66Shayan
12-09-2015, 11:01
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
اغلب ، مردم و مشتری ها از من سوال میکنند که یک آژانس سئو و بهینه سازی چگونه کار میکند و چگونه فرآیند بهینه سازی موتور جستجو انجام میپذیرد؟ چه انتظاری باید از یک بهینه ساز داشت؟ چگونه قیمت ها محاسبه میشود؟
در مورد اینکه چرا نمیشود سئو را تضمین کرد ولی میشود شانس برنده شدن را بالا برد در مقاله سئو تضمینی؟ قُمار یا علم؟ ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) توضیح داده ام.
این جواب کوتاه که "ما به شرکت ها و سایت ها کمک میکنیم تا بتوانند کسب و کارشان را از طریق موتورهای جستجو گسترش دهند" کنجکاوی افراد را ارضاع نمیکند ، پس تصمیم دارم در این مقاله موضوع را بیشتر باز کنم تا در آینده نیز منبعی باشد برای ارجاع و رفع ابهام کسانیکه این سوال را دارند.
چگونه بهینه سازی و سئو روی یک سایت انجام میپذیرد؟
سئو ، از 3 فعالیت عمده و کلی تشکیل میشود:
تحلیل زیرساخت و ساختار وبسایت
تحلیل محتوای وبسایت
تحلیل مسائل مربوط به خارج از وبسایت و لینک بیلدینگ
این 3 فعالیت کلی ، هر کدام بصورت مجزا به فعالیت های جزئی تر ، گاها بسیار وقت گیر و هزینه بر تقسیم میشوند که بیشتر در ادامه خواهم گفت. کارشناس سئو با تکیه بر این 3 اصل کلی و تحلیل آنها به ساخت محتوا ، ساخت استراتژی لینک بیلدینگ و بک لینک ها پرداخته ، و بعد نتایج بدست آمده را در طی زمان تحلیل و بررسی کرده و موارد را بر اساس نتایج تنظیم میکند.
این نتایج نیز بصورت جداگانه توسط ابزارهای محتلفی مانند Google Webmasters ، Google Analytics و ابزارهای دیگر بررسی خواهند شد.
با توضیح این 3 اصلی کلی ، اکثر کسانی که سوال دارند قانع میشوند ، اما کسانی که واقعا قصد سفارش دارند و مشتری هستند عموما بیشتر از جزئیات میپرسند و اینکه چه چیزهایی بعد از سئو و تحلیل وب سایتشان تغییر میکند و چه کارهایی انجام میشود و چگونه باید بفهمند کار درست انجام شده؛ و حق هم با آنهاست. این را صریح بگویم که در حال حاضر در ایران هرکس 2 مطلب در سایت Moz.com خوانده پدر علم سئو شده و سئو تضمینیِ 80 هزار تومنی انجام میدهد! و 1000 تا 1000 تا لینک میفروشد! اگر شما روی هر وبسایتی 6-7 کلمه کلیدیِ کم رقابت را هدف بگیرید مسلم است که حداقل در یکی از آنها به صفحه یک خواهید آمد.
حال اینکه آن کلمات کلیدی به درد سایت میخورندیا خیر ، ترافیک مطلوبی برای آن به همراه دارند یا خیر خودش جای بحث دارد.
همین موضوع عموما مدیران وبسایت را نسبت به آژانس ها و شرکت های خدمات سئو بدبین کرده و من حق را به آنها میدهم. آنها هزینه میکنند تا کار مفیدی برای پیشرفت وبسایتشان انجام شود. که در ادامه از جزئیات بیشتر فعالیت هایی که طی فرآیند بهینه سازی انجام میشود خواهم گفت و اینکه چگونه بفهمید به درستی کار انجام شده.
تحلیل و بررسی زیرساخت و ساختار وبسایت:
گرچه گوگل و بقیه موتورهایِ جستجوی بزرگ روی این موضوع تاکید دارند که یک وب سایت باید برای کاربران طراحی شود و نه برای موتورهای جستجو اما بگذارید واقع بین باشیم! اگر پیشرفت در نتایج جستجو و ترافیک میخواهید ، وبسایت شما باید به درستی برای موتورهای جستجو سازمانبندی شود. برخی از مثال هایی که باید در این فرآیند چک شود نظیر:
چک کردن کدهای سایت ، رفع خطاهای احتمالی و بالا بردن سرعت سایت تا حد امکان.
تصحیح سازمان بندی وب سایت اگر مورد یا کُدِ خاصی مانع از خزنده ها برای خزیدن و نمایه سازی وبسایت میشوند.
نقشه سایت xml و چک کردن عکس ها.
فایل متنی Robots.txt تا به خزنده ها بگویند به کجا رفته و در کدام صفحات بخزند.
در برخی موارد رقابتی ، سازماندهی و تصحیح رابط کاربری.
و بقیه ی کارهای مورد نظر در این زمینه که در شرایط مختلف متغییر هستند و در حوصله بحث نمیگنجند.
تحلیل و بررسی محتوای وبسایت:
تحلیل و آنالیز ، از بازار هدف گرفته تا رقبا ، کلمات کلیدی ، محتوای موجود در زمینه کاری وبسایت ، فعالیت در شبکه های اجتماعی و غیره ، اصل جدا نشدنی از بهینه سازی و سئو است. عمده زمان یک سئوکار به تحلیل مسائل مربوط میگذرد. بعد از تحلیل ساختار وبسایت و رفع خطاها و مشکلات تا حد ممکن ، محتوای وبسایت باید بصورت کامل بررسی شده ، کلمات کلیدی متناسب بر اساس فاکتورهای مختلف شناسایی و انتخاب شده ؛ سپس محتوای وب سایت بر اساس آن کلمات کلیدی تصحیح ، و در صورت نیاز محتوا تولید شود. در حقیقت تحلیل و ساخت محتوا برای وبسایت بسته به شرایط مختلف در وب سایت های مختلف بسیار متغییر است و گاها شامل حجم سنگینی از کار و تحقیق میشود. چرا محتوا مهم است توسط بیل گیتس رئیس شرکت مایکروسافت در مقاله ای با نام محتوا پادشاه است سالها پیش شرح داده شده بود.
خلاصه ای از موارد مربوط به تحلیل و ساخت محتوا:
شناسایی و انتخاب کلمات کلیدی مناسب.
بررسی محتوای صفحات وب سایت ، ساخت یا ویرایش محتوای موجود، متناسب با کلمات کلیدی منتخب.
بررسی مطالب تکراری ، صفحات دارای ارور یا رتبه بد و غیره...
بررسی محتوای مرتبط و موجود در وب ، محتوای ارائه شده توسط رقبا و راهنمایی برای تهیه محتوای مورد نیاز.
فعالیت در شبکه های اجتماعی.
و بسیاری مسائل دیگه مربوط به محتوا...
تحلیل مسائل مربوط به خارج از وبسایت و لینک بیلدینگ:
لینک بیلدینگ ، خصوصا در دنیای امروز با وجود الگوریتم های پاندا و پنگوئن ، یکی از تکنیکی ترین ، پر هزینه ترین و شاید سخت ترین چالش هایی است که یک آژانس سئو با آن درگیر است. لینک بیلدینگ ، از آنالیز پروفایلِ لینکِ سایت و رقبا و سوابق لینک های گذشته گرفته تا لینک های خارجیِ سایت ، لینک های داخلیِ سایت ، آنالیز وبسایت های دارای پتانسیل بالا برای بک لینک و بسیاری از مسائل دیگر تشکیل میشود. متاسفانه در ایران ، خیلی ها لینک بیلدینگ را با خرید بک لینک های کیلویی سخت اشتباه گرفته اند؛ به این امید که برایشان جواب خواهد داد و باعث پیشرفت آنها خواهد شد...
عمده فعالیت مربوط به خارج از وبسایت و لینک بیلدینگ شامل:
آنالیز پروفایلِ لینک وب سایت ، سوابق لینکی.
آنالیز کامل رقبا
تحلیل و شناسایی وبسایت های دارای پتانسیل بالا و مربوط برای بک لینک.
تجلیل و بررسی ساختار لینک های داخلی وبسایت ، لینک ها به داخل و به بیرون.
و بسیاری از مسائل دیگر.
محسابه قیمت ها چگونه است؟
هر آژانس سئو روش و فرآیند بهینه سازی خاص خودش را دارد ، قیمت کلمات کلیدی بر اساس میزان رقابت آنها به شدت متغیر هستند و میتوانند از حدود 400 هزار تومان تا حتی 23 تا 30 میلیون تومان بسته به مسائل مختلف متغییر باشند. ولی برخی اطلاعات در زمینه چگونگی قیمت گذاری میتواند به درک بیشتر شما کمک کند. البته مطمئنا من از سئو تضمینی 80 هزار تومانی صحبت نمیکنم! در جای دیگری نیز گفتم ، هرکجا دیدید بهینه سازی، با اصرار رنک 1 گوگل را برای شما تضمین میکند و قیمت پایین میدهد بدانید دروغ میگوید و سرتان کلاه خواهد رفت.
تمام کارهایی که در بالا توضیح دادم ، در 2 تاکتیک سئو ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] b%8c-%d8%b3%d8%a6%d9%88/) خلاصه میشود ، -سئو درون صفحه ای ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])- و -سئو برون صفحه ای- که هرکدام قیمت خاص خودش را دارد. آژانس های سئو بر اساس تجربه کاری، قیمت های مختلفی ارائه میدهند که منطقی هم هست. اما درکل میشود قیمت ها را به همان 2 دسته تقسیم کرد.
قیمت بهینه سازی و رفع مشکل بصورت یک بار ( اغلب سئو درون صفحه ای) - که به نوعی یک بهینه سازی درونی است که یک بار و در یک بازه زمانی خاص انجام میپذیرد و یک هزینه ثابت دارد.
قیمت بهینه سازی و لینک بیلدینگ مداوم تا رسیدن به نتیجه مطلوب (نه تضمین رنکینک) - که فرآیند سئو درون صفحه ای ، و سپس لینک بیلدینگ بصورت مداوم و ماهیانه با هرینه های قطعا بسیار بالاتری انجام میپذیرد؛ که آژانس سئو بصورت مداوم تا رسیدن به یک نتیجه مطلوب سئو و بهینه سازی سایت را برعهده میگیرد.
تبریک میگویم! شما تا پایان یک مقاله 1300 کاراکتری را خواندید! حال که اینجا هستید نظر خود را درمورد مسائل گفته شده با ما درمیان بگذارید و در بهتر شدن صنعت وب و سئو ایران سهیم باشید.
-----------------------------
مقاله اصلی: یک آژانس سئو چه میکند؟ ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) از سئو سافت.
اغلب ، مردم و مشتری ها از من سوال میکنند که یک آژانس سئو و بهینه سازی چگونه کار میکند و چگونه فرآیند بهینه سازی موتور جستجو انجام میپذیرد؟ چه انتظاری باید از یک بهینه ساز داشت؟ چگونه قیمت ها محاسبه میشود؟
در مورد اینکه چرا نمیشود سئو را تضمین کرد ولی میشود شانس برنده شدن را بالا برد در مقاله سئو تضمینی؟ قُمار یا علم؟ ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) توضیح داده ام.
این جواب کوتاه که "ما به شرکت ها و سایت ها کمک میکنیم تا بتوانند کسب و کارشان را از طریق موتورهای جستجو گسترش دهند" کنجکاوی افراد را ارضاع نمیکند ، پس تصمیم دارم در این مقاله موضوع را بیشتر باز کنم تا در آینده نیز منبعی باشد برای ارجاع و رفع ابهام کسانیکه این سوال را دارند.
چگونه بهینه سازی و سئو روی یک سایت انجام میپذیرد؟
سئو ، از 3 فعالیت عمده و کلی تشکیل میشود:
تحلیل زیرساخت و ساختار وبسایت
تحلیل محتوای وبسایت
تحلیل مسائل مربوط به خارج از وبسایت و لینک بیلدینگ
این 3 فعالیت کلی ، هر کدام بصورت مجزا به فعالیت های جزئی تر ، گاها بسیار وقت گیر و هزینه بر تقسیم میشوند که بیشتر در ادامه خواهم گفت. کارشناس سئو با تکیه بر این 3 اصل کلی و تحلیل آنها به ساخت محتوا ، ساخت استراتژی لینک بیلدینگ و بک لینک ها پرداخته ، و بعد نتایج بدست آمده را در طی زمان تحلیل و بررسی کرده و موارد را بر اساس نتایج تنظیم میکند.
این نتایج نیز بصورت جداگانه توسط ابزارهای محتلفی مانند Google Webmasters ، Google Analytics و ابزارهای دیگر بررسی خواهند شد.
با توضیح این 3 اصلی کلی ، اکثر کسانی که سوال دارند قانع میشوند ، اما کسانی که واقعا قصد سفارش دارند و مشتری هستند عموما بیشتر از جزئیات میپرسند و اینکه چه چیزهایی بعد از سئو و تحلیل وب سایتشان تغییر میکند و چه کارهایی انجام میشود و چگونه باید بفهمند کار درست انجام شده؛ و حق هم با آنهاست. این را صریح بگویم که در حال حاضر در ایران هرکس 2 مطلب در سایت Moz.com خوانده پدر علم سئو شده و سئو تضمینیِ 80 هزار تومنی انجام میدهد! و 1000 تا 1000 تا لینک میفروشد! اگر شما روی هر وبسایتی 6-7 کلمه کلیدیِ کم رقابت را هدف بگیرید مسلم است که حداقل در یکی از آنها به صفحه یک خواهید آمد.
حال اینکه آن کلمات کلیدی به درد سایت میخورندیا خیر ، ترافیک مطلوبی برای آن به همراه دارند یا خیر خودش جای بحث دارد.
همین موضوع عموما مدیران وبسایت را نسبت به آژانس ها و شرکت های خدمات سئو بدبین کرده و من حق را به آنها میدهم. آنها هزینه میکنند تا کار مفیدی برای پیشرفت وبسایتشان انجام شود. که در ادامه از جزئیات بیشتر فعالیت هایی که طی فرآیند بهینه سازی انجام میشود خواهم گفت و اینکه چگونه بفهمید به درستی کار انجام شده.
تحلیل و بررسی زیرساخت و ساختار وبسایت:
گرچه گوگل و بقیه موتورهایِ جستجوی بزرگ روی این موضوع تاکید دارند که یک وب سایت باید برای کاربران طراحی شود و نه برای موتورهای جستجو اما بگذارید واقع بین باشیم! اگر پیشرفت در نتایج جستجو و ترافیک میخواهید ، وبسایت شما باید به درستی برای موتورهای جستجو سازمانبندی شود. برخی از مثال هایی که باید در این فرآیند چک شود نظیر:
چک کردن کدهای سایت ، رفع خطاهای احتمالی و بالا بردن سرعت سایت تا حد امکان.
تصحیح سازمان بندی وب سایت اگر مورد یا کُدِ خاصی مانع از خزنده ها برای خزیدن و نمایه سازی وبسایت میشوند.
نقشه سایت xml و چک کردن عکس ها.
فایل متنی Robots.txt تا به خزنده ها بگویند به کجا رفته و در کدام صفحات بخزند.
در برخی موارد رقابتی ، سازماندهی و تصحیح رابط کاربری.
و بقیه ی کارهای مورد نظر در این زمینه که در شرایط مختلف متغییر هستند و در حوصله بحث نمیگنجند.
تحلیل و بررسی محتوای وبسایت:
تحلیل و آنالیز ، از بازار هدف گرفته تا رقبا ، کلمات کلیدی ، محتوای موجود در زمینه کاری وبسایت ، فعالیت در شبکه های اجتماعی و غیره ، اصل جدا نشدنی از بهینه سازی و سئو است. عمده زمان یک سئوکار به تحلیل مسائل مربوط میگذرد. بعد از تحلیل ساختار وبسایت و رفع خطاها و مشکلات تا حد ممکن ، محتوای وبسایت باید بصورت کامل بررسی شده ، کلمات کلیدی متناسب بر اساس فاکتورهای مختلف شناسایی و انتخاب شده ؛ سپس محتوای وب سایت بر اساس آن کلمات کلیدی تصحیح ، و در صورت نیاز محتوا تولید شود. در حقیقت تحلیل و ساخت محتوا برای وبسایت بسته به شرایط مختلف در وب سایت های مختلف بسیار متغییر است و گاها شامل حجم سنگینی از کار و تحقیق میشود. چرا محتوا مهم است توسط بیل گیتس رئیس شرکت مایکروسافت در مقاله ای با نام محتوا پادشاه است سالها پیش شرح داده شده بود.
خلاصه ای از موارد مربوط به تحلیل و ساخت محتوا:
شناسایی و انتخاب کلمات کلیدی مناسب.
بررسی محتوای صفحات وب سایت ، ساخت یا ویرایش محتوای موجود، متناسب با کلمات کلیدی منتخب.
بررسی مطالب تکراری ، صفحات دارای ارور یا رتبه بد و غیره...
بررسی محتوای مرتبط و موجود در وب ، محتوای ارائه شده توسط رقبا و راهنمایی برای تهیه محتوای مورد نیاز.
فعالیت در شبکه های اجتماعی.
و بسیاری مسائل دیگه مربوط به محتوا...
تحلیل مسائل مربوط به خارج از وبسایت و لینک بیلدینگ:
لینک بیلدینگ ، خصوصا در دنیای امروز با وجود الگوریتم های پاندا و پنگوئن ، یکی از تکنیکی ترین ، پر هزینه ترین و شاید سخت ترین چالش هایی است که یک آژانس سئو با آن درگیر است. لینک بیلدینگ ، از آنالیز پروفایلِ لینکِ سایت و رقبا و سوابق لینک های گذشته گرفته تا لینک های خارجیِ سایت ، لینک های داخلیِ سایت ، آنالیز وبسایت های دارای پتانسیل بالا برای بک لینک و بسیاری از مسائل دیگر تشکیل میشود. متاسفانه در ایران ، خیلی ها لینک بیلدینگ را با خرید بک لینک های کیلویی سخت اشتباه گرفته اند؛ به این امید که برایشان جواب خواهد داد و باعث پیشرفت آنها خواهد شد...
عمده فعالیت مربوط به خارج از وبسایت و لینک بیلدینگ شامل:
آنالیز پروفایلِ لینک وب سایت ، سوابق لینکی.
آنالیز کامل رقبا
تحلیل و شناسایی وبسایت های دارای پتانسیل بالا و مربوط برای بک لینک.
تجلیل و بررسی ساختار لینک های داخلی وبسایت ، لینک ها به داخل و به بیرون.
و بسیاری از مسائل دیگر.
محسابه قیمت ها چگونه است؟
هر آژانس سئو روش و فرآیند بهینه سازی خاص خودش را دارد ، قیمت کلمات کلیدی بر اساس میزان رقابت آنها به شدت متغیر هستند و میتوانند از حدود 400 هزار تومان تا حتی 23 تا 30 میلیون تومان بسته به مسائل مختلف متغییر باشند. ولی برخی اطلاعات در زمینه چگونگی قیمت گذاری میتواند به درک بیشتر شما کمک کند. البته مطمئنا من از سئو تضمینی 80 هزار تومانی صحبت نمیکنم! در جای دیگری نیز گفتم ، هرکجا دیدید بهینه سازی، با اصرار رنک 1 گوگل را برای شما تضمین میکند و قیمت پایین میدهد بدانید دروغ میگوید و سرتان کلاه خواهد رفت.
تمام کارهایی که در بالا توضیح دادم ، در 2 تاکتیک سئو ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] b%8c-%d8%b3%d8%a6%d9%88/) خلاصه میشود ، -سئو درون صفحه ای ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])- و -سئو برون صفحه ای- که هرکدام قیمت خاص خودش را دارد. آژانس های سئو بر اساس تجربه کاری، قیمت های مختلفی ارائه میدهند که منطقی هم هست. اما درکل میشود قیمت ها را به همان 2 دسته تقسیم کرد.
قیمت بهینه سازی و رفع مشکل بصورت یک بار ( اغلب سئو درون صفحه ای) - که به نوعی یک بهینه سازی درونی است که یک بار و در یک بازه زمانی خاص انجام میپذیرد و یک هزینه ثابت دارد.
قیمت بهینه سازی و لینک بیلدینگ مداوم تا رسیدن به نتیجه مطلوب (نه تضمین رنکینک) - که فرآیند سئو درون صفحه ای ، و سپس لینک بیلدینگ بصورت مداوم و ماهیانه با هرینه های قطعا بسیار بالاتری انجام میپذیرد؛ که آژانس سئو بصورت مداوم تا رسیدن به یک نتیجه مطلوب سئو و بهینه سازی سایت را برعهده میگیرد.
تبریک میگویم! شما تا پایان یک مقاله 1300 کاراکتری را خواندید! حال که اینجا هستید نظر خود را درمورد مسائل گفته شده با ما درمیان بگذارید و در بهتر شدن صنعت وب و سئو ایران سهیم باشید.
-----------------------------
مقاله اصلی: یک آژانس سئو چه میکند؟ ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) از سئو سافت.