مشاهده نسخه کامل
: مشکل فلاشر (جفت راهنما) در وانت آریسان
tandis-gh
30-11-2015, 02:28
با سلام خدمت تمام دوستان و اساتید گرامی
بنده مالک خودرو وانت آریسان که تازه به بازار اومده هستم
همونطور که دوستان میدونن این خودرو جانشین پیکان وانت هستش (موتور روا سال - دوگانه کارخانه - پلت فرم پژو پارس )
یه مشکلی که دارم اینه که زمانی که عقربه کیلومتر از از 110 تا میگذره بطور مداوم ماشین فلاشر (جفت راهنما) میزنه و تا زمانیکه سرعت به زیر 110 کاهش پیدا نکنه این روند فلاشر زدن ادامه داره که خیلی آزار دهندست (رانندگان در بزرگراهها فک میکنن مشکلی واسم پیش اومده و یکسره چراغ میدن)
ابن عمل فلاشر زدن در زمان ترمز های ناگهانی که سرعت به یکباره از 100 کیلومتر به زیر 70 تا میرسه هم اتفاق میفته
به نمایندگی هم مراجعه کردم اوناهم که حرفی واسه گفتن نداشتن(اصلا معلوم بود که برای اولین بار این حرفو میشنیدن) میگن خوووووووووب حتما یه سیستم هشداره که شرکت رو ماشین گذاشته!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
آخه من موندم مگه همون سیستم بوق بیزری چشه که این سیستم من درآوردی رو از خودشون ابداع کردن:n13::n19::n36:
حالا از دوستان تقاضا دارم اگه راهی برای حذف و یا غیر فعال کردن این به اصطلاح سیستم هشدار هست لطفا راهنمایی کنن
با تشکر
شما ببر نمایندگی بگو دیاگ بزنن یا اینکه با شماره تماس 096440 شرکت امداد خودرو تماس بگیر و مشکلتو بگو تا راهنماییت بکنن
با سلام خدمت تمام دوستان و اساتید گرامی
بنده مالک خودرو وانت آریسان که تازه به بازار اومده هستم
همونطور که دوستان میدونن این خودرو جانشین پیکان وانت هستش (موتور روا سال - دوگانه کارخانه - پلت فرم پژو پارس )
یه مشکلی که دارم اینه که زمانی که عقربه کیلومتر از از 110 تا میگذره بطور مداوم ماشین فلاشر (جفت راهنما) میزنه و تا زمانیکه سرعت به زیر 110 کاهش پیدا نکنه این روند فلاشر زدن ادامه داره که خیلی آزار دهندست (رانندگان در بزرگراهها فک میکنن مشکلی واسم پیش اومده و یکسره چراغ میدن)
ابن عمل فلاشر زدن در زمان ترمز های ناگهانی که سرعت به یکباره از 100 کیلومتر به زیر 70 تا میرسه هم اتفاق میفته
به نمایندگی هم مراجعه کردم اوناهم که حرفی واسه گفتن نداشتن(اصلا معلوم بود که برای اولین بار این حرفو میشنیدن) میگن خوووووووووب حتما یه سیستم هشداره که شرکت رو ماشین گذاشته!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
آخه من موندم مگه همون سیستم بوق بیزری چشه که این سیستم من درآوردی رو از خودشون ابداع کردن:n13::n19::n36:
حالا از دوستان تقاضا دارم اگه راهی برای حذف و یا غیر فعال کردن این به اصطلاح سیستم هشدار هست لطفا راهنمایی کنن
با تشکر
tandis-gh
01-12-2015, 15:36
باتشکر از توجه شما دوست عزیز
نمایندگی بردم میکن این یه سیستم امنیتیه که رو سری جدید ماشینها از جمله سمند , پارس سال و آریسان قرار دادن و هیچ راهی هم نداره:n24::n24::n24:
راجب دیاگ هم گفتم گفتن مربوط به دیاگ نمیشه (شایدم بلد نیستن)
یه بار تصمیم گرفتم که رله مربوط به جفت راهنما رو بردام قبلش ازشون سوال کردم گفتن اگه رله رو برداری باید قید راهنمای ماشینتو بزنی
موضوع ترمز ناگهانی که فلاشر میزنه اصلا واسم مهم نیست فقط همین موضوع افزایش سرعت حالمو گرفته
دقیقا از 100 تا 110 یکسره میزنه یعنی بخدا رو مخه:n34::n34::n34::n34:
عقربه که از 110 مگیذره یعنی بین 110 و 120 دیگه خبری از فلاشر نیست وقتی از 120 میگذره گاه گداری میزنه ولی خیلی کمتر
حالا من موندم چیکار کنم با خلاقیتهای والای مهندسنما های ایران خودرو ؟؟؟؟؟؟؟؟:n13::n13:
بازم اگه دوستان و اساتید گرامی راه حلی رو بلدن لطفا راهنمایی کنن
با تشکر فراوان از انجمن p30world
از آنجایی كه برنامه ریزی خودرو توسط ECU می باشد ECU نیز یك برنامه ثابت است و نمی توان آن را تغییر داد حال به نظر من یك كلید در مسیر فلاشر قرار دهید تا هر وقت به احتیاج داشتید آن را فعال كنید
Pourya-pc
02-12-2015, 12:04
ماشیمن شما مشکل برقی داره . یا در سیم کشی اتصالی دارید یا در برنامه ریزی که بعید میدونم . نمایندگی ها هم تماما حرومزاده و بیشرف هستن که هیچی بارشون نیست فقط بلدن پول بگیرن یا از سر خودشون باز کنن . ببرید پیش برق کار ماهر سریع کارتون رو انجام میدن .
ess_1362
02-12-2015, 19:43
این ماشین مشکل بسیار حاد برقی داره
همین روزا سیستم برقش به کل تعطیل میشه و خیال شما و خودش را راحت می کنه
اتومبیل یکی از دوستان همچین مشکلی داشت که متاسفانه بعد از تعویض 90% قسمت های برقی ماشین ، مشکل حل نشد و در نهایت خودرو فروخته شد(سمند ال ایکس)
tandis-gh
03-12-2015, 00:38
نه عزیز سیستم برق اصلا مشکگلی نداره
خودم نصاب دزدگیرم سیم بندی و قطعات بکار رفته در این خودرو چون خودرو سری اول ساختشه (البته بنظر من) دارای کیفیت معقولیه
راجب اون حرف دوستمون هم که راجب نیروهای نمایندگی گفت میخام بگم که همینطوره واقعا نیروهای بکار رفته در نمایندگی های ایرانخودرو مثل خودروهاشون بی کیفیته و واقعا نیروهای نا لایق و بی تجربه رو تو اونجا جا دادن این موضوع زمانی بهم ثابت شد که یه مشکل راجب CNG ماشینم داشتم هیچ کدوم سر در نیاوردن و مشکلمو از یکی از افراد با تجربه بیرون از نمایندگی حل کرد
حالا کسی از دوستان میدونه این مشکل چطوری با دیاگ حل میشه بگه...
sepehr20mg10
03-02-2016, 18:12
سلام
دوستان این مثلا یک آپشن برای بالابردن ایمنی هست
برای غیرفعال کردن این مسیر رو داخا منوی سیستم دنبال کنید :
BSI => Configuration => Customer Option => Lighting And Signaling
در این قسمت دو گزینه وجود دارد :
برای غیرفعال کردن جفت راهنما هنگام ترمز های ناگهانی گزینه Switching On/Of The Hazard Warning on Sharp Declaration رو از Present به Absent تغییر دهید
برای غیرفعال کردن جفت راهنما در سرعت های بالا هم گزینه Switching On/Of The Hazard Warning on High Speed رو از Present به Absent تغییر دهید
tandis-gh
07-02-2016, 22:09
سلام
دوستان این مثلا یک آپشن برای بالابردن ایمنی هست
برای غیرفعال کردن این مسیر رو داخا منوی سیستم دنبال کنید :
BSI => Configuration => Customer Option => Lighting And Signaling
در این قسمت دو گزینه وجود دارد :
برای غیرفعال کردن جفت راهنما هنگام ترمز های ناگهانی گزینه Switching On/Of The Hazard Warning on Sharp Declaration رو از Present به Absent تغییر دهید
برای غیرفعال کردن جفت راهنما در سرعت های بالا هم گزینه Switching On/Of The Hazard Warning on High Speed رو از Present به Absent تغییر دهید
با سلام خدمت شما دوست عزیز
با تشکر از حسن توجه شما
بنده این موضوع رو چند ماه پیش حل کردم
با باز کردن اتومات راهنما متوجه شدم که یه سیم کرم زنگ از سمت ecu میاد تو سوکت راتومات راهنما که بصورت نرمال کلوز nc (در حالت عادی بسته) هستش و فرمان فلاشر (جفت راهنما) رو در زمان ترمز ناگهانی و یا افزایش سرعت از ecu میگیره با قطع اون سیم مشکل کلا حل شد
حالا با توجه به اطلاعات شما دوست عزیز راجب دیاگ ، میخام ببینم آیا مشکل دیر رفت روی گاز آریسان با تغییر تنظیمات در ecu حل میشه ؟
با توجه به اطلاعاتی که بنده دارم یه سنسور دما (اصطلاحا فشنگی) در زیر رگلاتور گاز وجود داره که از طرف ecu اصلی (البته احتمال میدم) میاد و توسط یه سوکت دیگه به ecu گاز میره چون با افزایش دما (نشانگر آمپر آب) به حد تعیین شده (70 درجه سانتیگراد) صدای وصل شدن یه رله مجزا از داخل ECU گاز میاد و همزمان با وصل شدن اون رله اگر کلید CNG رو فشار بدیم ماشین براحتی رو گاز میره
و نکته دیگه که بهم ثابت شد رو گاز رفت ماشین به فرمان از سوی ECU برق نیاز داره اینه که در زمانی که چراغ بنزین روشنه پس از مدت زمانی اندک (دمای آب حدود 30 درجه)بطور کاملا خودکار اتومبیل میره روی سوخت CNG
حالا اگه راهی داره و میشه از طریق تغییر تنظیمات در ECU اصلی (دیاگ) دمای تعریف شده کارخونه (70 درجه سانتیگراد) که واقعا نام متعارف و غیر استاندارد هست رو تغییر داد لطفا در همینجا ذکر بفرمایید
با تشکر فراوان
sepehr20mg10
08-02-2016, 18:28
با سلام خدمت شما دوست عزیز
با تشکر از حسن توجه شما
بنده این موضوع رو چند ماه پیش حل کردم
با باز کردن اتومات راهنما متوجه شدم که یه سیم کرم زنگ از سمت ecu میاد تو سوکت راتومات راهنما که بصورت نرمال کلوز nc (در حالت عادی بسته) هستش و فرمان فلاشر (جفت راهنما) رو در زمان ترمز ناگهانی و یا افزایش سرعت از ecu میگیره با قطع اون سیم مشکل کلا حل شد
حالا با توجه به اطلاعات شما دوست عزیز راجب دیاگ ، میخام ببینم آیا مشکل دیر رفت روی گاز آریسان با تغییر تنظیمات در ecu حل میشه ؟
با توجه به اطلاعاتی که بنده دارم یه سنسور دما (اصطلاحا فشنگی) در زیر رگلاتور گاز وجود داره که از طرف ecu اصلی (البته احتمال میدم) میاد و توسط یه سوکت دیگه به ecu گاز میره چون با افزایش دما (نشانگر آمپر آب) به حد تعیین شده (70 درجه سانتیگراد) صدای وصل شدن یه رله مجزا از داخل ECU گاز میاد و همزمان با وصل شدن اون رله اگر کلید CNG رو فشار بدیم ماشین براحتی رو گاز میره
و نکته دیگه که بهم ثابت شد رو گاز رفت ماشین به فرمان از سوی ECU برق نیاز داره اینه که در زمانی که چراغ بنزین روشنه پس از مدت زمانی اندک (دمای آب حدود 30 درجه)بطور کاملا خودکار اتومبیل میره روی سوخت CNG
حالا اگه راهی داره و میشه از طریق تغییر تنظیمات در ECU اصلی (دیاگ) دمای تعریف شده کارخونه (70 درجه سانتیگراد) که واقعا نام متعارف و غیر استاندارد هست رو تغییر داد لطفا در همینجا ذکر بفرمایید
با تشکر فراوان
خواهش میکنم قربان
والا راجع به سنسور دمای آریسان اطلاع دقیق ندارم اما چند سال پیش بنده با گذاشتن یک تقسیم مقاومتی سر راه فشنگی تونستم دمای 45 درجه رو به عنوان 90 درجه به ECU بفرستم البته مشکلات خاص خودش رو داشت ولی خوب ماشین رو فروختم !
شما الان ECU ــتون ورژن چند هست ؟ اگه 1 هست توصیه میکنم به ورژن 2 تغییر بدید خیلی از مشکلات حل میشه
در جریان هستید که ایرنخودرو اول محصول رو میده بیرون بعد به فکر رفع مشکلات ــش میفته :n13:
ارادت ./
tandis-gh
09-02-2016, 23:26
سلام خدمت شما دوست عزیز و با تشکر از جوابتون
همونطور که گفتم فشنگی یا همون سنسور دما کنار رگلاتور گاز قرار داره دقیقا زیر شیر برقی گاز که سوکتش هم 3 سیم هستش
راجب تعویضش با مسئولین نمایندگی ایران خودرو صحبت کردم هزار و یک جور باید و نباید آوردن راجب ابطال گارانتی(البته همشون از اینجور چرندیات میگن)
حالا دنبال راهی هستم که ببینم اون فرمانی که از سمت ecu برق میاد و اون رله اصلی که داخل ecu گاز هستش رو فعال میکنه توسط کدوم سوکت یا سیم میاد تا عمل فرمان رو خودم بصورت دستی (چه با ورودی برق + چه ـ و یا تحریکهای nc یا no) بروی ecu گاز اعمال کنم
راجب ورژن نرم افزار ecu هم چند بار به نمایندگی رفتم و دیاگ هم زده شده ولی راجب ارتقا ورژن بهش چیزی نگفتم مشخصه که طرف زیاد وارد نیست(در کل نیروهای استخدام شده در نمایندگیهای ایرانخودرو نیروهای کارنابلد نامجرب و بی تجربه ای هستند)
راجب اون مطلب آخرتون هم بگم که کاملا باشما موافقم
من راجب این موضوع به این نتیجه رسیدم که:
ببینید دوست من
کلا ایرانخودرو یه سازمان مافیایی خودرو (فروش تحمیلی خودرو آشغال به مشتری) هستش
اصل ماجرا یه معادله خیلی ساده است خودرویی که به من و شما به قیمتهای واقعا نامنصفانه و شدیدا گران قیمت و بدور از انسانیت تحویل داده میشه نهایتا یک پنجم قیمت اصلی خودرو براشون آب میخوره (حتی با محاسبه هزینه های اولیه و سود تمام مراحل تولیدو قطعات)
پس میان خودرو رو با قیمت پنج برابری به من و شما میفروشن(تحمیل میکنن) و اینجاست که میفهمیم تمام هزینه های این دوسال یا همون 40000 کیلومتر گارانتی از جیب خودمون برای خودمن خرج میشه و به اسم خدمات و گارانتی چه کلاه گنده ای سرمون رفته و هیچ راه و انتخاب دیگه ای هم نداریم (تمام توضیحات بالا راجب شرکت سایپا هم صدق میکنه):n19:
چون محبوریم :n41:
شرکتهای خودرو ساز داخلی بسیار اندک (ایرانخودرو - سایپا) ===> تفاوت از زمین تا آسمان میان تنوع محصولات (هم سایپا هم ایرانخودرو) ===> تفاوت قیمتها با فاصله زیاد (وانت 17 - پرایذ 20 - تیبا 24 - وانت آریسان 24 - سمند 28 -پژو 405 30- پژو پارس 36 ووووو...... ) و در تقابل این موضوع عدم وجود رقابت میان دو خودرو ساز که مساوی هست با نبود قدرت انتخاب برای مشتری در یک مبلغ مشخص:n36: ====>و در آخر هم کیفیت بسیار پایین محصولات خروجی از این دو شرکت (اللخصوص ایرانخودرو:n34::n34::n34::n34:) که شما رو پس از دو روز از خرید خودرو تون روانه نمایندگی میکنه
شرمنده اگه طولانی شد
مؤید باشید.
sepehr20mg10
12-02-2016, 00:31
سلام خدمت شما دوست عزیز و با تشکر از جوابتون
همونطور که گفتم فشنگی یا همون سنسور دما کنار رگلاتور گاز قرار داره دقیقا زیر شیر برقی گاز که سوکتش هم 3 سیم هستش
راجب تعویضش با مسئولین نمایندگی ایران خودرو صحبت کردم هزار و یک جور باید و نباید آوردن راجب ابطال گارانتی(البته همشون از اینجور چرندیات میگن)
حالا دنبال راهی هستم که ببینم اون فرمانی که از سمت ecu برق میاد و اون رله اصلی که داخل ecu گاز هستش رو فعال میکنه توسط کدوم سوکت یا سیم میاد تا عمل فرمان رو خودم بصورت دستی (چه با ورودی برق + چه ـ و یا تحریکهای nc یا no) بروی ecu گاز اعمال کنم
راجب ورژن نرم افزار ecu هم چند بار به نمایندگی رفتم و دیاگ هم زده شده ولی راجب ارتقا ورژن بهش چیزی نگفتم مشخصه که طرف زیاد وارد نیست(در کل نیروهای استخدام شده در نمایندگیهای ایرانخودرو نیروهای کارنابلد نامجرب و بی تجربه ای هستند)
راجب اون مطلب آخرتون هم بگم که کاملا باشما موافقم
من راجب این موضوع به این نتیجه رسیدم که:
ببینید دوست من
کلا ایرانخودرو یه سازمان مافیایی خودرو (فروش تحمیلی خودرو آشغال به مشتری) هستش
اصل ماجرا یه معادله خیلی ساده است خودرویی که به من و شما به قیمتهای واقعا نامنصفانه و شدیدا گران قیمت و بدور از انسانیت تحویل داده میشه نهایتا یک پنجم قیمت اصلی خودرو براشون آب میخوره (حتی با محاسبه هزینه های اولیه و سود تمام مراحل تولیدو قطعات)
پس میان خودرو رو با قیمت پنج برابری به من و شما میفروشن(تحمیل میکنن) و اینجاست که میفهمیم تمام هزینه های این دوسال یا همون 40000 کیلومتر گارانتی از جیب خودمون برای خودمن خرج میشه و به اسم خدمات و گارانتی چه کلاه گنده ای سرمون رفته و هیچ راه و انتخاب دیگه ای هم نداریم (تمام توضیحات بالا راجب شرکت سایپا هم صدق میکنه):n19:
چون محبوریم :n41:
شرکتهای خودرو ساز داخلی بسیار اندک (ایرانخودرو - سایپا) ===> تفاوت از زمین تا آسمان میان تنوع محصولات (هم سایپا هم ایرانخودرو) ===> تفاوت قیمتها با فاصله زیاد (وانت 17 - پرایذ 20 - تیبا 24 - وانت آریسان 24 - سمند 28 -پژو 405 30- پژو پارس 36 ووووو...... ) و در تقابل این موضوع عدم وجود رقابت میان دو خودرو ساز که مساوی هست با نبود قدرت انتخاب برای مشتری در یک مبلغ مشخص:n36: ====>و در آخر هم کیفیت بسیار پایین محصولات خروجی از این دو شرکت (اللخصوص ایرانخودرو:n34::n34::n34::n34:) که شما رو پس از دو روز از خرید خودرو تون روانه نمایندگی میکنه
شرمنده اگه طولانی شد
مؤید باشید.
سلام
دوست من اگر موفق شدید لطفا داخل تاپیک راهکار رو ارائه بدید چند یکی از دوستان بنده هم همین مشکل رو داره و نمیخواد ماشین از گارانتی خارج بشه !
بنده اوایل امسال یک 206 صفر از ایرانخودرو تحویل گرفتم ولی از اول تحویل تابحال بالای 10 بار به نمایندگی مراجعه کردم
آخر هم مشکل میتونه به دست یه مکانیک مجرب حل بشه ولی خوب گارانتی !!!
همینطور یک پیکان مدل 60 هم دارم که خودم یکی دوسالی هست انژکتورش کردم ولی تابحال نیاز به کوچکترین تعمیر موتوری ای نداشته ! برام جای سواله که چطور یک شخصی عادی مثل من میتونه ماشین به این عتیقگی رو طوری جمع کنه که نه به جیب ــش فشار بیاد نه ماشین هرروز تعمیر گاه باشه ولی شرکتی با اینهمه ادعا مثل ایرانخودرو ماشین صفر رو طوری کار میکنه که روزی یکبار نیاز به تعمیر داره ؟!!
شرمنده پرچونگی کردم...
ارادت./
masoud4481
17-10-2016, 21:27
سلام
سمند من هم (مدل94)در سرعت بالای 110 همین مشکلو داره و یک سره فلاشر میزنه.
اگه راه حلی براش دارین لطفا راهنمایی کنید.
masoud4481
01-01-2017, 00:22
سلام .
سمند من هم همین مشکلو داره.اگه تونستین مشکلو حل کنید.لطفا منم راهنمایی کنید.masoud.saboory@yahoo.com
تشکر
vBulletin , Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.