مشاهده نسخه کامل
: امکان کامپایل برنامه برای پلتفرم ARM
درود و سلام
آیا در ویژوال استدیو امکان ترجمه برنامه نوشته شده ما برای پلتفرمی جز x86 و x64 هست؟به طور مثال ARM? به نظرتون چرا گفته برای ویندوز 7 و پائین تر نمیشه و باید حتما 8 باشه؟؟؟ در کل اگر بشه این متن که گذاشتم رو یک توضیح در موردش بدید ...خدا خیرتون بده :n16:
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
سلام
مشکل در سیستم عامل است.
به فرض کامپایل شود، تحت چه سیستم عاملی میخواهد اجرا شود؟
پروژه عادی که شما در VS می سازید برای اجرا نیازمند توابع API ویندوز است.
مثلا
وقتی شما یک فرم ساده خالی را در برنامه تان نشان میدهید در واقع تابع CreateWindowEx ویندوز اجرا میشود.
وقتی شما با System.IO دستور کپی فایلی را میدهید، تابع CopyFile از کتابخانه kernel32.dll ویندوز اجرا میشود.
چیزی که میخواهم بگویم آن است که شما کامپایل کنید وقتی سیستم عامل روی ARM بالا نمی آید کارتان چه معنی دارد؟!
اگر سیستم عامل تان Android است که مسیرتان Mono و Xamarin است و ارتباطی به Win7 و Win8 ندارد.
تاجایی که من میدانم ویندوز های دسکتاپی مایکروسافت تا قبل Win8 نسخه ARM ندارند.
Win8 اولین سیستم عامل دسکتاپی مایکروسافت است که با امکانات کمتر نسخه ای به نام Win8 RT دارد که مختص ARM است و شما میتوانید با #C ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) و تحت Wpf برای آن برنامه نویسید و درنتیجه برنامه تان در ARM و تحت Win8 کار کند.
وقتی سیستم عامل روی ARM بالا نمی آید.
در توضیحات تکمیلی استاد خودم، ما چند حالت پردازنده ی ARM داریم. سری ها کلاسیک و سری های Cortex . که در این میان سری کلاسیک منسوخ شده و سری Cortex جانشین آن شده است.
عکس زیر انواع Cortex ها را بیان می کند:
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]در سری های M خبری از OS های عمومی نیست و بحث بر روی RTOS هاست که در این میان میکروسافت نیز یک نسخه ی خاص از .net را برای آن منتشر کرد که Microsoft .net micro framework نام دارد. در واقع Net. در حالت Bare-metal فعالیت می کند(این نسخه Open-Source است و نیازمند Port سازی است...)، همچنین نسخه ای بسیار محدود از linux به نام uCLinux نیز برای این دسته وجود دارد.
سری های R که معمولا کاربرد های خاص صنعتی دارند از نظر OS وضعیت بهتری دارند ولی بازهم استفاده از OS ها عمومی در این شاخه مرسوم نیست.
در سری A قضیه کاملا متفاوت است، هم Linux هم Android و حتی Windows های CE و RT 8 برای این سری موجودند. در این سری استفاده از OS های دیگر مرسوم نیست!
به عنوان یک تجربه،با C# برای Windows CE روی ARM برنامه ی تست نوشته ام که نسخه ی Net. آن Compact ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) است.
البته در قبل میکروسافت نسخه های مختلف دیگری مانند Windows XP Embedded ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]_for_embedded_systems) نیز منتشر کرد که با توجه به پلت فرم X86 کاربرد گسترده ای پیدا نکرد.
اگر سیستم عامل تان Android است که مسیرتان Mono و Xamarin است و ارتباطی به Win7 و Win8 ندارد.
قرار بود در Visual Studio 2015 یک حالی به این بخش بدهند که؟
موفق باشید.
سلام
یک نکته را لازم میدانم کمی توضیح دهم...
در خصوص NetMF یا همان dotNET Micro Framework لازم است یادآوری کنم که این بیشتر به کار دوستان سخت افزاری می آید که میخواهند یک وسیله الکترونیکی بر پایه ARM و #C ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) بسازند.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
منظورم آن است که دوستانی که هدف شان از ARM به Win8 یا Android و... ختم میشود، این مورد خیلی کاربردی برایشان ندارد.
درخصوص WinCE هم حیف شد ... به شخصه بنظرم WinCE خیلی شبیه تر به ویندوزهای دسکتاپی بوده تا WinRT فعلی ... بعید میدانم هیچ وقت وسیله ای برپایه WinRT بخرم ...
قرار بود در Visual Studio 2015 یک حالی به این بخش بدهند که؟
از نظر زیرساختی کار خیلی همواره شد که جای بحث فنی بسیار دارد، فقط بعنوان نمونه الآن زیر ساخت OWIN را در ASP.Net داریم که برای اولین بار پس از بیش از ده سال، وابستگی تاریخی ASP.Net به IIS قطع (System.Web.dll) شده که اثرات بسیار زیادی در کارکرد صحیح و ساده ASP.Net با میزبانی exe ویا در سایر سیستم عامل ها دارد و... و... و... این طرز برخورد و رفتار در بخش های دیگر هم وجود دارد مانند کامپایلر Roslyn و...
در محدوده کاربردی و عملی با #C ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) در نسخه VS2015 الگوهای اولیه Template پروژه ها تحت Mono و Xamarin اضافه شده و فقط در سطحی قانونی تر و رسمی تر و هماهنگ تری میتوان این نوع پروژه ها را انجام داد.
(یعنی در مراحل نصب خود VS2015 میتوانید نصب Xamarin را هم انجام دهید که مشکلات کمتر خواهد شد)
در شرایط کارکرد رایگان هم مایکروسافت Apache Cordova را پشتیبانی میکند، پایه Apache Cordova زبان javascript است، خودم وقت نشده این مورد را در عمل امتحان کنم ولی درگفتگویی که بایکی از دوستان فعال و پرسواد برنامه نویسی داشتم، تعریف های خوبی شنیدم.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
درضمن شبیه ساز آندروئید هم اضافه شده.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
درمجموع میتوان گفت شرایط شاید ایده آل نباشد ولی به سمت بهتر شدن ، مستقل از بستر و آینده روشن تر پیش میرود.
شب خوش
vBulletin , Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.