه سر در گم موندم
هیچ فرقی هم ندارن
هیچ آپشن برتری هم نسبت به هم ندارن
باز ام جی شیفتر پشت فرمون داشت
اما H330 - JAc j5 _x50
واقعا سخته
سایت معتبری هم ندیدم که اطلاعاتش راجع به این 3 تا کامل باشه
الان بین 3 گزینه سر در گم موندم
هیچ فرقی هم ندارن
هیچ آپشن برتری هم نسبت به هم ندارن
باز ام جی شیفتر پشت فرمون داشت
اما H330 - JAc j5 _x50
واقعا سخته
سایت معتبری هم ندیدم که اطلاعاتش راجع به این 3 تا کامل باشه
ام جی ماشین هاش فوق العاده با کیفیت و عالی هستن و فقط به خاطر 2 مسئله ام جی 3 رو پیشنهاد نمیکنم. یکی خانوادگی نبودن و مهمتر از اون گیربکس amt که اصلا تکنولوژی خوبی نیست و فقط برداشتن کلاچ ماشین رو اتومات کردن :n31: من خودم باهاش رانندگی نکردم ولی از هر کی با ماشین amt رانندگی کرده بپرسی زیاد راضی نیست
j5 اتومات هم گیربکس 4 دنده داره و مصرفش هم یه مقدار زیاده ولی نوع دستی رو خیلی خیلی راضی بودن همه (البته اتومات هاشم مشکل خاصی ندارن)
برلیانس رو هم تجربه ای ندارم :n27:
ایکس 50 هم خیلی خوشگل و همه پسند هست و شتاب خیلی خوبی هم نسبت به حجم موتور و گیربکس اتوماتش داره. کیفیت ادوات اخلیش هم خوبه. به نظرم برو همه رو تو نمایندگی ها و یا آگهی های مردم ببین و بعد تصمیم بگیر
aminkhan2014
31-12-2015, 08:01
متاسفانه همین دیدگاه باعث شده نصف مردم به همون 405 و پراید راضی باشن. طرف میخواد 5 سال ماشینو نگه داره از روز اول به فکر فروششه!!! یعنی حاضره 5 سال هفته ای یه بار تعمیرگاه باشه ولی دلش خوش باشه خوب فروش میره! البته این دیدگاه داره عوض میشه و خوشبختانه تو شهرای بزرگ خیلی خرید و فروشش خوئبه (البته الان همه تو رکود هستن)
منم پیشنهادم رو اون دو تاس ولی گریت وال بی کیفیته!!!!! به قطعیت میتونم بگم از اون 2 تا باکیفیت تره ولی نسبت به چیزایی که داره و اتاقی که داره منم انتخابم اون 2تاس.
سمت دنا (همون سمند خودمون :n20:) هم نرو که اصلا راضی کننده نیست و دردسرش خیلی بیشتر از همین گزینه هاته
استاندارد ایران رو ولش کن. همین امروز گفتن تویوتا استاندارد ما رو نداره (پراید داره :n31:)
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] 8%AF%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D8%AC%D8%A8%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%B1%D8%A7-%D9%86%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AF/
ایشالا هر چی خریدی چرخش برات بچرخه و باهاش به خوشی رانندگی کنی:n40:
متاسفانه یا خوشبختانه شما هم در ایران زندگی میکنید و مجبورید مطیع اصول بازارش باشید...شما توی همین شرایط رکود ببین405 و 206 و ال90 بهتر خرید و فروش میشه یا همین چینیجات!!!!این دیدگاه هم هنوز عوض نشده که اگر عوض میشد قیمت صفر بازار چینی ها با این شدت کمتر از کارخانه نبود،کارکرده که بماند افت قیمتشون هم کم نیست،بجز رانا یک محصول مشابه بیار که اینقدر اختلاف بین بازار و کارخانه باشه...اینکه جو بازار ایرانه مختص ما فقیر فقرا نیست!!!همون پولدارش هم چون میدونه ماشین اروپایی و بعضا ژاپنی براش دیرتر نقد میشه و افت قیمتش زیاده میره سمت کره ای!!!مثلا خیلی ها آزرا را به لتیتود که واقعا ازش سرتر هست ترجیح میدهند،درصورتیکه رنو واقعا سرتره یا مشابه بازار مورانو و سانتافه و سانگ یانگ و..،ولی بازار چیز دیگری میگه،اینکه شعور بازار ایران کمه یا زیاد کار ندارم ولی واقعیت را نباید کتمان کرد،درضمن هرچند خودم زیاد به آینده خوش بین نیستم ولی احتمال ورود محصولات جدید از 2-3سال دیگه بازار چینی ها را شدیدا خراب میکنه و با این بازار فروش احتمال توقف تولیدشون بیشتره...
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]قیمت-خودرو-تولید-داخل/
اگر قیمت این چینی ها واقعی تر بود(مثل رقابت گوشی ها در بازار و خرید و فروش برندهای شیائومی و هواووی که اکثرا با یک بودجه مشخص ارزنده تر از برندهای معروفه) ارزش خرید با توجه به بازار ایران داشت نه حالا که نه خدمات پس از فروشش مثل اوناست و همه جا قطعه و مکانیکشون پیدا نمیشه(شما بگو خدای کیفیت،دیگه برای تصادف که احتمال مشکل هست) نه به راحتی میشه نقدش کرد،ال90 که کیفیت بهتری نسبت به اینها داره بعد این همه وقت هنوز مکانیک قطعه فراون نداره وای به این چینی ها!!من خواستم اگر کسی مزیت میگه عیب هم بگه که ظاهرا اینجا تعصب شدیدی روی چینی ها هست،به هرحال علف باید به دهن بزی شیرین بیاد و کسی که میخاد خرید کنه باید ببین دلش به چی هست که در نهایت با این بودجه چینی های به صرفه تر را هم گفتم...
mehran_286
01-01-2016, 03:06
ممنون از همه ی نظراتتون
بهترین موتور و گیربکسی که رویه این ماشین های چینی سوار هستش
مال کدوم برند و محصول هستش ؟
من زیاد اطلاعات ندارم اما انطور که دوستان میگن موتور cvt -cvvt از بقیه بهتره
میشه توضیح بدین
با تشکر
متاسفانه یا خوشبختانه شما هم در ایران زندگی میکنید و مجبورید مطیع اصول بازارش باشید...شما توی همین شرایط رکود ببین405 و 206 و ال90 بهتر خرید و فروش میشه یا همین چینیجات!!!!این دیدگاه هم هنوز عوض نشده که اگر عوض میشد قیمت صفر بازار چینی ها با این شدت کمتر از کارخانه نبود،کارکرده که بماند افت قیمتشون هم کم نیست،بجز رانا یک محصول مشابه بیار که اینقدر اختلاف بین بازار و کارخانه باشه...اینکه جو بازار ایرانه مختص ما فقیر فقرا نیست!!!همون پولدارش هم چون میدونه ماشین اروپایی و بعضا ژاپنی براش دیرتر نقد میشه و افت قیمتش زیاده میره سمت کره ای!!!مثلا خیلی ها آزرا را به لتیتود که واقعا ازش سرتر هست ترجیح میدهند،درصورتیکه رنو واقعا سرتره یا مشابه بازار مورانو و سانتافه و سانگ یانگ و..،ولی بازار چیز دیگری میگه،اینکه شعور بازار ایران کمه یا زیاد کار ندارم ولی واقعیت را نباید کتمان کرد،درضمن هرچند خودم زیاد به آینده خوش بین نیستم ولی احتمال ورود محصولات جدید از 2-3سال دیگه بازار چینی ها را شدیدا خراب میکنه و با این بازار فروش احتمال توقف تولیدشون بیشتره...
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]قیمت-خودرو-تولید-داخل/
اگر قیمت این چینی ها واقعی تر بود(مثل رقابت گوشی ها در بازار و خرید و فروش برندهای شیائومی و هواووی که اکثرا با یک بودجه مشخص ارزنده تر از برندهای معروفه) ارزش خرید با توجه به بازار ایران داشت نه حالا که نه خدمات پس از فروشش مثل اوناست و همه جا قطعه و مکانیکشون پیدا نمیشه(شما بگو خدای کیفیت،دیگه برای تصادف که احتمال مشکل هست) نه به راحتی میشه نقدش کرد،ال90 که کیفیت بهتری نسبت به اینها داره بعد این همه وقت هنوز مکانیک قطعه فراون نداره وای به این چینی ها!!من خواستم اگر کسی مزیت میگه عیب هم بگه که ظاهرا اینجا تعصب شدیدی روی چینی ها هست،به هرحال علف باید به دهن بزی شیرین بیاد و کسی که میخاد خرید کنه باید ببین دلش به چی هست که در نهایت با این بودجه چینی های به صرفه تر را هم گفتم...
دوست عزیز نظر شما محترمه و هر کس یه نظری داره :n16:
من به شخصه حاضرم بعد از چند سال یه مقدار ضرر کنم ولی اون پول رو به همراه وقت و اعصاب ارزشمندم هر روز تو تعمیرگاه خرج نکنم:n39:
درباره کره ای ها هم که گفتی، متاسفانه تو ایران از همه ماشین ها دارن گرونتر فروخته میشن (نسبت به قیمت جهانی) و وارد کننده ی اون داره سود کلانی رو به جیب میزنه
اما در کل من ماشین هر کشوری رو (هر کشور) به فرانسوی ترجیح میدم چون واقعا خودروهای فرانسه به معنای واقعی سرطان هستن و استهلاک و هزینه خیلی بالایی هم دارن.
در مورد قطعه ی چینی ها اوایل گفته شما درست بود ولی الان تو همه نمایندگی ها و همچنین خیابان ملت و همچنین بعضی لوازم فروشی های سطح شهر همه قطعاتشون هست (منظورم پرفروش ها هستن مثل لیفان و ام وی ام، نه مثلا زوتی:n31:) و اتفاقا قطعات قیمت بالایی هم ندارن و در سطح قیمت دیگر ماشیناس
ممنون از همه ی نظراتتون
بهترین موتور و گیربکسی که رویه این ماشین های چینی سوار هستش
مال کدوم برند و محصول هستش ؟
من زیاد اطلاعات ندارم اما انطور که دوستان میگن موتور cvt -cvvt از بقیه بهتره
میشه توضیح بدین
با تشکر
دوست عزیز اکثر موتور هاشون برای شرکت هایی مثل میتسوبیشی و تویوتا هستن (موتورهای 7-6 سال پیش) که امتیازش رو از اونا خریدن و خودشون تولید میکنن. مثلا لیفان 520 و 620 دو نسل از موتورهای تویوتا کرولا رو داشتن (1.6 برای 520 که قدیمی تره و 1.8 برای 620) و موتور 1.6 لیفان 620 هم که اسمش tritec بود ساخت مشترک کرایسلر و bmw (روور) بود که روی چند ماشین نصب بود و تولید شده تو برزیل بود
موتور های 1.6 جک جی 3 و 1.8 جک جی 5 برای میتسوبیشی هستش و خود گیربکس اتوماتش هم اگه اشتباه نکنم برای همون میتسوبیشی هست و حتی روش پلاک فنی داره
از بقیه زیاد اطلاعی ندارم ولی اکثرا یا برای شرکت های بزرگ هستن و یا حاصل همکاری با شرکت های بزرگ تو این زمینه مثل ریکاردو و...
cvt نوعی گیربکس اتومات هست که ضرایب پیوسته داره و به این معنی که انگار هزاران دنده داره و موتور همیشه تو دور مشخص و بهینه ای کار میکنه و مثل ماشین 4 یا 5 دنده نیست
vvt و cvvt مربوط به موتور هستن و یعنی سيستم تايمينگ متغير پيوسته سوپاپ که میتونه زمان باز و بسته شدن سوپاپها تو موتور رو تو دستش بگیره و تغییرات ایجاد کنه تا بهترین بازده رو ایجاد کنه:n39:
mehran_286
01-01-2016, 18:54
دوست عزیز نظر شما محترمه و هر کس یه نظری داره :n16:
من به شخصه حاضرم بعد از چند سال یه مقدار ضرر کنم ولی اون پول رو به همراه وقت و اعصاب ارزشمندم هر روز تو تعمیرگاه خرج نکنم:n39:
درباره کره ای ها هم که گفتی، متاسفانه تو ایران از همه ماشین ها دارن گرونتر فروخته میشن (نسبت به قیمت جهانی) و وارد کننده ی اون داره سود کلانی رو به جیب میزنه
اما در کل من ماشین هر کشوری رو (هر کشور) به فرانسوی ترجیح میدم چون واقعا خودروهای فرانسه به معنای واقعی سرطان هستن و استهلاک و هزینه خیلی بالایی هم دارن.
در مورد قطعه ی چینی ها اوایل گفته شما درست بود ولی الان تو همه نمایندگی ها و همچنین خیابان ملت و همچنین بعضی لوازم فروشی های سطح شهر همه قطعاتشون هست (منظورم پرفروش ها هستن مثل لیفان و ام وی ام، نه مثلا زوتی:n31:) و اتفاقا قطعات قیمت بالایی هم ندارن و در سطح قیمت دیگر ماشیناس
دوست عزیز اکثر موتور هاشون برای شرکت هایی مثل میتسوبیشی و تویوتا هستن (موتورهای 7-6 سال پیش) که امتیازش رو از اونا خریدن و خودشون تولید میکنن. مثلا لیفان 520 و 620 دو نسل از موتورهای تویوتا کرولا رو داشتن (1.6 برای 520 که قدیمی تره و 1.8 برای 620) و موتور 1.6 لیفان 620 هم که اسمش tritec بود ساخت مشترک کرایسلر و bmw (روور) بود که روی چند ماشین نصب بود و تولید شده تو برزیل بود
موتور های 1.6 جک جی 3 و 1.8 جک جی 5 برای میتسوبیشی هستش و خود گیربکس اتوماتش هم اگه اشتباه نکنم برای همون میتسوبیشی هست و حتی روش پلاک فنی داره
از بقیه زیاد اطلاعی ندارم ولی اکثرا یا برای شرکت های بزرگ هستن و یا حاصل همکاری با شرکت های بزرگ تو این زمینه مثل ریکاردو و...
cvt نوعی گیربکس اتومات هست که ضرایب پیوسته داره و به این معنی که انگار هزاران دنده داره و موتور همیشه تو دور مشخص و بهینه ای کار میکنه و مثل ماشین 4 یا 5 دنده نیست
vvt و cvvt مربوط به موتور هستن و یعنی سيستم تايمينگ متغير پيوسته سوپاپ که میتونه زمان باز و بسته شدن سوپاپها تو موتور رو تو دستش بگیره و تغییرات ایجاد کنه تا بهترین بازده رو ایجاد کنه:n39:
الان ایکس 50 و برلیانس و جک موتور و گیربکشون کدوم از همه بهتره ؟؟
الان ایکس 50 و برلیانس و جک موتور و گیربکشون کدوم از همه بهتره ؟؟
جک که موتورش مشخصه ولی هنوز نتونستم پیدا کنم موتور برلیانس و x50 واسه کدوم شرکت بوده. اگه پیدا کردم خبر میدم. اما در کل اگه تو انجمن های خودرو بچرخید و یا تو نمایندگی ها پرس و جو کنید هیچ کدوم مشکل حاد یا اپیدمی ندارن خرابی خاصی از هیچ کدوم گزارش نشده.
aminkhan2014
01-01-2016, 21:35
دوست عزیز بنظرم به جک فکرکنی بهتره چون امتجانش را پس داده ولی x50 چون هنوز زیاد نشده نمیشه بهش اعتماد کرد..ظاهرا ایموبلایزر هم نداره و البته مثل اکثر ماشینها سینی زیر موتور هم نداره،مصرفش هم با وجود حجم مشابه و وزن سبکتر میگن بیشتر از جک دنده ای هست...انجمن تیونیگ تاک راهنمای خوبیه هرچند هنوز هم نظرات زیاد درموردش نیست،معمولا ماشینهای سری اول شاید بعضا بگن اصالت دارخ ولی بنظرم احتمال مشکل و نقص فنی اش بیشتره وحداقل باید یکسال صبرکرد تا فیدبکش را دید
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
در مورد استهلاک فرانسوی بنظرمن این مطلب بازم زاییده دهن ملت ایرانه،نمونه اش خودم تندر دارم مشکلی نداره،خیلی ها میشناسم Tu5 دارند با کارکرد بالای 300 هزار تا نه مشکلی برای موتور پیش اومده و از کیفیت ماشین راضی هستند،مگان و لتیتود و...هم اگر از مصرف کننده واقعی بپرسین میگن که چقدر نسبت به کره ای هم قیمت راضیتر هستند؛اینکه 405 و تیپ2 واشر میزنن و یا کیفیت ساخت پایین ارتباطی به استهلاک فرانسوی جماعت نداره،تولید کننده وطنی عرضه تولید با کیفیت نداره....اگر فرانسوی پراستهلاک هست پس باید به نیسان ژاپن که سهامدارش رنو هست هم شک کرد،زمانی که تولیدکنندگان آسیایی از خودرو هیچ اطلاعی نداشتند،در اروپا خودرو تولید میشد و بعضا در تولیداتشون از موتورهای فرانسوی استفاده میکنند..
دوست عزیز بنظرم به جک فکرکنی بهتره چون امتجانش را پس داده ولی x50 چون هنوز زیاد نشده نمیشه بهش اعتماد کرد..ظاهرا ایموبلایزر هم نداره و البته مثل اکثر ماشینها سینی زیر موتور هم نداره،مصرفش هم با وجود حجم مشابه و وزن سبکتر میگن بیشتر از جک دنده ای هست...انجمن تیونیگ تاک راهنمای خوبیه هرچند هنوز هم نظرات زیاد درموردش نیست،معمولا ماشینهای سری اول شاید بعضا بگن اصالت دارخ ولی بنظرم احتمال مشکل و نقص فنی اش بیشتره وحداقل باید یکسال صبرکرد تا فیدبکش را دید
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
در مورد استهلاک فرانسوی بنظرمن این مطلب بازم زاییده دهن ملت ایرانه،نمونه اش خودم تندر دارم مشکلی نداره،خیلی ها میشناسم Tu5 دارند با کارکرد بالای 300 هزار تا نه مشکلی برای موتور پیش اومده و از کیفیت ماشین راضی هستند،مگان و لتیتود و...هم اگر از مصرف کننده واقعی بپرسین میگن که چقدر نسبت به کره ای هم قیمت راضیتر هستند؛اینکه 405 و تیپ2 واشر میزنن و یا کیفیت ساخت پایین ارتباطی به استهلاک فرانسوی جماعت نداره،تولید کننده وطنی عرضه تولید با کیفیت نداره....اگر فرانسوی پراستهلاک هست پس باید به نیسان ژاپن که سهامدارش رنو هست هم شک کرد،زمانی که تولیدکنندگان آسیایی از خودرو هیچ اطلاعی نداشتند،در اروپا خودرو تولید میشد و بعضا در تولیداتشون از موتورهای فرانسوی استفاده میکنند..
سلام
البته داره تاپیک به بیراهه میره ولی باید یه چیزایی گفته بشه و بی جواب نمونه
در مورد فرانسویا که اصلا تو جهان سرامد هستن:n31: از محبوبیتی هم که دارن مشخصه. من خودم مکانیک خوندم و همچنین چند سال تو این حوزه درگیر بودم و کاملا شناخت دارم که فرانسویا چه سرطانی هستن (هم بدتعمیر و هم پر استهلاک) نوع ایرانیزه که دیگه هیچی:n31:
.در مورد تندر هم موافقم نسبت به بقیه شون کم اشکال تره ولی زیاد روی فرانسوی بودن مانور نده (گرچه فرانسه تو صنعت خودرو هیچی نیست). مال رومانی هست که توی صنعت خودروسازی تقریبا هیچی نیست! ولی تو ایران به مردم ساده لوح به اسم رنو انداختن
ضمنا تاریخ دلیل بر برتری نیست. ایران هم یه زمانی بروبیایی داشت الان چی داره؟؟؟ فرانسه هم بله یه زمانی خوب بوده.مثلا 405 برای اون زمان خوب بود. پیشنهاد میدم برنامه تاپ گیر مربوط به فرانسویا رو هم مشاهده کنی
توی تی تی منم هستم و همه رو هم خوندم اتفاقا :n39: نبود چراغ ایموبلایزر دلیل نبود اون نیست. تا وقتی یه کلید کپی ساخته نشه و تست نشه نمیشه گفت
در مورد مصرف بالا هم باید بگم بخاطر پایین بودن کارکرد خودروهاست. همه ماشینا همین طورن. اگه با موتور اشنایی داشته باشید تا وقتی قطعات با هم مچ بشن موتور هم مصرف بالایی داره و هم شتاب و قدرت کمی. همین جک اس 5 توی 100-200 کیلومتر اولش مصرف بالای 20 هست!!! و تا 500-600 کلیومتر میرسه به 12-13 و بعد میاد حول و حوش 9
ایکس 50 هم هنوز کارکرداشون پایینه و مطمئن باشید مصرفش اصلا بالا نخواهد. من سوار یه دونه صفرش هم شدم شتاب کاملا معقولی هم داشت
ضمنا این حرفایی که زدم اصلا بخاطر طرفداری و تعصب نبوده (هیچ کدوم از اینا ندارم و کارم هم وابسته به هیچ کدوم از شرکتا نیست) و در راستای روشنگری هستش:n16:
aminkhan2014
02-01-2016, 09:09
سلام
اول اینکه در مورد المد درسته که مربوط به داچیا رومانی هست و دردسته خودروهای اکونومی هست ولی مهم برندی هست که روش خورده که رنو هست،همین موتور روی محصولات دیگه مثل مگان 1.6 هم بوده درمورد استهلاکش هم مطمئنا حداقل از چینی ها خیلی کم استهلاکتره،حداقل طبق مثال شما 5 سال هفته ای یکبار در تعمیرگاه نبودم(درضمن ابعاد X50 که به عنوان کراس اور مطرح میشه دست کمی از همین الممد نداره) ولی قبول دارم خیلی بددست و بد تعمیره..درمورد بدنام بودن فرانسوی همین که خودروهای سال اروپا طی سالهای مختلف با وجود رقبای قدر آلمانی بعضا از رنو و پژو فرانسه هست دیگه نیازی به بحث نداره،حالا یکی میخاد بگه به آمریکا صادر نمیشه حتما اشغاله برای من یکی قانع کننده نیست؛رنو-نیسان هم باز نشان از بی نام و نشان بودن فرانسوی ها نداره...به هرحال برای منم فرقی نداره که فرقون وطنی سرآمد جهان هست یا خودروسازآسیایی یا فرانسوی،چون پول هیچکدامشون به دخل من وارد نمیشه
درهرحال برای عده ای مهمترین فاکتور خرید خودرو در این وضع،نقدشوندگی بالا،استهلاک و مصرف پایین و کیفیت بالا مطرحه و برای بعضی هم تک و جدید بودن و آپشنهای متنوع مهم تره که مسلما همه این موارد در یکجا جمع نمیشه و خود خریدار باید تصمیم بگیره که کدام ویژگی براش مهمتره
mehran_286
04-01-2016, 01:16
دوستان لطفا به حاشیه نریم
موتور های جک طراحیش میتسوبیشی هست یا کلا موتورش ماله میتسوبیشیه ؟؟
برلیانس ها اسم موتورشون خیلی عجیبه
راستی بسترن چطوره ؟؟
مزایا و معایبش چیه ؟؟
keyhantaktaz
04-01-2016, 01:52
سرغ چینی نرو به هزار و یک دلیل.
مهمترینش بازار خراب دست دوم و کمبود قطعات و خدمات.تندر رو ترجیح میدم
دوستان لطفا به حاشیه نریم
موتور های جک طراحیش میتسوبیشی هست یا کلا موتورش ماله میتسوبیشیه ؟؟
برلیانس ها اسم موتورشون خیلی عجیبه
راستی بسترن چطوره ؟؟
مزایا و معایبش چیه ؟؟
موتورهای جک دقیقا همون موتور میتسوبیشی هست که امتیازش خریداری شده و تو چین تولید میشه (البته اگه اشتباه نکنم یه سری از موتورهای خود میتسوبیشی رو هم تو چین واسش تولید میکنن)
برلیانس چه چیزیش عجیبه؟ بگو شاید سرنخی باشه بتونیم ریشه اون رو پیدا کنیم :n39:
بسترن از چیزایی که شما در نظر داشتی گرونتره و واسه همین تا الان بحثی نشد ولی بدون شک تو همه چیز از همشون بهتره. موتور قوی و بسیار با کیفیت (موتور و شاسی برای مزدا 6 هست البته تو چین تولید میشه)، گیربکس عالی 6 دنده اتوماتیک، فنربندی و تعلیق خوب و به روز. آپشن های خوب و همچنین طراحی و سواری خیلی خوب ولی خب گرونتره دیگه :n31: مونتاژ شرکت بهمن هم خوبه و مشکلات کمی داره
mehran_286
09-01-2016, 19:49
از چند نفر از دوستان پرسیدم
از موتور جک ناراضی بودند
بخصوص در سر بالایی ها میگفتن خیلی کم میاره
از چند نفر از دوستان پرسیدم
از موتور جک ناراضی بودند
بخصوص در سر بالایی ها میگفتن خیلی کم میاره
سلام
متاسفانه مردم ما اصول صحیح رانندگی رو بلد نیستن! من خودم تو نمایندگی با چند نفر از جک سوارا برخورد کردم که همین حرف رو زدن و گفتن ماشین که پر هست تو سربالایی شدید نمیره!!
من پرسیدم از تیپ ترونیک استفاده کردید؟ گفتن چی هستش!!!!!:n27: خب عزیز من این گیربکس 4 دنده هست (دنده بیشتر باشه کمتر دیده میشه) یعنی فاصله بین دنده ها زیاده و تو سربالایی شدید مثلا ماشین یه دور موتوری میرسه که حداقل دور مورد نیاز برای دنده 3 هست و ماشین میره روی دنده 3 ولی چون فشار روی ماشین زیاده نمیتونه دور بگیره و تو همین حالت میمونه و حتی ممکنه تند تند بین دو دنده تغییر میده یعنی برمیگرده 2 و بعد از چند ثانیه میره 3 و تکرار میشه. تیپ ترونیک برای همین موتقع هست. تو این حالت حتما باید تیپ ترونیک استفاده بشه و دنده ها تو دور بالاتر عوض بشه. این اصول تو تمام ماشین های اتومات باید اجرا بشه. هر چی حجم موتور بیشتر باشه این مورد کمتر به چشم میاد. تازه جی 5 خیلی خوبه ماشین های با حجم موتور کم خیلی این مورد رو زودتر نشون میدن واسه همین هست که تیپ ترونیک و حالت اسپرت و... روی اتومات ها گذاشته میشه
vBulletin , Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.