ورود

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : دنای اتوماتیک



anti-military
19-10-2015, 00:00
انتشار تصاویر مخفیانه و اصطلاحاً جاسوسی خودروها پیش از رونمایی آن‌ها امری رایج و البته هیجان‌انگیز در دنیای خودرو است.
بااینکه ما به دیدن این تصاویر از خودروهای روز دنیا عادت کرده‌ایم اما دیدن تصاویر مخفیانه از یک خودروی وطنی چیزی است که تابه‌حال کمتر فرصت آن پیش آمده است. (شاید به این دلیل که تعداد این خودروهای وطنی به انگشتان یک دست هم نمی‌رسد).

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])

تصاویر منتسب به دنای اتوماتیک

به هر حال تصاویری وجود دارد که احتمالاً از درون شرکت ایران‌خودرو به بیرون درز کرده و از ظواهر امر پیداست که مربوط به نسخهٔ جدیدی از خودروی دنا است که ایران‌خودرو قبلاً وعدهٔ آن را داده بود
(دنای اتوماتیک).

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])

فیس‌لیفت دنا با درب‌های جدید و خطوط جانبی


همان‌طور که اشاره شد ایران‌خودرو قبلاً در مورد عرضهٔ مدلی از دنا مجهز به موتور توربوشارژ، جعبه‌دنده اتوماتیک و امکانات بیشتر صحبت کرده بود که با توجه به روال رایج نام‌گذاری‌های این شرکت احتمالاً نام دنا ELX را یدک می‌کشد.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])

احتمال تغییر فرم چراغ‌ها


تغییر خطوط بدنه در طرفین و تغییر فرم درب‌های عقب و حذف لچکی این درب‌ها از معدود تغییراتی است که در این خودرو به چشم می‌خورند. به نظر می‌رسد ایران‌خودرو به این نتیجه رسیده که مشتریان دنا را خودرویی کاملاً جدید و مستقل نمی‌دانند بنابراین نهایت سعی خود را در تغییر قسمت‌هایی از بدنه که یادآور خودروی سمند است به انجام رسانده. ضمن اینکه همان‌طور که در تصاویر مشخص است فضایی برای نصب سانروف در سقف وجود دارد. اما پاشنه آشیل طراحی دنا سپر عقب این خودرو است که تناسبی با پیکرهٔ کلی خودرو ندارد و انتظار می‌رود که در این مدل اصلاح شود و خوشبختانه در تصویر مربوط به خبر تأسیس شرکت طراحی خودرو با مشارکت ایتالیا گوشه‌ای از نمای عقب دنا با طراحی متفاوت سپر عقب به چشم می‌خورد.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])

تغییرات سپر عقب محتمل است


موتور ملی EF7 مجهز به توربو شارژر پروژه ایست مشترک بین شرکت تحقیق، طراحی و تولید موتور ایران‌خودرو ایپکو و F.E.V آلمان که چند سالی در حد نمونه‌های اولیه و تحقیقاتی باقی مانده و احتمالاً به دلیل تحریم‌ها متوقف شده بود. این موتور با 1645 سی‌سی حجم 150 اسب‌بخار قدرت و 215 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این پیشرانه قرار است تا پاییز امسال بر روی خودروی سورن به بازار عرضه شود.
در کنار موتور ملی این خودرو برای اولین بار از جعبه‌دنده ملی نیز سود خواهد برد که به گفته ایران‌خودرو از نوع خودکار AMT و 6 سرعته است.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])

حذف لچکی عقب و دستگیره درب‌های جدید


در مجموع و با توجه به ویژگی‌های فنی جدید، تولید این خودرو را می‌توان گامی روبه‌جلو برای صنعت خودروسازی کشور تلقی کرد و در صورت عرضه اگر درگیر مشکلات کیفیتی و قیمت‌گذاری نامناسب نشود با توجه به سود بردن از امکانات و قوای فنی مناسب، به‌راحتی می‌تواند به رقابت با خودروهای هم‌رده در بازار ایران بپردازد.
هرچند ایران‌خودرو هنوز هیچ اظهارنظری در مورد زمان عرضه این خودرو نکرده است اما با توجه به فراهم آمدن بستر تولید به نظر می‌رسد که تا پایان سال 94 این خودرو وارد خط تولید خواهد شد.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])

دنای جدید با تغییرات ظاهری و فنی

منبع تصاویر: تیونینگ تاک

منبع : پدال

anti-military
19-10-2015, 00:18
به نظر من خط های کناری ماشین رو خیلی جالب زدن و میشه گفت اولین ماشین ایرانی هست که تو طراحیش ظریف کاری داره
نمای پشت ماشین و سپرش هم یه مقدار تغییر کرده چون نمای پشتی دنای معمولی واقعا زشته ...

امیدوارم این بدنه ارتقاع یافته فقط مختص مدل اتوماتیک نباشه و مدل های گیبرکس دستی هم از این اتاق استفاده کنن
چون من اصلا با اتوماتیک میونه خوبی ندارم

hossein.az
19-10-2015, 19:17
عکس ها باز نمی شوند
لینک اپلود رو عوض کنید

ess_1362
19-10-2015, 19:25
عکس ها را قبلا یگ جایی دیدم
کلا خبر منبع موثقی نداره
ضمن اینکه هیچ گیربکس اتوماتیکی در برنامه و پلان تولید یا مونتاژ ایران خودرو نیست
و البته تا پایان امسال هیچ برنامه ای برای نصب موتور مورد اشاره در دنا وجود نداره

Pourya-pc
20-10-2015, 12:20
عکس ها را قبلا یگ جایی دیدم
کلا خبر منبع موثقی نداره
ضمن اینکه هیچ گیربکس اتوماتیکی در برنامه و پلان تولید یا مونتاژ ایران خودرو نیست
و البته تا پایان امسال هیچ برنامه ای برای نصب موتور مورد اشاره در دنا وجود نداره
کاملا درست هست . این عکس ها قبل از تولید دنا بود من سال ۹۱ دیدم . اون خطوط هم کپی از سوناتا وای اف بودن که هرگز به تولید نرسیدند .عقب دنا هم قرار بود با سپر پهن و چراغای کشیده تر عرضه بشه که ناشیانه ترین شکل ممکن تولید شد . درضمن از دنا هیچ استقبالی نشد و فروشش حتی از سورن هم کندتر و سخت تر در بازار مواجه است .

Pourya-pc
20-10-2015, 12:26
عکس ها را قبلا یگ جایی دیدم
کلا خبر منبع موثقی نداره
ضمن اینکه هیچ گیربکس اتوماتیکی در برنامه و پلان تولید یا مونتاژ ایران خودرو نیست
و البته تا پایان امسال هیچ برنامه ای برای نصب موتور مورد اشاره در دنا وجود نداره
کاملا درست هست . این عکس ها قبل از تولید دنا بود من سال ۹۱ دیدم . اون خطوط هم کپی از سوناتا وای اف بودن که هرگز به تولید نرسیدند .عقب دنا هم قرار بود با سپر پهن و چراغای کشیده تر عرضه بشه که ناشیانه ترین شکل ممکن تولید شد . درضمن از دنا هیچ استقبالی نشد و فروشش حتی از سورن هم کندتر و سخت تر در بازار مواجه است .

anti-military
20-10-2015, 13:51
ولی باید قبول کرد ماشینی مثل دنا برای شرکتی مثل ایران خودرو دور از انتظار بود!
این 2 شرکت نزدیک 40 سال فقط مونتاژ کاری کردن اونم بدترین ماشین های 30 سال پیش رو که هیج جذابیت و امکاناتی نداشتن.
ماشین های مثل پژو 405 و 206 و سمند و سورن و پراید که هیچ جذابیت و زیبایی ندارن.

حالا برای همچین شرکتی وقتی ماشینی مثل دنا تولید میشه که استاندارد های روز رو داره و ظاهر خشن و زیبایی داره و
برای اولین بار داشبرد لوکسی داره به نظر من لیاقت توجه بیشتر داره چون با استقبال از این ماشین راه واسه تولید ماشین های لوکس بازتر میشه.

در مورد موتور ef7 هم درسته که مشکل زیاد داشت قبلا اما از نظر قدرت حداقل از خودرو j5 قدرت بیشتری داره

ess_1362
20-10-2015, 20:02
قصدم سیاه نمایی نیست ، اصلا!!
ولی این خودرو دنا فقط یک سمنده که ناشیانه بزک شده
اگر از نزدیک مورد بررسی قرار بگیره اشکالات طراحی و مونتاژی وحشتناکی پیدا می کنید
من هم زمانی که می خواستم سورن بخرم فکر می کردم ماشین با کیفیتی باشه ولی چیزی که توی عکس های سایتها وجود داره با چیزی که شما از نزدیک می بینید و لمس می کنید زمین تا آسمون فرق می کنند
پلتفرم این ماشین دیگه از رده خارج هست و جای هیچ مانوری نداره به همین دلیل هر چقدر هم که اتاق عوض کنند به نتیجه ای که باید برسه نمیرسه
من سایپا را کمی جلوتر از ایران خودرو می دونم چون با طراحی دست و پا شکسته پلتفرم X200 (تیبا) بالاخره یک حرکتی هر چند ناقص انجام داد ولی ایرانخودرو وقتی فقط جلوپنجره و چراغ عوض می کنه هیچ وقت به نتیجه نمیرسه

anti-military
21-10-2015, 15:17
خوب همه قبول دارن دنا همون سمند سورن هست اما به هرحال خیلی لوکس تر شده و همین باعث میشه خودرو سازا کم کم به سمت لوکس کردن ماشین ها برن
از این نظر یه حرکت مثبت حساب میشه که ایران خودرو بیاد یه ماشین نیمه لوکس طراحی کنه. قیمتش هم اونقدر بیشتر از سمند سورن نیست که بگیم ارزش نداره

Pourya-pc
21-10-2015, 20:41
دنا قرار بود با یک پلتفرم کاملا ویژه و جداگانه ساخته بشه . ایران خودرو چندین بار مذاکرات با کیا ( برای استفاده از مدل اپتیما ۲۰۰۷ که میتونست شبباهت زیادی به سمند داشته باشه و به ایران خودرو اصالت بده ) داشت و همینطور با هیوندای برای اتاق سوناتا ۲۰۰۷ ( در سال ۱۳۸۶ که تقریبا در اوج بود ) اما به دلیل بحران های متعدد نتونستن پلتفرم جدیدی رو تولید کنند و بازهم رو به سمند کردند و با تغییرات ظاهری سعی کردند یک خودروی فیس جدید ارایه بدند که شاید ۴۰٪ موفق بودند . چراغ های جلوی دنا از روی سوزوکی کپی شده و عقب ماشین ترکیبی از ریو و اکسنت هست اما در ابعاد بزرگ . سپر عقب بسیار زشت طراحی شده چراغ مه شکن مثل ۲۰۶ در پایین سپر چهره ماشین رو بیش از پیش زشت تر کرده در صورتی که باید با چراغهای تیز و کشیده و باریک چهره جدید رو به ماشین القا میکردند .
در نهایت سمند ۸۱ با تغییرات جدید دنا شده و در هیچ کشوری این دستاورد حساب نمیشه .
تیبا هم شاید پلتفرم جدید در ایران باشه اما وقتی به مزدا ۱۲۱ نگاه میکنیم متوجه میشیم تیبا هم با بازطراحی سرسرانه سایپا و کج سلیقه گی کامل به تولید رسید و نتیجش خودروی بدچهره و نچسبی به نام تیبا شد .

anti-military
23-10-2015, 18:16
دنا قرار بود با یک پلتفرم کاملا ویژه و جداگانه ساخته بشه . ایران خودرو چندین بار مذاکرات با کیا ( برای استفاده از مدل اپتیما ۲۰۰۷ که میتونست شبباهت زیادی به سمند داشته باشه و به ایران خودرو اصالت بده ) داشت و همینطور با هیوندای برای اتاق سوناتا ۲۰۰۷ ( در سال ۱۳۸۶ که تقریبا در اوج بود ) اما به دلیل بحران های متعدد نتونستن پلتفرم جدیدی رو تولید کنند و بازهم رو به سمند کردند و با تغییرات ظاهری سعی کردند یک خودروی فیس جدید ارایه بدند که شاید ۴۰٪ موفق بودند . چراغ های جلوی دنا از روی سوزوکی کپی شده و عقب ماشین ترکیبی از ریو و اکسنت هست اما در ابعاد بزرگ . سپر عقب بسیار زشت طراحی شده چراغ مه شکن مثل ۲۰۶ در پایین سپر چهره ماشین رو بیش از پیش زشت تر کرده در صورتی که باید با چراغهای تیز و کشیده و باریک چهره جدید رو به ماشین القا میکردند .
در نهایت سمند ۸۱ با تغییرات جدید دنا شده و در هیچ کشوری این دستاورد حساب نمیشه .
تیبا هم شاید پلتفرم جدید در ایران باشه اما وقتی به مزدا ۱۲۱ نگاه میکنیم متوجه میشیم تیبا هم با بازطراحی سرسرانه سایپا و کج سلیقه گی کامل به تولید رسید و نتیجش خودروی بدچهره و نچسبی به نام تیبا شد .

خوب این به نفع ما شد چون ایران خودرو اصرار داشت قیمت رو به 50 میلیون برسونه حالا فکر کن اگه شورای رقابت این ماشین رو همون سمند نمی دونست این ماشین الان بالای 50 میلیون بود
من همیشه از سمند خوشم می یومد اما ظاهر زشت و امکانات کمش قابل تحمل نبود واسه همین دنا واسه من ایده آله

Pourya-pc
24-10-2015, 07:14
خوب این به نفع ما شد چون ایران خودرو اصرار داشت قیمت رو به 50 میلیون برسونه حالا فکر کن اگه شورای رقابت این ماشین رو همون سمند نمی دونست این ماشین الان بالای 50 میلیون بود
من همیشه از سمند خوشم می یومد اما ظاهر زشت و امکانات کمش قابل تحمل نبود واسه همین دنا واسه من ایده آله
چیزی به نفع ما نشده دوست من . همه چیز به نفع خودروسازاست . از شورای رقابت و تحقیق و تفحص و ...
این که دنا رو میخواستن ۵۰ بدن و ۴۲ شد همش سیاه کاری بود تا بازار واسش درست کنن . دیگه ما نباید بعد این همه کلاه رفتن سرمون این چیزا رو باور کنیم .