PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : مهمترین خطراتی که زندگی روی زمین را تهدید می کند .



Hamid2545
04-10-2015, 12:19
چه خطراتی(توسط انسان)حیات وموجودیت ماراروی زمین تهدیدمی کند؟

خطرات زیادی سیاره ما و موجودیت ما را تهدید می کند بسیاری از این خطرات ناشی از عوامل طبیعی و فضائی هستند همچون : سقوط شهاب سنگ ها و آتشفشان ها و... ولی بحث ما در اینجا مربوط به خطراتی است که توسط فعالیت های انسان بوجود آمده و اگر کنترل نشود و فکری به حال آن نشود سرانجام نسل بشر روی زمین منقرض می شود . بنابرایت هدف از ایجاد این تاپیک بحث و بررسی روی این موضوع است تا هشداری باشد به دانشمندان و رهبران کشورها تا هرچه زودتر جلوی این علوم و تکنولژی ها را گرفته و یا آن را محدود کرده و گرنه در آینده نه چندان دور آینده بشر و زندگی و حیات روی زمین بکلی نابود می شود .
پیشرفت علم و تکنولژی دستاوردهای مهمی در زندگی ما داشته و آسایش ما را تامین کرده ولی نتایج منفی و در نهایت مرگباری هم داشته(از قدیم الایام هم بعضی از بزرگان علم و دانشمندان هم اخطار داده بودند علوم خطرناک و شیطانی وجود دارد که می تواند بشریت را نابود کند و باید این علوم مخفی بماند و از دسترس عموم دور شود) بنابراین بحث خود را روی سه موضوع متمرکز می کنیم :
1) این فعالیت های مخرب چه مواردی هستند . فعالیت های مخرب ناشی از فعالیت های انسانی و استفاده نادرست از علم و تکنولژی بسیارند و بهتر است در اینجا به مهمترین آنها بپردازیم لازم به ذکر است که هر تکنولژی که زندگی ما را بهتر کند ولی به قیمت نابودی محیط زیست و آینده و زندگی فرزندانمان تکنولژی مثبت نیست (در واقع سوء استفاده از علم و تکنولزی می باشد ) تا چه رسد به علوم و تکنولژی هائی که نه تنها کوچکترین نقشی در رفاه ما نداشته بلکه فقط ابزاری در دست قدرت های سلطه جو و نیروهای ضد مردمی بوده تا بتوانند به دیگر ملت ها و مردم سلطه پیدا کنند .
بنابراین لازم و ضروری است که در سریعترین زمان ممکن ، تمامی خطرات بالقوه و بالفعل آن را مورد بررسی دقیق و علمی قرار بدهیم تا ضمن شناسایی و اولویت بندی خطرات ممکن ، راه های مقابله با آنها را طرح و عملیاتی سازیم
2) چه شد و چه اشتباهاتی کردیم که به اینجا رسیدیم . در اینجا تاریخچه این خطرات را شرح داده و اشتباهات و خیانت هائی که رخ داده تا وضعیت بدین صورت شود . را بررسی می کنیم .
3) حال چه باید کرد ؟ بسیاری از این اقدامات باید توسط دانشمندان و رهبران جهان صورت گیرد ولی مواردی هم هست که توسط هر فردی می تواند صورت بپذیرد تا بتوانیم با این فجایع مقابله کنیم .

فعلا فقط به شرح مهمترین این خطرات می پردازیم :
1- گازهای گلخانه ای و اثرات مخرب زیست محیطی و آلودگی آب و خاک و هوا
2-ساخت و گسترش جنگ افزارهای کشتار جمعی بخصوص سلاح های اتمی
3-مهندسی ژنتیک : مهندسی ژنتیک می تواند پیامدهای بسیار مثبت(از اصلاح گونه های گیاهی و جانوری برای تولید و بازدهی بیشتر و... ) داشته باشد ولی مسئله وقتی خطرناک می شود که از کنترل خارج شده و به تولید گونه های خطرناک و ساخت سلاح های بیولوژیک و ... منجر شود خطر این گونه های تولید شده می تواند مانند سلاح های بیولژیک به تولید باکتری ها و ویروس های بیماری زائی منجر شود که هیچگونه راه درمان و مقابله با آن وجود نداشته باشد و در اندک زمانی نسل بشر را منقرض کند . و یا بوجود آمدن گونه های جانوری و گیاهی که از کنترل خارج شده و دست به کشتار انسان ها و نابودی بشر بزنند (خطر را جدی بگیرید اگرچه مهندسی ژنتیک هنوز در ابتدای راه است ولی دیر یا زود در این زمینه بقدری پیشرفت می کند که می تواند منجر به تولید گونه های بشدت خطرناک شود ) دستکاری ژنتیک روی انسان هم خود موضوع مفصلی است و می تواند ضمن این که فوائدی دارد خطرات بسیاری هم داشته باشد . خطر وقتی بیشتر می شود که این دانش در خدمت اهداف نظامی بکار گرفته شود .
4- دانش رباتیک و هوش مصنوعی : پیشرفت تکنولژی در زمینه صنعت دجیتال و هوش مصنوعی در این سال ها بشدت پیشرفت کرده و زندگی ما را دگرگون کرده و ما هنوز در ابتدای این راه هستیم در آینده دور یا نزدیک ربات ها همانند انسان می توانند فکر کرده و یاد بگیرند و دارای احساس و... شوند و تمام کارهای بشر را انجام دهند و زندگی را برای بشر راحت تر کنند.
خطر از آنجا ناشی می شود که آنها تصمیم بگیرند با استفاده از قدرت بدنی و هوش بسیار بالاتر از بشر( که طراحان آن چنین کرده اند)و ایجاد شبکه ای که همه انها را بطور مداوم در ارتباط با هم قرار می دهد و.... خیلی از امکانات و تکنولژی هائی که حتی فکرش را هم نمی توانیم بکنیم . تحت یک سازماندهی قدرتمند شورش کرده و دست به کشتار انسان ها زده و نسل بشر را منقرض کنند و این در دو حالت ممکن است اتفاق بی افتد.
1) رهبران کشورهای سلطه جو و افراد قدرت طلب و مجنون کنترل آنها را به دست گرفته و دست به کشت و کشتار و نابودی زده و حتی از کنترل آنها نیز خارج شده تا جائی که ربات ها حاکم زمین شوند .
2) خود ربات ها به خود آگاهی رسیده و یک شبکه بسیار قدرتمند ایجاد کنند و دست به کشت و کشتار و نابودی بزنند .
موارد دیگر هم هستند که در اینجا مهمتری انها را شرح داده و در پست های بعد بقیه را هم شرح می دهیم .
اگر چه مثلا دانش ژنتیک و هوش مصنوعی هنوز به مرحله ای نرسیده که بتواند خطر ساز شود ولی در آینده (دور یا نزدیک) بالاخره به آن مراحل هم می رسیم(چون از نظر علمی غیر ممکن نیست) پس همان بهتر که از هم اکنون خطرات آن شناخته تا بتوانیم راه کار مناسبی برای برخورد با آن پیدا کنیم .
سازندگان فیلم های علمی تخیلی( پارک ژوراسیک و... ترمیناتور ) و نویسندگان کتاب های علمی تخیلی در واقع هشدار همچون روزهائی را می دهند . خطر را جدی بگیرید .

Hamid2545
04-10-2015, 15:31
طلای سیاه یا بلای سیاه ؟

کشف نفت به عنوان مهمترین کشف نیمه دوم قرن نوزدهم، تاثیر شگرفی در توسعه صنایع و وسایل حمل و نقل برجای گذاشت و در سالهای بعد، به یکی از مهمترین منابع انرژی تبدیل شد که حتی بر سیاستهای جهانی نیز تاثیر مینهاد.البته نفت از قدیم شناخته شده بود ولی با ساخت موتورهای درون سوز و تجزیه نفت به فرآورده های سودمند در عرصه تولید انرژی فصل نوینی در زندگی بشر آغاز شد(انقلاب صنعتی دوم)با اختراغ اتومبیل و هواپیما و اختراع های پی در پی لوازم و وسائل برقی و نیاز روز افزون به برق و در پی آن ژنراتورهای وابسته به سوخت های نفتی وابستگی بشر روز به روز به این ماده بیشتر شد و کم کم تمام صنایع و زندگی بشر را تحت تاثیر خود قرار داد به طوری که تا امروز زندگی بدون این ماده ارزشمند عملا امکان ناپذیر شده است .
از آنجا که عمده ذخائر نفتی در منطقه خاورمیانه قرار دارد و از آنجا که این منطقه همیشه دارای رژیم های وابسته و سرکوبگر و فاسد بوده و این مسئله باعث عدم رشد و توسعه علمی و صنعتی این کشورها شده بود قدرت های بزرگ استعماری و امپریالیستی کنترل میدان های نفتی را به سهولت بدست گرفتند و شرکت های نفتی و قدرت های سرمایه داری به بهره برداری و غارت این منابع روی آوردند و از همان زمان این روند را در پی گرفتند که اولا به تجزیه کشورهای نفت خیز بر اساس میدان های نفتی(تمام مرزهای این کشورها بر اساس میدان های نفتی در دوران استعمار توسط دولت های استعماری بخصوص انگلیس تعیین شده است به گونه ای که هم اکنون بسیاری از چاه های نفت بین این کشورها مشترک بوده و اگر کشوری کمتر استخراج کند در واقع سهمش را دیگران به یغما می برند) مبادرت کردند و ثانیا با ایجاد دولت های فاسد و وابسته مانع پیشرفت صنعتی این کشورها شده تا این کشورها همواره مجبور باشند نفت بیشتری صادر کنند و قیمت این فراورده حیاتی همواره پائین نگه داشته شود( تازه پول فروش نفت هم توسط حکام فاسد این کشورها غارت و چپاول شده و یا خرج خرید اسلحه "در جنگ ها و رقابت هائی که توسط امپریالیست ها ایجاد شده" دوباره به جیب امپریالیست ها سرازیر شود) و شرکت های نفتی و سرمایه داران استفاده بیشتری برده و مردم خود را هر چه بیشتر راضی نگه دارند بنابراین نفت برای این کشورها نه تنها خوشبختی به بار نیاورده که فقر و عقب ماندگی اقتصادی و سیاسی به همراه آورده بنابر این نفت برای این کشورها نه تنها طلای سیاه نشد که بلای سیاه شد .
شرکت های نفتی و دولت های استعماری طی سال هائی که از کشف نفت گذشته تا به همین امروز با پائین نگه داشتن قیمت نفت نه تنها خوشبختی را از کشورهای دارنده نفت دریغ کردند که به دلائلی که ذکر می شود برای کشورهای خودشان و بشریت هم بدبختی به بار آوردند . اگر این ماده ارزشمند درست قیمت گزاری و استفاده می شد امروزه شاهد این همه مصیبت نبودیم .
1- مصیبت ها و فجایعی که امروز در منطقه شاهد ان هستیم(جنگ های داخلی و رشد و افزایش گروه های آدم کش و تروریستی که خودغرب را هم به وحشت انداخته و امنیت جهانی را با چالش مواجه ساخته)معلول عقب ماندگی و عدم رشد سیاسی و اقتصادی کشورهای نفت خیز می باشد .
2- روند رو به رشد تکنولوژی بخصوص در میان کشورهای پیشرفته نشان داده جائی که واقعا احساس نیاز پیدا شود می توانند در اسرع وقت توسط دانشمندان و موسسات تحقیقاتی مشکل را حل کرده و برای هرچیزی جایگزینی پیدا کنند . بنابراین اگر از ابتدا نفت به قیمت واقعی فروخته می شد و با انواع دسیسه ها و سنگ اندازی ها قیمت ها را پائین نمی اوردند تا امروز انرژی های پاک ( باد و خورشید و... ) می توانست به طور کامل جایگزین سوخت های فسیلی شود و مصرف نفت و فراورده ای آن را تا چندین برابر آنچه امروزه استفاده می شود پائین آورده و خود آن کشورها را از وابستگی و کره زمین را از نابودی بر اثر پدیده گازهای گلخانه ای نجات دهد ولی تا وقتی قیمت نفت تا حد مشخصی بالا نرودهر کوششی در این زمینه بی فایده خواهدبود.
3- تمام کوشش ها برای برقی کردن خودروها و از رده خارج کردن نیروگاه ها و صنایع وابسته به سوخت فسیلی به علت ارزان بودن سوخت های فسیلی و توطئه شرکت های نفتی بر باد می رود(ازیک نفر شنیدم در دهه 1980 میلادی یک مخترع کاربراتوری اختراع کرده بود که مصرف سوخت را در خودروها به 2 لیتر در صد کیلومتر می رساند عوامل وابسته به شرکت های نفتی اختراع او را با مبلغ گزافی خریدند و قرارداد سفت و سخت با او بستند که حق ندارد تحت هیچ عنوان از اختراع خود استفاده کند و در نهایت اختراع او را نابود کردند) تازگی هم اوباما وقتی تصمیم به استفاده از انرژی پاک به جای سوخت های فسیلی کرد با مخالفت های همین شرکت ها مواجه شد .
4- یکی از مصیبت های پائین بودن قیمت نفت اسراف و تمام شدن سریع آن می باشد در صورتی که اگر با قیمت منصفانه فروخته می شد تا قرن ها و هزاران سال باقی می ماند .
5- با این اوصاف پائین بودن قیمت نفت به سود هیچ کس نیست نه کشورهای صادر کننده و نه کشورهای مصرف کننده (درکوتاه مدت ممکن است به نفع کشورهای مصرف کننده باشد ولی اثرات وحشتناک زیست محیطی و تمام شده سریع این ماده با ارزش در کل به ضرر آنها هم تمام می شود)

بنابراین برای نجات زمین و جلوگیری از پدیده گرم شدن زمین و کاهش اثرات زیست محیطی و نابودی حیات در زمین لازم است قیمت نفت بصورت عادلانه تعیین شود .

Hamid2545
04-10-2015, 15:38
اگر هم دنبال مقصر اصلی برای آلودگی هوا و گرم شدن زمین و اثر گلخانه ای می گردید مقصر اصلی دیکتاتورها و جنایتکارانی بوده که این کشورها را تبدیل به منطقه ای عقب افتاده کردند افرادی همچون : شاهان قاجار ( بخصوص ناصرالدین شاه ) بنابراین مسبب اصلی اثرات گلخانه ای و گرم شدن زمین در درجه اول "ناصرالدین شاه" قاجار است .

Hamid2545
04-10-2015, 15:43
قیمت منصفانه ای که من برای نفت پیشنهاد می دهم بالای بشکه ای 1000 دلار (یک هزار دلار) است . در این صورت بسرعت ماشین ها برقی شده و مصرف نفت چندین برابر کمتر می شود ولی خطر آن وجود دارد که کشورهای حامی تروریست( عربستان و قطر و... ) با افزایش درآمد حاصل به هرچه قدرتمند کردن تروریست ها (داعش و القاعده و طالبان و...) بپردازند .
مگر آن که روند دموکراسی این کشورها را چنگ حاکمان جنایتکارشان درآورد .

M o h a m m @ d
04-10-2015, 22:04
دوست عزیز یکم پیکان تاپیکت طرف علم و گرم شدن زمین بچرخون نه سیاست و گرم شدن ایران!!!
ناصرالدین شاه هم عجبا کارای کرده ها!!!!!!:n13:
:n16:

Hamid2545
04-10-2015, 22:22
دوست عزیز یکم پیکان تاپیکت طرف علم و گرم شدن زمین بچرخون نه سیاست و گرم شدن ایران!!!
ناصرالدین شاه هم عجبا کارای کرده ها!!!!!!:n13:
:n16:

البته منظور من گرم شدن کل زمین بود نه ایران و منظور از ناصرالدین شاه نمادی بود از سیاستمداران نالایق در ایران و... کشورهای دیگر و ( البته کمی هم مزاح ) و گرنه شخص ناصرالدین شاه و یا هر کس دیگری به تنهائی این وضع را بوجود نیاوردند .
این که این موضوع را با سیاست پیوند دادم هم چندان بی ربط نیست . چون یکی از مهمترین علت های نابودی محیط زیست سیاستمداران نالایق و سیاست های استعماری و چپاولگری است بنابراین هم سیاست مداران کشورهای نفت خیز و هم سیاست مداران کشورهای استعماری مسبب نابودی محیط زیست شده اند و البته عامه مردم ( مردم جهان ) هم به دلائلی که ذکر می شود چندان هم بی تقصیر نیستند .

Hamid2545
04-10-2015, 23:08
اثر گلخانه ای چیست؟ و چه عواقبی دارد ؟

به صورت خیلی خلاصه ورود حساب نشده و بیش از اندازه گازهائی مانند CO2(دی اکسید کربن) , CH4 (متان),NO2(دی اکسیدنیتروژن) و....که گازهای گلخانه ای نامیده می شوند به جو زمین و افزایش مقدار آنها باعث می شود گرمای خورشید که در روز جذب زمین شود در شب به طور کامل به فضا بر نگردد ( البته با احتساب میانگین گیری در زمستان و تابستان و متوسط آن در کل زمین و گرنه در یک منطقه خاص در تابستان مقدار گرمائی که جذب اتمسفر شده روز به روز بیشتر ذخیره می شود و در زمستان روز به روز اتمسفر گرمای بیشتری از دست می دهد این توجیه می کند که چرا تابستان از زمستان گرمتر است ) و بنابراین هر سال از سال دیگر گرمتر می شود( درست مانند یک گلخانه گه آفتاب ان را گرم کرده ولی شیشه ها مانع فرار گرما می شوند و مرتب گرم و گرم تر می شود ) و اگر این روند ادامه یابد اثرات بسیار وحشتناکی را بر جا می گذارد مانند :
1- گرم شدن زمین باعث آب شدن یخ های قطبی شده و سطح آب اقیانوس ها بالا و بالاتر رفته تا جائی که بسیاری از شهرها و مناطق ساحلی زیر آب می روند و خسارات جبران ناپذیری به بار می آورد .
2- افزایش بلایای طبیعی : گرم شدن زمین موجب برهم خوردن الگوهای آب و هوائی می شود . و قدرت طوفان های مخرب را افزایش می دهد. بنابراین در مناطقی که بارندگی مناسبی دارد میزان بارندگی بشدت افزوده شده و موجب طغیان رودخانه ها و سیل های مخرب شده و در مناطق کم بارش موجب خشک سالی های گسترده و خسارات سنگین به کشاورزان و باغداران و محیط زیست می شود .
3- خشکسالی ها باعث خشک شدن دریاچه ها و تبدیل مناطق حاصل خیز به صحرا و بیابان شده و پی آباد آن ریز گردهائی است که هر ساله سلامت مردم را بطور جدی مورد مخاطره قرار می دهد . همچنین اتش سوزی جنگل ها که خود گازهای گلخانه ای را افزایش می دهد . زیرا درختان و گیاهان منابع مهم جدب دی اکسید کربن می باشند.
4- با آب شدن یخ های قطبی میلیاردها تن دی اکسید کربن و متان ( که 20 بار از دی اکسید کربن خطرناک تر است) به جو وارد شده و ما را وارد چرخه ای می کند که دیگر نمی توانیم جلو آن را بگیریم .
5- خطر وقتی حاد می شود که گرم شدن زمین باعث از دست رفتن بخشی از اتمسفر و آب زمین شود و اگر جلو آن را نگیریم گرما بقدری وحشتناک می شود که تمام آب اقیانوس ها بخار شده و از دست می رود و زمین به جهنمی سوزان همانند سیاره زهره تبدیل شود . آیا می دانید زهره چگونه جای وحشتناکی است ؟ با دمای 430 درجه و ابرهائی از اسید سولفوریک و ... هیچ جنبنده ای نمی تواند حتی یک ثانیه در انجا دوام آورد.آیا می خواهید زمین ( تنها سیاره دارای حیات حداقل در منظومه شمسی ) بخاطر سود سرمایه داران نفتی به سرنوشت زهره تبدیل شود .

Hamid2545
04-10-2015, 23:24
چه عواملی موجب اثر گلخانه ای می شود ؟


عواملی که موجب رها شدن گازهای گلخانه ای (که مهمترین آنها دی اکسید کربن و مخرب ترین آنها متان می باشد) به جو می شود همانند :
1) خودروها و ماشین آلاتی که سوخت فسیلی همانند فراورده های نفتی و ذغال سنگ مصرف می کنند . (بخصوص خودروهای غیر استاندارد که مصرف بسیار بالاتری نسبت به بقیه داشته و همچنان استفاده از بنزین و سوخت های غیر استاندارد )
2) دامداری بی رویه و استفاده روز افزون از گوشت قرمز که منجر به افزایش گازهای خطرناکی همانند متان می شود .
3) قطع درختان جنگل (جنگل زدائی) برای استفاده از چوب آنها در صنایع مختلف بخصوص صنعت کاغذ که پر مصرف ترین صنعت چوب است .
جنگل ها منابع مهمی در جذب دی اکسید کربن و جلوگیری از افزایش آن می باشند با نابودی جنگل ها و مراتع و تبدیل آنها به بیابان و مناطق مسکونی باید شاهد افزایش هرچه بیشتر دی اکسید کربن باشیم .
4) زیاده روی در مصرف فرآورده های نفتی همچون انواع نایلون و مواد پلاستیکی و بازیافت نکردن زباله باعث تبدیل این مواد به گاز خطرناک متان می شود .

این موارد جزء عوامل اصلی تولید گازهای گلخانه ای شمرده می شوند و عوامل فرعی دیگری هم نقش دارند به عنوان مثال یکی از عوامل بالارفتن مصرف سوخت درخودروها تولید خودروهای الوده کننده و پر مصرف و عمر بالای خودروها(در کشورهائی که خود رو گران است)بی توجهی صاحبان خودروها(همچون سرسری گرفتن معاینه فنی) به ایراد فنی ماشین خود و عدم مدیریت ترافیک و حمل و نقل ( این معضل یکی از مهمترین عوامل افزایش مصرف سوخت می باشد ) ....

Hamid2545
04-10-2015, 23:36
چه کشورهائی بیشترین گازهای گلخانه ای راتولید می کنند ؟

چین با 22/3% در صدر کشورهای تولید کننده گازهای گلخانه ای قرار دارد و پس از آن آمریکا با 19/91% و اتحادیه اروپا با 14/04% و... که کشور ما هم با 1/69% جزء ده کشور اول تولید کننده گازهای گلخانه ای است .

Hamid2545
05-10-2015, 00:05
چه کسانی بیشتر مسئولند ؟

1- همانطور که بارها گفتم در درجه اول سیاستمداران کشورها ( بخصوص کشورهای صنعتی) بخاطر بی توجهی و بی مسئولیتی به مسئله محیط زیست و فدا کردن طبیعت به قیمت سود سرمایه داران و یا محبوبیت در بین مردم و... بخاطر پائین نگه داشتن قیمت فراورده های نفتی و عدم وضع قوانین سخت گیرانه در مورد حفظ طبیعت و .... مسئول نابودی زمین می باشند . به عنوان یک راه کار همین دولت های سرمایه داری حتی با پائین بودن قیمت نفت می توانند با وضع مالیات های سنگین قیمت این فرآورده ها را در بازار بشدت افزایش داده تا مصرف پائین بیاید و درآمد حاصل از آن صرف تحقیقات علمی به منظور دسترسی به انرژی های پاک همچون خورشید و سوخت هیدروژن و... کنند و با دادن یارانه به روند برقی شدن خودرو ها شدت ببخشد .
در همین ایران خودمان هر وقت دولت به افزایش قیمت بنزین مبادرت می کند با اعتراض بسیاری از مردم مواجه می شود حال آن که چیزی که باید ارزان باشد سوخت نیست خودرو است تا از استفاده خود روهای فرسوده جلوگیری شود .
2- خود مردم کوچه و بازار جهان بعلت :
1)استفاده بی رویه از وسیله نقلیه شخصی ( به جای وسائل عمومی ) ترس و تنبلی از پیاده روی تا جائی که حتی یک ایستگاه را هم حاظر نیستند پیاده بروند .
2) اسراف در مصرف برق و سایر انرزی ها
3) اسراف در مصرف نایلون و فرآورده های پلاستیکی که هم موجب آلودگی محیط زیست شده هم گازهای گلخانه ای را به جو وارد می کند .
4) اسراف و ریخت و پاش و مصرف بی رویه کاغذ ( آیا می دانید با صرفه جوئی در مصرف کاعذ و بازیافت ان جلوی نابودی چند هکتار جنگل را می گیریم )
5) قطع و نابود کردن درختان جنگل بخاطر سود شخصی
6) چرای بیش از حد دام ها بخصوص در سه ماهه اول سال ( گیاهان و علف های مراتع باید گل دهند و تخمه کنند و تخمه آنها به زمین بریزد تا سال دیگر گیاه جدید از بذر آنها عمل بیاید چرای زودتر از موعد باعث می شود گیاهان به مرحله تولید بذر و بذر پاشی نرسند و گیاه جدید در مرتع نروید و مرتع نابود شود )
7) تعغیر رژیم غدائی متکی بر گوشت بخصوص گوشت قرمز ( که این مسئله بیشتر در مورد کشورهای اروپائی است تا ایران که مصرف گوشت در انها بسیار بالا است ) که علاوه بر ضرر و زیان های وارده بر بدن باعث افزایش دام ها و آزاد شدن متان می شود .

Hamid2545
06-10-2015, 22:11
اگر جنگ اتمی آغاز شود ...

ساخت و تولید و انباشت سلاح های اتمی نه تنها آینده بشریت بلکه کل حیات و زندگی را روی زمین تهدید می کند . و مهم هم نیست که دست چه کشور و یا قدرتی باشد ( ابرقدرت ها, کشورهای درحال توسعه , کشورهای عقب مانده , کشورهای دموکراتیک , کشورهای دیکتاتوری و... تروریست ها ). این خطر حتما محدود به امروز و یا آینده نزدیک نیست تا وقتی حتی یک عدد از این سلاح ها وجود داشته باشد . سایه مرگ و نابودی بر سر سیاره ما سنگینی می کند . حال اول بیائیم ببینیم اگر یک جنگ اتمی اتفاق بی افتد چه روی می دهد :
1- در مرحله اول میلیاردها انسان کشته می شوند .
2- ابری از گرد و غبار براه خواهد افتاد که تا سال ها و حتی قرن ها جلو تابش نور خورشید را خواهد گرفت به طوری که زمین در تاریکی فرو خواهد رفت و سرمای شدیدی بر زمین حاکم خواهد شد . دمای متوسط هوا حداقل تا 25 درجه زیر صفر خواهد رسید ( زمستان اتمی )
3- اکثر گیاهان بر اثر نرسیدن نور خورشید از میان خواهند رفت . و به دنبال آن اکثر تقریبا حیوانات هم بر اثر گرسنگی و حتی تشنگی ( یخ زدن آب ها ) منقرض خواهد شد .
4- گرد و غباری که به بالای جو رفته مملو از مواد خطرناک رادیو اکتیو بوده و بعد از برگشتن به زمین تمام زمین را الوده کرده به طوری که بعد از برطرف شدن یخبندان تا سال ها دیگر گیاهی رشد نخواهد کرد .
5- لایه ازن کاملا نابود شده و اشعه ماوراء بنفش دیگر اجازه نخواهد داد تا موجودات زنده مانند سابق رشد و تولید مثل کنند .
6- تمام زمین مملو از اجساد انسان ها و حیوانات شده و بیماری های عفونی و خطرناک بسرعت همه گیری پیدا می کنند در شرایطی که از بهداشت و کمک رسانی دیگر مانند سابق خبری نیست این بیماری ها بسرعت جان بیشتر بازماندگان را خواهند گرفت .
7- تشعشعات رادیو اکتیو هم قربانی های زیادی می گیرند .

این ها تنها نمونه ای بود از آنچه در یک جنگ اتمی اتفاق می افتد لازم به ذکر است که در جنگ اتمی فقط یک یا چند بمب منفجر نمی شود بلکه هزاران بمبی که هر کدام هزاران بار از بمب اتمی هیروشیما قویترند منفجر می شوند . به عنوان نمونه می توان به بمب اتمی تزار اشاره کرد( توسط شوروی در سال 1962 آزمایش شد) که 3000 بار قوی تر از بمب اتمی هیروشیما بود . حفره حاصل از انفجار به 3 کیلومتر رسیده و تا 100 کیلومتر هیچ جنبنده ای زنده نمی ماند ارتفاع قارچ 68 کیلومتر و تا 1000 کیلومتر قابل رویت بود .امواج حاصل از انفجار 3 یار زمین را دور زند و تازه این نمونه آزمایشی بود که حداقل 50% ضعیف شده بود دانشمندان اخطار دادند که حتی انفجار آزمایشی یک عدد از این بمب ها می تواند زندگی را در بخش وسیعی از کره زمین بکلی نابود کند

برای اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه کنید .

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

Hamid2545
06-10-2015, 23:14
چه تعداد بمب اتم در دنیا وجود دارد

لیست کشورهای دارنده بمب اتم بر اساس تعداد بمب ها :
1- روسیه 8500 ***2- آمریکا 7700*** 3- فرانسه 300 *** 4-چین 250 *** 5- انگلیس 225 *** 6- پاکستان 120 ***7- هند 110 *** 8- اسرائیل 80 *** 9- کره شمالی 10
همانطور که می بینید در مجموع 17295 بمب اتمی در دنیا وجود دارد . این تازه حداقلی است که فاش شده و از آنجا که این گونه اسرار نظامی بصورت مخفی و محرمانه قلمداد می شود بی شک تعداد بمب ها از این هم بیشتر است . این آمار هیچ اطلاعاتی در مورد قدرت این بمب ها که روز به روز بیشر می شود نمی دهد و فرایند مسابقه تسلیحاتی در زمینه ساخت و تولید این سلاح ها هنوز متوقف نشده است بیم آن نیز می رود که اولا کشورهای دیگری نیز به این جرگه بپیوندند و ثانیا کشورهای صاحب این فناوری در سال ها و دهه ها و سده های آینده تعداد به مراتب بیشتری از این سلاح ها تولید کنند .

donkeyoxte
06-10-2015, 23:32
ممنون لذت بردیم

به امید مطالب بیشتر:n16:

Hamid2545
06-10-2015, 23:58
چرا هیچ بمب اتمی نباید وجود داشته باشد ؟

بحران هسته ای ایران پس از ماه ها مذاکره در میان هیاهوی بسیار زیاد خاتمه یافت و ایران متعهد شد و رسما و قانونا تعهد داد که هرگز دنبال ساخت بمب اتم نباشد . طبق این توافق نامه ایران حداقل تا 15سال آینده (حتی اگر بخواهد) بهیچ وجه نمی تواند به بمب اتمی دست پیدا کند. اگرچه ایران هیچ گاه نپذیرفت که دنبال سلاح هسته ای بوده و برنامه هسته ای اش صرفا برای مقاصد صلح آمیز بوده و قدرت های بین المللی این را صرفا بهانه ای برای دشمنی و اعمال فشار و... بر ایران قرار دادند(حتی در داخل آمریکا هم بعضی از اندیشمندان این نظر را پذیرفتند که ایران هیچ گاه دنبال ساخت سلاح هسته ای نبوده نمونه اش کتاب بحران ساختگی اثر "کرت پورتر " می باشد) ولی به هر حال این بحران می رساند که تا چه حد حکومت ها و افکار عمومی مرددم جهان از دست یابی سایر کشورها به سلاح هسته ای نگرانند .
طبق گفته مقامات آمریکا اگر ایران به سلاح هسته ای دست پیدا کند مسابقه ای در کل منطقه براه می افتد و قدرت های دیگر منطقه ای(ترکیه و عربستان و...) هم به هر ترتیب شده می خواهند به این سلاح دست پیدا کنند از انجا که منطقه خاورمیانه منطقه ای است حساس و ناآرام و رژیم های منطقه ثبات سیاسی ندارند و هم اکنون به بهشت تروریست ها تبدیل شده عواقب بسیار وحشتناکی در انتظار منطقه و جهان خواهد بود(در واقع بزرگترین کابوس اتمی شدن خاورمیانه خواهد بود) حال موضوع را کمی بیشتر موشکافی می کنیم .
1- دسترسی کشورهائی که حکومت های دموکراتیک نداشته و بعلت بی عدالتی و تبعیض و... ثبات سیاسی ندارند همیشه در خطر روی کار امدن دیکتاتورهای خون خوار و جنگ طلب(صدام و قذافی و...) می باشد و همیشه احتمال جنگ های قدرت طلبانه و... در آنها وجود دارد حال اگر این دیکتاتورها از این سلاح ها استفاده کرده و فقط یک بمب به شهری همانند تهران اصابت کند خودتان پیش بینی کنید چه فاجعه ای بوجود خواهد آمد(صدام اگر داشت قطعا استفاده می کرد)
2- امروزه در کشورهائی مانند عراق و سوریه و یمن می بینیم که چگونه قسمت های وسیعی از خاکشان به دست تروریست هائی که هیچ بوئی از منطق و انسانیت ندارند افتاده و چگونه دولت های این کشورها در بازگرداندن امنیت و سرکوب تروریست ها ناتوانند و هر آن بخشی از کشورشان به دست تروریست ها دست به دست می شود حال اگر مکان نگهداری این سلاح ها به دست همین تروریست ها بی افتد ....
3- بسیاری از این کشورها خود حامی تروریست هستند و بیم آن وجود دارد که همین سلاح ها را دست تروریست ها بدهند .
4 - کشورهای قدرتمند همواره تاکید دارند که این سلاح ها فقط جنبه بازدارندگی دارد و هیچگاه (همانند آنچه در هیروشیما و ناکازاکی اتفاق اقتاد) از آن استفاده نمی کنند . بخاطر وجود این سلاح ها است که جنگ جهانی سوم تا حالا شروع نشده پس ما می توانیم و حق داریم انواع سلاح های اتمی را داشته باشیم ولی از گسترش آن جلوگیری کنیم . بیائید ببینیم این گفتار تا چه حد واقعیت دارد .
1) کشورهائی مانند آمریکا و انگلیس و فرانسه و... اگر چه بعلت نظام قانون مند و دموکراتیک ثبات سیاسی بالائی دارند ولی این مربوط به هم اکنون است آینده و روند تاریخ را هیچ کس نمی تواند پیش بینی کند در آینده نزدیک یا دور همین کشورها نیز می توانند دستخوش دیکتاتوری سرکوب جنگ داخلی و... غیره شوند و ثبات سیاسی آنها به هم بریزد . و باز همان مسائلی که ذکر شد در مورد آنها هم اتفاق بی افتد . این که جنگ داخلی دیگری(همانند سال های 1861 تا 1865 ) در آمریکا اتفاق بی افتد و طرفین از بمب اتمی استفاده کنند و یا روسیه و چین و آمریکا با بمب اتم به جان هم بی افتند اگرچه خیلی کم احتمال دارد ولی غیر ممکن نیست .
2) هم اکنون روسیه با داشتن 8500 بمب اتم نظام کاملا دموکرات ندارد چه تظمینی وجود دارد در آینده نه چندان دور دیکتاتوری که حاکم می شود به غرب حمله اتمی نکند و جنگ اتمی را شروع نکند . کره شمالی و اسرائیل و پاکستان که جای خود دارد .
3) اتفاقا پاکستان و اسرائیل با این همه بمب اتم و توانائی ساخت بسیار بیشتر از این در همین منطقه خاورمیانه قرار دارند و پاکستان که با طالبان رابطه دارد چه ضمانتی دارد که بمب اتم به طالبان ندهد .
4) بعضی ها در توجیه داشتن بمب اتم به این استناد می کنند که چون کشورهای دیگر دارند ما هم باید داشته باشیم این مانند آن است که من بگویم چون قاچاقچی ها و دزدان مسلح اسلحه دارند پس من هم باید داشته باشم .

خطر ما و فرزندانمان را تهدید می کند نه تنها تمام سلاح های اتمی در سراسر دنیا باید نابود شود که دانش ساخت آن نیز باید به فراموشی سپرده شود . به امید آن روز

Stream
07-10-2015, 17:07
تاپیک رو محدود کنید به مباحث علمی، بحث های سیاسی جاشون اینجا نیست، و

(1) بحث درباره گرمایش زمین مربوط به انجمن کشاورزی، منابع طبیعی، علوم زمین ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) است.

(2) تاپیک درباره گرمایش زمین داریم: Climate Change | تغییر آب و هوا | گرم شدن زمین ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]).

(3) مطالب پشت سر هم رو در یک پست ارسال کنید. ارسال پست های متوالی در چند دقیقه پشت سر هم انجمن رو به هم می ریزه.