PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : كلوپ N72



ali_j98
17-09-2006, 03:21
مروری بر Nokia N72 [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]



نوکیا اِن 72 دیگر گوشی هوشمند نوکیا اما متفاوت با آخرین مدل هوشمند نوکیا است و با سیمبیان 8.1 OS کار می کند.



خصیصه های کلیدی

دوربین 2 مگاپیکسلی
ضبط کننده ویدیویی با درجه وضوح CIF (352×288 پیکسل) در 15fps
رادیو FM
GPRS و EDGE کلاس 10
اسلات کارت RS-DV-MMC
کارت حافظه 128 مگابایتی همراه با گوشی
معایب اصلی

اندازه بزرگ و وزن سنگین
فقدان روش ماکرو اختصاصی برای دوربین
صفحه نمایش نه چندان خوب
فقدان محافظ برای لنز دوربین
نوکیا N72 با طراحی درست و خالص و ساختمان شکیلی که دارد جذابیت خاصی پیدا کرده است. البته تأثیر طراحی آن همیشه هم مثبت نیست و ممکن است برای بعضی از مردم زننده باشد.

سطح آن مشکی رنگ همراه با شیار نقره ای براق است اما هنگامی که برای بار اول آن به آن نگاه می کنید، یک گوشی کلاسیک به نظر نمی رسد. قسمت جالب در طراحی آن، پوشش لنز دوربین در قسمت پشتی است که پوشش مدل سونی اریکسون K800 را یادآورد می شود. البته این پوشش کمی بزرگتر است.

کاملاً روشن است که نوکیا N72 یک گوشی کوچک نیست. این گوشی بزرگ و سنگین است اما نسبت به گوشی های هوشمند دیگر ابعاد متناسبی دارد. در واقع N72 یکی از گوشی های کوچک سری N به شمار می رود. ساختمان این گوشی محکم و قابل اطمینان است. دکمه های کوچک صفحه کلید آن نسبتاًّ ظریف هستند. تنها نکته منفی در مورد سطح گوشی، باقی ماندن اثر انگشت بر روی آن است و تقریباً هیچ قسمتی از آن تمیز نمی ماند.

پنل جلویی نوکیا N72 بسیار جالب است و از پلاستیک مشکی رنگ و اطرافش را خط نقره ای رنگ پوشانده است. این خط های نقره ای گوشی را آراسته اند و در قسمت پایین، محدوده صفحه کلید است که دارای چهار کلید، کلید منو، Pencil (در سمت چپ)، کلید موسیقی و کلید غلط گیر C (در سمت راست) می باشد. در پنل جلویی همچنین یک صفحه نمایش TFT با درجه وضوح 176×208 پیکسل که 256 هزار رنگ را نمایش می دهد، قرار گرفته است.


قسمت پشتی گوشی تاحدی ساده و پوشش لنز دوربین بسیار ساده تری دارد. کمی بالاتر از لنز دوربین یک آرم نوکیا (NOKIA) به رنگ سفید وجود دارد. پوشش لنز دوربین از پلاستیک براق است که روی آن با رنگ خاکستری تزئین شده که بسیار جالب است.



باتری

هنگامی که پوشش باتری را جابجا می کنید، یک باتری از نوع BL-5C Li-Ion 970 mAh را خواهید یافت که تأمین کننده 260 ساعت حالت آماده و 3 ساعت و 35 دقیقه زمان مکالمه می باشد. جایگاه سیم کارت در زیر این باتری است و به راحتی می توانید آنرا جابجا کنید.

کناره سمت چپ گوشی کاملاًً آری از هر گونه عنصری است. کناره سمت راست شامل دکمه فعال کننده دوربین و اسلات کارت حافظه می باشد. بطور غیرمعمول دکمه فعال کننده دوربین در جایی قرار گرفته که نمی توانید برای عکس گرفتن از آن به صورت افقی استفاده کنید.

کارت حافظه N72 از نوع RS-DV-MMC است و همراه با گوشی یک کارت حافظه 128 مگابایتی دریافت خواهید کرد. هدست استریو نوکیا HS-31، کابل اتصال دهنده CA-53، بند رکاب و لباس مخصوص گوشی نیز در پکیج آن یافت می شود البته به خاطر داشته باشید که محتویات پکیج به بازار بستگی دارد.

در قسمت بالای نوکیا N72 تنها دکمه خاموش/روشن کننده قرار دارد. این دکمه نسبتاً کوچک و کاربردی است و به راحتی می توانید آن را فشار دهید. در قسمت پایین N72، Pop-port و پورت شارژر قرار گرفته اند. نوع شارژر جدید و از نوع باریک است.



صفحه کلید

صفحه کلید گوشی در نگاه اول کمی ناامیدکننده است. یک نوار نقره ای رنگ دکمه کاربردی چهار جهته را احاطه کرده و سبب شلوغی و بی نظمی آرایش آن شده است. اما پس از کمی استفاده از گوشی پی خواهید برد که اینگونه آرایش بسیار مفید و راحت است. دو کلید نرم و کلید دریافت کننده سبز و قرمز دکمه D-pad را احاطه کرده اند. کلیدهای عددی در زیر این کلیدها جاسازی شده اند و بین آنها به اندازه کافی فاصله است که بتوان براحتی از یکدیگر تشخیص شان داد. دکمه ها کاملاً مسطح هستند.



صفحه نمایش

صفحه نمایش نوکیا N72 در مقایسه با آخرین مدل های سری 60 سیمبیان دار نوکیا، واقعاً نامرغوب است. صفحه نمایش از نوع TFT همراه با 256 هزار رنگ و درجه وضوح 176×208 پیکسل خیلی هم بد نیست اما در مقایسه با بهترین ها بسیار کم کیفیت است. اندازه این صفحه نمایش2.1" اینچ است. عکس ها روشن و واضح هستند اما بیشتر تصاویر گرافیکی فاقد ظرافت و دقت می باشند. این صفحه نمایش در نور مستقیم خورشید ناخوانا می باشد.

نوکیا N72 با سیمبیان 8.1 کار می کند. یک نکته مهم در مورد N72 این است که از ورژن قدیمی OS استفاده می کند. N72 حالت آماده فعال صفحه نمایش دارد که در این حالت پنج آیکون از کاربردهای ضروری که زیاد مورد استفاده قرار می گیرند در یک ردیف در صفحه نمایش دیده می شوند و همچنین تقویم، پخش کننده موسیقی، پیام ها، تماس های از دست رفته و ... را نیز نمایش داده می شوند.

در بالای صفحه نمایش میزان سیگنال شبکه، ساعت (دیجیتالی یا آنالوگ)، نام کاربر، روز و وضعیت باتری نمایش داده می شود.



منو

منوی اصلی تشکیل شده از یک ماتریس 3×3 است که می توان آنرا به صورت لیست نیز نمایش داد. تعدادی از منوهای فرعی بصورت لیست همراه با آیکون مشخص می شوند و بعضی دیگر بدون آیکون هستند. N72 دارای سه تم گرافیکی می باشد که می توانید بنا به سلیقه خود آنها را انتخاب و تغییر دهید.

نوکیا N72 روز، ساعت، تماس های از دست رفته و پیام های رسیده را در حالتیکه غیر فعال است نیز نمایش می دهد. بوسیله دکمه خاموش/روشن کننده/پروفایل ها، امکان تغییر پروفایل زنگ، خاموش کردن گوشی، برداشتن کارت حافظه یا خاموش کردن خصیصه های N72 امکان پذیر می شود.

حافظه داخلی N72، 20 مگابایت است که بین کاربردهای مختلف تقسیم شده است همچنین یک کارت حافظه 128 مگابایتی از نوع RS-DV-MMC در پکیج آن قرار دارد. گوشی هیچ مشکی در خواندن کارت حافظه ندارد و سرعت عکس العمل منو بسیار خوب است تنها تأخیر زمانی رخ می دهد که سعی بر دسترسی به کاربردهای دوربین دارید آنهم زمانی که چند کاربرد باز شده دارید.

یک منو به نام Go To در گوشی وجود دارد که همانند دومین منوی اصلی عمل می کند. این منو می تواند معتاد کننده و بسیار کاربردی می باشد و می توانید آنرا به یکی از کلیدهای نرم اختصاص دهید. این منو به صورت ماتریسی 4×5 و یا به صورت لیست نمایش داده می شود.



دفترچه تلفن

دفترچه تلفن N72 شبیه به دیگر مدل های سیمبیان دار نوکیا است. این دفترچه تلفن را بوسیله نام و یا فامیل می توانید سازمان دهی کنید. جستجو در بین اسامی با تایپ تک تک حروف نام شخص موردنظر امکانپذیر است. امکان گروه بندی کردن اسامی نیز فراهم شده است اما متأسفانه نمی توانید آنها را فیلتر کنید. N72 همچنین از شماره گیری Speaker Independent Voice نیز پشتیبانی می کند به این معنا که شما می توانید نام موردنظر که مایل به تماس با او هستید را تلفظ کرده سپس گوشی به جستجو می پردازد.

دریافت شبکه و میزان سیگنال عالی است و صدا در مدت مکالمه بسیار واضح و خوب است.

ثبت کننده تماس های نوکیا N72 کاملاً شبیه به دیگر مدل های سیمبیان دار نوکیا است. این ثبت کننده توانایی ذخیره تا 10 شماره برای هر گروه (تماس های ارسالی، تماس های دریافتی و تماس های ناموفق) را دارد. همچنین یک گروه به نام تماس های اخیر دارد که آخرین تماس ها که شامل تماس های ارسالی، دریافتی و از دست رفته است می شود. هر یک از این تماس ها همراه با اطلاعاتی در مورد مدت زمان تماس و ... ذخیره می شوند.

یک شمارنده اطلاعات پکیج نیز وجود دارد که نقل و انتقال اطلاعات را ثبت می کند. هنگامی که یک تماس ناموفق داشته باشید، یک پنجره pop-up در صفحه نمایش اصلی ظاهر می شود که به شما یادآوری می کند و اگر آن را نادیده بگیرید، یک نشان کوچک در با گوشه سمت راست بالای صفحه نمایش قرار می گیرد که نشان می دهد هنوز بررسی نکرده اید که چه کسی با شما تماس گرفته بوده است.

یک خصیصه خوب در گوشی وجود دارد که به شما اجازه ارسال پیام های از پیش تعریف شده را به یک تماس گیرنده می دهد که بدینوسیله به او اطلاع می دهید که چرا الان امکان صحبت کردن ندارید. این خصیصه در مدل های سری 40 وجود داشته است اما تعداد کمی از کابران از آن استفاده می کنند.



پیام ها

نوکیا N72 با پروتوکل های SMTP و POP کار می کند و از پیوست ها نیز به خوبی پشتیبانی می کند. منوی پیام های نوکیا N72 کاملاً شبیه به دیگر منوهای گوشی های سیمبیان دار است. این منو یک Inbox دارد که شامل تمام پیام ها و ایمیل ها، Drafts، فلدر Report، My Folders، Outbox و Sent می شود. ویرایشگر پیام از نوع معمول است و 6 خط پیام را در صفحه نمایش نشان می دهد همچنین دارای شمارنده نیز می باشد. دیشکنری T9 هم برای سهولت در نوشتن وجود دارد.



پخش کننده موسیقی

پخش کننده موسیقی N72، Music خوانده می شود که دارای تعدادی از خصیصه های خوب است که از جمله آنها می توان به پشتیبانی لیست پخش کننده اشاره کرد اما فاقد برابرکننده اصلی است. این پخش کننده توانایی پخش در پیش زمینه را دارد و در حالت آماده فعال صفحه نمایش نیز مشاهده می شود.

نوکیا N72 دارای یک رادیو FM می باشد اما تنها با اتصال هدست به آن قابل دسترسی است چراکه هدست همچون آنتن عمل می کند. یک کاربرد Visual Radio نیز وجود دارد که عکس یا فیلم (در صورتیکه پشتیبانی شوند) را از ایستگاه های رادیویی پخش می کند.





دوربین [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

N72 یک دوربین 2 مگاپیکسلی با کیفیت عالی دارد. لنزهای دوربین بوسیله یک پوشش در قسمت پشتی گوشی محافظت می شود که با باز کردن این پوشش دوربین بصورت خودکار فعال می شود. دکمه مخصوص عکس گرفتن تنها زمانی مناسب است که مایلید به صورت افقی عکس بگیرد اما دوربین تنها روش عمودی دارد. این موضوع کمی گیج کننده است البته بواسطه کلید نرم نیز قابلیت عکس گرفتن فراهم شده است که روش نسبتاً بهتری است. این دوربین عیناً شبیه به دوربین N70 می باشد.

نوکیا N72 دارای GPRS و EDGE کلاس 10 می باشد. این گوشی سه بانده GSM است و فاقد پشتیبانی 3G است. برای اتصال در فاصله های کوتاه می توانید از بلوتوث استفاده کنید اما پورت مادون قرمز وجود ندارد و به همین علت با دستگاه های قدیمی تر که دارای پورت مادون قرمز و فاقد بلوتوث هستند نمی توانید اتصال پیدا کنید. N72 همچنین دارای پشتیبانی USB 2.0 از طریق کابل نیز هست.

دو مرورگر اینترنت در نوکیا N72 وجود دارد. یکی از آنها قدیمی که در گوشی های سیمبیان دار قدیمی نوکیا مورد استفاده قرار می گرفت و قابلیت باز کردن صفحات HTML را دارد اما سطح بالا نیست. برخلاف مرورگر قدیمی، مروگر جدیدی نیز در گوشی وجود دارد که منحصر به گوشی های سری 60 است. صفحات کوچکتر و ساده تر به راحتی باز می شوند اما صفحات پیچیده، به صورت بی نظم باز می شوند و اغلب به سختی قابل خواندن هستند.

دیگر مرورگر N72 از نوع مرورگر Opera می باشد که صفحات وب را بهتر از مدل قدیمی تر باز می کند. این مرورگر دارای چند خصیصه خوب است اما از نظر کاربردی قابل مقایسه با مرورگر سیمبیان جدید نیست.

منوی Office گوشی شامل کاربردهای: ضبط کننده، مبدل، To-do، ماشین حساب، یادداشت ها، امنیت، Quicksheet، Quickword، Quickpoint، Quickpoint Reader و HP Info Print می شود. کاربرد ضبط کننده تنها قابلیت ضبط صدا تا مدت زمان یک دقیقه را دارد که معمول برای گوشی های سیمبیان دار نوکیا است. مبدل این گوشی نیز قابلیت تبدیل چندین واحد مختلف را دارد.

کاربرد To-doبرای ایجاد یک یادداشت کوتاه همراه با کاری که باید در یک مدت زمان کوتاه انجام شود می باشد. ماشین حساب N72 ساده و فاقد کاربردهای پیچیده است. کاربرد یادداشت ها (Note) برای ایجاد یادداشت های متنی است و به راحتی می توان آن را با PC همسان سازی کرد.

کاربردهای Quicksheet، Quickword و Quickpoint به کاربر اجازه باز کردن سندهای Office مانند فایل های Excel، Word و Powerpoint را می دهد. تمام کاربردها دارای چند خصیصه هستند و متأسفانه امکان ویرایش ندارند. Adobe reader فایل های PDF را باز می کند و بسیار مفید است. کاربرد HP Info Print نیز امکان پرینت گرفتن از اطلاعات گوشی را برای کاربر فراهم می کند.

کاربرد تقویم چیزی جدا از منوی Office است و جایگاه جداگانه ای در منوی اصلی دارد. این تقویم را به سه صورت می توانید نمایش دهید که عبارتند از: ماهانه، هفتگی و روزانه. امکان اختصاص دادن یادداشت های مختلف را در این تقویم خواهید داشت.

سه بازی از پیش نصب شده در N72 قرار دارد که شامل Card Deck، Snakes و Snowboard 3D می شود. بازی Card Deck آلبومی از بازی های کارتی مشهور است. Snakes یک بازی معروف گوشی های نوکیا است. بازی Snowboard 3D یکی از بهترین بازی ها از نظر گرافیکی است و کمی مشکل به نظر می رسد و اکثر اوقات شما را تحریک می کند که دوباره و دوباره سعی کنید.



سخن آخر

نوکیا N72 فاقد خصیصه های اصلی مانند 3G و پورت مادون قرمز است و حافظه کمی نسبت به دیگر مدل ها دارد. صفحه نمایش این گوشی نیز کیفیت خوبی ندارد اما همچنان گوشی خوبی بشمار می رود. قیمت آن تقریباً برابر با N70 است در حالی که نسبت به N70 فاقد چندین خصیصه است. مزیت اصلی این گوشی نرم افزار و بازی های آن است و تعداد کثیری از کاربران طراحی آن را می پسندند. به نظر می رسد که این گوشی به سختی بتواند موفقیتی کسب کند.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
منبع:سایتanvae-gooshi.blogsky

ali_j98
17-09-2006, 03:53
بچه ها اگه خوشتون اومد بگید واسه موبایل دیگه هم بزارم.

ali_j98
17-09-2006, 13:14
از اين همه توجه ممنونم

pv2005
17-09-2006, 18:07
خیلی خوبه! ادامه بده. در ضمن به نظر می آد از gsmarena ترجمه شده.

ali_j98
18-09-2006, 03:38
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

مروری بر Nokia N80


این گوشی جزو گوشی های نسل سوم و سری N نوکیاست که دارای ویژگیهای جدید بسیاری می باشد. از جمله خصوصیات آن میتوان به دوربین 3 مگاپیکسلی با درجه وضوح بسیار بالا، کارت حافظه miniSD، رادیو FM، تکنولوژی های پیشرفته اتصال به اینترنت مبتنی بر GSM، 3G UMTS، EDGE ، Wi-Fi و سیستم عامل سیمبیان ورژن 9.1 OS می باشد. شاید بتوان گفت تنها چند مشکل کوچک در این مدل وجود دارد اما در کل این گوشی بسیار کاربردی و ارزنده است.

خصوصیات کلیدی:

صفحه نمایش بزرگ با درجه وضوح بالا
سیستم عامل سیمبیان ورژن 9.1
Browser فوق العاده وب
اسلات کارت miniSD (یک کارت 128 مگابایتی داخل جعبه گوشی است)
دوربین 3 مگاپیکسلی با کیفیت بسیار عالی
خروجی صدای استریو با کیفیت بالا
رادیو FM
40 مگابایت حافظه داخلی
پشتیبانی از همه سیستم های اتصال شامل: Wi-Fi، بلوتوث، IR،UMA،USB
پشتیبانی از تکنولوژی EDGE و UMTS


معایب اصلی

ابعاد نسبتاً بزرگ
دو ردیف صفحه کلید عددی
ناسازگاری سیستم عامل گوشی با ورژن جدید
فقدان RDS در رادیو FM
قفل نشدن صفحه کلید در هنگام بسته شدن گوشی
نداشتن محافظ برای پوشش لنز دوربین
همراه با گوشی یک هدست نوکیا، یک کابلUSB، یک بند رکابی، یک کارت حافظه 128 مگابایتی miniSD و یک جک آداپتور برای استفاده از هدفون وجود دارد.

نوکیا N80 یک گوشی نسبتاً بزرگ است. 95*50*26 میلی متر ابعاد آن است و 134 گرم وزن دارد که این مقدار منحصر به یک گوشی سطح بالا و زیبای تجاری است. N80 در دو رنگ وجود دارد و پوشش نقره ای رنگ در اطراف صفحه نمایش و دوربین فرعی و دکمه ها بسیار زیبا و امروزی طراحی شده اند.

دیگر قسمت های گوشی از پلاستیک مشکی رنگی پوشی شده و تنها صفحه کلید عددی به رنگ سفید است و رنگ نقره ای براق در قسمت بالایی دکمه چهارجهته ، سبب شده که گوشی کاملا فلزی به نظر برسد اما در واقع پلاستیکی است.

یکی از مزیت های مهم گوشی های بزرگ این است که به راحتی می توان در هنگام استفاده چه در حالت باز و چه در حالت بسته آنرا در دست گرفت.

مکانیزم لغزشی نوکیا N80 بسیار روان است و بدون هیچ مشکلی عمل می کند اما استفاده از حالت فنری آن هیچ نقشی در هنگام باز یا بسته بودن آن ندارد و نکته عجیب این است که هیچ سطحی برای قراردادن انگشت شصت شما در هنگامی که گوشی را به حالت لغزشی داخل یا بیرون می چرخانید وجود ندارد. ساده ترین راه این است که دکمه قسمت بالایی را هنگامی که گوشی را باز می کنید، فشار داده و در هنگام بستن گوشی آنرا به سمت پایین فشار دهید.

ساختمان N80 کاملاً سه بعدی و پایدار است و در هنگام استفاده از ساختمان گوشی هیچ صدایی از آن ساطع نمی شود. مکانیزم جالب بین دو قسمت گوشی به خوبی عمل می کند.

قسمت جلویی گوشی از پلاستیک نقره ای رنگ است و یک قاب فلزی روی آن پوشانیده شده است. در قسمت گوشه سمت راست بالای گوشی یک دوربین فرعی برای مکالمه ویدیویی وجود دارد که مقداری برآمدگی دارد.

در سمت چپ گوشی بلندگوی اصلی واقع شده است، یک نشان نوکیا و صفحه نمایش نیز در زیر آن قرار دارد. در زیر صفحه نمایش دو کلید نرم قرمز و سبز و دکمه چهارجهته در بین آنها است. کمی پایین تر از آنها یک ردیف دکمه شامل مداد، منو، مالتی مدیا و دکمه غلط گیری "C" قرار دارد.

قسمت پشتی گوشی بسیار زیبا و استادانه طراحی شده است و به رنگ مشکی است که در قسمت بالای آن یک نشان NOKIA خواهید یافت.

پوشش باتری به راحتی با استفاده از دکمه ای که در قسمت پایین گوشی قرار دارد، باز می شود. باتری N80، Li-Ion 820mAh می باشد. در زیر باتری جایگاه سیم کارت تعبیه شده که از مکانیزم کشویی برای نگه داشتن سیم کارت استفاده می کند مسلماً برای حرکت دادن سیم کارت به هیچ مشکلی بر نخواهید خورد.
اسلات کارت miniSD در قسمت چپ گوشی قرار گرفته و پوشش آن بسیار قابل اطمینان است.

بلندگو در قسمت بالای سمت راست گوشی است و کمی پایین تر از آن دکمه پخش دوربین قرار گرفته است.
دکمه خاموش و روشن کننده گوشی در بالای گوشی قرار گرفته است. در قسمت نقره ای رنگ جلوی گوشی ، دریافت کننده اینفرارد (مادون قرمز) تعبیه شده و محل اتصال شارژر، هدست یا کابل USB در قسمت پایینی گوشی است.



صفحه کلید

صفحه کلید N80 به دو قسمت تقسیم شده است: دکمه های قسمت بالایی که کاملاً نقره ای رنگ هستند و به راحتی قابل تشخیص می باشند. استفاده از این دکمه ها بسیار ساده است بجز دکمه های منو و مالتی مدیا که دو جانبه هستند و امکان اشتباه در آنها وجود دارد. دکمه چهار جهته به راحتی قابل استفاده است و دکمه تایید کننده نیز به خوبی عمل می کند.

استفاده از صفحه کلید برای خانم ها که ناخن بلندتر دارند ممکن است راحت تر باشد. در هر صورت صفحه کلید به خوبی کار می کند و دکمه ها براحتی قابل تشخیص برای نوشتن هستند. نور پیش زمینه گوشی به رنگ آبی است و تمام دکمه ها را بطور مساوی روشن می کند.



صفحه نمایش

نوکیا N80 مجهز به صفحه نمایش TFT است که توانایی نمایش 256k رنگ را دارد. درجه وضوح آن 352*426 پیکسل و در اندازه 35*41 میلی متر می باشد. عکس ها بسیار واضح و با کیفیت عالی هستند. این صفحه نمایش در نور مستقیم خورشید نیز به خوبی قابل رویت است. نوکیا N80 صفحه نمایش بهتری نسبت به مدل نوکیا E60 دارد. با وجود آن از نظر دیداری تفاوت کمی دارند.
صفحه نمایش فعال شامل اطلاعات در مورد پوشش شبکه، میزان باتری، روز، ساعت و نام متصدی آن می شود. اگر شما تم گرافیکی آن را تغییر دهید، یک نوع ساعت متفاوت در صفحه نمایش فعال، خواهید دید. در حالت آماده (standby) 6 کاربرد در یک ردیف نمایش داده می شوند که شامل اطلاعات در مورد تماس های ناموفق، تماس های دریافتی، ایمیل ها و ... می شود و امکان تنظیم آنها وجود دارد.

N80 دارای یک روش آفلاین است که بعنوان روش Airplane عمل می کند بدین صورت که کاربر می تواند در زمان خاموش بودن گوشی از دیگر امکانات دستگاه استفاده کند. روش آفلاین همچنین در هنگامی که شما سیم کارت را وارد گوشی نکرده اید نیز قابل استفاده است.

آیکون های منوی اصلی در یک ماتریس 3*4 و یا به صورت لیست (5 آیتم بصورت همزمان) نمایش داده می شوند.
نوکیا N80، 40 مگابایت حافظه داخلی و اسلات کارت حافظه miniSD دارد که یک کارت حافظه 128 مگابایتی همراه آن است. انتخاب نوکیا در نوع کارت miniSD برای کاربران بسیار مناسب بوده است زیرا این نوع کارت حافظه ارزان و قابل ارتقاء تا 2 گیگابایت است.
یکی از خصیصه های مهم N80، سیستم شناسایی صدا است که برای تماس گرفتن و شروع کاربردها قابل استفاده است و نیازی به داشتن صدای های از قبل ضبط شده شما ندارد در واقع این خصصیصه با هر فرمانی که بدهید عمل می کند. راه میانبر برای روشن کردن کاربرد صدا، فشار طولانی کلید نرم سمت راست است.

چند مدل تم از قبل در گوشی قرار داده شده است اما به نظر می رسد تغییر قابل توجهی در ظاهر آن ایجاد نمی کند. نوکیا N80 دارای 6 پروفایل آهنگ زنگ می باشد (که شامل روش آفلاین هم هست). امکان ایجاد پروفایل شخصی نیز وجود دارد.

یک نوع خصیصه بسیار جالب این گوشی، Reject Call (نپذیرفتن تماس) بوسیله SMS است به این معنی که هنگامی که شما تماسی را رد می کنید، گوشی بصورت اتوماتیک یک پیغام برای تماس گیرنده ارسال می کند و توضیح می دهد که چرا شما تماس را نپذیرفته اید. این نوع کاربرد می تواند واقعاً مفید واقع شود.


دفترچه تلفن نامحدود

دفترچه تلفن نوکیا N80 هیچ محدودیتی برای شماره ها تا زمانی که حافظه خالی داشته باشد، ندارد. جستجو در دفترچه تلفن از طریق نوشتن حرف به حرف نام شخص مورد نظر امکان پذیر است. شما می توانید تا 30 شماره و مشخصات و همچنبن یک آهنگ زنگ به هر فرد اختصاص دهید اما امکان اختصاص کلیپ ویدیویی را وجود ندارد. همسان سازی نیز با PC به خوبی امکانپذیر است.

نوکیا N80 حتی در زیر زمین نیز پوشش شبکه دارد. کیفیت اسپیکر N80 بسیار عالی است و صدا در طول مکالمه بسیار واضح و بدون هیچ مشکلی قابل شنیدن است. بلندگوی N80 به خوبی کار می کند و نیز صدای رسا و بلندی دارد. میزان آهنگ زنگ به اندازه کافی است و حتی در مکان های شلوغ و پرسروصدا قابل شنیدن است. حالت لرزشی گوشی زیاد قوی نیست اما در هنگام تماس و یا دریافت پیغام قابل تشخیص است.
در N80 سه نوع ثبت تماس وجود دارد که شامل تماس های گرفته شده، تماس های ارسالی و تماس های ناموفق می شود. هر یک از این لیست ها شامل 10 تماس ثبت شده همراه با روز و ساعت آنها است. اگر از کاربرد Log استفاده کنید، لیستی از تمام تماس های ثبت شده و روز انتقال و جلسه های که در 30 روز گذشته اتفاق افتاده و حتی اتصالاتWLAN را خواهید یافت.

تایپ کردن پیغام با N80 دارای فوت و فن خاصی است. دسترسی به صفحه کلید عددی که در ردیف اول است سخت و نسبتاً دشوار به نظر می رسد اما استفاده از دیگر کلید ها به سادگی امکان پذیر است. ویرایشگرهای SMS و MMS بصورت جداگانه هستند و شما نمی توانید در هنگام تایپ کردن SMS را به یک MMS تبدیل کنید.
هر SMS شامل 160 حرف و در 6 خط نمایش داده می شود. گزارش ارسال در زمانی که صفحه کلید قفل نیست در صفحه نمایش ظاهر می شود و بعد از آن در یک فلدر مجزا در منوی پیغام ها ذخیره می شود.

ویرایشگر MMS کاملاً قابل فهم و استفاده از آن راحت است. N80 با پروتکل POP3 و IMAP4 عمل می کند. دانلود پیغام ها امکان پذیر است و همچنین پیوست ها نیز به خوبی حمایت می شوند.

پخش کننده موسیقی N80 بسیار عالی است. صدای بلندگو واضح و بلند است و همچنین لیست پخش کننده نیز وجود دارد. N80 توانایی پخش فایل هایی با فرمت های MP3, AAC, m4a, eAAC+ و WMA را دارد و لیست پخش M3U را به خوبی مدیریت می کند. پخش کننده موسیقی در پیش زمینه گوشی قرار می گیرد و کنترل آن مستقیماً از طریق دکمه کنترل چهارجهته صورت می گیرد. استفاده از ریدر کارت USB 2.0 برای انتقال فایل های موسیقی نسبت به انتقال از طریق Pop-port نوکیا، سریعتر صورت می گیرد. انتقال از طریق Wi-Fi نیز امکانپذیر است.


N80 دارای فلش پلیر (Flash player) و ریل پلیر (Real Player) می باشد. رادیو FM آن به خوبی عمل می کند و تنها مشکل آن فقدان RDS است. شما می توانید کانال موردعلاقه خود را ذخیره و دوباره تنظیم کنید یا اینکه بصورت دستی آنها را تغییر دهید. رادیوی N80 از نوع Visual Radio (رادیوی بصری) است به این معنا که از اتصالات GPRS/EDGE/UMTS و یا Wi-Fiبرای دانلود اطلاعات کانال رادیویی در مورد یک آهنگ یا هنرمند استفاده می کند البته از تعداد کمی از کانال ها را پشتیبانی می کند.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

دوربین 3 مگاپیکسلی

دوربین N80 شبیه به مدل سونی اریکسون K800 می باشد و کیفیت بسیار عالی دارد اگرچه فوکوس خودکار ندارد ولی عکس های بسیار زیبایی می گیرد. N80 از فوکوس ثابت استفاده می کند. دوربین N80 قابلیت های متفاوتی مانند زمان عکسها، عکسهای متوالی، متعادل کننده روشنایی (سفیدی)، نمایش مقدار ، رنگ ها متفاوت (رنگ قرمز قهوه ای، سیاه سفید و ...)، میزان روشنایی، اشباع رنگ، کانتراست و ...

به جای کنترل دستی می توانید از "scenes" که "shooting mode"نامیده می شود استفاده کنید. با انتخاب منظره ای مثل نقاشی، دورنما، منظره شب، دوربین می تواند موقعیت را تنظیم کنید. اگر از درجه وضوح پایین برای عکس ها استفاده کنید می توانید عکس های بیشتری در کارت حافظه ذخیره کنید.

N80 دارای کاربردها و خصوصیات سازمان دهنده متنوعی است. N80 ساعت دو واحدی دارد که می توانید دو ساعت و روز مختلف را برای آن تنظیم کنید. تقویم آن ماه، هفته و روز را نمایش می دهد. امکان قرار دادن ملاقات ها، جشن های سالیانه، یادداشت و متن های To-do در تقویم و اختصاص دادن زنگ هشدار برای آنها وجود دارد.



مدیریت اطلاعات شخصی

مبدل های مساحت، نیرو، طول، جرم، دما، زمان، انرژی، فشار، سرعت و حجم وجود دارد. ماشین حساب N80 بسیار ساده و استفاده از آن آسان است. ضبط کنند صدای آن تنها قادر به ضبط یک دقیقه صدا می باشد که نسبت به خصیصه های بالا و نیز حافظه داخلی و اسلات کارت حافظه آن کمی غیر منطقی به نظر می رسد.
Quickoffice توانایی باز کردن فایلهای office متنوعی را دارد. فایل های Word و Excel نیز پشتیبانی می شوند. زوم کردن، حالت طوماری و ... نیز امکان پذیر است و متأسفانه شما نمی توانید به هیچ طریقی آنها را اصلاح کنید. یک انتقال دهنده اطلاعات نیز وجود دارد که شما می تواند تماس ها و آیتم های سازمان دهنده را از این گوشی به دیگر گوشی های نوکیا انتقال دهید.



نوع نرم افزار

چندین کاربرد از قبل در گوشی قرار داده شده است: یک کاربرد IM برای چت کردن با دیگر کاربران، کاربرد Kodak برای سهیم کردن و ارسال عکس های اینترنتی و همچنین یک کاربرد برای اتصال به صفحه کلید وایرلس (بی سیم) برای گوشی.

یکی از عملکردهای مهم نوکیا N80 سیستم عامل جدید سیمبیان (Symbian 9.1) می باشد که ناسازگار با کاربردهای نوشتاری دیگر ورژن های قدیمی آن است بدین معنی که پیداکردن نرم افزار اضافی برای این گوشی بسیار مشکل است.



بازی ها

در نوکیا N80، دو بازی از پیش نصب شده است: Snakes و Card Deck. "Snakes" یک ورژن 3D از بازی های مشهور گوشی نوکیا است که بازی با آن کمی مشکل ولی بسیار جالب و سرگرم کننده است. "" Card Deck شامل چندین بازی می شود مانند: Klondike ، گلف و ... امکان نصب بازی های دیگر هم وجود دارد.



باتری

در بسته بندی نوکیا N80 یک باتری Li-lon 820میلی آمپری قرار دارد که قدرت لازم برای تا 192 ساعت حالت آماده باش و یا تا 3 ساعت مکالمه مداوم را برای صاحب خوش سلیقه خود فراهم می آورد.



نتیجه

به نظر میرسد نوکیا N80 یک گوشی تجاری بسیار عالی به همراه تجهیزات قدرتمند و خصیصه های مهم و زیادی است. اما قیمت نسبتاً زیاد آن یک از معایبش به شمار می رود که سبب دلسردی تعدادی از مشتریان می شود. در کل، هستند مشتریانی که حاضرند مبلغ هنگفتی بابت گوشی ای که دارای پشتیبان 3G، اتصال اینترنتی wi-Fi، یک دوربین 3 مگاپیکسلی در پشت و یک دوربین VGA در جلو به همراه سیستم عامل سمبیان (Symbian 9.1 OS) می باشد بپردازند.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

ali_j98
18-09-2006, 13:37
بچه ها اگه به دردتون نميخوره لا اقل بگيد من تكليفمو بدونم.

metal_militia
18-09-2006, 15:49
ممنون میگم این ن72 چقدر زشته

صد رحمت به ن70

e_mohsen83
18-09-2006, 22:24
نه خوبهادامه بده

rami_hemi
18-09-2006, 23:33
متال جان اینبار باهات هم فکر نیستم من میگم صد رحمت به این .ولی بازم همون طراحی نوکیا .استفاده از موادی با ظاهر ارزون.

Mohammad
19-09-2006, 12:30
ممنون میگم این ن72 چقدر زشته

صد رحمت به ن70
موافق نیستم!
اتفاقا اصلی ترین برتری N72 به N70 طراحیشه که به نظر منم خیلی خوبه.بعدش سرعت بیشتر...

ali_j98
19-09-2006, 13:50
من خودم هم از قيافه ان72 خوشم مياد. رنگ مشكي زيبايي داره.

محمد جان درست ميگه سرعتشم بيشتره. من كه خيلي باهاش حال كردم.

boobool
20-09-2006, 16:34
سلام

کسی می داند پردازنده ی ان73 چند است؟

Mohammad
20-09-2006, 21:53
سلام

کسی می داند پردازنده ی ان73 چند است؟
اگه اشتباه نکنم باید 220Mhz باشه.

actooor
21-06-2008, 16:22
اوردم بالا اینجارو تا از زدن تاپیک جدید در مورد این گوشی جلوگیری بشه...
ممنون...
9کرممم...

masoud_razor
29-06-2008, 23:04
ایا n72 قابی غیر از سیاه داره

گوشیم فقط عدد تایپ میکنه وکلید تغییر زبانش کار نمیکنه

اگه کمک کنید منون میشم دوستان

KINGTATu
30-06-2008, 08:32
صورتی هم داره

hamidghoty
30-06-2008, 18:59
خوب شما گذاشتیش رو numbe mode
به alfa mode تغییرش بده

omid N72
01-07-2008, 10:44
دوستان اگه میشه یکی فریمور جدید ان 72 رو آپلود کنه تا استفاده کنیم.مرسی

NΣVΣRHOOD
01-07-2008, 22:48
با سلاممن قبلا یه گوشی 6630 داشتم ، خیلیم ازش راضی بودم تا اینکه چند روز پیش اونو با N72 یکی از دوستام عوض کردم.گوشی بدی نیست ولی به نظرم با 6630 راحتتر بودم و کارایی بهتری داشت.البته سیستم عامل این دو گوشی با هم فرقی ندارن.حالا چند تا مشکل داره که میخواستم از دوستان بپرسم اول اینکه روش رم 1 گیگ Kingeston گذاشتم ولی بعضی وقتا هنگ میکنه.بیشتر موقعی که میخوام از یه برنامه خارج بشم.دوم اینکه وقتی با فرمت MP4 میخوام فیلمبرداری کنم گیر میزنه.حتی وقتی فیلم رو بازبینی میکنم گیرهارو نشون میده.

4MaRyAm
09-07-2008, 10:55
دوستان اگه میشه فارسی ساز N72 واسم بذارید، ممنون

NΣVΣRHOOD
09-07-2008, 11:45
دوستان اگه میشه فارسی ساز N72 واسم بذارید، ممنون

سلام...دوست عزیز این گوشی هم مثل همه گوشیهای سری 60 قابلیت فارسی شدن ندارد.شما فقط میتونین از طریق یه برنامه فقط بعضی از کلمات آیکونهای منوی گوشی رو فارسی کنید.فکر کنم این برنامه توی انجمن باشه.یه سرچ بزنی پیدا میکنی.اگرم خواستی خودم این برنامه رو دارم بگو تا برات آپ کنم.ولی در کل برنامه زیاد جالبی نیست.

4MaRyAm
10-07-2008, 09:07
سلام...دوست عزیز این گوشی هم مثل همه گوشیهای سری 60 قابلیت فارسی شدن ندارد.شما فقط میتونین از طریق یه برنامه فقط بعضی از کلمات آیکونهای منوی گوشی رو فارسی کنید.فکر کنم این برنامه توی انجمن باشه.یه سرچ بزنی پیدا میکنی.اگرم خواستی خودم این برنامه رو دارم بگو تا برات آپ کنم.ولی در کل برنامه زیاد جالبی نیست.

آقا ممنون از اطلاعاتت
اينطوري كه ميگي نبايد زياد جالب باشه ولي واسه خودم نميخوام يه نفر ديگه از من خواسته
يه سرچ مي كنم تا پيداش كنم

sam_mjm
13-07-2008, 23:06
با سلاممن قبلا یه گوشی 6630 داشتم ، خیلیم ازش راضی بودم تا اینکه چند روز پیش اونو با N72 یکی از دوستام عوض کردم.گوشی بدی نیست ولی به نظرم با 6630 راحتتر بودم و کارایی بهتری داشت.البته سیستم عامل این دو گوشی با هم فرقی ندارن.حالا چند تا مشکل داره که میخواستم از دوستان بپرسم اول اینکه روش رم 1 گیگ Kingeston گذاشتم ولی بعضی وقتا هنگ میکنه.بیشتر موقعی که میخوام از یه برنامه خارج بشم.دوم اینکه وقتی با فرمت MP4 میخوام فیلمبرداری کنم گیر میزنه.حتی وقتی فیلم رو بازبینی میکنم گیرهارو نشون میده.



سلام
چند تا عامل وجود داره:
یکی اینکه روی گوشی نرم افزاراز جمله SIS زیاد از حد معمول نصب شده باشه که بدترینش بعضی انتی ویروس هاست که سرعت گوشی داغون میکنه و رو همه جا تاثیر میزاره
دوم اینکه مموریت اشغال باشه و اصل نباشه (واسه امتحان فلیم برداری رو روی حافظه ی تلفن تغییر بده)
سوم اینکه با توجه حالت فیلم برداری اتوماته و سنسوره تشخیص نور محیط ممکنه اشتباه کنه و نور محیط کم تصور کنه(اخه هرچی نور محیط کمتر باشه لنز دوربین دقتش میره بالا و سرعت به شدت میاد پایین)
تو محیط پر نور امتحان کن نتیجشو بگو

ali racer
14-07-2008, 00:31
آقا ممنون از اطلاعاتت
اينطوري كه ميگي نبايد زياد جالب باشه ولي واسه خودم نميخوام يه نفر ديگه از من خواسته
يه سرچ مي كنم تا پيداش كنم
جالبه برام این پست رو دقیقا تو یه تا پیک دیگه هم دادم

دوست من یه راه دیگه هم وجود داره اونم اینه که گوشیتون رو با پرداکت کد فارسی
آپ دیت کنین اونوقت زبان پارسی به گوشیتون اضافه میشه

A2D3D
14-07-2008, 16:07
سلام
خوبید ؟
من یه گوشی نوکیا ، مدل N72 دارم .
سرعتش خیلی پایینه .
به من گفتن اگه فلش بشه درست میشه .
کسی آموزش فلش کردن گوشی رو داره ؟
ممنون

sam_mjm
14-07-2008, 21:53
سلام
خوبید ؟
من یه گوشی نوکیا ، مدل N72 دارم .
سرعتش خیلی پایینه .
به من گفتن اگه فلش بشه درست میشه .
کسی آموزش فلش کردن گوشی رو داره ؟
ممنون

سلام
اول گوشیتو یه ریست بکن اگه درست نشد از نرم افزارته بعد برو فلش
اگه نرم افزارت سالم باشه با ریست فکتوری درست میشه . . .این جوری:
1.گوشیتو خاموش کن
2.بعد دکمه ی * + 3 + سبز رو هم زمان نگه دار تا گوشی رشن بشه.
با این کار به حالت اولیه کارخونه درمیاد.در ضمن همه ی اطلاعتتم پاک میشه

A2D3D
15-07-2008, 15:13
سلام
این روش فلش هست ؟
فلش که نیاز به برنامه داره .
در مورد این روش هم اگه توضیح کامل تری بدی ممنون میشم

sam_mjm
15-07-2008, 19:48
سلام
این روش فلش هست ؟
فلش که نیاز به برنامه داره .
در مورد این روش هم اگه توضیح کامل تری بدی ممنون میشم

نه عزیزم این روش فلش نیست
درسته فلش با نرم افزار های خاصیه .این که گفتم Reset Factory به حالت اولیه بر میگردونه

اگه گوشیت مشکل نرم افزاری پیدا نکرده باشه با همین کار کارت راه میو فته

A2D3D
16-07-2008, 17:28
سلام
درست نشد با این روش
چیکارش کنم ؟

sam_mjm
17-07-2008, 14:30
سلام
درست نشد با این روش
چیکارش کنم ؟

والا تا اونجایی که من اطلاعات دارم فلش نوکیا با دستگاه خاصه (flash Box)
مثل سونی اریکسون نیست
باید بدی بیرون

ولی یک روش هست اینکه گوشیتو اپدیت کنی firmware گوشیت عوض میشه و فکر کنم کارتو راه بندازه

برو اینجا توضیحات کامل داده:


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

omid N72
21-07-2008, 18:08
جالبه برام این پست رو دقیقا تو یه تا پیک دیگه هم دادم

دوست من یه راه دیگه هم وجود داره اونم اینه که گوشیتون رو با پرداکت کد فارسی
آپ دیت کنین اونوقت زبان پارسی به گوشیتون اضافه میشه

عزیزم n72 پروداکت کد فارسی نداره.

hamedchtsz
09-09-2008, 11:29
سلام.من گوشی نوکیا n72 دارم.
مشکل بزرگی که داره نمیشه اس ام اس فارسی نوشت.فقط زبان عربی داره و حروف گ چ پ ژ رو نداره.
مشکل دیگه اش هم سرعت خیلی پایینشه.مخصوصا توی گالری.
ممنون میشم راهنمایی کنید.

sam_mjm
11-09-2008, 17:44
سلام.من گوشی نوکیا n72 دارم.
مشکل بزرگی که داره نمیشه اس ام اس فارسی نوشت.فقط زبان عربی داره و حروف گ چ پ ژ رو نداره.
مشکل دیگه اش هم سرعت خیلی پایینشه.مخصوصا توی گالری.
ممنون میشم راهنمایی کنید.

گوشی های نوکیا نداره .... همه با عربی مسیج فارسی میدن

مشکل دوم شما هم با تغییر فونت درست میشه


برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

Molibden
16-09-2008, 20:01
سلام.من گوشی نوکیا n72 دارم.
مشکل بزرگی که داره نمیشه اس ام اس فارسی نوشت.فقط زبان عربی داره و حروف گ چ پ ژ رو نداره.
مشکل دیگه اش هم سرعت خیلی پایینشه.مخصوصا توی گالری.
ممنون میشم راهنمایی کنید.
از لوکالیزیشن فارسی 1.42 محصول psiloc استفاده کن.

hamedchtsz
21-09-2008, 11:14
از لوکالیزیشن فارسی 1.42 محصول psiloc استفاده کن.

سلام
میشه یه کم بیشتر راهنمایی کنید؟
این اسم یه برنامه اس؟
اگه ممکنه لینک دانلود یا نام انگلیسیش رو بدید که پیدا کنم
ممنون

hamedchtsz
21-09-2008, 11:37
سلام
ببخشید یه سوال داشتم
چند روز پیش گوشیم زمین خورد.الان یه مشکلی پیدا کرده
توی گالری که میرم توی all file و قسمت های دیگه مینویسه no file
توی file manager هم فقط فایل های video و sound قابل دسترسی هستند اما وقتی وارد پوشه image میشم یه دفعه از منو خارج میشه و دسکتاپ رو نشون میده
همچنین عکس که با دوربین میگیرم به محض اینکه عکس رو میگیره از دوربین خارج میشه و دسکتاپ رو نشون میشه. حافظه مورد استفاده دوربین رو روی مموری گوشی گذاشتم مشکل عکس گرفتن حل شد.به خاطر همین احتمال میدم از مموری باشه.لطفا راهنمایی کنید.ممنون

sam_mjm
22-09-2008, 19:56
سلام
ببخشید یه سوال داشتم
چند روز پیش گوشیم زمین خورد.الان یه مشکلی پیدا کرده
توی گالری که میرم توی all file و قسمت های دیگه مینویسه no file
توی file manager هم فقط فایل های video و sound قابل دسترسی هستند اما وقتی وارد پوشه image میشم یه دفعه از منو خارج میشه و دسکتاپ رو نشون میده
همچنین عکس که با دوربین میگیرم به محض اینکه عکس رو میگیره از دوربین خارج میشه و دسکتاپ رو نشون میشه. حافظه مورد استفاده دوربین رو روی مموری گوشی گذاشتم مشکل عکس گرفتن حل شد.به خاطر همین احتمال میدم از مموری باشه.لطفا راهنمایی کنید.ممنون

احتمال 99.9% رمت آسیب دیده

حالا یک فرمت کن مموری رو شاید دزست شد

hamedchtsz
23-09-2008, 12:56
احتمال 99.9% رمت آسیب دیده

حالا یک فرمت کن مموری رو شاید دزست شد

میشه لطفا بگید چطور باید مموری رو فرمت کنم؟

sam_mjm
23-09-2008, 20:02
میشه لطفا بگید چطور باید مموری رو فرمت کنم؟

Menu > Tools > Memory > Format memory cart

Ehsan PCbase
17-10-2008, 17:58
سلام
اقا یه مشکلی با گوشیم پیدا کردم :
من تمامی اس ام اس هام رو تو مموری کارت گوشیم سیو می کنم
یه بار اومدم رفتم تو setting و memory in use رو به phone memory تغییر دادم و بعد از اون هر وقت می خوام برم به memory cart تغییرش بدم نمیشه و عوش نمیشه . حتی اون کادر changing memory هم میاد ولی مموری عوش نمیشه ؟! باید چیکار کنم ؟ گوشیم ویروسی شده یا نه ؟!
ممنون میشم کمک کنید :11:

Molibden
26-10-2008, 09:09
سلام
اقا یه مشکلی با گوشیم پیدا کردم :
من تمامی اس ام اس هام رو تو مموری کارت گوشیم سیو می کنم
یه بار اومدم رفتم تو setting و memory in use رو به phone memory تغییر دادم و بعد از اون هر وقت می خوام برم به memory cart تغییرش بدم نمیشه و عوش نمیشه . حتی اون کادر changing memory هم میاد ولی مموری عوش نمیشه ؟! باید چیکار کنم ؟ گوشیم ویروسی شده یا نه ؟!
ممنون میشم کمک کنید :11:
مستر ریست کن

dr.stiv
06-11-2008, 14:12
من خودم n72 دارم همچینم بد نیست فقط 1 سوال دارم میشه n72 رو تقویت صدا کرد یا نه

sm_315
17-11-2008, 21:32
سلام دوتا سوال دارم
1- توی این گوشی میشه بازی بلوتوثی انجام داد؟
2- سرعت بازی تو این گوشی خیلی کنده ایا تو گوشی شما هم همینطوره؟

sam_mjm
19-11-2008, 20:55
من خودم n72 دارم همچینم بد نیست فقط 1 سوال دارم میشه n72 رو تقویت صدا کرد یا نه

من که نشنیدم ولی صدای این گوشی کفیتش زیاد نیست اگر حجم صدا رو بیش از اندازه زیاد کنی کفیت میا پایین
نکن این کارو جونه من:46:


سلام دوتا سوال دارم
1- توی این گوشی میشه بازی بلوتوثی انجام داد؟
2- سرعت بازی تو این گوشی خیلی کنده ایا تو گوشی شما هم همینطوره؟

1. بله میشه
2. مثلا چه بازیی؟

pedram_1973
20-12-2008, 15:56
نمیشه کاری کرد که ورزن سمبیان 2 این گشی به 3 اپگریت بشه ؟؟؟؟؟
من رفته بودم N73 بخرم نامرد منو بزور قانع کرد فروشندهای که n72 بهتره زیادم فرقی نداره منم که برای N73 تحقیق کرده بودم درمورد بدیهای n72 نمیدونستم
از همه مهمتر این که n72 ورزن 2 سمبیانه :( :(( :((

pedram_1973
20-12-2008, 16:02
نمیشه کاری کرد که ورزن سمبیان 2 این گشی به 3 اپگریت بشه ؟؟؟؟؟
من رفته بودم N73 بخرم نامرد منو بزور قانع کرد فروشندهای که n72 بهتره زیادم فرقی نداره منم که برای N73 تحقیق کرده بودم درمورد بدیهای n72 نمیدونستم
از همه مهمتر این که n72 ورزن 2 سمبیانه :( :(( :((

had-hasrat1i
05-02-2009, 11:56
نمیشه کاری کرد که ورزن سمبیان 2 این گشی به 3 اپگریت بشه ؟؟؟؟؟
من رفته بودم n73 بخرم نامرد منو بزور قانع کرد فروشندهای که n72 بهتره زیادم فرقی نداره منم که برای n73 تحقیق کرده بودم درمورد بدیهای n72 نمیدونستم
از همه مهمتر این که n72 ورزن 2 سمبیانه :( :(( :((






:41::41::41::41::41::41::41::41::41::41::41::41::4 1::41::41::41::41:

Olis
08-02-2009, 21:26
نمیشه کاری کرد که ورزن سمبیان 2 این گشی به 3 اپگریت بشه ؟؟؟؟؟
من رفته بودم n73 بخرم نامرد منو بزور قانع کرد فروشندهای که n72 بهتره زیادم فرقی نداره منم که برای n73 تحقیق کرده بودم درمورد بدیهای n72 نمیدونستم
از همه مهمتر این که n72 ورزن 2 سمبیانه :( :(( :((

عجب فروشنده ي عجيبي

اصلا قابل مقايسه نيستند ... كيفيت صدا و تصوير و نرم افزار n73 نسبت به n72 غوله

zeinabb
02-06-2012, 06:45
ایا دیکشنری با تلفظ برای نوکیا n72 سراغ دارین